|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Limitované série Scalextric |
| |
| Chvíli jsem na tomto webu sledoval diskusi ohledně kvality provedení limitované série Scalextric a po dlouhé době mlčení jsem se rozhodl zapojit se do ní. Bohuel se i zde projevila vlastnost některých diskutérů, kteří v tomto prostředí nejraději vyjadřují své názory ke vemu kolem nás, málokdy vak v podstatě problému. Byl bych rád, aby diskuse k dále uvedenému textu byla věcná a týkala se skutečně tématu. Své makroekonomické a marketingové názory, eventuelně výklad obchodního zákoníku, prosím, ventilujte např. na ekonomických fórech.
Pepíno na počátku konstatoval některé konkrétní vady vyskytující se na dvou modelech F1 týmu Brawn GP, představující vůz Jensona Buttona z roku 2009. Tyto vady se projevili po provedení podrobné fotodokumentace a vzbudily mohutnou diskusi. Vedle zde diskutujících se patrně vedla také diskuse s prodejcem modelů, která zřejmě nebyla vedena v tak liberálním prostředí, jaké poskytují tyto stránky.
Jeden z předmětným modelů mám k dispozici. Protoe na shrnutí závěrů týkajících se jakosti povrchové úpravy modelu, eventuelně jejich vad, je posouzení jednoho modelu málo, nebudu se k tomuto tématu vyjadřovat. Počkám a na obdrení druhého modelu z jiného zdroje a poté své poznatky shrnu.
Dráhové modely F1, zejména z produkce firmy Scalextric, sbírám ji dlouhou řadu let. Proto mám pocit, e jsem schopen se k problému kriticky vyjádřit i přes to, e Scalextric mám prostě rád.
Scalextric začal vyrábět modely F1 v odpovídající kvalitě na jaře 2002. V té době zcela vyautoval konkurenci od SCX a Ninco, která do té doby vyráběla přesvědčivějí modely. V oné době přily poprvé na trh limitované série McLaren MP4-16 a Williams FW23. Limitky byly v papírových krabicích a navíc, oproti sériovým verzím byly přídavné magnety pod přední část kýlu, silnějí motor a černěná bronzová loiska. Samozřejmě nechybělo leptané označení Limited vlepené do spodní části podlahy.
V té době měl Scalextric na ostatními převahu i v reálné figuře pilota, dokonalém provedení kokpitu, mříkách chladičů a samozřejmě v jízdních vlastnostech modelů. Toto vydrelo a do počátku roku 2006, kdy se objevila limitovaná série Ferrari F2004 Michaela Schumachera. Tomuto modelu ji chyběly mříky chladičů. Ale po deseti letech to bylo zase jednou Ferrari od Scalextricu, tak kdo by to řeil. Nádherné sběratelské limitky Ferrari 312T2 & McLaren M23 a Lotus 49 & Eagle Gurney vechny sběratele velmi navnadily na dalí anoncované modely.
Kvalita soudobých modelů vak začala klesat. Honda Jensona Buttona prezentovaná v roce 2007 toho byla příkladem. Na konci roku 2007 přiel na trh McLaren MP4-21, prezentovaný jako MP4-22 a jetě jednou prodaný jako limitovaná série MP4-23 Lewis Hamilton. Model vyvolal mezi sběrateli rozpaky. V únoru 2008 jsem se v Norimberku ptal Adriana Normana z obchodního oddělení Scalextric, proč se tento model nepovedl, proč není v rámci tradice limitka v papírové krabici, proč jsou na modelu vidět styky forem, proč chybí mříky chladičů, ... Dostal jsem jen vyhýbavé odpovědí, e je vlastně ve super, e pouil konstruktér originálního McLarenu malé chladiče a jim se do modelu mříky nejdou, e zakrývat spodní část nosu je u tohoto modelu sloité, atd. Tenkrát poprvé přiznal, e dělají cca 50 forem ročně a na přípravě forem se podílí několik konstruktérů. Moná by to jiný konstruktér udělal jinak.
Na konci roku 2009 přila dalí limitka Senna & Mansell Monako 2010. Výsledek byl někde na polovině cesty. Perfektní výlisek karosérie, horí výlisky přilby, chybějící mříky chladičů a pozor .... bílá silikonová loiska zadní osy!!! O sběratelské kvalitě Ferrari F60 a Brawn GP1 (tento opět v limitce) se mi ani nechce moc psát.
Tedy jen základní fakta:
Oproti předchozím modelům mají piloti znatelně mení přilby (buď mají mení hlavy nebo se i na tomto prvku vyplatí etřit na materiálu). Přitom potisk přilby Buttona není vycentralizovaný.
Dalí kapitolou, která má vliv na vizuální vnímání modelu, je ířka vertikálních ploutví zadního spoileru. U Buttonova monopostu tvoří cca 1,1 mm u Mansellova Williamsu FW14B pouhých 0,65 mm! Ferrari F60 na tom není o mnoho lépe. Srovnání rozměrů viz tabulka.
Tvar nosu monopostu se nepovedl. V originále je spíe zplotělý, na modelu konkávního tvaru.
U Buttonova Brawnu chybí přední ochranný rám chassis. To je poprvé v novodobé historii F1 od Scalextric!!!
Buttonův volant je bez potisku, narozdíl od předchozích nelimitovaných modelů! Plexisklový větrolam na krytu kokpitu Button v Brazílii skutečně neměl.
Zásadním problémem je, e Buttonovo auto neodpovídá předloze. Tzn. pomalování auta odpovídá skutečně velké ceně Brazílie - jak je prezentováno, tvarově se vak jedná o vůz nasazený na velkou cenu Turecka. Anoncovaný Barrichelo z Monzy je tvarově také mimo.
Scalextric u limitovaných zřejmě změnil strategii. V papírovém obalu nebudou distribuovány lepí výrobky (i kdy tento model má v limitce bronzová loiska a o něco silnějí motor), ale vozy atraktivnějích pilotů. To platí ji od limitované série Niki Lauda + James Hunt. Týmové dvojky jsou prodávány v plastovém obalu o 15% levněji.
Závěr:
Kdo chce Buttona v mistrovském voze, musí si koupit tuto limitku. Jiná u nebude. Na druhou stranu, sběratelům nic jiného nezbývá. Přesto se těím na dalí modely a pevně věřím, e auta ze zlaté éry F1 bude konstruovat stejný konstruktér jako ten co dělal nádherné sběratelské limitky Ferrari 312T2 & McLaren M23 a Lotus 49 & Eagle Gurney. Takový Lotus 72D & Tyrrell 006, no co vy na to?
PS: Zapinění ve formě černých teček na mém modelu skutečně je. Natěstí jde z velké míry očistit.
Článek napsal:
LS | |
| |
|
|
dne November 16 2010 11:08:15
Já se jetě vyjádřím k reklamaci. Mého původního Buttona prodejce vyreklamoval a poslal mi nový vůz. Tento není tak ílený, take předchozí byl asi výjimka. Přesto i na tomto novém modelu není tisk kvalitní a model je i tak "oahaný pinavýma rukama".
Dostal jsem také dalí zprostředkovanou odpověď od majitele v ČR a ani tento nemá chyby původního, mnou "zde dokumentovaného modelu".
Je tedy moné, e se prostě mezi 5000 ks objevil jeden a ten putoval ke mně. Přesto si vak v celém řetezci měl někdo takovéhoto nekvalitního vimnout.
Avak vechny 3 modely, které mně proly rukama, jsou zapiněné. |
dne November 16 2010 12:08:04
V článku od "LS"
....."Byl bych rád, aby diskuse k dále uvedenému textu byla věcná a týkala se skutečně tématu"........konečně článek k "věci" DÍKY
Musím bohuel opět napsat, e jsem s klamaný do teď, ádný majitel
limitky se neozval !!!
Tak, teď začínám litovat, e jsem modely od firmy Scalextric prodal, protoe
ty "starí" byly opravdu SUPER, ádná pína ani chyby v tisku
(jsem rád, e o Lotus 49 & Eagle Gurney, nebyl zájem |
dne November 16 2010 12:28:35
Honzo, ve svém komentáři k tomuto článku píu:
Dostal jsem také dalí zprostředkovanou odpověď od majitele v ČR a ani tento nemá chyby původního, mnou "zde dokumentovaného modelu". |
dne November 16 2010 13:57:03
Pepíno, u to napíu naposledy, slibuji jen jeden majitel??
Protoe jak výe uvádí "LS" řeilo se více méně......"marketingové názory...... výklad obchodního zákoníku"...... atd....bohuel |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 15
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|