AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:12:35 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Kudy dál???
 
Naše stránkyPravidelný návštěvník jistě zaregistroval, že se tu již delší dobu nic neděje. Ano, je tomu tak. Síly nestačí, potřebuji se věnovat tomu, co mě živí, tedy práci.

Autoři příspěvků prominou, ale za 2 roky, co web funguje, se mi nepodařilo sehnat nikoho, kdo by sám od sebe bez problémů vkládal alespoň 1/3 toho, o co se tu snažím. Prostě chybí admini.

Ještě pro upřesnění, nepíšu to dnes proto, že žádám nějaké pochvaly, lichotky a podobné nesmysly.), ale spíše proto, protože přemýšlím, kudy dál a zda pro mě má smysl se webu nadále věnovat.

Ty necelé 2 roky mně přinesly spousty poznatků, kamarádů a i blízkých přátel. Investoval jsem do dráhy tolik peněz, že kdyby to manželka věděla, vyhodí mě na chodník. Dozvěděl jsem se co a jak, zažil zajímavé akce a některé z nich i uspořádal.

Bohužel však balancuji na hraně, že od 1. 1. 2009 to celé zruším. Stejně tak, jako jsem se 2 roky věnoval předchozímu webu o cyklistice, i teď nastala doba, že prostě o této variantě přemýšlím. Předchozí web skončil na nedostatku diskutujících, což zde nehrozí. Nevím však, co mám od webu vlastně chtít. Stejně tak balancuji s HK klubem, ačkoliv za sebou nemáme ještě pořádné závody, ve 3 lidech to prostě nejde, navíc když i každý z nás chce v podstatě něco jiného. Za rok jsme nebyli schopni postavit dřevěnou dráhu, původní nadšení se někam odebralo a jdeme cestou, že se hádáme, zda na home page mít obrázek takový nebo makový.

Balancuji nad tím, zda si prostě jen doma nepostavit dřevěnou dráhu a občas pozvat kamarády na jěždění spojené třeba s grilováním. Tu možnost postavit si velkou dráhu mám, proto vlastně ani klub ani nic jiného nepotřebuji.

Má smysl dělat web pro těch 10 z vás, kteří se aktivně zapojují a nebojí se vyjádřit svůj názor. Proč nefunguje celá autodráhová komunita. Proč nebydlím blíže Mostu a Ústí, kde vše funguje. Proč v Praze kluci musí zápolit s kolegy 1/24 a hledají si vlastní dráhu. Proč kluci z Třebové mají svá pravidla, za půl roku neuspořádali žádné závody a na žádných jsem je v komplet složení neviděl a naopak, když udělali setkání, skoro nikdo nepřijel. Proč jezdí ve Scalextric poháru stavěná auta 4 lidé.

Prostě to celé někde vázne a já bych chtěl, aby to fungovalo, ačkoliv vím, že to asi není možné. A přesně proto mě to žere víc a víc a tím pádem se víc a víc přibližuji k tomu, že si budu jezdto sám pro sebe.

Ano, je to špatná cesta, ale vysvětlí mi někdo z vás, proč jít jinou?
Komentáře
HWSlot dne July 29 2008 22:50:56
Možná vím, jak ti je. Možná procházím něčím obdobným. Možná máme momentálně mnohem víc společnýho než si myslíš. A i mne to nepotkalo poprvně. Teď se mi pomalounku zase vrací chu na autíčkaření. A to už poněkolikáté. A vždycky, když jsem se po nějaký době vrátil, tak jsem měl kam. Nic jsem nerušil, nic neboural, jen jsem to na čas přestal používat.
A to je asi moje odpověď na tvoji otázku - nejít jinou cestou, jen si sednout na pangejt, vydechnout, pokoukat po okolí a najednou se může pokračovat dál se zvědavostí, co bude tam za tou zatáčkou.....smiley
JMS dne July 30 2008 07:57:20
Ahoj Pepíno,
plně chápu tvoji situaci.
Podobně jsem na tom byl, když jsem 7 roků táhl zlínský klub s dráhou.
Potom jsem se zdravě naštval, klub zavřel a je mi fajn.
Mám čas na sebe- jezdím na závody, nebo i jenom akce, které zavánějí slotracingem.

Rád jedu na závod třeba víc než 1000 km a psychicky mi je fajn.
Teď dráhu stěhuju do Vídně a nějakých 180 km pro mě není nikterak daleko.
Bude to teď naše domácí dráha (zlínského klubu), i když stojí ve Vídni.

Vůbec tě nechci nabádat, aby jsi se na web a klub vykašlal, ale většina lidí si uvědomí, co bylo na tom co jsi dělal, až je pozdě.

Já už jsem se taky zařekl, že tady nebudu posílat, žádné příspěvky- po nedávných srandičkách některých přispivatelů tohoto webu.

Málo kdo ocení tvoji práci a čas, který tomuhle věnuješ, jenom potom řeknou, že je to škoda, ale pomoc v nouzi ti málokdo nabídne.

Zatím si dej oraz, jak píše HW.
Zkus si najít nějakou volnou sobotu- dej mi vědět- seber auta a můžeme zajet třeba do Vídně na tu Carreru.
Petr L dne July 30 2008 09:21:06
Určitě je prospěšné čas od času na chvíli vysadit a oddechnout, člověk zjíská na věc pohled z trochu jiného úhlu a může si v klidu zvážit jak dál.

Web má svojí hodnotu a i když bude pouze místem pro komunikaci mezi členy, tak je důležitý. Sám jsi myslím na podzim vysvětloval, že i když se zdánlivě nic neděje, počet přístupů na web je vysoký, takže dnešní stav není určitě nějaká novinka.

Nech to chvíli běžet samospádem, ostatně nejsi jediný administrátor a uvidíš.smiley
Marian dne July 30 2008 10:44:53
Hlavne nepropadej depresi. Je leto, jsou dovolene, venku 32 stupnu. To pak vse "pracovni" vypada hur.

K webu: - ta forma, jak je nyni, neni spatna. Bude vzdy takova, jak si ji vsichni aktivni udelame. Je tam pet clanku za posledni mesic, a to staci (pocitam do toho i prehled novinek za mesic). Myslim, ze ti jde hlavne o clanky, kdyz myslis praci admina.

K clankum: - ted pripravuji dvoudilny clanek o Lancii LC2 od Slot.it, a prehled novinek za cervenec. Chci pak kazdy mesic napsat prehled novinek, a alespon dva clanky (nebo jeden dvoudilny). Ty dvoudilne clanky maji mit staly format, prvni dil historicky, druhy dil o konkretnim modelu.

Na co se muzete tesit: mimo prehledu novinek a clanku o Lancii LC2 to bude:
recenze:
- BMW 3.5 CSL s motorem vpredu od Fly
- Porsche 956 od Slot.it
staveci clanky:
- Predelavka Ites Porsche na zavodni monstrum
- Stavba CanAm Porsche 908 z white kitu od Fly
- Jak predelat karoserii Porsche 956 Schiesser na barvy sponzora Liqui Moly
- BMW M1 Procar od Rona Denisa na Norisringu (predelavka)
navody:
- Jak delat rychle a kvalitne obtisky na autodrahova auta (to bude asi ve trech dilech)
- Vyroba hlavy pilota pro modely s prilbou bez hledi
- no a serial vyroba drevene drahy doma - rychle a levne, krok za kroke

Jestli to stihnu, je ve hvezdach..., ale budu se snazit.

K druhe casti Pepinovy deprese, a to ke klubu v HK:
Uz jsem ti nabizel, ze kdyz budes potrebovat pomoct, tak se ozvi. Pokud potrebujes nekdy brousit tu drevenou autodrahu, a poradas brigadu, tak dej vedet, mail na mne mas, budu ted nejakou dobu v Cechach. Pokud budes potrebovat organizacne pomoct s pripravou zavodu, at uz Porsche Cup, nebo Pohar Scalextric, dej mi taky vedet.
vitek dne July 30 2008 13:14:08
Sám prožívám krizi manželství a tak se nechci k ničemu zavazovat a ani nic slibovat. Už se mi to párkrát vymstilo. Takže kutění leží - nechci nic většího rozdělávat a mám šanci jen přispívat.
Myslím, že tento web - toto diskusní forum se už slušně a samovolně vyprofilovalo samo. Komerční auta a jejich úpravy, závody, stavba a věci s tím spojené. "Lexanistům" asi nemá co dát. U nich se ale můžeme v něčem přiučit.
Jiný problém je počet aktivních. Pokud čtu zahraniční fora, tak i tam je omezený okruh aktivně diskutujících.
To že moc nefunguje tzv. klubismus, je tak trochu zátěž z minulosti. Oraganizovanost - jakákoliv, lidi děsí. BOHUŽEL. O tom, že se u nás řeší malichernosti snad není potřeba dlouze debatovat. A občasná závist nebo jen nepřejícnost je pomalu všudypřítomná. A chtít po někom aby přiložil ruku k dílu? Vím svoje.
Toto byly důvody, proč jsme si s kamarádem dali před pár lety pauzu v organizování a já ukončil i papírácké aktivity. Ta úlevu se nedá popsat.

Polož si Pepino problém jinak. Je tento web a DF úspěšné? A k čemu se za dva roky přispělo?

Myslím, že rada od JMS je dobrá. Cesta do Vídně a zaježdění si pro radost. Možná mi to nebudeš věřit, ale pro mně je tím relaxem i ČT.
JMS dne July 30 2008 20:39:31
Hmm,
a taky by nebyl problém vzít rodinku a projít si Schonbrun.
Nedávno jsem tam byl a i když jsem kulturní barbar, tak to vůbec nebylo špatné.
Jelikož pršelo, tak jsme si nemohli projít zámecký park, který je tam opravdu skvostný.
Ale i ta prohlídka zámku stála za to.
Marian dne July 30 2008 22:33:02
Ja jsem si zase s rodinkou prosel v nedeli ZOO ve Zline-Lesne smiley bylo to moc hezke, stalo to za to.
Honza65 dne July 31 2008 09:31:22
KUDY DAL?
Pepino tak jsem si přečetl Tvůj článek a zkusím reagovat.
Předně,psaní není můj silný obor.Ač se Ti to možná nezdá,ale ten web (dle diskuze funguje),dělat web jako je tento určitě není sranda,ale bylo by škoda toho nechat.Teď jsou prázdniny a tak 3 měsíce se nic neděje(závody),takové útlumové období,proto tady v Mostě zkoušíme uspořádat závody-NOSTALGIC GRAND PRIX F1.Doufáme že se to ujme a budem se o prázdninách pravidelně na tyto závody zcházet a snad přijedou i z jiných klubů.Klubové problémy jsou asi všude,osobně nechápu.V Mostě jsme bezvadná parta lidí která se zná již dlouhá léta a vždy jsme se domluvili.Já osobně jsem osm let jezdil po evropě,času pramálo,ale občas jsem se zastavil na dráze,na závodech a nikdy jsem neslyšel ani slovičko.Asi je to tím že některé věci řešíme v hospůdce u piva.Zavřít se doma na vlastní dráze--tudy asi néé,to není to pravé ořechové,budu závodit sám se sebou?
Atmosféra závodů to je to co člověka nabudí,povzbudí k dalšímu zdokonalování,vymýšlení a pro mě hlavně RELAX!! kde zapomenu na práci a jiné starosti.Nechci za každou cenu vyhrávat,chci se pobavit,pokecat co je nového v Praze u Jirky v Děčíně u Edy atd.Je škoda že porsche cup se jede ve stejném termínu jako MČR-GT24,jinak by od nás určitě někdo přijel,ale zkus někdy přiject k nám na závody,nebo Edovi na šestihodinovku.Je-to relax a nabudí to.Čus Honza.smiley
src ceska trebova dne July 31 2008 11:35:29
Ahoj Pepíno a všichni ostatní smileysmileysmiley Asi budu jen opakovat, co tady napsalo více lidí - nic neruš, nezavírej jen si opravdu odpočni. Takové nálady a pocity znám a opakují se u mě zhruba dvakrát do roka. Je toho prostě moc, a vše se ztihnout nedá ( já sedím na zhruba 5 ti židlích najednou a to prostě nejde ).
U nás v klubu je to to samé. Tím, že jsme se otevřeli veřejnosti, tak se vyčerpáváme na těchto akcích, na druhou stranu peníze někde vydělávat musíme. Závody jezdíme po kategoriích vždy v úterý a není to ten maraton co dřív (so+ne). Nakonec nám to i vyhovuje. Další tři dny v týdnu se staráme o veřejnost - měl jsem nápad o prázdninách zavřít a jěště, že mě to kluci rozmluvili - je ještě větší nával než ve školním roce.
Teď nám konečně dorazil RACE MANAGER, tak zase bude co dělat.
Taky se hádáme (většinou o blbosti) ale vždy z toho nakonec kouká něco nového. Zavřením dráhy (nebo klubu) by se nic nevyřešilo. Pořádáme závody pro ČD CARGO, musíme se starat o sponzory ( a nové shánět ), udělěla se parta seniorů, kteří jedou svůj šampionát, jezdí sem lidi jako na raritu z dovolených ( už jsme tady měli Afričany, Skoty, Němce ) a všem se to moc líbilo - jejich very good je pak (kromě pěnez samozřejmě) takovým pohlazením a důvodem k tomu " táhnout tu káru dál ".
Jsme už z tradice (letos 11 let) zaměřeni stašně do sebe - a to je naše chyba. V klubu stále přežívá, že se ostatní přizpůsobí nám. A ono to tak není a ani nebude. Vcelku je to nikam na jiné závody netáhne - nevezmuli já služební auto, a nepřemluvím další tak se nikam nejede. Soutěživost v klubu jim stačí a je pro ně prioritní - a není se čemu divit - dělají to tak už 11 roků.
Dá to ještě hodně práce, ale i toto se časem změní - třeba to začne východočeským pohárem. Až se dohodneme (nebo dohádáme) nad pravidly.
Závěrem - neházej flintu do žita, běž tunit nějaké to Porsche a v klidu užívej léta.
Měl jsem o víkendu na toto téma řeč s JMS (přivezl nám ten ovladač) a chce to opravdu na chvíli vysadit - a hlavně nedělat z SRC pupek světa. Brát to opravdu jen jako koníčka. Pietro.
jeniiiik dne July 31 2008 15:25:40
Ahoj, to že je to co dělᚠohledně těchto stránek k ničemu není pravda. Já víceméně vše, co vím o dráze mám z tohoto webu. Našel jsem ho náhodou, když jsem hledal na internetu inzeráty s díly na starou českou dráhu, abych ji mohl zprovoznit pro malého mé přítelkyně a taky si zavzpomínat na to, jak ma bylo 10-13 (teď mi je 21 takže to vzpomínání není ještě tak složité:-) a ježdění na dráze u mého dědy v sušárně byl zážitek.

Neskutečně mě to chytlo, z původní osmičky mám doma najednou cca 50 metrů autodráhy směs 90 a 74mm, nějakých 15 autíček, včetně čtyřech favoritů, dvou od Ninca, jednoho od Carrery...

Podle tohohle webu a jednoho člena (díky Petře L) si předělávám ovladače, budu dělat jiné konektory na napájení, vím že favorit bez úprav je na houby a taky že p. Kysela slibuje novinky a skutek utek.....

Ohledně přispívání do diskuzí a psaní článků, to není jediná funkce těchhle stránek. Myslím, že je spousta lidí, jako jsem já, kteří na autodraha. org chodí, hltají informace a nezanechají tady žádnou stopu, kromě záznamu v počítadle návštěv, ale i pro tyhle lidi te web je. Má velikou informační hodnotu a jiné české stránky, kde bych se o dráze dozvěděl víc než tady neznám. Já sám bych si na žádný článek netroufnul, ale moc rád si tady přečtu co je tady nového.....
......a za tohle dík!!!! J.S.
vitek dne July 31 2008 17:24:19
To Pietro Třeba je to u Vás tak správně. Ono když si spočítᚠnáklady na účast na kompletním poháru, tak za to mᚠdomů kus dobré dráhy. Co měsíc až dva cestování přes půl republiky nemusí být pro každého. A to, že někdo ohrnuje nos nad dlouhým plastem je jeho problém. Myslím, že větší budoucnost má idea regionálního poháru.
Jeniiiik to taky dobře vystihnul. Informační hodnota pro návštěvníka je nepopiratelná. Paradoxem je, že když něco hledám, tak často vygoogluju tyto stránky.
Pepino. Nechtěls pochvaly, ale ono to k nim musí sklouznout. Co už jiného by mělo být motivací?
ALSracing dne July 31 2008 18:13:24
Taky se přidám, i když jsem tu jen krátce. Ty nálady a pocity, kdy si člověk myslí, že to co dělá je k ničemu nebo, že má pocit, že přešlapuje na místě znám moc dobře. Zažil jsem přesně něco podobné v malých RC. Rozběhly se závody, které pak jakoby pozvolna zapadly (taky nejsem blízko center kde je výrazně větší RC základna tak jako Ty jsi dál od většího počtu dráhovkářů). Vloni jsem i přes léto udělal asi šest závodů a jezdilo se, letos od března vůbec nic (dva plánovaný závody jsem dokonce musel zrušit). Prostě se nepodaří aby se lidi sešli. Tak jsem si dal od března pauzu (vysílačku jsem vzal doruky předevčírem po dlouhý době poprvý) a koukám na netu po dráhovkách. Taky jsem měl pocity, že se na malý Rc vybodnu, ale dneska vím, že se jen trošku vydejchám, pročistím si hlavu a půjde to nějak dál.
Pokud jde o příspěvky, tak až posbírám víc zkušeností s dráhovkama, určitě se s nějakým článkem přidám.
Byla by škoda to celé zabalit!smiley
JMS dne August 01 2008 22:42:05
Jak se říká, když je Blbá hlava- trpí celé tělo.

A ti, kdo to nechápete a myslíte si, že tady Pepíno bude dělat web, pro pár šprýmařů, kteří hledají jakoukoli záminku si z příspěvků dělat posměšky a provokovat kohokoli, jenom, aby byla sranda?

Až vy hračičkáři, co si koupíte komerční autíčko v krabičce dokážete třeba to jako v Itálii, že se vás sejde kolem stovky na závodech a nebudete se dohadovat, potom smeknu klobouk.

Moc jsem Pepínovi Fandil a kdykoli bude něco potřebovat, tak se mu budu snažit podat pomocnou ruku.

Nebudu Pepína utěšovat, jenom mu poděkuju, že se dokázal starat o tenhle web, vymýšlel různé formy společných aktivit a hlavně se pokusil semknout zájemce o dráhu a dráhovky.

Ale jak se říká.........až se ucho utrhne, tak to Pepíno skončí a ostrouháte.
Potom můžete surfovat po zahraničních webech, slintat nad fotkama a snažit si to nějak objednat, aby to vyšlo co nejlevněji.
No a kde se s tím budete cachtat?, když už Pepíno nebude mít takový web, kde umístí vše a to úplně zadarmo, ještě nad tím stráví spoustu času a jediným motivačním stimulem je, že mu tady pár lidí poděkuje.

Protože to většina z rejpalů, neumí ocenit, udělala si z toho léčebnu svých komplexů a nestojí o myslím dobré rady- přestávám tímto přispívat čímkoli.

PSsmileyokud někoho zarazí, že už jsem se tady jednou zařekl, tak jsem to porušil na základě SZ od sutora, ale teď to je opravdu konečné slovo.

Mějte se a Pepínovi hodně zdaru při rozhodování -jak dál.smiley
vitek dne August 02 2008 08:40:19
Byl jsem na tomto webu v posledních dnech docela dost a nemyslím, že by mi cokoliv uniklo, takže buď se mi nezobrazuje vše a nebo jsem něco pochopil jinak.
Tomnem dne August 02 2008 09:47:25
Původně jsem nechtěl nic psát,protože bych jenom opakoval co už bylo napsáno.Nechápu,ale co vedlo JMS k napsání tak zlostného komentáře.Tento web je o domácí autodráze,tak nevím,proč bychom se mi hračičkári tady nemohli cachtat.Sleduju web prakticky každý den,ale posměšky a provokace mi unikly,nebo jsem je nepochopil.Naopak jsem vděčný za každou radu,článek a inspiraci.Sám nemám skoro žádné zkušenosti,tak se nemůžu vyjadřovat ke všemu,co je zde napsáno.Snažím se,ale přispívat dle svých možností a vědomostí.Prospěšnější,než se urážet je lepší zvolit přístup jako Marian.
HWSlot dne August 02 2008 21:19:28
Too Tomnen - to asi chápe jen JMS sám.....taky s tím pochopením mám veliký problémsmiley
vitek dne August 03 2008 12:35:19
Myslím, že nejlepším lékem mohou být úspěšné závody. Pepino v září dvoje pořádá. Mám ještě něco dodat?
LS dne August 03 2008 12:35:20
Po dlouhé době jsem se podíval na některé příspěvky na těchto stránkách, nebo připravuji rozsáhlý příspěvek do sekce „Legendy motorsportu“. A protože jsem člověk, kterého kolegové nazývají „maximalistou“ z hlediska přípravy strategie, zakázek a podkladů všeobecně (chci dosáhnou v praxi pozitivního výsledku první ranou, protože ta druhá stojí spoustu sil, času a peněz), tak tento postup uplatňuji i ve vztahu k historii motorsportu a autodráze jako celku, což je dá se říci mé hobby. Rozhodně nepatřím mezi autory, kteří své články a publikace výhradně staví na „stahování z internetu“, i když někdy to ani jinak nejde. Pro seriózního autora to je cesta do záhuby, nebo právě internet je místo pro převážně neověřené informace. Samozřejmě vyjma agenturního zpravodajství. Pro historii (a historii motorsportu nevyjímaje) to platí dvojnásob.

Nevím, zda obdobný přístup je reálné požadovat po ostatních autorech a přispěvatelích. Ale myslím si, že toto by mohla být cesta, jak web posunout na trochu jinou a vyšší „profesionálnější“ úroveň. Nebo alespoň jeho část, která by mohla být „odbornou veřejností“ brána alespoň trochu vážně. Pojmem „odborná veřejnost“ mám na mysli motoristické a modelářské časopisy a servery (spolupráce s nimi je reálná) a v neposlední řadě také výrobce autodráh, kteří ve střední Evropě na západ od Německa nemají seriózního partnera, u kterého by bylo možné své výrobky na komerční bázi prezentovat, testovat (ne prodávat, od toho jsou obchodníci). Samozřejmě by to znamenalo min. anglickou mutaci, což dnes není nedostupné. Ale co hlavně, znamenalo by to změnu struktury tohoto webu. Abych nezapomněl na „dřevaře“, tak i oni by měli svůj sloupek, včetně uplatnění dlouholetých zkušeností moravského „garážisty“ JMS.

V případě alespoň poloprofesionálního přístupu by to nemusel dělat Pepino sám, nebo na peníze spousta lidí slyší, by by se nejednalo o částky, které mohou člověka uživit. Dále by se musela přehodnotit struktura přispěvatelů a autorů. TomNem v diskusi velmi dobře napsal …“Snažím se,ale přispívat dle svých možností a vědomostí.“ Vynikající přístup, ale snaha vždy nestačí. Bylo by zapotřebí, aby vznikla jakási redakční rada, která by snahu autora „v dobrém“ redigovala a nedopustila, aby se zveřejňovaly opsané články, cizí autorské fotografie bez vědomí autorů, aby se uveřejňovaly nesmysly postahované všemožně z internetu, laické a neodborné názory, atd. Řekl bych, že právě tímto směrem se web v posledních několika měsících vydal. K tomu se přidalo domnělé „kašparování“, urážení se, atd. V sekci diskuse by samozřejmě bylo možné napsat cokoliv, jen bych to radši nepřekládal do angličtiny.

Vrcholem nezájmu a amatérismu zároveň byly, dle mého názoru, výsledky modelářské soutěže. Teď pominu nízkou účast soutěžících, pravda spousta z nás podniká, staráme se o děti a manželky, prostě to není pro nikoho jednoduché. Zcela zarážející pro mne však bylo, že vyhrál model, který měl být automaticky vyřazen. V praxi je naprosto adekvátní přístup, že ten který nesplní zadání je (nebo by měl být) automaticky vyřazen ze soutěže. Jaké bylo mé překvapení, když Marian beze studu prezentoval model Porsche 908, u kterého provedl jedinou modelářskou úpravu (instalace nasávacích otvorů pro chlazení převodovky) a ještě k tomu zcela špatně. Lapače vzduchu mají oproti realitě zcela jiný tvar, prostorovou geometrii a jsou i špatně umístěny na modelu. Jiné úpravy model nevyžadoval. Myslím si, že mohla být věnována i větší pečlivost povrchové úpravě. A přesto mu byla udělena cena.

Osobně si myslím, že Pepino má tři možnosti, jak s webem naložit dál:
1. Web zachovat a posunout jej „o patro výš“. To by přineslo jiný přístup, vyšší prestiž, nové čtenáře a přispěvatele z jiných oblastí a v neposlední řadě i trochu financí.
2. Web zrušit, mít klid a věnovat se rodině či něčemu bohulibějšímu, co jej bude uspokojovat.
3. Web zachovat beze změn, stávající letargii nechat prohloubit až do konečného zániku.


Honza dne August 03 2008 13:35:07
Chlape, drž se. A a se rozhodneš jakkoliv, držím Ti palce!
ALSracing dne August 03 2008 14:11:32
To LS.....

