AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:49:37 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

View Thread
AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetovďż˝ server o autodrďż˝hďż˝ch | Digitální autodráha | Digitální autodráha (obecně)
strana 3 z 9 < 1 2 3 4 5 6 > >>
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
tomr
člen

Příspěvků celkem: 44
Bydliště: CZ - Brno
Registrován od: 27.01.08
Vloženo dne 05-01-2011 21:19
Když už tady zazněl názor že náhradní díly - koupě náhradního podvozku atd. je bezpředmětné. Není. Máme doma scelextric digital a už u dvou autíček po závodech na "krev" se zničilo šasi. V ČR mi nikdo jako ND nedodal. Musel jsem koupit zvenku (kde tedy byl za pakatel), ale nemít možnost koupit náhlradní díl bych bral jako fatální nevýhodu systému.....


Tom
Editoval tomr dne 05-01-2011 21:21
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 05-01-2011 21:21
Takže porovnáme co bude k dispozici a uvidíme, pak bude teprve o čem diskutovat smiley



http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 05-01-2011 22:02
tomr napsal:
V ČR mi nikdo jako ND nedodal. Musel jsem koupit zvenku


Jaké si distributory vychováme, takové je máme smiley


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Rebas
člen

Příspěvků celkem: 326
Bydliště: Praha
Registrován od: 18.01.07
Vloženo dne 05-01-2011 22:39
Pepino:
ono je to spíš o tom, po čem je poptávka (velká), to sem distributoři přivezou... protože prostě v dnešní době bohužel finance na stromě nerostou a cpát peníze do zboží, které leží pouze na skladě pro ně není výdělečné a nemůžeme jim to dávat za zlé. Sám mám na prodejně takovéhoto zboží aspoň za 300 tisíc (převody, motory, disky, pneu, atp. - případně i jiné - téměř neprodejné zboží). Druhá věc je ta, že někdy ani při nejlepší vůli ten konkretní díl výrobce neprodává.

co se týče tohoto:
A je to vidět i na tom, že celý systém (SCX Digital) je vlastně nekompatibilní s analogem (SCX Original) stejného výrobce.
Spíš je to tom, že jako jediný se nebál investovat do nových forem a předělat komplet díly dráhy tak, aby to mělo hlavu a patu, což byla zcela jistě nemalá investice. Tím že s digi dráhou přišli jako první si to mohli dovolit. To není z mé hlavy - v roce 2005 jsem se setkal se zástupcem SCX v Praze (měli zde výstavu výrobků ze španělska - ne jen hraček, ale prostě celkově) kde jsem se ptal, proč to není spolu kompatibilní a proč není dráha černá jako ostatní. Bylo mi odpovězeno, a se podívám na dálnici zda je dálnice černá, nebo má jinou barvu. A co se týče nekompatibility, bylo mi řešeno že styl dráhy (original) naráží na své výrobní mantinely a nebylo by možné dráhu dobře digitalizovat, přičemž zamlel ještě něco o připravovaném digitálu od Scalextricu (hornby) - tam jsem bohužel všemu nerozumněl - později mi došlo co měl asi na mysli.


Rebas
178856806
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
milkom
člen

Příspěvků celkem: 85
Bydliště: Praha
Registrován od: 22.01.07
Vloženo dne 05-01-2011 22:58
ano Pepino,
drtivá většina z vás tady preferuje analog a většinou se vám daří zakrývat despekt vůči digitalu. Stejný vztah by se dal asi najít na debatách u "vláčkařů" i jinde. Dnes mi dokonce jeden kolega v práci na můj dotaz "chytᚠdoma ČT HD vysílání?" odpověděl "mám analog - je zlatej a bez poruch". Na můj podiv, jestli už někdy viděl digitální vysílání v HD mi odpověděl samozřejmě záporně. Takže tak trochu vás tady podezírám z přirozenému odporu k novým věcem, zvláště máte-li analog pevně zavedený a zvykli jste si.
Jsou to vaše stránky, pište si tu samozřejmě co chcete. Ale já jsem fanda digitalu, velmi mě mrzí, že to prohlašuješ za hračku (nejde v tom necítit opět ten despekt) a nemohl jsem mlčet, když se tu začaly objevovat naprosto irelevantní a tendenční informace. Květu jsem viděl jednou-dvakrát, nic proti němu nemám. Je to závodník každým coulem. Pokud si dobře pamatuju, tak už při prvních závodech prohlásil, že je to pomalá nuda, pak tam narval motorky od ProSpeedu a začalo pálení čipů, procesoru, závody se změnily v crash testy a já tam přestal chodit. Prostě Květa se podle mého názoru totálně mentálně minul s konceptem digitalu a není korektní, aby někdo jako on (kdo má logicky špatnou zkušenost) dával rady někomu nepostiženému zkušenostmi, který touží po digitální autodráze. To by nebylo fér a proto tu vystupuju jako určitá protiváha s velmi dobrými zkušenostmi. Já opakuju - pokud SCX digi používáte v souladu s určením, tak funguje perfektně a užijete si s tím dost a dost. Závody jsou nesrovnatelně realističtější, než tupé kroužení a la Faro (při vší úctě k historii).
Co se týká Rebase - čtyři roky velmi dobré spolupráce. Je korektní a vždy mi vyšel vstříc. Dokonce mě i varoval, co nekupovat ač z toho měl ušlý zisk.
Takže to není žádné placené PR nebo už jste tak zblblí z moderní české žurnalistiky a la Blesk či Nova, že jedinou formou informace je katastrofa?
Zpět k tématu - smiřte se s tím, že zájemce o digi autodráhu není kutil, který otevírá krabici a má už připravené nářadí, jak vše rozebere a předělá. Je to člověk, který má rád automobilový sport a vítá, že se autodráha po desítkách let tomuto sportu výrazně přiblížila. Je to otec vícečlenné rodiny nebo nějaká parta, která si chce realisticky zazávodit a nemít pevnou tra.
Takže přestaňme vířit souboj analog - digital, ale korektně porovnejte 4 typy digi autodráh. Tedy z technických a komerčních hledisek pro tento typ zájemců relevantních!!!. Samotného mě zajímá výsledek. Díky smiley
www.scx.tym.cz
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Rebas
člen

Příspěvků celkem: 326
Bydliště: Praha
Registrován od: 18.01.07
Vloženo dne 05-01-2011 23:15
Z tohoto důvodu (SCX Digital vs. modelářství ... a proto, že sem běžní uživatelé hraček nechodí) nelze očekávat, že tento systém zde bude mít více viditelných zastánců.

Pepino: neboj, chodí sem, jen prostě nepíšou... i proto jsem sem na začátku napsal svůj názor a prosil to oč jsem prosil.

Vitek a ostatní: víte, oni prodejci jsou taky lidé a ne vždy se musí vše přepočítávat na peníze. Myslím, že kdybych podnikal pouze pro peníze, tak už dávno autodráhy neprodávám a věnuju se milionu jiných věcí, které by mě uživili lépe. Autodráhy prodávám, protože mě k nim něco táhne (nevím přesně co, ale je to tak). Krom autodráh prodávám i jiný sortiment (viz e-obchod.com) takže nejsem úplně vázaný na jeden sortiment. Vztáhnu-li se momentálně k autodráhám, pak věřte, že jsem si na českém trhu vydobil takové podmínky, abych měl na Carrere, Nincu, Scalextricu i SCX velmi podobné cenové podmínky (liší se pouze v jednotkách procent), tedy mi může být z pohledu obchodníka šumák, zda si zákazník odnese Carreru, SCX, Ninco, či Scalextric. Ale z pohledu člověka, co si vyzkoušel všechny čtyři systémy (a to nejen malé - domácí sety) mohu klidně usnout, pokud si zákazník odnese Carreru nebo SCX. Když si někdo přijde do krámu pro autodráhu, pak se jej ptáme, jak ji bude využívat, atd. atd., vyslechneme si jej a pak poradíme (tedy pokud není zrovna listopadovoprosincový blázinec kdy to nejsme plně schopni kvůli času dělat). Zákazník si může ošahat díly dráhy, vzít do ruky autíčko, ovladač a pak si sám zvolit. Většinou si pak odnesou SCX právě kvůli dráze z měkčeného plastu a bezspojkového systému. Nedávno (v říjnu) jsme měli na krámě člověka, co vlastní Carrera ExclusiV dráhu (pro neznalé autodráhu v měřítku 1:24 - auta i dráha) a ptal se na digitál. Vysvětlili jsme mu, že nějlevnějdi dráhu zdigitalizuje koupí Carrera Digital setu. Vše si vyslechl, pak vzal do ruky SCX digital díly dráhy, mrknul na to, řek něco o tom, že už ho se*e, jak se mu dráha furt láme a odešel s SCX digi dráhou. Od té doby byl u nás už třikrát a vždy dokoupil další a další díly, přísluško.

Jen tak mimochodem... nᚠ"průměrný" SCX digital zákazník u nás nechává postupem času 25-35 tisíc korun za díly dráhy a hrdě se k tomu hlásají, kdežto zákazníci kupující Carreru Digital takto vyšších částek dosahují velmi vzácně, nebo se k tomu nehlásí. Vzniká mi tak otázka, zda si lidé kupují více hračkářskou, nebo modelářskou autodráhu? Což mi připomněla reakce Milkolma, na definici kdo je můj zákazník? S klidem mohu odpověďet, že obě skupiny, ale z té hračkářské mi chodí zákazníků více, pokud by mě měla živit pouze modelářská skupina, nedožiji se příštího měsíce (když nebudu prodávat jiný sortiment).


p.s. pan Komárek (Milkolm) patří k našim nadprůměrným zákazníkům, většinou s některými jeho názory nesouhlasím, on to ví, ale ve většině textů co do této diskuze napsal plně souhlasím (i když ne úplně se všemi).


Rebas
178856806
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
kmasita
člen

Příspěvků celkem: 213
Bydliště: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08
Vloženo dne 05-01-2011 23:17
Kluci jsem tu abych uklidnil situaci smiley omlouvám se ale byl jsem dlouho v práci .....

