I kdy jsem se zařekl, e s příspěvky na tomhle webu končím, přece mi to nedá a pokusím se zhodnotit uplynulý rok.
Po kryzovém období, kdy tady Pepíno ohlásil, e u je na dně s časem i psychicky se tady troku situace uklidnila a opět se začalo objevovat pár nových diskutujících lidí.
Počet členů maličko vzrostl, ale pouze malé procento se zapojuje do nějakých plodných diskusí - jsou to pouze dotazy a polemiky, kde co levněji koupit, nebo sehnat atd.
Pepíno kryzi překonal, má nový přírustek do rodiny, nové bydlení ( věřím, e zasadil i nový strom).
Rozhýbal v HK klubovnu a dráhy a jetě stíhá hledat různé novinky, které tady prezentuje, aby to ilo.
Navíc stíhá jezdit i na závody a rozjel Porsche cup.
Dal bych mu NR- 1 !
Jako NR-2 bych označil Jirku
Neustále něco vyrábí, zkouí a ta rally dráha je důkazem, e nezahálí.
Taky se účastní závodů a jeho příspěvky povauju za nejlepí co tady jsou.
Standa se věnuje elektronice a jeho výrobky se mi moc líbí a je dobře, e se vdy ptá, co na to ostatní, aby měl inspirace a informace.
Potom je tady dalích cca 10 diskutujících ,ale to se mi zdá celkem málo z cca 130 registrovaných členů.
V klubech jednoznačně vévodí Praha a okolí, potom Hradec a o Třebové se taky občas něco dozvíme.
Závody se nějak rozhodily a asi se to troku rozsortovalo.
Na Podbabě to ije nejenom místní komunitou- na závody jezdí celkem dost lidí i z jiných měst
Rozjel se tam i Porschecup a jiné závody.
V Hradci dokonce Pepíno odejel Scalextric, Porsche i áky a začínají jezdit i jinam.
V Děčíně fungují spíe vytrvalostní závody a dalí informace o Krunohoru, nebo Scalextric se z tohohle webu vytratily i kdy věřím, e ty závody jedou.
V Brně chystají na nově zrekonstruované dráze 24 hodinovku, co asi bude první tak dlouhý závod komerček.
Jednoznačně je jasné, e pokud je někde klub a lidi se mají kde scházet, tak to funguje.
Já jsem byl v sobotu ve Vídni, kde jsem instaloval v létě bývalou zlínslou dráhu.
Měli tam Carreru a teď i Kinga.
Na vánoční jedění se selo přes 40 lidí jenom z Vídně a jezdili závod na obou dráhách a bylo vidět jak jsou v pohdě i kdy někteří inklinují jenom k plastům a druzí jen k lexankám.
Mají klub, nemusí se scházet někde v hospodě, protoe bufet tam mají taky a tak to mají ve v jednom.
Dokonce započali se sbírkou na novou technickou dráhu- take tam bude centrum s plastovou 6-tidráhou Carrerou 42m, rychlým Kingem a technickou dráhou.
Budoucnost u nás by se taky měla ubírat podobným směrem- ale jak víme je to těké.
Pokud by si lidi mohli zajít do klubu s komerčkou zajezdit na kvalitní dráze, nemusí se polemizovat o tom, která dráha, je vhodná (Carrera, ninko, scx,scalextric, nebo jiné).
Je tady jeden velký problém- místnost pro klub.
U nás jsou nájmy prostor drahé a pokud to má někdo financovat, je to sebevrada.
Můu napsat, e je paradox, e ve Vídni mají provozní náklady na klub méně ne třetinové proti tomu co jsem měl ve Zlíně!
Taky mentalita lidí je jinde i finanční situace.
Líbí se mi to, e nevymýlejí, jakou dráhu si pořídit, ale raději se sloí na pořádnou dráhu a scházejí se v klubu, ladí, vymýlejí a baví se.
Příspěvky mají 10 éček za měsíc a ví, e mají k dispozici ve.
Tak podobně bych to viděl, e by to mohlo fungovat i u nás, ale doposud se to nedaří, i kdy na Podbabě u je dráha vyuívána jak komerčkama tak lexaňáky.
Závěrem jetě popřeju VE NEJ do roku 2009 vem autíčkářům
No jetě jsem tady zapomněl adresu www.slotcarracer-vienna.at
Juro, dobře jsi to shrnul a celkem jsi charakterizoval situaci kolem komerčních autíček. Lze si přát hlavně to, aby se oba tábory autodráhařů vzájemně tolerovaly a v budoucnu se snaili stále spolu vycházet. Přeji vem autodráhařům (modelářům, jezdičům i sběratelům) astný rok 2009 plný pohody, vyhnutí se ekonomickým problémům, hodně přátel kolem sebe i harmonické rodinné souití.
Asi nejlepí klub, kde se jezdí jak velká tak malá autíčka je DDM Most. Větina jejich členů pokud vím jezdí obě kategorie a proto jim to funguje. Jako ideální bych viděl mít pro komerčky samostatnou dřevěnou dráhu, by třeba v rámci jednoho klubu. Z vlastní zkuenosti mohu říci, e drtivá větina modelářů se snaí si vyjít vstříc ale stačí jenom jeden bezohledný, který si nasadí na dráhu svůj půlkilový model a pak vám vá 80 gramový v první zatáčce rozmlátí na mraky. O ůdrbě dráhy pro různé kategorie ani nemluvím. Hlavním problémem pro vechny autodráhové nadence je prostor pro dráhu. Přál bych do nastávajícího roku trochu těstí pro vechny, kteří se snaí někde soustřeďovat lidi zapálené pro naeho koníčka, aby společnost kolem nás neviděla smysl ivota jen v honbě za penězi ale konečně se zamyslela nad výchovou a budoucností naí mládee a trávením jejího volného času. A Vám vem hlavně dobré zdraví bez něho nic dalího není moné dosáhnout.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání.