Příspěvků celkem: 113 Bydlitě: Praha Registrován od: 15.06.08
Vloeno dne 23-09-2009 22:00
Pro Vítka. Ano je to málo informací, neuvědomil jsem si to. Připravím seznam dílů (náhled na část dílů je níe - úmyslně rozostřeno) a ve co bude potřeba, aby měl kadý představu o co jde. Měděné pásky tam nebudou, buď tam budou ploché pletené vodiče, nebo jiná podobná náhrada. Pro ALSracing. Chci se pro začátek soustředit na koncového zákazníka, tuzemského nebo zahraničního (střední Evropa). Prodej přes Internet s pobočkou v cílovém státě (právě kvůli ceně dopravy). Prodej přes distributory, ani obchody není moný jsou to mistři světa a o výrobcích si myslí, e jsou to potomci (neuvědomují si, e je ti potomci iví). Nabídka na Internetu musí být podpořena velkým mnostvím natočených videí, 3D zobrazení zboí, podporou na výstavách a nějakou tou známou osobností. Teprve při zájmu zákazníků napadne sem tam nějakého obchodníka, e by rád aby i on měl z tohoto obchodu nějaký ten zisk. Pro Petra L. Ano je to tak, jde o kombinaci sériovky a výroby na zakázku. Při výrobě na zakázku to nebude vyrobené hned, ale chtěl bych, aby to bylo tak dobrý, e si kadý těch asi 14 dní počká (+ doprava). Jestli to budou akceptovat nevím, ale nikdo nic takového nenabízí tak snad ano. Pro JMS. Díky za přání. Pojem dřevěná dráha je spojen s pevnou dráhou to se bude patně bourat. Co kdybych pouil místo slova dřevo něco jiného. Na obrázku jsou navrené moduly, vypadá to jako dřevo? Nejde o pevnou stavbu, ale o stavebnici. Například okruh v Barceloně sestavený z těchto dílů na ploe 4 x 10 m by mohl stát asi 25.000 Kč a to je včetně krajnic, svodidel trávníčku atd Stejný okruh v SCX digitál by stál moná řádově víc!
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu.
Standa82 sem připíchnul tento obrázek:
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 23-09-2009 22:15
To Standa82, tak ten výraz dřevěná nepouívej. Je to přece modulová dráha vyrobená ze dřeva. Nebude první, Plazidus to tak má také.
Ohledně ceny: Barcelona na ploe 4x8 m ve čtyřdráze vyla v materiálu včetně 8 aut a 4 ovladačů Parma před letoním navýení MOC Carrera na necelých 70 000 Kč
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 23-09-2009 22:48
Stando v analogu, komplet včetně krajnic ve vech zatáčkách z obou stran, mantinelů ve vech zatáčkách na vnějí straně, sponek na čtyřdráhu, příchytek k podkladu atd.
V digi s pitboxem, aby se dalo trochu předjídět bych to viděl tak o cca 35 000,- draí
Pro ALSracing. Chci se pro začátek soustředit na koncového zákazníka, tuzemského nebo zahraničního (střední Evropa). Prodej přes Internet s pobočkou v cílovém státě (právě kvůli ceně dopravy). Prodej přes distributory, ani obchody není moný jsou to mistři světa a o výrobcích si myslí, e jsou to potomci (neuvědomují si, e je ti potomci iví). Nabídka na Internetu musí být podpořena velkým mnostvím natočených videí, 3D zobrazení zboí, podporou na výstavách a nějakou tou známou osobností. Teprve při zájmu zákazníků napadne sem tam nějakého obchodníka, e by rád aby i on měl z tohoto obchodu nějaký ten zisk.
Filozofie i úvaha dobrá....s tímhle nelze nesouhlasit.
Nicméně přeju opravdu hooodně těstí.
Stando,
ty dřevěné dráhy jsou dnes konstrukčně vechny, jako stavebnice.
Třeba na MS v Itálii, Revůci, nebo loni v Anglii, to vypadalo asi tak.
Dráha je stabilně někde v klubu,ale tam by se asi těko směstnalo kolem 150 lidí.
Pronajmou si prostory-halu na basket, hotelový sál, nebo prostory v nákupním centru a dráhu převezou tam.
V Itálii to vypadalo, tak, e ne jsme se po závodech pobalili, tak u byla dráha rozebraná a v Revůci to samé.
Je to vdycky takový smutný pohled, ale tak to je.
Příspěvků celkem: 113 Bydlitě: Praha Registrován od: 15.06.08
Vloeno dne 24-09-2009 08:25
Jak jsou velké ty jejich díly (dá se to postavit doma na ploe 2x2 m)? Já počítám se velikostí dílů maximálně 60 x 60 cm. Větina dílů bude velikosti asi 30 x 40 a 30 x 60 cm, ty mení 15 x 40 cm. Tedy na tokové to domácí stavění
Mení díly = větí problémy s roviností a spoji. JMS i ALSR to napsali narovinu. Podobných výrobců spousta kupujících málo a prosadit se v cizině je dnes nemoné.
Poloené na zemi je to k ničemu a sloené to zabere víc místa ne plast. Taky je to těí. Plast můe kdykoliv rozířit na víc dráek a má neomezenou monost změn. Atakdále.
Stando,
nepřekpokládám, e tímto bude moci konkurovat spotřebním plastovým digi autodráhám (SCX, Carrera, Scalextric) právě kvůli tomu, e je to dřevo a pro děti a jejich rozloení a sloení je plast lepí, protoe nepotřebují pomoci od starích, nepotřebují tak velký prostor a navíc si digi podle mě neuije na 2 dráce (viz rozostřené snímky)
Vím, jsem naivní, ale osobně sháním digi dráhu cca 4 x 2 metry, dřevo, 4 dráky s pit boxem a slunými ovladači a jsem ochoten do ní investovat max. 30.000,- Kč
Příspěvků celkem: 113 Bydlitě: Praha Registrován od: 15.06.08
Vloeno dne 24-09-2009 11:43
Modulová dřevěná dráha Slotcar.cz, říkejme jí MDD dráha (stejně jako říkáme LED diody), bude na zem. Bude těí, ale spojovat jde jednodueji, ne některé plastové, tady problém není.
Neomezené monosti nejsou v plastu (musí se udělat forma). Pro MDD se naprogramuje CNC, vytvoří síky podle zadání v editoru atd. V editoru dílů si kadý navrhne, co potřebuje. Pokud bude zájem, bude se roziřovat seznam standardních dílů. Např. objednávka: Sháním digi dráhu cca 4 x 2 metry, dřevo, 4 dráky s pit boxem a slunými ovladači a jsem ochoten do ní investovat max. 30.000,- Kč.
Asi takhle by měla vypadat objednávka pro Slotcar.cz. Plus výběr dílů a aut v editoru tratí. Ovladače budou pochopitelně kvalitní bezkontaktní! Cena vypadá přiměřeně. Nestyďte se a íjte do toho, je to pro mne důleité! Jak jinak tomu vychytat mouchy a zjistit jestli je to prodejné.
Stando,
jetě připomíka, osobně mi přijde mnohem praktičtějí systém např. Slotfire, kdy jsou jednotlivé moduly dělány jako 1 deska a tudí z toho sestaví stůl ne mít malé díly (jak píe 60 x 60).
Protoe je pak mnohem snadnějí postavit to do vzduchu a mít to jako "stálou dráhu".
Standa82 napsal:
Modulová dřevěná dráha Slotcar.cz, říkejme jí MDD dráha (stejně jako říkáme LED diody), bude na zem. Bude těí, ale spojovat jde jednodueji, ne některé plastové, tady problém není.
Neomezené monosti nejsou v plastu (musí se udělat forma). Pro MDD se naprogramuje CNC, vytvoří síky podle zadání v editoru atd. V editoru dílů si kadý navrhne, co potřebuje. Pokud bude zájem, bude se roziřovat seznam standardních dílů. Např. objednávka: Sháním digi dráhu cca 4 x 2 metry, dřevo, 4 dráky s pit boxem a slunými ovladači a jsem ochoten do ní investovat max. 30.000,- Kč.
Asi takhle by měla vypadat objednávka pro Slotcar.cz. Plus výběr dílů a aut v editoru tratí. Ovladače budou pochopitelně kvalitní bezkontaktní! Cena vypadá přiměřeně. Nestyďte se a íjte do toho, je to pro mne důleité! Jak jinak tomu vychytat mouchy a zjistit jestli je to prodejné.
Tak jo nebudu se stydět... .... a asi budu opět nepříjemnej.
Kdy vezmu tu Pepinovu poptávku...dráha nějaké specifikace do 30k. Vím e to na co se zeptám není pěně zveřejňovaná info, ale jakou máte výrobní kalkulaci. Tedy jaký procento zaberou výrobní náklady (materiál, mzdy a reie, pořízení technologií) nebo opačně kolik procent je Vá operační prostor, tedy kolik Vám zbude po uhrazení nákladů. Nemusíte mi odpovědět, ale řeknu toto. Pokud nemáte po odečtení vech nákladů k dispozici 15-20 tisíc z těch třiceti, tak se enete do íleného ekonomického problému. A jestli věříte tomu e to bude fungovat tak e si někdo dráhu vyzálohuje a tudí e nebudete potřebovat hodně vysoký provozní kapitál, tak se krutě mýlíte. Tohle funguje obzvlátě dnes velmi nespolehlivě. A poslední věc. Bude to plný elektroniky....jak máte vyřeené CE, tedy hlavně EMC kompatibilitu. Předpokládám e víte kolik peněz stojí atesty. A prodejem bez nich riskujete obrovský problémy. Ono toti i kdyby to bylo ve funkční, skvělý, lidem se to líbilo a bude to prodejný, tak počítejte s tím, e na Vás někdo z obchodníků, kterým vezmete keft z prodeje jejich plastu rychle pole odpovídající instituce!!!
Víte já jsem tak trochu skeptik, ale vím proč. Dělal jsem roky kvalitní elektromechanický výrobky a díky asijským producentům a tuzemským obchodníkům se denně dívám na neprodejný sklad za cca jedno mega. Tak abyste nedopadl podobně. Já to ale natěstí ustál, ale jen díky tomu e teď dělám věci u kterých kdy na to přijde jsou vstupní náklady do 10% a tak v nejhorím případě mohu ze sta kusů 90 vyhodit ani bych prodělal!!!! Jo a dělám ve ve svý reii, tedy ádný subdodavatelé, ádný kooperace, ádný nájmy za prostory, ádný leasingy, prozatím i ádní zaměstnanci a ve na svých strojích. Take kdy není keft, jsem schopný dlouho vydret a získat třeba čas na vývoj nových věcí.
Vy ty dráhy můete dělat kompletně ve své reii?
A ne se to celé (měl jsem sí cca esti prodejců po republice, nějaký zaměstnance a věci tak kvalitní, e leckde fungují i po 15letech s minimální poruchovostí) během cca jedinýho roku zhroutilo stihnul jsem firmu technologicky přezbrojit. Dnes se elektronické a materiálově či energeticky náročné výrobě vyhýbám jako čert kříi.
To do čeho se poutíte je moc hezký produkt, ale ekonomická sebevrada!
Nicméně byl bych rád kdybych se mýlil a Vám se ve podařilo na 110 a víc procent tak jak jste si to asi vysnil.
Příspěvků celkem: 113 Bydlitě: Praha Registrován od: 15.06.08
Vloeno dne 24-09-2009 15:56
Co se týče velkých dílů (Jako Plazidus), tak touto cestou nejdeme. U nich jde o výrobu za hodně penízku v malém či mením mnostvím, a pokud se nepletu, tak to mají jako bokovku k výrobě nábytku. Jinak se ale nebráním, aby si kadý v editoru dílu navrhnul i díl velký. Jde o jinou filozofii navrhni si vlastní dráhu (set).
Jinak předběné kalkulace včetně subdodávek máme, jinak bych o tom nepsal. EMC kompatibilitu dělat budeme, u jsem jí dělal pro elektroměry, počítadla návtěvnosti a síový spínací systém. Je to drahý, ale jde to udělat na vechny komponenty najednou (za předpokladu, e ve funguje jak má.)
Vývoj SLOTCAR sleduji u dlouho - fandím, ale moc nevěřím. Výhledově bych měl zájem o kompletní elektroniku za předpokladu, e bude snadno zastavitelná do formulí - ostatní auta mne prakticky nezajímají. Koncept MDD mne moc nepřesvědčil - z dostupných informací je hlavní devizou pouze povrch "dřevo" a moná cenová výhodnost. I kdy po mém propočtu vycházejícím ze zmíněného okruhu v Barceloně na ploe 4*10 m - tj. cca 40 m dráhy stál jeden modul 0,6 x 0,6 m cca 300 a 500 Kč - z toho plyne, e 6 ti metrová dráha by stála cca 3 a 5 tisíc + auta, régly a elektronika. A v tuto chvíli je to na ceně setu libovolného výrobce. A kdo si to koupí? Dětem na hraní? Ten kdo aktivně jezdí u doma něco má a spí bude investovat do modelů a techniky, případně rozíření. Ten kdo jezdí "závodně" v klubu doma dráhu nepotřebuje a nebo je tak zanícený modelář, e si zbastlí něco sám. Osobně ani po třech letech nevím kudy se s dráhou vydat. Jestli do variabilní stavebnice kopií reálných oruhů a nebo jednoduché "designové" sestavy ploných prvků na bázi SLOTFIRE 200 - jen vím, e určitě digitál. Myslím, e jedním z hlavních momentů MDD by mělo být maximálně jednoduché sestavení - do 5 minut dráhu postavit, hodinku si zajezdit a do 5 minut ve uklidit - tak mne napadá způsob spojování dřevěných modulů na principu "click" systému plovoucích podlah, ale to by musely být pravé i levé zatáčky - tj. zase nemístná komplikace. Holt vymyslet optimální systém není sranda.
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 30-09-2009 09:26
To Zelí, za 5 minut nepostaví ani běnou plastovou dráhu bez mantinelů a krajnic, tak to nechtěj po jiné, která v zásadě funguje na stejném principu.
Osobně si myslím, e pokus o výrobu dřevěné dráhy je plýtvání energií a pokud by byla přecejenom poptávka, v klidu bych to nechal na bedrech truhlářům. Kdy to zvádají nábytkáři jako třeba Plazidus, určitě by to zvládli i nai domácí výrobci.
Daleko důleitějí je perfektně fungující systém, včetně podpory, který je moné instalovat do jakékoliv dráhy. Uetřenou energii kterou se plýtvá na dřevěnou dráhu bych investoval do vývoje, testování a zahájení výroby výhybek pro běně dostupné systémy drah a případně pro přípravu sluby na instalaci výhybek do nestandardních drah. Zároveň by asi nebylo od věci - pokud je systém tak jak bylo deklarováno dostatečně univerzální, připravit i varianty systému, pracující s chipy a výhybkami i jiných systémů, ne SCX, který je sice velmi rozířený, ale má i své odpůrce ( a já je chápu ).
To je to, co bude takřka kadý kdo se cestou tohoto systému vydá, řeit a málokdo z vlastních zdrojů bude schopný realizovat.
Mě přijde e výhoda dřčevěné dráhy je jen při vícedráce a samozřejmě s konstrukcí nad zemí a v dokonalé rovině. Kdo má málo místa tak si modul 60x60 domů asi taky nepořídí a třeba pro dítě bude i tak malý modul těký. Celkem je to hezká mylenka ale ALSR to napsal přesně = ekonomická sebevrada. Přeju Standovi hodně těstí.
Plný souhlas s Petrem L - perfektně fungující kompletní systém s podporou a moností libovolné instalace - vlastní dráha je pak to nejmení - stoláren vybavených CNC mainami znám několik a za náklady mi vyrobí cokoli si vzpomenu - stačí obrázek v dwg.
Těch 5 minut je jen hozená rukavice, námět v čem by mohla být jedna z výhod MDD - méně času na setavení, více na jedění.
Příspěvků celkem: 113 Bydlitě: Praha Registrován od: 15.06.08
Vloeno dne 30-09-2009 21:58
Velikost dílu MDD je různá 0,6 x 0,6 m je největí díl 90st zatáčka (to u je opravdu velký díl). Vechny ostatní jsou mení. Ceny rovinky velikosti 0,6 x 0,3 m by měla být asi 350 Kč. A můe to být díl s vyhybkou, krajnicemi trávníčkem atd. Sestavování dílů je jednoduí ne u větiny plastových dílů viz http://www.slotcar.cz/slotcar_draha/index.htm návrh z 10.5.2009.
Mylenka více času na jedění, méně na sestavení je trefná, nebo díly jsou ve v jednom. Ta dráhy bude sestavená fakt rychle.
Dnes mne napadla tato mylenka. Pokud vyrobím různé MDD díly s přípojným panelem, které bude moné připojit k různým analogovým drahám (prostě doplním analogové dráhy o modul s vyhybkou nedesignovaný pro upravovanou dráhu) a upravím analogová auta na digitální, mohl bych přetáhnou ty co by rádi z analogu na digitál, ale nemají tolik korunek? Co rozvinout tuto mylenku (vím, e se dělají digitalizační sety).
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 30-09-2009 22:35
No ale to je to co se ti snaím neustále sdělit, nevrhat se pořád do výroby dráhy ale do výroby konverzních setů, které pasují na běně vyráběné dráhy. Větina lidí začne na analogu, nebo ho ji má a hledá jak přejít na digi s co nejmení námahou a náklady. Je to logické.
Snad kadý výrobce dělá digitalizační set, Ninco snad ani jinak digitál nedělá.
Konverze dráhy je vlastně výměna BB s ovladači a zrojem a dál instalace výhybek, pitboxů atp. Pokud to lze řeit pouze výměnou stávajících dílů kus za kus, není problém.
Krom SCX se větinou konverze auta sestává z toho, e se vyvrtá( pokud ji v podvozku není ) díra, osadí chip a je to. To zvládne také skoro kadý.
Ji se objevují, ale mimo výrobce digitálů, dokonce duální dráhy - s přepínáním digi/analog. V podstatě je to směné altováni napájení, ale vdy to drhne u ovladačů a u počítání kol. To poře tak, aby se jelo na jedny ovladače a počítalo nehledě na to zda je v provozu analog, nebo digital a budě mít náskok.
Příspěvků celkem: 113 Bydlitě: Praha Registrován od: 15.06.08
Vloeno dne 30-09-2009 22:53
Výrobu konverzních setů, nevidím jako problém. Jediný problém vidím v přestavbě analogového vozu na digitál (důvod je etření korunek). Jsem schopný udělat miniaturní čip, který se někam do auta (formule) dá, IR LED na drátku nalepí (zataví) k otvoru. Jenome takhle to mohou dělat modeláři. Ale co ta větina, neikovných, kteří to neumí? Pokud ten čip má být za přijatelnou cenu, tak to musí být pro víc lidí, ne jen modeláře a ikulky. Co s tím? Najde se u nás a ve střední Evropě tolik modelářů, aby se dalo ročně vyrábět minimálně 2.000 čipů (speciálních pro přestavbu analogových vozů, třeba i nových)?