Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 02-02-2011 23:23 |
|
|
tak pod ten poslední odstavec bych se podepsal - a dodal bych - nezapomínat na čas - čas boří mýty i názory, protoe se mění realita. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
tomr
člen
Příspěvků celkem: 44
Bydlitě: CZ - Brno
Registrován od: 27.01.08 |
Vloeno dne 03-02-2011 21:27 |
|
|
milkom napsal:
Vítku - pamatuju řadu automobilových "expertů", kteří tvrdili, e auto musí mít motor vzadu a e ten koncept kodovky je jediný "správný". Jinak co se týká nafty, tak jsem po deseti letech jízdy s TDI přesedlal (ne vlastním rozhodnutím) na benzinový turbo - věř mi, e s láskou na tu naftu vzpomínám - tankuju 2x tak často a opravdu ádné zlepení jízdy nepoznávám - snad jen e motor je nepatrně tií. Ví co je jedna z největích blbostí lidstva? Permanentní a slepá víra v mýty ...
tak to zírám, e ti teda víc sedělo tdi ne přeplňovaný záehový motor (teda pokud to není nějaký moderní 1,2 zázrak). Já měl benzíny, pak díesly, no a diesla jsem dal manelce a mám zase benzín. Take na střídačku jezdím tím i tím a závěr je pro mě jasný.... Dalí diesl u asi nebude (ale jeden nikdy neví ) Já zase rád vzpomínám na benzínové turbo... Aspoň je vidět e kadému sedí něco jiného a nedá se to paualizovat.
Zrovna tak u těch autodrách. Máme scalextric digital a líbí se mi to. Líbí se mi jak vlastní systém, tak se mi zdá, e je to i celkem kvalitní (je mi jasné e to co strará česká dráha to nevydrí, ale patné to rozhodně není). Nepřijde mi to nijak horí či nekvalitnějí ne carrera. Přestavění okruhů je dílem okamiku, kdy přes to v zápalu boje děcka přeběhnou tak nic nepraská, ve v pohodě. Pár věcí bych si představoval jinak, pár věcí mi nevyhovuje, ale celkově scalextric z pohledu domácího pouití hodnotím na výbornou... SCX neznám....
Tom |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 04-02-2011 13:50 |
|
|
já neříkám, e to byla lepí jízda. Měl jsem oktávku 2.0 TDi, tu nejsilnějí, jezdila opravdu dostatečně rychle a za 6,5 l. nyní mám naprosté dělo Mondeo s 2,5 l benzinem, ere to 11-12 l. Při respektu dopravních předpisů takové dělo člověk vyuije tak na 50% (při nějakém krátkém předjídění nebo kdy se chce nějaký magor předvádět a potřebuje trochu srazit ego) a u benzinky jsem častěji ne v hospodě :-/ |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 04-02-2011 14:17 |
|
|
No já také z těch benzínů nejsem zase tak odvázaný. Po létech jedění v různých generacích 1,9 TDI jsem měj cca 2 roky 1,8 TSI a motor se vyznačoval hlavně brutální spotřebou. Teď mám opět 1,9 TDI a ji bych to toho benzínu zpět neel. Hlavně při delích jízdách nemusím furt číhat na benzínku.
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 04-02-2011 14:42 |
|
|
motory 1,9 TDi v oktávkách I byly dokonalé! Já jezdil za 5,5 l, moje ena s lehkou nohou i za 4,5 l. Kdy jsem míval TDi, tak jsem občas zapomněl i PIN k CCS kartě, jak dlouhé byly pauzy mezi tankováním. A to jsem jezdil 40 000 km ročně. Teď s benziňákem abych neustále sledoval, jestli nejsem moc daleko od pumpy ...:-/ |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
tomr
člen
Příspěvků celkem: 44
Bydlitě: CZ - Brno
Registrován od: 27.01.08 |
Vloeno dne 04-02-2011 20:55 |
|
|
sorry za off topic - jetě jen k těm autům 1:1 (stejně toto vlákno hodně uhlo od původní mylenky)... Kdy u diesl tak raději taliánský common rail. Přece jen měli lehčí chod ne td či pd. Tot alespoň má zkuenost. I kdy moná nebudete souhlasit (přece jen měli tak o 1/2 - 1 l větí spotřebu). Koncernové VW původní TD mě moc neoslovili. Nyní u potichu také přeli na dalí generaci common railů... Fakt je ten, e mě na benzínech tve také ten kilometrový dojezd, prostě mít v autě co jezdí cca za 10 či více na 100 nádr na 60 litrů je směné. Nicméně je mám prostě radi, tak to holt překousnu - prostě jsem to přestal přepočítávat. Beru jak to je, po městě je to na spotřebu celkem tragédie, ale mimo město je to celkem vpoho...
PS mít nádr na 100 litrů, dálkové starty a vyhřívané přední sklo, tak jsem happy
Tom |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Jetson
člen
Příspěvků celkem: 17
Registrován od: 01.02.11 |
Vloeno dne 06-02-2011 21:41 |
|
|
Co dokáe jeden vtip na téma nafta. Ano, myslel jsem závody.
Ano, jsem ten Standa, co jezdil SCX. Pak jsem to musel ukončit kvůli práci, nicméně můj závěr je jaký je. e bych byl nějak hádavý, jsem si nebyl vědom, ale moná to Bernie SCX digital poháru viděl jinak.
A e asi digital netáhne, by se dalo usuzovat z účasti v poháru digital versus analog soutěí. Já vidím problém v jízdě více aut v jedné dráce a s tím spojené nehody a jejich subjektivní posuzování. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 06-02-2011 23:59 |
|
|
Stando - včera nás na Českém poháru jezdilo 24. Na jakých závodech je taková účast? Praský pohár se rozpadl proto, e existují tři party a ani jedna neustoupí ani o píď co se týká pravidel. Dost to připomíná českou politiku. No a sám dobře ví, e na závody je nutných nejméně 12 lidí. Na analog je jich potřeba určitě méně - to je prokazatelná výhoda ... |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 07-02-2011 00:02 |
|
|
Jinak Stando - má naprosto zdeformovaný názor z doby, kdy jsme začínali a jezdili tam s námi lidi, kterým do ruky nepatří ani řidičák, na dráze dělali 10 nehod na kadé kolo. Dalí závody jsi dělal s dětmi - to je taky dost jiný kafe. Kdy se sejdou dva aspoň trochu zkuení a svéprávní jedinci, tak o sebe ani nektnou ... |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Jetson
člen
Příspěvků celkem: 17
Registrován od: 01.02.11 |
Vloeno dne 07-02-2011 10:15 |
|
|
KDY a to je ten problém. Stačí jeden trotl a zbylých 5 lidí má smůlu. Dokonce to ani nemusí být trotl. Ono stačí, e si hlídá svoje auto a periferně nezaznamená někoho před sebou, nebo stačí, e se dostane do dráky za někoho, kdo jede o dost pomaleji. Prostě je tam toho dost, co můe pokazit zábavu. A kdy se k tomu připočítaj technické problémy (tady mluvím o SCX, nevím jak konkurence) tak to fakt není na jinou, ne domácí zábavu, o ničem.
Kadopádně Vám drím palce a se daří a a konečně funguje počítání kol na 100%.
Editoval Jetson dne 07-02-2011 10:19 |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 07-02-2011 11:55 |
|
|
Skoro jako na silnici ne? V RC to má také a dokáou se s tím porovnat
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Jetson
člen
Příspěvků celkem: 17
Registrován od: 01.02.11 |
Vloeno dne 07-02-2011 12:07 |
|
|
Jenome na silnici nečučí na svoje auto, ale jen na ta ostatní a v RC můe uhnout kdykoliv, ne jen na vyhybce. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 07-02-2011 12:45 |
|
|
Stando, samozřejmě e monost vzájemné kolize dvou aut na výhybce či dojetím se objektivně zvyuje počet nehod. Ale přemýlel jsem včera o tom, nemám samozřejmě ádné statisttiky, ale jen za sebe - jel jsem 8 závodů, mel jsem tak nejméně 50 nehod a pamatuju jednu jedinou, e jsem byl vyhozen někým jiným. Vechny ostatní nehody byl stejné jak na analogu - prostě netrefení zatáčky. Chci tím říct, e pokud se sejdou rozumní a aspoň průměrně ikovní lidé, tak je kolizí minimum. Je to samozřejmě také o tom, jakou postaví tra, jak je dlouhá a komplikovaná. Nejlepí jsou přirozené tratě. Čím je to nepřirozenějí (viz co jsme jezdili u Rebase na ČM), tím více karambolů. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 20-02-2011 21:58 |
|
|
Malinko z jiného soudku...
http://www.youtube.com/watch?v=vKIeOka2PF0&feature=player_embedded
Tak takhle hezky si představuji, e by digitální dráha mohla vypadat.
Musel jsem to sem dát, je to nádhera a důvod proč jsem digitál navrhoval na "dřevě"...
...i kdy je to jenom film.
Dokumentace k digitálu Slotcar.cz http://www.slotcar.cz/DVD_Slotcarcz.zip. Bohuel pouze pro minimálně průměrně zdatné elektrotechniky
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu.
Editoval Standa82 dne 20-02-2011 22:02 |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 21-02-2011 11:22 |
|
|
No jestli tě Stado láká tohle, tak to by spí vypadalo na mini Z v dokonalých kulisách, ne digitál :-))
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Standa82
člen
Příspěvků celkem: 113
Bydlitě: Praha
Registrován od: 15.06.08 |
Vloeno dne 21-02-2011 22:15 |
|
|
Mini Z ano náhodou. Dráhy velikostí neodpovídají realitě ani vzdáleně. Jde o závody v driftování nebo jakési hemení. Uznávám, e digitál v současné podobě není úplně to pravé. I kdy tohle je tomu asi nejblíe (ale to se opakuji): http://www.slotcar.cz/slotcar_vize/tak_nejak.avi Uvidíme jak se to bude vyvíjet.
Vývoj komponentů pro českou digitální autodráhu. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
dorfl
člen
Příspěvků celkem: 8
Registrován od: 28.02.11 |
Vloeno dne 28-02-2011 23:30 |
|
|
Petr L napsal:
Já osobně bych jetě chvilku počkal. Do prodeje se pomalu dostává poslední generace D132, která má zatím nejkomplexnějí nabídku funkcí a je také nejkompaktnějí.
Rád bych také poprosil o pár názorů jak řeit rodinné závodění.
Aktuálně vlastníme pouze nějakou levnou čínskou autodráhu, kde se ani nevejdou auta vedle sebe v zatáčce - take to moc nikoho nebaví.
Máme prostor cca 3,5m x 1,8m, závodit chceme ve třech. S čím bude větí zábava a pocit e opravdu řídíme i na docela omezeném prostoru.
- cca 10m dlouhá carrera digital 132
- moná i dvojnásobná délka trati na stejném prostoru v podání carrera digital 143
Roziřovat nebude kam, take v podstatě 9m základní set D132 a bude téměř vyřeeno, nebo prostor zastavět 2 sety D143 + doplňky.
O jaké novinky v D132 se jedná? Obsahují je ty 3 nové sety (30151, 30152 a 30154) nebo se jedná jetě o něco jiného? Co má být kompaktnějí?
Děkuji předem za jakoukoliv radu. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Jirka
člen
Příspěvků celkem: 417
Bydlitě: Holubice, Praha-západ
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 01-03-2011 00:45 |
|
|
Určitě bych se přiklonil ke dvaatřicetinám i na úkor kratího okruhu. Jízda i modely jsou realističtějí a rozhodně je větí výběr nejen samotných vozů ale i náhradních a tuningových dílů.
Závod je ivot, to co je před či po něm je jen čekání. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 01-03-2011 09:04 |
|
|
Do prostoru 3,5 x 1,8m toho z Carrea 1/32 moc nenacpe, měli jsme dráhu na stejném prostoru: 4 výhybky, úsek třídráhy, pitbox a esíčko na zpomalení, ale na vyblbnutí ve třech to můe stačit.
D 143 je hračka pro děti, na pořádné jedění to moc není. A souhas s Jirkou, tuning a ND nejsou zrovna silná stránka.
Sety co zmiňuje jsou ji s novým BB - 30352. Kompaktnějí je celek proto, e 1. nepotřebuje k propojení s PC počítadlo 2. ostatní prvky jako semafor, info vě se připojují do dílu dráhy - 30360 3. systém sděluje i více info do PC, take není nutně vymýlet přídavné senzory atd.
Petr L sem připíchnul tento obrázek:
Editoval Petr L dne 01-03-2011 09:05 |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
dorfl
člen
Příspěvků celkem: 8
Registrován od: 28.02.11 |
Vloeno dne 01-03-2011 10:52 |
|
|
Děkuji za názory, jestli má být zajímavějí jedění na kratí D132, tak bych do ní zainvestoval.
Stačí si tedy pohlídat u kupovaného D132 setu aby byl nový BB 30352 - ty jsem někde viděl, e budou v dubnu. |
|