Autor |
Stavba dřevěné dráhy |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 11-05-2007 08:42 |
|
|
Prvně jsem v diskuzním fóru zaloil nové sekce pro DRÁHY.
Za druhé, zde je odkaz na stránku, kde je např. detailně nafocen postup stavby domácího dřevěného oválu:
http://www.outriggercanoe.com/mypics/2005_1.html
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Pepino sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
HWSlot
člen
Příspěvků celkem: 401
Bydlitě: Thereban
Registrován od: 20.10.06 |
Vloeno dne 16-05-2007 09:10 |
|
|
U jsem si toho vimnul na několika domácích dřevěnejch drahách - nepravidelné vzdálenosti dráek od sebe. Na některých to vypadá velice zajímavě a tak by mě docela zajímalo, jak se na tom závodí.
Pamatuju si toti, jak jsem kdysi na čekdráze měl kříení a vetinou, kdy jsme jezdili ve dvou, tak nikdo neubíral a v 99% to končlo karambolem. Tak jsem po několika takovýchto zkuenostech, kříení u na tra nedával.
HWS
http://www.hwslot.estranky.cz/ |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 16-05-2007 09:21 |
|
|
Podle mě je to zpestření jízdy. Pokud nemá 30m 4-8 dráhu, která je vyloeně na závodění, ale jde do takovéto domácí dřevěné dráhy, tak je určena podle mě spíe na zábavu a "skoro" závodění ne závodění jako takové. Musí tak alespoň dávat pozor, zrychlovat, zpomalovat ... je to lepí ně je zmáčknout ovladač na full a projet to.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 16-05-2007 09:57 |
|
|
Podle mě je to o tom e se snaí docílit takové univerzální dráhy. Kdy dám příklad 3 dráhy, kterých ve dřevě není málo tak mají první a třetí pruch udělaný klasicky jako na normální dráze v pravidelném rozestupu. Kdeto ta druhá prostřední dráha simuluje opravdovou dráhu skutečného vozu s velkými a rychlími oblouky pro průjez zatáčky. Typické pro řízení skutečného vozu. Spousta nájezdů do zatáčky a prutkých ikam projetých v co nejrovnějím směru atd..
Na závodění to má jediný vliv a to e musíte být zruční řidiči aby skutečně ke karambolům nedocházelo jako v reálu. Tím pádem je jasné e řidič na druhé dráze má vdy proti soupeřům nesmírnou výhodu v tom e má dost moná nejkradí a rozhodně nejrychlejí dráhu. Ale při závodu je to jedno protoe se stejně po určeném čase řidiči i vozy na vech drahách vystřídají. Výsledek není o tom kdo dojede první, ale kdo ujede nejvíc nebo spí kdo dojede nejdál.
Otázka zní kdo platí případný okliví karambol a jaké se stanoví pravidla pro přednost v jízdě.
my jako malí kluci jsme měli jednoduché pravidlo. Přednost dává ten kdo je u kritického místa a jako druhý, tedy ten pomalejí.
Ikdy jsme se tím snaili řídit tak se ani neptejte kolik se přesto stalo nehod a kolik kastlí to odneslo. Nakonec jsme od kříení ustoupili.
Je to pro opravdu zkuené Slotery a hlavně sehraný tým závodníků. S nováčkem na dráze bych si moc klidnej nebyl. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 16-05-2007 10:04 |
|
|
Nebo jsou pak takové dráhy kde jsou vechny dráhy řeeny jako v co nejideálnějí stopě a to je, řekl bych, největí maso. To u člověk musí skutečně u toho řízení přemýlet a modlit se aby se tam veel. Po startu to musí být asi tak na nervy jako ve startovním poli F1. To je pro hodně zkuené.
Někde jsem měl video z dlouhého oválu kde ty zatáčky byli skutečně vodič těsně vedle vodiče a jakmile ses tam s ostatníma před zatáčkou neposkládal tak to tam pak vypadalo jako v Nascarech při hromadné nehodě. Nejistějí to tam má fakticky ten první. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 16-05-2007 18:06 |
|
|
Ono to zúení trati můe být taky jistou úsporou místa, ale s ohledem na riziko karambolu bych dal přednost stejné vzdálenosti dráek po celé trati.
Křiovatky bez precizního návrhu a propočtu stejně neřeí stejnou trasu pro jezdce a proto bych dal přednost klasice - počet kol za čas. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 16-05-2007 18:47 |
|
|
Já si myslím po čerstvých zkuenostech z digitální dráhy, e zúení trati není tak hrozné jako kříení. Kdy autíčko dostane afku z boku a má kam uhnout, tak hned z dráky nevypadne aspoň se mi to tak jeví podle těch videí z ukázek. Já o zúení v některých zatáčkách na své budoucí dráze rozhodně uvauji. Uetří se tím místo a zpestří závod. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 25-06-2007 21:14 |
|
|
Jenom mne při čtení napadlo, proč nepouíváte pro stavbu dráhy vypěněné PVC desky s matným povrchem? Myslím to co se pouívá na výrobu reklam. Barevná kála je celkem velká. Je to cena, mechanické vlastnosti, struktura povrchu, nebo kombinace veho. Nebo něco jiného? Oproti dřevu má určitě alespoň výhodu odolnosti proti vlhkosti a nemusí se lakovat.
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 25-06-2007 22:49 |
|
|
Na západě hodně pouívá na dráhu polykarbonát - lexan v tlouce kolem 5 mm..., domnívám se, e reklamní desky typu simona, simopor, komatex ap. nejsou příli vhodné, nebo materiál je dost měkký a relativně drahý...., lze je ale pouít třeba na obrubníky plastové dráhy, protoe zde není velká spotřeba (tudí ani cena) a výroba je velmi snadná, tudí je lze po případném zničení vyhodit a lehce vyrobit nové. Není ani třeba si lámat hlavu s mantinely - snadno je nahradí pruh 2 mm tlusté desky ohnutý do potřebného tvaru, který se zvenku přichytí několika samořeznými roubky nebo horkým lepidlem.
Editoval Honza dne 25-06-2007 22:59 |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 26-06-2007 14:05 |
|
|
To se mi nějak nezdá. Při tlouce 5mm tam nemůe být slot. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-06-2007 14:54 |
|
|
Je k dostání i 6, 8 a 10 mm tlustá a tam to se to vejde.
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 26-06-2007 15:50 |
|
|
Moná jsem přesně netrefil tu tlouku, teď nevím (ale snad jo?), chtěl jsem to někde najít, ale dnes nemám těstí, ani moc času. Snad někdo bude vědět, kde to hledat, já jsem si nedopatřením nedávno smazal sloku s adrasami a teď mám občas s tímto potíe. Viděl jsem to ve více případech, při stavbě je povrch průhledný jako plexi, řee se z velkých kusů, po vyfrézování to drí pohromadě podpěry, ke kterým je dráha připevněna, není to nic ojedinělého....ale teď, kdy bych chtěl (jak jinak) to nemohu najít... |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 26-06-2007 16:28 |
|
|
Myslel si tenhle odkaz? http://www.oldslotracer.com/Rally3.html
Mitch sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Mitch dne 26-06-2007 16:33 |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Mitch
člen
Příspěvků celkem: 1003
Bydlitě: New Bor City
Registrován od: 20.09.06 |
Vloeno dne 26-06-2007 16:35 |
|
|
Honza se neplete opravdu to nebude silnějí ne 5mm, ale ta deska je prorízlá skr na skrz a drejí ji pohromadě podpěry.
Mitch sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Mitch dne 26-06-2007 16:56 |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 26-06-2007 16:48 |
|
|
No neviděl jsem asi právě tento odkaz (na netu je toho více), ale je to ono, pokud je to polykarbonát = lexan. Díky Mitchi.
Je to pruné a lze tak lépe výkově tvarovat dráhu bez zlomů. A je taky zřejmé, e pro naince to asi nebude právě to nejlevnějí řeení..., ale tenhle způsob je mi sympatičtějí ne se mořit s dřevotřískou... |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 26-06-2007 20:50 |
|
|
Vypěněná PVC deska s matným povrchem stojí bílá 5mm tl. cca 400 Kč/m2, barevná cca 600 Kč/m2. V tl. 10 mm jenom bílá cca 800 Kč/m2.
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 27-06-2007 00:23 |
|
|
Petře, desky na reklamní tabule jso opravdu shit. Dělám s tím léta, můe mi věřit, je to měkké, křehké, snadno se to opotřebí a zlomí, nehtem do toho udělá vryp, loktem dolík, kdy do toho vyfrézuje slot, autíčka Ti ho rychle zničí, na dráhu se to moc nehodí, výjimkou mohou být snad jen původní reklamní desky z tvrzeného (nepěněného) polystyrénu, ale ty dnes sehnat je ji trochu problém a jsou lepí jen o trochu...
A co se týče ceny - spočítej si o kolik levněji Tě výjde 1 m2 plastové dráhy (ale poctivě i s materiálem, který vyhodí).
Editoval Honza dne 27-06-2007 00:25 |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 27-06-2007 02:38 |
|
|
OK, já jenom, e jsem na ten materiál narazil, kdy jsem kupoval polykarbonát a vrtalo mi to hlavou, tak jsem to nadhodil.
Co se týká plastové dráhy tak 1m délky ve čtyřdráze tě vyjde u Fara na cca 500,- ( 7 dílů 280mm x 82 Kč ) take také ádná lidovka.
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Honza
člen
Příspěvků celkem: 432
Bydlitě: Ostrava
Registrován od: 30.11.06 |
Vloeno dne 27-06-2007 14:27 |
|
|
Já vím, ani to není laciné...
Editoval Honza dne 27-06-2007 14:29 |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
sutor
člen
Příspěvků celkem: 359
Bydlitě: Praha
Registrován od: 10.04.07 |
Vloeno dne 27-06-2007 14:31 |
|
|
Hotová profesionální dřevěná trojdráha, kde je moné jezdit i s 1:24 poskládaná z rozebíratelných modulů vychází mimo ČR na přiblině 1500,- Kč na běný metr (základní provedení o délce cca 17m). To sice na první pohled vypadá pro někoho hrozivě, ale kdy si to porovnáte s náklady například na dvoudráhu Exclusive od Carrery, tak to zase tak propastný cenový skok není v porovnání s výsledným poitkem z jízdy. Opravdu asi nejvíc záleí na tom, co je kdo ochoten a schopen do svého koně vrazit... Manelka a děti jsou v dlouhodobějím výhledu určitě výrazně draí, a přitom poměr výkon/cena je u nich rozhodně horí
Honza |
|