Milane jenom si mi nepamatujete, mimo jiné jsme několikrát závodily spolu. Chodil jsem k Tomáši Bohatovi prakticky od začátku až do zavření dráhy tak že víc jak 2 roky. Neděli ci neděli....Za tu dobu jsem koupil: 3x F360 2x Corvette 1x Aston Martin 2x Porsche 991(997) 2x Nascar 1x DTM Mercedes 1x DTM Opel a 1x Ferrari fxx. Většinu jsem bral od Rebase a ty DTM a Nascary od kluků který braly kvůli dráze celé sety...
4 ovladače a dvě řídící jednotky. Dráhu jako takovou jsem domů nekupoval, mohl jsem do Luny zajít kdykoliv tak že jsem ji nepotřeboval. Mám doma tu řídící jednotku ktero jsem si vždycky připojil k analogové Carreře když jsem třeba potřeboval něco vyskoušet.
Když jsem přišel do Luny poprve byl jsem postavený před hotovou věc že se tam jezdí s tuningem tak že to nebylo z mé hlavy i když musím říct že jsem to podporoval - když závody tak závody, i velké závody se nejezdí s neupravenými auty ... V té době jste jezdily v Pražském Poháru SCX ze sériovýma autama začínaly se používat takové ty širší scx celé zadní nápravy - vím že určitě víte o čem mluvím....
Byl jsem do toho ježdění fakt hodně zažraný a hodně mi to bavilo. Většinou se jezdily ty 42B motory které byly v analogových autech. Mimo jiné ty samé motory nakonec SCX dávalo do digi FXX. Všecny analogové auta jsou připravené pro přestavbu na digitál pouhým vložením chipu .....Nikde není upozornění že se tam chip nemá dát tak proč se vzrušovat....
Teď co mi vážně odradilo od SCX - byla to situace kterou jsem tady už dříve popisoval - když jsem přihlašoval auta - dal jsem na dráhu tři auta abych to nedělal po jednom - tak to děláte určitě taky ..... Něco se při tom stalo a jedno auto se zbláznilo začalo jet a FET na spodu chipu propálil díru skrz chasis, to už jsem viděl několikrát ale nevím proč ale poškodilo to i chipy v ostatních dvou autech - Nový typ chipu v 991 přestal brzdit a to třetí auto - nejdříve vypadalo že to bez úhony přečkalo až následně jsem zjistil že chip přestal počítat kola..... to byly celkem 3 chipy na jedno zmačknutí přihlašovacího tlačítka. Musím říct že jsem nikdy ty chipy nereklamoval - bylo mi to prostě blbé - byl jsem si vědom že je nepoužíváme tak jak máme. O to jsem to mněl dražší.... Za celou tu dobu co jsem s klukama jezdil jsem odpálil tak 8-10 chipů. Jelikož jsem dospělý a normálně pracující tak to pro mne samozřejmně nebyl zase takový problém spíš byl problém že vždycky schořel v nejnevhodnější situaci a ne vždycky člověk mněl náhradní. Pamatuji že ty nové typy tenkrát nějak ještě nebyly a musel jsem P991 na dost dlouhou dobu odstavit....
To co popisuji ve svých příspěvcích jsem viděl na vlastní oči a nemám potřebu si to vymýšlet . SCX má problém že ty chipy jsou málo dimenzované. Viděl jsem schořet chip v sériovém autě když si klučina neznalý situace naolejoval uhlíky....Myslím že v těhle situacích by ta elektronika mněla vydržet víc.... I p Řebíček přiznal že když půjčuje dráhu na nějakou akci vždy nějaký chip zařve..... Beru to od něj jako seriózní přístup nikdy se tím netajil a nikomu nesliboval že dráha je bez problémů. Vždy vše bez problémů vyměnil atd. O to víc se divím vašemu jednomu chipu který přiznáváte. Mimo jiné v minulém příspěvku jsem popisoval rodinu kamaráda kde děti už dráhu "uklidily". Když tu dráhu novou koupily přinesli ji domů postavily tak volaly abych přijel že to neumí rozchodit.... Nepovedlo se mi to také - v novém setu byl vadný řídící panel. Pan Řebíček na počkání bez problémů vyměnil v tom problém nebyl ale jenom to vypovídá o výstupní kontrole výrobce který mi fakt o kvalitě svých výrobků ničím nepřesvědčil. Jistě pochopíte že nemám důvod dráhu doporučovat jak je kvalitní a bezvadná když mám prostě jiné zkušenosti.
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Rebas
člen

Příspěvků celkem: 326
Bydliště: Praha
Registrován od: 18.01.07
Vloženo dne 05-01-2011 23:37
kmasita:

děkuji za uznání.

Co se týče reklamací pana Komárka, pak věřte že možná zapomněl na nějaké reklamace, ale jde asi tak o 1-3.

Z toho jak se věci reklamují si dělám pravidelně jako obchodník statistiku... A co mi čísla ukazují, tak SCX nijak nevybočuje z normy ostatních výrobců, naopak bych řekl že třeba Carrera je na tom o malinko hůře. Je pravda, že španělé jsou někdy trochu "prasata" a výstupní kontrolu by měli zlepšit, ale to je asi hold jejich národní sport. Pokud někdo přijde že se mu nelíbí tenhle ovladač, protože je někde trochu špinavý, odřený atp. mile rádi mu jej obratem vyměníme, nemáme s tím naprosto žádný problém (teda pokud to na prodejně máme), v opačném případě se to pošle dovozci na reklamaci, přičemž 90-95% dovozce uzná, takže jak mi, tak i dovozce v podstatě suplujeme výstupní kontrolu.


Rebas
178856806
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 06-01-2011 00:17
To milkom, nechtěl jsem se nechat do toho zatáhnout ale na tvůj poslední příspěvek zareagovat musím:

1. přestaň mi podsouvat, že preferuji analog. Kdyby to záleželo jenom na mojí osobě, nacpu výhybky klidně i naší novou dřevěnou dráhu která se staví. Ale to je bohužel nereálné. Rozhlédni se po světě kolik digitálů je na rychlých dřevech a jak tam svižně jezdí. Speciálně systém DAVIC - jeden z prvních digi systémů byl dělaný hlavně pro kluby na dřevo a Slot.It OXIGEN k tomu má také ty nejlepší dispozice.

2. smiř se s tím, že SCX, Scalextric, Carrera, NINCO jsou hračky. Prostuduj si krabici, je to tam i napsané.

3. To že je Rebas velmi dobrá firma víme již dlouho. Stačilo to říct jednou.

4. Nebyly ty motorky náhodou spíš oranžové Slot.It?

5. My nejsme zblblí, ty možná o tom nevíš, ale na internetu se všude možně pohybují placení diskutéři, kteří na zakázku dělají PR různým produktům a službám. Je to velmi účinný způsob reklamy. Každý admin s tím má docela dost práce a jenom proto, že Rebase znám, tě z toho nepodezírám. A prosím nesnaž se o tom polemizovat. Fakt o tom vím hodně a rozhodně ne proto, že jsem náhodou admin na webu.

6. přestaň prosím pořád opakovat že:
"pokud SCX digi používáte v souladu s určením, tak funguje perfektně"
To ví každý, ovšem skutečnost, že systém neustojí nějaký tuning, je důležitá informace. Tebe třeba nezajímá, ale mnoho jiných ano.

7. zájemce o digitální autodráhu je každý, kdo si jí chce koupit. Může to být kdokoliv a důvod proč si jí kupuje může být také velmi rozdílný.To do řady nesrovnáš. Projdi si zahraniční fóra a podle toho co se tam řeší je digitál přímo magnetem kutilů, tunerů a vývojářů alternativních řešení .

