|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Na právě skončeném veletrhu Hračka a Model Hobby jsme představili sériovou podobu univerzálního podvozku, konkrétně modifikaci FARO 02-01 pro Národní formuli FiKS 01. Pouze pro přesnost připomínáme předchozí podvozky:
* Faro 01-01 pro Favorit;
* 01-02 Audi TT-R;
* 01-03 evo I Ferrari 360;
* 01-03 evo II Ferrari 360 v současné podobě.
Podvozek FARO 02-01 byl konstruován s ohledem na vyuití jak v nových modelech FARO (řada národních formulí, spidery MTX a koda, koda Super Sallon, Tatra T 607 a pod.), tak i modelech FARO Klasik (vechny F1 ex Gonio, sportovní vozy a prototypy). Forma umoňuje výměnu dutin tvořících bočnice konkrétního modelu. Zadní upínací segment lze doplnit o upínku, umoňující regulaci světlosti podvozku po 1 mm v rozmezí 3 mm.
Přední náprava s integrovaným loiskem vodítka je posuvně uloena v dráku motoru a lze tak měnit rozvor po 1 a 0,5 mm v 10ti krocích (drák motoru má dvě kotevní achty). Přední náprava je odpruena ikmými torzními tyčemi, co pomáhá odfiltrovat spáry a nerovnosti dráhy a přispívá k lepímu vedení modelu (vechny modely FARO vyuívají přední kola jako regulérní prvek geometrie modelu). Materiál podvozku je speciální polyamid s přísadou skleněných vláken, to zaručuje pevnost a prunost dílů i samomaznost loisek. V roce 2007 nebudou popsané výlisky samostatně prodejné jako ND. Přední i zadní osa je černěna, P průměr 2 mm, Z průměr 3 mm (standardní řeení nových modelů FARO).
Nové je rovně vodítko FARO 32-V1 (konstrukce formy umoňuje výrobu vodítek s různými délkami čepu podle pouitých P kol a tedy světlosti modelu). Princip vodítka byl vyzkouen na transkitech Ferrari 360 a na základě získaných zkueností byla zhotovena definitivní forma. Materiál vodítka je čistý polyamid, to umoňuje pouití ohebných zámků kartáčků. Nová vodítka budou v nejblií době zařazena do sortimentu e-shopu.
Drák motoru podvozku 02-01 je opatřen dvěma achtami pro magnety FeNdB. Magnety je moné vysouvat a simulovat tak přítlak, při max.vysunutí dochází k propérování P nápravy a přitisknutí kartáčků k vodivým trolejím. Tento způsob je moný pouít na dokonale rovné dráze a po kontrole spojů dílů (zásadně se zvýí brzdný účinek, ale také vechny pasivní odpory narůstají a je nutné je překonávat max. výkonem motoru). Pro rychlou jízdu na drahách s delími rovinkami je moné magnety zasunout nebo zcela vyjmout a model je moné dováit v prostoru bočnic.
Pro vyí výkony jsou připraveny i nové motory (26000 ot/min, FeNdB magnety, jiné vinutí), které budou nabízeny jako tuningové díly. Vzhledem k vyímu proudovému zatíení (cca 2A) připravujeme také alternativu k současně pouívaným deskovým odporům v pistolových ovladačích.
V současnosti tedy probíhá montá prvé série podvozků FARO 02-01 a během několika týdnů budou doplněny o karoserie národní formule FiKS 01 týmu Motorsport Křenek. Modely FARO budou opatřeny kvalitními samolepkami (výroba FARO, termotransferová tiskárna s vysokým rozliením, fólie 30 mikronů, permanentní lepidlo).
Současně budou uvedeny na trh také nové pneumatiky (zcela nová směs, měkčí, vyí grip) v několika velikostech a provedních, jako tuningový díl pak budou dostupné i silikonové pneumatiky FARO (tmavě edé).
| |
| |
|
|
dne October 08 2007 07:00:28
No tak u zase máme za co utrácet. Akorád nevím jestli půjdu do těch motorů(26 000), asi a podle ceny...
Podle mě podvozek není propadák a oproti favoritu je tam hodně zlepení př ty vysouvací magnety. |
dne October 08 2007 07:55:14
Doufám, e se to brzi objeví v nabídce a do krouku budu moci objednat pouze některé z dílů. Na tom by se ji dal postavit pohár Faro, ale kdo bude suplovat výrobce? |
dne October 08 2007 14:31:08
Je dobře, e se začínají ji představené prototypy dostávat konečně na trh.
Doufám, e cesta jednotlivých dílů celé formule do prodeje v rámci servisu bude také rychlá, to e nebudou v prodeji v roce 2007 doufám znamená, e v 2008 ji ano.
Nechápu ovem proč Faro pouilo přední osu 2mm. Mám pocit, e v SRC máme zaběhlé průměry os 2,45 a 3mm. Proč tedy zavádět dalí rozměr? |
dne October 08 2007 14:48:47
S tou rychlostí bych na FARO moc nespoléhal - asi včetně národních formulí bylo avizováno u cca před půlrokem a i dnes se zde objevuje nejasný termín "během několika týdnů" - v lepím případě bych to viděl někde na konec roku.
Zvolený rozdílný průměr os je sice pro měřítko 1:32 poněkud netradiční (2,38 by určitě bylo s ohledem na převaující větinu dodavatelů lepích tuningových doplňků univerzálnějí), ale nejspí moc závodníků faroformule tunit i jezdit nebude a na domácí dráhy je to nakonec jedno.
Zajímavě ale bude uvedení silikonových pneu (a jejich cena). |
dne October 08 2007 15:02:10
Na ty pneu se taky teím a zároveň souhlasím se Sutorem "nejspí moc závodníků faro formule tunit i jezdit nebude a na domácí dráhy je to nakonec jedno". |
dne October 09 2007 07:21:41
V diskuzi na webu Fara jsem vznesl dotaz na dostupnost dílů pro krouky - zatím bez odezvy.
Takté jsem se ptal na realizaci nápadu rozjet seriál Faro, tak jak jsme o tom mluvili v Roztokách. Odezva zatím ádná. |
dne October 09 2007 09:01:53
Ono je otázkou co na tom chcete jetě tunit? motor to má mít silný jako bejk, gumy taky tak snad jedině solidnějí převod. kulaté magnety na tom jen tak nenahradíte take není co řeit. Moná tak vzhled e by si chtěl někdo doma udělat soukromou stáj. |
dne October 09 2007 10:10:53
V intencích domácí autodráhy má víceméně pravdu (viz výe), pro jízdu i závody na dřevě je to trochu jinak. Má monost to zkusit na vlastní kůi... |
dne October 11 2007 06:21:26
V diskuzi na stránkách FARO jsou odpovědi na mé dotazy ohledně dostupnosti podvozků a vypsání poháru FARO. Jednají prý s praskými kluby. Není to téma pro nové vlákno? |
dne October 28 2007 17:38:54
O tom jak silný je motor by se dalo dlouho polemizovat. Zda je dobré řeení mít rozdílný průměr na přední a zadní ose taky. Vodítko zůstalo jistým kopytem.
A bude docela zajímavé, jak se podaří sladit zavedení motoru se skoro 2A s dodávkami nových odporů do ovladačů.
Na druhou stranu se těím na pneu.
Myslím, e ceny nebudou výrazně nií ne u modelů ze zahraničí.
Do výběru předloh pro modely nemám co zasahovat, ale s ohledem na český trh - jeho velikost - nejsou národní formule podle mého názoru dobrou volbou. Leda, e by se vyráběly stejně dlouho jako Favorit. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
03
koda 130 RS
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 28
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|