Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 24-10-2007 14:17 |
|
|
No a co má být, tak prostě nepouije kuličková loiska od Scalextricu (stejně ti hned zase tak velký zisk napoprvé nepřinesou), ale např. od MB Slotu a má tam 3/32. Pak nemusí ani drahé disky od Scalextricu, ale jiné na 3/32 a kdy chce mermomocí pouít jejich gumy, tak se ti vejdou i na jiné disky. Jediné, kde by to někdo takhle vyadoval je na PS, ale i tam můe jet s čímkoliv, jen se ti to nepočítá do celkového vyhodnocení PS. Omezovat se za kadou cenu na jednoho výrobce tak nemusí ani tady..To u se ale probíralo opakovaně jinde...
Moc nad tím pořád teoreticky nebádejte, jde přece o to si zajezdit, ne psát diplomovou práci...
Honza
Editoval sutor dne 24-10-2007 14:20 |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 24-10-2007 14:42 |
|
|
ádnej velkej závodník nejsem a ani být nechci. Já se kohám positem s dobře odvedené práce na modelu co po konstrukčním řeení. Abych ti pravdu řek, zahrálo by mě u srdce i poslední místo v estihodinovce kdych dojem třeba jen 5 kol za posledním, ALE s podomácku postaveným modelem s dílů různých výrobců. nevím proč ale pořád mě láká dělat s Outsiderů to nejlepí co se z nich dá vydímat. Má vize je kastlička Itesu, drák od fara, motor něco silnějího ze zahraničí, a teď je otázkou co s tím zbytkem. Pro mě je nejschůdnějí rozměr 3mm pač toho mám počínaje itesem farem a spouskou dalích kravinek s dílen doma plno. Navíc mám přístup k obráběcím strojům take ani to mi srdce netrhá.
V tom jsem celkem soběstačný, ale takové těstí nemají vici.
Proto mi lo o to co jsi zde nakousnul a to bylo e profi díly jsou levnějí ne kupovaný. Jak vidí né vdy a vude je to pravda. Předevím musí vědět kam je má jít nakoupit, musí se v nich vyznat, a musí počítat s tím e k nim zpravidla musí vechno okolo upravovat. Přeci pro ně nebudu jezdit na závody lexanek kdy mě to nebere někam padesát kiláku tam a zas padesát zpátky ( v tom lepím případě ), zabiju tím půl dne, projedu benzín, a ve finále zjistím e mě to vylo stejně jako kdybych si objednal set up od nějakého výrobce produkčních modelů. Kdyby se to dalo objednat tak jednodue jako díly produkčních modelů přímo přes net, byl tam sluný výběr a ne jen od něčeho něco abych nemusel kola kupovat támhle, gumy tadyhle, motor zas odjinut a platit třeba 4 potovný. To je taky nesmysl. Proto jde moná spousta lidí cestou nákupu dílů od výrobců hraček pač to maj hezky vechno pohromadě a vechno je tam jasně daný nebo popsaný a kdy ne tak se víc dovím od výrobce nebo si to prostě zbastlej doma či v práci.
Prostě rozdíl v dostupnosti dílů pro PROFI SRC a produkčními modely je přímo propastný na to e jsme, co se týče závodů lexanek, v evropě jedna z velmocí.
Musím uznat e mě tedy Jirka Míček mile překvatil pač o jeho webu jsem dosud nevěděl, ale i tak pořád z nabídky nepostaví ani jednu kompletní zadní nápravu nato celý podvozek pač jaksi chybějí osy, matičky na vodíko, opěrný krouek na pravoúhlí převod.
To samé platí pro Cahozu. Ti maj sice veho habadej a neskutečný výběr, ale o kolech a gumách asi nikdy neslyeli.
Vím jsou to ptákoviny, ale někdo kdo nemá doma částečně vybavenou dílnu se můe jít klouzat. Nezbyde mu nic jiného ne jít a objednat jinde s dalím potovným a doufat e mu to pak půjde spacovat pokud jde o jiného výrobce.
To je dalí věc, která tedy platí pro obě skupina a to je kombinatorika dílů různých výrobců. Jde třeba osa od Cahozy dokupy s koly či převody nebo i loisky od jiného výrobce ikdy je to 3/32"? Je to stejné jako e 3mm nejsou vdy 3mm. Jene u těch dílů z hraček tě to tolik nezamrzí jako třeba u zbytečné osky od cahozy za kilo. A abys pro přítě uetřil na potovnym tak sis vzal pro sichr radi dvě.
Já vim, jsem děsně otravnej viď? |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 24-10-2007 15:09 |
|
|
Mitchi,
Pokud pouívá kolmý převod a kola s červíkama je nějaký opěrný krouek zbytečný.
Ve je vymezeno minimální axiální vůlí na zadní ose a pokud má kola a převod dobře dotaený nemůe se nastavení vůle na převodu hnout.
Osky v nabídce mám a matičky si koupí v kadém elezářství za pár halířů. protoe závodní mají stejně rozměr na klíč 9mm a jsou zbytečně drahé na hobby modely.
Je pravdou, e nejlíp nakoupí na závodech, protoe tam můe potkat několik prodejců.
Moná by nebylo patné, kdyby jsi přijel do Děčína, kde se jede v termínu 23.-25.11.
poslední závod Eurocupu.
JMS |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 24-10-2007 15:24 |
|
|
Ale nejse... Jen se úporně brání tomu, aby ses někam podíval na vlastní oči a reálně to vyzkouel. Osy, převody, loiska a dalí věci jsou větinou rozměrově totoné, u věcí na SRC je jejich kompatibilta v řádech vyí, počítá se tam logicky s mení tolerancí. Pokud se týče disků a pneu, mechy z SRC nabídek ti na domácí autodráze moc nepomohou, na dřevě s tím můe jezdit jen něco ("stavěná auta" u PS) a kdy se bude chtít se svým "hybridem" poměřit s SRC, bude to směné.
Jinak platí to, co jsem psal výe.
Ale chce-li vědět víc o monostech opravdu levných řeení z improvizovaných zdrojů, obra se na Tomáe Herdera, ten má těchto zkueností fůru.
Mimochodem Cahoza má v nabídce samozřejmě i hotové gumy s disky, případně i samostatné punty (ILPE i JMS taky).
A jetě nakonec:
Píe, e ádný velký závodník nejsi - ale s vlastním modelem by sis snad rád zazávodil, ne? Tak proč to aspoň jednou nezkusí? V Podbabě 1.12.2007 má anci... U si připadám jako náborový pracovník před 1989...
Honza |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 24-10-2007 15:57 |
|
|
Ne začne na Toma valit dotazy, doporučuji pročíst jeho tutoriály o stavbě podvozků.
A pokud je řeč o dráku od Fara, na Tomově fóru prezentoval Ivan velmi chytře navrený podvozek právě na bázi Faro dráku.
|
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 24-10-2007 16:48 |
|
|
To Petr L: No právě, také jsem tu jeden drák jeden den rozbetlovával a zkouím ho uvést v realitu.
To Sutor: Jezdit za závody po celý republice je luxus který si fakt nemůu dovolit, a kdy u se jede něco zajmavého kolem tak se něco schruje u nás doma nebo se to dovím odsud a po akci. Můj akční rádius je tak těch 50km max 100km a tam připadá v úvahu jen pár drah jako je Liberec, u konečně i Děčín popřípadě Most. Kdy mě někdo ukecá jel bych i do Práglu.
Člověk jako já kterej je, jako zrovna teď , u od rána zavřenej v práci je o víkendech vděčnej za troku klidu a času na svý věci. A jezdit po závodech které mi více méně nic neříkaj, moná jen kvůli lidem. Ale ty zběsilý placky mi nic neříkaj.
patně si mě pochopil, vivotě bych si to nelajskul proti SRC modelu. To je jako jít na férovku s Mikem Tysonem. Jsem snad blázen?
Ale rád bych se dostal na úroveň upraveného Scalextricu nebo Ninca. Ono takové Porsche 917K od itesu jak prohání pepinovo Porsche od Scalextricu či Fly, to není představa k zahození. Samozřejmě kastlička hozená do co nejvěrnějí podoby.
To JMS: Hele tak na to vymezení axiální vůle bych se fakt rád podíval. Vdy kolmý převod ti osu tlačí do strany to znamená e se ti to někde musí opírat pernamentně o loisko, je to moudrý? Není to zbytečný tření?
Koukám koukám ale osky na stránce nenalézám. Poli mi ten ceník, E-mail jsem ti napsal sem do soukromé zprávy.
Za ty kola u cahozy se omlouvám, právě zjiuju e maj novej web, já měl stále uloený v oblíbených ten starý. |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 24-10-2007 17:51 |
|
|
Mitchi, nechci ti brát iluze, ale myslel jsem si to samé co ty o domácích konstrukcích podvozků, potamo celých aut, do doby, ne mne Jirka s HWSlotem dotlačili na Podbabu.
Přez to, e jezdíme auta z krabičky a tuning a technická invence je díky tomu poněkud omezená, netroufal bych si dnes ádný ze svých výtvorů měřit s dobře setelovaným a vyváeným běným Scalextrixem, nato Slot.Item co kluci po dráze honí. Na to mi opravdu chybí hodně zkueností.
Dnes se snaím alespoň omrknout jak ji hotové auto doladit, aby mi jelo stejně jako jim ( a se ho naučim pořádně řídit).
A tohle budu umět, tak se vrátím k Tomovým tutoriálům a pustím se opět do stavby vlastních výtvorů. A do té doby si musím pořídit brusku na kola a nějaký jednoduchý forichtung na přesné usazení os, aby ty auta nejela ejdrem
|
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 24-10-2007 22:05 |
|
|
To vymezení vůlí na zadní ose je stejné u modelů s kolmým, nebo ikmým převodem, nebo třeba pro pouití řemeničky.
A pokud do téhle vůle pečlivě usadí jeté kolmý převod ,aby měl potřebnou vůli mezi zuby převodu a pastorku, nevidím dalí monost ztrát při tření.
Navíc při naletování pastorku nám nevyčnívá hřídelka jako třeba u Igly.
Kolmé převody se pouívají pouze v malých formulkách.
Ostatní kategorie se jezdí s ikmo uloeným motorem .
Má to své výhody i s moností rychlé výměny pokozeného převodu.
Větina závodníků má pro případ výměny převodu připravenu kompletní osu s převodem i koly a potom stačí povolit jedno kolo, vysunout celou osu a nasadit druhou, dotáhnout jedno kolo a je hotovo.
To jsou ty setiny a tisíciny, které se honí při závodech. Nejenom na dráze, ale i při opravách.
JMS |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
JMS
člen
Příspěvků celkem: 349
Bydlitě: Holeov
Registrován od: 21.03.07 |
Vloeno dne 28-10-2007 19:08 |
|
|
V sobotu si tu vyvaovačku Pepíno nafotil, tak vám ji sem určitě dá.
Je to primitivní- vyfrézované tělo z duralu, na stranách umístěné magnety, mezi kterýma je umístěna osička se zabroučenými konci do počky.
Na osičku upneme kolo, nebo převod a postupně přidáváme, nebo v případě převodu ubíráme hmotu(váhu)
JMS |
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 28-10-2007 20:21 |
|
|
Přikládám fotku Jurova zařízení
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Pepino sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Vyvaování kol a převodů |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 30-10-2007 09:08 |
|
|
Vypadá to pěkně, v jednoduchosti je síla.
|
|