Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 08-01-2011 00:27 |
|
|
To Pecan, no jo, má asi pravdu.
To Květa. Chip v autě si nutnost tankování řídí sám a info o tom se nikam nedostává. Tedy do verze 2011, pokud by to samé dělal SW asi by to nemohlo nikdy souhlasit.
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
SaVec
člen
Příspěvků celkem: 97
Bydlitě: Boskovice
Registrován od: 17.06.10 |
Vloeno dne 08-01-2011 07:51 |
|
|
Milkom: Take dá se říct, e já, rychlejí, si musím vyjet na nevýhodné dráze takový náskok, abych mohl bezpečně předjet zpět do rychlé lajny. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 08-01-2011 10:55 |
|
|
SaVec - je to tak. Ten na průběné dráze má v podstatě vdy přednost. Jedinou výjimkou je situace, kdy je oproti druhému autu evidentně pozadu. Take mějme tyto případy (levá je průběřná, pravá lajna končí):
1. auta se v souběhu střetnou bokem - viníkem je evidentně pravý jezdec
2. levé auto v souběhu dostane prdu zezadu či do pravého zadního boku - viníkem je opět pravý pilot
3. pravé auto dostane v souběhu prdu zezadu (má logicky v ten moment nií rychlost) - viníkem je levý jezdec
4. pravé auto je v souběhu dřív, ale ne o celou délku - tohle je jediná komplikace, kdy větinou zazmatkují oba a raději skoro zastaví Tady je to fakt o pilotově citu. Já raději uberu, ztráta nehodou můe být mnohem větí, ne ztráta pozice. Kadopádně - pokud ten pravý nemá jasný náskok aby se tam veel bez kontaktu, má zase přednost ten levý.
Ale jak u jsem psal - tohle téměř vůbec nenastává. To se stávalo, kdy s námi jezdili totální neikové (není to gender, ale byly to větinou eny) nebo byla nevhodně postavená tra - na té Rebasově to bylo v kadém kole |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 08-01-2011 11:01 |
|
|
Hele Květo - co kdybyste místo té kritiky SCX přiel na ten Český pohár v sobotu 5.2.? Podívat se, jak vypadá pořádná dráha a ne ten zakroucený zmatek, co máte v truhlárně. I ta rychlost je sluná. Ono kdy se ta dráha na 5 místech propojí, aby nikde neklesalo napětí a autíčka nemají magnety a na dráhu (máme je hodně zvednuté), tak to rozhodně není tak jako píete (pořád naplno a 2x se ubere). Je to parádní adrenalin. Osobně jsem zvědavej, jestli byste porazil za těchto podmínek nae nejlepí jezdce, konkrétně Vráu či Tomáe B či Martina. Neříkejte mi, e nemáte motorky. Jestli jste kupoval 5 aut, musíte mít 5x RX 42 - je v kadém autě jako standard. Případně půjčím, mám jich 12. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
kmasita
člen
Příspěvků celkem: 213
Bydlitě: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08 |
Vloeno dne 08-01-2011 13:16 |
|
|
Diky za nabídku ale nepřijdu, ty kluky bych samozřejmně neporazil ani náhodou.... jak jsem psal jízda na digitálu mi dělá kvůli zvyku na dřevo velké problémy. Čím dýl jsem chodil na dřevo tím hůř jsem jezdil na digitálu....Motůrků jsem mněl dost ale vechny jsem rozdal klukům co s vámi jezdí ( Jirka Jánský a Honzove Chalupeckých). Tomá dělal taky jedění v mokropsích v tělocvičně tak vím e to je mnohem přehlednějí a to propojení na té původní dráze u Tomáe jsem taky dělal já - s těma silnějíma motorama to bylo zcela nevyhnutelné.... kdy se sjelo víc aut k sobě tak to jelo jako nek... |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 08-01-2011 22:43 |
|
|
tak mě napadlo - nemáte někdo tip, kde se dají sehnat rozpisy? Potřebuju na ten SCX pohár něco vymyslet. Budou dvě skupiny po 12. Ve skupině jede kadý 6x, pokadé by měl mít jiný ovladač (1 a 6) a s kadým by se měl potkat nejméně jednou. Je to dost podobné analogu, ne? Tam taky střídáte dráhy. U nás to sice není vůbec nutné kvůli lajnám, ale je to lepí kvůli pozici a výhledu na tra.
Rozpisy dělám ručně, je to dost fuka - u mi není 15 |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 10-01-2011 15:12 |
|
|
Kdybych měl za sebe odpovědět na otázku, která je v názvu vlákna, tak odpovím jednodue - ádnou. Myslím, e k tomu mám také své dobré důvody. Ale nechci víc odrazovat potenciální kupce u tak asi zmatené touto debatou - pokud ji nečetli pozorně.
Ale měl bych něco k milkomovi. Několikrát jsi tu uvedl, e má zájem o maximální přiblíení k reálnému závodu. Díval jsem se na vae webové stránky a docela mně překvapil bod v pravidlech, který umoňuje aby zadní kola přečnívaly o 2mm ven z kastle ("Pneu nesmí přesahovat více ne 2 mm přes zadní podběhy" ). Neuvědomuji si, e by něco podobného bylo povoleno v pravidlech jakýchkoliv analogových komerček. Stejně tak si nevybavuji kategorii ze skutečných závodů, která by to umoňovala. Bavíme se samozřejmě o autech se zakrytými koly a ne o formulích. Co vás vede k takové nevěrohodné úpravě?
O závodním nasazení povolených aut, skutečných pitstopech a jejich pravidlech v té které sérii, pokračování v závodě po nehodě atd. asi ani nemá smysl mluvit.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk
Editoval vitek dne 10-01-2011 17:22 |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Ivan
člen
Příspěvků celkem: 461
Registrován od: 19.01.07 |
Vloeno dne 10-01-2011 17:44 |
|
|
Vítku, také jsem se na uvedenou stránku podíval a i mě se ta tolerance k přečnívajícím "gumám" nepozdávala. Nechtěl jsem to sám napsat abych neprudil. Jen můj názorna hračky je ten, co slouí pro zábavu a není to sport, tak je to hračka i kdyby stála půl mega. Někdo si holt koupí plast z Číny za 40 kaček, jiný za peněz víc. Prostě podle kapsy. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 10-01-2011 19:30 |
|
|
Vítku, nejdříve si trochu rýpnu - přečnívající pneu jsou oproti faktu, e musím jet celý závod ve vylosované dráze naprostou prkotinou, co se týká odklonu od reality. Ale budi, má určitou pravdu. Pravidla jsou určitým výsledkem kompromisu 4 pořadatelů, kteří soutě zaloili a vybavili. Mé názory jsou nejkonzervativnějí, být po mém nepovolil bych vůbec ádné úpravy a drel standardy, aby byla zajitěna co největí otevřenost pro nové členy. Vekeré úpravy, které jsem nakonec akceptoval tak vedou ke sníení celkem vysoké nehodovosti, která je zřejmě s analogem nesrovnatelná. irí gumy samozřelmě zvyují stabilitu auta, ale konstrukčně je rozříření moné pouze směrem ven. Stejně nakonec měl kadý tak 1 mm přes podběhy, ani jsme to nikdy neměřili.
Tvůj poslední odstavec jsem četl 3x a přesto vůbec nepochopil, tak na to raději nereaguju - sorry. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 10-01-2011 20:30 |
|
|
Ono to s tou jednou drákou není tak havé. V jedné začne a pak prostřídá ty ostatní.
Je mi jasné, e pravidla jsou výsledkem kompromisu (jako vude). Stejně jako je digi dráha kompromisem k reálnému závodu. K tomu směřoval i můj poslední odstavec.
Ad poslední odstavec. Povolená auta - Ferrari FXX v ádném závodě nejelo. Pitstop - GT1 aktuálně mění jen pneu a jetě v tzv. okně okolo půlky závodu a piloty. GT3 jen piloty a jetě na to mají minimální čas. Tyto kategorie tankují jen u vytrvalostních závodů. Klasické tankování s výměnou má jen Nascar a pokud to jde, tak to realizují hromadně a v tzv. luté fázi. A jestli se nepletu, tak zatím DTM, ale i tam je to oetřeno přesnými pravidly. Cestovní vozy ani nemění pneu a ani netankují. Atd. Nehody a vyjetí mimo tra vedou velmi často k odstoupení.
Je tedy digi dráha napodobeninou reálných závodů a nebo jen sofistikovanějím hraním na závody?
Neber to osobně, tzv. analog je taky hraní. Dělíme auta do kategorií podle skutečných předloh a nasazení. S "doutníčky" se jezdí GP podle skutečných. Jezdí se týmové 6 hodinovky i 24 hodinovky. Atd.
Podobné je tu u modelů lodí a tug towingu, letadel a combatů, eleznice ......
Co je ale nejdůleitějí? e nás to baví.
A pokud si člověk chce uít pocit ze skutečného závodění, tak pokud pominu usednutí do závodního auta jakékoliv kategorie, tak je lepí variantou ne analog (a podle mně i ne digital) kvalitní PC simulátor.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk
Editoval vitek dne 10-01-2011 21:33 |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
kmasita
člen
Příspěvků celkem: 213
Bydlitě: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08 |
Vloeno dne 10-01-2011 21:21 |
|
|
Musím se přiznat e v těch přesahujících kolech mám trochu prsty já. Dělal jsem pro Tomáe Bohatu (zakladatel černoické skupiny) návrh pravidel na závody na Digitálu s tuningem. Vycházel jsem přitom z pravidel krunohoru a doupravil to pro potřeby scx digitál. Jeliko byla malá členská základna snaily jsme se nalákat zájemce aby bylo s kým jezdit. Jedním z problémů bylo e lidi měly třeba scx dráhu ale autíčka v tom setu co měly byly třeba dtm-ka nebo nějaké cesáky atd. Nejlépe ale jezdily v té době Corvetty které byly asi nejirí. Nechtěly jsme je nutit investovat do nových autíček i proto e by to skončilo tím e by se po dráze prohánělo 6 stejných aut (scx v té době dělal corvetty ve 2 barevných provedeních a větinou se nedaly ani sehnat). Změřil jsem tedy nejirí auto které scx dělalo, a daly jsme do pravidel max ířku s tím e u těch uích aut to můe přesahovat. Tím jsme jim umonily alespoň částečně dorovnat handicap....
Tomá byl i pravidelným účastníkem Praského poháru tak e je částečně předal dál....
Praský pohár se ve svém začátku jezdil na teamy s jednou značkou aut . Druhý tým musel mít zase jiná auta. Dva teamy nesměly mít stejné....Zakládající členové (milkom a spol. - nic ve zlém) si samozřejmně vybraly ty nejlepí auta a dalí kdo se chtěl přidat musel vzít zase jiné auta atd....A samozřejmně zbyly úplný úzký sračky které nikdo nechtěl....
tady moje hypotéza:
Aby se sehnaly alespoň nějací lidé ochotní jet s těma úzkejma autama tak se jim povolilo pouití irí zadní nápravy.... Po prvním ročníku pod tlakem soutěících bylo umoněno pouít libovilná auta a ty přesahy tam nějak zůstaly..... |
|
Autor |
RE: to:Jirka |
pinokijo01
člen
Příspěvků celkem: 33
Registrován od: 26.12.10 |
Vloeno dne 10-01-2011 22:06 |
|
|
zdravim, nebojte sa neobesil som sa , ale pozeram ako sa z nevinnej otazky vyvinula doslova palba zo vsetkych stran samozrejme, nechcel som nikoho popudit (a uz vobec nie analogovych hracov vs. digitalnych), no kazdopadne uz som sa uz rozhodol. Vsetkym dakujem za prispevky, ktori sa snazili porovnat systemy (doslova do detailov) a priblizit + ci - tej ktorej drahy. Sportu zdar vsetkym pritomnym |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 10-01-2011 22:07 |
|
|
no Květo to je velká křivda, to se musím ozvat Já třeba měl DTM Mercedes a to byla vedle GT modelů naprostá srágora. Vráa zase zvolil značku Seat a to je hotová katastrofa - přiléhavý název je "cihla ne kolech". Byl to sice krásný pohled, kdy 10 stájí mělo deset značek, ale po určité doě se ukázaly obrovské rozdíly. Je to jasné, čím více se zlepují jezdci, tak se vyhraňují rozdíly v autech.Tomá pak zaal správně prosazovat sjednocení kategorie - zvolili jsme GT. Ideální by bylo mít jedno auto (nejlépe corvetty) a jen se liit barvou.
Vítku - já vím, e střídáte dráhy. Kadý ten ze tří světů (analog, dřevo, digi) má jiné kouzlo a je jiný. Květa skvěle trefil jednu věc - čím lépe bude jezdit digital, tím horí bude na dřevě - a opačně). Mně se na digitalu nejvíc líbí ta celkem nekonečná rozmanitost, ta komplexnost věcí na které se musí při závodech soustředit - někdy mám při závodě v hlavě jak ve včelím úlu, kolik informací musím zpracovávat.
Ty FXX máme nechat v krabičkách, kdy v reálu nezávodí? Víme to, ale to u by bylo snad za hranicí absurdity - je to pěkná kára :-) |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 10-01-2011 22:16 |
|
|
Pinokio, je koda e to má tak daleko do Prahy, pozval bych tě na ten první Český pohár. Tam bude krása SCX digitálu odhalena v plné kráse, včetně toho co umí přes PC. Stejně tak bych tam rád uvítal i tmářské kritiky, kteří odmítají pokrok, ani by ho osobně poznali Nějaká auta na půjčení mám a nejsou to zrovna herky |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
kmasita
člen
Příspěvků celkem: 213
Bydlitě: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08 |
Vloeno dne 10-01-2011 22:21 |
|
|
Jasně omlouvám se pamatuji si jen e Tomá s Jirkou měly Corvetty.... |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 10-01-2011 23:05 |
|
|
Spí bychom se měli omluvit my tobě pinokijo01. Na tak jednoduché otázky se rozpoutala taková mela a moc jsme ti nepomohli co?
Hele prozraď nám, co si si vybral?
|
|
Autor |
RE: to Petr L |
pinokijo01
člen
Příspěvků celkem: 33
Registrován od: 26.12.10 |
Vloeno dne 11-01-2011 10:31 |
|
|
som vedel ze sa budete pytat . Vybral som si CARRERU z dovodov.
- mam uz analog od tejto znacky, teda mam ju v "odzitu"
- moznost naprogramovanie automatickych aut
- pouzit auta mierky 1:24
- sirka trate (system spojovania mi vyhovuje, staci mat na to system spajania - cervene sponky vsunie do dielu pred spajanim, potom zasuniem do druheho dielu a nakoniec zospodu docvaknem spojky co trva par sekund)
Aj ked som ostro vahal nad SCX, odradila ma vysoka cena digi komponentov (casomiera, pocitadlo kol.) |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 11-01-2011 12:35 |
|
|
Tak hodně těstí, doufám, e bude se svojí volbou spokojený.
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Pecan
člen
Příspěvků celkem: 185
Bydlitě: Praha
Registrován od: 23.10.06 |
Vloeno dne 11-01-2011 15:33 |
|
|
-> Pinokijo01
Kdy tě odradila cena počitadla kol a časomiry u SCX, tak co řiká na nový věci od Carrery?
Carrera
- počítadlo kol s časomírou (monochrom "kalkulačkovej" display) 1699,-
- ukazatel pozic (jako má SCX) 1990,-
- PC Unit (abys "viděl" dosaený časy) 499,-
SCX
- počítadlo kol 2599,-
- časomíra 2599,-
= Carrera celkem 4188,- (nepočítám novej BlackBox za 1990,- bez kterýho to nefunguje)
= SCX celkem 5198,-
Jak je vidět, tak oba výrobci jsou na tom s cenama zhruba tak stejně. Sice se Carrera jeví jako levnějí, ale to jen na oko.
PS: vechny ceny co píu jsou doporučený, take na netu to pak pujde sehnat levnějc
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 11-01-2011 15:39 |
|
|
PC Unit stojí 499 ? Tak to nám hodně zlevnil !
Jetě nedávno se vyplatilo objednat kabel s převodníkem od FTDI a ubastlit to doma
|
|