AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 27 2024 10:03:12 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Pohár Scalextric - 1. závod
 
ZávodyPrávě dorazily výsledky od Tondy Smažinky. Ke stažení zde. Díky, Tondo. Číslo za jménem závodníka určuje skupinu v příslušné kategorii.

-----------------------

Oproti loňskému roku došlo k několika zásadním změnám. První se týkala organizace závodů. V pátek se jely pouze vozy stavěné a klasické komerční se jely až v sobotu.

Toto vidím jako problém. Chápu sice, že když jedu na závody, je to na celý den, ale přesto končit s tak malým počtem zúčastněných až v 18 hodin není příliš ideální. Je to dlouhé jako pro dospělé, tak hlavně i pro mladé závodníky.

Ano, účastníků bylo oproti zvyklostem málo. V nejrychlejší kategorii se sice sešlo 20 závodníků, ale to proto, protože někteří místní pražští vyrazili jen na tuto kategorii. Odliv je zapříčiněn také změnou pravidel, která se nyní rozdělila na 3 skupiny.

První skupina dovoluje nasazení aut z krabičky pouze se základními úpravami, ale bez silikonových pneumatik. Druhá dovoluje silikonové pneu a výměnu os, ložisek a převodů. Třetí je poté volná. Přestože je volná, je tak nějak ignorována závodníky jiných soutěží, kteří se v minulosti třeba zúčastňovali.

Můj osobní poznatek ze závodu je ten, že celý závod upadl tak o 100-200 %. Navíc mě také vadila neochota nasazovačů a celkové časové skluzy při organizaci jednotlivých rozjížděk. Program Spytech např. umožňuje import závodníků, proto by bylo dobré si prostě před závodem jen s USB disku vycucnout jména a tak docílit rychlejšího založení závodu. Také nemohu pochopit, že nikdo z pořadatelů a ani místních organizátorů neumí ovládat program Spytech. Samozřejmě jsem pomohl, to není problém, ale vzhledem k tomu, že jsem měl sebou svého 2,5 letého syna se mi to tentokrát vůbec nehodilo.

Abych však nebyl jen kritický, přes všechny zde uvěřejněné debaty ohledně pravidel se mi na závodu líbilo právě to, že vymezením jen určitých komponent mají závody velice vyrovnané výsledky a např. v kategorii Nascar, jsme jeli 3 závodníci až do konce v 1 kole a bylo to nesmírně napínavé. Zaujala mě i velká účast žáků.

A to je právě dnešní problém. Buď mám zájem během roku jezdit a tudíž se přizpůsobým konkrétním pravidlům a budu závodit a nebo si prostě nechám jen svá autíčka a zúčastním se jen závodů, kam s nimi mohu. Osobně jsem se nechtěl závodů (právě na základě toho, že jsem neměl žádné vozy) zúčastnit, nakonec jsem to nějak vyřešil a 4 kategorie si odjel.

Bohužel jsem si sebou do Prahy nevzal USB disk, proto nemám výsledky a čekám, kdy je od pořadatelů dostanu, obratem je poté zvěřejním.

V tuto chvíli dávám závodu velice průměrné hodnocení a minimálně do dalšího závodu navrhuji změnu tak, aby se Oldtimery a Nascary jely opět už v pátek večer. Myslím, že je jedno, zda na závod dorazím večer ve 20 hodin nebo ráno v 7 h.

2. závod poháru se jede 3. - 4. 4. 2009 v Hradec Králové na dráze na Benešovce. Předpoklávám větší účast na stavěné, kluci z Hlinska i Č. Třebové to mají do HK blíž než do Prahy.









Komentáře
Standa dne March 08 2009 23:27:24
Tak to se obávám,že je v HK pojedu v pátek jenom ty a já!
Jirka dne March 09 2009 12:19:38
Pepino, nevím tedy kdo poté mohl ve třetí skupině startovat ale nám při prvé přejímce bylo řečeno, že třetí skupina bude startovat jen v těch kategoriích, které jsou započteny do superpoháru. Bylo to rozhodnutí v rozporu se čtvrtým bodem pravidel a konkrétně to jsem již v lednu telefonicky ověřoval u organizátora, který mě ubezpečil, že třetí skupina může jet ve včech kategoriích. Když nám nebylo umožněno se zůčastnit závodů ve všech kategoriích, tak poté jsme závod opustili. Není tedy pravdou, že by jej závodníci z jiných soutěží ignorovali. Sutor i Květa byli na horách a zůčastnit se nemohli. Vzhledem k tomu, co jsem však v sobotu zažil jsem rozhodnutý se již nikdy poháru scalextric nezůčastnit.
sutor dne March 09 2009 12:42:57
Termín závodů asi nebyl pro Pražáky zrovna ideální, v době konání měly naše děti jarní prázdniny a to nejspíš poznamenalo i účast na závodech (alespoň tu mojí a Květovu určitě) - autodráha oproti horám a lyžování s rodinou nemá moc šancí na výhru.

Jinak z krátké reportáže mám pocit, že vše dopadlo více či méně podle předběžného očekávání lidí obeznámených s děním okolo PS, tj. díky nekonzistentním změnám v pravidlech odpadla část zájemců, zkomplikovala se organizace a vše se časově natáhlo.

Pro někoho možná mohou být překvapivé i popsané nedostatky okolo nasazování a dalších věcí - bohužel se jedná o místní folklór, který se v poslední době stal už jakousi normou. Převážná většina místních členů bere podobné akce jen jako konzumovanou zábavu (přece platí příspěvky, ne?smiley) a naprosto nemá zájem se podílet jakýmkoliv způsobem na jejím zajištění nebo organizaci (není proto divu, že nikdo nebyl schopný obsluhovat Spytech). Až na jednotlivce je pro převážnou většinu členů klubu (a to platí samozřejmě i pro členy klubu komerček) skoro nemyslitelné přiložit ruku k dílu třeba jen tak, že by sami aktivně pomohli při přípravě dráhy nebo aspoň zamíchali gulᚠ(když už ho někdo jiný obstará, zaplatí a donese až na místo). Nasazování je samostatná kapitola – je zajímavé, že velká část lidí (a stále stejných) je schopna celé hodiny protlachat nebo raději koukat z okna, než si odvést svůj díl při nasazování (není to zábavné) a tak čím dál tím častěji za ně zaskakují ostatní, kterým to prostě nedá. Část lidí to také řeší tak, že přijdou pouze na kategorii, která je zajímá, a po jejím odjetí bleskurychle zmizí. Můžeme jen doufat, že se to časem zase zlepší...
sutor dne March 09 2009 12:52:46
To Jirka:
Teď jsem si přečetl tvůj příspěvek a asi není do budoucna co řešit... Výklad pravidel pro start se nejspíš zase totálně změnil a to už po několikáté. Teď už tomu vůbec nerozumím - znamená to, že 3. skupina v některých kategoriích prostě není? A to se najednou dozvíš až na samotných závodech smileysmileysmiley?
Pepino dne March 09 2009 13:34:25
Teď jsem si zrovna přečetl znovu pravidla a bodovat by se celoročně tedy měla tedy i kategorie 3, ale jen v irčitých kategoriích.

Každopádně, do závodu by dle pravidel měly být puštěny vozy všech skupin v každé kategorii, ale celoročně bodovat by se měly pouze dle rozpisu:

H 1,2,3
N 1,2
R 1,2,3
M 1
F 1,2
Z 1,2,3

Samozřejmě je smutné, když na závody dorazíte a za 30 minut jedete zase domů.
sutor dne March 09 2009 14:29:35
To je v pořádku, na to už jsme kdysi narazili při prvotní debatě s Milošem. Původní představa po závodech v Bílině byla totiž ta, že by měl mít každý startující možnost dosáhnout na Superpohár a to pouze v závislosti na počtu získaných bodů v jakékoliv kategorii a skupině. Vypadalo to docela zajímavě už třeba s ohledem na možnost taktizování při nasazení skupin do závodu. Pak bylo řečeno, že hodnocení do Superpoháru bude jen za body získané na základě rozpisu povolených skupin a kategorií - tím už došlo k prvnímu narušení rovnováhy a smysluplnosti systému, ale dalo se to akceptovat jako celkem logické přání pořadatele a dovozce poskytnout zvýhodnění vlastnímu sortimentu. A na závodech je z toho najednou další kotoul ve smyslu absolutního omezení 3.skupiny u určitých kategorií.

Dokážu pochopit, že by pořadatel trval na tom, že se PS bude jezdit výhradně jako soutěž modelů vyrobených Scalextricem - to má logiku a poháry výrobců jsou normální věc. Jako nejjednodušší bych pak viděl rozdělení aut do 2 skupin - s tuningem Scalextric a s libovolným tuningem, to by taky ještě mělo logiku a vyhovělo by to všem, kdo si nechtějí kupovat drahý, nekompatibilní a nekvalitní scalextricový tuning. Ale tohle řešení mi přijde jako opravdu hodně šílený hybrid a jak se na prvních závodech ukazuje, tak to možná část lidí od případného startu může odradit.
Standa dne March 09 2009 14:57:12
To je problém pořadatele,mně osobně více vadilo použití nehomologovaného vodítka u modelu M1,které bylo řešeno domluvou.
notes dne March 09 2009 14:59:26
Sutor -diky za podrobne vysvetleni i pro me jako pro novacka. Ten kotoul na zavodech o kterem pises je poucny,tento vikend me zabranila prijet chripka,priste nez zavod Scal. pojedu rovnou delat kotoul nekam do telocvicny,ta je totiz o dost blize,nez mista poradani Scal. cupu a usetrim za benzin smiley
Pepino dne March 09 2009 15:11:28
Láďo, na příští Scalextric musíš, protože se jede u nás v HK a mému charizma přeci nejde odolat smiley smiley smiley
sutor dne March 09 2009 15:27:26
To Notes:
Tělocvična je daleko rizikovější místo než PSsmiley...

To Standa:
Zrovna u M1 je to vodítko hodně podstatná věc, ty malé mršky lítají jako draci. Ono stačí, že u auta z krabičky je možné použít tuningové vodítko nebo MRRC (předpokládám, že autor pravidel myslel to červené průhledné). Co to bylo za typ to "nehomologované"?
Pepino dne March 09 2009 15:33:37
Měl prostě nějaké svoje udělané vodítko, nejprve říkal, že je to Scalex, pak že Scalex nebylo k sehnání a pak, že si přeci Scalex nebude kupovat.

Ve výsledcích je u něj psáno D jako diskvalifikace, takže bych to dál neřešil.

Já osobně jsem jel M taky proti pravidlům a stejně jsem skončil poslední smiley
Standa dne March 09 2009 15:50:47
Nevím,jak víš,dělám tento obor krátce,Nebylo to ani kulaté,ani kulaté hlubší,ani MRRC které tam myslím ani nejde.Nechci aby dotyčný byl diskvalifikován,ani dodatečně,nechci ubližovat ani jemu ani PS,chci aby v oboru ve kterém je tolik nejasností se ty jasné věci neporušovaly,vzláště v kontextu s diskuzí po PC.Doufám že příště už toto vodítko tam nebude.Ono postavit něco na hraně pravidel je něco jin ého,než použití neh.dílu záměrně,by s tvrzení že je rozměroveje podobné,tak vo co jde.To je pak pralesní liga.
Standa dne March 09 2009 15:54:57
Právě jsem zjistil že proběhla následná diskvalifikace,tímto se pořadateli omlouvám!
Standa dne March 09 2009 15:56:24
Zamotalo se nám pořadí příspěvku než jsem to napsal,tak jsi to tam vrazil
notes dne March 09 2009 16:09:09
precetl jsem si pravidla Scal. cupu jak byla puvodne napsana. Jelikoz nemam ani jedno "ciste" Scal. auto a ani se mi nechce kupovat scal. tuning dily,myslel jsem,ze se svezu v te treti skupine a je mi jedno,ze nemam sanci myslet na umisteni smiley to zatim stejne nemam nikdesmiley Ale po tom,co jsem zde cetl ,si nejsem jisty,jestli treba moje formule scal. s voditkem slot.it se alespon vejde do te treti tridy-skupiny nebo nevejde??? Opravdu nerad bych jel nekam 100km jen tak....a nebo se pojedu podivat na Pepina smiley a auta necham rovnou doma,pojmu to jako rodinny vylet s pokecem smiley Bude se vubec ta treti skupina jezdit nebo nebude?? A co potom do ni jeste patri a co ne??? Ted v tom mam totalni gulas panove
Pepino dne March 09 2009 16:14:54
Láďo, 3 skupina je hodně volná, v podstatě obdobná pravidlů Porsche Cupu, ale jede se (ačkoliv v pravidlech je něco jiného) jen v Historicích (do roku 1971), Rallye a GT/LeMans.

Tzn. že konkrétně s formulí se Slot.it vodítkem (kterou jsi měl vloni v HK na Scalextricu) jet NEMَEŠ žádnou kategorii.
sutor dne March 09 2009 16:21:57
No jo, drobná chybka se může stát každémusmiley. Na druhou stranu ale odůvodnění, že si jeden z pořadatelů přece nebude kupovat Scalextric vodítko, je docela úsměvné. Ale je taky fakt, že jsme se všichni na PS v minulosti vždy dokázali nějak dohodnout na rozumném kompromisu a to se teď nějak vytrácí. JMS měl plnou pravdu v tom, že ve chvíli, kdy se začne opravdu závodit, přátelské vztahy dostávají zabrat.
Pepino dne March 09 2009 16:27:26
Pokud SCALEXTRIC, pak bych osobně navrhoval 2 skupiny v každé kategorii (kromě Monopostů), kde 1 skupina dle stávající 2 (tzn. Scalextric tunning) a druhá skupina "kastle a podvozek" Scalextric, ostatní libovolné komerční.

Pokud se totiž podíváme na zastoupení skupiny 1, tak kromě 3 žáků a Milana Hoška, tuto skupinu nikdo nejede. Někteří žáci dokonce jeli i skupinu 3.

Ale jsme v rozjeté sezóně, těžko s tím někdo něco udělá. Každopádně by byla větší účast a myslím, že by to takto nikomu nevadilo.
Jirka dne March 09 2009 16:29:49
Tak dle výsledkové listiny a po telefonickém rozhovoru s jedním závodníkem jsem zjistil, že třetí skupina se nakonec jela i v jiných kategoriích. Pravděpodobně na organizátory zapůsobil nᚠodchod ze scény. Jinak když si pořádně prostudujete pravidla, tak dospějete k poznání, že dle nich můžete ve třetí skupině provádět na podvozku veškeré úpravy pro zabudování tuningových komerčně vyráběných dílů. Tedy v důsledku se vlastně jedná o pravidla KŠP což si tvůrce možná ani neuvědomil. Já osobně jsem ještě v pátek do půlnoci předělával formule abych neměl jen ty s upravenými podvozkami i když mi to vlastně takto napsaná pravidla umožňovali ale stejně má snaha vyšla vniveč, takže to přijde člověku docela líto. smiley
notes dne March 09 2009 18:05:47
No Jirko prave uz jsem myslel ,ze jsem totalni natvrlo...taky jsem po precteni praVIDEL PRO TRETI SKUPINU nabyl dojmu,ze tam muzou startovat i auta na zpusob krusnohoru a proto jsem si rikal,ze moje minimalni prekopavky musi projit v pohode. Pokud nebude jasne receno, s cim se muze startovat ve tride III tak na scal. jezdit nebudu. A nevim,proc by trida III nemohla byt ve vsech kategoriich,protoze treba do fozmulek nebudu vracet scal voditko a to je zatim jedina uprava,kterou jsem tam delal. A abych se svezl treba jen ve dvou kategoriich a zabil den? to radsi budu jezdit jen na PC a treba krusnohor ci slot.it .
Lada64 dne March 09 2009 18:42:02
Závodu jsem se sice nemohl zúčastnit a o to víc jsem se těšil na výsledky.
Bohužel už jsme zase u toho, že současně s výsledky se tu objevila rozsáhlá diskuze o pravidlech, docela podobá diskuzi, která proběhla u článku:
http://www.autodraha.org/news.php?readmore=232
po jejich zveřejnění.
Po dalším přečtení jsem se opravdu nedozvěděl, zda se u kategorií, které jsou vypsané jen ve skupině 1, případně 1 a 2 pojedou všechny skupiny, nebo jen ty vypsané. Ani výsledky mi moc nenapověděly, jak to má být.

Podle výsledků kategorie N a F to vypadá, že v jednotlivém závodu startovat mohou! Pro hodnocení jednotlivého závodu se i počítají do klasifikace! Bodování do seriálu jsem ještě neviděl, tak nevím, jak to bude dál.

Podle výsledků kategorie M, kde byl Milan Hošek po závodě diskvalifikován za použití nestandardního vodítka do závodu připuštěn ve skupině 1 a až dodatečně diskvalifikován, místo přeřazení do skupiny 3 a nebo nepřipuštění ke startu, to vypadá, že startovat nemohou. Ale i tak nechápu, proč byl Milan diskvalifikován až po závodě.

Já jsem sice ještě žádná pravidla nenapsal, ale znovu píšu, že pravidla nejsou zcela srozumitelná, a ani to, co v nich je napsáno se nedodržuje ihned, ale až podle ohlasu z řad závodníků. A tak by to asi být nemělo.
Pepino dne March 09 2009 19:20:59
Tak teď v tom mám už gulᚠi já. Po upozorění na výsledky jsem si uvědomil, že vlastně skupina 3 se jela v podstatě ve všech kategoriích, take i já do toho vznáším trochu zmatky.

Jirko, tak jak to vlastně bylo, když se ty 3 skupiny jely všude? Proč jste odjeli? Bylo vám řečeno, že se nepojedou?
Standa dne March 09 2009 19:48:53
3 se musej vyhodit z pořadí u Nascaru a formulí,aby bylo vyhověno liteře pravidel,jeli závod jenom tak mimo.Jinak to není možné a Pepínovi tím pádem blahoppřeju k vítězství v Nascarech.
Standa dne March 09 2009 20:00:47
Proto Jirka jel domů,když ráno zjistil že mu 2kategorie odpadly do poháru.,oni totiž se vůbec jet neměly!pravidla je de facto nepřipouštějí.!/a to jsem si bláhově myslel ,že když to je pohárovka,tak je to jasný/.
JMS dne March 09 2009 20:07:49
No to je teda pěkný gulaschsmiley
Lada64 dne March 09 2009 22:00:39
Pozor!!!
V pravidlech jsem nikde nenašel, že se nepojedou!
Tam pouze nejsou v seznamu kategorií, které se budou bodovat do celkového hodnocení seriálu.
A teď, aby se v tom čerte vyznej.........
Jirka dne March 09 2009 22:02:21
Tak abych popsal přesně jak to bylo. Při našem ranním příjezdu nám bylo řečeno kamarádem Edou Šerberem, který přijel na dráhu už v pátek, že organizátoři nám údajně nepovolí startovat s našimi modely se kterými jsme startovali v loňském ročníku ve všech kategoriích. Myslel jsem si , že je to blbost protože po vydání pravidel jsem se již v lednu telefonicky dotazoval M. Moučky a ubezpečil se , že ve třetí skupině můžeme jet všechno ale pouze jen tři budou počítány do celkového hodnocení. To nám bylo vcelku jedno protože jsme již z minulých ročníků zvyklý na to, že si organizátoři na konci rozdělují poháry jen mezi sebou. My si vždycky užíváme hlavně bezprostředního závodění a nejde nám o celkový výsledek pouze si hlavně pěkně zazávodit.
Při přihlašování do prvé kategorie tedy historiků kde jsme nahlásily třetí skupinu jsem byl dotazován, kolik pojedu kategorií a podle toho zaplatit výši startovného. Odpověděl jsem, že pojedeme jako vždy všechno a to ve třetí skupině. T. Smažinka mi sdělil, že třetí skupina je vypsána jen pro některé kategorie. Já mu na to odpověděl, že to není pravda, že v pravidlech je něco jiného. On mi za souhlasného pokyvování Hoška odvětil, že to mám v hlavě nějaké pomotané a ukazoval mi zmíněnou tabulku s hodnocením superpoháru. Ještě jednou jsem se zeptal zda můžeme odjet všechny kategorie ve třetí skupině a oni řekli, že ne. Na to jsme se synem odebrali své historiky a sdělili, že v tomhle případě nepojedeme nic a odjíždíme domů. Ke stejnému závěru se ještě před námi dobral i Standa Šretr z Oseka a myslím, že i místní závodníci Kubálek s Dvořákem. Sdělili jsme to tedy i kamarádům, že za těchto podmínek odjíždíme a odnesli si věci do auta. Tam za námi přišel organizátor M.Moučka a ptal se co se stalo. Vše jsem mu vysvětlil a přečetl na jím přinešených pravidlech. Bylo mi odpovězëno, že mám pravdu ale přejímku dělá Smažinka a on s tím nemůže nic dělat. Že si po přejímce mám podat protest (tzn. složit 300,-Kč) a ten se dostane až k němu a že on rozhodne v nᚠprospěch. Řekl jsem, že takovou komedii hrát nebudu, že za to mi to nestojí.
Myslím, že pravidla byla napsána srozumitelně a všichni co jsme dříve pohár jezdili, tak jsme je i pochopili. Změna v jejich podání byla sprostá hlavně vůči těm co přijeli z daleka a rovněž odjeli domů.
JMS dne March 09 2009 22:46:10
Hmmmmm,
tak tooo je hodně opepřený gulᚠa teda vůbec se nedivím, že jste se spakovali domů.
Miloši, jestli je to tak , jak píše Jirka, proč to řešíš protestama?
Vždy jsi hlavní sponzor a organizátor, tak jsi měl striktně zasáhnout!
Takovým přístupem lidi jen odradíte a ztratíte!?
Standa dne March 09 2009 22:54:54
V tom případě existuje taky třídaM3,kdo mi prodá gumy Kumičák na F156?
notes dne March 09 2009 23:31:43
jde o vyklad organizatora zavodu nebo organizatora serialu??? Ptam se proto,ze az se to pojede v Hradci,mohl by nam Pepino polopatycky dopredu vysvetlit,s cim nas na trat pustismiley Pepino je rozumny,to by mozna melo i cenu sebou nejaka auta vzitsmiley jinak si sebou beru akorat pruty na ryby a z Vrestova si odskocim podivat se na to dalsi kolo gulase a pokecat s Pepinem smiley
Honza65 dne March 10 2009 08:27:30
Jirko,tak jsem po přečtení příspěvků a proštudování pravidel pro PS nabyl dojmu že asi nejseš vyvolenej.Ted plno lidí namítne proč člověk který se nikdy nezůčastnil tohoto poháru se do toho plete,ale jak znám Jirku tak určitě nepřipravoval auta s tím že bude obcházet pravidla PS.A je na pořadateli,dle mého soudu a zkušeností z Kšp případné nedostaky řešit na místě a ku spokojenosti všech zůčastněných.Ještě jsem nezažil,aby někdo,někdy odjel ze závodů Kšp.
Pepino dne March 10 2009 08:45:21
Problémem tedy zůstává, proč se řeklo, že se 3 skupiny pojedou jen v H, R a Z, kdyz se pak jely i v N a F.

Tzn. kdyby Jirka zůstal, mohl vlastně startovat, tak jak původně chtěl.
Pepino dne March 10 2009 08:50:51
Pokud si "vymůžu" na organizátorech své, pak se v HK pojede už v pátak a to tak, že bude večer trénink, pak přejímka na 4 kategorie: O, N a 2 stavěné. Po přejímce bude následovat závod těchto kategorií a pak možný trénink na sobotu.

V sobotu od 7 hodin do 9 hodin trénink, pak přejímka všech zbývajících kategorií a pak to půjde rychle za sebou jen s přestávkou na oběd. Žádný trénink mezi kategoriemi a autíčka budou celou dobu v "parc ferme".

Pokud to bude mít takto spád, pak není problém jet 3 ve všech kategoriích. V podstatě vzhledem k tomu, že se nebodují 3 ve všech kategoriích, je "zbytečné" je jet, ale vyjdeme vstříc všem, za dodržení výše uvedeného, tedy přejímky všech aut na začátku dne.
sutor dne March 10 2009 08:55:00
Já mám pocit, že to nemá velkou cenu rozpitvávat a pořád dokola řešit. Ve chvíli, kdy je někomu pořadateli řečeno, že nemůže s modelem ze 3. skupiny startovat v některých kategoriích a následně se tato auta normálně objeví ve výsledkové listině, udělá si nejspíš každý závěr sám.
Standa dne March 10 2009 09:07:41
Technický dotaz na ředitelství seriáluScal:Vzhledem k zemědělským vůlím v náboji tuningového převodu do formulese chci zeptat jestli mohu vyrazit originál prodejní převod z osičky,tento převrtat a narazit na tuning 3mm osu/pro 2třídu/,s spadá li model následně do 2.Stačí mi odpověď ano či ne.Dotaz činím takto veřejně,aby to mělo jasný důsledky na výklad pravidel.
vitek dne March 10 2009 09:36:18
Myslím, že by bylo velmi žádoucí aby se k celému a jednoznačněvyjádřil oraganizátor. A divím se, že to ještě neudělal.
Píšu to proto, že jsem si původně myslel (po přečtení pravidel), že se 3 kategorie jede jen někde - H, R, Z a kvůli tomu se mi nevyplatí přijet, ale pokud by se jela všude (body do poháru vem čert), tak bych do HK přijel. Kromě Nascaru můžu obsadit vše. Klukům nezávidím ani to "zbytečné jetí" přes Prahu, ale pro mně je to více z ruky.
A jak tak čtu Pepinovo vyjádření, tak mi historik není souzený - pátek. smiley
Standa dne March 10 2009 10:30:04
Je v pátek 4 kategorie je nesmysl.To by ty lidi tam museli být v 17h.To je pro většinu nereálný kvůli zaměstnání a pátečnímu provozu.Problém stihnout to v sobotu není žádný když to bude šlapat bez zbytečných pauz,jízdy budou navazovat na sebe,stčí dělat přejímku následující kategorie během jízd předešlé a po pětiminutové pauze kontinuálně pokračovat.Kdo chce jet stavěná auta a přijede v pátek.A mimochodem,časový harmonogram určuje pořadatel seriálu.
Standa dne March 10 2009 11:26:47
Hlavně jedeme systémem 4x2,a ne 6x2 jako v sobotu,tím se čas ušetří.Normální by bylo dodržení jízdního času 12min, do dalších závodů seriálu systémem 4x3,6x2,8x1.5.To samozřejmně určuje pořadatel seriálu.
Jirka dne March 10 2009 15:05:58
Už to dál rozpitvávat nebudu jen odpovím Pepinovi. To že se pak jeli třetí skupiny i tam kam nám to bylo zakázáno je patrně důsledek našeho odchodu. Byl jsem překvapený, že například Edu pustili do Nascarů i s autem, který má vloženou klec slot. it a přitom mu v pátek při tréninku řekli, že s tím jet nemůže.
Milan dne March 12 2009 14:58:10
1.Průběh závodu:
Pořadatelem závodu byl místní klub, který měl zajistit obsluhu počítače a napsání diplomů. Za toto mu náleží 50% startovného. To bylo zaplaceno, ale své povinnosti pořádající klub nesplnil.

2.Pravidla:
Pro letošní rok došlo ke změně pravidel a to na základě požadavků závodníků, kteří nesoutěží s modely Scalextric. Vypsaly se skupiny v kategoriích, s určitým omezením bodování do celkového pořadí v kategorii. Tak byl zachován aspoň nějaký rámec pohárového závodu. V jednotlivých kategoriích mají všichni rovnoprávné podmínky pro bodování do celkového hodnocení v kategorii. Pouze závodníci s modely Scalextric 1. a 2. skupiny nemají reálnou šanci umístit se na čelních pozicích v jednotlivém závodě.

3.Stavěná auta v pátek:
Zase ústupek závodníkům, kteří tuto kategorii nejezdí. Po připomínkách, že jim nevyhovují dvoudenní závody.
Jirka dne March 12 2009 15:10:09
Jo Milane, ale nakonec jste hlavně nevyhověli těm, kteří to jezdili pravidelně a mnohokrát vám v minulosti pomohli s organizací a obsluhou Spytechu. Nebýt našeho Dana, tak jste někde nebyli schopny vůbec závod odjet a nakonec jste nás takhle vypekli. Dobře nám tak, každný dobrý skutek musí být po zásluze potrestán.
vitek dne March 12 2009 17:25:19
Stále jsem z toho nevyčetl, jestli se pojedou všechny skupiny a kategorie a nebo se 3 pojede jen v H, R a Z.

A co se teda pojede v sobotu???
Milan dne March 12 2009 20:52:15
Jirko, já jsem na přejímce nebyl. V čase, kdy jsem se dozvěděl, že jste nebyli do závodu přijati, jste už měli zbaleno. Jedinou možností bylo podání protestu a ten bych řešil přesně dle pravidel. Nic víc k tomu nemohu napsat.

Taky se stalo, že závodník ( ne Jirka ) vzal cizí přijatý model z depa a donesl mi ho s otázkou, jestli vyhovuje pravidlům. Takto to nelze řešit.

Vítku a všem ostatním, prosím o důkladné přečtení pravidel. V bodě "4" se píše "Všechny kategorie se dělí na skupiny a to takto". Je z toho jasné, že se každá kategorie dělí na tři skupiny. A když jsou tři skupiny v každé kategorii tak se taky jedou, když jsou vypsány. Dále se ale píše v bodě "5", že minimální počet závodníků ve skupině musí být čtyři, jinak.........Když se ve skupině "3" nesejdou čtyři závodníci, tak nemají možnost postoupit do vyšší skupiny, protože jsou v té nejvyšší a skupina se nejede. Modely skupiny "1" vyhovují i pravidlům skupiny "2" i "3". Modely skupiny "2" vyhovují i pravidlům skupiny "3". Modely skupiny "3" vyhovují pravidlům pouze této skupiny.

Prosím, rozlišujte vypsané kategorie a skupiny od bodování. V bodování je to trochu jinak.
Lada64 dne March 12 2009 21:40:26
Tak že z uvedeného tedy vyplývá, že skupina 3 o třech lidech se dá jet pouze tehdy, bude li s ní sloučena nějaká skupina nižší. V případě, že bude v rámci jedné třídy ve všech skupinách po třech autech, pak se 1 a 2 sloučí. Bude jich tedy 6 ve skupině 2 a skupina 3 se tedy nepojede, protože budou jen tři.

Po odjezdu několika závodníků, kteří chtěli startovat v několika kategoriích ve skupině 3 došlo k situaci, že v některých kategoriích neměla být skupina 3 odstartována, protože počet startujících byl menší než 4 a ke sloučení se skupinou nižší nedošlo.

Tímto byla organizátorem porušena pravidla o minimálním počtu startujících ! ! !

A nepovolením startu některým závodníkům a jejich následným odjezdem došlo k poškození dalších startujících ! ! !

V kategorii N3 - 2 jezdci, v R3 - 3 jezdci v M3 - 1 jezdec (dodatečně diskvalifikován ???) v F3 - 3 jezdci.
Start těchto jezdců byl proti pravidlům ! ! !
Ale zaplatili startovné, bojovali o výsledek a nakonec budou bez bodů ? ? ?

Myslím, že by bodovat měli. A pokud ne, asi by bylo nejlepší celý závod anulovat, vysvětlit srozumitelně pravidla a hlavně se jimi od dalšího závodu řídit ! ! !
sutor dne March 12 2009 22:01:46
Současná pravidla by nejspíš potřebovala částečnou revizi nebo změnu jejich výkladu - záměr byl možná dobrý, ale vyznění je přinejmenším sporné. Nedovedu si v budoucnu představit někoho, kdo by si po těchto zkušenostech jen tak s auty patřícími do 3. skupiny vyrazil na závody někam cca 150 km daleko jen proto, aby se pak na místě dozvěděl, že se podobní smolaři sešli dohromady jen 3 a tak se mohou hezky zase vrátit domů nebo se koukat na ostatní.
JMS dne March 12 2009 22:40:46
Miloši,
teď už jsi to opravdu zamotal.
Nedivím se reakcím Jirky, když vám jezdí na závody, ještě pomáhají a nakonec jsou nežádoucí a měli by něco řešit protestama???
Promiň, ale Laďa to taky trefil přesně, takže ty závody v Praze byly vlastně neregulérní.........
Pokud chceš pokračovat v seriálu, tak napiš nějaký rozumný argument a návrh, jak do budoucna a ne se odvolávat na pořadatele konkrétního závodu, co dostane polovinu startovného.
Domluv se s Kamilem na obsluhu Spytechu-on tě to naučí a mᚠpokoj.
Zatím mi připadá, že místo, aby lidi pochvalovali tvůj seriál, tak jich více odrazují pravidla i organizace a to asi není ani podle tvých představ.
Mě po tom je prd, protože to nejezdím, ale mrzí mě to, že jsou lidi nespokojení.
Lada64 dne March 21 2009 11:52:06
Ještě jeden příklad:

Pravidla jsou však napsána tak nešikovně, že když do jedné kategorie přijede 6 závodníků ve skupinách 1-sk.1, 2-sk.2 a 3-sk.3, tak se tato kategorie určitě zruší celá, protože ve sk.3 budou 3, ta se zruší a pak už zůstanou jen 3, které nebude s kým sloučit a je hotovo.

Otázkou je, zda se počet závodníků ve skupině bere podle počtu:
- přihlášených - asi ne
- těch, co se dostavily na závody - asi taky ne
- těch, co předložili model k přejímce - to nám asi taky neprojde
- těch, co byli jejich modely převzaty k závodu - to je asi rozumné
- těch, co nastoupili na start - možná
- těch, co odstartovali (model odjel vlastní silou - ne odstrčen)
- těch, co dojeli do konce poslední rozjížďky - to už by bylo dost kruté.
- těch, co zůstali hodnoceni po případném vyloučení po závodě a po případných protestech

Ve všech případech se jedná o pčet závodníků. - o kterém z nich se v pravidlech píše však není jasné (ale asi je to zažité, jen já právě nevím jak)

Obdobný problém je, kdy závodník může bodovat, by za poslední místo.
Stačí vzít model, který projde přejímkou, má třeba i upadlý kablík od vodítka, nechat ho přejmout a bodovat?

To by vedlo k řešení:

Postavit si jedno dobré auto do skupiny 3. K tomu postavit ještě 3 další, dát do nich třeba spálené motory, půjčit je na závodech kamarádům, aby je nechali převzít, no a už můžu jet ve skupině sám, skupinu mi nezruší a můžu i vyhrát. Akorát nevím, zda a jaké body by pořadatel přidělil ostaním 3, když by skončili třeba po přejímce, nebo třeba až po startu ?

Vím, že takové závodění by nikoho moc netěšilo, ale je to záruka toho, jak nejet ze závodů úplně s prázdnou.
A navíc si myslím, že to není proti pravidlům, aspoň jsem tam žádný rozpor zatím nenašel.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Shelby GT-350R (Revell)
Shelby GT-350R (Revell)
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 7
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio