|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
| Průměry os jednotlivých výrobců |
| |
| Zde přikládáme seznam dostupných rozměrů pro jednotlivé značky. Data jsou sestavena dle standardních uváděných rozměrů výrobců, nikoliv z měření.
2.19 mm
Carrera
2.20 mm
Revell
2.38 mm
SCX
Slot.it
2.39 mm
Scalextric
2.40 mm
Spirit
MRRC
2.47 mm
Ninco Standard
2.48 mm
Ninco Pro
Team Slot
2.50 mm
FLY Race
HSEE
2.51 mm
Sloter
2.52 mm
MRRC (Toyota) | |
| |
|
|
dne December 28 2008 22:39:31
U scx jsou ty původní nebrouené osy trochu větí jeliko kdy se do původních futer dá slot.it osa tak trochu vaklá. Pouívám proti ty zadní pouzdra z "SCX pro" (prodávají se jako tuning díly) a tam to pasuje perfektně. |
dne December 29 2008 00:06:51
Jenom doplním, e asi a na Slot.It a Scalextric Sport+, kde je téměř nulová tolerance se vechny uvedené rozměry pohybují v toleranci +/- 0,01 mm, Scalextric standard a Ninco standard +/- 0,02 mm
Fly -2,45
Scalextric Sport+ - 2.95 |
dne December 30 2008 10:34:36
Jo, jo - lámem. A taky s tím, e to tu jetě nikdo nevysvětli, proč tomu tak je |
dne December 30 2008 10:46:11
No a jetě to scalextric zamotal tuningem s 3 mm osama a tomu u vůbec nerozumím. |
dne December 30 2008 12:07:19
Výrobci to mají určitě hodně dobře prokalkulované z hlediska spotřeby originálních náhradních dílů - kdy nejsou k mání nebo chybí elementární zručnost či chu, koupí si řadový zákazník větinou nové auto. Ale kdy bude upravovat jakékoliv auto na dřevěnou dráhu, tak to sice v první chvíli trochu natve, ale nakonec je výměna osy a loisek ten nejmení výdaj. A vichni dobře víme, jak vypadá část aut z krabičky, bez úprav se některá z nich skoro nerozjedou.
Fakt je ale ten, e Scalextric tomu svými tuningovými díly nasadil korunu - nejspí na to v naich podmínkách dojede s proklamovanými novými pravidly i PS... |
dne December 30 2008 17:32:55
No a třenička navrch, Faro osa 3mm a přední osa na formuli 2 mm
Nejjednoduí je 100% konverze na SRC standard 2,38 a je po problému |
dne December 31 2008 09:37:59
Je sice dobré, sjednotit u svých modelů nápravy, určitě jsem pro, ale u nás ve speciálce na nářadí jsem sháněl výstruníky. Jejich řada je po 0.05 mm. Tak jsem sehnal jen 2,35 a 2,40 mm v toleranci H7. Osa 2,38 vycháazí z palcové míry
3/32 inch, ale palcové výstruníky tu nemají. |
dne January 01 2009 14:19:40
Výstruník 2.38 není zase takový problém tady jsem ho objednal http://www.pm-tech.cz a cca do 10 dnů jsem ho mněl doma. Trochu horí to je s cenou. Stál přes tic korun. Levnějí má zajít do nějaké nástrojárny a oni Ti ho tam udělají z nějeké 2,4ky které jsou běně dostupné za pár kaček. |
dne January 01 2009 14:31:55
A kdy výstruník nemám, tak do aut vlepuju bronzová loiska SRC, pár stojí okolo 40,-Kč |
dne January 01 2009 14:56:22
Není to tak dlouho, co řada lidí jezdila z finančních důvodů s loisky 2,4 mm od MRRC a osami 2,38 a s ohledem na rozměrové tolerance dalích dílů jim to a tak velké problémy nedělalo. Jinak to řeení s nástrojárnou je ideální, el jsem stejnou cestou, tj. za flaku... Co na to třeba ALSR? |
dne January 01 2009 17:39:01
2,40 mm Cartrix - podle firemního webu i z vlastní zkuenosti. |
dne January 04 2009 17:30:42
nejjednoduí je, si výstruník udělat z kvalitní osičky- jednodue do ni udělat tři zářezy dremelkou, aby tam vznikly břity.
Ale stejně je lepí pouít kvalitní spékané loiska, které mají přesnou díru bez struení.
Bronzové soustruené se musí často mazat a dost často se přidírají. |
dne January 05 2009 14:04:43
Úprava naříznutím osičky je bezvadný nápad, opravdu to bezproblémově funguje. Má to jen u jednu vadu - chcete-li pouít osy z komerček, rychle zjistíte, e i renomovaní výrobci pouívají velmi nekvalitní osy. S jen o málo draími osami normálních SRC se nedají srovnat.
Jirka měl určitě na mysli spékaná loiska, pouíváme je běně tam, kde to pravidla povolují. |
dne January 29 2009 21:09:54
Koukám e v těch osičkách je pěkný bordel....
Sutor se mne ptá co já na to? Odpověď je snadná, vzhledem k tomu, e ji někteří výrobci klasických SRC komponentů přili na to, e je poněkud nesmysl stále se prát s palcovými rozměry, začínají se celkem úspěně objevovat komponenty na osu s průměrem 2mm. V 1/32 podle informací co mám je tento trend dost populární a obliba 2mm os roste. moje odpověď je taková, e zahajuju výrobu precizních povrchově nitridovaných os s průměrem 2mm a k nim ve dalí co je třeba. O výhodách není třeba diskutovat, dostupné a celkem levné nástroje, nií hmotnost komponentů, více místa pro přiblíení motoru k ose, standartně dostupná levná kuličková loiska atd....
Akorát se to asi nebude moc zamlouvat těm co mají nasyslené zásoby komponentů na osu 2,38
Jestli se to ukáe jako správný postup nebudu tvrdit, ale zájemce o osy 2mm a díly k nim tu u mám.... |
dne January 30 2009 08:16:13
No a já zrovna v úterý zachytil info o přechodu jednoho z velkých výrobců na 2,38. |
dne January 30 2009 15:40:18
To ALSR: Nadhozeným dotazem jsem myslel monost výroby výstruníku pro 2,38. Ale díky JMS jsem si vzápětí prakticky ověřil geniální jednoduchost pouití pro tento účel osy se ikmými zářezy.
Dvoumilimetrové osy nejsou ádná novinka, ale pro plasáky v současnosti nemají nejspí velký smysl u jen díky tomu, e stávající nejrozířenějí tuningový systém od slot.it je dostatečně univerzální a v rámci pravidel lehce aplikovatelný prakticky na vechny komerčky. Ale samozřejmě v případě, e by s tím slot.it (nebo někdo jiný) přiel v celé íři a kvalitě sortimentu, určitě by se zájemci taky nali. Je to prostě permanentní vývoj... |
dne January 30 2009 21:13:18
No jestli mají být osy od slot-itu referenční kvalita, tak nevím....mám asi jiné nároky. Dělat výstruník, resp. upravovat jej, je nesmysl, kdo to nikdy nezkouel neví jaká to je pakárna aby to dalo rozumný výsledek. Cena za dobře udělaný výstruník kolem 1000kč je naprosto relevantní. Osobně dělám díry 2,38 noem, ale chystám se objednat celokarbidové výstruníky 2,38mm v Kanadě. (cena kolem 40USD). Návod Jury na výstruník z osy je dobrý. Pro pár kusů loisek, která chcete krábnout to je o.k. Pro nějaký výrobní účely to je ztráta času se s tím piplat. Pokud jde o 2mm osy netvrdil jsem, e to je novinka jen to e se stávají poněkud populárnějí a e dle mého názoru to je celkem zajímavá cesta kde výstruník a materiál na osičku lze koupit naprosto lehce. Připoutímm, e můe být problém s dalími komponenty, ale třeba převody existují a pokud vím stojí rozhodně míň ne Slot-it. Asi Vás natvu, ale po tu dobu co jsem se sem příli nedíval jsem se pohyboval mimo RC taky v klasickém slot racingu a upřímně řečeno, doel jsem k závěru, e komerčky nejsou vůbec levná záleitost. Tedy pokud budu vycházet z toho, e vetina základních "levných" modelů není pro závodění bez poměrně nákladnýho "slot-it" tuningu pouitelná. |
dne January 30 2009 22:13:49
No tak to má naprostou pravdu, levné to není, ale zase se na to dá velmi pěkně koukat |
dne January 31 2009 09:28:39
Nikdo neříká nic o tom, e osy od slot.it jsou referenční kvalita, sám pouívám tam, kde je to vhodné, klasické SRC převody (i osy), ale o to tady přece vůbec nejde. O co jde, je to, e v případě slot.it existuje poměrně snadno dosaitelný komplexní ajednoduchý systém, který plně vyhovuje stávajícím pravidlům a jeho pouití nevyaduje prakticky ádné specifické znalosti a schopnosti.
Má úplnou pravdu (a nikoho tím nenatve, protoe to kadý ví), e komerčky nejsou levná záleitost, ale jako segment prostě existují a mají své příznivce bez ohledu na to, e vedle nich existuje klasické SRC. Není ani úplně pravda, e jsou nějak výrazně krásnějí ne SRC - např. některá asi třeba od Rečka apod. se kvalitou a estetičností provedením (o jízdních vlastnostech ani nemluvím) nedají vůbec srovnat s primitivním plastem podvozků komerček, dtto platí pro kvalitně nastříkanou karoserii z lexanu. Ale na druhou stranu - komerčky prostě existují, jezdí se a počet účastníků na jejich závodech se stále zvyuje.
Jen jetě na okraj k výstruníku - zabrousil na něj Květa i já proto, e jsme potřebovali občas protáhnou disky kol, které neměly odpovídající průměr. Nejsme výrobci a pro podobné účely je upravená osa (ne od slot.it) dostačující. |
dne January 31 2009 12:58:17
Mně se taky Komerčky líbí "na pohled" a abych byl upřímný nejsem moc fanda lexanových bublin a taky nemám moc času stavět makety z kitů (není to ani levné a ani snadné a výsledek nejistý) Ale tve mne, e jakmile se podívám na to co je pod kapotou komerček, nedej boe abych jetě něco přeměřoval (vůle v pěti setinách skoro standart atd....) tak mne přejde chu se tím zabývat. Prostě první co mne vdycky napadne je vzít karoserii z komerčky a začít k ní dělat novej podvozek. Ale to jak tu u mnohokrát zaznělo pravidla nedovolují..... A cenově to taky není nejlepí cesta....
Kdy pak člověk přemýlí nad tím jak snadno vytvořit pěkný maketový model a k tomu taky dobře jezdící, tak zpravidla dojde k závěru e největí potí je v karoseriích. V 1/32 jich je samostatných hotových na trhu dost málo (moná se pletu, ale mám ten pocit) a nebo jsou v ceně převyující kompletní modely....
Člověku pak nezbyde ne koupit dostupný plastový model nějakého výrobce a pak se prát s věcma jako jsou osičky futra, kola, disky atd.... aby to začalo fungovat. |
dne January 31 2009 21:59:30
ALSracing Kdy pak člověk přemýlí nad tím jak snadno vytvořit pěkný maketový model a k tomu taky dobře jezdící,
Vono asi tak z kterýho pohledu se to vezme.Dobře jezdících autíček mám dost...ale na závody to není. .... asi před rokem jsem si "vytunil" autí (BMW M3 ) a v době, kdy na Podbabu chodili jetě Hametící, tak jsme si v rámci tréninku fajn zazávodili. Mimulý týden jsem ho po dlouhé době vzal opět sebou a..... by jsem jel co to lo, připadal jsem si mezi ostatníma jak na vejletě.
A k tomu lexanu...některý komerčně vyráběný autí k tomu maj jen krůček - třebas Fordka od NSRka má kastličku jak z mikrotenovýho pytliku |
dne February 01 2009 09:06:59
Pokrok nezastaví, Ivane. Doufat, e auto zůstane dlouhodobě konkurenceschopné, je v době, kdy se výrobci předhánějí v různých inovacích původně primitivních konstrukcí, u není na místě.
Klasicky se to projevuje u třeba ve srovnání třeba s SRC maketami. Kdy se jel v Podbabě poslední závod Nascarů 1:24, rozdíl v najetých kolech velkých aut (mechovky a nesrovnatelně silnějí motory) oproti malým plastovým Nascarům nebyl nijak závratný. Komerční Nascar, který cca 6 měsíců předtím vyhrál dvouhodinovku, by skončil někde na 9 místě. A to měl jetě výrazné omezení v monostech povolených úprav.
V konstrukcích aut se prostě čím dál víc začíná projevovat přínos zkueností a znalostí bývalých SRC závodníků (Slot.it, NSR, Avant, M, od kterých pak kopírují některé prvky i ostatní masoví výrobci. I zásadní odpůrci lexanu budou mít nejspí za chvíli problém - taková Květova SCX Xsara Pro má v podstatě lexanovou karoserii barvenou z vnitřní strany a její váha je nesrovnatelná s jejím normálním klonem (a cena taky). |
dne February 01 2009 18:35:35
Pokud pokrok povedek tomu, e při stávající kvalitě vnějího provedení a kvality detailu karoseriie budou uity materiály a know how ze SRC, pak se nedá nic namítat. Tragedií by bylo, kdyby ve snaze o lepí výkony dolo k rezignaci na věrnost a detail. To byla cesta zpět. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
11
Pohár SCALEXTRIC 4. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 25
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|