AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 27 2024 09:46:43 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Průměry os jednotlivých výrobců
 
ZajímavostiZde přikládáme seznam dostupných rozměrů pro jednotlivé značky. Data jsou sestavena dle standardních uváděných rozměrů výrobců, nikoliv z měření.



2.19 mm
Carrera

2.20 mm
Revell

2.38 mm
SCX
Slot.it

2.39 mm
Scalextric

2.40 mm
Spirit
MRRC

2.47 mm
Ninco Standard

2.48 mm
Ninco Pro
Team Slot

2.50 mm
FLY Race
HSEE

2.51 mm
Sloter

2.52 mm
MRRC (Toyota)
Komentáře
kmasita dne December 28 2008 22:39:31
U scx jsou ty původní nebroušené osy trochu větší jelikož když se do původních futer dá slot.it osa tak trochu vaklá. Používám proti ty zadní pouzdra z "SCX pro" (prodávají se jako tuning díly) a tam to pasuje perfektně.
Petr L dne December 29 2008 00:06:51
Jenom doplním, že asi až na Slot.It a Scalextric Sport+, kde je téměř nulová tolerance se všechny uvedené rozměry pohybují v toleranci +/- 0,01 mm, Scalextric standard a Ninco standard +/- 0,02 mm



Fly -2,45
Scalextric Sport+ - 2.95
HWSlot dne December 30 2008 10:34:36
Jo, jo - lámem. A taky s tím, že to tu ještě nikdo nevysvětli, proč tomu tak je smiley
Jirka dne December 30 2008 10:46:11
No a ještě to scalextric zamotal tuningem s 3 mm osama a tomu už vůbec nerozumím.smiley
sutor dne December 30 2008 12:07:19
Výrobci to mají určitě hodně dobře prokalkulované z hlediska spotřeby originálních náhradních dílů - když nejsou k mání nebo chybí elementární zručnost či chu, koupí si řadový zákazník většinou nové auto. Ale když budeš upravovat jakékoliv auto na dřevěnou dráhu, tak to sice v první chvíli trochu naštve, ale nakonec je výměna osy a ložisek ten nejmenší výdaj. A všichni dobře víme, jak vypadá část aut z krabičky, bez úprav se některá z nich skoro nerozjedousmiley.
Fakt je ale ten, že Scalextric tomu svými tuningovými díly nasadil korunu - nejspíš na to v našich podmínkách dojede s proklamovanými novými pravidly i PS...
Petr L dne December 30 2008 17:32:55
No a třešnička navrch, Faro osa 3mm a přední osa na formuli 2 mm smiley

Nejjednodušší je 100% konverze na SRC standard 2,38 a je po problémusmiley
Lada64 dne December 31 2008 09:37:59
Je sice dobré, sjednotit u svých modelů nápravy, určitě jsem pro, ale u nás ve speciálce na nářadí jsem sháněl výstružníky. Jejich řada je po 0.05 mm. Tak jsem sehnal jen 2,35 a 2,40 mm v toleranci H7. Osa 2,38 vycháazí z palcové míry
3/32 inch, ale palcové výstružníky tu nemají.
kmasita dne January 01 2009 14:19:40
Výstružník 2.38 není zase takový problém tady jsem ho objednal http://www.pm-tech.cz a cca do 10 dnů jsem ho mněl doma. Trochu horší to je s cenou. Stál přes tic korun. Levnější mᚠzajít do nějaké nástrojárny a oni Ti ho tam udělají z nějeké 2,4ky které jsou běžně dostupné za pár kaček.
Jirka dne January 01 2009 14:31:55
A když výstružník nemám, tak do aut vlepuju bronzová ložiska SRC, pár stojí okolo 40,-Kč
sutor dne January 01 2009 14:56:22
Není to tak dlouho, co řada lidí jezdila z finančních důvodů s ložisky 2,4 mm od MRRC a osami 2,38 a s ohledem na rozměrové tolerance dalších dílů jim to až tak velké problémy nedělalo. Jinak to řešení s nástrojárnou je ideální, šel jsem stejnou cestou, tj. za flaškusmiley... Co na to třeba ALSR?
vitek dne January 01 2009 17:39:01
2,40 mm Cartrix - podle firemního webu i z vlastní zkušenosti.
JMS dne January 04 2009 17:30:42
nejjednodušší je, si výstružník udělat z kvalitní osičky- jednoduše do ni udělat tři zářezy dremelkou, aby tam vznikly břity.
Ale stejně je lepší použít kvalitní spékané ložiska, které mají přesnou díru bez stružení.
Bronzové soustružené se musí často mazat a dost často se přidírají.
sutor dne January 05 2009 14:04:43
Úprava naříznutím osičky je bezvadný nápad, opravdu to bezproblémově funguje. Má to jen u jednu vadu - chcete-li použít osy z komerček, rychle zjistíte, že i renomovaní výrobci používají velmi nekvalitní osy. S jen o málo dražšími osami normálních SRC se nedají srovnat.
Jirka měl určitě na mysli spékaná ložiska, používáme je běžně tam, kde to pravidla povolují.
ALSracing dne January 29 2009 21:09:54
Koukám že v těch osičkách je pěkný bordel....smiley

Sutor se mne ptá co já na to? Odpověď je snadná, vzhledem k tomu, že již někteří výrobci klasických SRC komponentů přišli na to, že je poněkud nesmysl stále se prát s palcovými rozměry, začínají se celkem úspěšně objevovat komponenty na osu s průměrem 2mm. V 1/32 podle informací co mám je tento trend dost populární a obliba 2mm os roste. moje odpověď je taková, že zahajuju výrobu precizních povrchově nitridovaných os s průměrem 2mm a k nim vše další co je třeba. O výhodách není třeba diskutovat, dostupné a celkem levné nástroje, nižší hmotnost komponentů, více místa pro přiblížení motoru k ose, standartně dostupná levná kuličková ložiska atd....
Akorát se to asi nebude moc zamlouvat těm co mají nasyslené zásoby komponentů na osu 2,38
Jestli se to ukáže jako správný postup nebudu tvrdit, ale zájemce o osy 2mm a díly k nim tu už mám....smiley
Petr L dne January 30 2009 08:16:13
No a já zrovna v úterý zachytil info o přechodu jednoho z velkých výrobců na 2,38.
sutor dne January 30 2009 15:40:18
To ALSR: Nadhozeným dotazem jsem myslel možnost výroby výstružníku pro 2,38. Ale díky JMS jsem si vzápětí prakticky ověřil geniální jednoduchost použití pro tento účel osy se šikmými zářezy.
Dvoumilimetrové osy nejsou žádná novinka, ale pro plasáky v současnosti nemají nejspíš velký smysl už jen díky tomu, že stávající nejrozšířenější tuningový systém od slot.it je dostatečně univerzální a v rámci pravidel lehce aplikovatelný prakticky na všechny komerčky. Ale samozřejmě v případě, že by s tím slot.it (nebo někdo jiný) přišel v celé šíři a kvalitě sortimentu, určitě by se zájemci taky našli. Je to prostě permanentní vývoj...
ALSracing dne January 30 2009 21:13:18
No jestli mají být osy od slot-itu referenční kvalita, tak nevím....mám asi jiné nároky. Dělat výstružník, resp. upravovat jej, je nesmysl, kdo to nikdy nezkoušel neví jaká to je pakárna aby to dalo rozumný výsledek. Cena za dobře udělaný výstružník kolem 1000kč je naprosto relevantní. Osobně dělám díry 2,38 nožem, ale chystám se objednat celokarbidové výstružníky 2,38mm v Kanadě. (cena kolem 40USD). Návod Jury na výstružník z osy je dobrý. Pro pár kusů ložisek, která chcete škrábnout to je o.k. Pro nějaký výrobní účely to je ztráta času se s tím piplat. Pokud jde o 2mm osy netvrdil jsem, že to je novinka jen to že se stávají poněkud populárnější a že dle mého názoru to je celkem zajímavá cesta kde výstružník a materiál na osičku lze koupit naprosto lehce. Připouštímm, že může být problém s dalšími komponenty, ale třeba převody existují a pokud vím stojí rozhodně míň než Slot-it. Asi Vás naštvu, ale po tu dobu co jsem se sem příliš nedíval jsem se pohyboval mimo RC taky v klasickém slot racingu a upřímně řečeno, došel jsem k závěru, že komerčky nejsou vůbec levná záležitost. Tedy pokud budu vycházet z toho, že vetšina základních "levných" modelů není pro závodění bez poměrně nákladnýho "slot-it" tuningu použitelná.smiley
Petr L dne January 30 2009 22:13:49
No tak to mᚠnaprostou pravdu, levné to není, ale zase se na to dá velmi pěkně koukat
sutor dne January 31 2009 09:28:39
Nikdo neříká nic o tom, že osy od slot.it jsou referenční kvalita, sám používám tam, kde je to vhodné, klasické SRC převody (i osy), ale o to tady přece vůbec nejde. O co jde, je to, že v případě slot.it existuje poměrně snadno dosažitelný komplexní ajednoduchý systém, který plně vyhovuje stávajícím pravidlům a jeho použití nevyžaduje prakticky žádné specifické znalosti a schopnosti.
Mᚠúplnou pravdu (a nikoho tím nenaštveš, protože to každý ví), že komerčky nejsou levná záležitost, ale jako segment prostě existují a mají své příznivce bez ohledu na to, že vedle nich existuje klasické SRC. Není ani úplně pravda, že jsou nějak výrazně krásnější než SRC - např. některá šasi třeba od Rečka apod. se kvalitou a estetičností provedením (o jízdních vlastnostech ani nemluvím) nedají vůbec srovnat s primitivním plastem podvozků komerček, dtto platí pro kvalitně nastříkanou karoserii z lexanu. Ale na druhou stranu - komerčky prostě existují, jezdí se a počet účastníků na jejich závodech se stále zvyšuje.
Jen ještě na okraj k výstružníku - zabrousil na něj Květa i já proto, že jsme potřebovali občas protáhnou disky kol, které neměly odpovídající průměr. Nejsme výrobci a pro podobné účely je upravená osa (ne od slot.itsmiley) dostačující.
ALSracing dne January 31 2009 12:58:17
Mně se taky Komerčky líbí "na pohled" a abych byl upřímný nejsem moc fanda lexanových bublin a taky nemám moc času stavět makety z kitů (není to ani levné a ani snadné a výsledek nejistý) Ale štve mne, že jakmile se podívám na to co je pod kapotou komerček, nedej bože abych ještě něco přeměřoval (vůle v pěti setinách skoro standart atd....) tak mne přejde chu se tím zabývat. Prostě první co mne vždycky napadne je vzít karoserii z komerčky a začít k ní dělat novej podvozek. Ale to jak tu už mnohokrát zaznělo pravidla nedovolují.....smiley A cenově to taky není nejlepší cesta....
Když pak člověk přemýšlí nad tím jak snadno vytvořit pěkný maketový model a k tomu taky dobře jezdící, tak zpravidla dojde k závěru že největší potíž je v karoseriích. V 1/32 jich je samostatných hotových na trhu dost málo (možná se pletu, ale mám ten pocit) a nebo jsou v ceně převyšující kompletní modely....smiley
Člověku pak nezbyde než koupit dostupný plastový model nějakého výrobce a pak se prát s věcma jako jsou osičky futra, kola, disky atd.... aby to začalo fungovat.smiley
HWSlot dne January 31 2009 21:59:30
ALSracing
Když pak člověk přemýšlí nad tím jak snadno vytvořit pěkný maketový model a k tomu taky dobře jezdící,


Vono asi tak z kterýho pohledu se to vezme.Dobře jezdících autíček mám dost...ale na závody to není.smiley .... asi před rokem jsem si "vytunil" autí (BMW M3 ) a v době, kdy na Podbabu chodili ještě Hametící, tak jsme si v rámci tréninku fajn zazávodili. Mimulý týden jsem ho po dlouhé době vzal opět sebou a.....smileysmileysmiley by jsem jel co to šlo, připadal jsem si mezi ostatníma jak na vejletě.smiley
A k tomu lexanu...některý komerčně vyráběný autí k tomu maj jen krůček - třebas Fordka od NSRka má kastličku jak z mikrotenovýho pytlikusmileysmiley
sutor dne February 01 2009 09:06:59
Pokrok nezastavíš, Ivane. Doufat, že auto zůstane dlouhodobě konkurenceschopné, je v době, kdy se výrobci předhánějí v různých inovacích původně primitivních konstrukcí, už není na místě.

Klasicky se to projevuje už třeba ve srovnání třeba s SRC maketami. Když se jel v Podbabě poslední závod Nascarů 1:24, rozdíl v najetých kolech velkých aut (mechovky a nesrovnatelně silnější motory) oproti malým plastovým Nascarům nebyl nijak závratný. Komerční Nascar, který cca 6 měsíců předtím vyhrál dvouhodinovku, by skončil někde na 9 místě. A to měl ještě výrazné omezení v možnostech povolených úprav.

V konstrukcích aut se prostě čím dál víc začíná projevovat přínos zkušeností a znalostí bývalých SRC závodníků (Slot.it, NSR, Avant, Msmiley, od kterých pak kopírují některé prvky i ostatní masoví výrobci. I zásadní odpůrci lexanu budou mít nejspíš za chvíli problém - taková Květova SCX Xsara Pro má v podstatě lexanovou karoserii barvenou z vnitřní strany a její váha je nesrovnatelná s jejím normálním klonem (a cena taky).
Petr L dne February 01 2009 18:35:35
Pokud pokrok povedek tomu, že při stávající kvalitě vnějšího provedení a kvality detailu karoseriie budou užity materiály a know how ze SRC, pak se nedá nic namítat. Tragedií by bylo, kdyby ve snaze o lepší výkony došlo k rezignaci na věrnost a detail. To byla cesta zpět.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Ferrari Challenge
Ferrari Challenge
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 12
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio