AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 19:24:17 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Nové podvozky od FARA
 
FARONa právě skončeném veletrhu Hračka a Model Hobby jsme představili sériovou podobu univerzálního podvozku, konkrétně modifikaci FARO 02-01 pro Národní formuli FiKS 01. Pouze pro přesnost připomínáme předchozí podvozky:

* Faro 01-01 pro Favorit;
* 01-02 Audi TT-R;
* 01-03 evo I Ferrari 360;
* 01-03 evo II Ferrari 360 v současné podobě.


Podvozek FARO 02-01 byl konstruován s ohledem na využití jak v nových modelech FARO (řada „národních formulí“, spidery MTX a Škoda, Škoda Super Sallon, Tatra T 607 a pod.), tak i modelech FARO Klasik (všechny F1 ex Gonio, sportovní vozy a prototypy). Forma umožňuje výměnu dutin tvořících bočnice konkrétního modelu. Zadní upínací segment lze doplnit o upínku, umožňující regulaci světlosti podvozku po 1 mm v rozmezí 3 mm.



Přední náprava s integrovaným ložiskem vodítka je posuvně uložena v držáku motoru a lze tak měnit rozvor po 1 a 0,5 mm v 10ti krocích (držák motoru má dvě kotevní šachty). Přední náprava je odpružena šikmými torzními tyčemi, což pomáhá odfiltrovat spáry a nerovnosti dráhy a přispívá k lepšímu vedení modelu (všechny modely FARO využívají přední kola jako regulérní prvek geometrie modelu). Materiál podvozku je speciální polyamid s přísadou skleněných vláken, to zaručuje pevnost a pružnost dílů i samomaznost ložisek. V roce 2007 nebudou popsané výlisky samostatně prodejné jako ND. Přední i zadní osa je černěna, P průměr 2 mm, Z průměr 3 mm (standardní řešení nových modelů FARO).



Nové je rovněž vodítko FARO 32-V1 (konstrukce formy umožňuje výrobu vodítek s různými délkami čepu podle použitých P kol a tedy světlosti modelu). Princip vodítka byl vyzkoušen na „transkitech“ Ferrari 360 a na základě získaných zkušeností byla zhotovena definitivní forma. Materiál vodítka je „čistý“ polyamid, to umožňuje použití ohebných zámků kartáčků. Nová vodítka budou v nejbližší době zařazena do sortimentu e-shopu.



Držák motoru podvozku 02-01 je opatřen dvěma šachtami pro magnety FeNdB. Magnety je možné vysouvat a simulovat tak přítlak, při max.vysunutí dochází k propérování P nápravy a přitisknutí kartáčků k vodivým trolejím. Tento způsob je možný použít na dokonale rovné dráze a po kontrole spojů dílů (zásadně se zvýší brzdný účinek, ale také všechny pasivní odpory narůstají a je nutné je překonávat max. výkonem motoru). Pro rychlou jízdu na drahách s delšími rovinkami je možné magnety zasunout nebo zcela vyjmout a model je možné dovážit v prostoru bočnic.



Pro vyšší výkony jsou připraveny i nové motory (26000 ot/min, FeNdB magnety, jiné vinutí), které budou nabízeny jako tuningové díly. Vzhledem k vyššímu proudovému zatížení (cca 2A) připravujeme také alternativu k současně používaným deskovým odporům v pistolových ovladačích.



V současnosti tedy probíhá montហprvé série podvozků FARO 02-01 a během několika týdnů budou doplněny o karoserie národní formule FiKS 01 týmu Motorsport Křenek. Modely FARO budou opatřeny kvalitními samolepkami (výroba FARO, termotransferová tiskárna s vysokým rozlišením, fólie 30 mikronů, permanentní lepidlo).

Současně budou uvedeny na trh také nové pneumatiky (zcela nová směs, měkčí, vyšší grip) v několika velikostech a provedních, jako tuningový díl pak budou dostupné i silikonové pneumatiky FARO (tmavě šedé).

Komentáře
Ku_e dne October 08 2007 07:00:28
No tak už zase máme za co utrácet. Akorád nevím jestli půjdu do těch motorů(26 000), asi až podle ceny...
Podle mě podvozek není propadák a oproti favoritu je tam hodně zlepšení př ty vysouvací magnety.smiley
Ivan dne October 08 2007 07:55:14
Doufám, že se to brzi objeví v nabídce a do kroužku budu moci objednat pouze některé z dílů. Na tom by se již dal postavit pohár Faro, ale kdo bude suplovat výrobce?
Petr L dne October 08 2007 14:31:08
Je dobře, že se začínají již představené prototypy dostávat konečně na trh.
Doufám, že cesta jednotlivých dílů celé formule do prodeje v rámci servisu bude také rychlá, to že nebudou v prodeji v roce 2007 doufám znamená, že v 2008 již ano.

Nechápu ovšem proč Faro použilo přední osu 2mm. Mám pocit, že v SRC máme zaběhlé průměry os 2,45 a 3mm. Proč tedy zavádět další rozměr?
sutor dne October 08 2007 14:48:47
S tou rychlostí bych na FARO moc nespoléhal - šasi včetně národních formulí bylo avizováno už cca před půlrokem a i dnes se zde objevuje nejasný termín "během několika týdnů" - v lepším případě bych to viděl někde na konec rokusmiley.
Zvolený rozdílný průměr os je sice pro měřítko 1:32 poněkud netradiční (2,38 by určitě bylo s ohledem na převažující většinu dodavatelů lepších tuningových doplňků univerzálnější), ale nejspíš moc závodníků faroformule tunit i jezdit nebude a na domácí dráhy je to nakonec jedno.
Zajímavě ale bude uvedení silikonových pneu (a jejich cena).
Ku_e dne October 08 2007 15:02:10
Na ty pneu se taky teším a zároveň souhlasím se Sutorem "nejspíš moc závodníků faro formule tunit i jezdit nebude a na domácí dráhy je to nakonec jedno". smiley
Ivan dne October 09 2007 07:21:41
V diskuzi na webu Fara jsem vznesl dotaz na dostupnost dílů pro kroužky - zatím bez odezvy.
Taktéž jsem se ptal na realizaci nápadu rozjet seriál Faro, tak jak jsme o tom mluvili v Roztokách. Odezva zatím žádná.
Mitch dne October 09 2007 09:01:53
Ono je otázkou co na tom chcete ještě tunit? motor to má mít silný jako bejk, gumy taky tak snad jedině solidnější převod. kulaté magnety na tom jen tak nenahradíte takže není co řešit. Možná tak vzhled že by si chtěl někdo doma udělat soukromou stáj.smiley
sutor dne October 09 2007 10:10:53
V intencích domácí autodráhy mᚠvíceméně pravdu (viz výše), pro jízdu i závody na dřevě je to trochu jinak. Mᚠmožnost to zkusit na vlastní kůži...smiley
Ivan dne October 11 2007 06:21:26
V diskuzi na stránkách FARO jsou odpovědi na mé dotazy ohledně dostupnosti podvozků a vypsání poháru FARO. Jednají prý s pražskými kluby. Není to téma pro nové vlákno?
vitek dne October 28 2007 17:38:54
O tom jak silný je motor by se dalo dlouho polemizovat. Zda je dobré řešení mít rozdílný průměr na přední a zadní ose taky. Vodítko zůstalo jistým kopytem.
A bude docela zajímavé, jak se podaří sladit zavedení motoru se skoro 2A s dodávkami nových odporů do ovladačů.
Na druhou stranu se těším na pneu.
Myslím, že ceny nebudou výrazně nižší než u modelů ze zahraničí.
Do výběru předloh pro modely nemám co zasahovat, ale s ohledem na český trh - jeho velikost - nejsou národní formule podle mého názoru dobrou volbou. Leda, že by se vyráběly stejně dlouho jako Favorit. smiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
26
26
Pohár SCALEXTRIC 5. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 34
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio