Autor |
Predelavka ITES Porsche 917 |
Marian
len
Pspvk celkem: 248
Bydlit: Libcany u Hradce Kralove
Registrovn od: 05.02.08 |
Vloeno dne 15-07-2008 19:24 |
|
|
Chtel bych se pustit do predelavky ITES, chci pouzit originalni voditko, plechovy podvozek, a karoserii. Dale motor Xslot, co prodava Faro, nova kola, osy. Rad bych ale ziskal typy, co jineho a jak mohu pouzit nebo zmenit. Nejsou mi jasne zejmena dva komponenty:
1) prevody, nechapu proc jich je tolik variaci zubu, jestli je lepsi pastorek 9, 10, 11? A co talirove kolo? Ja vim, ktera kombinace je teoretickyrychlejsi, je to jak s prevody na kole (asi), tak proc se vyrabeji variace s jinym poctem zubu? Je to k necemu dobre?
2) Loziska - asi je to vec, kterou nepotrebuji do plechoveho podvozku, kde jsou diry na 3mm osy?
Dekuji za kazdou radu, musim si to nejdrive praci naplanovat |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Lada64
len
Pspvk celkem: 76
Bydlit: Hradec Krlov
Registrovn od: 17.12.07 |
Vloeno dne 16-07-2008 00:10 |
|
|
Ve vlknu o motorech se pe o vkonu motoru. Ten je zvisl na otkch a kroutcm momentu.
Pi pouit pevodu zstv vkon stejn, pouze se sn o innost. Proto pi pouit nap. pastorku 8z a pevodovho kola 32z se otky 4x sn, ale tm se 4x zvt toiv moment. Na potu otek zvis maximln rychlost, ale na toivm momentu zle akcelerace.
Proto je tolik monost pevodovho pomru, aby bylo mon na rychl drze (teba jako v Pardubicch) vyut maximln rychlost auta, ale na technick drze (teba v HK) vyut slu motoru pro akceleraci, ale taky pro brzdn
Je to jako v aut
Rozjezdy na 1
V zatkch a stoupnch 2
Dl postupn 3 a 4
A na dlnicch 5 nebo i 6
Dal doporuen - jako pklad jsem zvolil pevod 8/32, co je vlastn 1/4. Tato varianta ale nen moc praktick, protoe do sebe zapadaj stle stejn zuby a jakkoli vada se stle opakuje a tm dochz rychleji k opoteben. Proto je lep pout pevod s potem zub vzjemn nesoudlnch sel, jako teba 9/32, nebo 8/31 atd.
innost zvis na pouitm materlu a namazn pevod - ten, ale tak na pesnosti vroby, vymezen vle a stupni opoteben pevodu - ztrty monmi vibracemi. Proto se teba i rotory u motor vyvauj a to stejn by bylo mon udlat i se zadn osou. V domcch podmnkch vak meme provst pouze vyven statick - to znamen, e kdy polome osazenou hdel na dva zcela vodorovn bity, zstane stt v jakkoli poloze. To vak jet nen vyven dynamick (jako u kol u auta), ker zamezuje kmitn v ppad roztoen.
Dal vc, kter m vliv na innost celho auta jsou prv ta loiska.
V ppad vrtanho plechu nen mon zajistit pesnost otvoru a ani mazn.
Lep variantou jsou tec loiska. Mohou bt teba z teflonu - ta se nemus mazat, nebo z bronzu - mus se mazat, ale daj se vystruit na minimln vli.
Nejlep variantou jsou kulikov loiska. I ta se daj nalisovat do plechovho podvozku. ale tady u je to zas o cen. (Pozor, kdy se kulikov loisko prot na hdeli, nebo v uchycen v podvozku, opt se tm sniuje innost loiska a zvtuj se vle, co jet sniuje innost pevodu)
Pi zvtovn otvor v podvozku pro umstn loisek je nutn zachovat co nejpesnji kolmost osy zadn npravy k ose modelu. Pi nedodren dojde ke zvten ten a zhoren jzdnch vlastnost pi prjezdu vech levch nebo vech pravch zatek.
Podvozky Ites se vyrbly v nkolika provedench a myslm, e i z rznch plech. Jeliko podvozek nahrazuje sk pevodovky, zle innost i na jeho tuhosti.
Tuhost m vliv i na jzdn vlastnosti celho auta - jak se bude ppadn kroutit (posledn podvozky proto byly podln profilovan), ale taky na penos ppadnch kmit na karoserii - velikost tzv. neodpruench hmot (doporuuji karoseriipipevnit mechovou oboustrannou lepc pskou).
Prvn podvozky ites (hlavn u Fordu GT) byly vyrobeny z nkolika kus a myslm, e i ze silnjho plechu a s tzv. padacm vodtkem - to mlo vliv na tuhost podvozku a kontakt vodtka s drhou, ale taky na hmotnost modelu.
Zvrem bych shrnul, e ve je zvisl na pesnosti vroby a sezen modelu - to vdycky, ale taky na charakteru trati a stylu jzdy, a proto ja poteba kad auto otestovat na dan trati pmo danm pilotem a tam vyzkouet kombinaci pouitho motoru a pevodu pmo proti asome.
I na velkch autech existuj rzn monosti nejen stlho pevodu, ale i odstupovn jednotlivch pevodovch stup. Je to jedna z dleitch hodnot nastaven vozu.
Proto je teba dleit si o pouitch motorech a pevodech na jednotlivch tratch vst zznamy.
Editoval Lada64 dne 16-07-2008 00:20 |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Mitch
len
Pspvk celkem: 1003
Bydlit: New Bor City
Registrovn od: 20.09.06 |
Vloeno dne 16-07-2008 08:24 |
|
|
Mariane, sice nejsem takov expert pes podvozky jako je Lada64 s jeho nzory co zde vypsal vcemn souhlasm jen s tmi loisky bych bt tebou pokal a co uk prvn zkouky s novm motorem, pevody a koly.
Na tchto komponentech nen defakto co zniit, prost je tam d a nebo je vynd ale jakmile se vrhne do pevrtvn podvozku tak u nen cesty zpt. Ve finle, kdy se ti to nepovede tak to me bt jet hor ne to bylo v originle.
Proto, pokud m tch podvozk vc tak si vyber ten, kter m pro danou osu 3mm tu nejmen vli aby dochzelo k co nejmenm vybracm na nprav. To, e je to jen plech nen nic patnho. Osa se v nm bude otet stejn dobe jako v mosaznm nebo bronzovm pouzde. Nesmme toti zapomenout, e narozdl od bronzovch a mosaznch loisek kter maj stynou (tec) plochu kolem 3-5mm m ten plech jen 1mm co bohat vynahrad jeho hor kluzn vlastnosti. Je sice pravda e se v tom 1mm moc dlouho olej i vazelina neoheje, ale podle m lehk namazn ped zvodem by mlo na ten zvod bohat stait.
Pokud se ale vrhne cestou implantace loisek tak bych el sp do tch kluznch kter se daj do podvozku celkem lehce naletovat velkou pjkou. Lisovn loisek do pesnch otvor je dle mho celkem obtn v domcch podmnkch. U jen vyvrtat oba presn otvory tak aby nedolo k vyosen z kolmosti vi ose povozku nebo vce od drhy nen dn sranda. Pak by se toti mohlo celkem lehce stt, e ti bude podvozek jezdit vzadu jen po jednom kole (ikdy nepatrn ale u to vad) nebo tm e nebude zadn osa kolmo k ose podvozku tak me thnout do strany a v zatce je to problm.
Jet bych chtl upozornit e pokud nem monost nahradit pvodn vodtko nm pro devo pijatelnjm tak bych zauvaoval nad zmnou upnut vodtka k podvozku. Vtina starch vodtek na Itesech se po na cvaknut do uloen tak njak veljak vrt a mrcas. Prost to nen presn, je tam velk vle a to je pesn to co pi rychl jzde ve velkch zatkch nepotebuje. Na auto psob velk bon peten a thne ho to ven se zatky, pokud by vodtko mlo tendenci se vrklat (tedy neudret se v kolm poloze) pak je model mnohem opakuji mnohem nchylnj k vypadnut. Proto se v mnoha ppadech zvrchu aretuj bu matikou (pokud ep vodtka vynv a je na nm mono udlat zvit) nebo naopak roubkem a podlokou. Vdy se dothne jen tak aby se mohlo voln otek. Pak tak zle na tom jak hluboko je vodtko v drce zaputn. Podle toho se na mst vodtko bu podkld podlokami nebo naopak zkracije. V ppad Ites vodtka bude nejsp podkldat a nebo i mon plech s vodtkem lehce piohbat k drze.
Jo a jet jedna vc, kter by mla bt brna na zetel je, aby pedn kola nemla vi drze dnej vt tec odpor (resp. by mla jen klouzat po povrchu). Take pokud m doma zachovalej prek ztvrdlch Ites gum tak bych je mon pouil. Opravdu nen dobr kdy se ti pedn nprava petahuje s vodtekem o to, kam e se to v t zatce pojede.
Editoval Mitch dne 16-07-2008 08:48 |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Petr L
Administrtor
Pspvk celkem: 2145
Bydlit: Praha
Registrovn od: 04.04.07 |
Vloeno dne 16-07-2008 09:11 |
|
|
Pi tom, jak je velk pdodn vodtko a jak je proveden, bych ho vymnil za SRC - Cahozu, Jet Flag atp.
|
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Mitch
len
Pspvk celkem: 1003
Bydlit: New Bor City
Registrovn od: 20.09.06 |
Vloeno dne 16-07-2008 09:37 |
|
|
Jen pokud to pravidla umouj. Pokud ano tak bych nevhal ani vteinu.
Editoval Mitch dne 16-07-2008 09:42 |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Marian
len
Pspvk celkem: 248
Bydlit: Libcany u Hradce Kralove
Registrovn od: 05.02.08 |
Vloeno dne 16-07-2008 09:40 |
|
|
Ty jo, nez to prectu a pochopim |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Marian
len
Pspvk celkem: 248
Bydlit: Libcany u Hradce Kralove
Registrovn od: 05.02.08 |
Vloeno dne 17-07-2008 21:17 |
|
|
Jsem to peetl, vstebal, a pipravil jsem si akn pln. Nejdve zenu roubovnm motoru na podvozek, ten motor tam samozrejme nejde, ale trochu ho nadstavim a sedne tam. Alespon doufam, musim ho nejdrive koupit a pak s tim zacit , bez motoru jakakoliv predelavka nema smysl.
Ted si dam tyden odpocinek na dovolene. Budu si alespon moci v klidu sumirovat zakladni udaje k clanku o Lancii LC2, ma zajimavy osud, jezdi jak z praku (Slot.it), navic je to cerstva novinka na pultech. Snad to napisu (opet ve dvou dilech) do konce mesice. |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Mitch
len
Pspvk celkem: 1003
Bydlit: New Bor City
Registrovn od: 20.09.06 |
Vloeno dne 18-07-2008 07:55 |
|
|
Super, na lnek se budu tit.
Jinak, jak chce ten nov motor pchat do toho starho podvozku. Nevm jestli sis etl pravidla Porsche-cupu, ale Pepino tam nic nepe o prav uchycen motoru. Ba naopak m podle veho zstat pvodn. Jedinou monost kterou m je pout plechov podvozek Gonio kter je u v originlu pizpsoben na nov motory tdy 130 viz.: Faro, Carrera.
Pesnji dle stavebnho pravidla .21
Do zvodu budou piputny i vozy znaky ITES (Porsche 911 a Porsche 917). Tyto vozy mus oproti originlu mt kola v pomru ke karoserii (rozmrov ideln z Favorita). Me b vymnno vodtko a pevody. Motor me bt pouit jin, ale mus zapadat do pvodnho originlnho drku motoru. Kovov podvozek nesm bt vymnn a upravovn. Vozidlo lze dovit dle ve uvedench pravidel. Tmto bode se snam vyjt vstc majitelm eskch voz, kte chtj zvodit.
Editoval Mitch dne 18-07-2008 07:58 |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Marian
len
Pspvk celkem: 248
Bydlit: Libcany u Hradce Kralove
Registrovn od: 05.02.08 |
Vloeno dne 18-07-2008 08:36 |
|
|
No vzdyt o to mi jde, dat tam motor, ktery bude zapadat do puvodniho drzaku. Ja nechci upravovat drzak, t.j. podvozek v tomto pripade, ale pokud napklad je motor o 2mm krat, tak ho mu o 2mm nadstavit (ten motor), aby zapadl tam kam ma. Omezenim, jak jsem pochopil z pravidel je umistneni motoru, t.j. pokud je v originalu in-line, musi i po tuningu byt in-line, a to chci dodrzet. |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Mitch
len
Pspvk celkem: 1003
Bydlit: New Bor City
Registrovn od: 20.09.06 |
Vloeno dne 18-07-2008 09:30 |
|
|
Take jestli jsem t sprvn pochopil tak peml o njakym pechodovym dle, kter bude vlastn mezi novm motorem a starm drkem.
To je fikan, pro m to nikdy nenapadlo. |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Marian
len
Pspvk celkem: 248
Bydlit: Libcany u Hradce Kralove
Registrovn od: 05.02.08 |
Vloeno dne 18-07-2008 10:02 |
|
|
Ano, jinak to bohuzel nejde. Cilem ma byt jednoducha prestavba, v podstate i jako vzor pro jine, proto chci vsechno fotit do tutorialu. T.j. nechci shanet podvozek Gonio, ale chci to udelat z lehce dostupnych veci na trhu (proto jsem rezignoval na dily NSR).
Mam o tom prechodovem dile uz predstavu, ale vse uvidim az ten motor od Fara budu mit v ruce., zatim vychazim jen z vykresu na jejich webu. |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Mitch
len
Pspvk celkem: 1003
Bydlit: New Bor City
Registrovn od: 20.09.06 |
Vloeno dne 18-07-2008 12:41 |
|
|
No podle m, jin cesta k spn homologaci ani nevede tak aby to bylo naprosto v souladu s pravidly. Ty umouj jakkoliv motor pro bn modely, ale za podmnky e podvozek vetn drku zstane pvodn. Myslm e tvoje een je naprosto OK. |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
Pepino
Super Administrtor
Pspvk celkem: 1154
Bydlit: Hvozdnice
Registrovn od: 13.09.06 |
Vloeno dne 18-07-2008 13:02 |
|
|
Mariane, vm, e jsi hraika pes kastle, ale pijde mn, e v podstat by t u pilo levnji pedlat njak zkladn KIT
Takhle mus sehnat osiky, kola, motor, dlat drk, vodtko atd.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
vitek
len
Pspvk celkem: 1642
Bydlit: Zln
Registrovn od: 07.12.06 |
Vloeno dne 24-07-2008 10:34 |
|
|
Peliv budu sledovat snaen.
To Motch Takov nastaven nabz nap. Slot.it pro pout svch motor do F1 od SCX. Mrkni na jejich web. |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
SaVec
len
Pspvk celkem: 97
Bydlit: Boskovice
Registrovn od: 17.06.10 |
Vloeno dne 01-03-2011 13:22 |
|
|
Zdar Mariane, jak dopadla pestavba 917tky? Chystm se namontovat motor Super a mon voditko Faro32 nebo SRC. Jet budu muset odstranit star ntry asi barva Humbrol, technick benzn by ml snad stait. Vtek: Kde mohu v Olomouci koupit vodtko SRC? Pokud ho nebudou mt v MPM a v Modeli. |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
vitek
len
Pspvk celkem: 1642
Bydlit: Zln
Registrovn od: 07.12.06 |
Vloeno dne 01-03-2011 14:39 |
|
|
SRC vodtko nikde. V MPM mon vodtko FARO.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
SaVec
len
Pspvk celkem: 97
Bydlit: Boskovice
Registrovn od: 17.06.10 |
Vloeno dne 03-03-2011 05:58 |
|
|
Vtek: Dky za info. Aplikoval jste nekdo vodtko Faro32 na plechovy podvozek Ites? Pasuje bez prav? |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
JK
len
Pspvk celkem: 226
Registrovn od: 09.09.09 |
Vloeno dne 03-03-2011 10:17 |
|
|
Koukni se na katalog Pepy Hjka - Cahoza www.cahoza.cz
Editoval Pepino dne 03-03-2011 13:20 |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
vitek
len
Pspvk celkem: 1642
Bydlit: Zln
Registrovn od: 07.12.06 |
Vloeno dne 03-03-2011 15:20 |
|
|
A napi mu, e potebuje jedno vodtko na renovaci ITESU
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Predelavka ITES Porsche 917 |
SaVec
len
Pspvk celkem: 97
Bydlit: Boskovice
Registrovn od: 17.06.10 |
Vloeno dne 07-03-2011 09:42 |
|
|
Vem dkuji za rady. |
|