...mam zaujem o kupu digitalnej autodrahy, preto by som potreboval poradit, ktoru znacku kupit......je toho vela tak neviem sa orientovat ci SCX, CARRERA, NINCO, SCALEXTRIC. Ktora je asi "naj" z hladiska funkcnosti, technickej vymozenosti? Skoda ze FARO nevyraba "digitalky", na tej som vyrastal a aj investoval do nej....DIKY
Editoval Pepino dne 29-12-2010 22:11
1) jsem přejmenoval vá příspěvek dle logického obsahu
2) jsem přesunul vá příspěvek z Česká autodráha - Tvary okruhů do sekce Digitální autodráha
3) je sloité odpovědět
Hodně záleí na tom, zda berete autodráhu jako hračku (SCX) nebo spíe z pohledu člověka, který má z autodráhou ji zkuenosti a chce něco navíc (Carrera) nebo něco mezi tím (Scalextric / Ninco). Kadá má své plusy a mínusy.
Budete chtít jen základní okruh? Nebo i roziřovat?
Bude dráha stále rozloená? Nebo bude často rozebírat a stavět?
Atd.
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 29-12-2010 22:54
Kadý systém má svoje skalní zastánce a odpůrce. Kadý má svůj díl pravdy a chyby na ostatních systémech ho utvrzují ve správné volbě, chyby na svém má sklon bagatelizovat, take vdy je volba systému hodně sloitá věc a je těké radit.
Po prostudování výe doporučených odkazů doporučuji se podívat co na který systém ve světě:
Třeba na Slot Foru - je internacionální, sejde se na něm doslova celý svět
tak poskulujem po CARRERE pretoze vlastnim analogovu autodrahu od tejto firmy. Mam samozrejme zaujem o rozsirenie trate az na 6 aut postupom casu. Len som cital niektore prispevky, ktore dost nepriaznivo ovplyvnuju moju volbu ....teda ze auta hlavne su nekvalitne......
U se to tu několikrát řeilo, prosím pouívejte VYHLEDÁVÁNÍ v horním menu.
SCX má výhybky mechanické, jde o to, jak rychle se odlomí kolíček ve vodítku (jinak reagují rychle a celkem bez problémů).
SCALEXTRIC má výhybky elektornické na senzor, jde o to, jak rychle odejde nebo se zapiní. Navíc je senzor velký kus před výhybkou, take při jízde dvou aut za sebou (nárazník na nárazníku) sice chce přejet jen ten přední, ale přejedou obě. Výhybka se po přejetí navíc nevrací do původní polohy (aby nelítala sem a tam) ale a po přejezdu následujícího vozu buď zůstane nebo se vrátí do roviny.
SCX je bezkonkurenčně nejhorí, chipy nesnesou jiné motory a hoří... Mechanický systém přehazovýní výhybek se patně implementuje do jiných aut ne scx. I kdy to svádí k mylence e je to jednoduí - nebo e hrozí méně problémů opak je pravdou, starí výhybky se ochodí a pak patně přehazují atd.....K scx autům nejsou náhradní díly jako třeba podvozek nebo klec motoru.
Příspěvků celkem: 326 Bydlitě: Praha Registrován od: 18.01.07
Vloeno dne 30-12-2010 23:22
vechno má svoje pro i proti...
z mého pohledu nejlepí autodráha neexistuje
Vyzkouel jsem s Pecanem vechny digi dráhy a rozhodli jsme se doporučovat Carreru, nebo SCX.
