|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| I do sféry naich malých modelů se čas od času dostanou postupy a materiál z klasických větích SRC závodů. Pokud jsou pravidla závodů benevolentnějí a přímo neurčují typ a výrobce součástek, je moné i na naem trhu najít velmi zajímavé výrobky, které posunou jízdu naich miláčků o kousek vpřed.
Dnes se podíváme na postup lepení plastových převodů na klasické osy. Konkrétně na osu Slot.it 2,38 mm.
Celý návod byl nafocen včera v královéhradeckém klubu, činnost provádí Standa Němeček.
Nejprve je třeba trochu zvětit díru v převodu. Oproti ose 2,38 mm je otvor pouze 2,36 mm. Na ose si poté odměříme místo, kam přijde převod nalepit. Ideálně označíme fixem. Toto místo je třeba následně vybrousit, aby bylo moné nanést vrstvu lepidla. Pomoci můe buď klasický jehlový pilník, kterým z několik stran vybrousíme malé dráky nebo např. dremelka.
Poté naneseme lepidlo. Na převody se osvědčilo dvouslokové UHU v ceně kolem 150,- Kč. nejprve naneseme lepidlo na osu, poté do otvoru v převodu a převod nasadíme. Lehce otáčíme převodem. Lepidlo je dobré např. jehlou nanést i do otvoru pro červík. Dalím zlepovákem je osu trochu nahřát zapalovačem, lepidlo více zkapalní a otáčením se řádně přichytí. Poté necháme zaschnout (dírou pro červík nahoru) min. 12 hodin. Nakonec jetě můeme zabrousit vlastní náboj na převodu.
| |
| |
|
|
dne January 20 2010 17:06:25
Dobrý. Já teda lepím převody tmelem loctite a náboj zabrousím jetě před lepením abych si pak nehrábnul na osičku. |
dne January 20 2010 17:16:26
Já si do osičky nehrábnu,nejdří stočím průměr a dýlku upravím speciální ruční frézkou s dírou 2,38mm./viz.pokračování za týden/. |
dne January 20 2010 17:30:32
No jo, ten soustruh je super, taky bych ho potřeboval. |
dne January 20 2010 17:38:20
Dobrý.Ale....jednak co je to za převod? (alespoň výrobce)A druhak mi v tom článku chybí hlavně DŮVOD, proč by se to mělo dělat. Co se získá tím, e místo abych do dírky pro červík ten červík narouboval a převod utáhnul, raději tu dírku zapatlám lepidlem...... |
dne January 20 2010 18:16:08
No přece u to nikdy od sebe nedostane ne |
dne January 20 2010 18:53:03
Důvod je tajnej a převod je běně k dostání u prodejců velkých SRC. |
dne January 20 2010 18:54:14
Zapomněl jsem tohleto... |
dne January 20 2010 19:02:35
Ivane já takový převod pouívám tam, kde chci dostat sidewinder a slot it se nevejde. Kdy tomuto src převodu zabrousí náboj, tak je uí ale nezbyde ti ne ho přilepit protoe jaksi zmizela dírka na červíčka. A taky je tento převod tií a má zrovna počet zubů co se mi hodí. Je také minimálně třikrát levnějí ne origo na komerčky. |
dne January 21 2010 09:12:52
Souhlas s Jirkou. Lepí je zabrousit náboj před lepením. Dy se to dělá třeba pilníkem a pak tak se náboj hodně zahřeje a některý lepidla se vytaví a pustí. Ne kadej má soustruh nebo spel frézu. |
dne January 21 2010 10:15:35
Zabruovat náboj předem je z hlediska přesnosti sestavy patně,zahřívání je skoro nulové, odvod tepla kletinou je maximální, toto UHU naopak při zahřátí jetě víc ztvrdne........nemá li frézku a bojí se hrábnutí do osy, je metoda zabrouení předem asi jednoduí. |
dne January 21 2010 11:01:38
Já myslel zabrouení nahrubo a po nalepení to jen přelíznout pilníkem přesně podle potřeby. Hrábnutí do osy bysem se nebál. Přece jenom je velkej rozdíl mezi hliníkem náby a tvrdoocelí. Jasný e hitech postup je lepí. |
dne January 21 2010 16:03:26
No vida,
Standa zavádí Hi tech do komerček.
Myslím, e je to dobře uplatnit zkuenosti ji odzkouené. |
dne January 21 2010 16:14:47
Ale jen v mírném pokroku v mezích zákona (pravidel), jak u tenkrát říkal Jaroslav Haek. |
dne January 21 2010 17:06:08
Předpokládám, e je to nerozebiratelný spoj - čili při zničení převodu jde do ... i osa.
A pokud si dobře uvědomuju, tak je asi u vech modelů fixní vzdálenost mezi zadní osou kol a hřídelí motoru - u sidewinder. Co asi znamená pečlivý výběr převodu před touto úpravou.
Co jste tunili za model a jaké jsou parametry převodu? |
dne January 21 2010 17:31:59
Vítku, na obrázku je konverze 19mm36z do FLY, a vedle leí31z17,4 do AW Ninco.Po "pouití" skřípne podélně pupek převodu típačkama a nalepí novej.,atd... |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
02
Papír na domácí dráze
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 17
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|