|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Původní mylenky Porsche Cupu byla jednoduchá, tak jako mají "krunohorci" na kupě řadu drah a tím pádem i závodníků, tak jsem chtěl PC jako něco podobného ve Východních Čechách.
Kromě dvou drah v HK tu máme dráhu v Nové Pace, za humny Pardubice a do Prahy je to 40 minut po dálnici. Do toho velká základna lidí v České Třebové a pak se objevili i kluci v Hlinsku.
V HK jsme s zbyli jen já a dva Standové. V Nové Pace nikdo nejezdí, v Pardubicích taky ne a navíc u ani není dráha k dispozici, kluci Válkovi na PC nejezdí a nikdo jiný z ČT taky ne, v Praze se původní sloení rozpadlo a účast je závislá na tom, kolik lidí Honza pobere a komu dalímu se zrovna chce ráno vstávat.
Dnes se mi doknce omluvil Metrák. Chápu ho, prostě to má kus cesty a je na to sám.
Take to aktuálně s kluky s Boru máme stabilní účast 6-7 lidí. Má tohle smysl?
Stejně tak dopadl celý seriál Východočeský pohár, který byl brán jako plnohodnotné závody ale pro ty, kteří v tom nechtějí utápět tolik peněz a spíe se bavit. Do toho se jetě objevily problémy typu plast vs. dřevo a Česká Třebová se z VP odhlásila.
Asi dopadneme jak sedláci u nedalekého Chlumce a kromě klubových pravidelných závodů tady nic nebude, protoe pro 10 lidí nemá smysl cokoliv pořádat.
Take co s tím? Dopadne to tak, e sice budeme mít v okolí 6 drah, ale kadý si na nich bude pořádat své a nakonec se dráhy zruí, protoe nebude na jejich provoz. Myslím, e 1 velký SRC závod ročně, pořádaný někým jiným to nevytrhne.
Nikdo neříká, e PC je to nejlepí, ale co tedy chcete jezdit, aby vás to bavilo a byli jste ochotni cestovat v dojezdové vzdálenosti do 150 km? | |
| |
|
|
dne January 04 2012 06:20:32
Tak hodně podobné úvahy se mi honí hlavou u asi měsíc.Východočeský pohár zatím bude fungovat dál,ale 3 lidi ze ďáru,3 z Jihlavy,2 z Hlinska....,Kdo bude nasazovat, kdo dělat rozhodčího?To jak se komerčky zrychlily za poslední 2 roky je taky jeden z důvodů proč lidi přestali jezdit po závodech.Neustále kupovat nová auta,motory,zkouet gumy...No a cesty taky lezou do peněz.
Jediná věc která mě napadá, je udělat dlouhý závod.2-3 lidi v týmu a 4-6 hodin jízdního času.Prostě aby se člověk hodně svezl.Potom moná lidi budou ochotni přijet. Na kadé dráze jinou kategorii-čili Praha-placky,Nová Paka-historiky,Hradec-cesáky....atd.Na tohle by mohli přijet,snad.. |
dne January 04 2012 07:54:40
..Petře, to nedopadne asi,..ale jediná monost jak udret rychlost v rozumných mezích je omezení gum, tím se zařídí ve ostatní.Proto jsme na PC Fkový nepustili .....máme auta 3roky starý |
dne January 04 2012 10:27:49
A jetě něco - domnívám se, e mezi námi není mnoho těch, kteří na začátku roku po přečtení termínů prostě oznámí " na tyhle závody jedu a basta". Moná si to jen přejí, ale pak do toho začne mluvit práce, manelka, děti a třeba nevyspání
Pepino - mám krom autíček jetě jednoho koníka a je to tam podobný. X klubů a v nich Y členů a velice těko dostávat členy na turnaje z jednoho klubu do druhýho.Pár lidí si to mrdlá mezi sebou a hučej, e je prd konkurence |
dne January 04 2012 10:42:25
Chápu, ale je nutné pochopit, e kdyby se vechny PC měli jet na jedný dráze, která bude u mě doma, tak je mi jedno, zda někdo přijede nebo ne. Ale kdy je nutné pomalu na rok dopředu rezervovat termíny a pak nikdo nedorazí, přítě se u třeba majitel dráhy vyprdne atd. Lidé chtějí mít zázemí (depo, občerstvení), vechno se musí dojednávat atd, na co prostě nikdo z těch, kteří nedojedou nemyslí.
Co se týče aut, platí to, co napsal Standa. Auto vydrí 2-3 roky jen s výměnou pneu (cca 2x ročně 80,- Kč). Take o peníze jde jen při cestovném.
Jde tedy o to, zda lidé mají potřebu "závodit" a měřit se s někým a zlepovat se, nebo si chtějí jen hrát. A opět jsme u toho, e pro hraní stačí plastová dráha doma, protoe kdy dorazím 2x do roka někam na dřevo, tak to dřevo se neuiví a padne. |
dne January 04 2012 12:21:10
Pláčem se nic nespraví - málo času a peněz na koníčky a neochota cestovat na vzdálenost delí ne 50 km je průvodní jev současnosti. |
dne January 04 2012 13:19:20
Málo času i peněz je myslím výmluva ... neochota, lenost ... protoe je ve čím dál levnějí a dostupnějí. |
dne January 04 2012 13:19:45
Kadopádně výsledkem je, e Východní Čechy prohrávají na celé čáře. |
dne January 04 2012 15:26:06
Já si naopak myslím, e nedostatek času spojený s víkendovými aktivitami dětí (v rodině jednoznačná priorita) + takovou tou permanentní únavou z pracovního týdne je právě ze veho nejhorí.
Ale to nic nemění na tom, e kdy člověk opravdu chce, tak to jde... |
dne January 04 2012 17:12:54
Já vloni opravdu chtěl a stejně to nelo |
dne January 04 2012 18:24:39
Otcové v domácnosti to mají tuplem těký ... |
dne January 04 2012 20:37:18
Ano,máme auta 3 roky starý-ale kolik jsme do nich nasypali?Kdo z "normálních" modelářů stíhá?Podívej se do výsledků posledních ročníků-pořád ty samý jméne: 1 Standa a potom se pereme Honza vec,Pepíno,Standa Lakomý a já.Takhle to je v 90 % závodů.Diví se e je nebaví jezdit od 6 místa vý?Já ne....
Co se týká peněz-auta jsou stejně drahý,ale vechno okolo zdrauje a koníčky jsou první na řadě,co se týká úsporných opatření.Ono dát za závod cca 1500-2000 není málo...(benzín na 200 km,startovné,občerstvení,a něco málo do aut) ....,a potom dělá křoví.Prostě to uteklo za nějakou hranici kterou lidi byli ochotní akceptovat. |
dne January 04 2012 21:09:32
Nechtěli byste vzít inspiraci v JPHZM? (jízdy pravidelnosti historických závodních motocyklů) Tam i slabí stroje mají anci. Otázka je jaký je na to program aby časy na kolo dokázal spočítat a vyhodnotit. |
dne January 04 2012 21:33:19
Metráku, o tom to myslím vůbec není. VP je v podstatě nízkonákladový a kolik je tam lidí. Třeba Slot.it je si myslím nákladnějí kvůli F gumám a je tam lidí více. Co se týče lidí, je to vude stejný, i na KP odjelo vechny závody cca 10 lidí (a to jsou kadý rok ti samí). Prostě je mnoho ruivých elementů a fakt je to jen asi o nechuti cestovat. Myslím, e na ten 1 závod měsíčně se dá vdy uspořit. Ale to jen tak obecně plkám. Nakonec skončím stejně doma na dvoře u plastu, Standa u toho bude popíjet Merlot atd.
Protoe si vem to, e bych teď udělal kategorii auto z krabičky na plastu. Kolik lidí si koupí úplně nové autíčko bez úprav? Nikdo. Tŕebovácí mají vechny své plastové upravené atd.
PC jsem třeba dělal i kvůli tomu, e jsou tam vlastně kromě gum úplně volná pravidla v dovaování, materiálech apod. Tzn. měl by být (a pro mě prostě je) nízkonákladový.
Ale nechme to být, jak uvidím, e to nemá cenu, přejdu si do jiného odvětví |
dne January 04 2012 21:44:35
Pepino a myslí, e jinde je to jiné? To není problém oboru, to je problém doby a místa.
Já osobně si myslím, e nejblíe ideálu jsou asi Slot.it a Daytony od Sideways. Ovem i tam budou rozdíly, jako dnes vidím, kdy jsem se potkal na jednom z prvních závodů Riley v tréningu s Hametíkama. Květa mi jetě poradil jaký pastorek, take prakticky stejná auta a i tak mi kolo Dan nadělil dřív, ne jsem se stačil rozkoukat |
dne January 05 2012 07:06:03
Prostě je to tak,jak napsal Standa Němeček-S touhle generací umírá modelařina (jakákoliv),Jeto zkrátka v háji.
Teď trochu OT:Zkusili jsme postavit Rileye s sw.uloením motoru a světe div se,ono to funguje.Take chci uspořádat v Jihlavě 6ti hodinovku.Moje představa je riley s jakoukoliv klecí v základu (ne offsetový),stejný kola s2 a motor max.20k(oranový čelo slotit,oranový shark nsr) 3 lidi v týmu.Přijedete ne tohle?Mohla by to být dobrá takařice a Riley má kadý.My jsme schopni postavit 2-3 týmy.Byl by zájem? |
dne January 05 2012 08:52:34
Petře,jasně-já jsem dva roky jezdil Slot-it s tím.e na přijde Rilley a vechno co jsem zajel před tím v hist. +GT+C je v háji,a najednou mám auto co jede, a v Jihlavě na posledním jsem dojel druhej/kdy to teda Květa zlomil/....problém je ale v tom, e nevím proč., take moná přítě to bude postaru,stačilo vytrvat........chápu ovem to e z důvodů sociálních je pro mně tento obor SRC mení zátěí ne pro tebe, s tím se nedá nic dělat.Ví sám, e jsem za posledních 20let proel vemi automodelářskými "jezdícími" obory....a musím trvat na jedné věci:toto je nejjednoduí a nejlacinějí automodelářský obor!!!!!!! i přes tuto momentální vývojovou situaci |
dne January 05 2012 12:20:37
Ohledně těch pneumatik, moná a prosím nekamenujte mne, nejideálnějí by bylo se vrátit na silikony. Sice to není ádný ideál ale brousit se to nějak výrazně nedá, mazat to dopředu také nemá valný efekt, vydrí asi vechno a auta to drelo v rozumných rychlostech. Kolik let se na nich v klidu jezdilo a bylo o problém míň, a na to lepení tedy. |
dne January 05 2012 13:33:24
Kdy on je největí problém v tom, e se vývoj nových typů pneu nezastavil - kadou chvíli se objevují nové směsi a taky se pořád někde laboruje s různým dávkováním mazání atd. Omezit gumy na silikony je hezká věc, ale v podstatě nekontrolovatelná či jen obtíně. Docela by mě zajímalo, jak by se třeba kontrolovalo sloení gum S2, kdy vichni víme, e za poslední 3 roky se kvalita i vlastnosti gum např. od slot.it měnila tak půlročních intervalech a navíc je ani při poměrně pečlivém prohlédnutí není moné od sebe vzájemně rozliit.
Jsou vlastně jen 2 monosti - jednoznačné omezení na jeden typ a výrobce pneu jako ve slot.it poháru (+ třeba kombinované se zákazem mazání dráhy) nebo to prostě nechat přirozenému vývoji a schopnostem jedince. Nakonec si ale lidi stejně najdou cestičku, jak získat nějakou tu drobnou výhodičku .
Toté platí bohuel i pro motory - přinejmením pro ty mezi 20-30.000 ot/min.
Spravedlivý ideál by byl asi jen jeden - přines si auto s předem určenými rozměrovými a váhovými parametry a u přejímky si vylosuje a koupí nebo vyfasuje označené gumy a motor, sloí a jede. Jene pak zase vichni budou zase namítat, e se vechno prodrauje atd. |
dne January 08 2012 10:44:58
Nedá mi to, tak tady taky přispěju do diskuze...
Jak někteří víte, zastávám názor, e pojedu třeba 1000km na závody, kde je dost lidí a kde si dobře zajezdím a je tam celková pohodička.
Včera to platilo o Hondacupu v Praze.
45 závodících je opravdu mazec!
Vím, e pro větinu z vás jsou tyto auta bastardy s kastlí vzdáleně připomínající svou předlohu, ale....
Vichni mají stejné ásko i typ karoserie, specifikovaný motor a jedou poměrně dlouhý závod. 8x7,5 min- teda hodina jízdy!
Atmosféra na takovém závodě je úplně někde jinde, ne na závodě, kde přijede pár lidí a jetě se pekuluje s pravidly přípravou dráhy a jinými veličinami.
Myslím, e by jste se měli zamyslet, jestli by nebylo lepí oklestit počet kategorií na úkor jednotné kategorie s ohledem na délku závodu.
Mě by teda nebavilo přijet na závod, zajet si 8x2 minuty a tím to končí.
Potom vyndat dalí auto a zajet si zase 8x2 min a dál a dál.
Navíc třeba při cca 10 lidech v kategorii je problém v tom, e jedou dvě skupiny- ne plné, take jedni jedou, druzí nasazují a závod spočívá v tom, e buď jede nebo nasazuje.
Hekticky se odjede x kategorií a jede se domů.
Ani nepomýlím na to, e o bednu bojujjí pouze cca tři lidi z deseti a ostatní tam jedou jako nasazovači.
Opět spomenu Vídeň- i kdy měli vloni kluci troku problém se stěhováním, tak je to spí posílilo!
V současné době je tam přez 50! členů a třeba v pátek, kdy někteří odejeli do Prahy na Hondu se ve Vídni odjel klubový ! závod na carreře s hardplasty 1/24 s účastí 16 lidí !
Někdo řekne e v Rakousku jsou někde jinde s ekonomikou, nebo, e je to velké město....
Nee jsou to stejní nadenci jako my, ale drí pospolu a dohodnou se rozumně na podmínkách, pravidlech a vem kolem klubu.
Taky to nemají jednoduché, kdy platí měsíčně 2000 eur za nájem haly!
Zkuste si to troku promyslet a dát se trochu dohromady i z různých seriálů a vymyslet něco rozumného, aby se nestaly z dráhových modelů pouze statické modely . |
dne January 08 2012 13:59:43
Sic neznám Vídeňský autodráhaře,ale...jak dlouho se jezdí HondaCup? Já ho jel tuím v roce 1997 !!! A to rozhodně nebyl první ročník a na závodech se nás selo tak 20/25. Take těch 45 závodníků je po 15 letech....
PorscheCup se jel tuím 3x a z mojí strany naprostá spokojenost. Na Krunohor nejedu právě proto, e je tam moc lidí.Stejně tak na "pravidelné tréninky". Jetě na staré estidráze, kdy se nás selo víc jak těch est, u to pro mne bylo moc.A e se jezdí víc kategorií? Vůbec si nedovedu představit, e bych s jedním autem jezdil po závodech 15 let - a 1000km daleko nejedu ani na dovolenou, nato na závody - holt, kadej jsme jinej. |
dne January 08 2012 23:37:47
Nemínim tady prudit komerčkáře jen jsem reagoval na Pepínův článek o tom jestli má cenu pořádat závody, pro pár lidí.
Proto jsem pouil jako příklad Hondu.
Tady je vidět, e pokud jsou dány rozumné pravidla, tak to funguje u pěknou řádku let.
Ty tady píe, e na PC jezdí, ale pokud se vás bude scházet pár, tak to Pepíno odpíská, stejně jako Milo skončil se Scalextric, nebo podobně skončila Beneovka.
Taky píe, e tě nebavilo chodit do klubu, kdy je tam moc lidí- ale bez toho, e se tam budete scházet zajezdit si a předávat rozumy to můe i na Podbabě skončit.
Řeknou, e potřebují místnost pro hopsakrouky a je konečná!
To u potom zbývají plastovky někde v garái ...
Kdy v Hradci zveřejnili záměr oivit N ka, tak se rozjela diskuze, kterou Pepíno utnul, ale pokud v klubu mají zájemce a odsouhlasí si jezdit třeba s plechovkou od koly, tak je to pořád jen jejich volba.
Je ale vidět, e hned na druhém závodě u jelo 16 lidí!
A o to tady jde-pobavit se za rozumný peníz a mít v klubu činnost, nebo by se dráha v Baráku taky mohla zruit.
A o tomhle si myslím, e Pepínovo zamylení vlastně je ! |
dne January 09 2012 08:56:43
Tak tady čtu jak NEMODELAŘIME,jak vlastně modelařina umírá,atd.
Já si říkám e hlavně se kecá na různých sociálních sítí,teoretizuje,napadá a dopředu odsuzuje.Ano taky čtu a občas píu na těchto webech,ale více se scházíme s partou lidí se stejným zájmem a modelaříme,děláme závody,komerční akce.Je to o čase o penězích,ale diky tomu se SRC v Mostě drí a oproti vemu tomu co zde čtu neuvadá.
Začali jsme budovat novou,v Mostě ji třetí dráhu,estiproud,délka 52 metrů asi nejdelí v republice,prostory,zázemí vechno se musí postavit sehnat.
Natěstí jsme dost velcí,,blázni" a stavba pokračuje asi právě proto e se umíme sejít,domluvit.
To HWSlot,bez velkého počtu lidi na závodech se bohuel nikam neposune,je třeba dát prostor jak těm ,,profíkum" tak těm co začínají,sice je to někdy na nerv,ale jinak opravdu vymřeme. |
dne January 09 2012 16:51:28
JMS - nemyslím, e někoho prudí, rozhodně né mne. Jak jsem psal v závěru - kadej jsme jinej.
A jestli se nějakej Cup se jezdí ji 15 let a s neutuchajícím zájmem, musím bejt na něm něco, co ty lidi přitáhne.
Honza65 - no ten posun nemusí bejt vdy pro kadého přínosem. Nejsem jedinej, kdo s nostalgií vzpomíná na začátky komerček na Podbabě, kdy se víceméně jen dal jinej motor, na zadek silikony a u se frčelo o 106. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
16
Pohár SCALEXTRIC 3. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 6
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|