Carrera
- drahý výhybky i čipy, dráha se dlouho staví (nutnost sponkování, mantinely se patně přidělávají), při lápnutí na dráhu díly praskají, občas vlivem zapinění čidla přestávají výhybky přehazovat, pro nekoho prilis siroka draha, auta se patně rozebírají, ovladač na palec (dle mého názoru je palec méně citlivý, ne ukazováček). Carrera vydává u svůj 4-5 digitální systém, pričem postupně vdy s novějím systémem odendavá kompatibilní díly
+ brzdová světla, iroká kála elektronického nastavení (10 stupnu brzd, rychlosti, paliva), vyhoda pro zavodniky na drevenych drahach (hluboka drazka, siroka draha)
SCX
- čip do auta se hůře vkládá do jiných aut ne SCX, čipy neasnáí silnějí motory (to ale běným uivatelům nevadí), pokud se stojící auto před vámi dlouho tlačí - shoří čip , oproti Carreře má pouze dvě rychlosti (běnou a dětskou - 60% běné rychlosti), panělé jsou prasátka a tak jim při výstupní kontrole nevadí například pinavé ovladače od lepidla, atp.
+ rychlost skládání dráhy bez nutnosti spojkování, dráha nepraskne i kdy se po ní projdete (maximalne srovnate troleje), poměrně levné výhybky které lze vkládat do dráhy z obou směrů, propracovanost spotřeby paliva a tankování. S pouitím mantinelů, které se prodávají přímo s krajnicema je dráha dostatečně iroká. Auta se poměrně rychle dají rozebrat, vyčistit a zase sloit. SCX přilo na trh digitálních autodráh první a nemusela jetě do systému áhnout - to co umí, umí téměř od začátku a ostatní značky jí dohánějí. Carreře se to podaří teď kdy vydá svůj 4-5 system, ostatni znacky jsou v něčem dále a v něčem 100 let za opicema.
U Scalextricu se mi vůbec nelíbí systém výhybek, u kterého se velmi často stává, e jeden závodník přehodí výhybku i druhému závodníkovi a naopak. Absence pitboxu také atraktivitě nepřidává (ano, vím e u scalextric udělal pitbox, ale jeho funkce je spíe taková hra, ne funkce tankování, atp.), vadí mi e při stavbě 4dráhy některé díly do sebe jdou a jiné ne. Výhybky nelze otáček na oba směry jízdy dráhy. Bohuel v ČR není dostatečně finančně silný distributor (minimálně ne jako dovozce Carrery a SCX - abych jej neurazil). Donedávna patné napájení delích drah.
Ninco:
velmi rychlé výhybky bez jakýchkoliv čidel (mrtvá zona), velmi malé čipy, oproti ostatním systemum az 8 aut. Dráka má stěny z plastu který se někdy zkroutí a pak se autíčka zasekávají. Auta standardně vůbec nesvítí. Digitálních dílů se do čr moc nedováí, obvykle jsou na objednávku. Poměrně citlivé ovladače jsou určeny spíe pro lidi co u něco najezdili.
Z toho jak se s lidmi bavím na krámě, odepisuji na maily atp. mi vyplívá, e lidé co nalezou na forum najednou nevědí, co je pro ně dobré a co nikoliv. Jedni říkají tohle, druzí toto. Ačkoliv si Váím "odborníků" z tohoto fora, tak věřte, e v určitých věcech lidem vůbec nepomáháte. Větinu lidé vůbec nezajímá, zda si můe auto vytunit lepím motorem (protoe ho stejně nekoupí, neumí namontovat, atp.), to jestli je dráha dostatečně iroká i pro auta 1:24 (tu si z mých statistik koupí za rok 10-30 lidí domů), nebo jestli má hlubokou dráku, či jestli je lepí hladký nebo hrubý povrch.
Take moje zjednoduené doporučení:
pokud budete mít dráhu někde nastálo a chcete mít momentálně (od přítího roku 2011) dobrou elektroniku, kupte si Carreru.
Pokud budete dráhu často skládat a rozkládat, máte mení děti které by Vám dráhu mohli rozlapat, a líbí se Vám tankování paliva kupte si SCX.
V doporučení je i zváení dostupnosti dílů dráhy a kvality distributorů (to jak sem zboí vozí, jak se k nám chovají i to jak přistupují k reklamacím).
Příspěvků celkem: 85 Bydlitě: Praha Registrován od: 22.01.07
Vloeno dne 01-01-2011 23:25
Plně souhlasím s tím co napsal Rebas. SCX se mi po třech letech opravdu intenzivního provozu, kdy stavíme i 50 metrové okruhy a jezdí na nich i veřejnost, zdá téměř nezničitelná. Nyní jsme dělali závody pro děti, běhaly po tom, dupaly, mačlaly ovladače jak o ivot, auta lítala jak na crasch testech a kody byly nakonec zanedbatelné.
Vyčítat SCX, e při montái dvojnásob silného motorku dojde k disporoporci a pokození elektroniky, je stejně "moudré" jako vyčítat londýnským taxikům, e nejsou vhodné do Prahy. Prostě ta autodráha je k něčemu určena a kdy se dodrují výrobcem nastavené limity, ve funguje na 100%. Mám doma 12 aut, za tři roky jsem měl u pana Řebíčka 1 reklamaci čipu. Někdo to tam nosí po takách ...
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 02-01-2011 00:32
Úplně to samé můu říct o Carrera. Děti jí dávají hodně zabrat - vyjma toho lapání po dráze, protoe po dráze se prostě nelape, i kdyby to vydrela.
Tuning silnějím motorem je zcela přirozená věc a dělali jsme ji ji jako děti na Ites, take divit se zvlá při snadné dostupnosti motorů, e to někdo dělá je mimo reál. Carrera se k tomu nestaví nijak vstřícně, ale do cca 25000 Rpm, chipy drí bez potíí.
Kdy jsme u té nezničitelnosti SCX, jak si vedou ovladače ? Ten ti'ták vevnitř mi zrovna nezničitelný nepřipadá.
Příspěvků celkem: 85 Bydlitě: Praha Registrován od: 22.01.07
Vloeno dne 02-01-2011 10:24
ovladač je spotřebák. Zřejmě nejslabí článek řetězu. Nicméně sezonu i dvě vydrí. Kadopádně máte-li est kusů, máte est variant chování ovladače :-/
Co se týká "rvaní" supersilných motorků do digi SCX, tak si svůj údiv ponechám. Smysl digitální autodráhy není přece v tom, e se autíčka řítí maximální rychlostí, která je v rozporu s profilem dráhy, přehazováním a hlavně vyváeností elektroniky. Osobně jsem takové závody viděl, jezdci se řítí po stále stejné stopě, při nehodě vůz vylétá několik metrů z tratě, základní deska se chladí ventilátorem, větina funkcí SCX nestíhá fungovat, čipy hoří a chlapi mají radost z rychlosti jejich autíček. Mně se vkrádá otázka - proč si nepostaví dřevěnou dráhu a nejezdí analog?
Navíc jedna dalí zkuenost se silnými motorky. Zkusme abstrahovat od vech technických problémů s přesíleným výkonem. Sejde-li se třeba dvacet chlapů a je tam pár s přesílenými motorky, je po závodech. Tato auta jedou dvojnásobnou rychlostí, co by nebyl problém na analogové estidráze, ale na úzké dvoustopé digidráze to představuje nekonečný seriál nehod, kdy bohuel v 99% je obětí zezadu nabořené pomalejí auto. Situace tak připomíná českou D1, kdy frajeři v BMW a různých SUV vytlačují z levého pruhu agresivně jedno auto za druhým. Nebo ho jako Lacina rovnou hodí do karpy ...
Já s tvým názorem tak úplně nesouhlasím, kdyby SCX nedělalo zároveň analog a tunnigové díly a silnějí motory, pak bych to chápal. Jene je tady to ale, kdy SCX je komplexní autodráhový výrobce a s tímto musí počítat. V opačném případě musí na DIGITAL produkty psát, e nejsou určeny pro dalí roziřování.
Take kdy je závod, je logické, e se najde někdo, kdo chce vyhrát a pouije k tomu vekeré moné "komerční" díly (nemluvím o motorech pro velké SRC). Zároveň si myslím, e ti, kteří auta tuní jsou spíe lidé, kteří ji s analogem mají zkuenost (viz tvoje otázka ... proč si nepostaví dřevěnou dráhu a nejezdí analog?). Pokud chce tedy vyrovnaný závod, je to stejné jako u nás, je třeba omezit motor, pneumatiky a typy vozů.
SCX mám a myslím, e je primárně určen pro děti jako krabicový spotřební produkt. Mně na SCX nejvíce vadí ty ílené klece na autech, které nejdou regulovat a auta jsou nakloněna neustále na jednu nebo druhou stranu, popř. bez fixace alespoň izolepou se klepou ze strany na stranu. Také mně vadí právě ta jednoduchost elektroniky, kdy neustále "vypadávají" kontakty a PB knoflíky chvilku svítí, chvilku ne, počítadlo benzinu je třeba lámat na jednu nebo druhou stranu, aby si sedly konektory a počítadlo svítilo apod.
Plusem je "gumovost" vech dílů, take nemusím nic lepit. Děti v podstatě vůbec nevyuívají přejídění, ale chtějí bourat (nemluvím o svých malých, ale o dětech z vesnic okolo, pro které dělám jízdy).
Příspěvků celkem: 326 Bydlitě: Praha Registrován od: 18.01.07
Vloeno dne 02-01-2011 11:03
Petr L:
neříkám aby po ní děti běhali, ale občas se to prostě v zápalu boje stane. Nebo při rozebírání se urazej spojovací kolíčky (to u se stalo i párkrát mě a ani jsem nevěděl jak...)
Ohledně tuningu SCX - můe dát silnějí motor, ale prostě záleí jaký (kolik si bere). Jsou motory co prostě ten čip spálej sami od sebe, jsou motory s kterýma to běhá úplne v pohodě a jsou motory co občas čip spálej. Jinak tuning lze přeci řeit i jinýma převodama - levnějí řeení. Ale opravdu kdy si projdu kdo kupuje tuningové motory, převody a dalí příluko, tak věř, e to téměř nikdo z běný domácích uivatelů nedělá (a to ani s jinýma značkama) - prostě to neumí, nemají na to čas, nechce se jim to dělat. Občas se někdo najde a pak jdou spíe za Pecanem, aby jim tuning udělal. Ono u je pro domácí uivatele problém auto otevřít a vyčistit od prachu, nečistot - častokrát i výměna kartáčků, vodítka je neřeitelný problém (opět veobecně). Take info pro odborníky - tuning lze udělat (jinak by se na tom tady ty závody nedělali, ale má to svoje omezení), ale pro běného uivatele je to opravdu jedno a nemá naprostý smysl úplným začátečníkům zbytečně plést hlavy, proto na odborníky z for a jiného prostředí apeluju, neplete zbytečně běným lidem hlavy.
Co se týče ovladačů, tak ovladač je vdy achylová pata autodráhy.
Snad jediné, téměř nezničitelné analog ovladače jsou od Parmy... já jim velmi rád říkám blbů-vzdorné.
kdy to vemu průřezem:
Carrera analog evo - časem začne ovladač zabírat a hodně dole, případně lidi urvou nůru
Carrera analog go - lidé velmi často zarazí spout, utrhnou kabel blíe k ovladači
Carrera digital - nejčastějí závada, je ta, e si lidé ulomí tu část na táhlu, která se napojuje na barevnou koncovku spoutě, případně urvou kabel
Ninco analog - větinou přepálený odpor, nebo ulomený kabel u konektoru
Ninco digitál - nevím, moc se této digi dráhy neprodalo
Scalextric analog - občas přepálený odbpor, nebo zlomený kabel u konektoru - celkově se moc nereklamují - u nás se moc neprodávají
Scalextric digital - jetě jsme neřeili reklamaci - opět moc se u nás neprodávají
SCX analog - občas ovladač dře, stačí jinak přihnout běec,
SCX digital - občas dře spou - buď zaneseno mazivem z ruky (pot), nebo patně přihnutý běec. V případě druhého problému se pak více prodírá měď - stačí jinak přihnout běec, rozdřenou měď pročistit, případně měď přetřít baristolem. Dříve se velmi často stávalo, e se zarazilo tlačítko pro přehazování - pak stačila dvouminutová oprava (secvaknutí pacičet tlačítka).
Větinou lidé problém s ovladačem nijak neřeí a prostě si koupí nový - tedy opět nejjednoduí cestou. Přesto bychom pouze prodejem ovladačů umřeli hlady - není to nic závratného.
Vzhledem k tomu, e sám vlastním 52 metrů dlouhou digi Carreru a 31 metrů douhou čtyřdráhu od SCX dokáu být dle mého názoru nestranný.
Jak jsem psal výe. SCX dráhu mám radi z toho důvodu, e se dráha lépe a rychleji staví a nezabírá tolik prostoru (na mením prostoru lze postavit zajímavějí okruh) a e lze výhybky otáčet libovolným směrem a propracovanost tankování paliva. U Carrery zase oceňuji desetistupňové nastavení rychlostí, brzd, kapacity nádre. Co mi vak vadí je zdlouhavá stavba dráhy (nutnost spojkování) a donedávna absence podsvíceného počítadla kol, úplná absence palivoměru. (jamile bude skutečně fyzicky v prodeji avizované novinky od Carrery - palivoměr, vě na počítání kol), pak u to bude jen to zdlouhavé stavění dráhy.
trochu off topic...
kdybych mohl vyrobit ideální digi dráhu, pak by vypadala takto:
íře dráhy jako ninco, hloubka vodítka jako Carrera, spojování dráhy jako SCX, dva druhy povrchu - hrubý i hladký, výhybky jako u Ninco (mrtvé zony). Tankování paliva od SCX, nastavení vlastností (paliva, brzd, kapacity nádre) jako u Carrera, ale přes nějaká tlačítka přímo na panelu, ovladač kombinace Ninco (vibrace) a Scalextric (spout pro rychlost, tlačítko pro brzdu a druhé tlačítko pro přehazování výhybek). Max 32 aut jako u Slotcar.cz, zapínání/vypínání světel jako u SCX, párování aut jako u SCX, počítání vypadnutí z dráhy jako Slotcar.cz, zamezení toho e autíčko nemá data nebo proud jako u Slotcar.cz. Velikost čipů do aut jako Ninco, ale aby autům svítili přímo světla (i brzdové) a v případě docházení paliva jim začali blikat světla. Přípojný panel po 4 ovladačích.
To pinokijo01 Pokud u vlastní analog od Carrery, tak má smysl v něm pokračovat do digitálu.
A kvalita aut Carrery. Závisí jaké kritérium pro kvalitu zvolí. To co mám z poslední doby, tak je v pohodě co se týká zpracování. Samozřejmě v porovnání s některými jinými to "hůř" jede. Ale to ber spí jako konstatování, e auta nejsou vhodná pro závodění na dřevu (ani po úpravách). A jestli se nepletu (podrobně by Ti to asi vysvětlil PetrL), tak chipy z Carrery jdou zabudovat i do jiných aut. A chip nemusí kupovat samostatně. Stačí se domluvit s někým, kdo kupuje auta jen na analog a koupí digi a chip Ti odprodá. Spokojeni budete oba
Příspěvků celkem: 85 Bydlitě: Praha Registrován od: 22.01.07
Vloeno dne 02-01-2011 12:51
Pepino,
já jsem teď při dětských závodech vypozoroval, ýe u kluků cca kolem osmi let u dochází k opravdu vyuívání výhod digi - přehazují a jezdí u celkem sluně. To co popisuje ty, jsem viděl u meních - ti opravdu jedou hlava nehlava a mají radost z kadé nehody, Ono je to o soutěivosti a vůbec i mentální schopnosti těch kluků - 8 let je zhruba přelom.
