|
Po | t | St | t | P | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| FARO v roce 2012 + Museum Collection FARO 1:32 |
| |
| Po skonenm veletrhu v Norimberku meme pedloit nae "plny" pro leton rok. Uvozovky jsou na mst, situace na tuzemskm i na zahraninch trzch je velice sloit, sklady jsou pln zbo, chyb vak obrtka a objem prodej stle kles. Propad treb znamen v ppad FARO optovnou nedostupnost financovn pomoc provoznho vru a nae plny budeme korigovat pedevm podle situace v exportu. Ten ovem vyaduje kompletn nabdku typ SRC a tu FARO stle nem. Dky pedchozm rokm pprav je vak velk poet model v tak pokroilch fzch, e je mon "vybrat" podle poptvky, podle poteb firem nebo konkrtnch trh. Samozejm, hlavnmi aktivy jsou uzaven licenn smlouvy a dohody.
Z hlediska priorit je nejvt zmnou dohoda se zstupci koda Auto a.s., podle kter FARO me dokonit typ Fabia S 2000. Po pedloen hotovch, zabalench vrobk, bude uzavena nov licenn smlouva. Nsledn lze dokonit 130 RS. Pokud FARO doke podle tto dohody splnit sv nabdky, bude tak otevena cesta i k dokonen dalch, cca deseti, model koda. V roce 2012 chce tedy FARO realizovat tyto modely: koda Fabia Super 2000 a 130 RS (Idea Faro), Ford Prototypes 1964 a Tyrrell 005 (Faro Klasik) a Tatra 2-603 B5 a koda 1100 OHC (Idea Faro).
V ppad podepsn licenn smlouvy spojen s objednvkou bude do vroby zaazen i nov model Praga R4S. Tak Gloria C8F "ek" na objednvku, model je "skoro hotov", bez jistoty odbru alespo sti prv srie vak nelze pokraovat. O licenci na Tyrrell jsme jednali pmo s panem Bobem Tyrrellem (Tyrrell Promotion Limited) a nyn se v Anglii pipravuje smlouva.
Podrobnji se nyn podvme na to, co jsou vlastn "Ford Prototypes" za... Pod hlavikou Ford Advanced Vehicles (FAV) bylo v roce 1964 a 1965 vyrobeno nkolik voz (chassis 101 a 112), kter startovaly v 11 zvodech, vystdalo se pitom 20 jezdc svtov extratdy. Akoliv prv vtzstv pila a po nastoupen Shelby American do projektu, povaujeme toto ron obdob za klov pro pozdj spchy typu GT 40 Mk.II (kter "dl kde kdo"). Prv modely FAV sice kdysi vyrobil Cox a Scalextric, pozdj neuritou verzi Ites/Gonio tak nen nutn pipomnat, modely vak nebyly pesn, chybly detaily.
Zatmco podvozek je hotov a vyzkouen (ke zmnm se dostaneme pozdji), ocelov forma na karoserii z ABS prochz rozshlmi pravami tvar. Model je zcela pepracovn a formy umouj stavbu nkolika verz (nkter plastov dly bude sdlet i resinov model roadster). Vozy nasazovan v roce 1965 tmem Shelby American ji startovaly s koly Halibrand a zmnila se i geometrie podvozku - vechny tyto zmny na modelech FARO jsou podchyceny. I proto trvalo studium podklad a pprava vrobn dokumentace vce ne 2 roky. Vsledkem je ale monost stavby 17 verz model a tedy opt ultimativn zpracovn typu, podobn jako u modelu T602.
Vozy FAV (vyrbn ve Slough, f John Wyer), po startech v Evrop (no.11 z Le Mans) se koncem roku 1964 vydaly do USA, v Nassau ji startovaly (no. 91) s upravenou karosri a v tto podob je pevzal Caroll Shelby (a po prvch testech auta dostala charakteristickou modrou barvu s dvma blmi pruhy). Pvodn proveden FGT z Ites/Gonio se tedy spe blilo karoserii z pelomu 1964/65.
Praga R4S
Podvozek sice vychz z osvden in-line verze, je ale doplnn o monost instalace kulikovch loisek (podobn jako chassis pro SF S2000). K dalm zmnm pat monost osazen dalmi magnety a pedevm instalace novho vodtka. Tak modely R4S bude vyrbny i v jednoduch verzi s tmavm zasklenm.
Museum Collection Faro (MCF)
Dalm krokem bude v roce 2012 reakce na zjem o sl. zvodn auta z ad sbratel statickch maket, "vitrk". Dlouho jsme se setkvali s tmito vhradami sbratel: m to vodtko, motor nepotebuji, je to pro mne zbyten drah... Stejn pipomnky vak mli i zjemci z ad firemn klientely - reklamn model nemus bt nutn autodrhov...
Proto jsme se rozhodli k nkolika souvisejcm krokm. Jsou vyrobeny nov vlisky, zslepky, ktermi lze jednodue upravit podvozky (zaslep se technologick otvory). Ne ve, co bude vyrobeno jako model FARO 1:32 bude nabzeno jako SRC model. Nkter verze (rekordn vozy, auta ze zvod historik, "obtiskov" verze tho typu auta) budou nabzena pouze jako statick modely MCF. Souasn ale pichz na trh balen "GO TO RACE!", kter umon autodrhovm nadencm zptnou, resp. dodatenou motorizaci modelu na standard SRC. Museum Collection bude exklusivn prodvat e-shop firmy FOX toys. Pro sbratele pak odpadne frustrujc pohled na zbyten vodtko, pot jist i o cca 1/3 ni cena. Samozejm pitom jet vce vynikne individualizace model FARO - jin hlavy jezdc a pokud mono i vce variant poloh rukou na volantu - to ve by mlo pinst vce radosti.
Krom sl. aut z kolekce Idea Faro (SRC) vak budou v Museum Collection nabzena i vechna ostatn vyrbn auta FARO v mtku 1:32. Lze si tedy pedstavit i situaci, kdy autodrhov nadenec bude svoji kolekci doplovat podle nlady (a penenky) a jeden podvozek SRC lpe vyuije "pehazovnm" karoseri model z Museum Collection.
Kolekce sl. zvodnch voz (vrobce FARO, Plze, CZ) pin vyerpvajc nabdku vtiny znmch verz. Modely jsou vyrobeny na zklad studia historickch podklad.Tyto sbratelsk makety jsou tzv. multimaterilov, vedle lisovanch podvozk mohou obsahovat i odlitkov, resinov karoserie, odlvan nebo lisovan drobn dly, kovov dly a fotolepty. Modely maj figury jezdc, tak ti jsou modelovni podle dochovanch fotografi. Povrchov prava karoserie je vdy sloena ze dvou vrstev barvy a jedn vrstvy irho akrylovho laku. Run vyrbn modely jsou dodvny v obvykl plastov vitrin pro mtko 1:32 a jsou ureny pro dospl sbratele.
Kolekci Tater T607 (Monopost) a T602 (Tatraplan Sport) dopln v roce 2012 tak modely zvodnch voz koda, Praga a koncem roku tak kolekce voz Tatra 2-603 B5. Zajmavost je, e po zakoupen sady "GO TO RACE" je mon modely upravit na standard SRC a pouvat je k "opravdovmu" zvodn na autodrhch. Firma Foxtoys je exklusivnm prodejcem tto zajmav kolekce, kter se asem rozroste i o modely zvodnch voz MTX.
- MCF Tatra T 607-1 SWB Monopost, Sojka, Ostrava 1950, No. 1
- MCF Tatra T 607-1 SWB Monopost, Sojka, Brno 1950, No. 8
- MCF Tatra T 607-2 LWB Monopost, Pavelka, Sachsenring 1953, No. 112
- MCF Tatra T 607-2 LWB Monopost, Chovanec, Praha 1953, No. 2
- MCF Tatra T 607-1 SWB Monopost, Alois Mark, Louny 1955, No. 7
- MCF Tatra T 607-2 LWB Monopost, Vermirovsky, Ecce Homo 1957, No. 10
- MCF Tatra T 607-2 LWB Monopost, Alois Mark, Ecce Homo 1957, No. 49
- MCF Tatra T 607-1 SWB Monopost, Prikryl, Ecce Homo 1958, No. 5
- MCF Tatra T602 Tatraplan Sport, Sojka, Brno 1949, No. 31
- MCF Tatra T602 Tatraplan Sport, Sojka, CSK GP 1949, No. 22
- MCF Tatra T602 Tatraplan Sport, Vermirovsky, Zlin 1949, No. 1
- MCF Tatra T602 Tatraplan Sport, Pavelka & Sojka, Brno 1950, No. 1
- MCF Tatra T602 Tatraplan Sport, Vermirovsky & Kopecky, Brno 1950, No. 2
- MCF Tatra T602 Tatraplan Sport, Pavelka, Zlin 1950, No. 14
- MCF Tatra T602 Tatraplan Sport V8, Pavelka, Zlin 1952, No. 5
- MCF Tatra T602 Tatraplan Sport V8, Chovanec, Brno 1952, No. 16
- MCF Tatra T602 Tatraplan Sport V8, Chovanec, Ecce Homo 1953, No. 6
Cel - skoro optimisticky pojat - povdn o modelech FARO pro rok 2012 vak musme zakonit pragmatickou podmnkou: ano, ve plat, ve ji umme a dokeme vyrobit. Existuj i poptvky v dech tisc model a tedy i prodejn potencil. Nemme vak strategickho partnera, investora a budoucnost firmy je proto jenom tko odhadnuteln...
FARO team | |
| |
|
| Zatm nebyl vloen dn koment.
| |
|
|
| Pro odesln je nutn bt pihlen.
| |
|
|
|
|
Zapomnli jste heslo? Zadejte o nov zde.
| |
|
|
|
71
Setkn Liboovice
| |
|
|
| Pro zasln muste bt pihlen.
Dosud dn vzkazy.
| |
|
|
| Host: 29
dn len online
Registr. len klubu: 255
Neaktivovanch len: 0
Nejnovj len: Gobio
| |
|
|
|