8. kolik je podle tebe v "ČR otců vícečlené rodiny", kteří jsou ochotni a schopni utrácet za takovou "nezbytnost" jako je digitál? Já bych se na ně nespoléhal. Ti mají většinou jiné starosti.

9. Souboj analog a digitál tady od začátku víříš pouze ty. Já osobně s tím problém nemám a z reakcí těch, co se v diskusi objevili to také na nikoho jiného nevypadá.

10. My se budeme snažit digitální systémy porovnat férově i bez toho pekla co si tady rozpoutal. Děláme web proto, že nás to baví, tak nám to prosím zkus usnadnit, ne otrávit....................



Editoval Petr L dne 06-01-2011 00:23
http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
milkom
člen

Příspěvků celkem: 85
Bydliště: Praha
Registrován od: 22.01.07
Vloženo dne 06-01-2011 00:22
Květo - v podstatě nejsme v rozporu. Vy říkáte, že SCX nevydrží, pokud se od toho chce více, já říkám, že pokud se používá tak jak je koncipovaná, vydrží na Čínu nečekaně dost. Výrobce moc dobře ví, proč tam dává motorky se 16 a nikoli 18 či 20 tisíci otáčkami. To že byl v FXX motorek 42B, byl evidentní omyl, okamžitě byly zase zpět 42. Stejně tak jsem viděl 42 i v analogu. 42B je dost nepovedený motorek, nevyrovnanost je tam ještě vyšší. Ano - nevyrovnanost motorků RX 42 je naším jediným podstatným problémem. Jak to řešit? Vždy všechny motorky jsou od stejného výrobce, očekávám, že nevyrovnanost bude i u Carrery a dalších. Jenže ta nevyrovnanost se pohybuje tak cca 5-10% výkonu. To se dá kompenzovat jezdeckým uměním či taktikou. Ale sejdou-li se na jedné dráze různě výkonné motorky (např. SCX 42 a ProSpeed) tak to nejsou závody, ale zabíjačka. Já dobře pamatuju, jak jste mé auto vyhazovali z dráhy jak krtka ze zahrádky smiley. Já měl vizi vždy se co nejvíc přiblížit realitě. Vreálu má jezdec za závod nula nehod nebo 1-2 lehké. Na vašich závodech se silnými motorky máte na 15 kol každý 20 nehod a auta lítají 2 m z dráhy (osobně jsem to viděl). To je realistické? Paradoxem je, že s těmi silnými motorky nakonec uděláte zhruba stejné výsledné časy, jen je to prostě totální holomajzna a crash testy. Ono je něco úplně jiného, když jede šest nadupaných aut na šesti analogových lajnách a hrozí maximálně vypadnutí v zatáčkách - a něco jiného, když tam jsou dvě lajny, výhybky, šikany, apod. A to jezdíte stále stejnou tra! Kdybyste jako my pokaždé postavili jinou, tak se na té dráze umlátíte. Jezdí někdo z analogu s auty s 28 000 ot/min na dráze, která má zatáčky s poloměrem 10 cm (nebo kolik má R1)? Vždy vy v těch rychlostech už ani nepřehazujete - v té rychlosti to nejde, auto vyletí nebo když přibrzdíte, upálíte čip nebo vás smete někdo zezadu.
Stojím si pevně za svým názorem, že SCX digi není stavěná na silné motorky, výrobce to jasně prokazuje jiným osazením motorků v analogu a digitálu a ty vaše závody - to je analog, kdy je šest aut na dvou stopách a navzájem se vymlátíte. To s konceptem digitalu nemá už moc společného. Zhruba před rokem jsem se zajel podívat a zajezdit do Všenor a moje auta tam dostala tak neskutečné rány, že jem je rychle sbalil a odjel ...
Prostě přiznejme si, že každý od autodráhy jako takové očekáváme něco jiného a vy máte prostě blíže k analogu, já k digitálu.
www.scx.tym.cz
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
milkom
člen

Příspěvků celkem: 85
Bydliště: Praha
Registrován od: 22.01.07
Vloženo dne 06-01-2011 00:43
to Petr L.
Poté, co jsi začal používat výrazy jako "hovadiny" a přešel celkem do útoku, nemám přílš chu reagovat. Tvá odpověď č. 8 tě usvědčuje z celkem nečekané neznalosti situace na trhu s autodráhami. Co se týká bodu 5, tak to je můj obor, taky mě nemusíš poučovat. Pokud si udělᚠreálný odhad marže z prodeje SCX a mojí smyšlené provize za promo, tak ti z toho vyjde směšná částka ve stovkách Kč - to myslíš opravdu vážně? Nebuď paranoik - tenhle jev existuje, ale na zcela jiných forech a se zcela jiným nákupním potenciálem tisícovek účastníků...
www.scx.tym.cz
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
kmasita
člen

Příspěvků celkem: 213
Bydliště: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08
Vloženo dne 06-01-2011 02:10
Kluci nechme to už být.....smileysmileysmileysmileysmiley

Na základě diskuze jsem se fakt zamyslel proč už vlastně na tu SCX digitální dráhu nechodím, myslím úplně vážně bez nějakého lhaní sám sobě i ostatním tady jsou moje důvody.

1. hlavní důvod - při ježdění na dřevěné dráze jsem si zvyknul na elektronický nastavitelný ovladač... Jakékoliv auto dám na dráhu tak ovladač doladím k obrazu svému.... Silný i slabý motor prostě je to jedno..... V Krušnohoru jedeme 6 kategorií a s ničím nemám problém. Na Digitálu jsem v prdeli.... smiley Na průběh plynu bych si ještě zvyknul ale co neskousnu je ve spojení s magnety strašně ostrá brzda. Když se snažím jet rychle znamená to brzdit v poslední možnou chvíly. Hodněkrát to vyjde - hodněkrát ne..... když jsi mněký musíš znovu přidat aby jsi do zatáčky dojel...... Jízda není plynulá - když sleduji ostatní řeší to mačkáním ovladače v různých frekvencích - tak to ale dělat nechci.... Ještě ke všemu se jezdí z magnety - kvůli rychlosti poměrně dost utaženýma tak že auto se chová ve stylu - drží - drží - drží --- letí......žádný reálný smyk......Když se k tomu ještě přidá pomněrně nízké vodítko a ne úplně nejrovnější dráha kde se stává že někdy vypadnu a nevím proč......Vím že to pro spoustu lidí bude znít malicherně ale z takové jizdy prostě nemám radost či dobrý pocit

2. Nedokonale fungující systém jako celek, někdy občasné jindy pravidelné nezapočítání kol, nebo když se snažíš tři kola za sebou zahnout do depa pro benzín a můj komplet - ovladač - autíčko si prostě umane že na té výhybce prostě nezahne - mi na pohodě zrovna nepřidá

3. Technika - nejen občas hořící chipy smiley...... SCX má výkyvné klece to je sice dobré ale bohužel dráha výkyvu je přímo úměrná stáří a používání auta až se dostane do stavu kdy se vůle zvětší tak že klec při vypadnutí vyskočí z čepů na kterých je nebo chod je tak velký že při nahnutí auta odstředivou silou se kola schovají pod úroveň podlahy a auto sklouzne po břiše. U SCX se to řeší buď bastlením (nejjednodušší je zafixování pomocí tavné pistole) nebo koupí nového auta. Zase jsem rozmazlený slot.item kde všechno řeší dotažení či povolení pár šroubků.... Tohle mi ale odrazuje ze všeho nejmíň jak by řekl Eda Šerber "jsme přeci modeláři" smiley



Ještě chci jenom zareagovat že si myslím že silný motor jako takový není vůbec problém kdyby jsi viděl jak jsou ostré některé zatáčky třeba na dráze v ddm Mostě a jezdíme tam běžně motory 36000 ot. ale problém je že ta stávající scx elektronika která pži větším odběru blbne a má hrozně hrubou regulaci tak že se to nedá uřídit.
Nemysli si že se na dřevěné dráze moc padá - když chceš myslet na bednu tak nějaké časté padání nepřipadá v úvahu. Už se mi stalo že jedno jediné vypadnutí na šestidráze to znamená 6 x 2 minuty mi stálo vítěství (o cca 2m)....
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Pecan
člen

User Avatar

Příspěvků celkem: 185
Bydliště: Praha
Registrován od: 23.10.06
Vloženo dne 06-01-2011 03:37
No tak myslim, že bych se měl taky trochu zapojit (ale jenom obecně o dogitálu). Se všema autodráhama (Ites počínaje, SCX digi a kdo ví co ještě konče) mám už nějaký ty zkušenosti. Něřikám, že jsem závodník, to ne, jezdim spíš pro radost (tuning jasně, ale abych závodil a honil tísíciny vteřiny to mě vážně nebere). Každej sme hold jinej - a stim nikdo nehne.

Nejdůležitější věc v prodeji autodráh (analog či digi je jedno) v ČR je reputace. Drtivá většina čechů si pod pojmem "kvalitní autodráha" vybaví západoněmeckou Carreru. Proto taky prodej přes internet (kdy si zákazník nemůže "osahat" ostatní systémy) je výrazně nakloněn ve prospěch Carrery.

Už pár let mám u Řebase na starosti servis a provoz digi SCX dráhy (a vlastně všech autodráh). Když jsem přišel, měl jsem pár "funkčních" aut a hromadu šrotu (mluvim teď o SCX) ze který jsem něco málo poskládal. Na firemních večírkách, dnech otevřenejch dveří apod, na který jsme pronajímali dráhu hořely čipy jak na běžícím pásu - tehdy jsme to prostě bral jako daň za "zajímavější" digitální závodění. Letos na jaře (no vlastně teď už je to loni) jsem se rozhodl udělat generálku autům. Komplet jsem všechny naráz rozebral že mi zbyla hromada "čehosi" - pokud chcete mám i fotky - a co šlo jsem naházel do kýble s teplou vodou a hromadou mejdla a čistil. Pak jsem všechno poskládal dohromady a, musim zaklepat, od tý doby máme za sebou osm nebo devět akcí včetně čtyřdenního maratonu jménem Model Hobby (kde auta najezdily cca 130km - každý) a shořel mi jeden jedinej čip + pár dalších závad jako prasklej podvozek (auto spadlo ze stolu - slepeno) a drobnosti jako např párkrát otočený vodítko, vymlácený převody (opět vlivem pádu auta ze stolu na zem) apod. Po týhle zkušenosti bych řekl, že VELMI záleží (a je jedno jestli máte dráhu Carrera, SCX nebo "noname" šmejd z Tesca"smiley na tom, jak se kdo k autodráze chová, jak se o ni stará a hlavně jak ji používá (viz Milkom - auta neustále čistí, maže a připravuje na závody s ohledem na určení dráhy dané výrobcem - s provozem nemá téměř žádný problémy).

Jasně, do SCX digi se nedá dát silnější motor (kromě mě známého motoru Faro Super s redukcí od Slot.it, kde je potřeba ještě vymezit vůli na zadní nápravě) bo to elektronika prostě nesnese, ale z vlastní zkušenosti (i podle toho, když stavim zákazníkům dráhy na klíč - a už Carreru nebo SCX) tak zatim nikdo neměl rovinku delší jak 5 metrů a asi pouze 2 nebo 3 lidi se mě pak ptali na možnosti tuningu. To jsme vyřešili zadní nápravou od Slot.it a řekl bych, že jsou spokojení, bo nic nereklamují a nakupují dále.

Pokud si chce někdo na digitálu hrát na rychlost, tak a si koupí NINCO. Měl jsem na testy postavenej ovál (spíš obdélník) cca 3x1 metr a i po půl hodině "blbnutí" jsem nebyl schopnej pořádně dobrzdit před zatáčkou a byl jsme věčně venku (tak to bylo rychlý). Rozdíl mezi módem profi a amatér jsem nezaznamenel (buď jsem blbej, neumim jezdit, nebo neumim pořádně anglicky bo českej návod jsem tehdy neměl). Vyhybky v tý rychlosti fungujou na jedničku - a jsem jel rychle či pomalu, tak vždy na 100% přesně přeply.

Jak psal Květa ohledně problému při párování aut, kdy pároval 3 auta najednou a jedno špatný mu zničilo ostatní, tak s tim jsem se ještě nesetkal (určitě bych doporučil reklamaci). Sám mám zkušenosti s párováním patnácti až dvaceti aut najednou a bez jedinýho problému.

Zpátky k SCX. Španělé jsou, s prominutím, "prasata" - např ovladače opatlaný od lepidla (hlavně ty starší lepený verze s gumou) - což je pro spoustu lidí u takhle drahýho produktu absolutně nepřípustný - je prostě nezajímají (zatimco Carrera má všechno nablejskaný jako psí kule), ale to je daný mentalitou jednotlivejch národů. Nechci soudit výstupní konrolu bo do toho nevidim, ale např v roce 2009 mělo SCX problém, že skoro každej druhej digi set - alespoň ten, kterej se ke mě dostal (s tankováním paliva) měl chybu na přípojným panelu. Od tý doby každej SCX digi set, kterej mi projde rukama, zkoušim (ušetřim tim práci jak sobě s vyřizováním případný reklamace, tak problémy koncovejm zákazníkům) a za rok 2010 jsem našel celkem 8 chybnejch panelů (a že se jich neprodalo zrovna málo). U Carrery tohle nedělám, nebo jsem na takovouhle situaci zatim nenarazil, ale začali se mi letos třeba množit reklamace na systém Digital 143 (nejdou programovat auta). Chyba se prostě může stát a se výrobce snaží jak chce.

Ohledně dráhy, tak většinu lidí u nás na krámě zaujme houževantost a snadná stavba SCX. To, že u Carrery lze nastavit v deseti stupních kapacitu nádrže, účinnost brzd, rychlost modelu a že existuje možnost režimu safety car či ghost car (SCX je v tomhle pozadu) je v drtivý většině nezajímá. To samý u Carrery - dráha 1/24 a hloubka slotu. Pro závodníky je to super, ale pokud chce člověk jezdit smykem, tak i u Carrery musí koupit vnější krajnice jinak auto bude prdelí dřít o mantinel a hloubku drážky, pokud nemá vodítko na dřevěnou dráhu (které samozřejmě na běžné autodráze není a je tedy pouze otázkou individuálních úprav), nevyužije. Dráha 1/24 pro auta 1/32, dle mého názoru, zbytečně žere prostor.

Pokud si chcete postavit dráhu nastálo, tak s klidem v duši doporučim Carreru, ale když chcete dráhu neustále skládat a rozkládat tak asi šáhnete po SCX, bo je to mnohem jednodušší a rychlejší. Každá dráha má prostě svý klady a zápory.

Další věc je povrch dráhy. Na hladký Carreře se dají využívat různý směsi pneumatik (včetně silikonu, ale musí bejt dráha čistá (opět ocení závodníci). Na SCX jsou kvůli drsnosti (a tím pádem i složitějšímu čištění) dráhy během pár kol silikonový gumy téměř nepoužitený, bo na sebe nalepěj veškerej bordel a začnou klouzat. Zase naopak gumy, co na hrubý dráze fungujou dlouhou dobu tak na hladký dráze jako je Carrera či Faro jsou k závodům téměř nepoužitelný bo nemají dostatečný grip.

Co se týče servisu auta, tak hlášky typu "na SCX se nedaji sehnat podvozky, karoserie apod" jsou absolutně zcestný, bo třeba na Carreru je to ten samej případ (fajn, možná de sehnat o něco málo dílů víc, ale ty se stejně musej objednávat v zahraničí bo českej dovozce je kvůli nulovýmu odbytu standardně bez přechozí objednávky nedováží). Největší problém jsou třeba u SCX kroužky na vodítka, který v nabídce orig ND vůbej nejsou (vyjma digi kitu za 700), ale Česi jsou národ tvořivý a tak už mám vyrobený kroužky pro starý auta (Corvetta, Aston DBR9) a pro nový auta (Peugeot 907, Audi R10) jsou pomalu na cestě. Sice stojí jeden kus stovku (děláno v malejch seriích - strojní čas je drahej + něco málo marže), ale daji se sehnat.

Dále třeba jednoduchost údržby aut. Carreru je nutno totálně rozebrat (nevim jak u novejch aut 2010 s plochym podvozkem), ale třeba u DTM 2007 jenom dostat se k převodům je pro běžnýho uživatele neřešitelnej problém - pokaždý, když jsem demontoval držák zadních švětel tak mi prasknul bo to němci - vlastně už teď rakušani (rozuměj číňani - jako drtivá většina výrobců kromě FARA) dělaji tak na fest, že pokud nehnu s oběma stranama najednou tak spoj praske. U SCX je všechno jenom nacvakávací (kromě spoje mezi kastlí a chassis kterej je na 3 až 5 šroubů) a montហa demontហauta při troše praxe zabere asi 5 minut. Na druhou stranu se tyhle spoje (SCX) můžou po čase ochodit.

Abych ale nemluvil jenom o Carreře a SCX (se kterými mám nejvíce zkušeností). NINCO je, bych řekl pravdu, kompromis mezi rychlostí analogovejch drah a některejch vymožeností digitálu. Určitě není k zahození, ale pro - z pohledu prodejce - běžnýho zákazníka je to moc rychlý. Scalextric, já osobně, mám nejméně rád a již je to pojetím celého digitálního systému jako hračka (jejich systém "tankování paliva" mluví za vše) nebo nepovedenou konstrukcí výhybek.

Všechno co jsem výše napsal jsou mé zhruba čtyřleté zkušenosti ze specializované prodejny (i servisu) a částečne i z pohledu sběratele a "rekreačního" závodníka. Nikoho jsem se nechtěl dotknout (by si to můžete brát osobně), bo spoustu z vás osobně znám a jste super lidi (ačkoliv pro každého "nejlepší" autodráha znamená něco jiného - analog či digitál - to je jedno).

Hlavně myslete na jedno - nejlepší autodráha NEEXISTUJE!!!
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
JK
člen

Příspěvků celkem: 226
Registrován od: 09.09.09
Vloženo dne 06-01-2011 10:28
Takže jedinej možnej závěr je ten že každej člověk je jinej a každej má tím pádem i jiný očekávání od "hračky". Moc typických racerů si digi asi nepořídí a většina uživatelů jí bude jen užívat. Zbytek lidí jsou vlastně extrémy který ze statisttickýho hlediska nemají velkej význam. A to nemluvim o krajnostech uvádění digi typu oxigen a DAVIC. Jezdil na tom snad odsud někdo v reálu?

Je úplně zbytečný vést osobně zabarvený výpady. Spíš by stálo zato zamyslet se nad tim kdo je vlastně ten pravej k udílení rad dotazujícím se "laikum". Závodník nebo uživatel nebo prodejce? Každý z nich přece vtahuje do debaty svůj pohled na věc který je výsledkem jeho osobních preferencí. Všechny dizkuze na odborných forech končí věčinou taky stejně. Všichni si vzájemně vynadají a ten kdo se ptá se stejně nic nedovísmiley nebo je z toho zmatenej jak lesní včela.

Nakonec se nevinej dotaz zvrhnul na porovnání proč ano a proč ne SCXsmiley a to je trochu málo.
Něco to snad ale přece jen přineslo:
1) Milan - pohled pořadatele závodů SCX, zákazníka a uživatele bez tuningu
2) Květa - pohled odrodilého závodníka (myšleno v dobrém)
3) Rebas - pohled obchodníka s SCX a Carrerou
4) Pecan - pohled servismana
5) Pepino - pohled univerzála

Má teda ještě smysl dělat nějaký porovnávání když je digi ve stálém pohybu?smileysmiley

Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 06-01-2011 10:34
To milkom:
nejdříve jsem si dal tu práci a reagoval, ale pak jsem se rozhodnul to smazat.To nemá smysl.

Ušetřený čas věnuji práci na tunigu D132. Přišly mi tišáky z Německa, budu dělat doplňkovou elektroniku k řídící jednotce ( ELWMSD) a pokusím se zaintegrovat obě generace bezdrátových ovladačů do jedné řídící jednotky pomocí ppřevodníku ( IRRER ). Až to dodělám, vrhnu se na dokončení ovladače Parma pro Carrera D132, ketrý moc pěkně vymyslel Stephan Hess a také se budu snažit osahat si zajímavý SW od Bruce Yinglinga, kterým bych rád nahradil Carrera X.Lap, který není nic moc. To má smysl a to mne baví.

P.S. slovo hovadina jsem myslím nepoužil, zato ty ano ,
05-01-2011 19:48 smiley



Editoval Petr L dne 06-01-2011 11:32
http://132slotcars.blogspot.com/
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
kmasita
člen

Příspěvků celkem: 213
Bydliště: Dobřichovice
Registrován od: 11.03.08
Vloženo dne 06-01-2011 12:16
Pecane diky to zhodnocení je hodně dobrý....

Chtěl jsem jen dodat že jak jsem popisoval jak mi schořely ty 3 chipy najednou tak mi to právě není jasný protože přesně jak popisuješ dělá se to běžně, nebo kolikrát někdo začne programovat když ostatní jezdí a naprogramuje si na sebe všechny atd....
Fakt jsem už viděl schořet pár chipů už při programování a nevím proč když motor stojí a odběr by mněl být 0.
To jak popisuješ že dříve byl větší počet odcházejících chipů nemůžu posoudit protože jsem víc jak rok už na digi nejezdil, vysledoval jsem ale že nejvíc odcházeli chipy vrácené z reklamací které NEBYLY origo balené - přitom vypadaly jako nové... Je otázka co to vůbec z té Astry chodilo.... je možné cokoliv třeba byly špatně skladované ve vlhku či co .... možná problém statické elektřiny jak to každý bral do ruky, těžko posoudit...... Fakt je že jsem byl svědkem jak kluci z Vonoklas přinesly v týdnu cca 15-20 vyreklamovaných chipů a po víkendu neměli z čím jezdit nutno podotknout že tak 2 kousky z toho množství nejely už po vložení do auta.... Fakt tam nemněly nic jiného než max 42Bčka.....
Skoušel jsem taky ty spálené chipy nechat opravit, nakoupil jsem v GESu fety atd. ale nikdy se nám to nepovedlo, protože jak v tom něco schořelo vzalo to sebou spoustu ostatních (smd) součástek..... někdy i kus tišáku smiley
Pak mi to ale pustilo.....
Abych byl upřímný tak na autodráze mi právě vždycky fascinovala ta absolutní jednoduchost - že se v ní proti jiným hračkám ( jako třeba RC auta) prakticky nemá co rozbít....
Ještě k tím dílům... Karoserie chápu že výrobci samotné neprodávají ale třeba podvozek je fakt problém.... Ten digitál je fakt dost kontaktní a vždycky se v kolektivu najde někdo míň ohledupný nebo jenom míň schopný rychlích reakcí.... Kolikrát se stane že třeba někde na rovince vypadneš na vyhybce a než stačíš zařvat tak ji dostaneš takovou že mᚠ"auto naruby" smiley Právě díky těm ranám od ostatních jsem už musel několik aut vyřadit - prorvané šroubky skrz sloupky v podvozku.... Ono to několikrát slepíš atd ale do nekonečna to spravovat nejde nehledě na to že to někdy praskne prostě tak v blbym místě...... určitě víš o čem mluvím....
Nechci samozřejmně všechno svádět že mi někdo trefil sam jsem taky rozdal spoustu ran..... Dodnes když jedu na analogu a někdo třeba zastaví na rovině a já jedu kolem tak se úplně leknu jesli nebude rána a podvědomně brzdím....smiley
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
milkom
člen

Příspěvků celkem: 85
Bydliště: Praha
Registrován od: 22.01.07
Vloženo dne 06-01-2011 12:39
to Petr L.
Ani já nemám náladu pokračovat v nějakém nesmyslném osobním sporu. Mě prostě vyděsilo, že po 4 letech opravdu pohodového a intenzivního používání SCX tady čtu tak strašně negativní hodnocení od Květy. Klobouk dolů před SCX, kam autodráhy technologicky posunula a tohle si prostě nezaslouží. Květa je totiž totálně nepatřičný hodnotitel. Asi jako kdybyste se šli zeptat Schumachera, jestli by si koupil oktávku nebo mondeo. Zřejmě by vám odpověděl, že Ferrari nebo BMW. Pokud Květa své příspěvky nazve "jakou digitální autodáhu koupit, abyste z ní udělali analog", pak mu nebudu nic vyčítat. Ale argumenty o silných motorcích, podvozcích či ovladačích od Slot.it jsou pro 90% zájemců o digi autodráhu totálně mimo mísu - to snad proboha uznáš. Jenže těžko - vy jste tady zřejmě stejná "krevní skupina". Na jednu stranu píšete, že digi je "hračka", na druhou kritiujete, že se nedá tunit. Tak si v tom udělejte jasno, jaké jsou vlastně priority zájemce o digi autodráhu. Jsou zcela jiné, než Květy a zřejmě i vaše (když Květu nekritizujete). V tom je celý nᚠspor. Digiautodráha je komplexní produkt, není určen pro kutily. Byl jsem i na závodech v Německu (syn vyhrál celoněmecký pohár v Berlíně). Tam zakazují jakékoli úpravy! Auta jdou na dráhu přímo z krabičky!
Nezlob se na mě, nemůžu prostě zůstat v klidu, když SCX někdo kritizuje a přitom z naprosto irelevantních hledisek a navíc poruchy páchá evidentní ignorací doporučení výrobce a prodejce.
Co se dá na SCX jednoznačně kritizovat: výdrž ovladačů by mohla být lepší, mohlo by to mít lépe řešené brzdy. Zatáčky s křížením jsou poruchové. Rozpětí výkonů motorků RX 42 by mělo být výrazně nižší. Měly by být v prodeji náhradní kroužky uchycení vodítek. Měly by se vrátit do prodeje corvetty, jsou to jednoznačně nejlepší auta. To je vše - vše ostatní je nadstandardní "rozmazlenost" uživatelů typu Květa - to není nic ve zlém, je to prostě profík.
www.scx.tym.cz
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
milkom
člen

Příspěvků celkem: 85
Bydliště: Praha
Registrován od: 22.01.07
Vloženo dne 06-01-2011 12:54
Květo - před 4 lety jste udělali partu v Černošicích a my paralelně v Praze. Vy jste používali silnější motorky, my byli disciplinovaní a respektovali jsme doporučení Rebase a SCX. Tak trochu jsem samozřejmě obě party sledoval. Zatímco vy jste nosili čipy na reklamaci pomalu v kufrech, my měli celkem tak reklamací na prstech jedné ruky ročně. Od samého začátku jsem ostře bojoval proti používání silných motorků v digi SCX. První důvod je technický, ten se jasně potvrdil. Zatímco vy jste měli jeden problém za druhým, nám vše fungovalo, prali jsme se jen s propojením na PC a počítáním kol. Druhým mým argumentem proti silným motorkům bylo "uzavření se" před veřejností. Opět jsem měl pravdu. Izolovali jste se, jezdilo vás nějakých osm a nakonec už ani nejezdíte. Nás bylo 24 a mohl kdykoli kdokoli k nám přijít. U vás byste ho se silnými motorky totálně demoralizovali či mu rozbili auta. Nakonec i naše parta se rozpadla. Jak jsi správně uvedl, někteří v touze vítězit jinak než jezdeckým uměním začali podvádět (začernili skla, vyndali kokpit s řidičem a dramaticky tak snížili těžiště a zvýšili rychlost). Když to prasklo, tak se urazili a založili trucpartu. Výsledkem těchto sporů je, že máme v Praze 3 izolované party a ani jedna nefunguje. Nikdo neustoupil ze svých partikulárních zájmů. Silně to připomíná politickou scénu ...smiley
www.scx.tym.cz
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Pepino
Super Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 1154
Bydliště: Hvozdnice
Registrován od: 13.09.06
Vloženo dne 06-01-2011 13:13
milkom napsal:
Na jednu stranu píšete, že digi je "hračka", na druhou kritizujete, že se nedá tunit. Tak si v tom udělejte jasno, jaké jsou vlastně priority zájemce o digi autodráhu.


Není to úplně přesně napsáno. Názor je spíše takový, že SCX DIGI je hračka, protože se nedá tunit. To je ten hlavní a zásadní problém, proč aktivní autodráhaři nemají o digi (min. značku SCX) zájem.

Bohužel zkušenosti s ostatními výrobci a vetším tunningem tu moc nejsou reprezentovány (kromě Carrery).


P.
Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Editoval Pepino dne 06-01-2011 13:14
155143779 www.facebook.com/autodrahaorg/
Autor RE: Jakou digitální autodráhu ?
Petr L
Administrátor

User Avatar

Příspěvků celkem: 2145
Bydliště: Praha
Registrován od: 04.04.07
Vloženo dne 06-01-2011 13:13
Tak když se nám to tady uklidnilo, co se takhle podívat jak to porovnali v USA:


http://www.slotcarillustrated.com/Reviews/Track_Sets/three-experienced-slot-car-racers-test-digital-systems-a400.html

Text je z roku 2008, ale myslím, že ještě dnes je docela aktuální smiley



Editoval Petr L dne 06-01-2011 13:15
http://132slotcars.blogspot.com/
strana 3 z 9 < 1 2 3 4 5 6 > >>
Přeskoč do fóra:
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
07
07
Podbaba NASCAR 2008
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 42
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio