|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Chtěl bych se s Vámi podělit o svou zkuenost s nákupem autodráhových modelů z druhé ruky. Aby to nebyl jen subjektivní pohled náročného sběratele, tak svůj názor připojil i můj kamarád, který modely posuzuje převáně z hlediska jízdních vlastností a na nákupu byl se mnou.
Před třemi týdny jsem na internetu zaregistroval inzerát ve znění:
Nabízím k prodeji více aut výe uvedených značek
.. (nejen ta, co jsou na přiloených obrázcích - cca 30 ks), aut jsou převáně jen vyzkouená a jako nová včetně orig. obalů.
Pro úplnost dodávám, e poadované ceny byly od 750,- do 1150,- Kč, no tak si něco nekupte, navíc se slevou při nákupu dvou a více aut.
Prodávající nabízel značky FLY, Scalextric, Carrera, SCX, Ninco, Revell a dalí. Zajímal mne pouze FLY, od kterého mi stále jetě chybí jedno auto. To mezi nabízenými samozřejmě nebylo, ale znáte to. Za ty ceny si koupíte i to, co vlastně nepotřebujete, no a navíc ta sleva. Prostě měl jsem v plánu si koupit čtyři auta a kamarád taky.
V nabídce byly dva sběratelské kusy FLY, které dávno nejsou na trhu a jeden tak napůl sběratelský, který se u pár let také neprodává. Pán mi modely odloil a já se těil a mi v pátek odpoledne skončí poslední jednání a já si své nové miláčky osobně vyzvednu.
Původně mi je prodávající chtěl poslat potou, s čím jsem nesouhlasil. Nakonec přikývl, e chápe, e sběratel chce zboí vidět. Tak jsem si začal zboí prohlíet a nevycházel jsem z údivu. Převáná větina aut byla jetá, z nich některá silně. Dokonce měl jeden Saleen ubrouené deflektory. Takovou úpravu nemohla způsobit ádná dráha na světě. Některé krabičky byly odřené nebo i prasklé. Mé nadení rychle opadalo. Co mne vak zarazilo nejvíce byla skutečnost, e i těch několik nejetých aut od FLY co mne zajímaly (některé jsou i ze současné nabídky FLY) mělo jednu zásadní vadu. Vechny měly pokozený tampónový tisk. Něco u jsem v tomto oboru viděl, a tak mohu konstatovat, e se nejednalo o pokození provozem, ale o výrobní vadu, kterou bych u normálního obchodníka okamitě reklamoval. Ze zkuenosti vím, e se tyto vady někdy vyskytují a prodejci tyto kusy potom vyprodávají za AKČNÍ CENY. Dále se u některých aut vyskytovaly patrně nedávno odstraňované cenovky.
Nakonec jsem si jedno auto vzal, byl to kus, který není a nebude. Vypadal, e má nepokozený lak, co jak se doma ukázalo nebyla pravda opět výrobní vada na tampónovém tisku + krupice pod lakem. Ale budi, chtěl jsem ho, mám ho.
Při prvním telefonickém kontaktu jsem se prodávajícího ptal, odkud modely pocházejí zda z ciziny nebo byly koupeny u nás. Přisvědčil, e od nás. Tím nemyslím nic zlého, také si občas nějaký model koupím v zahraničí, nebo se tam leckdy objeví něco, co u u nás není a je to výprodej. Ale vdy koukám na kvalitu, auus jen kvůli ceně nikdy neberu, by se tam dá koupit levně.
Ptal jsem se několika prodejců, zda modely pocházejí od nich u sběratelů FLY to tak větinou bývá. Já mám potom alespoň jistotu, e auta jsou v pořádku. On vak o panu XY z města Z, od něj modely má údajně nic nevěděl. Z Brna od ILPE prý ne, z Ústí také ne, nakonec e prý z Prahy. Od pana Řebíčka? Také ne. Já jiné prodejce FLY neznám a on si nemohl vzpomenout. Je to jedno.
Proč tady tohle vechno píu? V ádném případě si nechci stěovat, e jsem si koupil auto s vadou laku a tampoňáku a viml jsem si toho a doma. To je moje věc. Chci jen upozornit dalí potenciální zájemce, SBĚRATELE, aby byli při těchto nákupech velmi obezřetní. Přijde mi, e někdo nakoupil auta v bazaru a nabízí je jako nejetá nebo mírně jetá. To je rána pod pás. A navíc je do toho přimíchána i druhá jakost. POZOR, za dobrého světla si řádně prohlédněte, co kupujete. A jetě po roce nemáte překyselený aludek při pohledu na jinak zdařilý model.
Za těch 1100,- Kč bych mohl být spokojený. Ale tu pětistovku bych za nepokozený model určitě připlatil. Ale on u není na trhu, a tak jsme zase na začátku u druhé ruky.
P.S. Nakonec jsem anoncovanou slevu za odběr dvou a více aut, která jsem zaplatil, nedostal.
Tuto část napsal:
LS
Pokračování: Tak poslyte první dojmy ze Saleenu
Jedná se dojmy druhého astného nákupčího z druhé ruky, který si na inzerát koupil na zkouku svůj první model FLY A 265 Saleen osazený motorem FLY Racing. Nebo se jednalo opravdu o zkuební model za pouhých 900, - Kč, tak o sběratelské a estetické hodnoty v tomto případě tolik nelo. Zde je jeho autentická výpověď:
Přestavěl jsem digitální dráhu na klasickou, posadil tam Masserati MC12 a Astona - chvilku jsme pojezdili a změřili časy. Měl jsem k dispozici tři drivery Já (autor mu skoro 40 let), David (11 let) a kamarád (30 let), který naposledy jezdil jako malý kluk s drahou ITES (jestli si to správně pamatuji) jak kdo jezdil porovnejte v tabulce.
Pak jsme na dráhu posadili Saleena. Po prvním opatrném zmáčknutí "plynu" jsem si říkal, krucinál co je to za lenochoda. Ne se to rozhýbalo, no prostě hrůza. Pak jsem dorazil na rovinku, (3.5 m), oselil se a zmačknul plyn na plno. To mi vyrazilo dech, Saleen vystřelil jak raketa. Pak chvilku trvalo bez jsem si zvyknul na jeho chováni. Vechny modely od Scalextric, na které jsem zvyklý, jsou jemnějí na ovládání. Akcelerace je u nich mnohem plynulejí. Absolutní rychlost u Flye je ale nesrovnatelná. Jen jsem jetě nenael vhodnou rychlost v technických pasáích. Buď jedu příli rychle, nebo zase na Scalextric nestačím, i kdy ani zdaleka nejsem na limitu přilnavosti. Nií rychlost v technických pasáích není horí směrovou stabilitou Flye, ale spis nezvyklým průběhem výkonu v závislosti na zmačknuti plynu. Moná to chce víc citu, nebo pokročilejí ovladač.
Pod dojmem ze Saleenu jsme nakonec na dráhu postavily MG Lolu. Doposud nejrychlejí auto co máme a s tou jsme nakonec dosáhly lepi časy ne se Saleenem. Sice i Lola na rovinkách mírně zaostávala, ale perfektní stabilitou to dokázala dohnat v technických pasáích.
Je otázka, co to udělá, a si zvykneme na ten průběh výkonu u Saleena. Chce to proste jen jetě trochu cviku.
Jinak co mne jetě trochu překvapilo na Saleenu, po podrobnějí prohlídce jsem si vimnul trochu vůle v uchyceni pravého zadního loiska, při jízdě se to ale neprojevuje ničím nepatřičným. Jinak jsem zatím nenael jedinou vadu, a jsem tak astným majitelem prvního Modelu FLY.
Pořád se ale cítím mnohem lip se sice s pomalejími, ale na ovládání příjemnějími Scalextrici.
Řidič A - nezkuený mu 30 let
Řidič B - mírně pokročilé dítě 11 let
Řidič C - mirně pokročilý mu 40 let
V tabulce jsou uvedeny nejlepí časy na 1 kolo z 10 absolvovaných bez předchozího tríninku na trati.
Tuto část napsal:
GM | |
| |
|
|
dne February 12 2008 23:27:41
Poučné reportáe. Zvlátě z té druhé cítím závodivé typy. Pokud jste z Prahy či okolí zajděte k nám do Podbaby a můete testovat s námi. |
dne February 12 2008 23:31:35
A jetě doplním. Ten pocit z více či méně příjemné jízdy různých autíček se dá odladit ne elektronickém ovladači a to platí stoprocentně i na domácí dráze. |
dne February 13 2008 10:59:38
S nákupem podle stejného inzerátu mám jiné zkuenosti. Kupoval jsem McLaren F1 GTR FINA od Ninca a Truck Mercedes Benz Atego od GB/Track (fotky jsou v článku). Oba modely mi dorazily na dobírku potou. Jsou ve skvělém stavu i s nepokozenými krabičkami.
Ale moná, e jsem měl jen TĚSTÍ.
Tady bych VELMI ocenil pomoc Pepina, který mi vyzvednul, zkontroloval a následně předal Carreru z HK, kterou jsem kupoval přes Aukro.
Pravdou asi je, e takové nákupy bez osobního převzetí jsou, i přes vechny fotky a reference, nákupem zajíce v pytli. |
dne February 14 2008 16:30:21
To Vitek:
Neměl jsi jen těstí, ale původní vlastník (já) prodával modely v perfektním stavu a proto s nimi prodávající asi taky vůbec nejezdil.
Paradox je ten, e já sám jsem si teď od něj kupoval zpět 4 auta, která jsem mu před cca 3 roky unáhleně prodal a to teď u za vyí cenu ne původní a v horím stavu (prostě se s nimi normálně jezdilo).
Ale beru to tak, e mám monost se svobodně rozhodnout, zda obchod chci uzavřít nebo ne a za jakých podmínek. Má-li člověk vyí nároky, je jasné, e musí inzerované zboí vidět - riskovat je moné a nutné jen na internetových aukcích.
Problém nízké kvality není jen u zboí z druhé ruky, ale v mnoha případech je dnes moné dostat i úplně nové modely od přímého prodejce v naprosto nevyhovující kvalitě a s vadami ji z výroby. Kamarád, který je ryzí sběratel, má často problém si vybrat z deseti nových kusů alespoň jeden bez výraznějích vad - to platí předevím pro modely od FLY (ale setkal jsem se s tím např. i u předraeného Raceru). Bohuel jsem dosud nezaznamenal něco takového, e by výrobce modely s v článku popisovanou vadou doprodával jako nějakou 2. jakost, vyprodávají se větinou pouze jako dlouhodobé leáky neby v rámci sezonních výprodejů. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
119
Setkání Liboovice
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 15
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|