AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 25 2024 07:05:50 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Kudy dál?
 
BlogPozorný čtenář si jistě všiml, že tak nějak na celý web prdím (dá se to říci i jinými slovy) a obsah udržeuje pouze Petr. Důvod je zcela jednoduchý, potřebuji prostě nakopnout, vidět nějaký účel, najít něco nového, co bude mým tahounem.

Ano, jedu teď v RC odvětví, ale na autodráhy jsem nezanevřel. Ale co dělat? Jistě to znáte sami, doma leží desetitisíce v nevyužitých modelech. Pohár Scalextric skončil (cca 10 aut), BRM 1/24 se vůbec nerozjelo (2 auta), rallye na plastu nemělo valnou účast (cca 5 aut) a tak se dá pokračovat.

Místo toho jsme v situaci, kdy např. i přes pravidelnou informovanost a rady ostatním účastníkům PC jsou pořád propastné rozdíly mezi jezdci. Na některé seriály již je nutné měnit co závod gumy, někde hořej motory. Kam až se dá vlastně dojít? A neměly bychom se vrátit na začátek?

V tuto chvíli mě nejvíc baví jezdit s auty z krabičky na platu doma. Děti jezdí, hrajeme si, prostě pohoda. Zastavíme v depu, panáčkové nám tam vymění kola, dotankují a my jedeme dál.

Problémem je, že na pořádnou plastovou šesti (osmi) dráhu nejsou finance ani prostor.

Po několika letech musím říci, že vlastně Scalextric pohár, na kterém to alespoň u mě začalo (a jezdilo tam i mnoho z vás) měl něco do sebe. Pokud by nebyla zadní osa omezena výrobce, mohlo by to být opět zajímavé závodění i v dnešní době.

Včera jsme se třeba náramně pobavili v klubu se Standou Lakomým a Filipem Jiránkem. Dali jsme si tři série 4x2 minuty a počítali body. V první jsme jeli s auty z krabičky, jednalo se o Audi TT (odolné pro děti), druhá série byla o autech s krabičky a pouze nasazených silikonech na původních discích (SCX, Scalextric, Carrera modely) a v třetí jsme pak jeli rallye z krabičky (SCX Fabie, Scalextric Ferrari GTB). Nasazovali jsme si sami, časy byly o 3-4 sekundy pomalejší než normálně a byla zábava.

Někdo možná namítne, že to není závodění, ale stavět to celé na nových pneu, velkém motoru a autu postaveném v podstatě na míru na konkrétní dráhu již mě asi nebaví. V tomto případě si raději zajezdím z RC, kde je toho "štelování" ještě o trochu víc.

Mějte se
Pepino


Komentáře
Petr L dne May 30 2012 14:13:58
Ani já nemám nejplodnější období, nějak se mi nedaří pravidelně navštěvovat Podbabu a ani u compu není tolik času ani energie, kolik bych si přál webu a autodráze věnovat. Hlavně mi ale chybí trochu aktivnější odezva. Při vědomí toho, že to mám na krku tak nějak skoro sám, by se docela hodila. Pracuje se daleko lépe, když člověk vidí, že to má nějaký smysl. Pokud se ale podívám na web, tak když pominu jarní vzedmutí okolo digitálu je tu hodně mrtvo. Čas od času si tak kladu otázku, jak dlouho mi tohle ještě bude bavit. No zatím mi to baví, ale už to rozhodně není co to bývalo..............

Co se týká závodů, osobně jsem s tím, jak PC vypadá vpohodě, míra úprav není zase tak šílená a pokud by převládal pocit, že už je to moc, není problém pár technicky nejdivočejších úprav postupně odstranit. Jako největší ránu do vazu považuji odklon od silikonových pneu. Nebyly sice bůhvíjak úžasné, ale vydržely víc, než je potřeba, auta neseděly tolik jak pneu dnes, takže to vše drželo v nějaké snesitelnější podobě. Přechod na P6 mi rozhodil na hodně dlouho a až v posledním závodě teď nedávno u nás na Podbabě jsem měl pocit, že se auta chovají tak nějak jak mají.Nakonec výsledky Pavla který některá z mých aut také v závodě jel svědčí o tom, že chyba není v autech a je na řadě abych se naučil ty auta řídit....
Z druhé strany vývoj aut v poslední době ukazuje, že motor nemusí točit jako zubní vrtačka a ani není potřeba mít auto těžké jako pytel cementu, takže i nějaké klady se objevily.

Krabičková auta v závodech vypadají na první pohled jako jednoduché a spolehlivé řešení, ale nikde není takový markantní rozdíl ve vlastnostech aut, jako právě v těch z krabičky, stejně by to nakonec skončilo tak, že by se jezdilo se 2 nebo 3 typy aut a ostatní by bylo jenom pro okrasu. Jediné co má z krabice smysl jezdit, je Slot.It, NSR nebo Sideways. Vše ostatní po vybalení jede snesitelně tak akorát na plastu s magnetem, pokud to vůbec jede. Ostatní se stejně musí poštelovat. Potvrdilo se mi to nedávno, když jsem se pokusil rozjezdit Avant Slot. Po měsící jsem to vzdal z toho asi nic nebude a to to na plastu tak pěkně jelo, bohužel pouze s magnetem......

Co se týká domácího ježdění, tak také nic moc, nějak se mi nedaří doma najít těch 8x4 m na stavbu, takže jediné pořádné poježdění je u HWS na půdě, to mi vždy spolehlivě zvedne náladu! Škoda, že nechce digitál :-))

Jo a kdykoliv mám pocit, že je s těmi auty moc štelování atd. zajdu za sousedem, ketrý je beznadějně zavrtaný v RC a jsem zase na hodně dlouho vyléčený. Zlatá autodráha!
Jirka B dne May 30 2012 19:17:06
Pánové /oba/ myslím,že moc hýříte pesimismem.Přez léto stejně nikdo nic moc nedělá. Únava a pesimismus se málo komu vyhne.K tomu jarní únava a je hotovo.Včetně mne.Takže pánové léto=načerpání energie a odpočinutí.
No a po prázdninách to zas rozjedeme.Co se týká těch pravidel,moc do toho nevidím,takže ani do toho nekecám.Jen malou připomínku.Myslím si ,že to máte zbytečně složité. Auto z krabičky je auto z krabičky a mělo by jezdit bez úprav,tak jak ho vyndáte z krabičky.A pak 2.kategorie by byla auto zhotovené,upravené libovolně,původní by měla zůstat karoserie a podvozek a je to. Ale to jen tak plácám,protože do toho nevidím.Je fakt,že když jsem za mlada modelařil,byly dvě kategorie auta tovární bez úprav/a auta zhotovená podle plánku.Karoserie musela sedět s plánkem a zbytek nikoho nezajímal,co tam nacpu za motor ,jaké mám osy a převody atd. Takže pánové hlavu vzhůru, užijte si léta./jestli bude/ a pak zvesela znovu na to. Jirka B
kiki dne May 30 2012 19:40:46
Nejsem nějaký velký přispívatel,ale čtu pravidelně.A opravdu je tady mrtvo.
Možná je to taky ročním obdobím,kdy je venku krásně a sedět doma je škoda.Stačí,že sedím celé dny v práci.Kdybych seděl zbytek dne a víkend u autodráhy,tak bych to nemusel u drahé polovičky rozchodit.Taky chce provětrat.
Proto jsme začali před nedávnem taky s RC.A to s expedicemi.Je co nastavovat a vylepšovat.A u expedice je toho hafo.Ta odměna v podobě jízdy a obdivu okolojdoucích pak stojí za to.
Projdem se po lese,s klukem si při tom zajezdíme,s ženou popovidáme a je klid.
Takže z autodráhy se pro mě stala záležitost pro škaredé a studené počasí.
Ale pevně doufám,že tyto stránky nezaniknou.Už jen z toho důvodu,že nám v začátcích hodně pomohly.
Přejem brzké nastartování a spoustu krásných a poučných článků.Kiki
rockmaster dne May 31 2012 20:20:24
Kukam chlapi,ze prezivate motivacnu krizu.Nevidel by som to az tak cerne.I ked ma,priznam sa,zavody prilis zatial netahaju,je to hlavne koli tomu,ze som hlavne modelar.Fakt je aj ten,ze momentalne len pracujem na niecom,co by mohlo v buducnosti trochu zamiesat stojate vody.Nebyt vas,tak mnoho veci z toho nema sancu vzniknut.Ste motorom,ktory mnoho znas nuti stale znova a znova klikat na tuto stranku a vymienat si cenne infosky.Ja osobne cumim na tunajsie prispevky aj niekolkokrat denne(nekecam :-).Ste ludia,ktorych si vazim a to som nikoho z vas nikdy nevidel a nespoznal.Nemalujte preto certa na drahu a dajte este trochu casu,nech sa tlupa rozrastie :-).
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Škoda Favorit Racing
Škoda Favorit Racing
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 20
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio