AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 27 2024 11:59:38 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Limitované série Scalextric
 
ScalextricChvíli jsem na tomto webu sledoval diskusi ohledně kvality provedení limitované série Scalextric a po dlouhé době mlčení jsem se rozhodl zapojit se do ní. Bohužel se i zde projevila vlastnost některých diskutérů, kteří v tomto prostředí nejraději vyjadřují své názory ke všemu kolem nás, málokdy však v podstatě problému. Byl bych rád, aby diskuse k dále uvedenému textu byla věcná a týkala se skutečně tématu. Své makroekonomické a marketingové názory, eventuelně výklad obchodního zákoníku, prosím, ventilujte např. na ekonomických fórech.

Pepíno na počátku konstatoval některé konkrétní vady vyskytující se na dvou modelech F1 týmu Brawn GP, představující vůz Jensona Buttona z roku 2009. Tyto vady se projevili po provedení podrobné fotodokumentace a vzbudily mohutnou diskusi. Vedle zde diskutujících se patrně vedla také diskuse s prodejcem modelů, která zřejmě nebyla vedena v tak liberálním prostředí, jaké poskytují tyto stránky.

Jeden z předmětným modelů mám k dispozici. Protože na shrnutí závěrů týkajících se jakosti povrchové úpravy modelu, eventuelně jejich vad, je posouzení jednoho modelu málo, nebudu se k tomuto tématu vyjadřovat. Počkám až na obdržení druhého modelu z jiného zdroje a poté své poznatky shrnu.

Dráhové modely F1, zejména z produkce firmy Scalextric, sbírám již dlouhou řadu let. Proto mám pocit, že jsem schopen se k problému kriticky vyjádřit i přes to, že Scalextric „mám prostě rád“.

Scalextric začal vyrábět modely F1 v odpovídající kvalitě na jaře 2002. V té době zcela „vyautoval“ konkurenci od SCX a Ninco, která do té doby vyráběla přesvědčivější modely. V oné době přišly poprvé na trh limitované série McLaren MP4-16 a Williams FW23. Limitky byly v papírových krabicích a navíc, oproti sériovým verzím byly přídavné magnety pod přední část kýlu, silnější motor a černěná bronzová ložiska. Samozřejmě nechybělo leptané označení „Limited“ vlepené do spodní části podlahy.

V té době měl Scalextric na ostatními převahu i v reálné figuře pilota, dokonalém provedení kokpitu, mřížkách chladičů a samozřejmě v jízdních vlastnostech modelů. Toto vydrželo až do počátku roku 2006, kdy se objevila limitovaná série Ferrari F2004 Michaela Schumachera. Tomuto modelu již chyběly mřížky chladičů. Ale po deseti letech to bylo zase jednou Ferrari od Scalextricu, tak kdo by to řešil. Nádherné sběratelské limitky Ferrari 312T2 & McLaren M23 a Lotus 49 & Eagle Gurney všechny sběratele velmi navnadily na další anoncované modely.

Kvalita soudobých modelů však začala klesat. Honda Jensona Buttona prezentovaná v roce 2007 toho byla příkladem. Na konci roku 2007 přišel na trh McLaren MP4-21, prezentovaný jako MP4-22 a ještě jednou prodaný jako limitovaná série MP4-23 Lewis Hamilton. Model vyvolal mezi sběrateli rozpaky. V únoru 2008 jsem se v Norimberku ptal Adriana Normana z obchodního oddělení Scalextric, proč se tento model nepovedl, proč není v rámci tradice limitka v papírové krabici, proč jsou na modelu vidět styky forem, proč chybí mřížky chladičů, ... Dostal jsem jen vyhýbavé odpovědí, že je vlastně vše super, že použil konstruktér originálního McLarenu malé chladiče a jim se do modelu mřížky nejdou, že zakrývat spodní část nosu je u tohoto modelu složité, atd. Tenkrát poprvé přiznal, že dělají cca 50 forem ročně a na přípravě forem se podílí několik konstruktérů. Možná by to jiný konstruktér udělal jinak.

Na konci roku 2009 přišla další limitka Senna & Mansell Monako 2010. Výsledek byl někde na polovině cesty. Perfektní výlisek karosérie, horší výlisky přilby, chybějící mřížky chladičů a pozor .... bílá silikonová ložiska zadní osy!!! O sběratelské kvalitě Ferrari F60 a Brawn GP1 (tento opět v limitce) se mi ani nechce moc psát.

Tedy jen základní fakta:

Oproti předchozím modelům mají piloti znatelně menší přilby (buď mají menší hlavy nebo se i na tomto prvku vyplatí šetřit na materiálu). Přitom potisk přilby Buttona není vycentralizovaný.

Další kapitolou, která má vliv na vizuální vnímání modelu, je šířka vertikálních ploutví zadního spoileru. U Buttonova monopostu tvoří cca 1,1 mm u Mansellova Williamsu FW14B pouhých 0,65 mm! Ferrari F60 na tom není o mnoho lépe. Srovnání rozměrů – viz tabulka.

Tvar nosu monopostu se nepovedl. V originále je spíše zploštělý, na modelu konkávního tvaru.

U Buttonova Brawnu chybí přední ochranný rám chassis. To je poprvé v novodobé historii F1 od Scalextric!!!

Buttonův volant je bez potisku, narozdíl od předchozích nelimitovaných modelů! Plexisklový větrolam na krytu kokpitu Button v Brazílii skutečně neměl.

Zásadním problémem je, že Buttonovo auto neodpovídá předloze. Tzn. pomalování auta odpovídá skutečně velké ceně Brazílie - jak je prezentováno, tvarově se však jedná o vůz nasazený na velkou cenu Turecka. Anoncovaný Barrichelo z Monzy je tvarově také mimo.


Scalextric u limitovaných zřejmě změnil strategii. V papírovém obalu nebudou distribuovány lepší výrobky (i když tento model má v limitce bronzová ložiska a o něco silnější motor), ale vozy atraktivnějších pilotů. To platí již od limitované série Niki Lauda + James Hunt. Týmové dvojky jsou prodávány v plastovém obalu o 15% levněji.

Závěr:

Kdo chce Buttona v mistrovském voze, musí si koupit tuto limitku. Jiná už nebude. Na druhou stranu, sběratelům nic jiného nezbývá. Přesto se těším na další modely a pevně věřím, že auta ze „zlaté éry“ F1 bude konstruovat stejný konstruktér jako ten co dělal nádherné sběratelské limitky Ferrari 312T2 & McLaren M23 a Lotus 49 & Eagle Gurney. Takový Lotus 72D & Tyrrell 006, no co vy na to?

PS: Zašpinění ve formě černých teček na mém modelu skutečně je. Naštěstí jde z velké míry očistit.











Článek napsal:
LS
Komentáře
Pepino dne November 16 2010 11:08:15
Já se ještě vyjádřím k reklamaci. Mého původního Buttona prodejce vyreklamoval a poslal mi nový vůz. Tento není tak šílený, takže předchozí byl asi výjimka. Přesto i na tomto novém modelu není tisk kvalitní a model je i tak "ošahaný špinavýma rukama".

Dostal jsem také další zprostředkovanou odpověď od majitele v ČR a ani tento nemá chyby původního, mnou "zde dokumentovaného modelu".

Je tedy možné, že se prostě mezi 5000 ks objevil jeden a ten putoval ke mně. Přesto si však v celém řetezci měl někdo takovéhoto nekvalitního všimnout.

Avšak všechny 3 modely, které mně prošly rukama, jsou zašpiněné.
Jan dne November 16 2010 12:08:04
V článku od "LS"
....."Byl bych rád, aby diskuse k dále uvedenému textu byla věcná a týkala se skutečně tématu"........konečně článek k "věci" DÍKY smiley
Musím bohužel opět napsat, že jsem s klamanýsmiley do teď, žádný majitel
limitky se neozval !!! smileysmileysmiley
Tak, teď začínám litovat, že jsem modely od firmy Scalextric prodal, protože
ty "starší" byly opravdu SUPER, žádná špína ani chyby v tiskusmiley
(jsem rád, že o Lotus 49 & Eagle Gurney, nebyl zájemsmiley
Pepino dne November 16 2010 12:28:35
Honzo, ve svém komentáři k tomuto článku píšu:

Dostal jsem také další zprostředkovanou odpověď od majitele v ČR a ani tento nemá chyby původního, mnou "zde dokumentovaného modelu".
Jan dne November 16 2010 13:57:03
Pepíno, už to napíšu naposledy, slibujismiley jen jeden majitel??smiley
Protože jak výše uvádí "LS" řešilo se více méně......"marketingové názory...... výklad obchodního zákoníku"...... atd....bohuželsmiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
13
13
Papír na domácí dráze
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 9
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio