AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:46:21 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Závody a akce | Pohár SCALEXTRIC
strana 1 z 2 1 2 >
Autor Vyvažování kol a převodů
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 23-10-2007 07:48
Aby se nepletly vlákna, tak jsem založil nové.
Ano Mitchi zhulenej jsi nebyl jenom unavený.
Kola i převody se dají celkem jednoduše vyvažovat stejně jako je to u velkých aut.
Protože se používá na upevnění kol a převodu červík stávají se tyhle rotující součástky nevyvážené.
Stačí jednoduchý přípravek, který nafotím a vložím .
Potom stačí mít čas a pohrát si s tím a přidávat, nebo odebírat přebytečnou hmotu.
Model jede potom klidněji a po odstranění vybrací netrpí ložiska a motor.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 23-10-2007 08:04
To JMS: díky, vrtalo mi to hlavou, ale zatím jsem řešil klasické dovážení šasí, které ale také zde nemá velkou odezvu.
Mitch to ale nakousnul a máme další zajímavé téma. Pamatuji, že staré hliníkové disky od Modely měly červíky tři, a tak asi házely postatně míň.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 23-10-2007 09:32
No pokud byli navrtány v přesné rozteči po 120° tak by to nemělo házet vůbec. Pač rotující hmota musela být tím pádem v rovnováze.
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
HWSlot
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 401
Bydliště: Thereban
Registrován od: 20.10.06
Vloženo dne 23-10-2007 09:38
Ale chlapci - PetrL+Mitch - uvědomte si, s jakejma otáčkama pracuje na zadní ose JMS a s jakejma třebas Faro Favorit či Scalextric Dallara IRL...............smiley

To se za chvíli dostanete k vyvažování motorků či stáčení kolektorů a tolik vynášená cena Dallarky IRL se dostane ze sedmi set Ká na sedm tisíc smileysmileysmiley


HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/
http://www.hwslot.estranky.cz/
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 23-10-2007 10:40
Hm, no právě proto jsem to vyvažování dál než k zabručování nehrotil.
Na většině domácích modelů to úplně postačuje na druhou stranu nevidím nic špatného na tom se seznámit s tím co by jsme my domácí modeláři nemohlo okouknout od lexanistů. Pro ně je to nezbytná nutnost k dosažení ideálních jízdních vlastností. Pro nás je to HIGHT TECHNOLOGY kterou třeba vůbec s technického hlediska nevyužijem, ale proč se nevzdělat. Konec konců i Slot It a Spirit dělají hliníkový kola na domácí modely a na závodech je to běžná věc.
Pro toho kdo má doma soustruh a kus duralu je to možná klíčové téma předtím než si nějaký to kolečko vytočí.smiley
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 23-10-2007 11:31
To Mitch:
Mᚠplnou pravdu v tom, že u SRC aut jde o dosažení ideálních jízdních vlastností - hlavně na začátku závodu. V průběhu jízdy pak dochází stejně k různým deformacím disků či pneu (u Cahozy někteří dojíždí skoro na čtverečkách, u Hondy to nejspíš nebude jiné), které příznivý vliv vyvážení zcela eliminují. Vyvažování kotev, disků a převodů není žádná novinka - co mě ale trochu překvapilo, je rovnání pastorků pomocí přípravků a repase motorů po každém závodu. Prostě vývoj jde pořád dál (keramická ložiska, spěkané samomazné materiály, otáčky motorů), kde to, sakra, jednou skončí? Pro ty nejrychlejší kategorie už skoro nejsou fyziologicky "starci" schopní...

Jen ještě k domácí výrobě AL kol - základ všeho je přesný výstružník (zkus si ho sehnat pro 2,38 osu), jinak můžeš brousit a vyvažovat, jak chceš a bude to na... smiley


Honza
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 23-10-2007 11:56
A kdo tu mluvil o 2,38? Tohle jedna z mála věcí, kterou mile rád přenechám lexaňákům.
Jednou jsme v Evropě tak se řidmě metrickou soustavou. Co máte proti 3mm? Ložiska jsou, převody také, kola si vyrobíme nebo koupíme popřípadě přestružíme z 3/32" tedy 2,38mm. S tímhle já fakt nemám problém. Ale proč bych se sr.. s nějakou palcovou normou? Co bych s toho měl když tu na to nikdo nemá nástroje. To je přesně ta obchodní politika. Nemáš? Kup si!. Tudle, ani náhodou.smiley
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 23-10-2007 12:18
No Mitchi zkus tohle říct o té metrické soustavě a Evropě instalatérům a uvidíš co ti řeknou.
Metrická soustava je krásná věc ale ani v Evropě nebyla a není všude.smiley
Stejně jako ty se rozohňoval, ale kvůli opačnému problému leckterý nᚠdědeček.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 23-10-2007 13:03
Tady není otázka nemáš- kup si .
Na palcové míry se přešlo hlavně kvůli váze osiček i ložisek.
Jinak Převody, disky i osičky se vyrábějí v převážné většině pro amíky u nás v ČR.
Možná, že teď potěším Mitche s tím, že na MS v Revůci někteří jeli zadní osu metrickou a to 2mm.
To znamená ložiska z motoru se dají na zadní osu, jiné disky i převody.
A proč?- kvůli váze a odstředivým silám.
Pokud vezmu ceny, tak přesná kalená osa 2,38 je za 40,- ložiska ze spékaného bronzu pár za 30,- plastové disky na duralovém náboji za 40,- a převod od 20,-do 60,-
Při dnešních cenách rohlíků, másla a jiných potravin to není až taková darda za kvalitní modelářský materiál.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 23-10-2007 14:27
Ale dneštní ceny rohlíků mléka a másla, to je panečku darda. smiley!!!

Ne, uznávám že nemám tušení odkud a proč se sem ta palcová míra zavlekla, ale pro mě jako strojaře je to něco co mě naprosto točí. To vidím i u nás na strojích které jsou přitažené z USA atd.. Zajišovat jim servis je v domácích podmínkých (teď mám namysli ČR) docela quest. Hlavy šroubů jiný, závity jiný. No prostě problémy problémy problémy. Všechno se musí postupně předělat.
Proto mám tu averzi.
Co se týče topenářů a instalatérů tak tam je to jasné, těm tohle značení už zůstane navždy a pro mě za mě a si ho nehaj. Ale v klasické strojařině se to příliš často nevyskytuje, díky bohu.

Co se týče osiček tak u lexaňáků 1/24 to zcela určitě má vliv na odstředivé i rotažní síly, ale u plastových modelů 1/32 kde nedochází k takovím rotačním a odstředivím silám je to podle mě jedno. A kdo má zájem tak si může koupit dutou hřídel 3mm od Scalextricu.

Myslím že v tomhle žádnej přínos od lexaňáku pro produkční modely neplyne. Nebo má někdo opačný názor?
Editoval Mitch dne 23-10-2007 14:32
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 23-10-2007 14:49
Ty dva milimetry mi už připadají celkem hraniční rozměr. Když si vemu jaký mají ty motory 16D výkon a k čemu musí docházet mezi osou a ozubeným kolem tak to musí být opravdu síla. 1/24 mají navíc ložiska hodně daleko od sebe takže tam ten pruhyb osy musí být znát i při těch zrychleních. Dvou milimetrů už bych se asi bál v případě 1/24 a kolmého převodu tuplem. Tam musí být talířové kolo s osou co možná nejpřesněji v ose motoru a kdyby tam docházelo jen k desetinovým průhybum v ose při záběru tak se asi hodně rychle očeše převod. A udělat si takovou osu z kdejakého bláta je asi také nesmysl. To je určitě osyčka tažená za studena a stopro nějakým způsoben ještě pěkně vytvrzená, typnul bych lkalením? Ta se spíš zlomí když se ji pokusíte jen lehce ohnout.

JMS: Cos myslel těmi plastovími disky na duralovém náboji?
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 23-10-2007 14:55
Nemá cenu debatovat o pro a proti v rozměrech os - i u hraček skoro každý výrobce volí jinou míru (2,38-2,4-2,5-3mm), zřejmě je to proto, aby celkem logicky udal vlastní tuning. Když zvolíš 2,38 (3/32), mᚠautomaticky největší výběr a zřejmě i nejkvalitnější. JMS ti na konkrétním případu ukázal, že ani cena jednotlivých dílů není nijak astronomická (a je rozhodně nižší než například "značkové" díly od Scalextricu). Největší paradox je vlastně v tom, že nezbytné tuningové díly na hračky jsou při minimální kvalitě výrazně dražší než špičkové výrobky pro SRC (porovnej si např. cenu keramických kuličkových ložisek a těch běžných, co jdou do hraček). O ceně vlastních modelů raději ani nemluvím.

Pokud se týká ceny, platí často to, co v jiných oblastech hobby činností - hotový profivýrobek je ve finále levnější než méně kvalitní samodomo. Samozřejmě averzi proti nemetrické míře mít můžeš smiley, ale ...




Honza
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 23-10-2007 15:11
Jistě v tom s tebou i souhlasím, ale tím pádem mě stavíš do dalšího problému a to je dostupnost těhle dílů.
Pokud vím tak jediný internetový obchod naší malé ČR kotlině má Cahoza. A když se podívám do její nabídky tak tam už nevidím osku za 40 ale za 100, ložiska budíš s tím souhlasím že je nesmysl kupovat od výrobců prokukčních modelů to i ZKL nebo i jiné společnosti zabívající se ložisky je mají v míře 3mm mnohonásobně levnější, ale co tam nevidím hlavně jsou kolmé převody. Mě je celkem jedno v jaké míře jestli palcích nebo milimetrech seženu ty věci ale musím je sehnat všechny jinak to nemá nejmeší smysl si deset věcí kopit a pak jeden zbastlit doma akuvrtačkou když dohromady mají tvořit přesný komplet. To radši nemluvím o discích které na shopu chybí úplně.
A kde jsou tedy ty výrobny pro aníky o kterých mluvil JMS o pár příspěvků víš? To jde všechno na Expotr či co?
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 23-10-2007 18:28
Mitchi, podívej se na www.blueking.cz když klikneš kola, tak tam uvidíš ty disky.
není to moc viditelné, ale jedná se o duralový náboi s červíkem a na něm je nastříknutý plastový disk.smiley


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 23-10-2007 18:41
To Mitch Podívej se do katalogu ILPE. I přes výhrady, které mnozí k tomuto mají, je tam asi nejširší katalog za nejrozumnější ceny.
A protože neznám žádnou kamenou prodejnu, která by toto vedla, nezbývá než objednat zde a připočítat poštovné. Osičku to sice prodraží, ale pokud se přiberou ložiska, převody .... , tak to jde. Určitě víc než originální tuning od nejmenovaných výrobců.
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 23-10-2007 23:25
No jo JMS ale s toho prd poznám jestli je to na model 1/24 nebo 1/32, nikde žádný průměr, žádná délka. Jen pro mě nic neříkající číslo. A ani na stránkách JKproducts jsem nenašel nic bližšího co by o rozměru napovídalo krom jednoho a to je průměr osy 3/32". Hmm, kdo by to byl u amíku řek.
Ale foto dobrý. Když to ještě doladíš nějakým infem tak to bude boží.
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 23-10-2007 23:28
Vitku cos viděl u toho Ilpe tak světoborného? Pokud vím tak tam, mají pár pěkných ale sakra drahých modelů a hlavně ovladače. Žádné konkrétní stavební díly, nic.
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 24-10-2007 06:14
Tak to musím prolíst znovu.
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 24-10-2007 09:37
To Mitch:
Chceš-li díly, jezdi na závodysmiley - tam jsou jednak většinou dostupné, ale hlavně získᚠreálné informace.
Nejdřív si ale musíš sám ujasnit, co vlastně opravdu chceš nebo potřebuješ, případně se zeptat na omezení v pravidlech pořadatelů. Když to bude jen na doma, tak změ cenově výhodných dílů různých proveniencí není problém. Když je to ale na závody, pak si nejdřív pořádně přečti pravidla, abys neinvestoval do něčeho, co ti pak někdo nepovolí postavit na start (ve stylu např. pouze tuningové díly komerčních výrobců). Některé závody jsou často mírně skrytou podporou prodeje (viz PS) a tam pochopitelně zainteresovaný pořadatel chce, aby byly používány prioritně díly toho kterého výrobce. Je hezké že SRC parmácký motor 16D stojí přijatelných cca 350-400,- Kč narozdíl od třeba téměř nepoužitelného SCX za 550,- Kč, ale Parma je v tomto případě postavena pravidly mimo zákon (a je pro hračky také výkonově totálně předimenzovaná a těžká). Obdobná praxe platí např. i pro vodítka - srovnej si cenu např. Jetflagu či Cahozy se Slot.it a nebudeš vycházet z údivu (a to je ještě ten Slot.it poměrně obtížně sehnatelný i v zahraničí).
Z dílů SRC můžeš vlastně "beztrestně" použít jen osy a pastorky, v některých případech i ložiska a převody, se zbytkem mᚠsmůlu (stále platí paradox údajně drahá SRC auta x levné auto z krabičky).

To ujasnění si toho, co chceš, je nutné hlavně z důvodů finančních - je absurdní mít doma fůru vzájemně nekompatibilních dílů (na 3mm osu 3/32 převod nevnutíš a opačně to také není zrovna dobré řešení, převrtávat ložiska za 40,- Kč je kravina atd.), jediná cesta je se zaměřit právě na ten rozměr a výrobce, který v rámci možností pokrývá co nejširší sortiment. U hraček je to bohužel tvůj neoblíbený rozměr 3/32.

A až si nakonec vše ujasníš a postavíš své vlastní dělo, tak tě na prvních závodech převálcuje prcek, který musí mít pod nohama bednu od mandarinek, aby viděl na dráhu...smiley. Ale příště už to možná bude lepší a hlavně si popovídᚠz očí do očí s podobně postiženými (a o to jde především).


Honza
Editoval sutor dne 24-10-2007 09:45
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
vitek
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1642
Bydliště: Zlín
Registrován od: 07.12.06
Vloženo dne 24-10-2007 13:42
Ten katalog není aktualizovaný, ani moc přehledný. Ale prý platí a v podstatě i ceny sedí. A jsou tam jak věci na 3mm tak na 3/32.

Myslím, že není možné se orientovat jen na jeden rozměr.
A například Scalextric má "mazaně" základ v 3/32 a tuning v 3mm.
strana 1 z 2 1 2 >
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Ferrari Challenge
Ferrari Challenge
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 44
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio