Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 03-01-2011 10:42 |
|
|
Petře, je vidět, e máme práci. Chce to opravdu důkladné srovnání vech 4 základních digitálních systémů vč. foto apod.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 03-01-2011 11:08 |
|
|
No tak to je tedy úkol.............
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 04-01-2011 17:49 |
|
|
pro Petra L.
Začněne od zákazníka - to bude nejlepí. Je tot toti o jeho mentalitě. Například my dva. Ty píe, e jsi u jako malý rozebíral autíčka Ites a zkouel do nich dávat silnějí motory. No vidí - mě to ani ve snu nenapadlo. Ani jsem je nerozebíral, snad jen na vyčitění. Zato jsem později dokupoval díly, dělal čtyřdráhu, pořádal závody a hlavně vymýlel pěkné tratě, nejraději dle skutečných okruhů F1. U tehdy za tuhého totáče jsem spekuloval, proč me,ůe jezdit více, ne 2 auta najednou, kdy mám tolik kamarádů a máme tolik aut. V mé hlavě byl u tehdy před nějakými 35 lety zárodek idee digi autodráhy - samozřejmě bez realizace. Pak ve skončilo na 30 let v krabicích, analog pro mě představoval totální nudu - stále ve stejné lajně, dokola a dokola ...
Já prostě nepatřím k fandům autodráhy, kteří jsou fascinováni nerealistickou rychlostí autíčka, které při přepočtu má zrychlení z 0 na 100 z vteřinu (pilot má vnitřnosti zřejmě v kufru), ale líbí se mi nápaditost okruhů, taktika jízdy a adrenalin při předjídění v obtíných úsecích - přesně jako v realitě.
Prostě profilů fandů autodráh je více, proto taky je více typů autodráh a to je moc dobře. Take na dotaz jakou autodráhu - odpovídám - jaký je zákazník :-) |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 04-01-2011 19:08 |
|
|
To milkom. jak myslí.
Já jsem toho názoru, e v daném segmentu, v naem případě 1/32 digi by měl dobře postavený systém vyhovět oběma typům uivatelů, které jsi zmínil a nejem jim. Pokud ne je někde chyba.
No a pokud ty co máme k dispozici porovnáme, uvidíme komu se to podařilo nejlépe
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 04-01-2011 19:18 |
|
|
pro Petra L. Pro kadé srovnávací testy jsou alfou i omegou nastavené váhy kriterií. Můj názor je ten, e u DIGI autodrah by rychlost aut a posilování motorků měl být parametr s velmi nízkou a nulovou váhou. Celkem důvodně se domnívám, e pokud porovnání DIGI autodráh budou provádět jen příznivci analogu, nemůe to objektivně dobře dopadnout . Naopak velmi seriozně bych bral názor Rebase. e je obchodníkem, jetě nemusí zdaleka znamenat, e má názor tendenčí. Naopak - celkem mě dosud vdy příjemně překvapil, jak objektivně poradil. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 04-01-2011 19:26 |
|
|
jetě dodám k "oběma typům uivatelů". Můj názor se opírá pouze o čtyřletou zkuenost, co je objektivně málo, ale doel jsem zatím k názoru, e tyto dva světy (příznivci analogu a digi) jsou v podstatě neslučitelné. X krát jsme na nae digi závody zvali lidi z analogových autodráh a vdy bylo odpovědí jen naprostý nezájem - ani podívat se nikdy nikdo nepřiel. Stejně tak nikdo od nás se nechodí podívat na závody analogu. Oboje to jsou autodráhy, ale někdy to vypadá, e to má společný jen název ... Nebo je to jinak? To bych vnímal jako dobrou zprávu |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 04-01-2011 20:39 |
|
|
Jak jsem psal, pokud ty co máme k dispozici porovnáme, uvidíme komu se to podařilo nejlépe.......
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
kmasita
člen
Příspěvků celkem: 213
Bydlitě: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08 |
Vloeno dne 04-01-2011 21:50 |
|
|
Milane cituji Vás:
"Já prostě nepatřím k fandům autodráhy, kteří jsou fascinováni nerealistickou rychlostí autíčka,...."
Nerealistická a to zcela je i ta vae rychlost. Pokud je auto k dráze přitahováno magnetem je jeho chování zcela mimo realitu.
Předpisy které v Praském poháru máte naopak spoustu těch potenciálních zájemců kteří jsou z oboru a trochu tomu rozumnějí předem odradí. Nemonost pouít jiný motor - vzlátě kdy ten původní se prakticky nedá koupit jako náhradní díl je zcela zcestná.... Vím e někteří účastníci kupují velký počet stejných autíček (víc jak 10) jenom aby měly monost vybrat ten nejsilnějí motor. Někdo má jeden který jede a kdy mu odejde můe to prakticky zabalit.... Dalí dávají do motorů jine magnety, dalí si je nechávají převíjet atd.... Tohle je stav který Vám v tichosti potvrdí větina účastníků pp-scx. Tahle situace nastane vdycky kdy jsou pravidla moc svazující a i malý podvod Vás posune o kus před ostatní.
Moje zkuenost se sériovými scx auty - na které se daly lepí kola je e prakticky celý okruh dríte plný plyn a cca 2 a 3 x za okruh vdy po dlouhé rovince lehce uberete.... To samozřejmně se silnějím motorem nelze, proto jste viděl v Černoicích tolik ran a karambolů..... Hlavním důvodem těch ran bylo to e SCX elektronika si s těmi silnějími motory neporadí a začne mít různé problémy včetně těch e někdy zabrzdí o něco později ne prst na ovladači.... Pokud někdo jede přesně na brzdy a auto si občas zabrzdí později je zle. Ovladače to je dalí velký problém.... Kdy pominu mechanické problémy jako je celkové zadrhávání, praskání pérek a části "prstu" která jezdí po tiáku a například časté zničení spínače tlačítka vidím jeden z největích problémů to e řídící jednotka přebírá funkce ovladače na sebe tak e SCX jako snad jediná neumoňuje při pouití alternativního slot.it ovladače nastavení brzdy. Vím e to lze nastavit při přihlaování aut v řídící jednotce ale to jak víte je v praxi tak sloité e se to při závodech nepouíváte.... Dalí problém je velmi malá citlivost ovladače verzus řídící jednotky která má jen 4 nebo 5 (teď nevím přesně) stupňu regulace. Kdy vezmu e první stupeň je brzda a ten poslední je plný plyn tak o plynulé regulaci nemůe být ani řeč. To celé je zase v řídící jednotce tak e ani jiný (alternativní) ovladač nepomůe.
Dále:
Na auta se nedají koupit základní náhradní díly jako podvozek a klec motoru či krouek drící vodítko v novějích verzích aut (který praská) tak e to opět nutí lidi kupovat nová a nová autíčka.
Jakýkoliv prodejce by byl nesvéprávný kdyby Vám tu dráhu nedoporučil kdy ví e kdy jí propadnete budete jistý a trvalý zdroj jeho příjmů....
Abych jenom nekritizoval auta mají jedny z nejhezčích a nejlehčích karoserií tak e se s nimi setkáváme často po přestavbách na dřevěných drahách.
Tohle je můj pohled - vím e Vám určitě nepůjde pod fousy ale stojím si za ním.
SCXdigitální dráha je podle mne jednoúčelová hračka nevhodná pro jakékoliv jiné pouití.
Sám jsem byl svědkem v rodině kamaráda jak děti po prvotním SCX nadení, odpálily chip jak se přetlačovaly nače následovala reklamace a zvýený dohled dospělých nad hrou který vyústil v odradění dětí od kontrolovaného hraní "aby zase něco neudělaly patně a nestálo to spoustu peněz" tak e autodráha leí někde schovaná ....To je přesně ta nejhorí situace jaká můe nastat. I kdy nejsem ani příznivec české dráhy rád při té příleitosti zavzpomínám na Itesy s kovovými podvozky které jezdily dokud bylo alespoň pár zubů na převodu...
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
vitek
člen
Příspěvků celkem: 1642
Bydlitě: Zlín
Registrován od: 07.12.06 |
Vloeno dne 04-01-2011 22:24 |
|
|
Milkom napsal: "X krát jsme na nae digi závody zvali lidi z analogových autodráh a vdy bylo odpovědí jen naprostý nezájem - ani podívat se nikdy nikdo nepřiel. Stejně tak nikdo od nás se nechodí podívat na závody analogu. Oboje to jsou autodráhy, ale někdy to vypadá, e to má společný jen název ... Nebo je to jinak? To bych vnímal jako dobrou zprávu."
To je v pohodě. Obecně není mnoho těch, kteří dělají více modelářských disciplín na vrcholné úrovni. Kdo závodí s modely plachetnic, tak taky nechodí a nejezdí "rychlíky". Větí potenciál na nové závodníky bych viděl v těch co "nedělají nic", ne v těch co u něco dělají.
ASTON MARTIN - 100 Years of Power, Beauty, Soul.
http://www.youtube.com/watch?v=BGj6x7AE4Rk |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 05-01-2011 10:51 |
|
|
to kmasita:
1. ad pravidla - po přečtení několika pravidel z jiných soutěí autodráh jsem zjistil, e nae pravidla jsou absolutně nejliberálnějí. Stojíme si pouze v podstatě za jednotným motorkem, protoe při diferenciaci motorků závod nemá vůbec smysl, o tom jsme se v reálu nesčetněkrát přesvědčili.
2. problém s náhradními díly SCX je reálný, ale zase pro někoho, kdo auta ničí nebo chce dohnat k nerealistickým výkonům. Já opakuji za cca 4 roky intenzivního pouívání - desítky závodů, dětské soutěe, domácí testy - jsem zničil jediný čip a ten mi pan Řebíček obratem vyměnil. Take pro mě problém nesehnání podvozků, krouků, motorků nepředstavuje reálný problém. Co je skutečně reálným problémem, je NEVYROVNANOST motorků RX 42, to plně uznávám.
Z vaeho příspěvku vyplývá, e SCX je totální shit. Sorry, to je ale naprostý faul. Pokud SCX pouíváte tak, jak je určeno výrobcem, tak máte podobnou bilanci jako já - 4 roky, 12 aut, 12 ovladačů. Reklamace - 1x čip, 2 nové ovladače. A to ve po cca 50 pouitích. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
JK
člen
Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09 |
Vloeno dne 05-01-2011 13:15 |
|
|
Je to jen a jenom o uivateli ajeho prioritách. Někoho víc baví monost jakési strategie a variability u digi a jinýho rychlost u analogu. Nejde to asi moc vzájemně srovnávat jsou to trochu jiný světy který mají společnou jen tu dráku. Ten kdo nahlídnul do závodů na dřevě bude určitě víc náchylnějí k tuningu za kadou cenu ne ten kdo jezdí jen doma nebo s kamarády.
Kdy to kvůli problémům s čipy nebude moné bude v tom hned vidět zásadní chybu digi systému a nakonec ho zavrhne. Prostě odliný pohled s odlinýma kriteriema na stejnou věc. Není to nic zvlátního protoe podobná situace je i mezi komerčkami a klasickym SRC. Hračka x hi-tech .
A stejně jsou schopný existovat vedle sebe a občas se najde i někdo kdo zabrousí mimo svý hlavní hobby. Nemá cenu to řeit konfrontačně.
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 05-01-2011 13:29 |
|
|
Má někdo zkuenosti s NINCO ?
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Rebas
člen
Příspěvků celkem: 326
Bydlitě: Praha
Registrován od: 18.01.07 |
Vloeno dne 05-01-2011 14:02 |
|
|
Petr L: jo, pecan i já
Rebas |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 05-01-2011 14:43 |
|
|
No a jak to běhá? Co to umí?
Z toho co jsem kde zachytil, tak to má kapacitu 8 vozů a systém je náchylný na čistotu trolejí a opotřebované, čí ohnuté kartáčky, pak zlobí výhybky. Víc nic.
|
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 05-01-2011 14:55 |
|
|
pro JK
má 100% pravdu, je to jen a jen o uivateli. Ti, co jsou fascinováni rychlostí, z naí digi party záhy odeli unudění. Naopak mě a dalí by zase ani nenapadlo jezdit analog. Jene tohle vlákno nemělo být konfrontací digi-analog. Mně jen nazvedlo trochu to, e se SCX digi vyčítá, e se tam nedají narvat silnějí motorky. Je to stejné, jako kdybych analogu vyčítal, e se tam nedá jezdit v libovolných lajnách. Prostě digi autodráha je zcela jiný svět, pro jiné lidi. Take pokud budeme srovnávat digitální autodráhy, pojďme se bavit o jejich vybavennosti, rozířitelnosti, kvalitě provedení, dostupnosti na trhu, dostupnosti servisu, monosti uplatnění třeba v klubech apod.
Kdy jsem se rozhodoval, jasně zvítězila SCX, protoe Carrera byla tak o deset let pozadu s digitalizací a Scalectric ani Ninco nenabízeli zrovna iroký sortiment. Třeba je to dnes jinak, Carera určitě pokročila hodně vpřed.
Cítím se kompetentní psát jen o SCX - narval jsem do toho peněz, jak do lehce ojeté fabie (snad se to nikdy nedozví manelka ) a mám za sebou desítky a desítky závodů, kde bylo i 40 lidí. Svého rozhodnutí ohledně digi SCX nelituju - prostě funguje a to velmi dobře. Chce to jedno jediné - pouívat ji v souladu s jejím konceptem. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
JK
člen
Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09 |
Vloeno dne 05-01-2011 15:36 |
|
|
To milkom:
Já si myslím e to kadej z diskutujících chápe podobně jako ty jen má pocit e k tomu musí přidat svuj subjektivní pocit proč ne a tak to vyzní daleko negativněji. Jedinej Květa je ale závodník který digi trvaleji jezdil (a má s ním podstatnějí zkuenosti) a po přechodu na dřevo se dnes u na ve okolo digi dívá úplně jinejma očima. Přezto mi přijde jeho náhled jako vdycky objektivní jen je hodně jednostraně orientovanej na nedostatky.
Mám známýho který taky zača z podobného důvodu s SCX + hlavně proto e tady byla prodejní podpora. Pak přeel na Scalextrik a kdy konečně s digitalizací začala Carrera přeskočil jetě na ní. Kdy se ho dneska na občasnejch selostech u něj doma ptáme jestli tim něco získal tak po dlouhý obhajovací debatě z toho vyleze e vlastně nic. Kadou chvíli někdo přijde s něčím novým a výhody a nevýhody se mění ze dne na den. Různý "supervychytávky" a technologický peky kvůli kterým si to dospělák koupí se nakonec v reálu stejně nepouívají a pro běný zařádění si je nejlepí pouívat standardní nastavení a auta v základu.
Podle mně se kadý srovnávání nakonec stane soubojem osobně zaujatých názorů ze kterých si totální laik bez vlastních zkueností nicmoc pro své rozhodování neodnese.
Jinak taky doufám e manelky ve volným čase nefiltrujou web na téma SRC. Kdyby si zkoukli ceníky motorů a spotřebek tak SRC přijde o dost členů.
A jetě plný souhlas s tvrzením e věci je nutný pouívat v souladu s jejich basic konceptem. Je sice moný se tomu vzpírat ale pak se nesmím divit e budou problémy. V sexu to nikoho nepřekvapí zato u autodráhy kupodivu ano...
Editoval JK dne 05-01-2011 15:42 |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 05-01-2011 16:27 |
|
|
pro JK
no já se právě obávám z toho co vím, e kolega Maita je právě ten typ, co si koupil od SCX dvě tři auta plus ovladač, do aut narval naprosto nepatřičné motorky, pak SCX zavrhnul protoe ve tímto způsobem zničil a přeel na analog. Pokud se mýlím, tak se zároveň omlouvám, nicméně jeho zkuenosti ohledně SCX jsou s mými nesrovnatelné. Vimni si také, e se zásadně nevyjadřuji nikde k problematice analogových autodráh, protoe o nich nic nevím. I k výběru digitální autodráhy by se tak měli vyjadřovat lidé, teří ji opravdu intenzivně či dostatečně pouívají a hlavně mají tuto krevní skupinu.
Ve co jsem svoji účastí zde chtěl sdělit, se dá shrnout do tohoto summary - jako zákazník potvrzuji, e doporučení pana Řebíčka (Rebase) jsou kompetentní a potenciální záklazníci by jeho hodnocení výe měli brát mnohem seriozněji, ne názory závodníků, jejich srdce tluče pro analog a s digi mají okrajové nebo nulové (tím pádem negativní) zkuenosti. |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Petr L
Administrátor
Příspěvků celkem: 2145
Bydlitě: Praha
Registrován od: 04.04.07 |
Vloeno dne 05-01-2011 19:32 |
|
|
To milkom:
moná by bylo lepí kdyby si svůj poslední příspěvek smazal.
Kdybych neznal Rebase myslel bych si, e jde o placené PR
Stejně tak v případě K Maity si myslím, e by bylo lepí kdyby si připustil, e by mohl mít díky svým zkuenostem pravdu, ne se do něj naváet.
Editoval Petr L dne 05-01-2011 19:38 |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
milkom
člen
Příspěvků celkem: 85
Bydlitě: Praha
Registrován od: 22.01.07 |
Vloeno dne 05-01-2011 19:48 |
|
|
to Petr L
vycházel jsem z předpokladu, e toto vlákno je zaloeno pro případné zájemce o koupi digi autodráhy. Rebas byl jediny, kdo napsal relevantní fakta pro výběr mezi 4 základními typy. Naopak já povauju za naprostou hovadinu diskuizi na téma, jestli se dá sehnat náhradní podvozek (proboha proč?) nebo jestli to vydrí motorek s dvojnásobnými otáčkami. Digitální autodráhu si nekupují kutilové, ani rychlostní maniaci. Vy si klidně dál zůstaňte v minulém století a obdivujte analog třeba i u TV vysílání, ale neříkejte ostatním takové bludy, kdy evidentně nevíte o čem mluvíte a hlavně ke komu.
Konkrétně se teda Květy zeptám - kolik závodů SCX digi uspořádal, kolik drah postavil, kolik má doma dílů, s kolika lidmi o tom mluví, co ve u vyzkouel a nevyzkouel, e má mandát psát takové kritické soudy. Díky |
|
Autor |
RE: Jakou digitální autodráhu ? |
Pepino
Super Administrátor
Příspěvků celkem: 1154
Bydlitě: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06 |
Vloeno dne 05-01-2011 20:13 |
|
|
Prvně bych zde rád podoknul, e my administrátoři (tedy zde diskutující PetrL i já) máme zkuenosti s oběma systémy (PetrL hlavně s Carrerou, já s SCX i Scalextric), take víme, o čem je řeč. O tom, e Květa vyzkouel obojí také nemá cenu diskutovat.
Kadý máme jiný názor na základě toho, co od tohoto modelářského odvětví očekáváme. Ačkoliv je autodráha hračka, málokdo zde diskutující ji bere jako hračku a na základě toho chce kadý v rámci nabízeného sortimentu výrobce něco vylepovat či upravovat. A kadý taky zjiuje, e to co on chce buď jde nebo ne.
Můj osobní zde ji zveřejněný názor je ten, e ze mnou jmenovaných 3 systémů (o Nincu toti vůbec nic nevím) právě a jen SCX funguje jako jednorázová hračka pro děti i dospělé a jako taková je i provozována. A to i na základě minimálních moných úprav celého kompletu. Ano, SCX byl od začátku nejdále ve vlastní digitalizaci, proto nemusel nic upravovat. Ano, SCX funguje bez větích problémů s napájením apod. Ale právě SCX nabízí nejhorí jízdní vlastnosti modelů a zmíněné minumum náhradních dílů a jako jediný není určen pro dalí úpravy (kromě rozíření dráhy). A je to vidět i na tom, e celý systém je vlastně nekompatibilní s analogem stejného výrobce.
Z tohoto důvodu (SCX Digital vs. modelářství ... a proto, e sem bění uivatelé hraček nechodí) nelze očekávat, e tento systém zde bude mít více viditelných zastánců.
Kadopádně to není důvod ho opomenout.
P.S. to milkom: rozhodně si nehoníme ego u TV NOVA, ale jsme rádi za kadou monost propagace DDM ... a tvoje poznámka o minulém století je úplně mimo, protoe právě v analogu jde vechno dopředu mnohem rychleji (nové materiály, typy podvozků apod.). Dokonce i tankování na analogu je vyřeeno (obyčejnou diodou a softwarem zdarma) pro ty, kteří by to chtěli provozovat třeba na ITESu.
P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Editoval Pepino dne 05-01-2011 20:17 |
|