Aha, tak to je asi nějaký nový trend v dráhovkách- převzít auto a potom ho disknout, e je nelegální. Asi si pořadatel vzal inspiraci z ákovského mistráku .
Pokud jste jeli 8x2 minuty, tak naloit druhému 18 kol je přinejmením troufalost, ale na druhou stranu, je potřeba majstrom ukázat záda.
Příspěvků celkem: 359 Bydlitě: Praha Registrován od: 10.04.07
Vloeno dne 06-08-2007 14:17
No jo, na první pohled to tak můe vypadat, ale speciálně na těchto závodech se to tak moc nehrotí, ve se bere tak nějak pruněji a v klidu (i kdy zrovna červeně by ta diskvalifikace ve výsledcích nemusela být) - natěstí zatím lo větině zúčastněných o to, aby si pořádně zajezdili (často i s průměrným materiálem) a to je i pro mě to nejpodstatnějí. Klasickou ukázkou je i můj kamarád, který jel s letitým netuněným Spiritem s historickým ovladačem od Scalextricu, skončil sice třetí od konce, ale byl nadený a přítě pojede zase (kdy bude mít čas).
Obávám se, e ve chvíli, kdy i tady převládnou závodnické ambice za kadou cenu nebo se začne neurvale pokřikovat na děti, dojde to ve tam, kam se dnes dostalo plnokrevné SRC (a kde u delí dobu bylo). Zatím ale účast stále stoupá a nikdo z dospělých se sem nebojí vzít své děti či svěřence.
Co mně osobně trochu vadí, jsou trochu nesmyslná konstrukční omezení v přítipkových kategoriích tzv. stavěných aut, kde nakonec od samého počátku jezdí minimum aut a přitom by to mohly být jízdně docela zajímavé modely. Doma mi zbytečně zahálí pár bývalých áčkových dvaatřicetin, které by se v pohodě právě tady mohly provětrat, ale buď mají ikmo uloené nebo "příli silné" motory (případně "prořezávaná" áska) a tak z toho nic nebude. Kuchat je a předělávat se mi nechce - koda...
Ale je moné, e bychom se mohli s pořadatelem dohodnout na nějakém rozíření pravidel, je to jen o vzájemné vůli - sebesilnějí motor nakonec v malém měřítku u maket moc navíc nepřinese.
Na závěr ale musím konstatovat, e má plnou pravdu a e se závodní pole postupně vyrovnává - kluci z Liberce, Kralup a Č. Třebové (a dalí) začínají "majstrům" docela tvrdě zatápět.
Příspěvků celkem: 21 Bydlitě: Praha 8 Registrován od: 17.05.07
Vloeno dne 06-08-2007 18:47
Autiča z krabičkky s tuning díly od výrobcuů ne mechovky,s takto upraveným modelem jsi mohl jet stavěné 1:32 .
U nás mohlo být pět.
Pokud vás tíí pravidla sepite připomínky, na závodech dáme řeč.
Připravují se pravidla na modely 1:24 pro setkání maket,které se pojedou s pohárem SCALEXTRIC. Bylo by koda aby stará auta leela ve skříni.
Rozum do hrsti,nechceme ze závodů udělat letecký nebo demoličný den.
No musím říct, e pořadatel má těstí. Ne kadý by byl tak nad věcí a vzal to tak sportovně jako Sutor. Na základě osobních zkueností mohu říct, e diskavlifikace s sebou vdy nese zlou krev.
Na druhé straně se ukázalo, e by k takovým "nedorozuměním" nemělo dojít. A tady je chyba na straně přejímky a potamo dikce pravidel.
Duch nezávodnický má anci jen tehdy pokud se budou chtít lidé i jen tak setkat, zajezdit a popovídat.
Příspěvků celkem: 359 Bydlitě: Praha Registrován od: 10.04.07
Vloeno dne 06-08-2007 20:23
To PSSLOT:
1) v době startu LeMans u byla stavěná auta odjetá (snad se nemýlím)
2) kdy si pozorněji pročte pravidla, tak zjistí, e je to trochu jinak a auto z krabičky s mechovkami jim zrovna taky moc nevyhovuje (např. materiál podvozku, prořezy, uloení motoru atd.). Navíc by mi pak přila jako nedomylenost podobnou kategorii nazývat stavěnými auty. Co by na nich vlastně bylo stavěného? Kdy se nad tím zamyslí, co je např. stavěného na Plafitu (a je moný jen Plafit nebo taky ostatní výrobci podobných RTR asi Parma, Cox, Scholer, Modern, příp. je povolený Plafit se ikmým uloením motoru, není náhodou Plafit prořezaný atd.)?
Jako podstatně smysluplnějí bych viděl u stavěných aut odstranění vech omezení (ala v minulosti A1/32 a A2/32, pak by to bylo opravdu o stavbě a modelářství... Ale to je zcela jinou debatu asi jinde - já prostě plně respektuji právo pořadatele na určení jeho pravidel, vyslovil jsem jen svůj osobní názor (i kdy jsem podobné v Jihlavě slyel z různých stran) a přijde mi zbytečné se nad podobnými věcmi dohadovat na diskusním foru, jinak si z toho neinformovaní čtenáři odnesou dojem, e závody jsou plné vzruených diskuzí a hádek, a to by byl nesmysl a koda. Nechme to do Olomouce mimochodem bude to tam vůbec nebo ne? Mám dojem, e u se tu taky někdo na to jednou ptal.
To Sutor: a s čím jsi to vlastně jel na tom poháru, e jsi vem ujel tak, e Tě diskli, aby si nepřipadali tak neschopně, mohl bys zde vloit foto (popř i ze spod)?
Příspěvků celkem: 21 Bydlitě: Praha 8 Registrován od: 17.05.07
Vloeno dne 07-08-2007 17:37
SCALEXTRIC-stavěné modely se zakrytými koly-PLAFIT:
Plafit je podvozek(plech,mosaz,plast) s úpravou rozvoru,vodítka,světlosti a hlavně
jeho pohyblivosti .Kří nebo obdelníčky jsou uchyceny ve 4 bodech.Motor uloen kolmo ,nebo ikmo na osu.Některé jsou podelně prořízlé.
Výrobci dodávají různé díly(uloení motoru).
U sousedů takto poskládaný podvozek,nebo jen s pohyblivým kříem,(bočnicemi)
oynačují jako PLAFIT,protoe efekt pohzblivosti byl zachován.
Pokud postavím tento podvozek doma ,je to PLAFIT ?
Příspěvků celkem: 359 Bydlitě: Praha Registrován od: 10.04.07
Vloeno dne 07-08-2007 19:40
Hele, kluci, přece se o tom nebudeme sami pořád dokola dohadovat, v podstatě o nic nejde a kadý má kus pravdy. Ale podstatné je to, e ten, kdo jede jakékoliv auto jiného výrobce ne je Scalextric, tak se prostě do celkového pořadí poháru nepočítá. Nikde není v pravidlech řečeno, e na auto jednoho výrobce není moné pouít tuningové díly jiného komerčního výrobce (tedy kohokoliv, kdo vyrábí ony díly za účelem prodeje), podstatné je spíe to, e by to měly být díly určené k tunění komerčních plasáků a to je obecně v kontextu zahraniční nabídky zatraceně iroký pojem a kála veho moného na plasáky je tam pro naince uvyklého tak maximálně na ve zdejích podmínkách velmi dobře zásobený Rebasův obchod (třeba dosáhnu slevy...) mírně řečeno neskutečná. A o tom to je - někomu nakonec vytuněné auto celkem za 3000,- nepojede a jinému za 2000,- ano, je to i o schopnosti ve optimálně sladit (viz hladký a tichý chod aut Tondy Smainky). Ten, kdo má k dispozici dřevěnou dráhu je obecně ve výhodě, ten, kdo ne, má hned na začátku znatelný handicap. Toté platí i o vyjeděnosti a kvalitě ovladače a tak dále... Samotné auto je jen jeden z dílů celé skládačky.
Jetě k Plafitu:
Pavle, nezlob se, ale s tvým popisem nemohu souhlasit, protoe v případě, e by lo o jakýsi obecný typ asi, pak by stačilo napsat, e se má jednat o vyráběné asi bez jakéhokoliv omezení, protoe podobných výrobků s diametrálně odlinými vlastnostmi a schopnostmi je celá řada (prořezané i neprořezané, odpruené a neodpruené, kyvné, z různých materiálů od hliníku po kevlar a silon, s loisky i bez nich). Je tedy Parma nebo COX taky Plafit (obecně kriteria plafitu splňují)? Nebo jen některý jejich typ ano a jiný ne? Kdo o tom bude rozhodovat? To je ten důvod, proč mi přijde kontraproduktivní se o podobných věcech mezi sebou dohadovat, nechme to na pořadateli. Je to jeho právo a kadý názor má monost se časem vyvíjet v závislosti na poznatcích.
Take bych u tohoto tématu nechal a jistě se zase vichni sejdeme v amberku, kde to můeme v pohodě u limonády prodiskutovat (i kdy jsem se těil do Olomouce, kde je hezká estiproudovka). koda, e u není Zlín, byla to asi nejlepí dráha v republice.
Já tyhle závody nejezdím, ale to proč bylo uzamčeno vlákno ohledně mého příspěvku se naplňuje.
patná informovanost, pravidla se vysvětlují podle toho, komu vyhovují, výsledky váznou a slíbené označení- kdo jel s jakým typem auta taky chybí.
Tonda by měl překousnout, e ho Sutor osáňkoval a vrátit mu legálně vybojované prvenství.
Sutor to sice bere sportovně, ale pokud neporuil pravidla, nevidím důvod k diskvalifikaci.
Pánové, budete se muset smířit s tím, e vás někdo předjede.