|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
| Porsche 997 ... co to má být? |
| |
| Před časem jsem se tu docela obul do kvality limitované edice Brawn GP od Scalextricu a ačkoliv se nyní jedná o Porsche, nemohu udělat výjimku a proto zde publikuji pár fotek modelu NSR Porsche 997 "Veltins", který se mi dostal do ruky.
Osobně mám doma jen model NSR Porsche 917 "červené David Piper", co byla první devětsetsedmnáctka od NSR. Bohuel vechny ostatní modely 917 ji vykazují známky nekvality na laku či lemech apod.
Ale to, co jsem viděl dneska na 997 ji stojí za zamylení. Myslím, e ani papírek s textem "hand made" tomu nepomůe.
| |
| |
|
|
dne September 05 2011 21:14:13
To, e jsou na tom chyby výrobní je jedna věc. Druhá věc je, e auto je mimo i předlohou. To co nabízí NSR má nejblí k 997 GT3 R (auta v této specifikaci jezdí např. ve FIA GT3). Ale zbarvení je z Cupového Porsche.
Take si kladu otázku jestli je víc mimo komerčky věrohodně zpracované auto s "kuprexitovým" podovzkem a nebo toto s plastovým. |
dne September 05 2011 22:04:47
Tak, e u NSR jde předevím o jedění se tu psalo u mockrát, proporce 997 jetě alepoň od oka nepůsobí ruivě a zdaleka to není první auto jeho rozměry jsou přizpůsobeny jezdivosti, viz Clio a Punto. Jene ta auta prostě výborně jezdí a to je prodává, nakonec se podívejte na Krunohor nebo PC, NSR není jen v těch kategoriích pro které neexistuje. Větina lidí si toto auto stejně koupila na závody, včetně mne, a tak na ty vady, které popisuje Pepino málo kdo narazil. Navíc kdyby byl dřív v prodeji white kit, tak by se těchto pivních 997 ani moc neprodalo. To ale nic nemění na tom, e na povrchové úpravě modelu za bezmála dva tisíce by si mohl dát výrobce více záleet. Já zkoumal kvalitu jen u historiků do sbírky, Fordy MKII, IV i P68 a 917 a u nich mi přijde kvalita velmi dobrá, jejich zbarvení je ak podstatně jednoduí. Prozkoumal jsem i 997 a u té jsem nael to samé co Pepino, ale mě je to u tohoto auta vcelku jedno, navíc u nemá inserty, nalepil jsem mu oranové identifikační pruhy, protoe těch VELTINSů se asi sejde dost, no a nakonec mi spadl ze skříně..., take má těch vad jaksi víc... |
dne September 05 2011 22:10:28
V podstatě jsem chtěl napsat to samé co Pavel, tak pouze poznámka:
Vítku, promiň, ale mimo jsi ty. Míchá odchylky tech. pravidel s odchylkou modelu od předlohy. A to není to samé |
dne September 05 2011 22:39:41
Petře, asi jsme se nepochopili. Měl jsem na mysli, e pokud je mimo komerčky pouití "kuprexitového" podvozku, tak jde mimo komerčky tento trend přizpůsobování aut. Pavel to napsal přesně - "proporce 997 jetě alepoň od oka nepůsobí ruivě" (Mosler po mém soudu dopadl jetě o trochu hůř). Dodám jen - zatím nebo jak pro koho.
Směřuji k tomu, e se přítě třeba objeví "silueta" nějak nazvaná a dobře jezdící a z definice technických pravidel pouitelná. A jestlie u teď je spoustě lidí jedno, jak auto vypadá, hlavně, e jede. Tak potom pojedou patvary?
Historie se sice úplně neopakuje, ale je dobré se z ní trochu poučit. Začátkem jistého "konce" původních maket před XX lety taky bylo izení v detailech a upravování ve prospěch jízdy (včetně úprav plánů). |
dne September 05 2011 23:03:24
Jo pokud to vezme tudy, tak asi má pravdu, ovem osobně si myslím, e si to i výrobci uvědomují a drí se v mezích toho, co se dá jetě komerčkou nazvat. Krok dál a jsou mimo, co by se 100% podepsalo na niích prodejích a to asi nikdo riskovat nebude. |
dne September 05 2011 23:08:37
Tak tady jde o to, e tu podobu auta netvoří individuálně modelář, ale výrobce a ten model si můe kadý koupit a tak má kadý stejnou anci. Já chápu závody komerček jako závody běně prodávaných modelů s plastovým podvozkem a plastovou karoserií. Ono nikde není řečeno, e má jít o makety. Pokud by mělo jít o závody maket, tak by vlastnímu jedění mělo jetě předcházet hodnocení shodnosti s předlohou a člověk by si bral body z této soutěe s sebou do vlastního závodu a vůbec by nemusel vyhrát ten nejrychlejí... no ale to u bychom byli někde jinde. Vítek má pravdu, e NSR se některým modely u silně odklání od reality a Petr má zas pravdu v tom, e to pravidlům komerček neodporuje. Ono se můe časem stát, e v KP nebo PC prostě některé modely NSR budou zakázány, protoe u to budou nějaké ty siluety, jak píe Vítek. Bylo by to ovem hodně obtíné a kontroverzní rozhodování... třeba takový CanAm McLaren od ITESu je realitě velmi vzdálený, má dokonce kovový podvozek, ale kdyby se nael nějaký dobrodruh, který ho nasadí do závodu komerček, tak mu to asi projde, protoe evidentně na pičku aspirovat nebude.... |
dne September 06 2011 10:58:48
Pavle asi neprojde, a i já bych byl pro aby neproel, protoe kadá vyjímka je branou do pekel. Můe si ho ale dát na HRS ne ?
Strach o posumn k siluetám je myslím neopodstatněný. Takové auto není prostě komerčka a jezdí se s ním jinde, koupit si ho můe kadý třeba od Parma, take by se tím výrobce pouze tlačil do jiné části trhu a ne e bude deformovat stav v komerčkách. |
dne September 06 2011 12:23:30
Pánové pozor-toto co pozorujete je moje autíčko, a ta ztráta maketovosti,ta teprve nastane, a se mi od Pepi vrátí zpět pod ruce! |
dne September 06 2011 12:40:51
Stando, předek si u moc nesedne, tam se skoro dotýká dráhy :-)
Uvidí dneska |
dne September 08 2011 19:13:29
Petře otázka, pokud by renomovaný výrobce vyrobil kodu jezdící v VB kategorii "Salon" tak u by to nebyla komerčka i kdy by rozměrově model odpovídal?
V seriálu Si naopak se můe model vybarvit do "válečných" barev i neexistujících stájí a přesto je to komerčka, ale není to maketa. |
dne September 08 2011 19:35:36
Ivane, pokud by model byl vyrobený tak aby splňoval zařazení do komerček, tak by asi komerčkou byl, a vypadá jak vypadá.
Jde o to, aby model odpovídal předloze. Termín silueta zde byl pouitý jako popis modelu kde dolo k odklonu v provedení karoserie z modelovosti do velmi volného provedení vzdáleně pčipomínající předlohu.
To e si v některých závodech můe auto pomalovat jak chce, jetě není důvod proč by to nemohla být komerčka, ty si v reálu také můe auto nastříkat jak chce ne? Třeba v Africe má jeden chlápek P956 v barvách Gulf. Taky je to mimo, ale jemu to nevadí a já mám ji dlouho chu si ho tak udělat, sluí mu to |
dne September 20 2011 21:22:59
V případě white kitu (NSR 1072 AW) je konfigurace jako u rally nebo okruhy? A je kastle bíle nalakovaná jako jsou kastle od Ninco a nebo je to surový plast jako u white kitu P917 NSR? Předem díky za info. |
dne September 20 2011 22:08:21
Konfigurace je stejná, rozdíly jsou v kokpitu zadních kolech a vodítku. To tu ji zaznělo nedávno v diskusi okolo tohoto modelu.
Kastle je surová a na povrchu jemný manestr. Tak hnusnou kastli jsem v ruce dlouho nemél. |
dne September 20 2011 22:51:47
Díky za reakci. O těch rozdílech vím. Ale je white kit v konfiguraci rally nebo GT?
Katalog NSR ho vede jako 1062AW Porsche 997 Rally Body clear Kit a TZ pod výe uvedeným kódem. A to mně mate. Ale podle mého je to rally a je to jen chyba v čísle.
Bílý lakovaný model je veden jako rally - 1064AW Porsche 997 Rally - Test Car White.
To info o povrchovce je hodně zajímavé. Z fotek to tak vůbec nevypadá. Důleitá informace pro volbu. Díky. |
dne September 21 2011 00:54:47
Můj kit - tedy nebarvený kit je rally. Ovem co já vím lze koupit nebarvený kit v obou provedeních:
NSR 1072 - PORSCHE 997 RACING RSR GT3 KIT CAR
NSR 1062 - PORSCHE 997 RACING KIT CAR
1072 je GT a 1062 je Rally |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
06
Pohár SCALEXTRIC 4. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 5
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|