AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 18:51:51 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
CO NOVÉHO NA PULTECH – ČERVEN 2008
 
NOVINKYZákladní přehled o tom co je nové na trhu autodráhových aut a doplňků v měřítku 1:32 mi v relativně vyčerpávající formě chybí. A v češtině se tyto informace už vůbec těžko shánějí. Nečiním si přitom právo na neomylnost, nebo na zapomenutí na tu či onu novinku.

Posuďte sami, přehled je řazen abecedně dle výrobců, kteří nějakou novinku do obchodů uvedli. Obrázky uvádím pouze k mnou vybraným top pěti novinkám, jinak jsou většinou dostupné na webech výrobců (vždy uveden za názvem firmy).

Avant Slot (www.avantslot.com)
- malosériový španělský výrobce z Madridu, v měřítku 1:32 vydal pouze tři auta, vše LMP1 z LeMans posledních tří let, a to Audi, Peugeot a Pescarolo Judd. V červnu jako novinku uvedl:

PESCAROLO JUDD - závodní "placka" z loňských LeMans, je třetí vydanou variantou LMP Pescarolo, královská modrá #19 britského týmu Rollcentre Racing. V LeMans 2007 skončila posádka J. Barbosa, S. Hall a M. Short hned za stupni vítězů, celkově čtvrtá.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 50204

Fly car model (www.flycarmodel.com)
- jedna z předních firem oboru, průkopník detailnosti modelů, pokračovala v červnu ve vydávání levných modelů (se sníženou úrovní detailů) z edice Starter, přidala k tomu klasický vůz F1 až ve třech zbarveních, čtyři Porsche a pár dalších modelů, jeden dokonce s českým jezdcem. V červnu to byl jednoznačně "nejplodnější" výrobce. Vydané modely abecedně jsou:

BMW M1 - další obtisková variace populárního sporáku z Mnichova, okruhová verze, v tmavomodrém zbarvení jak byl prezentován s číslem 41 na Norisringu v roce 1982, v závodě 200 mil Norimberku (neplést se závodem série DRM (předchůdce DTM), ten se jel taky na Norisringu v roce 1982, ale byl to jiný závod bez účasti tohoto BMW), pilotem byl Walter Maurer. Zajímavostí zbarvení je "namalovaný obraz" americkou retuší na bocích auta. Walter Maurer byl totižto vystudovaný grafik, který se proslavil svým originálním designem lakování BMW. Pomáhal mimo jiné Warholovi při jeho BMW M1 kreaci, nebo byl autorem designu na auto #201 s mapou Nurburgringu. V posledních letech mimochodem vedl Akademii pro design, umění a lakování v Mnichově.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 99110

FERRARI F40 - to je letošní novinka od Fly car, model na který se dlouho čekalo a který snad letos vydá i Slot.it. V červnu vydali už třetí variaci, po modré a červené závodní verzi je to tentokráte civilní, samozřejmě červený sporák, ze série Racing Kit, t.j. obsahuje v krabičce nadstandardní "tuningové" díly, které dají vašemu Ferrari tu správnou rychlost na dráze.
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: 88320

MAN TR1400 - první ze dvou zbarvení MANu z loňského prvního závodního víkendu ETRC v Barceloně. Červené zbarvení, #21, pilot Pascal Robineau, skončil v nedělním závodě na 14. místě, v sobotu oficiálně nestartoval.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08054

MAN TR1400 - druhá z červnových verzí MANu z loňského prvního závodního víkendu ETRC v Barceloně. Tentokráte je zajímavá i pro české fanoušky autodráhy, nebo se jedná o bílou #24, pilot Michal Dolák, CarDo Racing team. První body v sezoně si vyjel hned v Barceloně, když v sobotním závodě byl 12., a v neděli si polepšil na 10. místo.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08055

MARCH 761 - je to snad už sedma, nebo osma verze tohoto populárního vozu z let 1975-1977. Konečně došlo i na dvojku týmu March (oficiálně ale závodícím jako Beta Team March), italského hromotluka Vittoria Brambillu, a na snad nejkrásněji zbarveny March, v oranžových barvách sponzora Beta Utensili. Pod kódem 88327 jde o vůz ze závodu GP USA West, t.j. ještě se sacím košem nad motorem. Brambilla ale vůbec nebyl v Long Beach úspěšný, skončil po havárii už v prvním kole, když se kvalifikoval jako osmý.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08055

MARCH 761 - tentokráte se jedná o set ze série závodních týmů, konkrétně jde o dvě vozidla March Racing Team. Tento tým závodil s Ronnie Petersonem #10, přičemž Brambilla byl oficiálně veden jako člen Beta March Teamu (Beta v tomto případě neznamená druhý, ale název jeho sponzora, italské firmy Beta). Obě vozidla jsou v modro-žlutých švédských barvách, přičemž jedno z nich (se sacím košem) závodilo v GP Jižní Afriky 1976 na okruhu v Kyalami, a nedokončilo závod kvůli havárii v 15. kole. Druhé auto je v podobě bez sacího koše (byly FIA zakázány po GP USA West) a závodilo v GP Velké Británii v Brands Hatch, kde kvůli klesajícímu tlaku oleje v 60. kole Peterson skončil (kvalifikoval se jako sedmy).
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 99112

PORSCHE 911 SC - rallye verze slavné devětsetjedenáctky, #9 v krásném červeno-modrém zbarvení firmy Esso, jak soutěžilo ve WRC na Rallye Korsika 1980. Jednalo se o rok, kdy čtyřnásobný vítěz Bernard Darniche (ten z BMW M1 od Fly Car Model) soutěž nedokončil, a tak vítězství získala posádka Jean-Luc Therier a Michel Vial. Právě vůz této posádky je předmětem ztvárnění červnové novinky.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 88329

PORSCHE 934 - okruhový speciál v "německých" barvách Jagermeister byl nasazován v Evropském šampionátu GT vozů v roce 1976 týmem Jagermeister Max Moritz. Model ztvárňuje vůz ze závodu 300 km na Nurburgringu. Pilotován Němcem Helmutem Kellenersem skončil na druhém místě v tomto závodě i v celkové klasifikaci roku 1976.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 88288

PORSCHE CARRERA 6 - bílý vůz pilotován Portugalcem Carlosem Santosem, v podobě jak se účastnil nemistrovského závodu ve Vila Real v roce 1971 (rovněž Portugalsko). Byl klasifikován celkově čtvrtý.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 88334

PORSCHE CARRERA 6 - bilo-modro-červený vůz ze závodu 500 mil okruhu Road America (Elkhart Lake) z roku 1966. Řízen bratrskou posádkou Peter Revson a Doug Revson byl v 61. kole diskvalifikován.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 99109

STARTERS - levná auta pro začátečníky, aneb nová série Fly. Výrazně jednodušší detaily, příznivá cena, ale zároveň skutečně asi jen pro mládež.
Porsche Joest "Jagermaister", kód: 87004
Marcos "Martini", kód: 87005

Ninco (www.ninco.com)
- španělská, relativně mladá společnost s vlastní autodráhou, přinesla v červnu na trh dvě obtiskoví varianty WRC vozů a mimo katalog i sporně neúspěšné Porsche 934.
CITROEN C4 - model s číslem jedna je samozřejmě vůz který pilotoval fenomén rallye posledních let, několikanásobný mistr světa Sebastien Loeb. Červnová novinka je v podobě v jaké soutěžil na Rallye Švédska v roce 2007, kde dojel na druhém místě.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Pohon: 4WD
Kód: 50494

FORD FOCUS - opět se jedná o obtiskovou variantu z Rallye Švédska 2007, kdy v barvách soukromého týmu Munchis jel s číslem 11 Argentinec Luis Perez Companc, a soutěž dokončil na celkovém 15. místě.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Pohon: 4WD
Kód: 50469

PORSCHE 934 - model vydaný mimo katalogu v podobě v jaké jel na "oldtimer" veteránské soutěži. Z tohoto pohledu si dovoluji pochybovat o komerční úspěšnosti, spíš to vidím jako past na nezkušené kupující, kteří si mohou atraktivní "Martini Racing" zbarvení lehce splést se skutečně závodní 935-tkou.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 50485

Racer (www.racer-emmegi.it)
- Milánská firma specializovaná na drahé a věrné sběratelské modely. Novinkou pro červen je Ferrari a to v netradiční roli, jak se snažilo ukázat v CanAm.
FERRARI 350P CanAm - #23 je vůz v podobě jak ho řídil Chris Amon v závodě CanAm série Laguna Seca v roce 1967. I když všude na webu je informace o modelu firmy Racer, že jde o rok 1968, je to omyl, ve skutečnosti jde o rok 1967. V samotném závodě skončil Amon na pátém místě.
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: RCR42A

FERRARI 350P CanAm - #27 je druhé nasazené Ferrari v podobě jak ho řídil Jonathan Williams v závodě CanAm série Laguna Seca v roce 1967. I když všude na webu je informace o modelu firmy Racer, že jde o rok 1968, je to omyl, ve skutečnosti jde o rok 1967. V samotném závodě skončil Williams devátý. Vítězem byl Bruce McLaren na McLarenu M6A.
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: RCR42B

Revell (www.revell.de)
- největší světový výrobce modelářského zboží, obnovil výrobu autodráhových modelů relativně před nedávnem, a kvůli své americké divizi Monogram se zaměřuje hodně na americký trh, čemuž odpovídá i výběr novinek. Tato červnová novinka je přitom skutečně novým modelem, nejen obtiskovou variací, a za předlohou se skrývá hezký příběh.

FORD GALAXY 1963 - model v podobě jako ho řídil Marvin Punch, který v barvách týmu Wood Brothers se stal vítězem závodu Wilkes 400 série Nascar v roce 1963. Dva týdny před závodem Daytona 500 ve svém Fordu Galaxy havaroval a z hořícího auta ho vytáhnul soupeř Tiny Lund. Zraněný Marvin Punch potom požádal majitele tímu aby pro závod Daytona 500 angažovali právě Tinyho Lunda, který závod slavně vyhrál. Verze auta Tinyho Lunda je stejná jako Marvina Punche, pouze na dveřích je jiné jméno, což je jednoduchá konverze.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08342

Scalextric (www.scalextric.com)
- pro změnu největší firma v autodráhovém oboru má v červnu celkem 5 novinek, abecedně to jsou:

FERRARI F1 2007 - vůz pomalovaný zhruba jako byl pomalován vůz Kimi Raikonnena v loňské sezoně. Ale samotný vůz je verze Ferrari tuším z roku 2004, pozor, nejedná se v pravém smyslu o Ferrari 2007.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 08342

NISSAN 350Z DRIFT - set dvou civilních aut s tuningovými obtisky, jedno je oranžové, druhé je zelené, a obě mají drift vodítka s možností otáčení o 360 stupňů.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: C2955

MASERATI MC 12 - tmavě modrý vůz číslo 11 byl nasazován v závodech série FIA GT týmem Scuderia Playteam Sarafree. S posádkou Andrea Bertollini a Andrea Picini zvítězil v dvouhodinovce v Bukurešti a celkově skončil v šampionátu roku 2007 na čtvrtém místě. K vidění byl i loni v Brně.
Magnet: Ano
Světla: Ano
Kód: C2904

PORSCHE 997 GT3 RS DRIFT - civilně zbarvený vůz, černý s oranžovými doplňky. Dle výrobce se má jednat o super odolné auto, se sníženou náchylností k poškození a odlamování malých částí. K dispozici má samozřejmě o 360 stupňů otočné vodítko.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: C2872

PORSCHE 997 GT3 RS DRIFT - civilně zbarvený vůz, tentokráte oranžový s černými doplňky. Dle výrobce se má jednat o super odolné auto, se sníženou náchylností k poškození a odlamování malých částí. K dispozici má samozřejmě o 360 stupňů otočné vodítko.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: C2871

SCX (www.scx.es)
- španělský výrobce s vlastní autodráhou a asi v současnosti s nejlepším, respektive v Čechách nejpopulárnějším digitálem. V červnu připravil dvě novinky:

VW TOUAREG - vůz z rallye Lisabon-Dakar, ve zbarvení Red Bull a s číslem 307, soutěžil v roce 2006, kdy ho posádka Carlos Sainz - Andrea Schulz dovedla do cíle na celkovém 11-tem místě. V jednotlivých etapách si ale vedla mnohokrát úspěšněji, nebo z celkových 15-ti etap jich 4 vyhrála, a to etapy 1, 2, 4, 10.
Magnet: Ano
Světla: Ne
Pohon: 4WD
Kód: 63050

ASTON MARTIN DBR9 - celkově druhý v pořadí FIA GT v roce 2007 byl vůz z číslem 33, pilotován Karlem Wendlingerem a Phillipem Peterem. Vyhrál až tři závody, a to v Monze, Adrii a Zolderu, a mohli jsme ho vidět také loni v Brně.
Magnet: Ano
Světla: Ano
Kód: 63190

Slot.it (www.slot.it)
- v současnosti asi nejzbožňovanější firma, která v testech poráží veškerou konkurenci, vydala další obtiskovou variaci Lancie ze závodů LeMans, ale všichni už čekají na novou Alfu Romeo 33. Zatím tedy:

LANCIA LC2 - jde o třetí obtiskovou variantu Lancie, opět v bílém zbarvení s modro-červenými pruhy Martini Racing z roku 1984. S číslem 4 skončila v závody 24 hodin LeMans na 8 místě, a piloty byly Bob Wollek a Alessandro Nannini.
Magnet: Ne
Světla: Ne (je ale možnost dokoupení světelného setu)
Kód: SICA08C

SLOTER (www.sloterminimodels.com)
- další z celé řady španělských malosériových výrobců připravil pro červen dvě obtiskové variace svých starších modelů.

ZYTEK - vítězný vůz dánského týmu ESSEX INVEST ze závodu 1000 km Spa v roce 2005. O úspěch se zasloužili řidiči John Nielsen, Casper Elgaard a Hayanari Shinoda. Další LMP1 placka, která může závodit kupříkladu s Courage od Spiritu, Pescarolo od Avant Slotu, nebo s Audi či Peugeoty od dalších výrobců (nejen Avant Slot vyrábí tyto dva modely)
Magnet: Ano
Světla: Ne
Kód: 9524

OPEL MANTA - rallye vůz týmu Rothmans, v podobě z RAC Lombard Rallye 1983. Posádka John McRae a Ian Grinrod tam skončila celkově třetí.
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: 9509

SPIRIT (www.spirit-hobby.es)
- v Čechách hodně známy výrobce kvalitních modelů připravil v rychlém sledu už třetí obtiskovou variantu své předvánoční novinky Courage.

COURAGE C65 AER - vůz ve velmi efektním červeno-bílo-černém zbarvení sponzora Kumho závodil s číslem 10 v roce 2005 v sérii ALMS. Tím Miracle Motorsport přitom skončil druhý celkově a posádka Jeff Bucknum a Chris McMurry třikrát vůz dovedla do cíle na prvním místě. Svědky jejich triumfu se tak stali okruhy v Sebringu, Lime Rock a v Elkhart Lake (Road America).
Magnet: Ne
Světla: Ne
Kód: 01203

Tak a to je z červnového přehledu novinek (určitě nedokonalého) vše. Top pět novinek dle mého výběru (který je samozřejmě hodně subjektivní), jsou:


Racer Ferrari 350P CanAm - kvůli fantastické detailnosti, i navzdory vysoké ceně (cca 120 EUR).



Slot.it Lancia LC2 - vím jak auta od Slot.it jezdí, toto bude asi nejrychlejší krabičkový model z červnových novinek.



Fly Man TR1400 #24 - protože českých aut, anebo aut českých jezdců je stále málo.



Revell Ford Galaxie 1963 - jde o nový model, a je za ním krásný příběh, i možnost jednoduchou konverzí získat vítězné auto jiného jezdce.



Fly March 761 - hezčí kabát pro F1 March, než je oranžová Beta Vittoria Brambillu už nebude.


Článek napsal:
Marian
Komentáře
lubos dne July 03 2008 23:55:16
Dávám za 1 s *, nádherný průvodce posledních novinek. smiley
Mitch dne July 04 2008 08:05:39
Mariane ta ses nějak rozjel s těmi reportážemi. Moc pěkný, stručný, ale informačně dost nabitý. Mohlo být víc fotek, ale jinak super.
Petr L dne July 04 2008 12:15:32
Bezvadný přehled, překvapilo mne, kolik modelů nemá magnet. A já myslel, že dnes na plastu bez magnetu nikdo ani ránu.smiley

K té zbožňovanosti Slot.It bych rád poznamenal. Porovná li se model od Slot.It s ostatními, tak i přez to, že ho v některých ohledech určitě jiní výrobci předčí a jistě i oni ne vše udělají na 100%, tak v kombinaci:

kvality zpracování karoserie/kvality montáže modelu/jízdních vlastností na čemkoliv/připravenosti jízdy po vybalení z krabičky/možnosti úprav/sortimentu tuningových dílů/ceny, nemá asi konkurenci .
Mitch dne July 04 2008 13:02:07
To mᚠsvatou pravdu, ale o to míň také vyrábějí modelů. Ono záleží na tom pro co se danná firma rozhodne. Jestli dělat masy modelů s průměrnou nabídkou Náhradních a Tuning dílů nebo méně modelů se špičkovým zajištěním všecho možného i nemožného. Malá firmy ma jistě větší šanci uspět v té druhé kategorii.

Jinak k těm magnetům já na nich také moc nejezdím. Připadá mi to t잚í a jízda je věrohodnější.
Ostatně záleží na tom pro jakou dráhu je ten model stavěný. Jestli je už od základu stavěný na dřevo tak proč ho vybavovat magnetem. Spíš by mohl člověk uvnitř ocenit již předlisované prostory pro závažíčka.
Jan dne July 09 2008 20:31:27
Perfektní přehled DIKY smiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
03
03
Zimní pohár 2004/2005 HK
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 29
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio