|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
| |
|
|
|
| Favorit MTX Roadster KIT bílý |
| |
| Stavebnice autodráhového modelu Favorit MTX Roadster. Bílá barva. Měřítko 1:28. Určeno pro pokročilé modeláře a pro sběratele.
Multimateriálová stavebnice obsahuje odlévané díly z polyuretanu (PU), výlisky z ABS, PS a PA pro stavbu modelu vč. interieru (PU). Stavebnice neobsahuje barvy a lepidlo. Přiloen je podrobný návod.
* Hmotnost 110 g
* Délka (L) 138 mm
* ířka (W) 59 mm
* Výka (H) 51 mm
* Rozvor (Wheel Base) 86 mm
* Převod 90° , modul 05, převodový poměr 3,75
* Kolo 30 zubů plast, pastorek 8 zubů zinek
* Plovoucí vodítko FARO/28
* Motor Super 20000 ot./min.
* Magnet FeNdB 18x7x2,5
* Průměr obutých kol přední/zadní 20 mm
* Pohon zadní nápravy
| |
| |
|
|
dne July 23 2007 08:16:01
Konečně, těil jsem se na něj u dost dlouho. Nevím jak Vám, ale mě ta cena připadá relativně přijatelná. Popravdě čekal jsem to mnohem horí kdy jsem viděl tu cenu hotového modelů okolo 1800,-Kč. |
dne July 23 2007 15:58:25
Pořád mi vrtalo hlavou, co na tom Favoritu to Faro vidí, a ono to vypadá, e je na něj zatíeno asi hodně lidí. To jsou věci......... |
dne July 23 2007 22:03:34
Nezapomeň e to designoval Bertone |
dne July 23 2007 23:27:29
Vypadá dost dobře. Konečně něco dalího. Sice měřítko 1:28, ale proč nevyuít kastli Favoritu, kdy tu ta monost je.
Jsem zvědav, co z toho postaví Ku_e |
dne July 24 2007 08:58:07
Na celém je nejskvělejí asi jen ta cena. Jinak je Favorit u sto krát převařená voda.
Kit by měl být o něco levnějí ne hotový model, pokud ovem kompletaci nedělají děti na velmi dálném východě. |
dne July 24 2007 09:32:27
Vítku, sice je to jak píe "převařená" voda, ale právě na těchto bytelných Favoritech lze podle mě začít s modelařením dětí. Auto si můou upravit po designové stránce (naučit se barvit), sestaví si jej, mohou závodit a auto se jim po pár kotrmelcích nerozbije.
Je to v podstatě nejlevnějí cesta pro děti, jak si zazávodit. V naem novém klubu chceme jít právě touto cestou. Začít prostě od levných stavebnic, pro které budeme mít vlastní závody. |
dne July 24 2007 11:14:47
S tím, e je to "učební pomůcka" souhlasím. Ale jen z části. Pokud to bude jezdit v poli srovnatelných aut, pak ano. Ale proti čemukoliv ze současné komerční produkce to nemá moc anci a v tom vidím kámen úrazu. I při tréninkovém jedění budou pomalejí závidět rychlejím.
Myslím, e s ohledem na učení se barvení, sestavování apod. jsou taky vhodné některé levnějí kity aut. Ale na metodiku práce s dětmi okolo dráhy bych zajel k Tomovi.
Kity nabízí i jiné firmy a za větí cenu je k dispozici i u jiných firem. |
dne July 24 2007 16:09:28
To Vitek: Tak to by mě fakt moc zajmalo kde za tuhle cenu dostane kompletní dráhový kit. Myslím, e jsi trochu přestřelil. A jetě jedna věc, ten kit je za víc ne poloviční cenu ne by měla být cena modelu kompletního. |
dne July 24 2007 17:11:40
V rychlosti jsem to napsal nepřesně. Za vyí cenu kitu (která je obvykle nií ne cena hotového modelu), dostanu ve výsledku kvalitnějí auto - s lepími jízdními vlastnostmi u v základu.
Znovu ovem podotýkám, e pokud se má někdo učit stavět - barvit, lepit, dávat obtisky, tmelit apod., tak mu stačí levný nefunkční kit - s prominutím i letadla.
Ke stavbě podvozku + motor aspol. nejsem natolik kompetentní.
A například kit Ferrari 312PB od Slot.it se dá pořídit za 1290,- |
dne July 24 2007 20:31:55
Co máte proti Fávu ? Ta cena je sluná,jdu do něj.Mám radi kit,můu si ho předělat k obrazu svému.A kdo byl v Liběchovicích uzná,e tam s Fávama byla největí legrace a nejvyrovnanějí souboje. |
dne July 24 2007 22:56:00
Proti Fávu nemám nic, jenom nechápu co na něm tak úasného kdo vidí.
Malovala ho sice Bertoneho kancelář ale někdy v době, kdy se prodával Golf 1. Ne ho soudruzi zhmotnili, tak uběhlo hodně vody a tak to bylo auto za zenitem ji při premiéře.
Co se týká té ceny a monosti se vyřádit, tak třeba Dallara stojí skoro to samé a je to myslím na laborování na závody podstatně lepí auto. Pokud se rovnou překope přední náprava a zatíí čumák, tak není problém.
A barvit a kytovat můe kdokoliv cokoli, třeby i ty letadýlka........ |
dne July 25 2007 06:26:23
Pánové, berte to jenom jako jednu z poloek trhu. Kdo chce, koupí, kdo ne, tak si to jen prohlédne. I v Kapitálu se dočtete, e zboí má pro kupujícího nejprve hodnotu a za tu zaplatí cenu. A kadý a se rozhodne jakou cenu zaplatí. |
dne July 25 2007 06:56:24
Petře jistě má pravdu e dallara je za téměř tu samou cenu, ale je ji hodová a to klukovi moc stavební zručnost nerozvine a navíc ví jak by vypadala v rukou pětiletého klučiny po pár prvních odjetých kolech kdy by to drel poprvé v ruce?
Co se týče otázky CO NA TOM FÁVU POŘÁD MÁME bych asi odpověděl NOSTALGIE A moná PETKA NÁRODNÍ HRDOSTI. Někoho jsem tím teď určitě pobavil, ale já na tom visim. Čei měli vdycky v jakémkoliv motoristickém sportu, snad krom plochá dráhy, horí načiní ne jejich zahraniční konkurenti a kdy si vemem jakých úspěchů s těmi " nedokonalými plechovkami " docílili tak mi nezbývá ne vzdát těm ""plechovkám" holt. Navíc to bylo jedno s prvních aut, které jsem kdy řídil a kupodivu mě nikdy nenecholo ve tichu s nějakou fatalní závadou a nikdy mě nenechal někde viset.
S klidnou hlavou můu říct, e kdybych si měl teď koupit nějaký levný uitkový auto na lokální jedění tak mám naprosto jasno. koda Forman Van-Plus. |
dne July 25 2007 08:17:48
Mitchi vím - viz můj článek.
A co se týká Fáva, já ho měl také - Formana a jezdil jsem s ním kadý den. V 1990 jsem přesednul do Opel Astra Caravan a to mne vyléčilo ..... |
dne July 25 2007 10:05:01
Připojuji se k Ivanovi: kdo má o Favorita zájem, tak si ho koupí, komu nic neříká, nekoupí. Musím se přiznat, e mě poněkud zaskočilo obrovské mnoství Favoritů, které FARO dosud prodalo (více ne 50.000), to ukazuje na to, e národní hrdost asi opravdu existuje. Bohuel to s sebou asi nese i to, e výrobce s uvedením nějakého jiného modelu moc spěchat nebude a vyuije původní formy s malými úpravami do mrtě, postupná reinkarnace dalích verzí se nejspí dá očekávat.
Pokud se týče ceny kitu, dají se určitě sehnat i stejně drahé či levnějí (a hlavně kvalitnějí věci) v zahraničí (Parma, JK apod.), ale pro běného spotřebitele je Favou běně dostupný a to je v tomto případě rozhodující. Z hlediska koncepce asi nejde o ádný výrazný krok kupředu, jízdní vlastnosti nebudou kdoví co, ale určitě poučenému zájemci poskytnou to, co od podobného modelu očekával.
Pokud se týče reálného Favorita, taky jsem byl chvíli jeho hrdým vlastníkem (verze Black Line) - to, e se přehříval a občas stávkovala elektronika a padaly rouby z podvozku, to se dalo přeít, ale měli jsme smůlu i na nekvalitní antikorozní ochranu - asi ho dělali v pátek - take sebe mohu říci, e z hlediska uitkovosti bych v případě absolutní nouze dal přednost jeho předchůdci Trabantíku Combi. |
dne July 25 2007 10:15:45
Já jezdim Opelem Vectra a návrat k Favu nebo spí Formanu i kdy je to na dnetní dobu pojizdná ohluovací a líná rakvička by mi nevadil. Jak říkám na místní pojedění a jako uitkové auto v úpodobě VanPluse nebo auta pro zábavu v podobě FreeStyle, proč ne. Od něho se konfort nečeká a snad ani nikdy nečekal. V porovnání se 120L do které musím čas od času také usednout je Favo KING OF THE ROAD.
Není to dokonalé ale svou práci nebo zábavu to zaručeně splní a hlavně vás to odveze z bodu A do bodu B a kdy budete hodní tak i zpět. |
dne July 25 2007 10:55:44
No ale jestli si pamatujete. tak v Liboovicích byl k vidění a na fotkách také je dvoukit, který Faro připravuje dováet. To pak pokud bude mít příznivou cenu bude pro tohle Fávo velká konkurence.
Jako dalí monost bych viděl udělat stavebnici u na bázi Audi TT apod. Stavebnice se dá běně koupit a Faro můe k tomu prodávat sadu dílů-upravený drák atd. Stejně to vyrábí. Cena by mohla být podobná, vdy smontované stojí necelý tisíc. |
dne July 25 2007 14:42:27
To je sice dobrý nápad a věřím e by se i na naem českém rybníčku vyplatil, ale řekl bych e toto ji není idea Faro.
Oni chtějí vyrábět své čistokrevné modely a to jim chválím. Ale tvůj nápad by podle mého klidně výdělečný mohl být, ale na to by museli zaloit vedle své svlastní výrobní linky nebo prostoru jetě prostory pro momtání linku těchto přestaveb, které vyráběli doteď v podobě Audi TT a Ferrari. Jetě je dost modelů od Revellu na kterých by se tato osvědčená technika dala praktivovat. Ale jak říkám jsou to prostory navíc, stroje na úpravu a předevím dalí lidé. Je dost moné e by se to uivilo a určo by to i něco vyneslo, ale stále k tomu potřebuje počáteční kapitál k tomu abys tu linku rozjel a ten oni určitě nyní potřebují jinde.
Myslím, e spolupráce s Revellem by se časem vyplatila a určitě i rozrostla. Vdy Easykity vyrábějí stále.
Problém by nastal ve chvíli kdyby Revell řekl dost měřítku 1/32 dost easykitům. To bys byl v tu ránu v loji. Musel bys shánět jiného výrobce modelů 1/32 za dostupnou cenu a v patřičné kvalite a hlavně předělat celou výrobní linku. Peníze peníze a zas ty peníze. |
dne July 25 2007 15:22:05
No Mitchi já to myslel, právě bez montáe, upravit podvozek, nasypat díly do pytlíku a hurá za zákazníkem.
Jako překlenovačka ne udělám svoje auta, by to bylo dobré. Stejně tu linku budou potřebovat a udělají tu 130, Fabii, Octavii, Tatru a jánevímco jetě a jak by jsi el do svých aut, tak by stačilo utlumovat tyhle, lidi by jsi měl v obrátkách, vycvičené, prostě ideální stav na start. A pak by jsi to překlopil a svoje auta sekal jako masovku a ty kyty s Revelem jako fajnovku. Klidně bez kastle, tu a si kadý koupí sám, jenom ty díly v pytlíku.
To se nám to plánuje, co? |
dne July 26 2007 07:16:07
Jene ty kity se musí nějakým způsobem upravit aby se ten model dal bezproblému doma sestavit jen se roubovákem v ruce. Vím, e to není zrovna dvakrát o té modelařině, ale jak u si někde podotknul (myslím es to byl právě Ty), tak dnes u se čistou modelařinou lidi moc nezabívají a radi si koupí hotové autí nebo sestavovací kit a předevím chtějí jezdit. Z toho vyplívá, aby to lo na dračku tak to musí být opravdu set, který je malý kluk schopný sestavit sám během večera maximálně s pomocí tatky se roubovákem v ruce a přiloeného plánku.
Jak určitě ví tak i karoserie není od Revellu v podobě Faro úplně seriová, ale upravená. Podvozek musí být profrezovaný na vodítko, musí obsahovat předvrané a zahloubené díry na přichycení dráku, pokud je třeba tak musí vyfrézovat otvor pro magnet i pro převod a musí nějak vymyslet a realizovat nové uchycení karoserie pač to původní se z pravidla nedá pouít, upravit disky kol na osy Faro, Upravit drák na ten daný model a moná i nové vodítko atd...
To je hromada věcí, která musí být v rámci kvality na vech kusech daného typu identická a pokud to chce dělat kvalitně a snadno s omezeným počtem výrobních strojů tak na to potřebuje hromadu přesných vrtacích a frézovacích přípravků.
Pak musí upravit hromadu svých součástek k tomu patřičnému modelu a dalí a dalí úpravy model od modelu jiné. A nakonci výrobního procesu má kontrolu a čitění jednotlivých kusů od pon a pilin z plastu pač to na spotřebitele v sáčku dojem neudělá.
Nemluvě o tom, e kdy to u nebude kompletovat tak to pro změnu musí nějak esteticky a chytlavě zabalit aby to lo na dračku. tzn: Obaly. To u má dalí věc, která se ti neudělá sama. To je Tisk, vystřienín slepení krabice. Pak tu má to zasáčkování a balení.
Vím e by to v rámci prodeje v ČR mohli zvládat vyrábět klidně 2-4 lidi, ale ty přípravky, nástroje, střinice na krabice atd... něco stojí a vyadúje to dalí výrobní prostor i uskladnění.
No uznej sám e to se na jedné lince i s vlastními produkty dělat nedá pač by v tom byl pějnek zmatek. A měnit výrobu a tím pádem i výrobní linku podle sudého a lichého týdne je také kravina. |
dne July 26 2007 09:33:16
Hele Mitchi, co kdybychom se na to vyprdli, a si to dělá Faro jak chce, hlavně a vydrí abychom nemusel měnit výrobce dílů při budoucích přestavbách a pokusili se vydesignovat jednoduchý univerzální podvozek na bázi dílů Faro. Tím rozvoji autodráhy a moná i prodeje Faro pomůeme podstatně lépe. I na diskusi Faro se občas dotaz na sloení podvozku z jejich dílů mihne.Co myslí? |
dne July 26 2007 10:20:30
Souhlasím. Ale to u se tu několikrát propíralo, ale nikdy se k ničemu kloudnému nedolo.
Má to toti jednu malinkatou vadu na kráse. A navrhne a posatví sebelepí podvozek a je jedno na jakém základu tak aby byl ideální tak musí být jednoúčelový a tudí i na jeden druh karoserie. To bys jako designer nebo výrobce podvozků musel dělat několik variant ( oprava ) desítek variant pokud vemem v potaz i několik druhů uloení a motoru vůči ose.
Kdy u tak bych navrhl asi dost neideální, ale za to plně univerzální podvozek pro modeláře, ale bohuel ne pro závodníky. Ale zas by stačil jeden podvozek na jakýkoliv rozchod i rozvor ( oprava ) dva podvozky budeme-li brát dvě různá uloení motoru jako výchozí předpoklad. Konstruovat ho na díly faro je ve finále to nejmení. |
dne July 26 2007 10:34:55
Po neděli se těte na více fotek Roadsteru. |
dne July 26 2007 23:15:41
Mitchi, závodníky bych vynechal, z dílů Faro, které jsou na trhu předevím jako servis k favoritu a to myslím včetně rámečku na motor bych to viděl jako podvozek pro modeláře, samozřejmě univerzál. To by mohlo mít smysl - jednoduchý a z levných dílů.
O nic jiného by asi nebylo rozumné se pokouet. |
dne July 27 2007 10:57:40
Co si představujete pod pojmem LEVNÝ. Pro mně je u mnoho levných věcí podezřelých. Proto pokud univerzální podvozek tak variantu Plafit, Scholer a nebo Slot.it. Ten s motorem boxer jede jak o ivot, je z plastu a délkově stavitelný. Na stejném základu se dá jinak uloit motor - dva rámečky. A v ceně jsou i kola, loiska atd. Přesto, e ho mám uloený v Bentlym, mám chu ho vyzkouet i do Favoritu. |
dne July 27 2007 11:09:54
Vitku, kolik ten tvůj Platfit stojí? 600-700-800 nebo 1000? Díky nechci. Jestli-e si koupím kastličku za 60Kč a více méně chci aby to auto vypadalo a bylo pojizdné tak si nemusím kupavat podvozek ta takovou řachu. Zvlá ne na Ites dráhu kde bvy se jeho schopnosti ani zdaleka nevyuili. To si můu rovnou koupit nějaký hotový model.
Kdy bude stát do 300 tak se dohodnem. Co ty na to? |
dne July 27 2007 18:55:24
Hledáme tady poměr mezi stavbou od nuly a koupí hotového. A to ve pro dětského stavitele, s minimem zkueností, omezenými zdroji. A snad taky financemi. Ovem s výsledkem, který snese závodní porovnání i na plastové dráze a s perspektivou dřeva.
Výhodou výe zmíněných podvozků je jejich variabilita - délka, ířka a v kit verzi stačí roubovat.
Do tří set to nekoupí, ale pokud do ceny podvozku z kuprexitu započítá - osy, loiska, kola, vodítko,kartáčky, motor a převod a taky náklady na nářadí, tak určitě překročí pořizovací cenu kupovaných. O náročnějích materiálech ne je kuprexit ani nemluvě. Samozřejmě pokud to vechno zmákne sám, na něčí maině, se zbytkového materiálu apod. Tak jistě postaví i do těch 300,-.
Ale bavíme se tady pořád o tom, co by dítě zvládlo postavit, za rozumnou dobu a cenu, bez větích rizik a extrémních poadavků na materiál a nářadí. |
dne July 27 2007 22:35:42
Vítku neblázni, náklady na pořízení nářadí nemůe započítávat. Pokud někdo chce začít modelařit, tak si ho stejně jednou koupí, pokud někdo chce jenom montovat, tak si koupí stavebnici i kdyby si na ni musel půjčit. |
dne July 28 2007 17:41:28
Náklady započítávat musím (zadarmo je to tak v kole těstí s Bédou Trávníčkem). A zejména pak pokud se jedná o děti, které nedisponují zázemím a nebo o nově vznikající krouek - klub. Doba kdy se dalo skoro vechno spíchnout na vercajku z práce je natěstí u dávno mimo a tak nezbývá, ne disponovat vlastním technickým zázemím a to není zadarmo.
Jako rodič vím, e kadá aktivita dítěte chce své investice a při určitých činnostech ne zrovna malé. Bohuel to tak nevidí vichni rodiče a bohuel ani volný čas dětí není prioritou při tvorbě ropočtů. |
dne July 28 2007 22:32:32
No jo to má sice Vítku pravdu, e nářadí je potřeba kupovat a větina z nás si ho kupovala i v dobách minulých, ale my zde neřeíme a neporovnáváme náklady na provoz modelařiny podle způsobu jak k tomu přistupuje, ale diskutujeme o ceně přízení auta, nebo podvozku, podle toho jakou cestou postupuje.
Pokud si pořídím podvozek za 1000 a bude nasypaný v pytlíku, tak k němu budu potřebovat také nějaké nářadí, v některých případech dokonce takové, které doma určitě nemá i dobře vybavený kutil.
A jako rodič sice do dětí také investuji a né zrovna málo, ale určitě jim nebudu na jedění doma kupovat platfit. Na to stojím hodně pevně na zemi a pokusím se najít nějakou levnějí variantu, na které je třeba i trochu zapracovat. A moná i schválně, aby viděly, e za vím je práce, bez které není zábava. A o tom to celé je. |
dne July 29 2007 15:09:21
By Pepino- Ku_e z toho nic neudělá. Nemá náladu na Fáčka a zatím sem nepohl s tím focusem. |
dne July 29 2007 19:40:14
Ledasco bysem vydrel - i Favorita doma a bez střechy, ale co mi na celý týhle serii Fanouů vadí je jejich měřítko. Mám nějaký čtyřiadvacetinky, hooodně dvaatřicetinek, něco nejezdícíh dvacetin a to do toho mám motat jetě osmumadvacetinu???? |
dne July 30 2007 10:08:18
Smiř se s tím, FARO to alespoň přizná, e je to někde mimo 1:24 a 1:32. Větina ostatních výrobců si s tím hlavu dvakrát neláme, prostě model tak trochu rozměrově přizpůsobí velikosti dráhy, kterou vyrábí. Jestli je to pak 1:X, t nakonec nikdo moc u konkrétního modelu nepostřehne, hlavně, e se mu auto líbí. Vdy si stačí porovnat některé obecně známé výrobky velkých firem, které se velikostně lií o centimetry. Mě spí tve to, e FARO zveřejní nějakou modelovou ideu s velkým I, a pak zase zůstane u tolikrát převařeného favoritu. Ale kdy je to prodejné, tak je z podnikatelského hlediska chápu... |
dne August 03 2007 14:41:54
Dnes jsem se dočetl v tisku, e Favorit právě teď slaví 20 let !
Pokud je tedy aktivita Faro mířena tímto směrem, tak je to skvělý způsob, jak výročí oslavit........... |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
13
Pohár SCALEXTRIC 1. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 25
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|