|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Pohár Scalextric - 6. závod v Jihlavě |
| |
|
Tak jak se blíil poslední víkendový závod letoního ročníku Poháru Scalextric, tak se stupňovalo nae úsilí se na tento závod připravit. Syn Daniel kadé úterý řádně trénoval na Podbabské dráze a já neustále vylepoval autíčka a ovladače.Investovali jsme i nemalé peníze do vytunění vozidel synka, který měl anci zvítězit v celkovém poháru Junior.
A tak jsem v pátek 16.listopadu vyzvedl Danyho v Praze před kolou a vydali jsme se po dálnici D1 směr Jihlava.Kdo jezdí po dálnici ví, jak je jízda po ní zejména v pátek odpoledne vyčerpávající ale příjezdem na zasněenou Vysočinu se nám nálada silně zvedla. V Jihlavě jsme se ubytovali a pak dorazili do objektu, kde se s námi posledním závodem měla rozloučit stále velmi pěkná osmiproudá dráha.Po přivítání místními modeláři a pořadateli poháru jsme se ihned vrhli do trénování. Místní dráha je oproti té Podbabské techničtějí a tak chvíli trvalo, ne jsme si na ni zvykli.Postupně přijíděli i dalí závodníci, se kterými jsme se u dobře znali, ale bohuel se nedostavila posádka rodiny Hokových, kterým se porouchalo vozidlo.To mrzelo zvlátě mého syna, který bojoval s Josefem indelářem o první místo celkového pořadí juniorů a těil se na vyrovnaný souboj. Mezi posledními dorazil i Tomá Zedníček s rodinou, který přivezl snad celou svou prodejnu.Ihned se pozornost z trénování přenesla na zkoumání tohoto autodráhového ráje.
Asi v půl deváté večer byl odstartován první závod a to v kategorii Nascar.Účastníků nebylo mnoho ale čelo závodu bylo neuvěřitelně vyrovnané. O prvních třech místech rozhodovali poslední kola.Nakonec zvítězila zkuenost Tondy Smainky.Syn Daniel za ním zůstal v cíli o pouhé dva metry a o dalích pár metrů dále zůstal třetí Josef Katruák.
Tento vydařený start nás se synem nastartoval do dalí kategorie Old Timerů.Jeliko jsem neměl ambice v celkovém hodnocení a nemusel pouít autíčko zn.Scalextric, nasadil jsem úspěné, vytuněné vozidlo z posledních závodů v Děčíně a to Ferrari 512 od firmy Fly. Startovní pole ji bylo početnějí a jetě více vyrovnanějí. Po veliké bitvě zejména s Tomem Zedníčkem jsem tuto kategorii vyhrál. Nahrálo mi i těstí, protoe dalí velký favorit Tonda Smainka, dost ztratil opravou přívodu napájení do ovladače. Nic naplat bylo to mé první vítězství na dřevěné autodráze.Neusnul jsem vak na vavřínech a přestoe se v pátek ji dalí závod nejel a ostatní závodníci ji spíe debatovali, já jsem si připravil autíčka na dalí den, které jsem dovybavil právě zakoupenými součástkami. Tato píle se mi vak vyplatila.
V sobotu jsme dorazily z ubytovny na dráhu v osm hodin.Čekali zde ji právě doraziví kolegové z naeho nově zaloeného Podbabského krouku. Nejprve jsme od nich přijali gratulace k výsledkům z předelého dne a pak se opět dali do trénování. Jako první kategorie sobotního dne se jela Rallye.Syn nasadil do závodu Fabii a já upravený Peugeot od Ninca. Byl jsem nasazen do první, tedy horí rozjíďky. V této rozjíďce neměl můj Peugeot konkurenci a já jí s převahou vyhrál. Klidně jsem se tedy ujal nasazování a sledoval počínání mých největích soupeřů v následující jízdě. Světe div se opět jsem vyhrál závod a na druhém a třetím místě skončil Honza vec a Ivan Seidl, tedy nai kolegové z Podbaby.e by zúročení naeho společného trénování a vylepování techniky.Samozřejmě, e jsme měli vichni radost, protoe nedávno nás jetě válcovali jiní. Dalí závod byla jízda monopostů, která je ji tradičně slaběji obsazená. Této kategorie se poprvé zúčastnil Dany, který nasadil neupravené Ferrari 156. Udělal nám opět radost druhým místem, kdy se větinu závodu pral o prvenství s Milanem Moučkou, se kterým vak nakonec prohrál.
Sobotní závodní den dále pokračoval stavěnými kategoriemi a to nejprve cestovními auty a poté formulovými vozy. Obě tyto kategorie s převahou vyhrál Honza vec.My dalí z krouku jsme se přihlásili jen do kategorie cestovních aut a to z vozítky komerčními. Přes to jsme neskončili poslední.Blíil se první vrchol odpoledne a to závod formulí. Já byl opět nasazen do slabí kategorie a znovu si v této rozjíďce vyjel první místo a to s upravenou Dallarou. Pak jsem jen čekal jak dopadnou favorité. Opět to byl nesmírně vyrovnaný závod a zde konečně syn ustál psychický tlak a odrazil útoky zkuenějích a tuto rozjíďku vyhrál. Bohuel, nepřekonal pouze můj výsledek i kdy bych mu to hrozně přál a skončil celkově druhý.No máma by z nás měla radost.
Připravili jsme se na poslední a to nejsilněji obsazený závod LM.První rozjíďku s přehledem vyhrál kolega Ivan Seidl s Dallarou Judd od firmy Spirit. Já jsem do poslední rozjíďky nasadil svoji Lancii LC2 od Slot- itu a Dan se chtěl zúčastnit se Scalextricem Dodge Viper, přestoe mohl nasadit mnohem rychlejího Nisana rovně od Slot-itu.Jestlie jsem před tím hovořil o velmi vyrovnaných závodech, tak teď to byl téměř mrtvý závod, protoe po druhé odjeté dráce bylo sedm závodníků na druhém místě.Já jsem se zpočátku trochu trápil s nastavením ovladače protoe jsem měl vylosované nejpomalejí a nejostřejí dráky a předchozí závod končil na rychlých. Pak jsem vak dostal tempo a dojel na stříbrné pozici. Bez konkurence byl v tomto závodě Tomá Zedníček, který mi nadělil čtyři kola. Druhé a páté místo bylo vak opět velmi vyrovnané.
No a pak asi po hodinové pauze dolo na vyhláení výsledků jak posledního závodu, tak celého ročníku.Rozdali se poháry, diplomy a ceny. Syn vyhrál za celkové prvenství v ákovské kategorii autíčko a my se pak vydali po vydařených závodech v děti, sněení a mlze domů. Cesta nebyla nijak příjemná ale my se stále bavily o bezvadně proitém víkendu a neustále dokola probírali, jak který závod probíhal, kde jsme udělali chybu a kde dělali chyby jiní, co se dá jetě vylepit na ovladačích a na autíčkách a které závody nás zase čekají.
Neberte tuto mou reportá jako nějaké vychloubání, napsal bych ji i kdybychom skončili v poli poraených.Byl jsem o napsání poádán svými kamarády a rovně to dělám proto, e mě poslední dobou znepokojuje jakási nečinnost v komunikaci mezi modeláři.Nyní je ta pravá automodelářská sezóna. Kdy se hodláme věnovat svému koníčku, kdy ne v podzimních a zimních měsících.
Jiří Hameta
člen AMC Podbaba 132
Poř. kat. Nascar
1. Antonín Smainka 102,00
2. Daniel Hameta 101,32
3. Josef Katruák 101,12
4. Miloslav Moučka 99,00
5. Jiří Tetour 94,31
6. Jiří Hameta 93,26
7. Tomá Zedníček 87,15
.8 Pavel Svoboda 87,12
Poř. kat. Rallye
1. Jiří Hameta 102,21
2. Jan vec 97,11
3. Ivan Seidl 93,18
4. Antonín Smainka 92,15
5. Miloslav Moučka 87,24
6. Pavel Svoboda 85,12
7. Vladimír Musil 79,03
8. Daniel Hameta 76,14
9. Vít Zedníček 61,00
10. Václav Zedníček 48,01
Poř. kat.Formule
1. Jiří Hameta 108,21
2. Daniel Hameta 106,18
3. Antonín Smainka 106,09
4. Miloslav Moučka 105,27
5. Josef Katruák 104,24
6. Pavel Svoboda 100,18
7. Jan vec 99,20
8. Tomá Zedníček 99,15
9. Ivan Seidl 92,10
10. Vladimír Musil 81,00
11. Zbyněk Nečas 80,10
12. Vít Zedníček 65,11
13. Václav Zedníček 56,32
Poř. kat. Cestovní stavěné
1. Jan vec 130,18
2. Miloslav Moučka 113,05
3. Vladimír Musil 111,16
4. Jiří Hameta 108,24
5. Daniel Hameta 102,27
6. Ivan Seidl 102,08
7. Antonín Smainka 91,00
8. Pavel Svoboda 71,00
Poř. kat. Old Timer
1. Jiří Hameta 99,31
2. Tomá Zedníček 99,08
3. Josef Katruák 98,26
4. Daniel Hameta 98,07
5. Antonín Smainka 97,19
6. Miloslav Moučka 94,10
7. Pavel Svoboda 91,31
8. Petr Veselský 87,30
9. Radek Cíl 86,09
10. Jiří Tetour 84,27
11. Matěj Cíl 54,20
12. Vít Zedníček 0,00
Poř. kat. Monopost
1. Miloslav Moučka 95,22
2. Daniel Hameta 93,31
3. Josef Katruák 88,25
4. Pavel Svoboda 88,11
5. Antonín Smainka 86,09
Poř. kat. LM. GT
1. Tomá Zedníček 112,09
2. Jiří Hameta 108,14
3. Jan vec 107,09
4. Antonín Smainka 107,03
5. Josef Katruák 107,01
6. Ivan Seidl 104,20
7. Miloslav Moučka 104,10
8. Pavel Svoboda 100,01
9. Radek Cíl 97,18
10. Vladimír Musil 97,05
11. Daniel Hameta 93,01
12. Zbyněk Nečas 83,25
13. Jiří Tetour 77,05
14. Matěj Cíl 76,00
15. Vít Zedníček 56,00
16. Jiří Konárek 17,00
Poř. kat. Formule stavěné
1. Jan vec 134,00
2. Antonín Smainka 124,00
3. Miloslav Moučka 115,00
4. Pavel Svoboda 114,00 | |
| |
|
|
dne November 24 2007 20:04:44
ádný vychloubání,perfektní reportá ze závodů!!!!!a ten ůspěch můem jen závidět.GRATULUJI.a zároven se těím a se sejdem na závodech.tak hodně zdaru. |
dne November 26 2007 11:21:19
Přidávám se ke gratulaci. Je vidět e pečlivá příprava a trening nesou svý ovoce. Jen tak dál. |
dne November 27 2007 08:33:02
To bude Tome tím, e my si to řekneme na Podbabě, tak proč bychom si dopisovali přez web a větina těch ostatních, kteří se na ivotě webu aktivně podílí a má co k závodům říct se asi ji vyjádřila |
dne November 27 2007 09:04:53
Registrovaných členů je t.č. 90, na nějaké závody jich ale jezdí tak 15% - tomu asi tak trochu odpovídá i zájem a reakce na podobné reportáe. Zajímavé ale je, e vdy, kdy jde o teoretické dohadování se nad nějakými zveřejněnými pravidly, na základě kterých se závody jedou nebo by se měly konat, najde se vdy celý houf diskutérů, rejpalů a zpochybňovačů čehokoliv - ovem pouze opět ve verbální rovině.
Myslím, e je koda, e větina členů webu se nikdy podobných závodů nezúčastnila, protoe je to určitě pro kadého příznivce autodráhy hezký záitek a to i bez ohledu na jeho konkrétní umístění. O tom, jaká je na závodech atmosféra, svědčí mimo jiné i to, e se jich účastní i malé děti - např. na posledním PS Vítek a Václav Zedníčkovi (4-6 let) a dalí, toté platí i pro závody Krunohoru.
Bohuel to nelze jen tak jednodue popsat, je nutné to aspoň jednou zaít na vlastní oči a ruce. |
dne November 27 2007 09:36:55
Mmch - u vidím, jak větina bude tvrdit, e nejsou ádní závodníci apod. Ale pořádané závody nejsou výhradně jen pro opravdové "závodníky", je na nich monost se setkat se zcela normálními lidmi, kteří o autodráze a modelech něco vědí a dokáí se s ostatními o své vědomosti a nadení podělit, a to bez jakékoliv přezíravosti.
Není bezpodmínečně nutné ani vlastnit nějaká nadupaná superauta, hodně záleí na individuálních řidičských schopnostech (a kapce těstí)- není výjimkou velmi dobré umístění auta v podstatě "z krabičky" (v Krunohoru je dokonce kategorie A1 GP, ve které mohou startovat pouze neupravená auta z krabičky).
Standardně můe kadý jet i s tím, s čím chce - já osobně například ve formulích jezdím s téměř neupraveným víceméně historickým Marchem 761 od FLY (navíc pouze silikonové pneu oproti základu), který jako model ani nemůe mít velké ambice na přední umístění - ale je modelovým provedením nádherný a mně se líbí daleko víc, ne moderní lehce vzhledově zaměnitelné placky. Je mi celkem jedno, e nemám anci vyhrát, aspoň je to oivení startovního pole. |
dne November 27 2007 23:31:15
No to má pravdu s tím zájmem- já jsem avizoval zapůjčení modelu PR/24 pro kategorii amatérů při Eurocupu v Děčíně a nikdo se ani neozval (nepočítám Mitche, kterého jsem oslovil). |
dne November 28 2007 10:11:34
Asi vichni pláčeme na patném hrobě...
To, e ortodoxní fandové domácí autodráhy si nepojedou zazávodit s "plechovkou", to se dá jetě moná pochopit - i kdy je to určitě pro kadého koda si alespoň jednou nevyzkouet něco, co třeba vlastně bezdůvodně zavrhuje. To, e si nepřijdou zazávodit ani s předmětem své "váně", to u je na pováenou. |
dne November 28 2007 11:44:53
Ahoj Jiří ( i vichni ostatní ) - čtu to a nyní (u domů chodím jen spát na 4 hodiny a zpátky na dráhu). Reportá super a závody taky - blahopřeji k Tvým (a synovým) úspěchům. PK |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 12
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|