moc hezky napsané, ale asi nepříliš reálné. Mám za sebou pěknou řádku článků v časopise RC Cars a rozhodně se nejednalo o věci stažené či výhradně vyčtené z netu. Vždycky jsem se snažil, aby články někoho oslovily a přinesly užitek. To, že je píšu poněkud obsáhleji, než se někomu zdálo vhodné nakonec vedlo k "redakčnímu zkracování" nebo rozdělování původních článků (aby se do čísla vešlo více autorů....). Mne to dovedlo k tomu, že jsem si dal pauzu, protože zkracovat články na úkor nic neříkajících blábolů se mi nechce. Redakce má sice nyní hodně autorů, ale kam to povede.....????? Nyní jsem se začal zabývat i dráhovkama, mám předjednáno publikování článků i o dráhovkách a také v jiných časopisech než jen RC Cars. Ze strany časopisů zájem o články je a poměrně velký.
Ale představa, že se nad článkem sejde redakční rada, která zajistí, že bude mít slušnou úroveň je asi mimo realitu (nejen na webovém portálu, ale řekl bych, že i v tišném periodiku). Důkazem toho jsou některé doslova šílené příspěvky, které časopisy publikují a které často dublují informace již dávno zveřejněné a navíc bez odpovídající užitečné náplně nebo dokonce jen převzaté odněkud z netu. Někdy mám dokonce pocit, že někteří přispěvatelé mají v každém čísle článek, ale ne proto aby něco čtenářům sdělili nového, ale aby dostali svůj, vcelku příjemný honorář...
Netýká se to pochopitelně všech autorů, a všech modelářských časopisů, ale bohužel není takových článků zanedbatelné množství.
Z titulu těchto zkušeností si dovolím říci, že články, které jsem tu četl jsou vesměs velmi slušné, obzvláště když uvážíme, že jsou psané bez nároku na honorář a z fandovství. Tudíš se není za co stydět a profesionalizovat web???? Myšlenka možná dobrá, ale kdo to zvládne a kdo to zaplatí????
Jen dotaz na okraj, odkud chceš vzít nové čtenáře a přispěvatele? Firmy platí jak známo za návštěvnost a tu mají bohužel asi nejvyšší různé bazary aj. podobně laděné weby, ale málokdy seriozní zájmový portál.
S podobnými problémy (návštěvnost, aktivita, příspěvky atd.) bojují i automodelářské RC weby, kde se ale schází zcela jistě výrazně širší a početnější komunita a přesto množsví autorsky původních článků tam často zdaleka nedosahuje toho co je zde, o kvalitě v řadě případů raději nepřemýšlet a úroveň DF????? Pokud vůbec na těch stránkách fungují, tak to je úspěch!!!
Vypsal jsi tři možnosti jak dál, myslím, že to není až tolik dramatické (pochopil jsem, že vpodstatě jako jedinou možnost zachování tohoto webu vnímᚠjeho profesionalizaci), každý máme občas dny kdy se nadaří a nějak není vidět světlo na konci tunelu. Já osobně věřím, že Pepino to světlo zase zahlédne. smiley
Petr L dne August 03 2008 15:23:50
Nemyslím si, že úroveň upadá, pouze jsme díky velmi intenzivnímu rozjezdu pečlivě "vytěžili" nosná témata.
Logicky se tedy diskuse stáčejí spíše ke konverzaci a řešení drobností, které čas přináší.
Při zpětném pohledu musím konstatovat, že iniciativu na webu postupně až na pár vyjímek převzala skupina, která sezabývá hlavně ježděním na dřevě. Krom příspěvků ohledně novinek na trhu se prakticky již o ničem jiném nediskutuje.
Tady je myslím velký nevyužitý prostor.
Kde jsou sběratelé Ites? Většina z nás má Ites spojený s dětstvím a určitě by diskuse tímto směrem přinesly mnoho zajímavého.
O Plastových dráhách a digitálu také není moc zpráv. Přitom se jezdí SCX digi. Nemít v klubu dva kolegy co závodí i na digitálu, tak o tom také nic nevím.
A takto se dá pokračovat ještě dost dlouho. Chce to jen vytvořit podmínky pro to, aby se zde tyto příspěvky a informace objevovaly.

A jednou zednou ze základních podmínek, aby se objevovaly je klima, které tvoříme tím, jakým způsobem zde diskutujeme a jak navzájem na své příspěvky reagujeme.

Již jsem se o tom jedno zmiňoval- jako čerstvý člen, sotva jsem se zde rozkoukal, jsem se zapojil do diskuse o autorských právech. Po velmi krátké přestřelce zastánců strikně legálního postupu a zastánců selského rozumu vedoucího k porušování autorských práv jsem to od jednoho z těch, kterých jsem si za jejich práci vážil schytal tak, že jsem vážně uvažova nad tím, že web vymažu z "Favorits" a zasloužilého kolegu pošlu do p.....
Nakonec jsem to vydýchal a ono se to nějak uklidnilo. Kolik je takových, co přijdou, rozkoukají se a než by takový atak riskovali, radši mlčí a v klidu si zde surfují?
Absence nadhledu, ohledu, tolerance a představa o své absolutní pravdě o které ani v náznaku nelze žertovat je dobrým způsobem, jak to zde lze efektivně pohřbít.
Takže pokud nám na webu záleží, tak bychom se měli starat aby existoval. Myslím, že to, že zde můžeme spolu komunikovat je to nejdůležitější a je nás dost málo na to abychom se pořád hádali a dělili.
Proto si myslím, že variata 3 není nutně cestou do záhuby. Tedy pokud nᚠweb na té cestě nezahubíme vlastní hloupostí a malostí.
vitek dne August 03 2008 16:44:39
Pokud to chceme posunout někam jinam, dělat i jinak apod., tak se asi zájemci o tuto změnu, přesněji Ti se kterými by Pepino chtěl spolupracovat, musí sejít. Myslím tím fyzicky, na určitém místě, věnovat tomu nějaký čas. Tady ta vitruální výměna názorů (ještě k tomu ve volně přístupné části webu) není řešením.
Aby bylo vysloveno všechno co vysleveno být má.
Proto bych dopředu nezatracoval žádný směr ani návrhy i když po svých zkušenostech jsem k ledasčemu taky skeptický.
LS dne August 03 2008 17:34:36
Odpověď ALSracing
Myslím, že jste mne zcela nepochopil. Mně neleží na srdci příznivci RC modelů a jejich časopis, ti svou hračku už mají.

Naopak se naskýtá možnost informovat o autodráze určitou formou i čtenáře webů a časopisů o motorsportu, zejména o F1. To jsou potenciálně noví zájemci o autodráhu a vše s tím související. Ovšem stávající úroveň tohoto webu nezakládá možnost s profesionálními servery o F1 kooperovat. Vím o čem hovořím, nebo některým z nich, včetně zahraničních, dodávám své materiály. A tam všude redakční rady jsou, a dost přísné. Rozhodně neplatí, že by měly zájem o všechno.
ALSracing dne August 03 2008 21:50:33
pro LS

moje odpověď byla uvedena jako příklad stavu věcí, vím dobře, že se tento web věnuje dráhovkám. Nicméně možná stojí za informaci, že i Rc časopisy píší o dráhovkách a mají o ně zájem a to nejen v cizině, ale dokonce už i v tuzemsku.
Abych byl upřímný, nějak si moc nedovedu představit kooperaci portálu, který je o domácí autodráze s renomovanými weby o F1 a to ani v případě "profesionalizace" tohohle webu.
Myslím že velmi pěkně to napsal Vítek tou poslední větou, protože to je trošku problém nejen tohohle webu. Vše je v lidech a jejich přístupu, ne v profesionalizaci.
Marian dne August 04 2008 12:52:57
Taky souhlasim s posledni vetou ALS a Vitka. Na druhou stranu ale myslim, ze LS nemluvi do vetru, a ma uz urcite pripravene nove clanky, ktere uverejni na tomto webu. Neni to sice za penize, a neni to ani zahranicni server, a bude to v cestine, ale ja se o to vic tesim.

Uz jsem to psal nekolikrat, statistiky dokazuji, ze OBSAH internetu tvori 1% ctenaru, 10% o nem diskutuji a 90% jen pasivne cte. Myslim, ze tomuto webu pomuze vic clanku (myslim na tech 90% ctenaru, tam je ta sluzba predevsim), protoze hodnota webu je odvisla od hodnoty informaci v nem obsazena. A penize za clanek - tak nevim, ja uz jsem se jako novinar zivil smiley, a nechci to delat znovu.
Jirka dne August 04 2008 15:42:21
Když už se zde propírá minulost i budoucnost těchto stránek chtěl bych k tomu také něco poznamenat.
Pokud tyto stránky zaniknou, tak to bude veliká škoda. Já jsem hlavně díky jim objevil autodráhu na klubové a závodní úrovni. Jsem rád pokud si zde mohu přečíst vždycky něco nového ale nelíbí se mi, když někteří diskutující se k něčemu musí vyjádřit takříkajíc za každou cenu. Mluvil jsem s mnoha lidma, kteří své několikaleté zkušenosti zde už raději nezvěřejňují, protože pokud se tak stalo, něktěří oponující diskutující je svými teoretickými úvahami odradili od dalších příspěvků. Jedno české přísloví: mluviti stříbro, mlčeti zlato. Třeba by pak úroveň tohoto webu byla vyšší.
HWSlot dne August 04 2008 17:41:58
Jirko, taky přidám jedno přísloví:
Když hlupák mlčí, může se zdáti chytrákem.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
07
07
Pohár SCALEXTRIC 3. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 34
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio