|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Dráha na Praze 6 - Podbabě se mi líbí. Ji jsem tam 2x závodil a proto jsem se těil na jejich LETNÍ VELKOU cenu, která se pojede 14. 6. 2008.
Trochu mě zarazilo, kdy mě Jirka sdělil, e se nepojede klasický závod, ale e mají nachystán závod dvoučlenných týmů v kategoii Nascar. Problém byl v tom, e auto kategorie NASCAR nemám a ani jsem si ho nechtěl pořizovat, protoe se mi prostě nelíbí. Bohuel mně nezbylo nic jiného.
Oslovil jsem tedy Rebase, zda má nějaké auto skladem. Odpovědí mně bylo, e absolutně poslední kus. Věděl jsem, e si budu auto komplet předělávat a proto jsem se ani pořádně nezabýval tím, o jakou značku či design jde.
POKUSÍM SE SEZNÁMIT VÁS POSTUPNĚ S CELOU MOJÍ PŘESTAVBOU:
Auto mi dorazilo. Jedná se o SCALEXTRIC Ford Taurus DE WALT se startovním číslem 17.
Pro přestavbu bylo potřeba si alespoň částečně nafotit tvary samolepek předních a zadních světel, abych je poté mohl znovu zhotovit.
Nejvíce času mi zabralo vyndání kompletního zasklení. Ve je v jednom kuse a pěkně napasované. Podařilo se mi zlomit natěstí jen malou část, která je v okně na straně řidiče.
Nael jsem si ten nejjemnějí smirkový papír, pěkně ponořil do vlahé vody a začal sundávat potisk. Ve lo bez problémů a po 15 minutách bylo auto připravené. Kdy u jsem byl u toho smirkování, zrovna jsem vzal i vlevo stojící kit Fly Porsche 917.
Dále mi pomohl kamarád Google. Stačí zadat název vozu a sérii Nascar a "vypadnou" na vás stovky obrázků. Vzhledem k originalitě a co nejmením komplikacím s obtisky jsem se rozhodl pro testovací verzi modelu, pouze dodělám závodní číslo.
O víkendu jsem toho moc nestihl. V sobotu večer jsem pouze karoserii stříkl základním Surfacerem, na který ji přijde barva.
Je 0:30 ráno a já jsem právě dodělal nástřik vozu. Pouívám vodou ředitelné barvy Gunze.
Nejprve jsem auto stříknul hodně naředěnou bílou barvou, aby trochu prosvítal podklad (někde jsem toti musel spodní edý Surfacer jetě dobrousit).
Zbylou bílou jsem doplnil o trochu světle edé a výslednou barvou jsem stříknul vekeré lemy karoserie.
Kdy ve uschlo (co je otázka chvíle), pouil jsem jako obvykle lesklý lak také od firmy Gunze.
Nakonec jsem v mističce rozmíchal Sikativ s nepatrným mnostvím hnědé olejové umbry tak, aby to byla spíe jen pinavá voda. Tu jsem pak malým stětečkem po kapkách rozléval do vekerých "rýh" na autě. Nakonec jsem trochu natřel i lemy karoserie. Poté u jen kapesník a přebytečnou barvu z karoserie otřít.
Dalím krokem je příprava obtisků pro tisk. Zbyly mi tu obtiskové papíry Propagteam průhledné, které by se měly dát bez probému na bílou karoserii aplikovat.
Loga potřebuji v co největí kvalitě, proto se obhlíím po vektorovém formátě (Ai, Cdr, Eps). S těmito formáty se vak dá pracovat pouze ve specifických PC programech, které se vak dají sehnat i zdarma pro nekomerční vyuití. Já osobně pracuji v Adobe Illustratoru.
Logo FORD a NASCAR jsem si po zaregistrování stáhl z webu ALLFREELOGO, kde je k dispozici velká řádka nejrůznějích log.
Číslo 66, které jsem si pro auto sám vybral, jsem si za 5 minut vytvořil a "zkosil" pro oba boky karoserie.
Samolepky jsou vytitěny. Udělal jsem si startovní čísla ve 3 barevných variantách a přemýlel, jakou pouít.
Nevěděl jsem, jak bude auto vypadat, tak jsem si ho z boku nafotil a přímo v PC na něj aplikoval barevná čísla a disky. Nakonec se mi k modrému logu FORD hodí nejvíce modrá čísla.
Poprvé jsem s průhlednými obtisky spokojen, na bílém podkladu toti fungují dobře.
A tady ji jsou obtisky na voze. Kvůli pravidlům jsem dal nakonec čísla i na střechu, aby byly čísla 3. Dopředu jsem jetě nakonec umístil loga výrobců pneumatik.
Zbývá nástřik disků kol červenou barvou. Rozodl jsem se je stříknout přímo na podvozku - nesundával jsem je, pouze jsem si zakryl papírkovým ručníkem podvozek.
Auto jsem smontoval dohromady, nalepil zpet přední kovové mříky. Krycí páskou Tamyia jsem si vyznačil spodní kovové lity a natřel je tětcem barvou stříbrná od Revellu, kterou jsem měl k dipozici. Černou na zadní křídlo jsem bohuel měl pouze od Gunze pro stříkání a její aplikace stětcem je ílená a podle toho také křídlo dopadlo - asi nejméně povedená součástka.
Na přední kapotu jsem pak jetě pendlíkem naznačil uzávěry otevírání kapoty.
Nakonec jsem na spodek karoserie a některá dalí místa aplikoval trochu patinátoru prach a světlá rez od Agamy.
Teď u zbývá pouze doladit vůz na závody a vyhrát !!!
Pěkný zbytek dne | |
| |
|
|
dne May 23 2008 15:24:46
Pěkně, to má co dělat.
Hlavně ten původní lak dokonale obru. Scalextric pouívá lak, který leptá i líh a tak pokud ti tam něco zbyde, tak to začně pod novým lakem stékat a dělat puchýře. |
dne May 23 2008 17:20:45
Myslím, e největí expert na Nascary je tady Tom69Herder
Přidám dva odkazy:
http://www.jayski.com/
http://mysite.verizon.net/vze23f44/mikesdecals/index.html
ten druhý je velkou nabídkou dekálů.
A přeju úspěnou stavbu.
Kdy Nascar, tak jedině #07 Jack Daniels 2005 JWTBM |
dne May 24 2008 08:19:01
Náhodou, rozhodnutí to bylo dobré, protoe tento barevný klon je u ve startovním poli zastoupen minimálně jednou a při dvouhodinovce by to mohl být problém s udrením pozornosti a orientaci. Moc různých typů Nascarů v současnosti na pultech není - samozřejmě s výjimkou SCX, které zase nejsou ve standardu konstrukčně i jízdně ideální (úpravy jsou povoleny jen omezené).
Navíc ta bílá bude opravdu na první pohled dobře rozeznatelná , je to fakt originální verze. |
dne May 25 2008 08:44:25
S tím přebarvením se rozhodl dobře jeliko tyhle deWalt "17" u pojedou minimálně dvě a nikomu se to nechce předělávat ...... |
dne May 26 2008 06:26:28
Kolik bude "24"? |
dne May 26 2008 08:34:48
My jedeme VALVOLINE 10 v bílomodré. |
dne May 26 2008 08:35:35
Jestli myslí Chevrolet Monte Carlo J. Gordona, tak zatím není nahláeno ádné, ale zná to - vědět to budeme přesně a na vlastní oči v sobotu 14.6. . Ale ani v případě, e tam bude nějaká ta duplicita, se nic zásadního neděje. Jede se pauzírák a tak ten kontakt nebude permanentní.
Kdyby Scalextric splnil svůj plán na rok 2007, nebyl by to ádný problém. Bohuel ohláené nové typy Nascarů se nakonec neobjevily. Z burzy v SRN jsou v klubu 2 kusy starích barevných provedení Tide a Valvoline, v Bílině mají zelený Interstate - to by mělo určitě výrazně přispět k rozmanitosti startovního pole. |
dne May 26 2008 11:37:28
Ano, ten Chevrolet jsem měl na mysli. Při PS jsme se seli dva se stejným autem na stejné dráce. Obě auta náraz přeila, rozeznali jsme je podle převodových kol. Já mám pořád auto z krabičky. |
dne May 26 2008 11:39:32
Na diskuzním fóru TH jsem uveřejnil několik fotek hračky. Nemáte někdo povědomost o jaký typ auta ze série Nascar by se mohlo jednat? |
dne May 26 2008 11:54:55
Nascary jsou zvlátní sorta aut, tvar jejich karoserie je velmi rigidně rozměrově dán (a proto je taky jen vyrábí minimum úzce specializovaných firem), take se auta finálně lií jen v detailech.
A s ohledem na kvalitu detailů tvé výhodné koupě (limitně se blíící nule) má monost si vybrat prakticky z kompletního startovního pole. Bohuel ani ty dekály ti moc nepomůou... |
dne May 26 2008 15:04:16
To Ivan44 Nevím co to je diskusní forum TH, take Ti neporadím.
Startovní pole Nascar to jsou jen tři, aktuálně 4 značky - Ford, Chevrolet, Dodge a přidala se Toyota.
Na http://www.jayski.com/ si můe dohledat čemu je auto nejvíc podobné. Ovem auta se několikrát za sezonu "přebarvují" + příleitostné vozy, o testech a trénincích nemluvě. Take je z čeho vybrat. |
dne May 26 2008 15:26:46
Vítku, Ivan myslí DF Toma Herdera.
Vzhledem k tomu, e vystavené auto je v nemodelovém zbarvení, tak platí co psal Sutor. Auta jsou a na drobné detaily prakticky totoná a tak toho moc nedohledá.
Podívej se na ten Pepinův Ford, pozná ho v té bílé kdy nemá nalípnuté světlomety pouze podle tvaru chladiče. |
dne May 26 2008 15:49:20
AHA u jsem zase chytřejí.
Z té fotky nejde poznat čemu je to nejblí. Ale jak psal sutor - asi to můe být čímkoliv.
Ale nesouhlasím s tím, e se Nascary od sebe nelií. Rozdíly nejsou pravda zásadní, ale lií jak značka od značky, tak jsou rozdíly mezi jednolivými sezonami.
Jene Nascary jsou jak typem aut, tak závodů, které nemusím. Take spor tohoto typu určitě nebudu proívat. |
dne May 26 2008 16:35:59
Nascary jako modelová autíčka se mi líbila vdycky a zvlátě ty starího data výroby. Ke skutečným závodům jsem vak měl asi stejný náhled jako Vítek a do té doby, ne si syn opatřil velice reálný počítačový simulátor a já si to na něm zkusil, tedy s kvalitním volantem a pedály a s vypnutými herními podporami. Od té doby mají jezdci můj obdiv protoe krouit tři nebo i více hodin na okruhu kde jste ze čtyř stran obklopeni ostatními vozy a při milimetrové chybě v pohybu volantu jste katapultováni někam do bariér to chce opravdu velký cit a soustředěnost. A myslím, e i pro diváky kteří mají monost sledovat celý průběh závodu ze svého sedadla je to velice atraktivní. Jeden známý se při návtěvě USA byl na tyto závody jednou podívat a od té doby také změnil svůj původní negativní postoj vůči těmto závodům. |
dne May 26 2008 17:47:01
Doporučuji zkouknout ten dokument o NaSCAR, co běel v TV. |
dne May 27 2008 17:52:29
Ja ted casto sleduju novy kanal Sport 5, tam je Nascar snad kazdy den. Hezka podivana. |
dne May 29 2008 08:40:19
Moc pěkné...jen to černé křídlo na fotce předlohy vypadá líp... |
dne May 29 2008 08:44:44
Černé křídlo samozřejmě bude, stejně tak jako červené disky atd. |
dne May 29 2008 10:56:29
Pěkně jsi ho "umazal" vyúadá jako by jezdil celý den poutí |
dne May 29 2008 11:41:31
Vypadá to zajímavě a hlavně - na dalí vyperkování má jetě 14 dní čas... |
dne May 30 2008 21:52:03
Pěkně, jetě lity a spoilery a bude to OK má za 1* |
dne May 31 2008 08:57:01
No, klobouk dolů, dekály i patina se povedly - u teď auto vypadá jako by odjelo minimálně estihodinovku a v kadé klopence se na něj tlačilo kolo na kolo hned několik soupeřů. Vzhledem k tomu, e se jedná o testovací verzi, je zřejmé, e V USA berou testování opravu váně... Hlavně po vyladění nezapomeň natankovat plnou, ta monstra toho za dvě hodiny seerou docela dost. |
dne June 01 2008 22:46:02
Ahoj Kluci jetě jedna zajímavost, přítí rok bude NASCAR vypsaný také na "krunohoru" tak e pokud se Vám ho nechce kupovat jenom na jeden závod bude mít v budoucnu i jiné vyuití.... |
dne June 02 2008 06:49:24
Při KP v Děčíně se jel "ověřovací " závod za účasti sedmi modelů. Obsadil jsem krásné sedmé místo s neupraveným modelem. Jinak práce Pepína se mi moc líbí. |
dne June 09 2008 12:15:16
Moc hezké... Snad jen...chápu e je to otázka vkusu, ale nechat černé kola místo červených a ta barevná nálepka nascar jen jako černo-edá by mi přily lepí. |
dne June 09 2008 15:34:39
Otázka vkusu to sice je, ale modelovost je modelovost. Jestli e má bý něco modelem podle předlohy tak to musí být stejné jako předloha i se vemi neduhy, které se třeba nám nelíbí. Holt tak to je. |
dne June 09 2008 18:42:50
Otázkou vkusu je, kterou předlohu si vybere. Pak u je to o modelovém zpracování v souladu s předlohou. A to Pepino zvládnul na výbornou. A po mém soudu si i dobře vybral. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
76
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 8
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|