AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 20:01:40 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Lepení převodů
 
ZajímavostiI do sféry našich malých modelů se čas od času dostanou postupy a materiál z klasických větších SRC závodů. Pokud jsou pravidla závodů benevolentnější a přímo neurčují typ a výrobce součástek, je možné i na našem trhu najít velmi zajímavé výrobky, které posunou jízdu našich miláčků o kousek vpřed.

Dnes se podíváme na postup lepení plastových převodů na klasické osy. Konkrétně na osu Slot.it 2,38 mm.

Celý návod byl nafocen včera v královéhradeckém klubu, činnost provádí Standa Němeček.

Nejprve je třeba trochu zvětšit díru v převodu. Oproti ose 2,38 mm je otvor pouze 2,36 mm. Na ose si poté odměříme místo, kam přijde převod nalepit. Ideálně označíme fixem. Toto místo je třeba následně vybrousit, aby bylo možné nanést vrstvu lepidla. Pomoci může buď klasický jehlový pilník, kterým z několik stran vybrousíme malé drážky nebo např. dremelka.

Poté naneseme lepidlo. Na převody se osvědčilo dvousložkové UHU v ceně kolem 150,- Kč. nejprve naneseme lepidlo na osu, poté do otvoru v převodu a převod nasadíme. Lehce otáčíme převodem. Lepidlo je dobré např. jehlou nanést i do otvoru pro červík. Dalším zlepšovákem je osu trochu nahřát zapalovačem, lepidlo více zkapalní a otáčením se řádně přichytí. Poté necháme zaschnout (dírou pro červík nahoru) min. 12 hodin. Nakonec ještě můžeme zabrousit vlastní náboj na převodu.











Komentáře
Jirka dne January 20 2010 17:06:25
Dobrý. Já teda lepím převody tmelem loctite a náboj zabrousím ještě před lepením abych si pak nehrábnul na osičku.
Standa dne January 20 2010 17:16:26
Já si do osičky nehrábnu,nejdří stočím průměr a dýlku upravím speciální ruční frézkou s dírou 2,38mm./viz.pokračování za týden/.
Jirka dne January 20 2010 17:30:32
No jo, ten soustruh je super, taky bych ho potřeboval.smiley
HWSlot dne January 20 2010 17:38:20
Dobrý.Ale....jednak co je to za převod? (alespoň výrobce)A druhak mi v tom článku chybí hlavně DŮVOD, proč by se to mělo dělat.smiley Co se získá tím, že místo abych do dírky pro červík ten červík našrouboval a převod utáhnul, raději tu dírku zapatlám lepidlem......smiley
Petr L dne January 20 2010 18:16:08
No přece už to nikdy od sebe nedostaneš ne smiley
Standa dne January 20 2010 18:53:03
Důvod je tajnej a převod je běžně k dostání u prodejců velkých SRC.
Standa dne January 20 2010 18:54:14
Zapomněl jsem tohleto...smileysmileysmiley
Jirka dne January 20 2010 19:02:35
Ivane já takový převod používám tam, kde chci dostat sidewinder a slot it se nevejde. Když tomuto src převodu zabrousíš náboj, tak je užší ale nezbyde ti než ho přilepit protože jaksi zmizela dírka na červíčka. A taky je tento převod tišší a má zrovna počet zubů co se mi hodí. Je také minimálně třikrát levnější než origoš na komerčky. smiley
JK dne January 21 2010 09:12:52
Souhlas s Jirkou. Lepší je zabrousit náboj před lepením. Dyž se to dělá třeba pilníkem až pak tak se náboj hodně zahřeje a některý lepidla se vytaví a pustí. Ne každej má soustruh nebo spešl frézusmiley.
Standa dne January 21 2010 10:15:35
Zabrušovat náboj předem je z hlediska přesnosti sestavy špatně,zahřívání je skoro nulové, odvod tepla kleštinou je maximální, toto UHU naopak při zahřátí ještě víc ztvrdne........nemᚠli frézku a bojíš se hrábnutí do osy, je metoda zabroušení předem asi jednodušší.
JK dne January 21 2010 11:01:38
Já myslel zabroušení nahrubo a po nalepení to jen přelíznout pilníkem přesně podle potřeby. Hrábnutí do osy bysem se nebál. Přece jenom je velkej rozdíl mezi hliníkem náby a tvrdoocelí. Jasný že hitech postup je lepšísmiley.
JMS dne January 21 2010 16:03:26
No vida,
Standa zavádí Hi tech do komerček.
Myslím, že je to dobře uplatnit zkušenosti již odzkoušené.
Jirka dne January 21 2010 16:14:47
Ale jen v mírném pokroku v mezích zákona (pravidel), jak už tenkrát říkal Jaroslav Hašek.smiley
vitek dne January 21 2010 17:06:08
Předpokládám, že je to nerozebiratelný spoj - čili při zničení převodu jde do ... i osa.
A pokud si dobře uvědomuju, tak je asi u všech modelů fixní vzdálenost mezi zadní osou kol a hřídelí motoru - u sidewinder. Což asi znamená pečlivý výběr převodu před touto úpravou.
Co jste tunili za model a jaké jsou parametry převodu?
Standa dne January 21 2010 17:31:59
Vítku, na obrázku je konverze 19mm36z do FLY, a vedle leží31z17,4 do AW Ninco.Po "použití" skřípneš podélně pupek převodu štípačkama a nalepíš novej.,atd...
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
BMW 320i (Revell)
BMW 320i (Revell)
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 36
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio