AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 27 2024 11:50:01 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Pohár Scalextric - 6. závod v Jihlavě
 
Závody


Tak jak se blížil poslední víkendový závod letošního ročníku Poháru Scalextric, tak se stupňovalo naše úsilí se na tento závod připravit. Syn Daniel každé úterý řádně trénoval na Podbabské dráze a já neustále vylepšoval autíčka a ovladače.Investovali jsme i nemalé peníze do vytunění vozidel synka, který měl šanci zvítězit v celkovém poháru Junior.

A tak jsem v pátek 16.listopadu vyzvedl Danyho v Praze před školou a vydali jsme se po dálnici D1 směr Jihlava.Kdo jezdí po dálnici ví, jak je jízda po ní zejména v pátek odpoledne vyčerpávající ale příjezdem na zasněženou Vysočinu se nám nálada silně zvedla. V Jihlavě jsme se ubytovali a pak dorazili do objektu, kde se s námi posledním závodem měla rozloučit stále velmi pěkná osmiproudá dráha.Po přivítání místními modeláři a pořadateli poháru jsme se ihned vrhli do trénování. Místní dráha je oproti té Podbabské techničtější a tak chvíli trvalo, než jsme si na ni zvykli.Postupně přijížděli i další závodníci, se kterými jsme se už dobře znali, ale bohužel se nedostavila posádka rodiny Hoškových, kterým se porouchalo vozidlo.To mrzelo zvláště mého syna, který bojoval s Josefem Šindelářem o první místo celkového pořadí juniorů a těšil se na vyrovnaný souboj. Mezi posledními dorazil i TomᚠZedníček s rodinou, který přivezl snad celou svou prodejnu.Ihned se pozornost z trénování přenesla na zkoumání tohoto autodráhového ráje.



Asi v půl deváté večer byl odstartován první závod a to v kategorii Nascar.Účastníků nebylo mnoho ale čelo závodu bylo neuvěřitelně vyrovnané. O prvních třech místech rozhodovali poslední kola.Nakonec zvítězila zkušenost Tondy Smažinky.Syn Daniel za ním zůstal v cíli o pouhé dva metry a o dalších pár metrů dále zůstal třetí Josef Katrušák.

Tento vydařený start nás se synem nastartoval do další kategorie Old Timerů.Jelikož jsem neměl ambice v celkovém hodnocení a nemusel použít autíčko zn.Scalextric, nasadil jsem úspěšné, vytuněné vozidlo z posledních závodů v Děčíně a to Ferrari 512 od firmy Fly. Startovní pole již bylo početnější a ještě více vyrovnanější. Po veliké bitvě zejména s Tomem Zedníčkem jsem tuto kategorii vyhrál. Nahrálo mi i štěstí, protože další velký favorit Tonda Smažinka, dost ztratil opravou přívodu napájení do ovladače. Nic naplat bylo to mé první vítězství na dřevěné autodráze.Neusnul jsem však na vavřínech a přestože se v pátek již další závod nejel a ostatní závodníci již spíše debatovali, já jsem si připravil autíčka na další den, které jsem dovybavil právě zakoupenými součástkami. Tato píle se mi však vyplatila.





V sobotu jsme dorazily z ubytovny na dráhu v osm hodin.Čekali zde již právě dorazivší kolegové z našeho nově založeného Podbabského kroužku. Nejprve jsme od nich přijali gratulace k výsledkům z předešlého dne a pak se opět dali do trénování. Jako první kategorie sobotního dne se jela Rallye.Syn nasadil do závodu Fabii a já upravený Peugeot od Ninca. Byl jsem nasazen do první, tedy horší rozjížďky. V této rozjížďce neměl můj Peugeot konkurenci a já jí s převahou vyhrál. Klidně jsem se tedy ujal nasazování a sledoval počínání mých největších soupeřů v následující jízdě. Světe div se opět jsem vyhrál závod a na druhém a třetím místě skončil Honza Švec a Ivan Seidl, tedy naši kolegové z Podbaby.Že by zúročení našeho společného trénování a vylepšování techniky.Samozřejmě, že jsme měli všichni radost, protože nedávno nás ještě válcovali jiní. Další závod byla jízda monopostů, která je již tradičně slaběji obsazená. Této kategorie se poprvé zúčastnil Dany, který nasadil neupravené Ferrari 156. Udělal nám opět radost druhým místem, kdy se většinu závodu pral o prvenství s Milanem Moučkou, se kterým však nakonec prohrál.





Sobotní závodní den dále pokračoval stavěnými kategoriemi a to nejprve cestovními auty a poté formulovými vozy. Obě tyto kategorie s převahou vyhrál Honza Švec.My další z kroužku jsme se přihlásili jen do kategorie cestovních aut a to z vozítky komerčními. Přes to jsme neskončili poslední.Blížil se první vrchol odpoledne a to závod formulí. Já byl opět nasazen do slabší kategorie a znovu si v této rozjížďce vyjel první místo a to s upravenou Dallarou. Pak jsem jen čekal jak dopadnou favorité. Opět to byl nesmírně vyrovnaný závod a zde konečně syn ustál psychický tlak a odrazil útoky zkušenějších a tuto rozjížďku vyhrál. Bohužel, nepřekonal pouze můj výsledek i když bych mu to hrozně přál a skončil celkově druhý.No máma by z nás měla radost.



Připravili jsme se na poslední a to nejsilněji obsazený závod LM.První rozjížďku s přehledem vyhrál kolega Ivan Seidl s Dallarou Judd od firmy Spirit. Já jsem do poslední rozjížďky nasadil svoji Lancii LC2 od Slot- itu a Dan se chtěl zúčastnit se Scalextricem Dodge Viper, přestože mohl nasadit mnohem rychlejšího Nisana rovněž od Slot-itu.Jestliže jsem před tím hovořil o velmi vyrovnaných závodech, tak teď to byl téměř mrtvý závod, protože po druhé odjeté drážce bylo sedm závodníků na druhém místě.Já jsem se zpočátku trochu trápil s nastavením ovladače protože jsem měl vylosované nejpomalejší a nejostřejší drážky a předchozí závod končil na rychlých. Pak jsem však dostal tempo a dojel na stříbrné pozici. Bez konkurence byl v tomto závodě TomᚠZedníček, který mi nadělil čtyři kola. Druhé až páté místo bylo však opět velmi vyrovnané.



No a pak asi po hodinové pauze došlo na vyhlášení výsledků jak posledního závodu, tak celého ročníku.Rozdali se poháry, diplomy a ceny. Syn vyhrál za celkové prvenství v žákovské kategorii autíčko a my se pak vydali po vydařených závodech v děšti, sněžení a mlze domů. Cesta nebyla nijak příjemná ale my se stále bavily o bezvadně prožitém víkendu a neustále dokola probírali, jak který závod probíhal, kde jsme udělali chybu a kde dělali chyby jiní, co se dá ještě vylepšit na ovladačích a na autíčkách a které závody nás zase čekají.

Neberte tuto mou reportហjako nějaké vychloubání, napsal bych ji i kdybychom skončili v poli poražených.Byl jsem o napsání požádán svými kamarády a rovněž to dělám proto, že mě poslední dobou znepokojuje jakási nečinnost v komunikaci mezi modeláři.Nyní je ta pravá automodelářská sezóna. Kdy se hodláme věnovat svému koníčku, když ne v podzimních a zimních měsících.

Jiří Hameta
člen AMC Podbaba 132






Poř. kat. Nascar
1. Antonín Smažinka 102,00
2. Daniel Hameta 101,32
3. Josef Katrušák 101,12
4. Miloslav Moučka 99,00
5. Jiří Tetour 94,31
6. Jiří Hameta 93,26
7. TomᚠZedníček 87,15
.8 Pavel Svoboda 87,12

Poř. kat. Rallye
1. Jiří Hameta 102,21
2. Jan Švec 97,11
3. Ivan Seidl 93,18
4. Antonín Smažinka 92,15
5. Miloslav Moučka 87,24
6. Pavel Svoboda 85,12
7. Vladimír Musil 79,03
8. Daniel Hameta 76,14
9. Vít Zedníček 61,00
10. Václav Zedníček 48,01

Poř. kat.Formule
1. Jiří Hameta 108,21
2. Daniel Hameta 106,18
3. Antonín Smažinka 106,09
4. Miloslav Moučka 105,27
5. Josef Katrušák 104,24
6. Pavel Svoboda 100,18
7. Jan Švec 99,20
8. TomᚠZedníček 99,15
9. Ivan Seidl 92,10
10. Vladimír Musil 81,00
11. Zbyněk Nečas 80,10
12. Vít Zedníček 65,11
13. Václav Zedníček 56,32


Poř. kat. Cestovní stavěné
1. Jan Švec 130,18
2. Miloslav Moučka 113,05
3. Vladimír Musil 111,16
4. Jiří Hameta 108,24
5. Daniel Hameta 102,27
6. Ivan Seidl 102,08
7. Antonín Smažinka 91,00
8. Pavel Svoboda 71,00

Poř. kat. Old Timer
1. Jiří Hameta 99,31
2. TomᚠZedníček 99,08
3. Josef Katrušák 98,26
4. Daniel Hameta 98,07
5. Antonín Smažinka 97,19
6. Miloslav Moučka 94,10
7. Pavel Svoboda 91,31
8. Petr Veselský 87,30
9. Radek Cíl 86,09
10. Jiří Tetour 84,27
11. Matěj Cíl 54,20
12. Vít Zedníček 0,00

Poř. kat. Monopost
1. Miloslav Moučka 95,22
2. Daniel Hameta 93,31
3. Josef Katrušák 88,25
4. Pavel Svoboda 88,11
5. Antonín Smažinka 86,09

Poř. kat. LM. GT
1. TomᚠZedníček 112,09
2. Jiří Hameta 108,14
3. Jan Švec 107,09
4. Antonín Smažinka 107,03
5. Josef Katrušák 107,01
6. Ivan Seidl 104,20
7. Miloslav Moučka 104,10
8. Pavel Svoboda 100,01
9. Radek Cíl 97,18
10. Vladimír Musil 97,05
11. Daniel Hameta 93,01
12. Zbyněk Nečas 83,25
13. Jiří Tetour 77,05
14. Matěj Cíl 76,00
15. Vít Zedníček 56,00
16. Jiří Konárek 17,00

Poř. kat. Formule stavěné
1. Jan Švec 134,00
2. Antonín Smažinka 124,00
3. Miloslav Moučka 115,00
4. Pavel Svoboda 114,00
Komentáře
Honza65 dne November 24 2007 20:04:44
Žádný vychloubání,perfektní reportហze závodů!!!!!a ten ůspěch můžem jen závidět.GRATULUJI.a zároven se těším až se sejdem na závodech.tak hodně zdaru.
Mitch dne November 26 2007 11:21:19
Přidávám se ke gratulaci. Je vidět že pečlivá příprava a trening nesou svý ovoce. Jen tak dál.smiley
Petr L dne November 27 2007 08:33:02
To bude Tome tím, že my si to řekneme na Podbabě, tak proč bychom si dopisovali přez web a většina těch ostatních, kteří se na životě webu aktivně podílí a má co k závodům říct se asi již vyjádřilasmiley
sutor dne November 27 2007 09:04:53
Registrovaných členů je t.č. 90, na nějaké závody jich ale jezdí tak 15% - tomu asi tak trochu odpovídá i zájem a reakce na podobné reportáže. Zajímavé ale je, že vždy, když jde o teoretické dohadování se nad nějakými zveřejněnými pravidly, na základě kterých se závody jedou nebo by se měly konat, najde se vždy celý houf diskutérů, rejpalů a zpochybňovačů čehokoliv - ovšem pouze opět ve verbální rovině.

Myslím, že je škoda, že většina členů webu se nikdy podobných závodů nezúčastnila, protože je to určitě pro každého příznivce autodráhy hezký zážitek a to i bez ohledu na jeho konkrétní umístění. O tom, jaká je na závodech atmosféra, svědčí mimo jiné i to, že se jich účastní i malé děti - např. na posledním PS Vítek a Václav Zedníčkovi (4-6 let) a další, totéž platí i pro závody Krušnohoru.
Bohužel to nelze jen tak jednoduše popsat, je nutné to aspoň jednou zažít na vlastní oči a ruce.
sutor dne November 27 2007 09:36:55
Mmch - už vidím, jak většina bude tvrdit, že nejsou žádní závodníci apod. Ale pořádané závody nejsou výhradně jen pro opravdové "závodníky", je na nich možnost se setkat se zcela normálními lidmi, kteří o autodráze a modelech něco vědí a dokáží se s ostatními o své vědomosti a nadšení podělit, a to bez jakékoliv přezíravosti.
Není bezpodmínečně nutné ani vlastnit nějaká nadupaná superauta, hodně záleží na individuálních řidičských schopnostech (a kapce štěstí)- není výjimkou velmi dobré umístění auta v podstatě "z krabičky" (v Krušnohoru je dokonce kategorie A1 GP, ve které mohou startovat pouze neupravená auta z krabičky).
Standardně může každý jet i s tím, s čím chce - já osobně například ve formulích jezdím s téměř neupraveným víceméně historickým Marchem 761 od FLY (navíc pouze silikonové pneu oproti základu), který jako model ani nemůže mít velké ambice na přední umístění - ale je modelovým provedením nádherný a mně se líbí daleko víc, než moderní lehce vzhledově zaměnitelné placky. Je mi celkem jedno, že nemám šanci vyhrátsmiley, aspoň je to oživení startovního pole.
JMS dne November 27 2007 23:31:15
No to mᚠpravdu s tím zájmem- já jsem avizoval zapůjčení modelu PR/24 pro kategorii amatérů při Eurocupu v Děčíně a nikdo se ani neozval (nepočítám Mitche, kterého jsem oslovil).smiley
sutor dne November 28 2007 10:11:34
Asi všichni pláčeme na špatném hrobě...
To, že ortodoxní fandové domácí autodráhy si nepojedou zazávodit s "plechovkou", to se dá ještě možná pochopit - i když je to určitě pro každého škoda si alespoň jednou nevyzkoušet něco, co třeba vlastně bezdůvodně zavrhuje. To, že si nepřijdou zazávodit ani s předmětem své "vášně", to už je na pováženousmiley.
src ceska trebova dne November 28 2007 11:44:53
Ahoj Jiří ( i všichni ostatní ) - čtu to až nyní (už domů chodím jen spát na 4 hodiny a zpátky na dráhu). Reportហsuper a závody taky - blahopřeji k Tvým (a synovým) úspěchům. PKsmileysmileysmiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Honza
Honza
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 12
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio