Dnes jsme se se Standou zúčastnili za Hradec prvního letoního závodu Moravské ligy 2011, která se jela na autodráze v Brně.
Brno má perfektní zázemí, dokonalou dráhu, jen ty párečky nebo gulá mě tam chyběly. Lidl vedle je super, ale alespoň jedno teplé jídlo za den by bodlo. Ale sám vím, e to chce dalí sílu, která se bude starat jen o bufet :-)
Celková účast byla akorát, na osmi dráze jet na 2 skupiny je OK a mohli jsme tak v klidu v 15.30h vyrazit domů.
Teď něco ke kategoriím. Bohuel se zde ukázala nesmyslnost omezení motoru v kategorii Historik. Omezení na 25.000 ot si prý vymohl zástupce olomouckého klubu kvůli monosti pouití aut poháru Slot.it Historik. Bohuel mezi motory 25.000 od Slot.it a NSR je tak velký rozdíl, e kdo se chce umístit, musí pouít stejně ten od NSR.
Kategorie GT je v podstatě Mosler Cup. Navíc, na přítí závod bude mít celé čelo motory Motraxx. koda, rozmanitost nebude, Mosler je jednoznačným vítězem.
Kategorie LMP zajímavá, inline motory mají své omezení a závody byly celkem vyrovnané.
Celková atmosféra závodů byla dle mého názoru pouze nesmyslně ovlivněna nervózním chováním olomouckého závodníka (zvyování hlasu na nasazovače apod.), který se navíc na svůj poadavek nechával při výměnách dráek (kdy byl na výjezdu z pod mostu) posouvat pokadé o metr a více vpřed (aby prý viděl na model při rozjezdu) a nakonec to olomoučtí zavrili podáním protestu na motor NSR Standy Němečka (protest nebyl uznán).
Po odjetí 1:32 následovala nová kategorie 1:24, která vak nemá na Moravě moc příznivců a závodu se tak účasnili pouze 4 jezdci.
Brnu dávám za 1, bohuel pokud bych se měl účastnit trvale dále, znamenovalo by to investici do dalích 2 vozů, co nehodlám, take se moná jen zúčastním jetě 1-2 závodů.
vitekdne January 29 2011 22:07:33
V zásadě s Tebou naprosto souhlasím.
Je určitým paradoxem, e Ti co poadovali omezení motoru, nakonec měli vůči pouitému motoru výhrady (jakým nekulturním chováním k nim doli nechám radi bez komentáře). A to bylo přesně to, čemu jsme chtěli předejít neomezováním motoru - viz. původní pravidla.
Standadne January 30 2011 08:21:44
Mně ten protest taky mrzel, jeliko kdybych ten motor chtěl cinknout, tak mám takové znalosti a známosti, e bych to dokázal tak, e by na to nikdo nepřiel, a vzlátě kdy vím, jak jsou moje modely sledovány a povaovat "ouchané "hrany kotvy po roce jedění u otevřeného motoru který se nemůe rozdělat za pokus o vyváení je opravdu demence...no a taky dotlačit 917 Fly bez klece na druhé místo o 2kola po 32 minutách v záplavě NSR a S-i taky nemusí někomu vyhovovat
Pepinodne January 30 2011 10:59:14
U jsem sice pár protestů v komerčkách taky zail, ale zajímavé je, e vdycky jsou jen od lidí z velkého SRC
Jinak pohoda, i to houknutí na nasazovače k tomu občas patří, ale prostě v přátelském duchu s nadsázkou, protoe je třeba si uvědomit to, e ten člověk tam můe být prvně a toto ho můe od dalí účasti na závodech odradit
Rudadne January 30 2011 14:01:28
Chtěl bych tady jen poopravit to co tady povídá Pepino.
Pokud vím ádnej protest podán nebyl!Jen vzniklo pochybení ohledně Standova motoru.A nebylo to jen ze strany Olomouckého klubu,ale i Brněnského.
Vykládá se tady něco co není pravda.Ostatní komentovat nebudu,kadej má nárok na svůj názor.
Děkuji
Pepinodne January 30 2011 14:55:12
Pokud nebyl prodán protest, pak nechápu, proč měl Standa někomu ukazovat po závodě motor, auto rozmontovat a nechat nahlíet tech. komisaře a něco obhajovat. Na to pak nemá nikdo právo, protoe je to otázka přejímky. Take pokud nebyl podán oficiální protest, omlouvám se za dezinformaci, ale pak po něm nemůete nic chtít !!!
A pokud se jednalo o pouhý výklad pravidel, kdy má komisař na předepsaném místě po závodě monost nahlédnout do vozu, tak nebylo ani předepsáno místo, ke kontrole dolo poměrně dost po samotném závodě a v tomto případě mu podle mě nemůe nikdo z dalích soutězících koukat přes rameno a dávat k tomu připomínky.
Ivandne January 30 2011 15:29:49
koda, e termín kolidoval s "Krunohorem". Určitě bych, i kdy nejsem ádný borec, zúčastnil. Uchvátila mě toti atmosféra na loňském závodu slot.It seriálu v Olomouci a tak jsem si tu atmosféru chtěl letos zopakovat. Liga bude mít jistě pokračování a tak to někdy vyjde.
Standadne January 30 2011 15:48:51
jenom pro upřesnění-to rozdělání modelu jsem navrhl a následně provedl já sám,nebylo to Luboem poadováno, mně se nechtělo poslouchat ty poznámky okolo.
Standadne January 30 2011 15:54:12
take Lubo po mně chtěl akorát, abych mu dal auto k nahlédnutí-co jsem provedl./no a ti "radilové" přez rameno samozřejmně byli".
vitekdne January 30 2011 16:11:16
Za sebe můu říct (i kdy z logiky věci bych měl vechno chválit), e jsme problém sporů a protestů trochu podcenili. A musíme sjednat nápravu. V obecné rovině je přirozené, e někdo můe být s něčím nespokojen a má právo to poukázat. A k tomu slouí ona zmiňovaná procedura prostestu (nepěkné slovo). Bohuel ML tuto proceduru v pravidelch nemá. Přesněji se k tomu vztahuje jen jeden bod z organizace: "Závodníci jsou povinni na konci jednotlivých jízd ponechat vozy na předepsaném místě k jejich případné kontrole
a pro tento účel na poádání komisaře demontovat karosérii."
Ale i tak existuje zůsob, kdy lze sluně říct, e se mi nezdá to a nebo ono a provést kontrolu. V tomto případě stačilo říct, nezdá se nám ten motor, mohla by se udělat následná kontrola. A tu provést. A proto je nutné uvést, e takovéhoto chování mnozí nejsou schopni a e někdo vzal Standovi bez jeho vědomí auto z kufru, prohlídnul a pak začal mluvit o cinklé kotvě. Bohuel jsem u toho nebyl abych mohl takovému jednání zabránit. A kdy jsem na to poukázal, tak mi bylo řečeno jestli chci podporovat poruování pravidel. To určitě ne, ale zásadně nesouhlasím s některýmiu cestami pro sjednání nápravy.
A dovolím si tvrdit, e k tomu byla vyuita a zneuita doba, kdy Standa jezdil a někteří vyuili práva nenasazovat v kategorii, kterou nejedou. Tímto jetě jednou děkuji těm, co nasazovali i kdy nejeli.
vitekdne January 30 2011 16:37:04
Ale byl bych nerad aby jeden moment zakryl jinak po mém soudu celkově vydařený den.
kmasitadne January 30 2011 18:26:59
Ahoj Kluci nechci rýpat ale zase se ukazuje e nesmyslné zákazy - tím myslím 25.000 tisícové motory přinesou spí víc problémů ne rovného závodění. Ty rozdíly mezi slabímy motory jsou obrovské - to si mohl vimnout kadý kdo jel slot.it cup....
Honza65dne January 30 2011 18:41:53
Nic mi do toho není ML nejezdím,ale co se týče protestu velice se mi zamlouvá způsob z doby kdy jsem jezdil MČR GT 24.(nevím jak je to dnes).
Tenkrat mohl kdokoliv ze závodníků za 100kč,podat protest,(během závodu)
k tech.komisaři,ten auto zkontroloval,pokavaď byl protest oprávněný stokoruna se vrátila protestujícímu,pokavaď auto bylo v pořádku peníze propadli pořádajícímu klubu.
Protesty tenkrát byli,ale větinou opravdu oprávněné a kadý si to nejdříve dvakrát rozmyslel,stovka je stovka.
vitekdne January 30 2011 19:18:23
Souhlasím s Tebou Květo. Pravidla s "neomezenými" motory platila do 13.1. Pak dolo po nátlaku ke změně. Paradoxně tento nátlak na změnu měli Ti, co teď "protestovali".
To Honza65 Má pravdu, systém protestů jsme podcenili a musíme doplnit. Čili formu protestu nějak regulovat. To o čem píe je jedna z variant.
Ví ale nejhorí není podle mého řádný protest, ale takové ty postranní kecy - jak Standa kulantně píe - poznámky okolo, které zamořují dobrou atmosféru a vztahy. Já vím, Ty byly, jsou a budou, ale obečel bych se bez nich.
Honza65dne January 30 2011 20:46:26
Vítku postraní kecy také nemam rád,ale bohuel jak píe,byly,jsou a budou.
JMSdne January 31 2011 10:25:41
To co je popsané v článku mě vůbec nepřekvapuje.
Ono je to vude stejné, a se jedná o cokoli, kde se dá třeba jen pro pocit vyhrát.
Rudovi se nelíbí nikde nic a pořád hledá u těch co jsou na pici nějaký podvod.
A to bylo v SRC, u áků a teď i v komerčkách.
Uvidíme jak to bude u 24 hodinovky v Brně....