AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 30 2024 22:25:24 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Narozeniny:
AVATARamk-src-cb

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Mezinárodní veletr hraček - Norimberk 2008 (podrobněji)
 
NOVINKYV loňském roce mi návštěva tohoto nejznámějšího veletrhu hraček na poslední chvíli nevyšla, proto jsem letos udělal vše proto, abych Norimberk navštívil.

Lístky jsou o něco levnější v předprodeji, přijdou cca na 17 EUR. Objednal jsem je přímo u Česko-německo obchodní komory. Lístky mně přišly domů poštou na dobírku.

Ze všech potencionálních zájemců se rozhodl nakonec jet pouze LS. Vyrazil jsem z HK po D11. V Praze jsem přesedl k LS do jeho vozu a vyrazili jsme směr Plzeň – Rozvadov – Amber – Norimberk. Cesta probíhala bez komplikací a až k výstavišti trvala z Prahy něco kolem 3 hodin.

Před Norimberkem jsou již na dálnici světelné tabule navádějící vozidla přímo na výstaviště. Zaparkovali jsme v jednom z parkovacích domů. Parkovné stálo na celý den 7 EUR.

Při vstupu do areálu je nutné se samozřejmě prokázat platnou vstupenkou. Ta je kontrolována přes čárový kód. Stejně tak jsme byli kontrolováni při odchodu. Opět jsme byli „odpípnuti“.

Veletrh je kontraktační. Vstup je povolen pouze starším 16 let, nesmí se nic prodávat a ani fotografovat. To se dá však obejít se souhlasem osob v jednotlivých stáncích.

První autodráhový stánek, okolo kterého jsme procházeli, byl stánek španělského NINCA. Zde jsme se zdrželi pouze krátce. Ninco prezentovalo jako hlavní dráhu svůj digital, kterou měli postavenou do několika pater. Vystaveno bylo několik posledních modelů. Ninco se nyní zaměřuje na Hummer, který zde byl v několika variantách, vč. momentálně modním zbarveni Gulf.

O několik málo metrů dále byl stánek firmy španělské SLOTER. LS zde začal komunikovat přes německo-španělskou tlumočnici s pracovníkem této firmy.

SLOTER zde představil několik zajímavých exponátů. Tím nejvýznamnějším je novinka – LOLA T70 Spider, kterou donedávna nabízel jako limitovanou edici v měřítku 1:43 pouze FLY. Lola by měla být nabízena v provedení ze závodu v Mosporu 1967 a v barvách Johna Surttese. Jak ukazují fotografie polystyrénové makety, bude se jednat o velmi pěkný model s výklopnou zadní částí kapotáže.

Dle tvrzení generálního manažéra Joaquima Gonzalese, bude model doplněn 43 kusy samostatně kompletovaných drobných detailů jako jsou kovové funkční tlumiče, pedály, výfuky, torzní tyče, stabilizátory.

Lolu bude vyrábět také Revell – Monogram. Uvidíme, kdo přijde s Lolou dříve na trh. Já si však určitě počkám na Lolu od SLOTERU. Termín zahájení prodeje bude červenec 2008 – takže do vánoc.

Vedle dnes již vyráběných modelů byly k vidění nová barevná provedení OPELU Manta 400 a ZYTEKu. Plánem SLOTERU pro rok 2008 je vyrábět OPEL CORSA S1600 v provedení Rallye. Aby ne, je to pro Španěly domácí auto, nebo se vyrábí v Zaragoze. Teda konkrétně speciál S1600 je doma v Rüsellsheimu, ale to je Španělům jedno. Vždy každé třetí registrované auto ve Španělsku je OPEL.









Za rohem jsme narazili na stánek SCALEXTRICU, kde jsem se chtěl dozvědět něco o novinkách k digitální dráze a o připravovaných modelech. Hned na úvodu jsme požádali o setkání s Adrianem Normanem, marketingovým manažerem, se kterým jsem si již několikrát dopisoval. Adrian byl velice vstřícný.

Pit-stop i nová analog/digitální základna budou pravděpodobně na podzim. Pit-stop bude fungovat poněkud odlišně od např. SCX. Na začátku závodu si navolíte, na kolik (1,2,3) pit-stopů se pojede. Po startu je pit-lane (boxová ulička) vždy po nějaký časový úsek otevřená a v ten okamžik do ní musíte (kdykoliv během daného počtu kol závodu) zajet. Otevření a uzavření se střídá samo automaticky po nějakém čase (10 s). Ještě to ale nebylo zcela definitivní.

Jinak bylo ke shlédnutí skouknutí několik zajímavých modelů. Aston Martin v GULF zbarvení (psal o něm Vítek v diskuzi), několik pěkných Porsche a dva historické modely historické, jako např. - limitovaná série Lotus 49 Jimma Clarka a Weslake Dana Gurneye. Po loňském Laudovi s Huntem jsem si myslel, že se již mnoho, hlediska provedení detailů, vylepšovat nedá. Opak je pravdou. Bude to skvosté. Podle Adriana Normena máme tuto novinku čekat v dubnu, osobně bych to viděl na léto. Adrian mi dokonce slíbil že mnou velebený LOTUS 79 JPS Mk. IV Maria Andrettiho z roku 1978 bude tak za dva roky – pochopitelně bez tabákové reklamy. Snad se toho dožiji.

Z dalších anoncovaných novinek roku 2008 tam nebylo nic zajímavého. Osobně mě zklamala absence Peugeotu 908 HDI FAP. Naopak bylo možné si prohlédnou limitovanou sérii Ferrari 375 v plechovém provedení karosérie. Model mě zklamal, nebo detaily provedené prostorově poměrně dobře na plastové karosérii byly na plechu pouze natištěny. Že by krok zpátky? Nevím, ale plechové české traktory z Náchoda měly ve vedlejší hale.



























Italského SLOT.IT byl také zajímavý. Ve vitrínách bylo opět několik zajímavých modelů. Největším lákadlem byla zcela nová Alfa Romeo 33/3 ve dvou provedeních. Na dráze se pak prohánělo nádherně černě zbarvené Audi R8C, s upravenou karoserií i podvozkem umožňujícím zabudovat různé druhy motorů. Dále zde byla novinka roku 2008 – Porsche 956 KH Warsteiner a prototyp Ferrari F40 LM. Termín uvedení na trh si netroufám odhadnout, snad do vánoc.

U Alfy Romeo 33/3 se chvíli pozastavím. Ačkoliv nebyla vystavena definitivní sériová verze, tak mám dojem, že se jedná o obrovský kvalitativní posun z hlediska povrchové úpravy. Detaily byly špičkové a celý model byl opatřen výtečným povrchovým lakem bez krupice. To je to, co SLOT.ITu dosud chybělo. Vypadá to, že vedle dobrých jízdních vlastností to bude model i pro sběratele. Něco jako FLY před 5 lety (nehodnotím jízdní vlastnosti). Tak tedy FLY je mrtev, a žije SLOT.IT.











U MRRC nás přivítal generální manažer John Robinson, který nám ochotně předvedl novinky, které by měly být k dostání cca od dubna 2008. Jednalo se o překrásný model Ford Mk. IV vítěz Le Mans 1967 ve žlutém zbarvení. Ten by měl být letos k dispozici v setu s vozem Chaparral 2F (limitovaná série), samostatně asi až v roce 2009. Byly k vidění i další karosérie na univerzálních podvozcích MRRC – Porsche, Ferrari, Chaparral 2A. Jejich zavedení do sériové výroby zatím nepředpokládám.

Potěšilo mne, že jsem od Johna Robinsona dostal náhradní křídlo k Chaparralu 2F, které jsem svou vinou zlomil při testech.

Na stánku MRRC byly k vidění i zajímavé elektronické doplňky a nový druh komerčně stavěné dřevěné dráhy pro čtyři vozy.

























Na další španělskou značku, TEAMSLOT, jsme narazili zcela náhodou. Stánek byl hned u hlavní uličky, kterou jsme procházeli. Vystaveno bylo několik pěkných Renaultů a Audi. K vidění byly velmi pěkné rallyové karosérie Audi Quattro, Toyota Celica, Lancia Stratos, Renault R5, a další Lancie, Renaulty, VW, … a spousta dalšího SRC příslušenství. Rallye jde mimo mne, tak Vám více nepovím.

















Na stánek španělského SCX jsme se dostali jednoduchým způsobem, předali jsme vizitku s kontaktem SLOTCASWORLD.CZ, což je druhá doména těchto stránek.

Zaměstnanec firmy, pověřený pro Českou republiku, nás ochotně provedl a podal příslušný komentář. Začali jsme prohlídkou autodráhy pro nejmenší My first SCX, což je autodráha v tašce pro úplně nejmenší děti. Ty se na ní naučí základy provozu na silnicích a zároveň je dráha dělána tak, aby bylo možné učit děti např. barvám, značkám apod. Autíčka se řídí bezdrátově malými volanty.

SCX Compact je řada v měřítku 1:43, která je na trhu přibližně rok. Nově budou k dispozici sety o několika délkách. Novinkou je pak dráha, která i analogovým vozům umožňuje pouhými fyzikálními zákony přejíždět do druhé drážky. Systém však nebyl zcela „dokončen“.

Velkou novinkou u SCX je to, že firma přestává s výrobou svých ovladačů a pro analogové systémy bude v setech využívat ověřené ovladače Parma. Analogový systém nově obsahuje Pit-stop. Ten jsme však (a digitální novinky) již nestačili shlédnout.

Na trh přijdou kromě jiného 2 vozy Škoda Fabia. Postupně se budeme také u této firmy častěji setkávat s vozy v barvách Red Bull a poslední informací je, že analogové vozy budou nyní vybaveny možností jednoduše začlenit digitální čip, jako je tomu např. u Scalextricu (systém DPR).

Z SCX mám pocit, že Scalextric už nikdy nedohoní, by by si to někteří přáli. Dle našeho průvodce však o to ani tak nejde, nebo obě značky spolu v určitých oborech úzce spolupracují. Na čem konkrétně, to nám už neprozradil.

Formule pro digitální dráhu byly z jedné třetiny gumové. Je na nich vidět, jak daleko lze zajít, když má účel světit prostředky. Auta jsou sice téměř nerozbitná, ale z estetického hlediska příšerná.









FLY je má srdeční záležitost, v Norimberku to však pro mne bylo zklamání. S výjimkou Ferrari F40 a polystyrénových maket americké okruhové série Daytona Prototypes a Ferrari 250LM, zde nic nového nebylo. Když nic jiného, tak jsem si alespoň zblízka prohlédl všechny modely z limitky Steeve McQueen a Porsche polepené pěknými babami z Playboye.

Z diskuse se Sales Managerem jsem se dozvěděl, že March 751 BETA s komínem by měl být v dubnu, ale moc tomu nevěřím.

Ještě dvě věci jsem si odnesl od FLY z Norimberka. Porsche 935 K3 Apple vystavené na veletrhu má stejnou výrobní vadu, jako to co mi přišlo v pondělí domů. Podvozek na levé straně odstává o cca 3 mm (konstrukční vada). Inu ostrý nůž to sice spravil, ale u modelu FLY používat hrubé násilí, no nevím. Na vlastní oči jsem viděl celou Pit Wall, kterou FLY letos doplní o věž startéra, a jsem za to rád – už ji nechci.

















Na stánek německo-rakouské CARRERY se nám nepodařilo dostat. Příjemná pracovnice firmy obíhala ve stánku všemožné pracovníky s naší vizitkou, výsledkem však byla pouze informace, že se nám může kolega kvůli nynějšímu jednání věnovat cca až za 2 hodiny a to jsme bohužel již byly na cestě domů.

Velice příjemné jednání jsme měli na stánku německého MOTRAXXu. Bývalý šéf firmy, pan Zdeněk Seidl, nás seznámil se sortimentem firmy a také s novým ředitelem firmy, panem Senftem, což je autodráhový nadšenec. Firma vyrábí a dodává motorky spoustě výrobců hraček (auta, železnice, mechanické stavebnice). Nejznámějším odběratelem je Carrera, která tyto motorky používá ve své výrobní řadě EvolutioN, ale především automobilový průmysl (ovládání oken, ventilátory, …)

Dráhové motory vypadají zajímavě, chtělo by je otestovat někým z elektrotechniků, který by mohl provést i odpovídající elektrotechnická měření kroutících momentů, otáček a brzdy. Ale to je téma na samotný článek o testování. Snad nám Mottrax dodá zkušební motory. Myslím si, že se naskýtá zajímavá alternativa motorům Cheetah nebo SLOT.IT v cenově dostupné kategorii.

Na stánku RACERu, OSTERO a dalších jsme nebyli, nebo byl čas jet domů a já musel zpátky do kanceláře.

Článek je kombinací pohledů na veletrh:
LS a Pepina
Komentáře
Rebas dne February 12 2008 12:49:34
Tak ja doplnim asi zbytek.

scx compact digital / pochopitelne jde o jina auta nez scx compact. (museji byt digitalni) jinak by nemohly jet v jedne draze. Prehazovani vyhybky funguje tak, ze pomalejsi jizdou prejedete z drahy do drahy, rychlou jizdou zustavate ve stejne draze.

pitbox pro analogova auta. To mi prislo velmi zajimave. Auta se chovaji podobne jako u SCX digital systemu, tedy kdyz zacne dochazet palivo, tak se zacne cukat, atd. Pitbox lze zapnout nebo vypnout. Z noveho katalogu vsak dle meho nazoru vypliva, ze pitbox pujde koupit jen v jednom setu s formulemi.

Znacka Sloter se nejakym zpusebem bude distribuovat pres SCX.

Carrera
Stejne jako SCX predvedla digital 143. Maximalni pocet aut na draze budou 3 auta. V katalogu maji na digital 143 nakresleno 7 pripravovanych aut.

Na digital 132 bylo konecne videt kompletni prislusenstvi s novym prebalem a katalogovymi cisly. Jako novou polozku jsem videl propojeni s PC (to v digitalu u Carrery zatim nebylo).

Rada ExclusiV byla zrusena a nahrazena radou Digital 124, ktera umoznuje jizdu maximalne ctyrmi auty. Krome novych aut a novych setu nic dalsiho videt nebylo. Maximalne tak jeste snezna zatacka do rady GO.
Pepino dne February 12 2008 14:48:20
Nám to prezentoval jako standardní čadu Compact (už nevím, zda délka C3 nebo C4) s tím, že křížení je nový doplněk. Nic o tom, že by to byl digitál něříkal a hlavně při přejetí mu už auto dál nepokračovalo :-)
Pecan dne February 12 2008 22:20:07
Co jsme zkoušeli my, tak SCX compact digital fungoval bez problémů.
Jirka dne February 12 2008 22:53:56
Pepino díky za vyčerpávající reportáž. Dříve nebo později jsem se chtěl do Norimberka jednou podívat, ale překvapili mě s těmi 16ti lety. Takže bez syna tam nikdy nepojedu.
Marian dne February 13 2008 18:16:30
Lotus 79, tak to je vyborna sprava. Jen houst F1 z tohto obdobi. Po McLarenu, Ferrari a March snad i nejaky Brabham smiley March Beta s kominem si urcite koupim, ted jeste shanim Laudu a Hunta ze specialni edice.
vitek dne February 16 2008 12:31:55
Kluci odvedli za jeden den neuvěřitelný kus práce. Klobouk dolů. Dostali se do míst a mluvili s lidmi, se kterými si asi běžně nepopovídáme.
Napsali super reportáž. A dodali skvělé fotky. A že v ní není všechno? To přece ani nejde.
Kdo si chce doplnit informace, a se podívá třeba sem
http://slotcarillustrated.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=88
Myslím, že pak musí uznat, že máme skvělé a RYCHLÉ informace.

Co mně osobně potěšilo. A to VELMI. Je připravovaná novinka u SCX - Aston Martin Jet Alianz ve verzi Red Bull ze serie FIA GT. Třeba ji taky najdete v horním odkazu.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
154
154
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 1
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio