Autor |
Vyvaování kol a převodů |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 23-10-2007 07:48 |
|
|
Aby se nepletly vlákna, tak jsem zaloil nové.
Ano Mitchi zhulenej jsi nebyl jenom unavený.
Kola i převody se dají celkem jednodue vyvaovat stejně jako je to u velkých aut.
Protoe se pouívá na upevnění kol a převodu červík stávají se tyhle rotující součástky nevyváené.
Stačí jednoduchý přípravek, který nafotím a vloím .
Potom stačí mít čas a pohrát si s tím a přidávat, nebo odebírat přebytečnou hmotu.
Model jede potom klidněji a po odstranění vybrací netrpí loiska a motor.
JMS |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 23-10-2007 08:04 |
|
|
To JMS: díky, vrtalo mi to hlavou, ale zatím jsem řeil klasické dováení así, které ale také zde nemá velkou odezvu.
Mitch to ale nakousnul a máme dalí zajímavé téma. Pamatuji, e staré hliníkové disky od Modely měly červíky tři, a tak asi házely postatně míň.
|
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 09:32 |
|
|
No pokud byli navrtány v přesné rozteči po 120° tak by to nemělo házet vůbec. Pač rotující hmota musela být tím pádem v rovnováze. |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 09:38 |
|
|
Ale chlapci - PetrL+Mitch - uvědomte si, s jakejma otáčkama pracuje na zadní ose JMS a s jakejma třebas Faro Favorit či Scalextric Dallara IRL...............
To se za chvíli dostanete k vyvaování motorků či stáčení kolektorů a tolik vynáená cena Dallarky IRL se dostane ze sedmi set Ká na sedm tisíc
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 10:40 |
|
|
Hm, no právě proto jsem to vyvaování dál ne k zabručování nehrotil.
Na větině domácích modelů to úplně postačuje na druhou stranu nevidím nic patného na tom se seznámit s tím co by jsme my domácí modeláři nemohlo okouknout od lexanistů. Pro ně je to nezbytná nutnost k dosaení ideálních jízdních vlastností. Pro nás je to HIGHT TECHNOLOGY kterou třeba vůbec s technického hlediska nevyuijem, ale proč se nevzdělat. Konec konců i Slot It a Spirit dělají hliníkový kola na domácí modely a na závodech je to běná věc.
Pro toho kdo má doma soustruh a kus duralu je to moná klíčové téma předtím ne si nějaký to kolečko vytočí. |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 23-10-2007 11:31 |
|
|
To Mitch:
Má plnou pravdu v tom, e u SRC aut jde o dosaení ideálních jízdních vlastností - hlavně na začátku závodu. V průběhu jízdy pak dochází stejně k různým deformacím disků či pneu (u Cahozy někteří dojídí skoro na čtverečkách, u Hondy to nejspí nebude jiné), které příznivý vliv vyváení zcela eliminují. Vyvaování kotev, disků a převodů není ádná novinka - co mě ale trochu překvapilo, je rovnání pastorků pomocí přípravků a repase motorů po kadém závodu. Prostě vývoj jde pořád dál (keramická loiska, spěkané samomazné materiály, otáčky motorů), kde to, sakra, jednou skončí? Pro ty nejrychlejí kategorie u skoro nejsou fyziologicky "starci" schopní...
Jen jetě k domácí výrobě AL kol - základ veho je přesný výstruník (zkus si ho sehnat pro 2,38 osu), jinak můe brousit a vyvaovat, jak chce a bude to na...
Honza |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 11:56 |
|
|
A kdo tu mluvil o 2,38? Tohle jedna z mála věcí, kterou mile rád přenechám lexaňákům.
Jednou jsme v Evropě tak se řidmě metrickou soustavou. Co máte proti 3mm? Loiska jsou, převody také, kola si vyrobíme nebo koupíme popřípadě přestruíme z 3/32" tedy 2,38mm. S tímhle já fakt nemám problém. Ale proč bych se sr.. s nějakou palcovou normou? Co bych s toho měl kdy tu na to nikdo nemá nástroje. To je přesně ta obchodní politika. Nemá? Kup si!. Tudle, ani náhodou. |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 23-10-2007 12:18 |
|
|
No Mitchi zkus tohle říct o té metrické soustavě a Evropě instalatérům a uvidí co ti řeknou.
Metrická soustava je krásná věc ale ani v Evropě nebyla a není vude.
Stejně jako ty se rozohňoval, ale kvůli opačnému problému leckterý ná dědeček.
|
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 23-10-2007 13:03 |
|
|
Tady není otázka nemá- kup si .
Na palcové míry se přelo hlavně kvůli váze osiček i loisek.
Jinak Převody, disky i osičky se vyrábějí v převáné větině pro amíky u nás v ČR.
Moná, e teď potěím Mitche s tím, e na MS v Revůci někteří jeli zadní osu metrickou a to 2mm.
To znamená loiska z motoru se dají na zadní osu, jiné disky i převody.
A proč?- kvůli váze a odstředivým silám.
Pokud vezmu ceny, tak přesná kalená osa 2,38 je za 40,- loiska ze spékaného bronzu pár za 30,- plastové disky na duralovém náboji za 40,- a převod od 20,-do 60,-
Při dneních cenách rohlíků, másla a jiných potravin to není a taková darda za kvalitní modelářský materiál.
JMS |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 14:27 |
|
|
Ale dnetní ceny rohlíků mléka a másla, to je panečku darda. !!!
Ne, uznávám e nemám tuení odkud a proč se sem ta palcová míra zavlekla, ale pro mě jako strojaře je to něco co mě naprosto točí. To vidím i u nás na strojích které jsou přitaené z USA atd.. Zajiovat jim servis je v domácích podmínkých (teď mám namysli ČR) docela quest. Hlavy roubů jiný, závity jiný. No prostě problémy problémy problémy. Vechno se musí postupně předělat.
Proto mám tu averzi.
Co se týče topenářů a instalatérů tak tam je to jasné, těm tohle značení u zůstane navdy a pro mě za mě a si ho nehaj. Ale v klasické strojařině se to příli často nevyskytuje, díky bohu.
Co se týče osiček tak u lexaňáků 1/24 to zcela určitě má vliv na odstředivé i rotaní síly, ale u plastových modelů 1/32 kde nedochází k takovím rotačním a odstředivím silám je to podle mě jedno. A kdo má zájem tak si můe koupit dutou hřídel 3mm od Scalextricu.
Myslím e v tomhle ádnej přínos od lexaňáku pro produkční modely neplyne. Nebo má někdo opačný názor?
Editoval Mitch dne 23-10-2007 14:32 |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 14:49 |
|
|
Ty dva milimetry mi u připadají celkem hraniční rozměr. Kdy si vemu jaký mají ty motory 16D výkon a k čemu musí docházet mezi osou a ozubeným kolem tak to musí být opravdu síla. 1/24 mají navíc loiska hodně daleko od sebe take tam ten pruhyb osy musí být znát i při těch zrychleních. Dvou milimetrů u bych se asi bál v případě 1/24 a kolmého převodu tuplem. Tam musí být talířové kolo s osou co moná nejpřesněji v ose motoru a kdyby tam docházelo jen k desetinovým průhybum v ose při záběru tak se asi hodně rychle očee převod. A udělat si takovou osu z kdejakého bláta je asi také nesmysl. To je určitě osyčka taená za studena a stopro nějakým způsoben jetě pěkně vytvrzená, typnul bych lkalením? Ta se spí zlomí kdy se ji pokusíte jen lehce ohnout.
JMS: Cos myslel těmi plastovími disky na duralovém náboji? |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 23-10-2007 14:55 |
|
|
Nemá cenu debatovat o pro a proti v rozměrech os - i u hraček skoro kadý výrobce volí jinou míru (2,38-2,4-2,5-3mm), zřejmě je to proto, aby celkem logicky udal vlastní tuning. Kdy zvolí 2,38 (3/32), má automaticky největí výběr a zřejmě i nejkvalitnějí. JMS ti na konkrétním případu ukázal, e ani cena jednotlivých dílů není nijak astronomická (a je rozhodně nií ne například "značkové" díly od Scalextricu). Největí paradox je vlastně v tom, e nezbytné tuningové díly na hračky jsou při minimální kvalitě výrazně draí ne pičkové výrobky pro SRC (porovnej si např. cenu keramických kuličkových loisek a těch běných, co jdou do hraček). O ceně vlastních modelů raději ani nemluvím.
Pokud se týká ceny, platí často to, co v jiných oblastech hobby činností - hotový profivýrobek je ve finále levnějí ne méně kvalitní samodomo. Samozřejmě averzi proti nemetrické míře mít můe , ale ...
Honza |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 15:11 |
|
|
Jistě v tom s tebou i souhlasím, ale tím pádem mě staví do dalího problému a to je dostupnost těhle dílů.
Pokud vím tak jediný internetový obchod naí malé ČR kotlině má Cahoza. A kdy se podívám do její nabídky tak tam u nevidím osku za 40 ale za 100, loiska budí s tím souhlasím e je nesmysl kupovat od výrobců prokukčních modelů to i ZKL nebo i jiné společnosti zabívající se loisky je mají v míře 3mm mnohonásobně levnějí, ale co tam nevidím hlavně jsou kolmé převody. Mě je celkem jedno v jaké míře jestli palcích nebo milimetrech seenu ty věci ale musím je sehnat vechny jinak to nemá nejmeí smysl si deset věcí kopit a pak jeden zbastlit doma akuvrtačkou kdy dohromady mají tvořit přesný komplet. To radi nemluvím o discích které na shopu chybí úplně.
A kde jsou tedy ty výrobny pro aníky o kterých mluvil JMS o pár příspěvků ví? To jde vechno na Expotr či co?
|
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 23-10-2007 18:28 |
|
|
Mitchi, podívej se na www.blueking.cz kdy klikne kola, tak tam uvidí ty disky.
není to moc viditelné, ale jedná se o duralový náboi s červíkem a na něm je nastříknutý plastový disk.
JMS |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 18:41 |
|
|
To Mitch Podívej se do katalogu ILPE. I přes výhrady, které mnozí k tomuto mají, je tam asi nejirí katalog za nejrozumnějí ceny.
A protoe neznám ádnou kamenou prodejnu, která by toto vedla, nezbývá ne objednat zde a připočítat potovné. Osičku to sice prodraí, ale pokud se přiberou loiska, převody .... , tak to jde. Určitě víc ne originální tuning od nejmenovaných výrobců. |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 23:25 |
|
|
No jo JMS ale s toho prd poznám jestli je to na model 1/24 nebo 1/32, nikde ádný průměr, ádná délka. Jen pro mě nic neříkající číslo. A ani na stránkách JKproducts jsem nenael nic bliího co by o rozměru napovídalo krom jednoho a to je průměr osy 3/32". Hmm, kdo by to byl u amíku řek.
Ale foto dobrý. Kdy to jetě doladí nějakým infem tak to bude boí. |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 23-10-2007 23:28 |
|
|
Vitku cos viděl u toho Ilpe tak světoborného? Pokud vím tak tam, mají pár pěkných ale sakra drahých modelů a hlavně ovladače. ádné konkrétní stavební díly, nic. |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 24-10-2007 06:14 |
|
|
Tak to musím prolíst znovu. |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 24-10-2007 09:37 |
|
|
To Mitch:
Chce-li díly, jezdi na závody - tam jsou jednak větinou dostupné, ale hlavně získá reálné informace.
Nejdřív si ale musí sám ujasnit, co vlastně opravdu chce nebo potřebuje, případně se zeptat na omezení v pravidlech pořadatelů. Kdy to bude jen na doma, tak změ cenově výhodných dílů různých proveniencí není problém. Kdy je to ale na závody, pak si nejdřív pořádně přečti pravidla, abys neinvestoval do něčeho, co ti pak někdo nepovolí postavit na start (ve stylu např. pouze tuningové díly komerčních výrobců). Některé závody jsou často mírně skrytou podporou prodeje (viz PS) a tam pochopitelně zainteresovaný pořadatel chce, aby byly pouívány prioritně díly toho kterého výrobce. Je hezké e SRC parmácký motor 16D stojí přijatelných cca 350-400,- Kč narozdíl od třeba téměř nepouitelného SCX za 550,- Kč, ale Parma je v tomto případě postavena pravidly mimo zákon (a je pro hračky také výkonově totálně předimenzovaná a těká). Obdobná praxe platí např. i pro vodítka - srovnej si cenu např. Jetflagu či Cahozy se Slot.it a nebude vycházet z údivu (a to je jetě ten Slot.it poměrně obtíně sehnatelný i v zahraničí).
Z dílů SRC můe vlastně "beztrestně" pouít jen osy a pastorky, v některých případech i loiska a převody, se zbytkem má smůlu (stále platí paradox údajně drahá SRC auta x levné auto z krabičky).
To ujasnění si toho, co chce, je nutné hlavně z důvodů finančních - je absurdní mít doma fůru vzájemně nekompatibilních dílů (na 3mm osu 3/32 převod nevnutí a opačně to také není zrovna dobré řeení, převrtávat loiska za 40,- Kč je kravina atd.), jediná cesta je se zaměřit právě na ten rozměr a výrobce, který v rámci moností pokrývá co nejirí sortiment. U hraček je to bohuel tvůj neoblíbený rozměr 3/32.
A a si nakonec ve ujasní a postaví své vlastní dělo, tak tě na prvních závodech převálcuje prcek, který musí mít pod nohama bednu od mandarinek, aby viděl na dráhu.... Ale přítě u to moná bude lepí a hlavně si popovídá z očí do očí s podobně postienými (a o to jde předevím).
Honza
Editoval sutor dne 24-10-2007 09:45 |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 24-10-2007 13:42 |
|
|
Ten katalog není aktualizovaný, ani moc přehledný. Ale prý platí a v podstatě i ceny sedí. A jsou tam jak věci na 3mm tak na 3/32.
Myslím, e není moné se orientovat jen na jeden rozměr.
A například Scalextric má "mazaně" základ v 3/32 a tuning v 3mm. |
|