|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Kvalita / nekvalita komerček |
| |
| Je vak zajímavé, e po zprávě ohledně kvality zmíněné edice Brawn GP se mi začínají ozývat dalí a dalí lidé, kteří jsou víceméně nespokojeni s kvalitou modelů a zároveň s přístupem prodejců a větinou se jim u ani nechce zkouet něco reklamovat.
Kde to pak ale jsme? Neříkejte mi, e platí to, co říká p. Pohlreich, e čei prostě snědí vechno a bojí se dát najevo, e je něco patně.
Přeci model od renomované firmy, ačkoliv se vyrábí také v Číně, nemůe být na stejné úrovni, jako hračka za 199,- Kč na stánku na trhu. Ano, je to primárně hračka a cena přeci není dána tím, e k tomu můu časem nakoupit díly a k tomu na trhovém stánku nikoliv.
Navíc, pokud se firma Scalextric (a znovu opakuji, e mně osobně se toto u Scalextricu stalo poprvé) honosí 50letou tradicí, tak přeci o to více musí v dnením konkurenčním prostředí dbát na kvalitu a ne e naopak půjde s náklady dolů a dolů. A rozhodně si nemyslím, e bych je zveřejněním fotek nějak pokodil.
Případ Buttona je o to víc zajímavý, e dle kolegy měla být edice dle prvních zpráv omezena číslem 2009 ks (dle roku, kdy získal titul a ne 5000 ks, jak tomu fyzicky je). Je tedy moné, e na základě velké poptávky se prostě narychlo vyráběly dalí modely a kvalita této 2. edice ji není taková. Ale to jsou zatím jen střípky z různých zahraničních fór.
Kadopádně, jedni máte problém s nekvalitou a nemoností reklamace, někdo s hrůzou čeká, co mu vlastně dojde. Takto to přeci nejde dál.
Dalí zajímavostí je, e na SLOTFORU se objevil dalí článek, který se věnuje problematice tamponového tisku u Scalextricu a jeho nekvality. Na stejném foru mi lidé píou o přístupu českých prodejců z reklamacemi.
Jan mi píe:
Jedná se o kvalitu modelů, nedokáu se smířit s tím, e jsou mezi námi příznivci autodráhy potamo modelů, kteří nekvalitu přecházejí "mávnutím ruky" "vdy je to jen hračka!!!" Tak podle "pravidel" výrobců se jedná o "hračku" od 13 let+ ale limitky jsou předevím pro sběratele a tak jejich kvalita MUSÍ ODPOVÍDAT!!! Je tu dalí faktor, jestli pro "někoho" je 1.350.- Kč málo tak já se domnívám, e pro větinu modelářů ne!!
Já jsem hodně citlivý na nekvalitu a věřím, e nás je víc!
Na Faro diskuzi zase jakýsi Martin píe opačně o tuposti, kdy "upadlo kolečko a dalí takové malichernosti" a my si s tím neumíme poradit. Přeci to, e jsem zručný a umím si něco opravit neznamená, e produkt kupuju s tím, e je rozbitý ... nebo ano?
Nějak mě přestalo bavit být ovce.
SCX
Toto je ten druhý Button, co mi dorazil
Přemýlím, zda luté zrcátko není naschvál a tečka pod logem Virgin nějakým identifikačním znaménkem
A tak můeme pokračovat. Oba VW od PowerSlot mají tak krátkou zadní osu, e disky drí asi tak na 1 mm a při jízdě upadnout. U obou dvou FLY Starters (určeno primárně dětem) se netočily převody, protoe byly prasklé pastorky i převodová kola, take jsem to musel obratem při prodeji opravovat. U Scalextricu se mi toto stalo poprvé. U Slot.it si lidé stěují na kvalitu základních oranových motorků, kterými jsou vozy osazeny. U FARA zase, e je někdy ve tak napevno, e se auta ani nerozjedou. TeamSlot je kapitola sama o sobě, tam se kupuje u s tím, e to je polorozpadlé.
Ale můeme si za to sami. Nakupujeme bez dokladů. Nechceme reklamace řeit, protoe si stěujeme neustále na nedostatek času. Zboí vybíráme na internetu na základě fotky produktu od výrobce atd. atd. atd. | |
| |
|
|
dne November 05 2010 11:04:25
Určitý mnoství zmetků existuje v kadý výrobě. To co popisuje mi příde spí jako totálně zcestný postoj a neochota zdejích prodejců a dovozců obecně k přijetí odpovědnosti za jimi prodávaný zboí. Asi za to můe i jejich dost slabá pozice vúči jejich zahraničnim dodavatelum. Kolik promile jejich produkce asi můe celej českej trh tvořit?
Kdy jako prodejce reklamuje ven stojí tě to peníze za dopravu a spoustu času s nejistym výsledkem. Kdy to od zákazníka přijme můe ti jeden nevyreklamovanej kus odstřelit zisk z celého zbytku. Pak je jasný e bude raděj dělat mrtvího brouka. Stejně tady lidi moc jinejch alternativ nemaj a za čas to zase skusej. Prostě dědictví minulejch let který se potáhne jetě léta.
A taky "kupuj a kuuj" je nejjednoduí verze obchodu |
dne November 05 2010 19:00:56
Přesně jak píe JK, co si budeme namlouvat, v dnením světě spotřeby a v konkurenčním boji, který panuje v modelařině obecně je to dost sloité. Dovozce doveze model renomované značky, zaplatí clo, DPH dopravu a pak s hrůzou zjistí, e mu přiel mejd a to má na něm jen pár procent výdělku..... jinak si to lidi koupí zvenku levněji bez cla, DPH atd, no vak to vichni známe. Poslat to reklamovat zpět je vdy hodně komplikované a drahé a tak prostě toho černýho petra přehraje dál spoléhajíc se na českou mentalitu.... Je to zkrátka a dobře o tom co si kdo nechá líbit a jakej má kdo aludek. Značkový ale přesto noname producent s fabrikou někde v Číně je vpodstatě nepostiitelný a často nedostiitelný. Za tento stav si ale můeme vichni, kdo nekvalitní věci kupujeme libovolně v jakém oboru. Je to nae chyba, e umoníme vydělávat výrobcům a překupníkům na mejdu. Otázka je jak z toho ven??? Jsou věci u kterých to je řeitelný ... třeba výrobou v tuzemsku a nákupem u prověřenýho dodavatele, který respektuje a uzná případné reklamace (občas se něco nepovede kadýmu )
Ale to bude přeci draí ne z Číny!!! A nebo bohuel některý věci nebudou vůbec... V komerčkách je spousta věcí u kterejch si normální člověk klepe na čelo, předraený a nekvalitní věci tu nejsou nic vyjímečnýho, ale jak dopadají pokusy dělat kvalitu v tuzemsku víme .... mnoho lidí křičí, e to je drahý (i kdyby to stálo stejně nebo dokonce míň ne mizerný "značkový" čínský komponent) a produkt nekupují. Výsledkem je pak logicky to, e ty věci nikdo nehodlá dělat a následně se zase pláče nad tím, e to je z Číny mizerný.
Dalí paradox je ten, e obchodníci aspoň dle moji zkuenosti nemají ádný zájem kupovat např. kvalitní tuzemský produkty ..... zastavil by se toti ten nekonečný keft se mejdem, který se obvykle pár dní po záruce rozpadne a kolečko se opakuje.
Jedinej příklad... kdy jsem nabídnul roubovák, který dělám pro červíky M2 tedy do komerčních modelů (kvalitu jistě zhodnotí někdo jiný) nejmenovanému významnému prodejci tak jsem ani nestál za odpověď a to se mi stalo u spousty věcí v minulosti mnohokrát.
Co s tímhle dělat??? |
dne November 05 2010 19:16:28
To JK, s ochotou kupovat tuzemské zboí to chce čas a generační výměnu, kolik máme kadý v okolí vrstevníků, kteří by si nepořídili za ádnou cenu kodovku............. |
dne November 05 2010 23:21:48
Pepíno,
zatím tady nezaznělo to podstatné- koupil jsi si to pro sebe, nebo pro dalí prodej, jako prodejce?
za dalí- nezaznělo tady od koho ti takový mejd přiel.
Je to tragedie, ale asi realita v ČR normální.
Lidi tady kupují cokoliv a dovozci dováejí ve co je cenově výhodné.
Ovem je tady i jiná věc- hodně věcí tady stojí daleko víc jako venku, i kdy příjmy jsou tady daleko nií.
Jak je moné, e v USA v normálním obchoďáku stojí Americké značkové tenisky 30 doliků a u nás přez 1800,-
Díny Levis 501- 19,- dolíků Wranglery 16,- ???? a jetě, kdy koupí větí nákup dostane bonusový ek třeba na 50 dolíků.........
Nedávno mi odely dva LCD monitory a kdy jsem je dal klukovi co to opravuje říkal, e na to nic nesene, e jsou to výběhové typy .
Oba klekly těsně po záruce a oprava není moná.
Take sem se valí ve co u nikdo nechce a on si to někdo koupí.
Kdoví, jak je to i s těma formulkama- třeba se někde domluvili a nechali udělat něco navíc a krabička je to nejjednoduí.
Stejně by mě zajímalo, jestli nějak uspěje u toho co ti to prodal.
Dej vědět. |
dne November 06 2010 10:00:16
Juro u elektroniky je ivotní cyklus modelů je tak krátký, e se opravdu často nedá i v době záruky zajistit dodání stejného modelu. Mám stejnou zkuenost a ne jednu s DELL. A výběhové typy to nikdy opravdu nebyly.
S cenou je problém v tom, e jsme malý trh a díky tomu máme logicky vyí ceny, dalo by se to řeit virtuálním spojením několika sousedních trhů na úrovni dovozce, ale to bychom chtěli od dovozců něco, co asi přesahuje jejich představivost.
Z toho co jsem kde zachytil je zrovna této limitky na trhu nějak víc, ne bylo na začátku ohláené, take bude asi blízko |
dne November 06 2010 17:23:00
Pánové, jsem asi otravnej, ale musím prostě znovu napsat, proč jetě
nikdo z majitelů Limitky Brawn GP se "neozval", aby ostatním nevzal
nebo vzal chu koupit tento model, nebo je to ten známý strach se ozvat ? |
dne November 07 2010 16:12:39
Nestíhám, napíu později, ale prodejne mohu vinit pouze z toho, e auta nekontroluje a reklamaci by měl uznat, take toto nebylo mířeno proti němu. |
dne November 08 2010 11:55:10
Zásadním problémem je, e to auto neodpovídá předloze. Tzn. pomalování auta odpovídá skutečně velké ceně Brazílie - jak je prezentováno, tvarově se vak jedná o vůz nasazený na velkou cenu Turecka. Anoncovaný Barrichelo z Monzy je tvarově také mimo.
Scalextric u limitek zřejmě změnil strategii. V papírovém obalu nebudou distribuovány lepí výrobky (i kdy tento model má v limtce bronzová loiska a o něco silnějí motor), ale vozy atraktivnějích pilotů. To platí ji od Limitky Niki Lauda + James Hunt. Týmové dvojky jsou prodávány v plastovém obalu o 15% levněji.
Popis tvarových nedostatků a někdy přítě.
Závěr: Kdo chce Buttona v mistrovském voze, musí si koupit tuto limitku. Jiná u nebude. Na druhou stranu, sběratelům nic jiného nezbývá. Scalextric alespoň jednou za rok nějakou formuli vyrobí, by to dnes není ádný zázrak. Jiná alternativa není. FLY vyrobil naposledy Williams FW07 a dalí modely jsou v nedohlednu, a to se jedná pouze o historiky. Carrera je v modelové věrnosti F1 poněkud pozadu a o F1 SCX v součastnosti nemá smysl psát. |
dne November 08 2010 13:53:25
Dalí úhel pohledu . Tím pádem zůstává bez negativních připomínek jen ta krabice .
Life is like a box of chocolate - you never know what you're gonna get. |
dne November 09 2010 09:17:56
To co napsal LS je důleitá informace a díky za ni. Jak u jsem jinde psal. To, e model neodpovídá předloze je samozřejmě problém, ale pokud by se toto stalo důvodem pro oprávněnou reklamaci, tak to modelářské firmy můou zabalit.
Tady ovem řeíme, e konkrétní model vykazuje zásadní vady - v tomto případě "na kráse". A zda a s jakou pravděpodobností úspěchu lze takovýto produkt reklamovat. On je to tak trochu modelový a precedentní případ. A myslím, e jeho výsledek by měl zajímat vechny.
Jinak v rámci reklamace moc moností u není. Buď vrácení peněz, nebo výměna modelu. Nebo zamítnutí. Ve do 30 dnů. Pak můe následovat stínost u ČOI. Tady bych vyuil pomoci S.O.S. |
dne November 09 2010 10:31:34
Take jetě pro upřesnění. Oba vozy byly určeny pro mé zákazníky na jejich objednávku. Oba dva vozy ly standardní cestou přes objednávku u české firmy, která vozy dováí (je jich v ČR několik).
Můj dodavatel mi řekl, e mu mám vůz poslat a e se na něj podívá. Tedy není to o tom, e nechce uznat reklamaci. Podle něj pouze pokozuji značku, kterou sám prodávám tím, e upozorňuji ne nekvalitní model.
Problémem je vak to, o čem píe Jan. V tuto chvíli mám odezvu od 2 zákazníků (mě a jednoho v zahraničí). Moje vozy nic moc, jeho vůz prý OK.
Podívám-li se do mé sbírky a porovnávám vozy Scalextric F1, tak vězte, e první Williams (mám asi 4 roky) má pod lakem asi tak 2 smítka ... BAR Honda (mám 2 roky) má 10 smítek ... Button jich má asi 100. |
dne November 09 2010 10:38:36
Vítku neblbni to bysme si za chvíli řezali pro hračku mezi sebou hlavy . Určitě se to dá vyřeit nějak normálně dohodou třebas slevou nebo výměnou.
Ber to tak jak naznačuje LS. Jinej Brawn prostě nebude. A do rizika mejdu de kadej vdycky kdy objedná něco na dobírku a nekupuju na krámě. |
dne November 09 2010 11:56:40
To JK já se na to dívám z pozice koncového zákazníka u kterého můe dojít k této situaci a nemá jiný nástroj na řeení ne reklamaci.
Jako soudný zákazník také nepaualizuji. Vím, e se můe stát chyba. A pokud budu mít zájem o konkrétní model dané značky, tak si ho koupím (nedostatky na jiném modelu mně neodradí).
Jen mně zajímá jakou mám anci uspět v běném reklamačním řízení jako řadový zákazník. Čili jak se odpovědný subjekt postaví k tomu, e se stala chyba. Tedy jestli to za chybu bude vůbec povaovat. |
dne November 09 2010 12:15:06
Jó dy de o princip musej jít vechny ohledy stranou .
Jen mi to u hračky přílo jako přehnaný řeit věci soudem nebo ČOI. Pepino sám říká e u se nějak vzájemně dohodli na řeení a to je podstatný.
Internet je hodně účiná zbraň a rychlej soud můe ukodit i tomu kdo vlastně nic nezavinil. Pčinejmením obchodně. U sem to tady psal v případě Fara. |
dne November 09 2010 16:12:38
Internet je hodně účiná zbraň a rychlej soud můe ukodit ..... , kdy tohle ví ty, já, Pepa, Karel...tak to snad taky věděj ty obchodníci/výrobci a a se podle toho zaříděj. Ale rozhodně né tím, e budou vyhroovat něco v tom smyslu, e ten a ten "pokodil dobré jméno firmy" a je tudí nutno ho pohnat k soudu !!! |
dne November 09 2010 18:03:23
No zajimavé.... zaujal mne názor dovozce o pokozování značky tím, e se upozorní na něco nepovedeného??? To je řekl bych trochu moc přitaený za vlasy. Jako výrobce moc dobře vím, e se vdycky ve nemusí podařit a e ne kadý zákazník musí být s tím co dělám spokojený, ale pokud bych mu prodal evidentní mejd tak se pak nemohu divit, e mne na webu rozmázne.... Myslím, e se ale i takový věci dají pozitivně vyuít a to bleskovou nápravou problému i za cenu vlastního prodělku. ale to asi ne kadý obchodník dělá???
Mně se třeba stala právě teď taková věc. Zákazník si objednal měřící čipy (infra měření pro závody) do RC modelu. Snail jsem se maximálně vyhovět i přesto, e jsem čipy neměl skladem (odpluly v létě do Polska) a musel jsem do nich obstarat procesory (to mne stálo vzhledem k nákladům na dopravu víc ne zisk z prodeje) . Prostě jsme se nějak domluvili a dělal jsem to pro spokojenýho zákazníka a pro dobré jméno značky. Čipy jsem v domluveném termínu poslal a navíc tam přidal jeden zapůjčený kdyby se jim to na závodech rozbilo nebo třeba čip při zapojování pokodili (jeli na nějaké důleité závody do Německa). V den závodů následoval telefonát, e ani jeden čip nefunguje a e mi je chtějí poslat po závodech zpět. Přestoe jsem čipy před odesláním otestoval a byly funkční souhlasil jsem s vrácením. Včera mi přily zpět dobírkou, kterou jsem přijal. Vechny čipy jsou plně funkční a podle veho byl v modelu připájený jen jeden. Můj závěr je takový.... jsem za blbého dobráka. Zákazník potřeboval čipy jen na tento jediný závod, který odjel a čipy mi pod záminkou reklamace vrátil (evidentně lhal). Take jsem mu zaplatil i potovné .... No nic čipy mám doma, fungují, koupí si je někdo jiný sluný..... To jen tak pro příklad, e dělat busines v modelařině je opravdu někdy zajímavé... |
dne November 10 2010 07:33:30
Hele, to je ve vech oborech,v mém taky-ale u mne se to bohuel nedá prodat někomu jinýmu! |
dne November 10 2010 09:00:19
Stando fakt? Já bych třebas o nějaký sluně "zajetý" klofáky měl zájem |
dne November 10 2010 09:13:22
Vyskladním, mám dost! |
dne November 10 2010 09:46:44
Bacha. Standa občas zaskakuje i jako veterinář v ZOO - abys nedostal klencáky od hrocha . |
dne November 10 2010 10:04:23
To si plete s Dr.Hrabým ve Dvoře Králové,...ikdy někteří klienti hrochypřipomínají. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
129
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 28
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|