AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 07:21:56 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Reportហz šestihodinovky v Děčíně.
 
ZávodyI když se jel další ze závodů MČR Nascar, tak jsem se vypravil na avizovaný závod komerčních autíček, 6 hodinovku na novém Blue Kingu v Děčíně.

Přijel jsem brzy ráno a tak jsem nachytal mnohé účastníky při ranním vstávání, které, ne všem, dělá dobře.



Mezitím jsem si našel dostatek času, abych novou dráhu vyfotografoval. Musím uznat, že jak dráha, tak i prostředí je skvělé a velice příjemné. Stejně tak si ani nedokážu představit, kolik úsilí to stálo. Chlapci a dámy z Děčína, díky.



No, a kdo jiný než malí adepti automodelařiny se hned chopili réglů a začali prohánět své modely po dráze. Dušička zaplesala nad počtem dětí, kterých byla nejméně jedna třetina. Je vidět, že někde to jde i s dětmi, a že automodelařina nemusí být zálibou starých fotříků.



Celkem devět týmů (devět trojic se rovná 27 účastníků) postavilo svá autíčka na start celkově sedmihodinového závodu (jel se pauzírák na 8 proudové dráze). 2 Porsche, 1 BMW a 6 Ferrari, všechno modely automobilů do roku 1980.



Poslední momenty pro fotografy před startem.



Odstartováno. Po první ¾ hodině byl rozdíl mezi prvním a druhým týmem pouze 3 kola. O dokonalý průběh se staral i software od SpyTechu.



Mostecké týmy využili 5 minutové pauzy k opravám a údržbě svých modelů. Jeden z trojice vždy řídil, druhý nasazoval a třetí byl v roli mechanika.





Nesmím také zapomenout na velkou zásluhu DDM Děčín, který pod svými křídly děčínskou autodráhu má.



Opraveno a ošetřeno a znova na start druhé drážky. Jeden tým stojí a 8 jede. Zaujatí jezdci sledují své modely, Emil, Eda, Jirka a dalších 5.



Ve druhé pauze se tým J.Hameta, D.Hameta a P.Svoboda rozhodnul vyměnit motor za motor s vyššími otáčkami, snad jim to pomohlo, v tomto okamžiku byli na 6. místě.



A opět nástup do 3 drážky. Tak doufám, že nejlepší vyhráli, poražení nejsou příliš zklamáni a hlavně a se sejdou na další podobně vydařené akci.



A vám to tedy všem jezdí.

TomᚠHerder


Tabulka s vývojem pořadí od Jirky je ke stažení zde (30 kB).
Komentáře
Mitch dne October 28 2007 21:27:28
Jak už jsem říkal stálo to za to.
Jarda dne October 28 2007 21:44:09
Díky Tome za ocenění prostředí a dráhy. Já už jsem se tady rozepisoval, že tato podoba modelářského stánku stála dva a půl roku chození, shánění, přemlouvání, vysvětlování, škemrání na různých úřadech, institucích a dalších organizacích, kde jsem představoval svou vizi solidního automodelářského stánku. Měl jsem štěstí a pochopení u ředitele DDM Děčín, Teplická ul. pana Kulta, který mě svou funkcí celá léta podporoval. Další rok se dráha dávala dohromady stavebně, rekonstruovala se celá místnost a nejhektičtější byly poslední dva a půl měsíce, kdy se kvaltovalo po velkém zdržení zedníků. Ale snad nám všem bude stánek stačit. Vedle Blue Kinga tu bude ještě stát dřevěná čtyřdráha cca 32 m dlouhá a 15-ti metrová Carrera na rozkládacích podpěrách. V blízkém budoucnu se začně s rekonstrukcí topení a po novém roce se začne opravovat trakt, kde bude klubový a veřejný občerstvovací bar.Jarda.
Jirka dne October 31 2007 00:10:52
Tak Tome, příště by těch týmů mohlo být deset. Co ty na to. Určitě by jste daly dohromady jeden pořádný tým a jedno solidní auto.
Mitch dne November 01 2007 09:06:53
Takže když se na to podívám z té tabulky tak vítězný vůz odjel za celých šest hodin 2244kol. To znamená při délce BlueKinga 47m, že model ujel neuvěřitelných 2244 x 47 = 105 468m => 105,468Km. A když do toho zabřednem ještě měřítkem tak 105,468 x 32 = 3374,976Km.

Naproti tomu skutečný vítězný vůz Le Mans 1968 Ford GT40 No.9 ujel za šest hodin závodu v průměru 1113.22Km.

Ale to jen tak pro zajmavost.smiley
Mitch dne November 01 2007 09:21:46
Ještě by mě zajmalo jestli to ten model ujel s jedním a tím samím motorem. O tom už tabulka vypovídat nedokáže. Škoda, rozsah oprav by se tam také šiknul. Na to, že to byl závod legend světových okruhů do osmdesátých let tam není zveřejněný ani typ zůčastněnách vozů natož pak výrobce modelů.
Chtěl bych vidět motor, který vydržel ujet téměr 105,5Km ostrou jízdou.
To je jako poslat model po dálnici z Liberce do Prahy. Docela nářez. Možná by to za 2 hodky stihnul, v jeho měřítku by to měl defakto stále po rovině a pod plnym plynem.smiley
Petr L dne November 02 2007 00:35:37
Mitchi, nemyslím, že je to rozumné přepočítávat a porovnávat ze skutečností, ale když jsi to nakousnul, tak v 1971 vítězné Porsche 917K ujelo vzdálenost 5.335,31 km a to je za 6 hodin 1.333,83 km. Víc nikdo zatím neujel.

Jinak je ta šestihodinovka zajímavá především z taktického hlediska a to hlavně přípravy a rozvržení servisu. Abych pravdu řekl, čekal jsem, že motory vydrží podstatně méně a také jsem čekal defekty pneu.
Mitch dne November 02 2007 06:58:50
No právě, to je to co mě také fascinuje. Také jsem čekal, že nový motor nevydrží víc jak tři hodky, ale je vidět že když se jede s citem a když chytneš zrovna dobrý kus motor tak to asi fakt vydrží.
Nechtěl jsem srovnávat realitu s výkonem modelů ale jen pro názornost jsem to tam plácnul.
Nic méně těch 105.5Km je realita která se tomu autíčku nedá zapřít. Prostě to dokázalo ujet.
Ale už na některých modelech bylo ke konci vidět že melou s posledního. Motory už tak nebrzdily a ani nejeli, konec konců z počtu kol je to vidět. Byl to skutečně zápřah jak pro techniku tak i pro jezdce.
Čoveče, ani jsem si nevšilm že by někdo za těch 6 hodin přezouval a když tak ne zdůvodu opotřebení ale adheze, tedy jiná volba směsi nebo rozměru. Můžu se však mílit.
Ale byl tam jeden tým který se asi druhou hodinu před koncem potýkal s defektem. Neustále se mu jedna pneu slíkala. Kapka lepidla a bylo po problému.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
11
11
2008 Pohár SCALEXTRIC 2. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 14
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio