AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 08:20:44 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Favorit MTX Roadster KIT bílý
 
FAROStavebnice autodráhového modelu Favorit MTX Roadster. Bílá barva. Měřítko 1:28. Určeno pro pokročilé modeláře a pro sběratele.

Multimateriálová stavebnice obsahuje odlévané díly z polyuretanu (PU), výlisky z ABS, PS a PA pro stavbu modelu vč. interieru (PU). Stavebnice neobsahuje barvy a lepidlo. Přiložen je podrobný návod.

* Hmotnost 110 g
* Délka (L) 138 mm
* Šířka (W) 59 mm
* Výška (H) 51 mm
* Rozvor (Wheel Base) 86 mm
* Převod 90° , modul 05, převodový poměr 3,75
* Kolo 30 zubů plast, pastorek 8 zubů zinek
* Plovoucí vodítko FARO/28
* Motor Super 20000 ot./min.
* Magnet FeNdB 18x7x2,5
* Průměr obutých kol přední/zadní 20 mm
* Pohon zadní nápravy







Komentáře
Mitch dne July 23 2007 08:16:01
Konečně, těšil jsem se na něj už dost dlouho. Nevím jak Vám, ale mě ta cena připadá relativně přijatelná. Popravdě čekal jsem to mnohem horší když jsem viděl tu cenu hotového modelů okolo 1800,-Kč.
Petr L dne July 23 2007 15:58:25
Pořád mi vrtalo hlavou, co na tom Favoritu to Faro vidí, a ono to vypadá, že je na něj zatíženo asi hodně lidí. To jsou věci.........
Mitch dne July 23 2007 22:03:34
Nezapomeň že to designoval Bertone
Pepino dne July 23 2007 23:27:29
Vypadá dost dobře. Konečně něco dalšího. Sice měřítko 1:28, ale proč nevyužít kastli Favoritu, když tu ta možnost je.

Jsem zvědav, co z toho postaví Ku_e smiley
vitek dne July 24 2007 08:58:07
Na celém je nejskvělejší asi jen ta cena. Jinak je Favorit už sto krát převařená voda.

Kit by měl být o něco levnější než hotový model, pokud ovšem kompletaci nedělají děti na velmi dálném východě.
Pepino dne July 24 2007 09:32:27
Vítku, sice je to jak píšeš "převařená" voda, ale právě na těchto bytelných Favoritech lze podle mě začít s modelařením dětí. Auto si můžou upravit po designové stránce (naučit se barvit), sestaví si jej, mohou závodit a auto se jim po pár kotrmelcích nerozbije.

Je to v podstatě nejlevnější cesta pro děti, jak si zazávodit. V našem novém klubu chceme jít právě touto cestou. Začít prostě od levných stavebnic, pro které budeme mít vlastní závody.
vitek dne July 24 2007 11:14:47
S tím, že je to "učební pomůcka" souhlasím. Ale jen z části. Pokud to bude jezdit v poli srovnatelných aut, pak ano. Ale proti čemukoliv ze současné komerční produkce to nemá moc šanci a v tom vidím kámen úrazu. I při tréninkovém ježdění budou pomalejší závidět rychlejším.
Myslím, že s ohledem na učení se barvení, sestavování apod. jsou taky vhodné některé levnější kity aut. Ale na metodiku práce s dětmi okolo dráhy bych zajel k Tomovi.
Kity nabízí i jiné firmy a za větší cenu je k dispozici i u jiných firem.
Mitch dne July 24 2007 16:09:28
To Vitek: Tak to by mě fakt moc zajmalo kde za tuhle cenu dostaneš kompletní dráhový kit. Myslím, že jsi trochu přestřelil. A ještě jedna věc, ten kit je za víc než poloviční cenu než by měla být cena modelu kompletního.
vitek dne July 24 2007 17:11:40
V rychlosti jsem to napsal nepřesně. Za vyšší cenu kitu (která je obvykle nižší než cena hotového modelu), dostanu ve výsledku kvalitnější auto - s lepšími jízdními vlastnostmi už v základu.
Znovu ovšem podotýkám, že pokud se má někdo učit stavět - barvit, lepit, dávat obtisky, tmelit apod., tak mu stačí levný nefunkční kit - s prominutím i letadla.
Ke stavbě podvozku + motor aspol. nejsem natolik kompetentní.
A například kit Ferrari 312PB od Slot.it se dá pořídit za 1290,-
mcfik dne July 24 2007 20:31:55
Co máte proti Fávu ? Ta cena je slušná,jdu do něj.Mám radši kit,můžu si ho předělat k obrazu svému.A kdo byl v Liběchovicích uzná,že tam s Fávama byla největší legrace a nejvyrovnanější souboje.smiley
Petr L dne July 24 2007 22:56:00
Proti Fávu nemám nic, jenom nechápu co na něm tak úžasného kdo vidí.
Malovala ho sice Bertoneho kancelář ale někdy v době, kdy se prodával Golf 1. Než ho soudruzi zhmotnili, tak uběhlo hodně vody a tak to bylo auto za zenitem již při premiéře.
Co se týká té ceny a možnosti se vyřádit, tak třeba Dallara stojí skoro to samé a je to myslím na laborování na závody podstatně lepší auto. Pokud se rovnou překope přední náprava a zatíží čumák, tak není problém.
A barvit a kytovat může kdokoliv cokoli, třeby i ty letadýlka........
Ivan dne July 25 2007 06:26:23
Pánové, berte to jenom jako jednu z položek trhu. Kdo chce, koupí, kdo ne, tak si to jen prohlédne. I v Kapitálu se dočtete, že zboží má pro kupujícího nejprve hodnotu a za tu zaplatí cenu. A každý a se rozhodne jakou cenu zaplatí.
Mitch dne July 25 2007 06:56:24
Petře jistě mᚠpravdu že dallara je za téměř tu samou cenu, ale je již hodová a to klukovi moc stavební zručnost nerozvine a navíc víš jak by vypadala v rukou pětiletého klučiny po pár prvních odjetých kolech když by to držel poprvé v ruce?

Co se týče otázky CO NA TOM FÁVU POŘÁD MÁME bych asi odpověděl NOSTALGIE A možná ŠPETKA NÁRODNÍ HRDOSTI. Někoho jsem tím teď určitě pobavil, ale já na tom visim. Češi měli vždycky v jakémkoliv motoristickém sportu, snad krom plochá dráhy, horší načiní než jejich zahraniční konkurenti a když si vemem jakých úspěchů s těmi " nedokonalými plechovkami " docílili tak mi nezbývá než vzdát těm ""plechovkám" holt. Navíc to bylo jedno s prvních aut, které jsem kdy řídil a kupodivu mě nikdy nenecholo ve štichu s nějakou fatalní závadou a nikdy mě nenechal někde viset.
S klidnou hlavou můžu říct, že kdybych si měl teď koupit nějaký levný užitkový auto na lokální ježdění tak mám naprosto jasno. Škoda Forman Van-Plus.
Petr L dne July 25 2007 08:17:48
Mitchi vím - viz můj článek.

A co se týká Fáva, já ho měl také - Formana a jezdil jsem s ním každý den. V 1990 jsem přesednul do Opel Astra Caravan a to mne vyléčilo .....
sutor dne July 25 2007 10:05:01
Připojuji se k Ivanovi: kdo má o Favorita zájem, tak si ho koupí, komu nic neříká, nekoupí. Musím se přiznat, že mě poněkud zaskočilo obrovské množství Favoritů, které FARO dosud prodalo (více než 50.000), to ukazuje na to, že národní hrdost asi opravdu existuje. Bohužel to s sebou asi nese i to, že výrobce s uvedením nějakého jiného modelu moc spěchat nebude a využije původní formy s malými úpravami do mrtě, postupná reinkarnace dalších verzí se nejspíš dá očekávatsmiley.
Pokud se týče ceny kitu, dají se určitě sehnat i stejně drahé či levnější (a hlavně kvalitnější věci) v zahraničí (Parma, JK apod.), ale pro běžného spotřebitele je Favouš běžně dostupný a to je v tomto případě rozhodující. Z hlediska koncepce šasi nejde o žádný výrazný krok kupředu, jízdní vlastnosti nebudou kdoví co, ale určitě poučenému zájemci poskytnou to, co od podobného modelu očekával.
Pokud se týče reálného Favorita, taky jsem byl chvíli jeho hrdým vlastníkem (verze Black Line) - to, že se přehříval a občas stávkovala elektronika a padaly šrouby z podvozku, to se dalo přežít, ale měli jsme smůlu i na nekvalitní antikorozní ochranu - asi ho dělali v páteksmiley - takže sebe mohu říci, že z hlediska užitkovosti bych v případě absolutní nouze dal přednost jeho předchůdci Trabantíku Combi.
Mitch dne July 25 2007 10:15:45
Já jezdim Opelem Vectra a návrat k Favu nebo spíš Formanu i když je to na dneštní dobu pojizdná ohlušovací a líná rakvička by mi nevadil. Jak říkám na místní poježdění a jako užitkové auto v úpodobě VanPluse nebo auta pro zábavu v podobě FreeStyle, proč ne. Od něho se konfort nečeká a snad ani nikdy nečekal. V porovnání se 120L do které musím čas od času také usednout je Favo KING OF THE ROAD.smiley
Není to dokonalé ale svou práci nebo zábavu to zaručeně splní a hlavně vás to odveze z bodu A do bodu B a když budete hodní tak i zpět.smiley
Petr L dne July 25 2007 10:55:44
No ale jestli si pamatujete. tak v Libošovicích byl k vidění a na fotkách také je dvoukit, který Faro připravuje dovážet. To pak pokud bude mít příznivou cenu bude pro tohle Fávo velká konkurence.

Jako další možnost bych viděl udělat stavebnici u na bázi Audi TT apod. Stavebnice se dá běžně koupit a Faro může k tomu prodávat sadu dílů-upravený držák atd. Stejně to vyrábí. Cena by mohla být podobná, vždy smontované stojí necelý tisíc.
Mitch dne July 25 2007 14:42:27
To je sice dobrý nápad a věřím že by se i na našem českém rybníčku vyplatil, ale řekl bych že toto již není idea Faro.
Oni chtějí vyrábět své čistokrevné modely a to jim chválím. Ale tvůj nápad by podle mého klidně výdělečný mohl být, ale na to by museli založit vedle své svlastní výrobní linky nebo prostoru ještě prostory pro momtážní linku těchto přestaveb, které vyráběli doteď v podobě Audi TT a Ferrari. Ještě je dost modelů od Revellu na kterých by se tato osvědčená technika dala praktivovat. Ale jak říkám jsou to prostory navíc, stroje na úpravu a především další lidé. Je dost možné že by se to uživilo a určo by to i něco vyneslo, ale stále k tomu potřebuješ počáteční kapitál k tomu abys tu linku rozjel a ten oni určitě nyní potřebují jinde.
Myslím, že spolupráce s Revellem by se časem vyplatila a určitě i rozrostla. Vždy Easykity vyrábějí stále.
Problém by nastal ve chvíli kdyby Revell řekl dost měřítku 1/32 dost easykitům. To bys byl v tu ránu v loji. Musel bys shánět jiného výrobce modelů 1/32 za dostupnou cenu a v patřičné kvalite a hlavně předělat celou výrobní linku. Peníze peníze a zas ty peníze.
Petr L dne July 25 2007 15:22:05
No Mitchi já to myslel, právě bez montáže, upravit podvozek, nasypat díly do pytlíku a hurá za zákazníkem.
Jako překlenovačka než udělám svoje auta, by to bylo dobré. Stejně tu linku budou potřebovat až udělají tu 130, Fabii, Octavii, Tatru a jánevímco ještě a jak by jsi šel do svých aut, tak by stačilo utlumovat tyhle, lidi by jsi měl v obrátkách, vycvičené, prostě ideální stav na start. A pak by jsi to překlopil a svoje auta sekal jako masovku a ty kyty s Revelem jako fajnovku. Klidně bez kastle, tu a si každý koupí sám, jenom ty díly v pytlíku.
To se nám to plánuje, co?
Mitch dne July 26 2007 07:16:07
Jenže ty kity se musí nějakým způsobem upravit aby se ten model dal bezproblému doma sestavit jen se šroubovákem v ruce. Vím, že to není zrovna dvakrát o té modelařině, ale jak už si někde podotknul (myslím žes to byl právě Ty), tak dnes už se čistou modelařinou lidi moc nezabívají a radši si koupí hotové autí nebo sestavovací kit a především chtějí jezdit. Z toho vyplívá, aby to šlo na dračku tak to musí být opravdu set, který je malý kluk schopný sestavit sám během večera maximálně s pomocí tatky se šroubovákem v ruce a přiloženého plánku.

Jak určitě víš tak i karoserie není od Revellu v podobě Faro úplně seriová, ale upravená. Podvozek musí být profrezovaný na vodítko, musí obsahovat předvrané a zahloubené díry na přichycení držáku, pokud je třeba tak musíš vyfrézovat otvor pro magnet i pro převod a musíš nějak vymyslet a realizovat nové uchycení karoserie pač to původní se z pravidla nedá použít, upravit disky kol na osy Faro, Upravit držák na ten daný model a možná i nové vodítko atd...
To je hromada věcí, která musí být v rámci kvality na všech kusech daného typu identická a pokud to chceš dělat kvalitně a snadno s omezeným počtem výrobních strojů tak na to potřebuješ hromadu přesných vrtacích a frézovacích přípravků.
Pak musíš upravit hromadu svých součástek k tomu patřičnému modelu a další a další úpravy model od modelu jiné. A nakonci výrobního procesu mᚠkontrolu a čištění jednotlivých kusů od špon a pilin z plastu pač to na spotřebitele v sáčku dojem neudělá.

Nemluvě o tom, že když to už nebudeš kompletovat tak to pro změnu musíš nějak esteticky a chytlavě zabalit aby to šlo na dračku. tzn: Obaly. To už mᚠdalší věc, která se ti neudělá sama. To je Tisk, vystřiženín slepení krabice. Pak tu mᚠto zasáčkování a balení.

Vím že by to v rámci prodeje v ČR mohli zvládat vyrábět klidně 2-4 lidi, ale ty přípravky, nástroje, střižnice na krabice atd... něco stojí a vyžadúje to další výrobní prostor i uskladnění.

No uznej sám že to se na jedné lince i s vlastními produkty dělat nedá pač by v tom byl pějnek zmatek. A měnit výrobu a tím pádem i výrobní linku podle sudého a lichého týdne je také kravina. smiley
Petr L dne July 26 2007 09:33:16
Hele Mitchi, co kdybychom se na to vyprdli, a si to dělá Faro jak chce, hlavně a vydrží abychom nemusel měnit výrobce dílů při budoucích přestavbách a pokusili se vydesignovat jednoduchý univerzální podvozek na bázi dílů Faro. Tím rozvoji autodráhy a možná i prodeje Faro pomůžeme podstatněš lépe. I na diskusi Faro se občas dotaz na složení podvozku z jejich dílů mihne.Co myslíš?
Mitch dne July 26 2007 10:20:30
Souhlasím. Ale to už se tu několikrát propíralo, ale nikdy se k ničemu kloudnému nedošlo.
Má to totiž jednu malinkatou vadu na kráse. A navrhneš a posatvíš sebelepší podvozek a je jedno na jakém základu tak aby byl ideální tak musí být jednoúčelový a tudíž i na jeden druh karoserie. To bys jako designer nebo výrobce podvozků musel dělat několik variant ( oprava ) desítek variant pokud vemem v potaz i několik druhů uložení a motoru vůči ose.

Když už tak bych navrhl asi dost neideální, ale za to plně univerzální podvozek pro modeláře, ale bohužel ne pro závodníky. Ale zas by stačil jeden podvozek na jakýkoliv rozchod i rozvor ( oprava ) dva podvozky budeme-li brát dvě různá uložení motoru jako výchozí předpoklad. Konstruovat ho na díly faro je ve finále to nejmenší.
Pepino dne July 26 2007 10:34:55
Po neděli se těšte na více fotek Roadsteru.
Petr L dne July 26 2007 23:15:41
Mitchi, závodníky bych vynechal, z dílů Faro, které jsou na trhu především jako servis k favoritu a to myslím včetně rámečku na motor bych to viděl jako podvozek pro modeláře, samozřejmě univerzál. To by mohlo mít smysl - jednoduchý a z levných dílů.
O nic jiného by asi nebylo rozumné se pokoušet.
vitek dne July 27 2007 10:57:40
Co si představujete pod pojmem LEVNÝ. Pro mně je už mnoho levných věcí podezřelých. Proto pokud univerzální podvozek tak variantu Plafit, Scholer a nebo Slot.it. Ten s motorem boxer jede jak o život, je z plastu a délkově stavitelný. Na stejném základu se dá jinak uložit motor - dva rámečky. A v ceně jsou i kola, ložiska atd. Přesto, že ho mám uložený v Bentlym, mám chu ho vyzkoušet i do Favoritu.
Mitch dne July 27 2007 11:09:54
Vitku, kolik ten tvůj Platfit stojí? 600-700-800 nebo 1000? Díky nechci. Jestli-že si koupím kastličku za 60Kč a více méně chci aby to auto vypadalo a bylo pojizdné tak si nemusím kupavat podvozek ta takovou řachu. Zvl᚝ ne na Ites dráhu kde bvy se jeho schopnosti ani zdaleka nevyužili. To si můžu rovnou koupit nějaký hotový model.
Když bude stát do 300 tak se dohodnem. Co ty na to?smiley
vitek dne July 27 2007 18:55:24
Hledáme tady poměr mezi stavbou od nuly a koupí hotového. A to vše pro dětského stavitele, s minimem zkušeností, omezenými zdroji. A snad taky financemi. Ovšem s výsledkem, který snese závodní porovnání i na plastové dráze a s perspektivou dřeva.
Výhodou výše zmíněných podvozků je jejich variabilita - délka, šířka a v kit verzi stačí šroubovat.
Do tří set to nekoupíš, ale pokud do ceny podvozku z kuprexitu započítᚠ- osy, ložiska, kola, vodítko,kartáčky, motor a převod a taky náklady na nářadí, tak určitě překročíš pořizovací cenu kupovaných. O náročnějších materiálech než je kuprexit ani nemluvě. Samozřejmě pokud to všechno zmákneš sám, na něčí mašině, se zbytkového materiálu apod. Tak jistě postavíš i do těch 300,-.
Ale bavíme se tady pořád o tom, co by dítě zvládlo postavit, za rozumnou dobu a cenu, bez větších rizik a extrémních požadavků na materiál a nářadí.
Petr L dne July 27 2007 22:35:42
Vítku neblázni, náklady na pořízení nářadí nemůžeš započítávat. Pokud někdo chce začít modelařit, tak si ho stejně jednou koupí, pokud někdo chce jenom montovat, tak si koupí stavebnici i kdyby si na ni musel půjčit.
vitek dne July 28 2007 17:41:28
Náklady započítávat musím (zadarmo je to tak v kole štěstí s Bédou Trávníčkem). A zejména pak pokud se jedná o děti, které nedisponují zázemím a nebo o nově vznikající kroužek - klub. Doba kdy se dalo skoro všechno spíchnout na vercajku z práce je naštěstí už dávno mimo a tak nezbývá, než disponovat vlastním technickým zázemím a to není zadarmo.
Jako rodič vím, že každá aktivita dítěte chce své investice a při určitých činnostech ne zrovna malé. Bohužel to tak nevidí všichni rodiče a bohužel ani volný čas dětí není prioritou při tvorbě ropočtů.
Petr L dne July 28 2007 22:32:32
No jo to mᚠsice Vítku pravdu, že nářadí je potřeba kupovat a většina z nás si ho kupovala i v dobách minulých, ale my zde neřešíme a neporovnáváme náklady na provoz modelařiny podle způsobu jak k tomu přistupuješ, ale diskutujeme o ceně přízení auta, nebo podvozku, podle toho jakou cestou postupuješ.
Pokud si pořídím podvozek za 1000 a bude nasypaný v pytlíku, tak k němu budu potřebovat také nějaké nářadí, v některých případech dokonce takové, které doma určitě nemá i dobře vybavený kutil.

A jako rodič sice do dětí také investuji a né zrovna málo, ale určitě jim nebudu na ježdění doma kupovat platfit. Na to stojím hodně pevně na zemi a pokusím se najít nějakou levnější variantu, na které je třeba i trochu zapracovat. A možná i schválně, aby viděly, že za vším je práce, bez které není zábava. A o tom to celé je.
Ku_e dne July 29 2007 15:09:21
By Pepino- Ku_e z toho nic neudělá. Nemá náladu na Fáčka a zatím sem nepohl s tím focusem.smiley
HWSlot dne July 29 2007 19:40:14
Ledasco bysem vydržel - i Favorita doma a bez střechysmiley, ale co mi na celý týhle serii Fanoušů vadí je jejich měřítko.smiley Mám nějaký čtyřiadvacetinky, hooodně dvaatřicetinek, něco nejezdícíh dvacetin a to do toho mám motat ještě osmumadvacetinu????smileysmiley
sutor dne July 30 2007 10:08:18
Smiř se s tím, FARO to alespoň přizná, že je to někde mimo 1:24 a 1:32. Většina ostatních výrobců si s tím hlavu dvakrát neláme, prostě model tak trochu rozměrově přizpůsobí velikosti dráhy, kterou vyrábí. Jestli je to pak 1:X, t nakonec nikdo moc u konkrétního modelu nepostřehne, hlavně, že se mu auto líbí. Vždy si stačí porovnat některé obecně známé výrobky velkých firem, které se velikostně liší o centimetry. Mě spíš štve to, že FARO zveřejní nějakou modelovou ideu s velkým I, a pak zase zůstane u tolikrát převařeného favoritu. Ale když je to prodejné, tak je z podnikatelského hlediska chápu...
Petr L dne August 03 2007 14:41:54
Dnes jsem se dočetl v tisku, že Favorit právě teď slaví 20 let !

Pokud je tedy aktivita Faro mířena tímto směrem, tak je to skvělý způsob, jak výročí oslavit...........
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
03
03
Pohár SCALEXTRIC 4. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 14
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio