Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 22-04-2007 14:35 |
|
|
Fotky a výsledky jsem právě zveřejnil.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
PetrM
člen
Příspěvků celkem: 31
Bydlitě: Liberec
Registrován od: 13.04.07 |
Vloeno dne 22-04-2007 19:02 |
|
|
Výsledky mne potěily (víc ne ty z Mistra Větrník ) Jsem zvědav na dalí závody. Do přít Octávku jetě poladím a bude to lepí ne to 3. místo . A taky se třeba zlepím i s Porschí, protoe jsem jel straně |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 22-04-2007 21:05 |
|
|
Je zajímavé srovnání ujetých kol mezi stavěnými a komerčně vyráběnými auty, které jsou sice upraveny, ale jenom pomocí orig. tuningových dílů. Jenom pro informaci, vechny závody se jely na 8x2min.
Závodní auta se zakryt.koly:
Scalextric ( Lister ): 171,96 kol, záv. Krainer, 1.místo
Stav.auto ( BMW ): 171,81 kol, záv. Hoek, 1.místo
Formule:
Scalextric ( Ferrari ): 166,86 kol, záv. Hoek, 1.místo
Stav.auto: (Brabham ): 158,70 kol, záv. Hoek, 1.místo |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 23-04-2007 02:58 |
|
|
Na těch obrázcích ze závodů 400 x něco je opravdu vidět prd.... |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 23-04-2007 08:41 |
|
|
Honzo, do amberka se chystam dělat kompletní reportá, tak se dočká.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 23-04-2007 12:03 |
|
|
Milane, neporovnával bych jiné kategorie, ale třerba ve formulích produkčních rozdíl prvního a třetího v pořadí je opravdu propastný. Třicet kol to je nářez. No a v ostatních kategoriích to není o moc lepí. pokud jde o srovnatelné auta, tak by rozdíly měly být minimální. Kdy to vyjádříme průměrem, tak první naloil třetímu ve dvouminutové jízdě 3,6 kola- a to je parník.
JMS |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 23-04-2007 14:45 |
|
|
Určite ale taky stojí za zmínku to, kdo, jak často a na čem jezdí. Pokud někdo občas doma proene autíčko na 4 metrech domácí dráhy, pak, pokud není jezdec od pána boha, mu toho na dřevěné dráze moc nepomůe. Asi mi zkuení potvrdí, e klíčem k výsledku je trénink a zkuenosti.
I kdy lidi na výsledkovkách neznám a nemohu výe zmíněné podle výsledkovek potvrdit. |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
LS
člen
Příspěvků celkem: 133
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.11.06 |
Vloeno dne 23-04-2007 15:47 |
|
|
Naprosto dávám Vítkovi za pravdu. Něco jiného je jezdit doma s magnetem na strukturou opatřené dráze a něco jiného jet na hladké dřevěné dráze bez magnetu, která občas jetě navíc bývá napatlána bůhví čím. Ten kdo jezdí jen doma, tak má problém auto vůbec vyváit pro dřevěnou dráhu, aby nahradil přítlak generovaný jedním nebo několika magnety.
Myslím si, e by bylo účelné se na konkrétní dráze týden předem naučit jezdit a postupně nastavit auto. V testech bezprostředně před závodem je u pozdě. |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 23-04-2007 20:35 |
|
|
To doladění autíčka pro danou dráhu by bylo nejlepí, ale asi to není reálné. Stačí mírná změna povrchu a jízdní vlastnosti jsou úplně jiné ( ale stejné pro vechny).
Taky se snaíme pořádat během roku závody na více drahách. Je jasné, e domácí budou mít vdy mírnou výhodu.
Já auta mám nachystané na celý rok a nějaké dolaďování vyváením nebo změnou poměru převodu nedělám.
Po zkuenostech z loňského roku jsem jinak umístil závaí a nic jiného jsem u neměnil.
Toho Listra měl p.Krainer půjčený ode mne, je to auto z loňského roku. Sám jsem byl překvapený, jak s ním upaloval. Já bych tak s ním nezajel. Chce to opravdu trénovat. |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 23-04-2007 22:23 |
|
|
No vdy Leo není ádný začátečník a je dobře e vám to natřel, ale o domácím prostředí tady nemůe být řeč. Vdy Liteň je v podstatě nová dráha.
Určitě je velký rozdíl jezdit na plastové a dřevěné dráze, a kdo má monost si auto vyladit na jakékoliv dřevěné dráze má jasnou výhodu.
To je vidět na těch výsledcích, kdo jezdil loni , e má výhodu(myslím tím připravené auta)
Ale jetě bych se zeptal jaké pravidla jsou pro ty stavěné auta.
Zatím jsem se nikde nedočetl podle čeho by se měly stavět a co do které kategorie patří.
Ty formule co jsem loni viděl (Brabham) byly hodně pod úroveň- myslím ty podvozky z mosazného plechu bez jakéhokoliv pohybu- prostě plotna s motorem kolama a vodítkem.
O kastličkách se nebavím ty byly pěkné i kdy troku těké a uchycení přes přední osu taky není astné řeení.
Víme, e se rozjel seriál Scalextric a byly stanoveny kategorie a zjiuji, e se jezdí jetě dalí dvě, které nejsou v pravidlech upřesněny- co se teda můe v těch dvou kategoriích?
Myslím, e by to asi zajímalo Toma a kluky z jeho krouků.
Je to ale dalí navyování kategorií a tím i finanční zátě pro potencionální zájemce o tyto závody.
JMS |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
PetrM
člen
Příspěvků celkem: 31
Bydlitě: Liberec
Registrován od: 13.04.07 |
Vloeno dne 24-04-2007 09:41 |
|
|
Do té Litně jsem náhodou vzal i tu svojí Octávku a tam jsem zjistil, e se s ní můu svézt v těch stavěných autech a kdy jsem se pana Hoka ptal na pravidla, tak snad říkal e to je prostě co si kdo doma postaví (co mi přijde na hlavu padlé, protoe kdy tam dám parmu a auto doladím, tak mám vyhráno). |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
PetrM
člen
Příspěvků celkem: 31
Bydlitě: Liberec
Registrován od: 13.04.07 |
Vloeno dne 24-04-2007 10:10 |
|
|
No jo, to je sice pravda, ale přeci jen, mělo by to mít hlavu a patu i kdy to není bodovaná do poháru. Ve Větrníku jezdíme třebas Monoposty a Nascary a taky mají svá pravidla i kdy nejsou započítávány do ampionátu. a jezdíme to i my - junioři, kteří mají svůj ampionát. Alespoň to nejzálkadnějí by ustanoveno mělo být. (Jen můj názor) |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 24-04-2007 20:08 |
|
|
Ty stavěná auta se opravdu nejedou v rámci Poháru Scalextric, mají ale svoje pravidla. Já je moc neznám, jenom namátkou: musí to být maketa 1:32, podvozek je mosazný, nesmí být prořezávaný, motory tam mají Falcony. Já jsem jel s Plafitem na kterém jsem měl kit Porsche. Více proberu s Hokem v amberku a dáme vědět. Pravidla jsou napsána tak, aby výroba byla levná.
Ta fotka je mizerná, ale aspoň něco.
Milan sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Milan dne 25-04-2007 19:11 |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
PetrM
člen
Příspěvků celkem: 31
Bydlitě: Liberec
Registrován od: 13.04.07 |
Vloeno dne 24-04-2007 20:28 |
|
|
Tak to asi udělal výjimku, protoe v Octávce mám tři roky starého Cheetaha (něco jako Falcon) a podvozek plastový (mám kopii původní stavebnice od SCX). ale je to i přes to zajímavá kategorie |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 24-04-2007 22:17 |
|
|
Milane, a vichni ostatní, závidím Vám monost s únosnými náklady se podívat na závody na dřevěné dráze. Pro mně je to za cca 1500,- za benzín + náklady na autíčka (a ta časová ztráta s cestováním) při mé aktuální nejen finanční situaci jen sci-fi.
Určitě se to časem změní....
Kdy jsem byl kluk (to je asi tak 35 - 40 let, byla dřevěná dráha a SRC klub i tady v Ostravě - kdoví kde je jí konec....)
Určitě se podívám v září alespoň do té Olomouce.
Editoval Honza dne 24-04-2007 22:18 |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 24-04-2007 22:33 |
|
|
Těmi kategoriemi stavěných modelů jste nám dali pěkný impulz do stavění vlastních autíček. S klukem máme nyní rozdělaný čtyři auta a do přítího závodu doufáme budeme mít aspoň dvě na startu. Byla by koda tuhle kategorii zruit. |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 25-04-2007 10:33 |
|
|
Řekl bych, e není dobře jezdit nějakou kategorii, kde nejsou přesně specifikované pravidla pro stavbu modelu.
Je smutné, kdy Milan, který je organizétorem seriálu tyto pravidla ani nezná .
Jakým způsobem se taky hodnotí co je maketa a podle čeho se to dá zkontrolovat?
Zase budou potřeba schválené plánky , podle kterých se bude při přejímce kontrolovat jestli ten model odpovídá měřítku a má dostatečný počet doplňků?
Asi by bylo potřeba ve zhodnotit předem a stanovit nějaké hranice a né tvořit pravidla v průběhu závodů.
S podvozkem mosazným bez prořezů je to taky troku trefa do patného terče.
Pokud mluví organizátoři o levné kategorii, tak prořezání mosazného plechu není finančně vůbec náročné a zvládá ho i malé dítě.
Nechci tady tuhle kategorii nijak znehodnocovat a popinit, ale pravidla by se měla stanovit a dodrovat.
Jinak z toho vznikne gulá a zbytečné dohady a lidi místo , aby to přitáhlo, to odradí.
Myslím, e by měly být dány určité rozměry(délka, ířka, výka, průměry kol, íře kol
atd) a určit třeba i ten materiá na podvozek( mosazný plech o max. tlouce) a podvozek a si kadý vyrobí podle svého.
Dobře se opracovává a dá se celkem dobře i sehnat.
Problém je ale i s karoseriema.
Pokud to nazveme makety, tak při dneních členitostech originálních formulí 1:1 (různé křídelka a náfuky) to taky není moné vyrobit přesně v měřítku.
Pokud by se měly dodret vechny rozměry v měřítku 1:32, tak do takové formulky nenatlačíte ádný motorek.
Proto by se měli organizátoři dohodnout na pravidlech, aby tato kategorie slotracingu více neublíila ne prospěla.
Podle ohlasů by se zapojilo více lidí, kteří by si takový model postavili sami.
Je to můj osobní názor a pokud se tady diskutuje o vem moném i nemoném lo by se určitě dohodnout i na pravidlech.
Třeba někdo na toto téma zaloí nové vlákno.
Já to dělat nebudu, aby mě třeba někdo neosočil, e chci mezi hobby dráhaře zavádět závodní manýry.
Je to pouze na zváení
JMS |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 25-04-2007 15:48 |
|
|
To JMS:
1. Pravidla pro stavěná auta jsou přesně daná, na vyádání můou být k dispozici. Během závodů se na nich nic nemění a ani se během závodu netvoří, jak píe.
2. Já jsem organizátorem Poháru Scalextric a ne závodů stavěných aut! Proto neznám z paměti přesně znění pravidel stavěných aut. To Porsche jsem si postavil pro radost a kdy splnilo pravidla, tak jsem se i svezl. |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 25-04-2007 17:06 |
|
|
Milane, prosímtě zkus ta pravidla pro stavěná auta přiloit k informacím o poháru, a si je zde nebo jinde můeme protudovat. |
|
Autor |
RE: Pohár Scalextric-2.závod,Liteň |
Milan
člen
Příspěvků celkem: 137
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 25-04-2007 17:09 |
|
|
Kdy u se na tomto vlákně rozjela diskuze o stav. autech, tak tu vkládám pár fotek toho Porsche.
Milan sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Milan dne 25-04-2007 17:15 |
|