Příspěvků celkem: 44 Bydlitě: CZ - Brno Registrován od: 27.01.08
Vloeno dne 05-01-2011 21:19
Kdy u tady zazněl názor e náhradní díly - koupě náhradního podvozku atd. je bezpředmětné. Není. Máme doma scelextric digital a u u dvou autíček po závodech na "krev" se zničilo asi. V ČR mi nikdo jako ND nedodal. Musel jsem koupit zvenku (kde tedy byl za pakatel), ale nemít monost koupit náhlradní díl bych bral jako fatální nevýhodu systému.....
Příspěvků celkem: 326 Bydlitě: Praha Registrován od: 18.01.07
Vloeno dne 05-01-2011 22:39
Pepino:
ono je to spí o tom, po čem je poptávka (velká), to sem distributoři přivezou... protoe prostě v dnení době bohuel finance na stromě nerostou a cpát peníze do zboí, které leí pouze na skladě pro ně není výdělečné a nemůeme jim to dávat za zlé. Sám mám na prodejně takovéhoto zboí aspoň za 300 tisíc (převody, motory, disky, pneu, atp. - případně i jiné - téměř neprodejné zboí). Druhá věc je ta, e někdy ani při nejlepí vůli ten konkretní díl výrobce neprodává.
co se týče tohoto:
A je to vidět i na tom, e celý systém (SCX Digital) je vlastně nekompatibilní s analogem (SCX Original) stejného výrobce.
Spí je to tom, e jako jediný se nebál investovat do nových forem a předělat komplet díly dráhy tak, aby to mělo hlavu a patu, co byla zcela jistě nemalá investice. Tím e s digi dráhou přili jako první si to mohli dovolit. To není z mé hlavy - v roce 2005 jsem se setkal se zástupcem SCX v Praze (měli zde výstavu výrobků ze panělska - ne jen hraček, ale prostě celkově) kde jsem se ptal, proč to není spolu kompatibilní a proč není dráha černá jako ostatní. Bylo mi odpovězeno, a se podívám na dálnici zda je dálnice černá, nebo má jinou barvu. A co se týče nekompatibility, bylo mi řeeno e styl dráhy (original) naráí na své výrobní mantinely a nebylo by moné dráhu dobře digitalizovat, přičem zamlel jetě něco o připravovaném digitálu od Scalextricu (hornby) - tam jsem bohuel vemu nerozumněl - později mi dolo co měl asi na mysli.
Příspěvků celkem: 85 Bydlitě: Praha Registrován od: 22.01.07
Vloeno dne 05-01-2011 22:58
ano Pepino,
drtivá větina z vás tady preferuje analog a větinou se vám daří zakrývat despekt vůči digitalu. Stejný vztah by se dal asi najít na debatách u "vláčkařů" i jinde. Dnes mi dokonce jeden kolega v práci na můj dotaz "chytá doma ČT HD vysílání?" odpověděl "mám analog - je zlatej a bez poruch". Na můj podiv, jestli u někdy viděl digitální vysílání v HD mi odpověděl samozřejmě záporně. Take tak trochu vás tady podezírám z přirozenému odporu k novým věcem, zvlátě máte-li analog pevně zavedený a zvykli jste si.
Jsou to vae stránky, pite si tu samozřejmě co chcete. Ale já jsem fanda digitalu, velmi mě mrzí, e to prohlauje za hračku (nejde v tom necítit opět ten despekt) a nemohl jsem mlčet, kdy se tu začaly objevovat naprosto irelevantní a tendenční informace. Květu jsem viděl jednou-dvakrát, nic proti němu nemám. Je to závodník kadým coulem. Pokud si dobře pamatuju, tak u při prvních závodech prohlásil, e je to pomalá nuda, pak tam narval motorky od ProSpeedu a začalo pálení čipů, procesoru, závody se změnily v crash testy a já tam přestal chodit. Prostě Květa se podle mého názoru totálně mentálně minul s konceptem digitalu a není korektní, aby někdo jako on (kdo má logicky patnou zkuenost) dával rady někomu nepostienému zkuenostmi, který touí po digitální autodráze. To by nebylo fér a proto tu vystupuju jako určitá protiváha s velmi dobrými zkuenostmi. Já opakuju - pokud SCX digi pouíváte v souladu s určením, tak funguje perfektně a uijete si s tím dost a dost. Závody jsou nesrovnatelně realističtějí, ne tupé krouení a la Faro (při ví úctě k historii).
Co se týká Rebase - čtyři roky velmi dobré spolupráce. Je korektní a vdy mi vyel vstříc. Dokonce mě i varoval, co nekupovat ač z toho měl ulý zisk.
Take to není ádné placené PR nebo u jste tak zblblí z moderní české urnalistiky a la Blesk či Nova, e jedinou formou informace je katastrofa?
Zpět k tématu - smiřte se s tím, e zájemce o digi autodráhu není kutil, který otevírá krabici a má u připravené nářadí, jak ve rozebere a předělá. Je to člověk, který má rád automobilový sport a vítá, e se autodráha po desítkách let tomuto sportu výrazně přiblíila. Je to otec vícečlenné rodiny nebo nějaká parta, která si chce realisticky zazávodit a nemít pevnou tra.
Take přestaňme vířit souboj analog - digital, ale korektně porovnejte 4 typy digi autodráh. Tedy z technických a komerčních hledisek pro tento typ zájemců relevantních!!!. Samotného mě zajímá výsledek. Díky
Příspěvků celkem: 326 Bydlitě: Praha Registrován od: 18.01.07
Vloeno dne 05-01-2011 23:15
Z tohoto důvodu (SCX Digital vs. modelářství ... a proto, e sem bění uivatelé hraček nechodí) nelze očekávat, e tento systém zde bude mít více viditelných zastánců.
Pepino: neboj, chodí sem, jen prostě nepíou... i proto jsem sem na začátku napsal svůj názor a prosil to oč jsem prosil.
Vitek a ostatní: víte, oni prodejci jsou taky lidé a ne vdy se musí ve přepočítávat na peníze. Myslím, e kdybych podnikal pouze pro peníze, tak u dávno autodráhy neprodávám a věnuju se milionu jiných věcí, které by mě uivili lépe. Autodráhy prodávám, protoe mě k nim něco táhne (nevím přesně co, ale je to tak). Krom autodráh prodávám i jiný sortiment (viz e-obchod.com) take nejsem úplně vázaný na jeden sortiment. Vztáhnu-li se momentálně k autodráhám, pak věřte, e jsem si na českém trhu vydobil takové podmínky, abych měl na Carrere, Nincu, Scalextricu i SCX velmi podobné cenové podmínky (lií se pouze v jednotkách procent), tedy mi můe být z pohledu obchodníka umák, zda si zákazník odnese Carreru, SCX, Ninco, či Scalextric. Ale z pohledu člověka, co si vyzkouel vechny čtyři systémy (a to nejen malé - domácí sety) mohu klidně usnout, pokud si zákazník odnese Carreru nebo SCX. Kdy si někdo přijde do krámu pro autodráhu, pak se jej ptáme, jak ji bude vyuívat, atd. atd., vyslechneme si jej a pak poradíme (tedy pokud není zrovna listopadovoprosincový blázinec kdy to nejsme plně schopni kvůli času dělat). Zákazník si můe oahat díly dráhy, vzít do ruky autíčko, ovladač a pak si sám zvolit. Větinou si pak odnesou SCX právě kvůli dráze z měkčeného plastu a bezspojkového systému. Nedávno (v říjnu) jsme měli na krámě člověka, co vlastní Carrera ExclusiV dráhu (pro neznalé autodráhu v měřítku 1:24 - auta i dráha) a ptal se na digitál. Vysvětlili jsme mu, e nějlevnějdi dráhu zdigitalizuje koupí Carrera Digital setu. Ve si vyslechl, pak vzal do ruky SCX digital díly dráhy, mrknul na to, řek něco o tom, e u ho se*e, jak se mu dráha furt láme a odeel s SCX digi dráhou. Od té doby byl u nás u třikrát a vdy dokoupil dalí a dalí díly, přísluko.
Jen tak mimochodem... ná "průměrný" SCX digital zákazník u nás nechává postupem času 25-35 tisíc korun za díly dráhy a hrdě se k tomu hlásají, kdeto zákazníci kupující Carreru Digital takto vyích částek dosahují velmi vzácně, nebo se k tomu nehlásí. Vzniká mi tak otázka, zda si lidé kupují více hračkářskou, nebo modelářskou autodráhu? Co mi připomněla reakce Milkolma, na definici kdo je můj zákazník? S klidem mohu odpověďet, e obě skupiny, ale z té hračkářské mi chodí zákazníků více, pokud by mě měla ivit pouze modelářská skupina, nedoiji se přítího měsíce (kdy nebudu prodávat jiný sortiment).
p.s. pan Komárek (Milkolm) patří k naim nadprůměrným zákazníkům, větinou s některými jeho názory nesouhlasím, on to ví, ale ve větině textů co do této diskuze napsal plně souhlasím (i kdy ne úplně se vemi).
Kluci jsem tu abych uklidnil situaci omlouvám se ale byl jsem dlouho v práci .....
Milane jenom si mi nepamatujete, mimo jiné jsme několikrát závodily spolu. Chodil jsem k Tomái Bohatovi prakticky od začátku a do zavření dráhy tak e víc jak 2 roky. Neděli ci neděli....Za tu dobu jsem koupil: 3x F360 2x Corvette 1x Aston Martin 2x Porsche 991(997) 2x Nascar 1x DTM Mercedes 1x DTM Opel a 1x Ferrari fxx. Větinu jsem bral od Rebase a ty DTM a Nascary od kluků který braly kvůli dráze celé sety...
4 ovladače a dvě řídící jednotky. Dráhu jako takovou jsem domů nekupoval, mohl jsem do Luny zajít kdykoliv tak e jsem ji nepotřeboval. Mám doma tu řídící jednotku ktero jsem si vdycky připojil k analogové Carreře kdy jsem třeba potřeboval něco vyskouet.
Kdy jsem přiel do Luny poprve byl jsem postavený před hotovou věc e se tam jezdí s tuningem tak e to nebylo z mé hlavy i kdy musím říct e jsem to podporoval - kdy závody tak závody, i velké závody se nejezdí s neupravenými auty ... V té době jste jezdily v Praském Poháru SCX ze sériovýma autama začínaly se pouívat takové ty irí scx celé zadní nápravy - vím e určitě víte o čem mluvím....
Byl jsem do toho jedění fakt hodně zaraný a hodně mi to bavilo. Větinou se jezdily ty 42B motory které byly v analogových autech. Mimo jiné ty samé motory nakonec SCX dávalo do digi FXX. Vecny analogové auta jsou připravené pro přestavbu na digitál pouhým vloením chipu .....Nikde není upozornění e se tam chip nemá dát tak proč se vzruovat....
Teď co mi váně odradilo od SCX - byla to situace kterou jsem tady u dříve popisoval - kdy jsem přihlaoval auta - dal jsem na dráhu tři auta abych to nedělal po jednom - tak to děláte určitě taky ..... Něco se při tom stalo a jedno auto se zbláznilo začalo jet a FET na spodu chipu propálil díru skrz chasis, to u jsem viděl několikrát ale nevím proč ale pokodilo to i chipy v ostatních dvou autech - Nový typ chipu v 991 přestal brzdit a to třetí auto - nejdříve vypadalo e to bez úhony přečkalo a následně jsem zjistil e chip přestal počítat kola..... to byly celkem 3 chipy na jedno zmačknutí přihlaovacího tlačítka. Musím říct e jsem nikdy ty chipy nereklamoval - bylo mi to prostě blbé - byl jsem si vědom e je nepouíváme tak jak máme. O to jsem to mněl draí.... Za celou tu dobu co jsem s klukama jezdil jsem odpálil tak 8-10 chipů. Jeliko jsem dospělý a normálně pracující tak to pro mne samozřejmně nebyl zase takový problém spí byl problém e vdycky schořel v nejnevhodnějí situaci a ne vdycky člověk mněl náhradní. Pamatuji e ty nové typy tenkrát nějak jetě nebyly a musel jsem P991 na dost dlouhou dobu odstavit....
To co popisuji ve svých příspěvcích jsem viděl na vlastní oči a nemám potřebu si to vymýlet . SCX má problém e ty chipy jsou málo dimenzované. Viděl jsem schořet chip v sériovém autě kdy si klučina neznalý situace naolejoval uhlíky....Myslím e v těhle situacích by ta elektronika mněla vydret víc.... I p Řebíček přiznal e kdy půjčuje dráhu na nějakou akci vdy nějaký chip zařve..... Beru to od něj jako seriózní přístup nikdy se tím netajil a nikomu nesliboval e dráha je bez problémů. Vdy ve bez problémů vyměnil atd. O to víc se divím vaemu jednomu chipu který přiznáváte. Mimo jiné v minulém příspěvku jsem popisoval rodinu kamaráda kde děti u dráhu "uklidily". Kdy tu dráhu novou koupily přinesli ji domů postavily tak volaly abych přijel e to neumí rozchodit.... Nepovedlo se mi to také - v novém setu byl vadný řídící panel. Pan Řebíček na počkání bez problémů vyměnil v tom problém nebyl ale jenom to vypovídá o výstupní kontrole výrobce který mi fakt o kvalitě svých výrobků ničím nepřesvědčil. Jistě pochopíte e nemám důvod dráhu doporučovat jak je kvalitní a bezvadná kdy mám prostě jiné zkuenosti.
Příspěvků celkem: 326 Bydlitě: Praha Registrován od: 18.01.07
Vloeno dne 05-01-2011 23:37
kmasita:
děkuji za uznání.
Co se týče reklamací pana Komárka, pak věřte e moná zapomněl na nějaké reklamace, ale jde asi tak o 1-3.
Z toho jak se věci reklamují si dělám pravidelně jako obchodník statistiku... A co mi čísla ukazují, tak SCX nijak nevybočuje z normy ostatních výrobců, naopak bych řekl e třeba Carrera je na tom o malinko hůře. Je pravda, e panělé jsou někdy trochu "prasata" a výstupní kontrolu by měli zlepit, ale to je asi hold jejich národní sport. Pokud někdo přijde e se mu nelíbí tenhle ovladač, protoe je někde trochu pinavý, odřený atp. mile rádi mu jej obratem vyměníme, nemáme s tím naprosto ádný problém (teda pokud to na prodejně máme), v opačném případě se to pole dovozci na reklamaci, přičem 90-95% dovozce uzná, take jak mi, tak i dovozce v podstatě suplujeme výstupní kontrolu.
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 06-01-2011 00:17
To milkom, nechtěl jsem se nechat do toho zatáhnout ale na tvůj poslední příspěvek zareagovat musím:
1. přestaň mi podsouvat, e preferuji analog. Kdyby to záleelo jenom na mojí osobě, nacpu výhybky klidně i naí novou dřevěnou dráhu která se staví. Ale to je bohuel nereálné. Rozhlédni se po světě kolik digitálů je na rychlých dřevech a jak tam svině jezdí. Speciálně systém DAVIC - jeden z prvních digi systémů byl dělaný hlavně pro kluby na dřevo a Slot.It OXIGEN k tomu má také ty nejlepí dispozice.
2. smiř se s tím, e SCX, Scalextric, Carrera, NINCO jsou hračky. Prostuduj si krabici, je to tam i napsané.
3. To e je Rebas velmi dobrá firma víme ji dlouho. Stačilo to říct jednou.
4. Nebyly ty motorky náhodou spí oranové Slot.It?
5. My nejsme zblblí, ty moná o tom neví, ale na internetu se vude moně pohybují placení diskutéři, kteří na zakázku dělají PR různým produktům a slubám. Je to velmi účinný způsob reklamy. Kadý admin s tím má docela dost práce a jenom proto, e Rebase znám, tě z toho nepodezírám. A prosím nesna se o tom polemizovat. Fakt o tom vím hodně a rozhodně ne proto, e jsem náhodou admin na webu.
6. přestaň prosím pořád opakovat e: "pokud SCX digi pouíváte v souladu s určením, tak funguje perfektně"
To ví kadý, ovem skutečnost, e systém neustojí nějaký tuning, je důleitá informace. Tebe třeba nezajímá, ale mnoho jiných ano.
7. zájemce o digitální autodráhu je kadý, kdo si jí chce koupit. Můe to být kdokoliv a důvod proč si jí kupuje můe být také velmi rozdílný.To do řady nesrovná. Projdi si zahraniční fóra a podle toho co se tam řeí je digitál přímo magnetem kutilů, tunerů a vývojářů alternativních řeení .
8. kolik je podle tebe v "ČR otců vícečlené rodiny", kteří jsou ochotni a schopni utrácet za takovou "nezbytnost" jako je digitál? Já bych se na ně nespoléhal. Ti mají větinou jiné starosti.
9. Souboj analog a digitál tady od začátku víří pouze ty. Já osobně s tím problém nemám a z reakcí těch, co se v diskusi objevili to také na nikoho jiného nevypadá.
10. My se budeme snait digitální systémy porovnat férově i bez toho pekla co si tady rozpoutal. Děláme web proto, e nás to baví, tak nám to prosím zkus usnadnit, ne otrávit....................
Příspěvků celkem: 85 Bydlitě: Praha Registrován od: 22.01.07
Vloeno dne 06-01-2011 00:22
Květo - v podstatě nejsme v rozporu. Vy říkáte, e SCX nevydrí, pokud se od toho chce více, já říkám, e pokud se pouívá tak jak je koncipovaná, vydrí na Čínu nečekaně dost. Výrobce moc dobře ví, proč tam dává motorky se 16 a nikoli 18 či 20 tisíci otáčkami. To e byl v FXX motorek 42B, byl evidentní omyl, okamitě byly zase zpět 42. Stejně tak jsem viděl 42 i v analogu. 42B je dost nepovedený motorek, nevyrovnanost je tam jetě vyí. Ano - nevyrovnanost motorků RX 42 je naím jediným podstatným problémem. Jak to řeit? Vdy vechny motorky jsou od stejného výrobce, očekávám, e nevyrovnanost bude i u Carrery a dalích. Jene ta nevyrovnanost se pohybuje tak cca 5-10% výkonu. To se dá kompenzovat jezdeckým uměním či taktikou. Ale sejdou-li se na jedné dráze různě výkonné motorky (např. SCX 42 a ProSpeed) tak to nejsou závody, ale zabíjačka. Já dobře pamatuju, jak jste mé auto vyhazovali z dráhy jak krtka ze zahrádky . Já měl vizi vdy se co nejvíc přiblíit realitě. Vreálu má jezdec za závod nula nehod nebo 1-2 lehké. Na vaich závodech se silnými motorky máte na 15 kol kadý 20 nehod a auta lítají 2 m z dráhy (osobně jsem to viděl). To je realistické? Paradoxem je, e s těmi silnými motorky nakonec uděláte zhruba stejné výsledné časy, jen je to prostě totální holomajzna a crash testy. Ono je něco úplně jiného, kdy jede est nadupaných aut na esti analogových lajnách a hrozí maximálně vypadnutí v zatáčkách - a něco jiného, kdy tam jsou dvě lajny, výhybky, ikany, apod. A to jezdíte stále stejnou tra! Kdybyste jako my pokadé postavili jinou, tak se na té dráze umlátíte. Jezdí někdo z analogu s auty s 28 000 ot/min na dráze, která má zatáčky s poloměrem 10 cm (nebo kolik má R1)? Vdy vy v těch rychlostech u ani nepřehazujete - v té rychlosti to nejde, auto vyletí nebo kdy přibrzdíte, upálíte čip nebo vás smete někdo zezadu.
Stojím si pevně za svým názorem, e SCX digi není stavěná na silné motorky, výrobce to jasně prokazuje jiným osazením motorků v analogu a digitálu a ty vae závody - to je analog, kdy je est aut na dvou stopách a navzájem se vymlátíte. To s konceptem digitalu nemá u moc společného. Zhruba před rokem jsem se zajel podívat a zajezdit do Venor a moje auta tam dostala tak neskutečné rány, e jem je rychle sbalil a odjel ...
Prostě přiznejme si, e kadý od autodráhy jako takové očekáváme něco jiného a vy máte prostě blíe k analogu, já k digitálu.
Příspěvků celkem: 85 Bydlitě: Praha Registrován od: 22.01.07
Vloeno dne 06-01-2011 00:43
to Petr L.
Poté, co jsi začal pouívat výrazy jako "hovadiny" a přeel celkem do útoku, nemám příl chu reagovat. Tvá odpověď č. 8 tě usvědčuje z celkem nečekané neznalosti situace na trhu s autodráhami. Co se týká bodu 5, tak to je můj obor, taky mě nemusí poučovat. Pokud si udělá reálný odhad mare z prodeje SCX a mojí smylené provize za promo, tak ti z toho vyjde směná částka ve stovkách Kč - to myslí opravdu váně? Nebuď paranoik - tenhle jev existuje, ale na zcela jiných forech a se zcela jiným nákupním potenciálem tisícovek účastníků...
Na základě diskuze jsem se fakt zamyslel proč u vlastně na tu SCX digitální dráhu nechodím, myslím úplně váně bez nějakého lhaní sám sobě i ostatním tady jsou moje důvody.
1. hlavní důvod - při jedění na dřevěné dráze jsem si zvyknul na elektronický nastavitelný ovladač... Jakékoliv auto dám na dráhu tak ovladač doladím k obrazu svému.... Silný i slabý motor prostě je to jedno..... V Krunohoru jedeme 6 kategorií a s ničím nemám problém. Na Digitálu jsem v prdeli.... Na průběh plynu bych si jetě zvyknul ale co neskousnu je ve spojení s magnety straně ostrá brzda. Kdy se snaím jet rychle znamená to brzdit v poslední monou chvíly. Hodněkrát to vyjde - hodněkrát ne..... kdy jsi mněký musí znovu přidat aby jsi do zatáčky dojel...... Jízda není plynulá - kdy sleduji ostatní řeí to mačkáním ovladače v různých frekvencích - tak to ale dělat nechci.... Jetě ke vemu se jezdí z magnety - kvůli rychlosti poměrně dost utaenýma tak e auto se chová ve stylu - drí - drí - drí --- letí......ádný reálný smyk......Kdy se k tomu jetě přidá pomněrně nízké vodítko a ne úplně nejrovnějí dráha kde se stává e někdy vypadnu a nevím proč......Vím e to pro spoustu lidí bude znít malicherně ale z takové jizdy prostě nemám radost či dobrý pocit
2. Nedokonale fungující systém jako celek, někdy občasné jindy pravidelné nezapočítání kol, nebo kdy se snaí tři kola za sebou zahnout do depa pro benzín a můj komplet - ovladač - autíčko si prostě umane e na té výhybce prostě nezahne - mi na pohodě zrovna nepřidá
3. Technika - nejen občas hořící chipy ...... SCX má výkyvné klece to je sice dobré ale bohuel dráha výkyvu je přímo úměrná stáří a pouívání auta a se dostane do stavu kdy se vůle zvětí tak e klec při vypadnutí vyskočí z čepů na kterých je nebo chod je tak velký e při nahnutí auta odstředivou silou se kola schovají pod úroveň podlahy a auto sklouzne po břie. U SCX se to řeí buď bastlením (nejjednoduí je zafixování pomocí tavné pistole) nebo koupí nového auta. Zase jsem rozmazlený slot.item kde vechno řeí dotaení či povolení pár roubků.... Tohle mi ale odrazuje ze veho nejmíň jak by řekl Eda erber "jsme přeci modeláři"
Jetě chci jenom zareagovat e si myslím e silný motor jako takový není vůbec problém kdyby jsi viděl jak jsou ostré některé zatáčky třeba na dráze v ddm Mostě a jezdíme tam běně motory 36000 ot. ale problém je e ta stávající scx elektronika která pi větím odběru blbne a má hrozně hrubou regulaci tak e se to nedá uřídit.
Nemysli si e se na dřevěné dráze moc padá - kdy chce myslet na bednu tak nějaké časté padání nepřipadá v úvahu. U se mi stalo e jedno jediné vypadnutí na estidráze to znamená 6 x 2 minuty mi stálo vítěství (o cca 2m)....
Příspěvků celkem: 185 Bydlitě: Praha Registrován od: 23.10.06
Vloeno dne 06-01-2011 03:37
No tak myslim, e bych se měl taky trochu zapojit (ale jenom obecně o dogitálu). Se vema autodráhama (Ites počínaje, SCX digi a kdo ví co jetě konče) mám u nějaký ty zkuenosti. Něřikám, e jsem závodník, to ne, jezdim spí pro radost (tuning jasně, ale abych závodil a honil tísíciny vteřiny to mě váně nebere). Kadej sme hold jinej - a stim nikdo nehne.
Nejdůleitějí věc v prodeji autodráh (analog či digi je jedno) v ČR je reputace. Drtivá větina čechů si pod pojmem "kvalitní autodráha" vybaví západoněmeckou Carreru. Proto taky prodej přes internet (kdy si zákazník nemůe "osahat" ostatní systémy) je výrazně nakloněn ve prospěch Carrery.
U pár let mám u Řebase na starosti servis a provoz digi SCX dráhy (a vlastně vech autodráh). Kdy jsem přiel, měl jsem pár "funkčních" aut a hromadu rotu (mluvim teď o SCX) ze který jsem něco málo poskládal. Na firemních večírkách, dnech otevřenejch dveří apod, na který jsme pronajímali dráhu hořely čipy jak na běícím pásu - tehdy jsme to prostě bral jako daň za "zajímavějí" digitální závodění. Letos na jaře (no vlastně teď u je to loni) jsem se rozhodl udělat generálku autům. Komplet jsem vechny naráz rozebral e mi zbyla hromada "čehosi" - pokud chcete mám i fotky - a co lo jsem naházel do kýble s teplou vodou a hromadou mejdla a čistil. Pak jsem vechno poskládal dohromady a, musim zaklepat, od tý doby máme za sebou osm nebo devět akcí včetně čtyřdenního maratonu jménem Model Hobby (kde auta najezdily cca 130km - kadý) a shořel mi jeden jedinej čip + pár dalích závad jako prasklej podvozek (auto spadlo ze stolu - slepeno) a drobnosti jako např párkrát otočený vodítko, vymlácený převody (opět vlivem pádu auta ze stolu na zem) apod. Po týhle zkuenosti bych řekl, e VELMI záleí (a je jedno jestli máte dráhu Carrera, SCX nebo "noname" mejd z Tesca" na tom, jak se kdo k autodráze chová, jak se o ni stará a hlavně jak ji pouívá (viz Milkom - auta neustále čistí, mae a připravuje na závody s ohledem na určení dráhy dané výrobcem - s provozem nemá téměř ádný problémy).
Jasně, do SCX digi se nedá dát silnějí motor (kromě mě známého motoru Faro Super s redukcí od Slot.it, kde je potřeba jetě vymezit vůli na zadní nápravě) bo to elektronika prostě nesnese, ale z vlastní zkuenosti (i podle toho, kdy stavim zákazníkům dráhy na klíč - a u Carreru nebo SCX) tak zatim nikdo neměl rovinku delí jak 5 metrů a asi pouze 2 nebo 3 lidi se mě pak ptali na monosti tuningu. To jsme vyřeili zadní nápravou od Slot.it a řekl bych, e jsou spokojení, bo nic nereklamují a nakupují dále.
Pokud si chce někdo na digitálu hrát na rychlost, tak a si koupí NINCO. Měl jsem na testy postavenej ovál (spí obdélník) cca 3x1 metr a i po půl hodině "blbnutí" jsem nebyl schopnej pořádně dobrzdit před zatáčkou a byl jsme věčně venku (tak to bylo rychlý). Rozdíl mezi módem profi a amatér jsem nezaznamenel (buď jsem blbej, neumim jezdit, nebo neumim pořádně anglicky bo českej návod jsem tehdy neměl). Vyhybky v tý rychlosti fungujou na jedničku - a jsem jel rychle či pomalu, tak vdy na 100% přesně přeply.
Jak psal Květa ohledně problému při párování aut, kdy pároval 3 auta najednou a jedno patný mu zničilo ostatní, tak s tim jsem se jetě nesetkal (určitě bych doporučil reklamaci). Sám mám zkuenosti s párováním patnácti a dvaceti aut najednou a bez jedinýho problému.
Zpátky k SCX. panělé jsou, s prominutím, "prasata" - např ovladače opatlaný od lepidla (hlavně ty starí lepený verze s gumou) - co je pro spoustu lidí u takhle drahýho produktu absolutně nepřípustný - je prostě nezajímají (zatimco Carrera má vechno nablejskaný jako psí kule), ale to je daný mentalitou jednotlivejch národů. Nechci soudit výstupní konrolu bo do toho nevidim, ale např v roce 2009 mělo SCX problém, e skoro kadej druhej digi set - alespoň ten, kterej se ke mě dostal (s tankováním paliva) měl chybu na přípojným panelu. Od tý doby kadej SCX digi set, kterej mi projde rukama, zkouim (uetřim tim práci jak sobě s vyřizováním případný reklamace, tak problémy koncovejm zákazníkům) a za rok 2010 jsem nael celkem 8 chybnejch panelů (a e se jich neprodalo zrovna málo). U Carrery tohle nedělám, nebo jsem na takovouhle situaci zatim nenarazil, ale začali se mi letos třeba mnoit reklamace na systém Digital 143 (nejdou programovat auta). Chyba se prostě můe stát a se výrobce snaí jak chce.
Ohledně dráhy, tak větinu lidí u nás na krámě zaujme houevantost a snadná stavba SCX. To, e u Carrery lze nastavit v deseti stupních kapacitu nádre, účinnost brzd, rychlost modelu a e existuje monost reimu safety car či ghost car (SCX je v tomhle pozadu) je v drtivý větině nezajímá. To samý u Carrery - dráha 1/24 a hloubka slotu. Pro závodníky je to super, ale pokud chce člověk jezdit smykem, tak i u Carrery musí koupit vnějí krajnice jinak auto bude prdelí dřít o mantinel a hloubku dráky, pokud nemá vodítko na dřevěnou dráhu (které samozřejmě na běné autodráze není a je tedy pouze otázkou individuálních úprav), nevyuije. Dráha 1/24 pro auta 1/32, dle mého názoru, zbytečně ere prostor.
Pokud si chcete postavit dráhu nastálo, tak s klidem v dui doporučim Carreru, ale kdy chcete dráhu neustále skládat a rozkládat tak asi áhnete po SCX, bo je to mnohem jednoduí a rychlejí. Kadá dráha má prostě svý klady a zápory.
Dalí věc je povrch dráhy. Na hladký Carreře se dají vyuívat různý směsi pneumatik (včetně silikonu, ale musí bejt dráha čistá (opět ocení závodníci). Na SCX jsou kvůli drsnosti (a tím pádem i sloitějímu čitění) dráhy během pár kol silikonový gumy téměř nepouitený, bo na sebe nalepěj vekerej bordel a začnou klouzat. Zase naopak gumy, co na hrubý dráze fungujou dlouhou dobu tak na hladký dráze jako je Carrera či Faro jsou k závodům téměř nepouitelný bo nemají dostatečný grip.
Co se týče servisu auta, tak hláky typu "na SCX se nedaji sehnat podvozky, karoserie apod" jsou absolutně zcestný, bo třeba na Carreru je to ten samej případ (fajn, moná de sehnat o něco málo dílů víc, ale ty se stejně musej objednávat v zahraničí bo českej dovozce je kvůli nulovýmu odbytu standardně bez přechozí objednávky nedováí). Největí problém jsou třeba u SCX krouky na vodítka, který v nabídce orig ND vůbej nejsou (vyjma digi kitu za 700), ale Česi jsou národ tvořivý a tak u mám vyrobený krouky pro starý auta (Corvetta, Aston DBR9) a pro nový auta (Peugeot 907, Audi R10) jsou pomalu na cestě. Sice stojí jeden kus stovku (děláno v malejch seriích - strojní čas je drahej + něco málo mare), ale daji se sehnat.
Dále třeba jednoduchost údrby aut. Carreru je nutno totálně rozebrat (nevim jak u novejch aut 2010 s plochym podvozkem), ale třeba u DTM 2007 jenom dostat se k převodům je pro běnýho uivatele neřeitelnej problém - pokadý, kdy jsem demontoval drák zadních větel tak mi prasknul bo to němci - vlastně u teď rakuani (rozuměj číňani - jako drtivá větina výrobců kromě FARA) dělaji tak na fest, e pokud nehnu s oběma stranama najednou tak spoj praske. U SCX je vechno jenom nacvakávací (kromě spoje mezi kastlí a chassis kterej je na 3 a 5 roubů) a montá a demontá auta při troe praxe zabere asi 5 minut. Na druhou stranu se tyhle spoje (SCX) můou po čase ochodit.
Abych ale nemluvil jenom o Carreře a SCX (se kterými mám nejvíce zkueností). NINCO je, bych řekl pravdu, kompromis mezi rychlostí analogovejch drah a některejch vymoeností digitálu. Určitě není k zahození, ale pro - z pohledu prodejce - běnýho zákazníka je to moc rychlý. Scalextric, já osobně, mám nejméně rád a ji je to pojetím celého digitálního systému jako hračka (jejich systém "tankování paliva" mluví za ve) nebo nepovedenou konstrukcí výhybek.
Vechno co jsem výe napsal jsou mé zhruba čtyřleté zkuenosti ze specializované prodejny (i servisu) a částečne i z pohledu sběratele a "rekreačního" závodníka. Nikoho jsem se nechtěl dotknout (by si to můete brát osobně), bo spoustu z vás osobně znám a jste super lidi (ačkoliv pro kadého "nejlepí" autodráha znamená něco jiného - analog či digitál - to je jedno).
Hlavně myslete na jedno - nejlepí autodráha NEEXISTUJE!!!
Take jedinej monej závěr je ten e kadej člověk je jinej a kadej má tím pádem i jiný očekávání od "hračky". Moc typických racerů si digi asi nepořídí a větina uivatelů jí bude jen uívat. Zbytek lidí jsou vlastně extrémy který ze statisttickýho hlediska nemají velkej význam. A to nemluvim o krajnostech uvádění digi typu oxigen a DAVIC. Jezdil na tom snad odsud někdo v reálu?
Je úplně zbytečný vést osobně zabarvený výpady. Spí by stálo zato zamyslet se nad tim kdo je vlastně ten pravej k udílení rad dotazujícím se "laikum". Závodník nebo uivatel nebo prodejce? Kadý z nich přece vtahuje do debaty svůj pohled na věc který je výsledkem jeho osobních preferencí. Vechny dizkuze na odborných forech končí věčinou taky stejně. Vichni si vzájemně vynadají a ten kdo se ptá se stejně nic nedoví nebo je z toho zmatenej jak lesní včela.
Nakonec se nevinej dotaz zvrhnul na porovnání proč ano a proč ne SCX a to je trochu málo.
Něco to snad ale přece jen přineslo:
1) Milan - pohled pořadatele závodů SCX, zákazníka a uivatele bez tuningu
2) Květa - pohled odrodilého závodníka (myleno v dobrém)
3) Rebas - pohled obchodníka s SCX a Carrerou
4) Pecan - pohled servismana
5) Pepino - pohled univerzála
Má teda jetě smysl dělat nějaký porovnávání kdy je digi ve stálém pohybu?
Příspěvků celkem: 2145 Bydlitě: Praha Registrován od: 04.04.07
Vloeno dne 06-01-2011 10:34
To milkom:
nejdříve jsem si dal tu práci a reagoval, ale pak jsem se rozhodnul to smazat.To nemá smysl.
Uetřený čas věnuji práci na tunigu D132. Přily mi tiáky z Německa, budu dělat doplňkovou elektroniku k řídící jednotce ( ELWMSD) a pokusím se zaintegrovat obě generace bezdrátových ovladačů do jedné řídící jednotky pomocí ppřevodníku ( IRRER ). A to dodělám, vrhnu se na dokončení ovladače Parma pro Carrera D132, ketrý moc pěkně vymyslel Stephan Hess a také se budu snait osahat si zajímavý SW od Bruce Yinglinga, kterým bych rád nahradil Carrera X.Lap, který není nic moc. To má smysl a to mne baví.
P.S. slovo hovadina jsem myslím nepouil, zato ty ano ,
05-01-2011 19:48
Chtěl jsem jen dodat e jak jsem popisoval jak mi schořely ty 3 chipy najednou tak mi to právě není jasný protoe přesně jak popisuje dělá se to běně, nebo kolikrát někdo začne programovat kdy ostatní jezdí a naprogramuje si na sebe vechny atd....
Fakt jsem u viděl schořet pár chipů u při programování a nevím proč kdy motor stojí a odběr by mněl být 0.
To jak popisuje e dříve byl větí počet odcházejících chipů nemůu posoudit protoe jsem víc jak rok u na digi nejezdil, vysledoval jsem ale e nejvíc odcházeli chipy vrácené z reklamací které NEBYLY origo balené - přitom vypadaly jako nové... Je otázka co to vůbec z té Astry chodilo.... je moné cokoliv třeba byly patně skladované ve vlhku či co .... moná problém statické elektřiny jak to kadý bral do ruky, těko posoudit...... Fakt je e jsem byl svědkem jak kluci z Vonoklas přinesly v týdnu cca 15-20 vyreklamovaných chipů a po víkendu neměli z čím jezdit nutno podotknout e tak 2 kousky z toho mnoství nejely u po vloení do auta.... Fakt tam nemněly nic jiného ne max 42Bčka.....
Skouel jsem taky ty spálené chipy nechat opravit, nakoupil jsem v GESu fety atd. ale nikdy se nám to nepovedlo, protoe jak v tom něco schořelo vzalo to sebou spoustu ostatních (smd) součástek..... někdy i kus tiáku
Pak mi to ale pustilo.....
Abych byl upřímný tak na autodráze mi právě vdycky fascinovala ta absolutní jednoduchost - e se v ní proti jiným hračkám ( jako třeba RC auta) prakticky nemá co rozbít....
Jetě k tím dílům... Karoserie chápu e výrobci samotné neprodávají ale třeba podvozek je fakt problém.... Ten digitál je fakt dost kontaktní a vdycky se v kolektivu najde někdo míň ohledupný nebo jenom míň schopný rychlích reakcí.... Kolikrát se stane e třeba někde na rovince vypadne na vyhybce a ne stačí zařvat tak ji dostane takovou e má "auto naruby" Právě díky těm ranám od ostatních jsem u musel několik aut vyřadit - prorvané roubky skrz sloupky v podvozku.... Ono to několikrát slepí atd ale do nekonečna to spravovat nejde nehledě na to e to někdy praskne prostě tak v blbym místě...... určitě ví o čem mluvím....
Nechci samozřejmně vechno svádět e mi někdo trefil sam jsem taky rozdal spoustu ran..... Dodnes kdy jedu na analogu a někdo třeba zastaví na rovině a já jedu kolem tak se úplně leknu jesli nebude rána a podvědomně brzdím....
Příspěvků celkem: 85 Bydlitě: Praha Registrován od: 22.01.07
Vloeno dne 06-01-2011 12:39
to Petr L.
Ani já nemám náladu pokračovat v nějakém nesmyslném osobním sporu. Mě prostě vyděsilo, e po 4 letech opravdu pohodového a intenzivního pouívání SCX tady čtu tak straně negativní hodnocení od Květy. Klobouk dolů před SCX, kam autodráhy technologicky posunula a tohle si prostě nezaslouí. Květa je toti totálně nepatřičný hodnotitel. Asi jako kdybyste se li zeptat Schumachera, jestli by si koupil oktávku nebo mondeo. Zřejmě by vám odpověděl, e Ferrari nebo BMW. Pokud Květa své příspěvky nazve "jakou digitální autodáhu koupit, abyste z ní udělali analog", pak mu nebudu nic vyčítat. Ale argumenty o silných motorcích, podvozcích či ovladačích od Slot.it jsou pro 90% zájemců o digi autodráhu totálně mimo mísu - to snad proboha uzná. Jene těko - vy jste tady zřejmě stejná "krevní skupina". Na jednu stranu píete, e digi je "hračka", na druhou kritiujete, e se nedá tunit. Tak si v tom udělejte jasno, jaké jsou vlastně priority zájemce o digi autodráhu. Jsou zcela jiné, ne Květy a zřejmě i vae (kdy Květu nekritizujete). V tom je celý ná spor. Digiautodráha je komplexní produkt, není určen pro kutily. Byl jsem i na závodech v Německu (syn vyhrál celoněmecký pohár v Berlíně). Tam zakazují jakékoli úpravy! Auta jdou na dráhu přímo z krabičky!
Nezlob se na mě, nemůu prostě zůstat v klidu, kdy SCX někdo kritizuje a přitom z naprosto irelevantních hledisek a navíc poruchy páchá evidentní ignorací doporučení výrobce a prodejce.
Co se dá na SCX jednoznačně kritizovat: výdr ovladačů by mohla být lepí, mohlo by to mít lépe řeené brzdy. Zatáčky s kříením jsou poruchové. Rozpětí výkonů motorků RX 42 by mělo být výrazně nií. Měly by být v prodeji náhradní krouky uchycení vodítek. Měly by se vrátit do prodeje corvetty, jsou to jednoznačně nejlepí auta. To je ve - ve ostatní je nadstandardní "rozmazlenost" uivatelů typu Květa - to není nic ve zlém, je to prostě profík.
Příspěvků celkem: 85 Bydlitě: Praha Registrován od: 22.01.07
Vloeno dne 06-01-2011 12:54
Květo - před 4 lety jste udělali partu v Černoicích a my paralelně v Praze. Vy jste pouívali silnějí motorky, my byli disciplinovaní a respektovali jsme doporučení Rebase a SCX. Tak trochu jsem samozřejmě obě party sledoval. Zatímco vy jste nosili čipy na reklamaci pomalu v kufrech, my měli celkem tak reklamací na prstech jedné ruky ročně. Od samého začátku jsem ostře bojoval proti pouívání silných motorků v digi SCX. První důvod je technický, ten se jasně potvrdil. Zatímco vy jste měli jeden problém za druhým, nám ve fungovalo, prali jsme se jen s propojením na PC a počítáním kol. Druhým mým argumentem proti silným motorkům bylo "uzavření se" před veřejností. Opět jsem měl pravdu. Izolovali jste se, jezdilo vás nějakých osm a nakonec u ani nejezdíte. Nás bylo 24 a mohl kdykoli kdokoli k nám přijít. U vás byste ho se silnými motorky totálně demoralizovali či mu rozbili auta. Nakonec i nae parta se rozpadla. Jak jsi správně uvedl, někteří v touze vítězit jinak ne jezdeckým uměním začali podvádět (začernili skla, vyndali kokpit s řidičem a dramaticky tak sníili těitě a zvýili rychlost). Kdy to prasklo, tak se urazili a zaloili trucpartu. Výsledkem těchto sporů je, e máme v Praze 3 izolované party a ani jedna nefunguje. Nikdo neustoupil ze svých partikulárních zájmů. Silně to připomíná politickou scénu ...
milkom napsal:
Na jednu stranu píete, e digi je "hračka", na druhou kritizujete, e se nedá tunit. Tak si v tom udělejte jasno, jaké jsou vlastně priority zájemce o digi autodráhu.
Není to úplně přesně napsáno. Názor je spíe takový, e SCX DIGI je hračka, protoe se nedá tunit. To je ten hlavní a zásadní problém, proč aktivní autodráhaři nemají o digi (min. značku SCX) zájem.
Bohuel zkuenosti s ostatními výrobci a vetím tunningem tu moc nejsou reprezentovány (kromě Carrery).
P. Admin Team
AUTODRAHA ON-LINE
Editoval Pepino dne 06-01-2011 13:14