|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Technologie klasické autodráhy se za posledních cca 50 let prakticky nezměnila. Auta jezdí v dráce, po její obou stranách jsou zalisovány napájecí troleje. Digitální autodráha je pouze vyvrcholením celé vývojové řady. Předpokládá se, e během několika let se vývoj vrhne zcela jiným směrem - do oblasti bezkontaktního provozu aut napájených akumulátory na dráze bez dráky a bez trolejí. Monost změny směru jízdy také není dnením vynálezem. Před cca 15 lety firmy Scalextric i SCX nabízely mechanické výhybky, které byly ovládány ručně.
Ale teď k digitálním autodráhám. V současnosti jsou na trhu čtyři systémy digitální autodráhy. Jejich technologie je odliná. Systém Ninco neznám, proto jej nebudu hodnotit. Tak tedy dle abecedy:
Carrera
Digitální systém Carrery se jmenuje PRO-X. Tento systém je zrealizován na principu pohyblivého magnetu na spodní části podvozku, který umoní přehození výhybky a bezpečné přejetí vozu do vedlejí dráky. Ovladače, které ovládají rychlost vozu jsou bezdrátové!!! Vozy není nutné přihlaovat k jednotlivým ovladačům, stačí pouze mechanicky nastavit ovladač na vnějí straně podvozku vozu na číslo 1 4, tedy na číslo odpovídajícího ovladače. A to je ve. Promylená německá technologie, která je ve své podstatě jednoduchá a blbuvzdorná. Pochopitelně jsou moné různé digitální efekty, jako docházející benzín, který se projeví cukáním motoru, volba tankování v rozsahu 5 10 sec, na které systém reaguje virtuálním mnostvím paliva v nádri (počítá se s vyí hmotností a delím akčním rádiusem), atd. Digitální výhybky jsou volně kombinovány se stávajícími díly autodráhy Carrera.
Dle zákulisních informací Carrera pracuje na zcela novém systému digitální autodráhy, který s popsaným systémem PRO-X nebude mít nic společného. Nezbývá, ne se nechat překvapit.
Co se týče implementace tohoto systému do jiného vozu, tak neexistuje ádný univerzální kit, který by umonil přestavbu vozu jiného výrobce nebo vyráběného individuálně.
Scalextric
Digitální systém Scalextricu se jmenuje Sport Digital. Systém je zrealizován na principu čipu s infračerveným paprskem vestavěného do podvozku vozu, který ovládá prostřednictvím čidla v dráze vlastní výhybku. Digitální výhybky jsou volně kombinovány se stávajícími díly autodráhy Scalextric Sport. Digitální efekty a mnoství vozů na trati jsou obdobné. Set pro konverzi analogové autodráhy (obsahuje nové napájení, ovladače a výhybky) stojí v ČR cca 5.000 6.000,- Kč, dle nabídky konkrétního obchodníka.
Tento systém má, na rozdíl od systémů konkurenčních firem, dvě velké výhody. Čip je moné zakoupit samostatně a implementovat jej do jakéhokoliv vozu. Je úplně jedno zda se jedná o model Scalextrix, FLY, Carrera nebo model vyrobený individuálně doma. V nejnovějích modelech Scalextric je dokonce montání otvor, který umoní instalaci či odinstalaci čipu bez demontáe podvozku. Dle informací výrobce zvládne zručný závodník výměnu čipu do 60 sekund!!! Druhou výhodou je, e systém je jako jediný zcela elektronický a přenos povelu z vozu na výhybku se odehrává bez součinnosti mechanických dílů. V roce 2005 prezentoval americký časopis Model Car Racing implementaci čipu do modelu Bentley Speed od Carrery.
Díky výe uvedeným vlastnostem upravil italský SLOT.IT své podvozky tak, aby byly kompatibilní s výe uvedeným systémem. To je výrazně graficky prezentováno i na obalech jednotlivých modelů SLOT.IT. A tím se dostávám k tomu nejpodstatnějímu. Scalextric zvolil takovou technologii, e se s načipovaným autem dá v sobotu jezdit na domácí digitální autodráze a v neděli s tím samým autem s vyndaným čipem na dřevěné klubové dráze.
Drobnou nevýhodou je cena čipu v rozmezí cca 400 500,- Kč. Ale čipů je zapotřebí minimálně. Nebo kadý, kdo si přijde za mnou zajezdit na digitální autodráze si stejně přinese vlastní vytuněné auto s vlastním čipem. A já mohu ve svých autech čipy libovolně měnit.
SCX
Digitální systém SCX popsal v samostatném článku Pepino. Nemá smysl opakovat ji jednou publikovaná fakta.
O tom, e jsem přestal modely SCX kupovat a proč jsem psal jinde. Tady se zmíním, proč mi není sympatická ani digitální autodráha SCX.
Zaprvé by mi jako uivateli silně vadilo, e digitální autodráha má vlastní systém spojovacích zámků a analogové díly dráhy jsou mi na nic. Moná existuje přechodový díl, ale o tom Pepino nic nepsal. Ale pochybuji, e by něco takového existovalo. Jde přece o peníze.
Zadruhé mi vadí, e systém ovládání výhybem je proveden částečně na mechanické bázi a nejde jej elegantně a hlavně rychle přendat do jiných vozů.
A teď něco na závěr. Myslím si, e digitální autodráha jako systém (a je úplně jedno kdo ji vyrobil), kopíruje nemohoucnost FIA, jako vrcholného orgánu motoristického sportu, ve snaze zatraktivnit závody. K čemu jsou homologované řídící jednotky a motory bez monosti vývoje, jednotné pneumatiky v F1 a ve WRC. Aerodynamika je ji dnes prakticky jednotná, brzy přibude i jednotné zadní křídlo. Jedinými zajímavými momenty jsou start a Pit Stopy. Konstruktéři mají svázané ruce a investují se desítky milionů US $ za tisíce hodin strávených v aerodynamických tunelech, nebo kadý pičkový tým má tunely dva.
Začínám mít strach, e toto se rychle začíná vkrádat i do autodráhy. Proboha proč budeme přemýlet o tom, kdy udělat Pit Stop a jestli má trvat 5, 6, 7 nebo 10 sekund. Jestli zmáčknout výhybku teď nebo a za přítí zatáčkou.
Zlatou érou formule 1 byla doba konstruktérů v 60. a 70. letech 20. století. Myslím si, e éra konstruktérů by měla pokračovat na autodráhách i nyní. A je úplně jedno jestli úspění konstruktéři budou Mitch, Honza nebo CheffDesigner Slot.it. Jde přece o to kdo postaví lehčí auto, kvalitnějí chassis, bude mít lepí trakci a pneumatiky. Já chci jezdi, ne taktizovat. To je můj názor na digitální autodráhu. | |
| |
|
|
dne March 03 2007 16:11:08
Whoouu. Tak takovou ostrou reakci bych od tebe nečekal. Nic méně v jednom jsme spolu zajedno. Neměli by se zatracovat a zazdívat kvalita domacích modelářů, protoe tyto systemy je zcela jasně řadí momo hru. A na světlou vyjímku a tou je Scalextrik, který sice vyel se svým vlastním čipem a umonil tak kombinace obou způsobů dráh, ale pro domáci kutily to určitě nedělal.
Jinak u Carrery píe přesně to, o čem jsem mluvil u v komentáři k článku a z čeho by měli mít strach vichni, kteří do něčeho takového někdy půjdou.
koupíte si Digidráhu za plácnu 15000Kč aby to stálo za to a mělo to aspoň 10-15metrů a postupem času i nějaká ta autíčka řádově dejme tomu 10ks x 1300 = 13000Kč no a kdy k tomu přičtem nějaké vychytávky kolem dráhy a sečtem to vechno dohromady, tak jsme na 25 000Kč jako nic.
A jak dlouho je na trhu PRO-X? Víte to někdo přesněji ne já? Moná plácnu kravinu, ale víc jak 5 let to určitě nebude. No a jak píe LS tak maj vyjít s nějakým novým lepím, ALE ÚPLNĚ JINÝM SYSTÉMEM ŘÍZENÍ. Take ve finále jsme si zajezdily 5 let za 25 000Kč a kdy dá bůch tak zanechaj kompatibilní aspoň dráhu. Ale řídící stanici, ovladače a v neposlední řadě i autíčka můete buď vzít a vyhodit nebo se je pokusit předělat aspoň na klasickou dráhu. Ale kdo by v dnetní prostorově skromné době doma přechovával dvě různé autodráhy z toho jednu z poválečné éry, hm? Málo kdo z nás. Z řad běných spotřebitelů bych řekl, e NIKDO. |
dne March 03 2007 18:38:05
Nový systém od Carrery se jmenuje "Digital 123" a je zpětně kompatibilní s PRO-X. Take uváděné pohorení není na místě. Carrera teď prostě bude nejlepí i v digitálech...
Já jsem velkým zastáncem Pit Stopů a podobných vychytávek take s verdiktem LS vůči novotám nesouhlasím. |
dne March 03 2007 18:51:44
Dovolím si poupravit, bude to Carrera DIGITAL 132, ale to není hlavní. Rebas tu psal, e oba systémy nebudou kompatibilní, na webu Carrery je psáno, e to bude kompatibilní pouze směrem dolů, tzn. z 132 na PRO-X, co je to, očem Mitch psal - vyhozené peníze.
Druhá strana toho veho je ta atraktivnost a zábava, kterou přirovnává k FIA LS ve článku. V neděli jsem sám viděl, jak 2 tatínkové a 2 děti (4 a 6 let) jsou naprosto nadení těmito novými vlastnostmi, které dělají (alespoň jim) jedění mnohem zábavnějí ne doposud.
Ideální cesta je samozřejmě kompatibilita aut s oběma systémy (Scalextric). Myslím si, e SCX se snaí vemi těmito doplňky atd. urvat veliký kus digitálního trhu, protoe s analogem se jim to a tolik nepovedlo. |
dne March 03 2007 19:03:18
Pro Marka: Ta informace o nekompatibilitě obou digitálních systémů je přímo od Carrery. Nová digitální autodráha Carrera bude fungovat na zcela jiném principu včetně ovladačů a ovládací elektroniky v autech. |
dne March 03 2007 19:21:09
V podstatě důvodem, proč Carrera přela na nový systém DIGITAL 132 je to, aby bylo moné přestavět stávající auta EvolutioN / ExclusiV. Nad tím vak měli zapřemýlet jetě před uvedením PRO-X a ne a nyní.
Návod na přestavbu EvolutioN / ExclusiV ma digitál:
http://www.carrera-toys.com/fileadmin/download/Digital_Poster.pdf |
dne March 03 2007 22:58:00
Tak já si taky přisolím
Kadopádně si myslím, e by bylo velkou výhodou, kdyby byla monost zpětné kompatibility digitálu s analogem. Taky by se mi to docela zamlouvalo.
Ale kde by pak zůstal vývoj???
A tak bohuel mám doma asi 300 vinilovejch desek a nemám gramofon, cca, 150 audiokazet a nemám kazeák. 350 VHS kazet a koukám na DVD.Tak jen doufám, e teď se nepřestanou vyrábět analogový autíčka
LS - ty F1 taky sleduju,ale polemizovat o nemohoucnosti FIA ? Ne, to nebudu.Ale vím, e konstruktéři F1 vyvinuly ty káry skoro k dokonalosti.A u tam teď záleí na kadý tisícince - stejně tak, jako při závodech autodráhovejch modelů. A tak, |
dne March 03 2007 23:01:20
si myslím, e digitál je autodráha budoucnosti. Ledae, by to bylo jako se systémama videa - tak dlouho se předháněl BETA s VHS a to vyhrál DVD - zatím....... |
dne March 05 2007 12:52:10
Tak samozřejmě je to názor a je podle toho i plný subjektivních pocitů. Já u jsem čtyřicátník, autodráhy nejsou mé kadodenní hobby, ale klasickou analogovou jsem měl, čtyřdráhu a prostě to nemělo "drive". DOhady, jestli vnitřní či vnějí dráha apod. a časem docela nuda. Teď mám doma se svými syny SCX digital, okruh 14m, pro 6 aut. Sice trochu pláču nad čínským dílenským zpracováním, ale jinak u to nebude, v Evropě u nářadí do ruky moc lidí nebere. Ta technologie je dokonalá, variabilita tratí díky kále doplňků je obrovská a opravdu jsme úplně u vytrení. Asi takto: "na analog u nikdy zpět". Budoucnost digitalu je jednoznačná, zavírat před tím oči? |
dne March 05 2007 20:07:47
Počkej vak oni se ti očka pořadně otevřou a zjistí, e za dva roky vyjednou s něčím jetě lepím na úplně jiném principu a s toho co u má se začně pomalu ale jistě ustupovat včetně nových modelů. Co pak dál? Vyhodí to?
Analog je sice zastaralá nostalgiská záleitost, ale i bez budoucnosti má určitou stálost. Je jí vude plno a tudí si nikdo nedovolí na to přestat modely vyrábět.
Dokonce bych řekl e má větí budoucnost ne dosavadní systémy digitálů. Analogovou dráhu prostě nesprovoděj ze světa během pár let. Tomu nikdo neuvěří a byli by i sami proti sobě. Výrobci maj peníze předevím z modelů, ne ze setu. Teda pevně v to doufám. |
dne March 07 2007 09:21:17
Nepatřím do kategorie lidí, která by utopila peníze v nákupu věcí s nejistou budoucností. A kadé období technologické změny je doprovázeno X slepými uličkami, které jsou zaplaceny buď v zemích se silnou koupěschpností nebo jdou na vrub výrobce. Proto si dovolím tvrdit, e jetě x let vydrím u klasické dráhy a počkám si.
Kromě toho patří autodráha velkým dílem mezi hračky (Carrera to má i v názvu webu) a dílem mezi modelářskou odbornost. Take známe kup - spotřebuj - zahoď zde jednoznačně platí.
Souhlasím s tím, e DIGI je pokus jak udret autodráhu. Ale úvaha o mini RC autech je po mém soudu správná.
Tom má pravdu v tom, e je u nás spousta velmi ikovných lidí, kteří ne by koupili tak radi sami postaví. Dovolím si ale tvrdit, e to platí hlavně v oblasti maket - plast, papír, lodě C (neplovoucí makety) apod. Na tzv. funkční modelařinu a úspěch v ní, se musí nakupovat a tvrdě platit.
Bohuel mám trochu obavu z toho, e nakupování ničemu moc nenaučí a preferuje ty s penězi. O tom, e ti ikovní jsou vygenerovaní z větího počtu tvořících ani nemluvě. Dovolím si tvrdit, e na 10 dětí se kterými se poctivě pracuje v krouku je jeden budoucí pičkový modelář. |
dne March 07 2007 15:32:03
Z mých zkueností...
Do obchodu mi chodí mnoho lidí, kteří taktizování a ve co je kolem digitálu vyhledávají (více ne těch, kteří se chtějí dret klasiky).
Lidé si chtějí pořádně zazávodit, vít se do role célé stáje... mnozí mi říkají - konečně nejsem odkázán na přiblblé krouení po dráze
Já osobně se spíe přikláním k novým technologiím - nejsem hold "stará" generace. Je mi 24 let a jsem společností vychováván tak, e nové technologie přicházejí, staré mizí na smetiti dějin.
Kdy jsem byl v německu na výstavě, ptal jsem se co a proč dohnalo Carreru pro nový digitální systém... Bylo mi odpovězeno něco ve smyslu e konkurence a jejich lepí systém. V jazycích nejsem příli dobrý, ale toto jsem z nich prostě vycítil.
Co se týče budoucnosti digitálu stávajích (ji vylých):
Z rozmluv a praktických zkueností s jednotlivými dráhami mohu říci, e rozhodně výrobci neplánují v blízké budoucnosti přechod na jejich "dalí" verze. Určitě si vzali ponaučení od kolegů modelářů vláčků, kteří na digitalizaci téměř vykrváceli.
Výrobci mají v těchto technologiích mnoho a mnoho nainvestovaných peněz, rozhodně dalí přechod by se jim nevyplatil. To e Carrera byla donucena přejít se jí rozhodně nevyplatí (jak finančně, tak i reputaci).
A podívám-li se například na digitální SCX, tak ze strany přípojného panelu mají připraven odsuvným krytem dalí konektor, který se nyní vůbec nepouívá. Věřím tedy, e pokud budou chtít rozířit vymoenosti, pouijí k tomuto účelu právě tento konektor. |
dne March 07 2007 16:19:04
Jetě bych chtěl dodat, e ani jeden z dodavatelů v ČR od kterých odebíráme zboí na nás nikdy netlačil. Nákupní a tímpádem i prodejní ceny jsou vyrovnané (mare jsou téměř totoné +- pár korun).
V analogových dráhách je těké říci, která dráha je nejlepí. Zde je potřeba volit mezi mnoha faktory které jsou pro konečného zákazníka prioritní.
V digitálu je to v současné době daleko jendoduí.
Ninco zatím digitál do prodeje v ČR nedalo. Uvidíme časem a praxí jaký bude.
Carrera a jejich PRO-X si myslím je v současné době nejslabí (technologií).
Scalextric má dle mého názoru kvalitní systém. Bohuel zatím chybí tankování paliva. Zda bude nebo nebude se nikdo nikdy nezmiňoval. Jako skvělá zábava mi přijde jejich produkt(y) Sport World (propojení s PC a přes internet - nástupce RMSky). Achylovu patu vidím v dovozci do ČR. :-( Ten bohuel není nijak silný a ačkoliv mám pana Moučku rád musím toto narovinu říci.
SCX jsem si nechal naschvál nakonec. Jako první s digitálem vylezl a hned od začátku vede digitální trh s autodráhami. Neříkám, e je systém dokonalý - rozhodně má své vady a chyby. Ty vak dle mého názoru způsobuje výroba v číně (zde vyrábějí vechny značky) nikoliv panělský patent. To e jako jediná značka udělala onen známý nepopulární krok, (e udělali dráhu kompletně znova bez kompatibility s jejich analogem) beru jako nutné zlo. Dovozce do ČR je dle mého názoru nejsilnějí ze vech dodavatelů autodráh do ČR. |
dne March 07 2007 16:38:47
Taky nejsem ádný staromilec. Ale zatím se spokojím s přiblblým krouením po okruhu a prostě si počkám na vývoj.
Jak z této diskuse vyplývá, tak nic není jisté a moná ani ony firmy zatím nemají na 100% jasno. |
dne March 07 2007 19:04:49
to vem: nechci mit nic s výrokem "přiblblé krouení po okruhu". Mám rád jak digitál, tak analog. |
dne March 07 2007 23:26:17
to Mitch: Vsadil jsem na SCX a můu zaplakat nad lokálním prodejcem nebo importérem, pokud je to přestane bavit a nenajde se někdo na jejich pozice. To se stát můe. Ale e by SCX takhle rychle zahodilo technologii a lo do nové? To je totálně nepravděpodobné. ivotní cykly technologií mají své ekonomické zákony a obnovovat takto rychle (a jetě bez kompatibility) by mohl jen naprostý sebevrah. To by se mohlo stát jedině v případě slepé uličky a neprodejnosti, na to to ale dle výsledků nevypadá ... |
dne March 08 2007 11:24:15
Nechme se překvapit. Carrera ji do slepe uličky trefila. Já se takté spokojím s analogem. Nejsem sice jeho skalním zastáncem, ale zároveň nejsem ani ekonomickým sebevrahem. Kdybych doma ádnou dráhu neměl, dost silně bych o digi uvaoval, ale jeliko mám doma min 20 metrů ve čtyřdráze tak je má situace celkem jednoznačně daná. |
dne March 08 2007 11:29:00
Uvítal bych kdyby Faro přilo s digitálem bez zásadní změny dráhy. To by byli pro mě ně. Asi by mi z modelářského hlediska nic nechybělo. Ale vichni víme, e takovou budoucnost Faro neplánuje. |
dne March 08 2007 21:05:52
Já jsem asi staromilec vzhledem k svému věku.Přiblblé krouení? Kdy se sejdou dva soupeři se stejně rychlými auty a odjedou si 10 nebo více kol bok po boku,chvíli vede o 2 cm jeden,chvíli druhý-to je pro mne to správné kouzlo.Preferuji tratě ve tvaru osmy,aby měli oba soupeři stejný počet vnitřních a vnějích zatáček.Nesnáel jsem křiovatky a zúení,které těmhle soubojům kolo na kolo vadily.
Doufám e mě mladíci neukamenujou. Víte co mi nejvíc vadí na RC modelech,kterým se také věnuju ? Velké mnoství různých chassis ,převodů a motorů.Kdo jako já nemá na to pořídit pičkové,ale choulostivějí vybavení,málokdy najde kolegu se stejně rychlým vozem se kterým by se projel kolo na kolo.U autodráhy je to-zapla pánbů-jednoduí.Zajídění do boxů a podobné vymyleniny,to je tak na počítačové hry.
Nějak jsem se rozjel,tak mi neukřičte a nezavrhněte. |
dne March 09 2007 12:34:53
Ono je taky potřeba přihlédnout k tomu, e "mlaďasové" si chtěj hrát na PC videohry, atd... manuální hračky je zas tak nebaví.
Take digitál vidím aspoň jako takový kompromis mezi počítačem a hračkou (autodráhou).
Kolikrát se mi stává, e do krámu přijde člověk, co zná klasickou analogovou dráhu a je velice překvapen, co ve digitální oproti klasice umí. Digitál pak koupí jen proto, e analogem by své děti rozmazlené počítačem neuspokojil. |
dne March 09 2007 13:43:04
Potvrdím slova Rebase. MNám doma snad 30m Faro. Klukům jsem to vytáhl, sestavili a druhý den se vrátili k PC. Kdy jsem jim řekl, e dokoupíme díly a uděláme ve sklepě obrovskou dráhu, tak jen ze slunosti si neklepali na čelo. Prostě naprostý nezájem. Je to málo akční na tuhle generaci. Z digi autodráhy jsou nadení a jezdí celá rodina, denně jsou u nás návtěvy spoluáků, apod. Já vím, e to časem opadne, ale i malé vítězství nad PC se počítá.
Jinak - je to pořád dokola a u to tu (obrazně na světě) bylo snad 1000x. Vinyl/CD, klasika/digi u foáků, video/DVD ....
Vdycky jsou nějací staromilci (a je to dobře), ale pokrok nikdo nezastaví - a to je taky dobře :-) |
dne March 11 2007 17:31:15
Jako zakladatel tohoto vlákna si dovolím reagovat na některé názory, které zde zazněly. Je mi 38 let a dle REBASE, jsem stará generace a patřím na smetitě dějin. A to nemyslím ve zlém, to je fakt, se kterým se my dříve narození musíme srovnat. Ve své profesi pracuji s TOP technologiemi mimo jiné i z oblasti nanotechnologií. Vzhledem k tomu, e jsem po vysoké kole teprve 13 let, tak jsem mezi světově uznávanými technology, kteří pro mne pracují, stále jetě zelenáč.
Ačkoli to, co jsem právě napsal vypadá, e nemá s digitální autodráhou nic společného, tak zde určitá souvislost je. Navíc jsem schopen se s výrobci i velkými obchodníky v zahraničí domluvit. Díky tomu si myslím, e jsem trochu pochopil o co do budoucna na dráhařském trhu půjde. Na problematiku se dívám z globálu a ne pohledem obchodníka z malé české kotliny, který prodává digitální autodráhy zákazníkům, které nebaví jezdit dokola. Tato slova jsem slyel u od Nikiho Laudy v Kanadě v roce 1979. A za dva roky byl zpátky a stal se dokonce jetě jednou mistrem světa. Ale teď váně.
U mého článku o autodráze Scalextric jsem čerpal také i z britské sociologické studie Historie autodráhy 1899 2004. Ze sociologického hlediska se nástup digitální autodráhy jeví jako jedna z moností, jak prodlouit agónii klasické autodráhy jako celku. Ono těch lákadel pro děti je dnes opravdu hodně. Toho jsou si vědomi i výrobci. A tady se dostáváme na určité rozhraní velcí výrobci co vyrábějí i autodráhy a přísluenství se musejí hodně otáčet a vymýlet aby se uivili (mimo jiné vyrábějí také digitální autodráhu). A ti mají ekonomické problémy. Současně s nimi jsou zde vak mení výrobci, kterých je čím dál tím více, kteří vyrábějí pouze modely konkrétních a zajímavých závodních vozů. A ti jsou na tom více ne dobře a přitom si s nějakým digitálem nelámou hlavu. Proč???
Odpověď je jednoduchá. Ono i na tom digitálu je to pouze o jedění do kola. Dříve nebo později i tahle modifikace přestane děti bavit. Stejně tak jejich rodiče. A nadenci, kteří mají autodráhu jako celoivotní hobby a co jezdí na krásných a hlavně rychlých dřevěných dráhách, tak ty digitál vůbec nezajímá. A v cizině jezdí na těchto dráhách převáně se sériově vyráběnými modely, nikoliv jen s SRC. Z toho těí právě ti malí výrobci. Oni toti pochopili, e do středního věku dorostla generace, která hltala závody v 60. a 70. letech 20. století. Ano, jsme to my co patříme na smetitě dějin. Na druhou stranu s kadou zatlačenou nostalgickou slzou jsme ochotni u kadého modelu, který jsme předtím znali z fotografií z MOTORU, Signálu, Světa Motorů, Auto Motor und Sport, (a si kadý doplní dle svých vzpomínek), vytáhnou peněenku a nediskutovat o ceně. U nás se vak musí sáhnout zhruba 5x hlouběji do peněenky ne na západ od Ae. U slyím od jednoho diskutéra z Ostravy, e si to můe dovolit je ten kdo má prachy,
Není to pravda, znám spoustu lidí, kteří musí několik měsíců etřit, aby si vysněný model mohli koupit. A znovu opakuji, do těchto modelů se ádné čipy nedávají. Já je ani nepotřebuji. Má dráha je v krabicích a dostanu se k ní 2 x do roka. A ti výe uvedení u nás i v cizině jsou na tom stejně. S ostatními nadenci si třeba 1x za měsíc zajezdí na dřevěné dráze. Četnost jedění je závislá větinou na pracovních a rodinných povinostech.
S touto filozofií přila v roce 1996 jako první značka FLY a GB Track. Je to jeden výrobce, jen je to z daňových důvodů rozděleno na dvě firmy. Dále sem patří např. CARTRIX, RACER, dnes u i SLOTER a mnoho dalích. Pozitivní je, e z velkých výrobců na to zareagoval i Scalextric, který začal dělat sérii CLASSIC. Jsem astným vlastníkem horké novinky Scalextricu - limitované série Laudy s Huntem z Nürgburgringu 1976 (o tom někdy přítě v samostatné recenzi). Společným jmenovatelem vech výrobců je historická a modelová věrnost, fantastická kvalita zpracování detailů a povrchová úprava. Abych byl přesný i SCX (přesně řečeno Scalextric Spain), vyrábí tyto modely. Jedná se o sérii VINTAGE, co jsou originální formy z přelomu 60. a 70. let. Nové jsou pouze potisky. K celkové kvalitě se nebudu vyjadřovat. Časový rozdíl skoro 40 let ve vzniku forem pro výrobu modelů je více ne zřetelný.
Konstruktéři a domácí kutilové se nemusí třást strachy o zánik svého koníčka. Výrobců přísluenství pro dráhové modely zůstane dost. Pastorky, loiska, převodová kola, motory a jiné drobnosti budou nadále na trhu, jen za vyí ceny ne od FARA. Kdy jsme u FARA. Ze srdce jim přeji, aby se udreli. Ale je nejvyí čas udělat kodu 130 a začít ji prodávat (ne o tom čtyři roky jen mluvit). Ale o tom více můj dalí příspěvek v jiném vlákně.
A úplně poslední mylenka, která bude reagovat na REBASOVU poznámku k dovozci Scalextricu. Cituji:
Achylovu patu vidím v dovozci do ČR. Ten bohuel není nijak silný a ačkoliv mám pana Moučku rád musím toto narovinu říci
Konec citace. I já mám pana Moučku rád a jsem astný, e Scalextric do ČR dováí právě tak charakterní člověk jako je on. Zvate pane REBASI, kolik modelů Scalextric prodáte v Čechách vy a kolik jiní obchodníci. Potom publikujte své závěry o dovozci. Vá text se mi zdá poněkud netaktní. |
dne March 12 2007 23:03:29
Mě na digitálu fascinuje skutečnost, e na úzké dvoudráze si mohou zazávodit 4 a 6 závodníků a mají při tom podobné podmínky jak na silnici - dráha je relativně úzká a vude nelze předjídět. Ze zadni pozice se pak lze zručnou jízdou propracovávat vpřed, jak nám to často třeba v F1 ukazují obdivovaní mistři volantu. V tomto je to blíe skutečnosti ne monstrózní dřevěné dráhy, kde se vejde osm aut vedle sebe...kde ve skutečnosti lze toto vidět? ...navíc mají předem nalajnované, jestli pojede venkovní nebo vnitřní oblouk! Je to stejně absurdní, jako loopingy na hračkových drahách.
Digitál se blíí více realitě. Nemusím zastávky v boxech a přivítal bych, kdyby na přejezd ze slotu do jiného bylo vyuito více dílů, jinak sebou asi autíčka trhají podobně jako na kříení u plastové dráhy - a to je divné.
Digi je ale podobně jako objekty, které sbírá ná kamarád LS sakramentsky drahá. Přivítal bych univerzální moduly do obyčejných analogových autíček za rozumnou cenu, pak by to ani pro nás nemusela být tak drastická změna, rozhodně mě to láká.
Diskutér z Ostravy, H |
dne March 19 2007 09:50:12
Nebudu zde více obhajovat to co jsem výe napsal...
Své komentáře píi tak, aby v nich bylo co nejvíce pravdy. U od malička mám problémy s tím, e říkám lidem přímo do očí, co si o nich myslím... někomu to vyhovuje, jiným se to urputně nelíbí.
Scalextric dráhy mám opravdu rád, dokonce to byla první značka, kterou jsem začal prodávat.
Ale za svým si stojím... pan Moučka by potřeboval finanční injekci, bez ní se bude jen finanční agonie prodluovat |
dne March 19 2007 13:46:20
Taky se jako čerstvý vlastník Digitálu připojím do diskuze.. v ádném případě neodsuzuji analogovu dráhu, ale digitál má podle mě budoucnost. minimálně dává mnohonásobně víc moností jak stavět dráhu v meních podmínkách. tedy doma.. mám nějakých 18 metrů čtverečních plochy vyhrazených na dráhu.. s analogem bych mohl udělat několik kombinací, ale vdycky budou nespravedlivé. s digitálem mám kombínací stovky a spravedlivé jsou pro vechny. kterou dráhu kdo zvolí je jeho věc a jak v ní pojede taky. |
dne March 22 2007 02:56:22
3 x 6 m, to není typický prostor pro domácí dráhu....
Jetě - pokud je analog nespravedlivý, blíí se ivotu víc, ne digitál... |
dne April 24 2007 18:15:40
Já nevím, pořád mám pocit, e ani jeden z výrobců nemá digitál úplně pod kontrolpu a dopečený. Je to pořád někde na půl cesty a nebýt to sériovky za moc pěněz na pultech jsou to úasné prototypy. Podle mne je to málo muziky za moc peněz. Právě proto, e to vláčkaře málem poloilo bych čekal koncepčnějí přístup. Něco jako poučení z cizích chyb. Kde na trhu jdou výrobci tak technologicky proti sobě? Tím se třítí síly a vývoj nemá ten drive. Pobavilo mne třeba vysouvání kolíčku ve vodítku na přehození výhybky. To je stejně přiblblá kombinace mechaniky a pičkové elektroniky jako onehdá poadavek na ne elektronické vypínače v notebookách pro nae volené zástupce. Dálkou řízená auta na dráze směřují k RC seněrované mantinelem a to by mohlo autodráhové výrobce poloit úplně. Proč bych si měl kupovat autodráhu, kdy si můu koupit mini RC a prohánět se po pokoji v mantinelech za pár korun.
Myslím, e základ: stabilní napájení v troleji a regulace výkonu na autíčku je dobrá, ovem dál nic moc. Práve proto, e jsem drobet starí tak si pamatuji kolikrát se kdo o cosi revolučního pokouel a pak se ve v klidu vrátilo, tam, kde to bylo doposud, protoe marketing dotlačil výrobce na trh dříve, ne to úplně domyslel a odzkouel na lidech. Pamatujete na auta, která jezdila podle mantinelu a změnou polarity napájení se zatočila kola na druhou stranu, auto změnilo stopu a ouralo to podle druhého manáku do dalí změny? Chvíli toho bylo plno v časopisech a pak ticho. Podobné konce čekám u vech těch dnes opěvovaných systémů v prodeji. Vláčkaři mají výhodu, e koleje jsou podstatou vlaku a tak digitálem jenom nahrazují fíru v maině a personál na dráze. U nás je to trochu komplikovanějí a pokud se rozdělíme na uivatele bůhví kolika vzájemně si odporujících systémů, tak se rozdrobíme jetě víc ne doteď a vypsání závodů se vylepí ve vech kategoriích jetě o pouitý systém kontroly.Take podle mne je digitál hračka pro děti a opravdová autodráha je pořád tam kde byla a jetě si budeme muset počkat. Moná e výrobcům chybí ten inovační impuls od modelářů, kteří asi nic nepotřebují v tomto směru měnit . A tak v panice doby, která diktuje, e kdo nevyvíjí tak zanikne, se snaí a to jenom proto, e si nerisknou počkat. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
12
2008 Pohár SCALEXTRIC 2. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 10
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|