AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 20:44:25 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Porsche 997 ... co to má být?
 
NSRPřed časem jsem se tu docela obul do kvality limitované edice Brawn GP od Scalextricu a ačkoliv se nyní jedná o Porsche, nemohu udělat výjimku a proto zde publikuji pár fotek modelu NSR Porsche 997 "Veltins", který se mi dostal do ruky.

Osobně mám doma jen model NSR Porsche 917 "červené David Piper", což byla první devětsetsedmnáctka od NSR. Bohužel všechny ostatní modely 917 již vykazují známky nekvality na laku či lemech apod.

Ale to, co jsem viděl dneska na 997 již stojí za zamyšlení. Myslím, že ani papírek s textem "hand made" tomu nepomůže.














Komentáře
vitek dne September 05 2011 21:14:13
To, že jsou na tom chyby výrobní je jedna věc. Druhá věc je, že auto je mimo i předlohou. To co nabízí NSR má nejblíž k 997 GT3 R (auta v této specifikaci jezdí např. ve FIA GT3). Ale zbarvení je z Cupového Porsche. smiley

Takže si kladu otázku jestli je víc mimo komerčky věrohodně zpracované auto s "kuprexitovým" podovzkem a nebo toto s plastovým. smiley
Pavel 128 dne September 05 2011 22:04:47
Tak, že u NSR jde především o ježdění se tu psalo už mockrát, proporce 997 ještě alepoň od oka nepůsobí rušivě a zdaleka to není první auto jehož rozměry jsou přizpůsobeny jezdivosti, viz Clio a Punto. Jenže ta auta prostě výborně jezdí a to je prodává, nakonec se podívejte na Krušnohor nebo PC, NSR není jen v těch kategoriích pro které neexistuje. Většina lidí si toto auto stejně koupila na závody, včetně mne, a tak na ty vady, které popisuje Pepino málo kdo narazil. Navíc kdyby byl dřív v prodeji white kit, tak by se těchto pivních 997 ani moc neprodalo. To ale nic nemění na tom, že na povrchové úpravě modelu za bezmála dva tisíce by si mohl dát výrobce více záležet. Já zkoumal kvalitu jen u historiků do sbírky, Fordy MKII, IV i P68 a 917 a u nich mi přijde kvalita velmi dobrá, jejich zbarvení je šak podstatně jednodušší. Prozkoumal jsem i 997 a u té jsem našel to samé co Pepino, ale mě je to u tohoto auta vcelku jedno, navíc už nemá inserty, nalepil jsem mu oranžové identifikační pruhy, protože těch VELTINSů se asi sejde dost, no a nakonec mi spadl ze skříně...smiley, takže má těch vad jaksi víc...
Petr L dne September 05 2011 22:10:28
V podstatě jsem chtěl napsat to samé co Pavel, tak pouze poznámka:

Vítku, promiň, ale mimo jsi ty. Míchᚠodchylky tech. pravidel s odchylkou modelu od předlohy. A to není to samésmiley
vitek dne September 05 2011 22:39:41
Petře, asi jsme se nepochopili. Měl jsem na mysli, že pokud je mimo komerčky použití "kuprexitového" podvozku, tak jde mimo komerčky tento trend přizpůsobování aut. Pavel to napsal přesně - "proporce 997 ještě alepoň od oka nepůsobí rušivě" (Mosler po mém soudu dopadl ještě o trochu hůř). Dodám jen - zatím nebo jak pro koho.
Směřuji k tomu, že se příště třeba objeví "silueta" nějak nazvaná a dobře jezdící a z definice technických pravidel použitelná. A jestliže už teď je spoustě lidí jedno, jak auto vypadá, hlavně, že jede. Tak potom pojedou patvary?
Historie se sice úplně neopakuje, ale je dobré se z ní trochu poučit. Začátkem jistého "konce" původních maket před XX lety taky bylo šizení v detailech a upravování ve prospěch jízdy (včetně úprav plánů).
Petr L dne September 05 2011 23:03:24
Jo pokud to vezmeš tudy, tak asi mᚠpravdu, ovšem osobně si myslím, že si to i výrobci uvědomují a drží se v mezích toho, co se dá ještě komerčkou nazvat. Krok dál a jsou mimo, což by se 100% podepsalo na nižších prodejích a to asi nikdo riskovat nebude.
Pavel 128 dne September 05 2011 23:08:37
Tak tady jde o to, že tu podobu auta netvoří individuálně modelář, ale výrobce a ten model si může každý koupit a tak má každý stejnou šanci. Já chápu závody komerček jako závody běžně prodávaných modelů s plastovým podvozkem a plastovou karoserií. Ono nikde není řečeno, že má jít o makety. Pokud by mělo jít o závody maket, tak by vlastnímu ježdění mělo ještě předcházet hodnocení shodnosti s předlohou a člověk by si bral body z této soutěže s sebou do vlastního závodu a vůbec by nemusel vyhrát ten nejrychlejší... no ale to už bychom byli někde jinde. Vítek má pravdu, že NSR se některým modely už silně odklání od reality a Petr má zas pravdu v tom, že to pravidlům komerček neodporuje. Ono se může časem stát, že v KP nebo PC prostě některé modely NSR budou zakázány, protože už to budou nějaké ty siluety, jak píše Vítek. Bylo by to ovšem hodně obtížné a kontroverzní rozhodování... třeba takový CanAm McLaren od ITESu je realitě velmi vzdálený, má dokonce kovový podvozek, ale kdyby se našel nějaký dobrodruh, který ho nasadí do závodu komerček, tak mu to asi projde, protože evidentně na špičku aspirovat nebude...smiley.
Petr L dne September 06 2011 10:58:48
Pavle asi neprojde, a i já bych byl pro aby neprošel, protože každá vyjímka je branou do pekel. Může si ho ale dát na HRS ne ?

Strach o posumn k siluetám je myslím neopodstatněný. Takové auto není prostě komerčka a jezdí se s ním jinde, koupit si ho může každý třeba od Parma, takže by se tím výrobce pouze tlačil do jiné části trhu a ne že bude deformovat stav v komerčkách. smiley
Standa dne September 06 2011 12:23:30
smiley Pánové pozor-toto co pozorujete je moje autíčko, a ta ztráta maketovosti,ta teprve nastane, až se mi od Pepi vrátí zpět pod ruce! smileysmiley
Pepino dne September 06 2011 12:40:51
Stando, předek si už moc nesedne, tam se skoro dotýká dráhy :-)
Uvidíš dneska
Ivan dne September 08 2011 19:13:29
Petře otázka, pokud by renomovaný výrobce vyrobil Škodu jezdící v VB kategorii "Salon" tak už by to nebyla komerčka i když by rozměrově model odpovídal?
V seriálu Si naopak se může model vybarvit do "válečných" barev i neexistujících stájí a přesto je to komerčka, ale není to maketa.
Petr L dne September 08 2011 19:35:36
Ivane, pokud by model byl vyrobený tak aby splňoval zařazení do komerček, tak by asi komerčkou byl, a vypadá jak vypadá.
Jde o to, aby model odpovídal předloze. Termín silueta zde byl použitý jako popis modelu kde došlo k odklonu v provedení karoserie z modelovosti do velmi volného provedení vzdáleně pčipomínající předlohu.

To že si v některých závodech můžeš auto pomalovat jak chceš, ještě není důvod proč by to nemohla být komerčka, ty si v reálu také můžeš auto nastříkat jak chceš ne? Třeba v Africe má jeden chlápek P956 v barvách Gulf. Taky je to mimo, ale jemu to nevadí a já mám již dlouho chu si ho tak udělat, sluší mu to smiley
vitek dne September 20 2011 21:22:59
V případě white kitu (NSR 1072 AW) je konfigurace jako u rally nebo okruhy? A je kastle bíle nalakovaná jako jsou kastle od Ninco a nebo je to surový plast jako u white kitu P917 NSR? Předem díky za info.
Petr L dne September 20 2011 22:08:21
Konfigurace je stejná, rozdíly jsou v kokpitu zadních kolech a vodítku. To tu již zaznělo nedávno v diskusi okolo tohoto modelu.

Kastle je surová a na povrchu jemný manžestr. Tak hnusnou kastli jsem v ruce dlouho nemél.
vitek dne September 20 2011 22:51:47
Díky za reakci. O těch rozdílech vím. Ale je white kit v konfiguraci rally nebo GT?
Katalog NSR ho vede jako 1062AW Porsche 997 Rally Body clear Kit a TZ pod výše uvedeným kódem. A to mně mate. smiley Ale podle mého je to rally a je to jen chyba v čísle.

Bílý lakovaný model je veden jako rally - 1064AW Porsche 997 Rally - Test Car White.
To info o povrchovce je hodně zajímavé. Z fotek to tak vůbec nevypadá. Důležitá informace pro volbu. Díky.
Petr L dne September 21 2011 00:54:47
Můj kit - tedy nebarvený kit je rally. Ovšem co já vím lze koupit nebarvený kit v obou provedeních:

NSR 1072 - PORSCHE 997 RACING RSR GT3 KIT CAR

NSR 1062 - PORSCHE 997 RACING KIT CAR

1072 je GT a 1062 je Rally
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
12
12
2008 Pohár SCALEXTRIC 2. závod
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 15
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio