AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:17:39 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Závody a akce | Pohár SCALEXTRIC
strana 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 24-10-2007 14:17
No a co má být, tak prostě nepoužiješ kuličková ložiska od Scalextricu (stejně ti hned zase tak velký zisk napoprvé nepřinesou), ale např. od MB Slotu a mᚠtam 3/32. Pak nemusíš ani drahé disky od Scalextricu, ale jiné na 3/32 a když chceš mermomocí použít jejich gumy, tak se ti vejdou i na jiné disky. Jediné, kde by to někdo takhle vyžadoval je na PS, ale i tam můžeš jet s čímkoliv, jen se ti to nepočítá do celkového vyhodnocení PS. Omezovat se za každou cenu na jednoho výrobce tak nemusíš ani tady..To už se ale probíralo opakovaně jinde...

Moc nad tím pořád teoreticky nebádejtesmiley, jde přece o to si zajezdit, ne psát diplomovou práci...


Honza
Editoval sutor dne 24-10-2007 14:20
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 24-10-2007 14:42
Žádnej velkej závodník nejsem a ani být nechci. Já se kohám positem s dobře odvedené práce na modelu co po konstrukčním řešení. Abych ti pravdu řek, zahrálo by mě u srdce i poslední místo v šestihodinovce kdych dojem třeba jen 5 kol za posledním, ALE s podomácku postaveným modelem s dílů různých výrobců. nevím proč ale pořád mě láká dělat s Outsiderů to nejlepší co se z nich dá vyždímat. Má vize je kastlička Itesu, držák od fara, motor něco silnějšího ze zahraničí, a teď je otázkou co s tím zbytkem. Pro mě je nejschůdnější rozměr 3mm pač toho mám počínaje itesem farem a spouskou dalších kravinek s dílen doma plno. Navíc mám přístup k obráběcím strojům takže ani to mi srdce netrhá.
V tom jsem celkem soběstačný, ale takové štěstí nemají všici.

Proto mi šlo o to co jsi zde nakousnul a to bylo že profi díly jsou levnější než kupovaný. Jak vidíš né vždy a všude je to pravda. Především musíš vědět kam je mᚠjít nakoupit, musíš se v nich vyznat, a musíš počítat s tím že k nim zpravidla musíš všechno okolo upravovat. Přeci pro ně nebudu jezdit na závody lexanek když mě to nebere někam padesát kiláku tam a zas padesát zpátky ( v tom lepším případě ), zabiju tím půl dne, projedu benzín, a ve finále zjistím že mě to vyšlo stejně jako kdybych si objednal set up od nějakého výrobce produkčních modelů. Kdyby se to dalo objednat tak jednoduše jako díly produkčních modelů přímo přes net, byl tam slušný výběr a ne jen od něčeho něco abych nemusel kola kupovat támhle, gumy tadyhle, motor zas odjinut a platit třeba 4 poštovný. To je taky nesmysl. Proto jde možná spousta lidí cestou nákupu dílů od výrobců hraček pač to maj hezky všechno pohromadě a všechno je tam jasně daný nebo popsaný a když ne tak se víc dovím od výrobce nebo si to prostě zbastlej doma či v práci.

Prostě rozdíl v dostupnosti dílů pro PROFI SRC a produkčními modely je přímo propastný na to že jsme, co se týče závodů lexanek, v evropě jedna z velmocí.
Musím uznat že mě tedy Jirka Míček mile překvatil pač o jeho webu jsem dosud nevěděl, ale i tak pořád z nabídky nepostavíš ani jednu kompletní zadní nápravu natož celý podvozek pač jaksi chybějí osy, matičky na vodíko, opěrný kroužek na pravoúhlí převod.
To samé platí pro Cahozu. Ti maj sice všeho habadej a neskutečný výběr, ale o kolech a gumách asi nikdy neslyšeli.
Vím jsou to ptákoviny, ale někdo kdo nemá doma částečně vybavenou dílnu se může jít klouzat. Nezbyde mu nic jiného než jít a objednat jinde s dalším poštovným a doufat že mu to pak půjde spacovat pokud jde o jiného výrobce.

To je další věc, která tedy platí pro obě skupina a to je kombinatorika dílů různých výrobců. Jde třeba osa od Cahozy dokupy s koly či převody nebo i ložisky od jiného výrobce ikdyž je to 3/32"? Je to stejné jako že 3mm nejsou vždy 3mm. Jenže u těch dílů z hraček tě to tolik nezamrzí jako třeba u zbytečné osky od cahozy za kilo. A abys pro příště ušetřil na poštovnym tak sis vzal pro sichr radši dvě.

Já vim, jsem děsně otravnej viď?smiley
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 24-10-2007 15:09
Mitchi,
Pokud používᚠkolmý převod a kola s červíkama je nějaký opěrný kroužek zbytečný.
Vše je vymezeno minimální axiální vůlí na zadní ose a pokud mᚠkola a převod dobře dotažený nemůže se nastavení vůle na převodu hnout.
Osky v nabídce mám a matičky si koupíš v každém železářství za pár halířů. protože závodní mají stejně rozměr na klíč 9mm a jsou zbytečně drahé na hobby modely.
Je pravdou, že nejlíp nakoupíš na závodech, protože tam můžeš potkat několik prodejců.
Možná by nebylo špatné, kdyby jsi přijel do Děčína, kde se jede v termínu 23.-25.11.
poslední závod Eurocupu.


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
sutor
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 359
Bydliště: Praha
Registrován od: 10.04.07
Vloženo dne 24-10-2007 15:24
Ale nejsešsmiley... Jen se úporně bráníš tomu, aby ses někam podíval na vlastní oči a reálně to vyzkoušel. Osy, převody, ložiska a další věci jsou většinou rozměrově totožné, u věcí na SRC je jejich kompatibilta v řádech vyšší, počítá se tam logicky s menší tolerancí. Pokud se týče disků a pneu, mechy z SRC nabídek ti na domácí autodráze moc nepomohou, na dřevě s tím můžeš jezdit jen něco ("stavěná auta" u PS) a když se budeš chtít se svým "hybridem" poměřit s SRC, bude to směšné.

Jinak platí to, co jsem psal výše.
Ale chceš-li vědět víc o možnostech opravdu levných řešení z improvizovaných zdrojů, obra se na Tomáše Herdera, ten má těchto zkušeností fůru.

Mimochodem Cahoza má v nabídce samozřejmě i hotové gumy s disky, případně i samostatné špunty (ILPE i JMS taky).

A ještě nakonec:
Píšeš, že žádný velký závodník nejsi - ale s vlastním modelem by sis snad rád zazávodil, ne? Tak proč to aspoň jednou nezkusíš? V Podbabě 1.12.2007 mᚠšanci...smiley Už si připadám jako náborový pracovník před 1989...smiley


Honza
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 24-10-2007 15:57
Než začneš na Toma valit dotazy, doporučuji pročíst jeho tutoriály o stavbě podvozků.
A pokud je řeč o držáku od Fara, na Tomově fóru prezentoval Ivan velmi chytře navržený podvozek právě na bázi Faro držáku.


http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Mitch
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 1003
Bydliště: New Bor City
Registrován od: 20.09.06
Vloženo dne 24-10-2007 16:48
To Petr L: No právě, také jsem tu jeden držák jeden den rozbetlovával a zkouším ho uvést v realitu.

To Sutor: Jezdit za závody po celý republice je luxus který si fakt nemůžu dovolit, a když už se jede něco zajmavého kolem tak se něco schruje u nás doma nebo se to dovím odsud až po akci. Můj akční rádius je tak těch 50km max 100km a tam připadá v úvahu jen pár drah jako je Liberec, už konečně i Děčín popřípadě Most. Když mě někdo ukecá jel bych i do Práglu.
Člověk jako já kterej je, jako zrovna teď , už od rána zavřenej v práci je o víkendech vděčnej za trošku klidu a času na svý věci. A jezdit po závodech které mi více méně nic neříkaj, možná jen kvůli lidem. Ale ty zběsilý placky mi nic neříkaj.

Špatně si mě pochopil, vživotě bych si to nelajskul proti SRC modelu. To je jako jít na férovku s Mikem Tysonem. Jsem snad blázen?

Ale rád bych se dostal na úroveň upraveného Scalextricu nebo Ninca. Ono takové Porsche 917K od itesu jak prohání pepinovo Porsche od Scalextricu či Fly, to není představa k zahození. Samozřejmě kastlička hozená do co nejvěrnější podoby.

To JMS: Hele tak na to vymezení axiální vůle bych se fakt rád podíval. Vždy kolmý převod ti osu tlačí do strany to znamená že se ti to někde musí opírat pernamentně o ložisko, je to moudrý? Není to zbytečný tření?

Koukám koukám ale osky na stránce nenalézám. Pošli mi ten ceník, E-mail jsem ti napsal sem do soukromé zprávy.

Za ty kola u cahozy se omlouvám, právě zjišuju že maj novej web, já měl stále uložený v oblíbených ten starý.
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 24-10-2007 17:51
Mitchi, nechci ti brát iluze, ale myslel jsem si to samé co ty o domácích konstrukcích podvozků, potažmo celých aut, do doby, než mne Jirka s HWSlotem dotlačili na Podbabu.
Přez to, že jezdíme auta z krabičky a tuning a technická invence je díky tomu poněkud omezená, netroufal bych si dnes žádný ze svých výtvorů měřit s dobře seštelovaným a vyváženým běžným Scalextrixem, natož Slot.Item co kluci po dráze honí. Na to mi opravdu chybí hodně zkušeností. smiley
Dnes se snažím alespoň omrknout jak již hotové auto doladit, aby mi jelo stejně jako jim ( až se ho naučim pořádně řídit).smiley
Až tohle budu umět, tak se vrátím k Tomovým tutoriálům a pustím se opět do stavby vlastních výtvorů.smiley A do té doby si musím pořídit brusku na kola a nějaký jednoduchý forichtung na přesné usazení os, aby ty auta nejela šejdremsmiley




http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 24-10-2007 22:05
To vymezení vůlí na zadní ose je stejné u modelů s kolmým, nebo šikmým převodem, nebo třeba pro použití řemeničky.
A pokud do téhle vůle pečlivě usadíš ješté kolmý převod ,aby měl potřebnou vůli mezi zuby převodu a pastorku, nevidím další možnost ztrát při tření.
Navíc při naletování pastorku nám nevyčnívá hřídelka jako třeba u Igly.
Kolmé převody se používají pouze v malých formulkách.
Ostatní kategorie se jezdí s šikmo uloženým motorem .
Má to své výhody i s možností rychlé výměny poškozeného převodu.
Většina závodníků má pro případ výměny převodu připravenu kompletní osu s převodem i koly a potom stačí povolit jedno kolo, vysunout celou osu a nasadit druhou, dotáhnout jedno kolo a je hotovo.
To jsou ty setiny a tisíciny, které se honí při závodech. Nejenom na dráze, ale i při opravách.smiley


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
JMS
člen

Příspěvků celkem: 349
Bydliště: Holešov
Registrován od: 21.03.07
Vloženo dne 28-10-2007 19:08
V sobotu si tu vyvažovačku Pepíno nafotil, tak vám ji sem určitě dá.
Je to primitivní- vyfrézované tělo z duralu, na stranách umístěné magnety, mezi kterýma je umístěna osička se zabroučenými konci do špočky.
Na osičku upneme kolo, nebo převod a postupně přidáváme, nebo v případě převodu ubíráme hmotu(váhu)


JMS
www.blueking.cz
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 28-10-2007 20:21
Přikládám fotku Jurova zařízení


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Pepino sem připíchnul tento obrázek:

155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: Vyvažování kol a převodů
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 30-10-2007 09:08
Vypadá to pěkně, v jednoduchosti je síla. smiley


http://132slotcars.blogspot.com/
strana 2 z 2 < 1 2
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Dalara Indy (Hornby)
Dalara Indy (Hornby)
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 32
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio