Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 11-08-2008 17:34 |
|
|
Podívej se do zahraničí, tam se doma jezdí jak na dřevu, tak na plastu.
Jak se říká, ve jednou omrzí. A by sebelépe vymylené dráze se můe stát toté. Plast přestaví, dřevo obtíněji. Prakticky vůbec. Na druhou stranu bude mít na dřevu okruh přesně podle svého.
Na druhou stranu je tady cena. A ta podle mých kalkulací vychází výrazně výhodněji ve prospěch dřeva.
A v neposlední řadě pokud pojede na závody, tak ty budou zatím kromě ČT na dřevu. Take nepřesedá z materiálu na materiál. Ale jak psal včera Jirka - Carrera+ silikony a bez magnetu.
A abych mluvil za sebe. Nezávidím Ti tu volbu (to místo ano). Ale pokud bych se rozhodoval já a nemusel počítat kadou korunu, tak jdu do plastu. Jinak dřevo. A klasiku. ádná zuování, malé poloměry zatáček apod.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Marian
člen
Příspěvků celkem: 248
Bydlitě: Libcany u Hradce Kralove
Registrován od: 05.02.08 |
Vloeno dne 15-08-2008 17:40 |
|
|
Kdybych mel celou mistnost, tak bych taky sel do dreva bez kompromisu. Takhle snad zvitezi zatim plast. A Faro. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
jeniiiik
člen
Příspěvků celkem: 28
Bydlitě: Opava
Registrován od: 30.04.08 |
Vloeno dne 18-08-2008 07:35 |
|
|
Na tohle musím reagovat, s FAREM si to rozmysli. Zhruba za cenu jejich setu jsem koupil POWER DIESEL OD CARRERY, teď nevím přesně, ale tuím 3790,- Jen dráha je tam o skoro tři metry delí, co do reálnosti aut nesrovnatelné (jo vím, s Favoritama jezdit asi nebude) Pokud bych odečetl auta 2000,-, ovladače cca 2x250,- a trafo 500,- tak tak má za 700,- sedm metrů dráhy i s mantinelama, co nakonec vychází na 100,- za jeden metr CARRERA dráhy... Stejně si to můe propočítat u FARA.
I kdybych měl kupovat sety a nechávat si jen díly dráhy a zbytek prodávat, tak se CARRERA vyplatí. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
pnov
člen
Příspěvků celkem: 1
Bydlitě: Trhové Sviny
Registrován od: 15.08.08 |
Vloeno dne 18-08-2008 10:29 |
|
|
To Marian: Umím sehnat Carreru jetě levněji ne jeniiiik, ale u mne stejně zvítězilo Faro. Moná je to jen předsudek, ale moje první setkání bylo s řadou GO a to mne zklamalo. Ale věřím, e Evolution, co má jeniiiik bude lepí. Jinak na MODELBAZARu (odkaz je v sekci Odkazy) je několik cenově zajímavých nabídek (včetně mých) na nové, nebo lehce jeté sety Faro.
To jeniiiik: Máte ode mne soukromou zprávu. Nějak nám vázne komunikace přes mail :-)
Editoval pnov dne 18-08-2008 10:30 |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Marian
člen
Příspěvků celkem: 248
Bydlitě: Libcany u Hradce Kralove
Registrován od: 05.02.08 |
Vloeno dne 18-08-2008 10:33 |
|
|
Ja si nechci kupovat sety, navic uz dily od Fara mam. Nesouhlasim s tim, ze Carrera je levnejsi pro moje ucely, i kdyz je mozna levnejsi jako set pod Vanocni stromecek. Co mluvi pro Faro celkem jednoznacne jsou ale dva fakty:
1. Mensi polomer zatacky "R1" pri zachovani ne o moc mensi sire drahy (t.j. otocim se o 180 stupnu na mensim prostoru). To ve vysledku znamena ze na predem definovanem prostoru postavis delsi drahu z Fara (protoze s Carrerou se nevytocis), anebo jinak, ze 20m drahu z Fara postavis na mensim prostoru nez od Carrery.
2. Podporuju ceskeho vyrobce. Resp. ocenuji jeho usili na tak malem trhu. A vyrostl jsem na Itesu. Abych rekl pravdu, kdyby meli stale drahu 74mm, tak mozna ne, ale jejich 90mm draha ma pro mne spravnou siri. Jo a krajnice a mantinely si umim udelat sam, nekdy sem dam fotky jak vypadaji plasticke krajnice vyrezane z MDF, nebo mantinely z MDF pasu. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
jeniiiik
člen
Příspěvků celkem: 28
Bydlitě: Opava
Registrován od: 30.04.08 |
Vloeno dne 18-08-2008 11:14 |
|
|
Pokud je to takhle, tak jasně. Mě třeba po tom, co jsem si koupil první set CARRERA odrazuje na Faru právě ta nejmení zatáčka. Je to jako kdyby si do auta kopl a ono se otočilo na místě, ale k mé druhé dráze ites 90+74 jich mám taky plno
Výhoda, e to nezabere a tak moc místa je nesporná, jen toto já natěstí řeit nemusím.
A na fotky těch krajnic bych kouknul.
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 19-08-2008 09:20 |
|
|
Trochu debata odbočila od dřevěné dráhy. Myslím, e jakékoliv řeení má své plusy i mínusy. A kadý se nakonec sám musí rozhodnout pro nějakou variantu.
Ale jinými slovy to tu u jinde zaznělo. Jakmile lověk jezdí sám, tak to není ono.
Je docela zajímavé, kolik dráhy dokáe na relativně omezený prostor nacpat třeba Plazidus http://www.plazidus.de/
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 24-08-2008 11:54 |
|
|
Zaujala mne mylenka (nikoliv moje) na dráhu s drákou pro optimální vedení vozu. Je to natolik zajímavé a přibliující se realitě, e začínáme stavět jednoduchý ovál pro odzkouení http://www.slotcar.cz/slotcar_cz_aktualne/index.htm. Půjde o dřevěnou digitální dráhu s prohloubenou drákou v duchu autorovy dráhy http://www.virklund.dk/scx/.
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 25-08-2008 15:56 |
|
|
Okruh s optimální stopou je asi jediný rozumný způsob vyuití digitálu:
http://www.slotforum.com/resources/nb2006/slotfire/slotfire-racingline.pdf
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 06-09-2008 21:32 |
|
|
Neuměl by jste někdo optimalizovat dráhu pro tento okruh? Kvalitnějí obr. na www.slotcar.cz/obr/draha.jpg nebo www.slotcar.cz/obr/draha.pdf . Jestli někdo nemáte v oku jak se tam jezdí.
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu.
Standa82 sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 30-09-2008 08:45 |
|
|
uznávám. Nejsem první. http://www.youtube.com/watch?v=slEuI0z2Lnc&NR=1 Na plastu i na dřevě v analogu i digitálu se jezdí větinou vedle sebe a já se snaím brzdit auta tím, e je řadím snad za sebe? Trochu jsem vylepil základní okruh. Bude to asi jiný způsob jedění. Máte s tím někdo zkuenosti? Vím, e podobné okruhy s optimálním vedením u existují. Například http://www.youtube.com/watch?v=rKzo2Wyllqo http://www.youtube.com/watch?v=E5vyWlGmHWk&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=opHz9g3DJg4
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu.
Standa82 sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Standa82 dne 30-09-2008 08:49 |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Tomnem
člen
Příspěvků celkem: 181
Bydlitě: Kondrac 119,258 01 Vlaim
Registrován od: 12.11.07 |
Vloeno dne 08-12-2008 19:15 |
|
|
No Jirko,ono se není čím chlubit.Pro potřeby zkouení jsem na zeď pověsil několik desek.Prostě jsem nechtěl Porshe mlátit o skály.
Tomá N. www.tomnem-slot.estranky.cz
Tomnem sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Tomnem dne 08-12-2008 19:20 |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Tomnem
člen
Příspěvků celkem: 181
Bydlitě: Kondrac 119,258 01 Vlaim
Registrován od: 12.11.07 |
Vloeno dne 08-12-2008 19:21 |
|
|
Jetě dalí náhledy.
Tomá N. www.tomnem-slot.estranky.cz
Tomnem sem připíchnul tento obrázek:
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 08-12-2008 22:09 |
|
|
Dobrý, hlavně schopná rovinka. Kdyby bylo místo tak by to chtělo aspoň jednu "paraboliku", pak by to dolaďování doma nemělo chybu. Ale jse dobrej!
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 14-01-2009 15:39 |
|
|
Martin mne inspiroval na dalí způsob, jak by bylo moné vyrobit troleje dráhy. Co takhle jednovrstvou desku s plonými spoji. Navrhnout troleje jako by byly vodiče, a nechat rozfrézovat. Ploný spoj nechat udělat s fólií 105um. Spočítal jsem to, a troleje (4 ks) pro jeden rovný díl délky 50 cm by vely podle objednaného mnoství na 30 a 100 Kč. Na oblouk 45° o velikosti 25x25 cm asi 40 a 200 Kč. Pří výrobě v Číně jetě asi na polovinu ceny.
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 14-01-2009 16:33 |
|
|
Chlapi a proč proboha teda nenalepíte ten vodivý pás, jako skoro vichni co staví dřevo a nezvolili pletené vodiče, nebo plocháč?
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Martin77
člen
Příspěvků celkem: 7
Bydlitě: Praha
Registrován od: 01.01.09 |
Vloeno dne 14-01-2009 18:31 |
|
|
To Standa 82: moc si nejsem, jak jsi to myslel s jednovrstvpu deskou a rozfrézováním?
To Petr L: jedná se o zatíitelnost dráhy ( jedné dráhy) několika autíčky. Podle mě by samolepící měděná páska o síle 0,35 um a ířce 5,7 mm nemusela stačit, ale nejsem elektrotechnik. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 14-01-2009 19:42 |
|
|
Udělal bych návrh ploného spoje 1:1, aby vypadal jako jednotlivé troleje. Mezi troleji bych navrhl drákování. Síla měděné fólie 105um. Pak bych nechal vyrobit ploný spoj. Po rozlomení v místě dráky by vznikly jednotlivé troleje. Do MDF desky bych vyfrézoval dráky v místě trolejí do hloubky 2 mm a uprostřed kadé troleje jetě jednu dráku 3 mm pro vloení ocelového dráhu (pro magnety). Nahoru bych nalepil troleje z ploného spoje.
Tak nějak. Ale muselo by se to domyslet a odzkouet.
Pro sériovou výrobu jsou ty měděné fólie nepouitelné a navíc nejsou magnetické.
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 14-01-2009 19:54 |
|
|
To Martin, komerční auta zcela s přehledem, je to běná technologie při stavbě dřevěných dráh.
To: Standa, tiák také není magnetický, jenom si to komplikujete, moná se dostane s cenou tiáku někam snesitelně nízko, ale bude mít vysokou pracnost Moná by bylo jednoduí pokusit se najít zdroj levného plochého stínění 3+1 (3Fe + 1Cu) 7x1,5 mm. To je taé běný způsob provedení trolejí a je to i magnetické
|
|
Autor |
RE: Stavba dřevěné dráhy |
Martin77
člen
Příspěvků celkem: 7
Bydlitě: Praha
Registrován od: 01.01.09 |
Vloeno dne 14-01-2009 20:00 |
|
|
To vichni: tak se nám to troku komplikuje.
Od zítra budu na týden mimo ČR, tak mě třeba napadnou nové mylenky a postupy jak pokračovat. |
|