Jinak jako absolutně největí slabinu SCX digi vidím propastný rozdíl v nastavení rychlostí. Rychlost Junior je tak pro předkoláky, jinak kadého rychle nudí. A přechod na rychlost Expert je obrovský skok. Kdy se to dětem přepne na experta, tak to jsou opravdu pak crash testy. Tohle nemá SCX domylené - ideál by byl nějaký plynulejí regulátor.
V rámci naich závodů musí mít vichni jednotné motorky, jinak to je o ničem. Nae vize je, e závodí piloti, nikoli konstruktéři a modeláři.
Tohle vlákno je o výběru DIGITÁLNÍ autodráhy, proto mě argument o nepouitelnosti silnějích motorků přide sluně řečeno irelevantní. Smyslem digi autodráhy není extrémní rychlost, ta krása je někde úplně jinde. navíc - pan Řebíček by moná potvrdil - 95% kupujících jsou tatínkové a jezdí se doma v rodině. Kolik z nich má pak tendenci posílit motor? Dva? Nebo spí ádný?
To Rebas Tuning řeit jinýma převodama. Je to levnějí. To je taková obchodnická polopravda na kterou tak skočí zákazník "nepopletený" DF. A o takového prodejcům jde.
Pokud se nepletu, tak zrovna SCX (pokud to není verze Pro) moc vstřícný k těmto výměnám není. Převod je na pevno, kola naraená. Tzn. e převod je nuutné srazit hrubou silou - v tomto případě je mnohem lepí rovnou vyměnit celou osu a k ní převod na červíka. Naraená kola po pár sundáních a nandáních nedrí. Na korektní výměnu pastorku je potřeba stahovák a naráeč. Take nakolik pak vyjde tento levnějí tuning? U Carrery platí toté. Stejně tak Scalextric, Fly apod.
Příspěvků celkem: 326 Bydlitě: Praha Registrován od: 18.01.07
Vloeno dne 02-01-2011 13:47
Vitek: vzdyt nemusi kupovat do auta od scx tuningove veci od scx pro. Lze to preci resit i treba dilama od slot.it atp. A co se tyce stahovaku - nikdo ho ke koupi nenuti - to dokaze Pecan za par kacek na pivo udelat . Ale jak pisu, o tuningovani aut opravdu na krame moc nenarazime.
Nenapsal jsem, e musí něco kupovat, ale e výměna převodu pokud nemá auto ve verzi Pro není tak jednoduchá.
A jen jsem chtěl naznačit, e změna převodu je obvykle u komečky spojena s výměnou komplet celé zadní nápravy - tedy včetně kol a pneu. Podotýkám, e tuto změnu (bez výměny motoru) jsem u u SCX dělal pro syna a auto se výrazně sklidnilo.
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 03-01-2011 09:34
Jetě k tomu tuningu:
1. vzhledem k tomu, e stejné otázky ohledně silnějích motorů řeí i na zahraničních fórech, nebude to asi zas tak úpná pitomost, ale obecný jev.
2. také záleí jak si kdo digitální dráhu představuje.
Pokud je záměrem okruh narvaný výhybkami tak, e to vypadá jak zhlaví na Hlavním nádraí a není kde ani auto pořádně rozjet, tak opravdu není nutné řeit rychlejí motory.
Pojme li se ale jako závodní dráha s ideální stopou, kde alespoň jedna rovinka má více jak 3m, tak motory okolo 18 000 Rpm, které v modelech jsou opravdu nestačí a auta na rovinkách jsou pomalá.
Já při výběru k tomuto kritériu přihlíel, zdá se mi dost důleité.
3. pokud tuning doporučovat někomu, kdo nemá velké zkuenosti, tak prosím radi tuning od výrobce modelu. V rozměrech je takový hokej, e se v tom někdy zamotají i zkuení modeláři, take debaty zda tuning SCX, nebo Slot.It bych přesunul do jiného vlákna.
Dalí aspekt, který tady jetě nebyl zmíněn, je nutnost perfektně čistých trolejí, co je podle toho jak se toto na různých fórech často řeí, problém hlavně Scalextric a Ninco.