|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| CO NOVÉHO NA PULTECH ČERVEN 2008 |
| |
| Základní přehled o tom co je nové na trhu autodráhových aut a doplňků v měřítku 1:32 mi v relativně vyčerpávající formě chybí. A v četině se tyto informace u vůbec těko shánějí. Nečiním si přitom právo na neomylnost, nebo na zapomenutí na tu či onu novinku.
Posuďte sami, přehled je řazen abecedně dle výrobců, kteří nějakou novinku do obchodů uvedli. Obrázky uvádím pouze k mnou vybraným top pěti novinkám, jinak jsou větinou dostupné na webech výrobců (vdy uveden za názvem firmy).
Avant Slot (www.avantslot.com)
- malosériový panělský výrobce z Madridu, v měřítku 1:32 vydal pouze tři auta, ve LMP1 z LeMans posledních tří let, a to Audi, Peugeot a Pescarolo Judd. V červnu jako novinku uvedl:
PESCAROLO JUDD - závodní "placka" z loňských LeMans, je třetí vydanou variantou LMP Pescarolo, královská modrá #19 britského týmu Rollcentre Racing. V LeMans 2007 skončila posádka J. Barbosa, S. Hall a M. Short hned za stupni vítězů, celkově čtvrtá.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 50204
Fly car model (www.flycarmodel.com)
- jedna z předních firem oboru, průkopník detailnosti modelů, pokračovala v červnu ve vydávání levných modelů (se sníenou úrovní detailů) z edice Starter, přidala k tomu klasický vůz F1 a ve třech zbarveních, čtyři Porsche a pár dalích modelů, jeden dokonce s českým jezdcem. V červnu to byl jednoznačně "nejplodnějí" výrobce. Vydané modely abecedně jsou:
BMW M1 - dalí obtisková variace populárního sporáku z Mnichova, okruhová verze, v tmavomodrém zbarvení jak byl prezentován s číslem 41 na Norisringu v roce 1982, v závodě 200 mil Norimberku (neplést se závodem série DRM (předchůdce DTM), ten se jel taky na Norisringu v roce 1982, ale byl to jiný závod bez účasti tohoto BMW), pilotem byl Walter Maurer. Zajímavostí zbarvení je "namalovaný obraz" americkou retuí na bocích auta. Walter Maurer byl totito vystudovaný grafik, který se proslavil svým originálním designem lakování BMW. Pomáhal mimo jiné Warholovi při jeho BMW M1 kreaci, nebo byl autorem designu na auto #201 s mapou Nurburgringu. V posledních letech mimochodem vedl Akademii pro design, umění a lakování v Mnichově.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 99110
FERRARI F40 - to je letoní novinka od Fly car, model na který se dlouho čekalo a který snad letos vydá i Slot.it. V červnu vydali u třetí variaci, po modré a červené závodní verzi je to tentokráte civilní, samozřejmě červený sporák, ze série Racing Kit, t.j. obsahuje v krabičce nadstandardní "tuningové" díly, které dají vaemu Ferrari tu správnou rychlost na dráze.
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: 88320
MAN TR1400 - první ze dvou zbarvení MANu z loňského prvního závodního víkendu ETRC v Barceloně. Červené zbarvení, #21, pilot Pascal Robineau, skončil v nedělním závodě na 14. místě, v sobotu oficiálně nestartoval.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08054
MAN TR1400 - druhá z červnových verzí MANu z loňského prvního závodního víkendu ETRC v Barceloně. Tentokráte je zajímavá i pro české fanouky autodráhy, nebo se jedná o bílou #24, pilot Michal Dolák, CarDo Racing team. První body v sezoně si vyjel hned v Barceloně, kdy v sobotním závodě byl 12., a v neděli si polepil na 10. místo.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08055
MARCH 761 - je to snad u sedma, nebo osma verze tohoto populárního vozu z let 1975-1977. Konečně dolo i na dvojku týmu March (oficiálně ale závodícím jako Beta Team March), italského hromotluka Vittoria Brambillu, a na snad nejkrásněji zbarveny March, v oranových barvách sponzora Beta Utensili. Pod kódem 88327 jde o vůz ze závodu GP USA West, t.j. jetě se sacím koem nad motorem. Brambilla ale vůbec nebyl v Long Beach úspěný, skončil po havárii u v prvním kole, kdy se kvalifikoval jako osmý.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08055
MARCH 761 - tentokráte se jedná o set ze série závodních týmů, konkrétně jde o dvě vozidla March Racing Team. Tento tým závodil s Ronnie Petersonem #10, přičem Brambilla byl oficiálně veden jako člen Beta March Teamu (Beta v tomto případě neznamená druhý, ale název jeho sponzora, italské firmy Beta). Obě vozidla jsou v modro-lutých védských barvách, přičem jedno z nich (se sacím koem) závodilo v GP Jiní Afriky 1976 na okruhu v Kyalami, a nedokončilo závod kvůli havárii v 15. kole. Druhé auto je v podobě bez sacího koe (byly FIA zakázány po GP USA West) a závodilo v GP Velké Británii v Brands Hatch, kde kvůli klesajícímu tlaku oleje v 60. kole Peterson skončil (kvalifikoval se jako sedmy).
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 99112
PORSCHE 911 SC - rallye verze slavné devětsetjedenáctky, #9 v krásném červeno-modrém zbarvení firmy Esso, jak soutěilo ve WRC na Rallye Korsika 1980. Jednalo se o rok, kdy čtyřnásobný vítěz Bernard Darniche (ten z BMW M1 od Fly Car Model) soutě nedokončil, a tak vítězství získala posádka Jean-Luc Therier a Michel Vial. Právě vůz této posádky je předmětem ztvárnění červnové novinky.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 88329
PORSCHE 934 - okruhový speciál v "německých" barvách Jagermeister byl nasazován v Evropském ampionátu GT vozů v roce 1976 týmem Jagermeister Max Moritz. Model ztvárňuje vůz ze závodu 300 km na Nurburgringu. Pilotován Němcem Helmutem Kellenersem skončil na druhém místě v tomto závodě i v celkové klasifikaci roku 1976.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 88288
PORSCHE CARRERA 6 - bílý vůz pilotován Portugalcem Carlosem Santosem, v podobě jak se účastnil nemistrovského závodu ve Vila Real v roce 1971 (rovně Portugalsko). Byl klasifikován celkově čtvrtý.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 88334
PORSCHE CARRERA 6 - bilo-modro-červený vůz ze závodu 500 mil okruhu Road America (Elkhart Lake) z roku 1966. Řízen bratrskou posádkou Peter Revson a Doug Revson byl v 61. kole diskvalifikován.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 99109
STARTERS - levná auta pro začátečníky, aneb nová série Fly. Výrazně jednoduí detaily, příznivá cena, ale zároveň skutečně asi jen pro mláde.
Porsche Joest "Jagermaister", kód: 87004
Marcos "Martini", kód: 87005
Ninco (www.ninco.com)
- panělská, relativně mladá společnost s vlastní autodráhou, přinesla v červnu na trh dvě obtiskoví varianty WRC vozů a mimo katalog i sporně neúspěné Porsche 934.
CITROEN C4 - model s číslem jedna je samozřejmě vůz který pilotoval fenomén rallye posledních let, několikanásobný mistr světa Sebastien Loeb. Červnová novinka je v podobě v jaké soutěil na Rallye védska v roce 2007, kde dojel na druhém místě.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Pohon: 4WD
Kód: 50494
FORD FOCUS - opět se jedná o obtiskovou variantu z Rallye védska 2007, kdy v barvách soukromého týmu Munchis jel s číslem 11 Argentinec Luis Perez Companc, a soutě dokončil na celkovém 15. místě.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Pohon: 4WD
Kód: 50469
PORSCHE 934 - model vydaný mimo katalogu v podobě v jaké jel na "oldtimer" veteránské soutěi. Z tohoto pohledu si dovoluji pochybovat o komerční úspěnosti, spí to vidím jako past na nezkuené kupující, kteří si mohou atraktivní "Martini Racing" zbarvení lehce splést se skutečně závodní 935-tkou.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 50485
Racer (www.racer-emmegi.it)
- Milánská firma specializovaná na drahé a věrné sběratelské modely. Novinkou pro červen je Ferrari a to v netradiční roli, jak se snailo ukázat v CanAm.
FERRARI 350P CanAm - #23 je vůz v podobě jak ho řídil Chris Amon v závodě CanAm série Laguna Seca v roce 1967. I kdy vude na webu je informace o modelu firmy Racer, e jde o rok 1968, je to omyl, ve skutečnosti jde o rok 1967. V samotném závodě skončil Amon na pátém místě.
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: RCR42A
FERRARI 350P CanAm - #27 je druhé nasazené Ferrari v podobě jak ho řídil Jonathan Williams v závodě CanAm série Laguna Seca v roce 1967. I kdy vude na webu je informace o modelu firmy Racer, e jde o rok 1968, je to omyl, ve skutečnosti jde o rok 1967. V samotném závodě skončil Williams devátý. Vítězem byl Bruce McLaren na McLarenu M6A.
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: RCR42B
Revell (www.revell.de)
- největí světový výrobce modelářského zboí, obnovil výrobu autodráhových modelů relativně před nedávnem, a kvůli své americké divizi Monogram se zaměřuje hodně na americký trh, čemu odpovídá i výběr novinek. Tato červnová novinka je přitom skutečně novým modelem, nejen obtiskovou variací, a za předlohou se skrývá hezký příběh.
FORD GALAXY 1963 - model v podobě jako ho řídil Marvin Punch, který v barvách týmu Wood Brothers se stal vítězem závodu Wilkes 400 série Nascar v roce 1963. Dva týdny před závodem Daytona 500 ve svém Fordu Galaxy havaroval a z hořícího auta ho vytáhnul soupeř Tiny Lund. Zraněný Marvin Punch potom poádal majitele tímu aby pro závod Daytona 500 angaovali právě Tinyho Lunda, který závod slavně vyhrál. Verze auta Tinyho Lunda je stejná jako Marvina Punche, pouze na dveřích je jiné jméno, co je jednoduchá konverze.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08342
Scalextric (www.scalextric.com)
- pro změnu největí firma v autodráhovém oboru má v červnu celkem 5 novinek, abecedně to jsou:
FERRARI F1 2007 - vůz pomalovaný zhruba jako byl pomalován vůz Kimi Raikonnena v loňské sezoně. Ale samotný vůz je verze Ferrari tuím z roku 2004, pozor, nejedná se v pravém smyslu o Ferrari 2007.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08342
NISSAN 350Z DRIFT - set dvou civilních aut s tuningovými obtisky, jedno je oranové, druhé je zelené, a obě mají drift vodítka s moností otáčení o 360 stupňů.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: C2955
MASERATI MC 12 - tmavě modrý vůz číslo 11 byl nasazován v závodech série FIA GT týmem Scuderia Playteam Sarafree. S posádkou Andrea Bertollini a Andrea Picini zvítězil v dvouhodinovce v Bukureti a celkově skončil v ampionátu roku 2007 na čtvrtém místě. K vidění byl i loni v Brně.
Magnet: Ano
Světla: Ano
Kód: C2904
PORSCHE 997 GT3 RS DRIFT - civilně zbarvený vůz, černý s oranovými doplňky. Dle výrobce se má jednat o super odolné auto, se sníenou náchylností k pokození a odlamování malých částí. K dispozici má samozřejmě o 360 stupňů otočné vodítko.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: C2872
PORSCHE 997 GT3 RS DRIFT - civilně zbarvený vůz, tentokráte oranový s černými doplňky. Dle výrobce se má jednat o super odolné auto, se sníenou náchylností k pokození a odlamování malých částí. K dispozici má samozřejmě o 360 stupňů otočné vodítko.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: C2871
SCX (www.scx.es)
- panělský výrobce s vlastní autodráhou a asi v současnosti s nejlepím, respektive v Čechách nejpopulárnějím digitálem. V červnu připravil dvě novinky:
VW TOUAREG - vůz z rallye Lisabon-Dakar, ve zbarvení Red Bull a s číslem 307, soutěil v roce 2006, kdy ho posádka Carlos Sainz - Andrea Schulz dovedla do cíle na celkovém 11-tem místě. V jednotlivých etapách si ale vedla mnohokrát úspěněji, nebo z celkových 15-ti etap jich 4 vyhrála, a to etapy 1, 2, 4, 10.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Pohon: 4WD
Kód: 63050
ASTON MARTIN DBR9 - celkově druhý v pořadí FIA GT v roce 2007 byl vůz z číslem 33, pilotován Karlem Wendlingerem a Phillipem Peterem. Vyhrál a tři závody, a to v Monze, Adrii a Zolderu, a mohli jsme ho vidět také loni v Brně.
Magnet: Ano
Světla: Ano
Kód: 63190
Slot.it (www.slot.it)
- v současnosti asi nejzboňovanějí firma, která v testech poráí vekerou konkurenci, vydala dalí obtiskovou variaci Lancie ze závodů LeMans, ale vichni u čekají na novou Alfu Romeo 33. Zatím tedy:
LANCIA LC2 - jde o třetí obtiskovou variantu Lancie, opět v bílém zbarvení s modro-červenými pruhy Martini Racing z roku 1984. S číslem 4 skončila v závody 24 hodin LeMans na 8 místě, a piloty byly Bob Wollek a Alessandro Nannini.
Magnet: Ne
Světla: Ne (je ale monost dokoupení světelného setu)
Kód: SICA08C
SLOTER (www.sloterminimodels.com)
- dalí z celé řady panělských malosériových výrobců připravil pro červen dvě obtiskové variace svých starích modelů.
ZYTEK - vítězný vůz dánského týmu ESSEX INVEST ze závodu 1000 km Spa v roce 2005. O úspěch se zaslouili řidiči John Nielsen, Casper Elgaard a Hayanari Shinoda. Dalí LMP1 placka, která můe závodit kupříkladu s Courage od Spiritu, Pescarolo od Avant Slotu, nebo s Audi či Peugeoty od dalích výrobců (nejen Avant Slot vyrábí tyto dva modely)
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 9524
OPEL MANTA - rallye vůz týmu Rothmans, v podobě z RAC Lombard Rallye 1983. Posádka John McRae a Ian Grinrod tam skončila celkově třetí.
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: 9509
SPIRIT (www.spirit-hobby.es)
- v Čechách hodně známy výrobce kvalitních modelů připravil v rychlém sledu u třetí obtiskovou variantu své předvánoční novinky Courage.
COURAGE C65 AER - vůz ve velmi efektním červeno-bílo-černém zbarvení sponzora Kumho závodil s číslem 10 v roce 2005 v sérii ALMS. Tím Miracle Motorsport přitom skončil druhý celkově a posádka Jeff Bucknum a Chris McMurry třikrát vůz dovedla do cíle na prvním místě. Svědky jejich triumfu se tak stali okruhy v Sebringu, Lime Rock a v Elkhart Lake (Road America).
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: 01203
Tak a to je z červnového přehledu novinek (určitě nedokonalého) ve. Top pět novinek dle mého výběru (který je samozřejmě hodně subjektivní), jsou:
Racer Ferrari 350P CanAm - kvůli fantastické detailnosti, i navzdory vysoké ceně (cca 120 EUR).
Slot.it Lancia LC2 - vím jak auta od Slot.it jezdí, toto bude asi nejrychlejí krabičkový model z červnových novinek.
Fly Man TR1400 #24 - protoe českých aut, anebo aut českých jezdců je stále málo.
Revell Ford Galaxie 1963 - jde o nový model, a je za ním krásný příběh, i monost jednoduchou konverzí získat vítězné auto jiného jezdce.
Fly March 761 - hezčí kabát pro F1 March, ne je oranová Beta Vittoria Brambillu u nebude.
Článek napsal:
Marian | |
| |
|
|
dne July 03 2008 23:55:16
Dávám za 1 s *, nádherný průvodce posledních novinek. |
dne July 04 2008 08:05:39
Mariane ta ses nějak rozjel s těmi reportáemi. Moc pěkný, stručný, ale informačně dost nabitý. Mohlo být víc fotek, ale jinak super. |
dne July 04 2008 12:15:32
Bezvadný přehled, překvapilo mne, kolik modelů nemá magnet. A já myslel, e dnes na plastu bez magnetu nikdo ani ránu.
K té zboňovanosti Slot.It bych rád poznamenal. Porovná li se model od Slot.It s ostatními, tak i přez to, e ho v některých ohledech určitě jiní výrobci předčí a jistě i oni ne ve udělají na 100%, tak v kombinaci:
kvality zpracování karoserie/kvality montáe modelu/jízdních vlastností na čemkoliv/připravenosti jízdy po vybalení z krabičky/monosti úprav/sortimentu tuningových dílů/ceny, nemá asi konkurenci . |
dne July 04 2008 13:02:07
To má svatou pravdu, ale o to míň také vyrábějí modelů. Ono záleí na tom pro co se danná firma rozhodne. Jestli dělat masy modelů s průměrnou nabídkou Náhradních a Tuning dílů nebo méně modelů se pičkovým zajitěním vecho moného i nemoného. Malá firmy ma jistě větí anci uspět v té druhé kategorii.
Jinak k těm magnetům já na nich také moc nejezdím. Připadá mi to těí a jízda je věrohodnějí.
Ostatně záleí na tom pro jakou dráhu je ten model stavěný. Jestli je u od základu stavěný na dřevo tak proč ho vybavovat magnetem. Spí by mohl člověk uvnitř ocenit ji předlisované prostory pro závaíčka. |
dne July 09 2008 20:31:27
Perfektní přehled DIKY |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
05
Pohár SCALEXTRIC 4. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 43
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|