|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
| Jak na P997 do Porsche Cupu (pokračování) |
| |
| Pevně doufám, e mám ty auta dobře napsané, kdytak mi napite v komentářích, kdo s čím jel. Díky.
01 - Standa Němeček (Ninco 997)
02 - Jan vec (Proslot)
03 - Pepa Vích (Ninco 997)
04 - Ivan Seidl (NSR)
05 - Pavel Koula (NSR)
06 - Standa Lakomý (NSR)
07 - Milo Moučka (Ninco 997)
08 - Richard Dvořák (Fly)
09 - Petr Veselský (Ninco 997)
10 - Petr Lika (NSR)
11 - Pavel Svoboda (NSR)
12 - Václav Karlíček (Ninco 997)
Standa Němeček
Pepa Vích
Milo Moučka
Petr Veselský | |
| |
|
|
dne September 19 2011 11:41:33
Zde je vidět, jak se v komerčkách stále více přibliujeme lexanovým kategoriím. Téměř půlka podvozku je kopírována závaím. Kdo se chce udret ve pičce musí se tohoto trendu dret jinak nemá anci. Nelíbí se mi to a znehodnocujeme tímto závody komerček. Kdy si tak vybavuji průběh technického vylepování během dvou, tří let, tak to nejdříve začalo náhradou lexanovými kokpity, poté se odstraňovaly inzerty v diskách, protoe disky spirit a pak i nsr byly jakoby ozdobné i bez inzertů. O realistické světlosti a průměru kol ani nemluvím. Take pánové, skončíme na lexankách to je snad kadýmu jasné. Realistiké auto je a druhořadé. Uvědomuji si i svoji spoluvinu, protoe se také snaím bojovat o přední příčky. e to jde i jinak můeme vidět na zahraničních pohárech a třeba i na Zedníčkovu Slot it cupu. Myslím, e i to je důvod úbytku závodníků na zavedených pohárech a nemá cenu se přít kdo jich má více nebo méně. Před třemi roky bylo závodnické pole zcela jiné. |
dne September 19 2011 12:20:24
Jirko, tak černě bych to neviděl. To bychom vlastně mohli závodit jen s auty z krabiček na plastové dráze tak, jak je tomu primárně dáno svým účelem. Anebo jsme vlastně mohli zůstat u ITESu. Prostě i SRC jde dopředu a je logické, e nabídka ovlivňuje zákazníky. Proč firmy začaly nabízet kovové disky, vyměnitelné převody, lexanové kokpity, karbonové díly apod.? Protoe si to koupíme a oni mají zisk a my vidíme, e auto lépe jede.
A co se týče podvozku, sám ví, e kadý to má jinak. Některý model jede pičkově i na dva malé kousky olova v bočnicích a i tady u Ninca je vidět, e někdo to má tak a druhý skoro bez dováení.
A taky nemyslím, e mení počet lidí je dán tím. Sám píe, e pole bylo jiné. Jde spíe o neochotu cestovat, o méně času na koníčky a bohuel asi i o patně nastavených systémech závodů (cestovat kvůli 4x2 minutě jízdy apod.) a taky o tom, e jsou jiná pravidla pro kadou lokalitu. Taky je tu více závodů a proč jezdit z Moravy do Čech a obráceně, kdy mám závody lokální. |
dne September 19 2011 13:45:13
Pouívat lepí součástky je jedna věc a udret realičnost modelu druhá. Občas si procházím stránky zahraničních klubů a snaím se v překladači z jejich pravidel něco vyčíst. My si tady fandíme jak máme rychlejí auta a překonáváme světový rekordy ale oni mají ta pravidla striktnějí a určitě ne proto, e by neměli na lepí tuning finance. O tom se asi nemusíme přít. Spíe se snaí uít si tu zábavu a vyrovnat startovní pole. Pořád jsme asi o krok za západem a to hlavně v mylení. |
dne September 19 2011 13:46:46
Na zahraniční závody bych moc neodkazoval, tam je přímým pořadatelem větinou výrobce a pro něj jsou to z hlediska odbytu a podpory trhu zajímavějí trhy ne malá ČR. Jde to samozřejmě i jinak, ale např. i Slot.it pohár, který pořádá Tomá, je také trochu hybrid, nepořádá se na plastu a vyuívá současné dřevěné dráhy. Je otázka (viz jiné vlákno), jaká by byla v případě pořádání na plastu tamní účast - snad vichni jezdí i nějaký jiný komerční seriál nebo SRC.
Má pravdu, e se úroveň úprav dostala na jiný level, ale to je přirozený vývoj. Vzpomeň si na to, jak jsme kadý různě reagovali na různé monosti tuningu u jednotlivých seriálů - někomu se zdála pravidla Scalextricu omezující a málo otevřený bastlení, jinému připadal KP zase moc progresivní.
První, kdo připomněl zkuenosti z SRC a řekl to na plnou hubu, byl Jura, kdy upozornil na to, e a se začne opravdu závodit, bude vechno jinak a počáteční přátelská selanka bude pryč. A bylo - vztahy se zhorily, začalo soupeření a hon za desetinami, utrhla se pička, která na to má technicky nebo třeba i finančně. Někdo to vzdal, někdo si vybral co nebo kdo mu vyhovuje, někdo jezdí cokoliv. Se současným počtem lidí na závodech to má ale souvislost spí okrajovou. Daleko větí vliv má vzdálenost, volný čas jednotlivců a snad i výe startovného . |
dne September 19 2011 14:05:05
Jene pořád je to jenom zábava nebo aspoň by měla být. Čtvrt roku jsme nazávodily a nebyly v takovým tom rychlíku od závodu k závodu, kde má jenom ten zúený závodnický pohled. Pozval jsem kamarády, postavil doma skládací dřevěnou dráhu a perfektně si zazávodil. Začátečníkům jsme dali lepí auta ne mě a synovi aby měly anci vyhrát a byla to perfektní zábava. K takovému zjitění docházím pokadé při delí závodní pauze kdy si jezdíme jenom pro radost. Takových skupinek je mezi námi více. Myslím, e v dohledné době s námi současná situace u nás i ve světě zahýbá natolik, e nám na současné zavedené poháry zbudou jen hezké vzpomínky ale to nemá cenu rozebírat. Uvidíme co budou lidi schopný a ochotný vůbec jezdit. |
dne September 19 2011 14:19:39
I kdy jsem v poslední době skeptik, nevidím to zase a tak černě, ono u dnes je minimálně 2 roky víceméně jasné, e na závody jezdí jen určitá skupina lidí a ta si větinou své závody u vybrala nebo se zaměřuje jen na závody v okolí svého bydlitě (tím nemyslím různé Franty Flinty , kteří řeí padesátikorunové rozdíly v ceně startovného).
Jinak domácí závodění v úzkém kruhu kamarádů je určitě pěkná věc, ale opravdu ti to nahradí závodění na dřevu nebo je to jen jeho doplněk? |
dne September 19 2011 20:30:21
Pánové, tento příspěvek měl být původně o tom,jak upravit Ninco na dřevo a ne o bulení o tom, jak to je v prd...
Prostě, je nutno to u pochopit-dráhové modely vymřou s touto generací, a nic s tím neuděláme!Splnily u svoje historické poslání.Je jedno jestli to jsou tzv komerčky,Scale, G7...pojedem dokud to půjde. |
dne September 19 2011 23:24:29
No to bylo hodně tvrdý. Doufám, e s tím v domově důchodců počítají a dráhy z DDM tam přesunou místo likvidace. ........... |
dne September 20 2011 00:01:40
Ano Stando, ve pomine. Nic není věčné. Je pouze otázkou zda vstoupí do dějin jako hrobař nebo král posledních dní. |
dne September 20 2011 00:17:03
Vidím, e Standa s Pepínem mají podobné dováení
Milo tam má na ten dlouhý motor zase a příli málo
a Metrák zase a moc
Ale to je to dolaďění- kadý podle sebe, jak mu to vyhovuje
Taky je dobře, e se s tím nikdo netají a klidně to tady zveřejníte |
dne September 20 2011 00:30:45
Juro, na mém případu je vidět, e někdy ani veřejně přístupná informace nevede k cíli. Od začátku vím, jak to Standa převoduje a váí, několikrát jsme to konzultovali, ale můj model jede pořád stejně blbě:-)) |
dne September 20 2011 06:44:49
Já do přítího týdne napíu článek o stavbě a o principielních chybách při stavbě tohoto,..není to tak a o tom dováení |
dne September 20 2011 09:08:52
To je od tebe supr, e se podělí o zkuenosti!
Ale určitě nejdůleitějí je ten mezičlánek mezi čepicí a páčkou na réglu... |
dne September 20 2011 09:23:55
Svatá pravda - kdybych měl Standův mezičlánkový upgrade, neměl by tentokrát s plackou snad poprvé nejmení anci. Věk, krátkozrakost a nervozita je hodně blbá kombinace. |
dne September 20 2011 09:42:35
Dobře postavené a nastavené auto mezičlánek mezi čepicí a regelem hodně eliminuje, v tom musím s JMS polemizovat. S 997 od Pepina mohu bojovat o bednu se Standovou formulí o první pětku v KP... A mezičlánkem jsem průměrným, kdy si budu trochu fandit. Řekl bych e je v tom hodně píle a vůle to auto zkouet ladit měnit... Já auto postavím dováím a pak se s ním snaím naučit jezdit, pro změny nemám cit a k ničemiu moc nevedou. Někdy se to povede Mosler v KP někdy ne 956 v PC, které je z mých Porscháků nejpomalejí i se Z jedu rychleji... |
dne September 20 2011 09:59:34
No, ale i já mám své slabé místoKdo jste mne viděl jezdit Rilley na Slot-it cupu,tak ví , o čem mluvímMinule jsem dojel na bedně a měl jsem z toho pomalu vánoce.Jednu Dallaru jsem musel rolápnout, jak mi lezla na nervy! |
dne September 20 2011 12:30:12
Pánové tak si to hezky s těma lexankama v budoucnu uijte. U se tady kdysi mluvilo, e plastový podvozek má svý monosti a nesnese nějaký silný motor.
Tím, e přes něj zkopírujete závaí budete úplně někde jinde a pak se můe začít podvádět s motorama. O tom nepochybuji, e se někdo takový najde.
Kdy si vezmu jak se vyvinula sitace v mistrovstí republiky maket GT, tak kdo nemá minimálně čtvrtkilový auto a nadupanej motor od Chleboráda nemá absolutně anci. Takhle to dopadne i v komerčkách. To je takový problém určit způsob dovaování jako je tomu třeba v poháru Slot it. Dále zavést minimální světlost co se kokntroluje velice snadno. Jetě bych trval na inzertech v kolech aby to pořád vypadalo jako auto. Zkuste se přeptat zkuenějích kolegů, kteří zaili v rámci " zrychlování" jednotlivých kategorií jejich totální krach. A e to někdo natře druhýmu o dvacet kol a je to jen o rukách, tak to vykládejte někomu jinýmu, zvlá kdy znám výkonost určitých lidí. |
dne September 20 2011 12:58:37
......můj model Ninco váí 82gr a funguje pouze ze slabými motory do kr.momentu cca180gr, jinak to nejede........Richardoj jsem půjčil Fly 917, co mám na ML s 25,000 motorem a váí 78gr!, dal bednu , na superrychlý dráze.......... |
dne September 20 2011 13:02:48
Já tady Stando přece nemluvím o tobě, mluvím o budoucnosti a směru jakým se to vyvíjí. |
dne September 20 2011 13:06:43
Já vím, já jsem chtěl jenom říct, e pro plastový auta to tak zas neplatí |
dne September 20 2011 14:03:25
Pravidla PC jsou pořád stejná a dá se říct, e dosahované časy taky. Dokonce tentokrát jsou horí ne posledně, protoe jsme z úsporných důvodů čerstvě nemyli a nemazali (4l benzínu + 1mazání = 500,- Kč). U 1/24 Scaleauta je to zase dané stavem motoru - v 200g autě po několikerém vyhřátí prostě zvadne a je úplně jedno, jestli tam dá červený nebo černý motor. Při prvním závodě v Pace nám vem dal sodu Mía Válka s 20k motorem - zatím co závod, to jiný vítěz. Tam je to hlavně o vhodných převodech.
Dřív jsem vude cpal NSR 40k a teď mi pocitově nejlíp jezdí historik (v úpravě Standa) s 30k NSR motorem a placka s červeným SC 36k (ta má 78g). Pavel Koula jel s mým novým klasikem, kde je dlouhý starý slot.it boxer2 s 20k a skončil pátý (ale nestačili jsme do něj jetě dát ale 1,5g interiér , take měl určitou výhodu). |
dne September 21 2011 08:21:16
Jirko, neber to tak tragicky,
ví, e vichni co chtějí vyhrát udělají dostupné úpravy a vloí do toho i nemalé finance.
Záleí na pravidlech a čei jsou známí vyuitím (i zneuitím) pravidel do poslední moné skulinky.
Teď vyrábím s Fritzem Kopriwou ovladače pro Němce , kteří mají napětí a 18V a tam u to není o motoru, ale ukočírovat to.
Proto jsme jim udělali ovladač s5 výměnnými čipy,telovatelnou brzdou, senzitivitou a sráením voltů.
Samozřejmě je ovladač vybaven digi voltmetrem, aby kadý viděl, kolik jde ze zdroje a na kolik to během jízdy klesá, aby si mohl závodník zvolit, kolik si srazí.
Foto vám tady polu koncem týdne... |
dne September 21 2011 09:45:29
JMS - čei jsou známí vyuitím (i zneuitím) pravidel do poslední moné skulinky.
nevím, proč si dost nainců tohle myslí...e jsou česo něco víc? Na hraně (někdy i mírně přes hranu) se jedná na celým světě. A ve vech monejch odvětvích. Lidi, ne jen Čei, jsou u prostě takový. Jen si vemte poslední dva roky ve F1 - difuzory,sníený těitě, vejfuky.... |
dne September 21 2011 10:52:30
Tak jsem vzal včera na Podbabu obě 997, Ninco by Pepino a NSR s krátkým motorem NSR 30 000/210 a pneu P3. NINCO je zatím o 0,5 vteřiny lepí. S NSR si budu postupně hrát, poslouchat rady zkuenějích a snad se postupně něco naučím. Do PC, pokud se na něj letos jetě dostanu, pevně věřím e ano, budu zatím pouívat Pepinovo NINCO, to je jasné. |
dne September 21 2011 13:01:47
Juro, já se tady nesnaím komerčky ukočírovat proto, e bych na současný trend nestačil. Myslím, e moje auta, včetně synových, které mu taky připravuji já jezdí docela dobře. Já si vak myslím, e se neustále pozvolna komerčky přibliují lexanovým kategoriím a to na úkor jejich maketovosti. Ty i Standa s tím zjevně problémy nemáte, protoe máte za sebou bohatou praxi právě s těmito kategoriemi. Avak my co jsme s komerkčami začínali, tak právě proto, e se nám ty autíčka takhle líbili a neuchvacovala nás absolutní rychlost lexanových bublin. Já tady prostě konstatuju stav, který se nelíbí nejen mě ale i spoustě lidí, kteří sem vak bohuel nepíou. |
dne September 21 2011 21:18:03
Ano, já stím nemám problém, jak jsi napsal...ale ty inzerty, no prosím-ale často vypadá inzert hůř, ne pěknej disk, no a ta světlost-no já za jízdy nepoznám, jestli tam je 0,8 nebo 2mm..no a kdy ji má někdo moc nízkou, tak je sám proti sobě,drhne někde, nabaluje se mu bordel,často ji sám zdvyhám, ani bych musel.
no a ve finále je to modelářskej sport jako kadej jinej kromně jezdeckého umu taky záleí na schopnosti a na pečlivosti zpracování problematiky.Já jsem to sem původně nechtěl napsat, ale kdy se podívá na ty fotky, tak je snad jasný, kdo si s tím nejvíc vyhrál a tudí mu to nejvíc jede |
dne September 22 2011 09:33:35
Jestli se nemýlím, tak v KP byla původně kategorie A1 formulí z krabičky právě proto, aby se mohlo jet s "čistým" autem bez úprav. Pro nezájem byla nakonec zruena. Jestli je jediný problém z hlediska maketovosti světlost nebo inserty v kolech, pak je to jetě asi pořád docela dobré.
Ani s financemi to u dnes není tak tragické, slepé cesty zbytečných nákupů neznámých produktů se u vyčerpaly, take stačí cca 2000,- Kč na konkurenceschopné auto v jedné kategorii (placka - slot.it).
Co se změnilo třeba v PC za poslední 3 roky? Časy v nejrychlejích kategoriích jsou prakticky stejné, jejich eventuální nárůst byl způsoben předevím hromadným pouíváním gum P6 a jejich lepením podle Standova vzoru, samozřejmě u historiků napomohla k lepím časům P917 od NSR. Pomalejí kategorie (klasik a Z) se přiblíily na dostřel rychlým díky propracovanějímu vyváení a lepímu zpracování tuningu. Řada lidí jezdí se stejným autem po celé tři roky a v podstatě jen kopíruje úspěný způsob dováení a obutí. Skoro vichni auta naopak odlehčili a zjistili, e nejrychlejí motory jsou na dneních zatáčkových tratích k ničemu. Minimální průměry kol jsou dány pravidly.
Z mého hlediska je nutné největí nárůst výkonu přičíst elektronickým ovladačům, které prodělaly nejen strmý kvalitativní vývoj, ale předevím umoňují vyuít do mrtě jízdní vlastnosti auta na jakékoliv trati. Kdo ho dnes nepouívá, nemá anci na umístění mezi prvními deseti. |
dne September 22 2011 16:10:32
Stando si dělá srandu s tím e nezáleí na světlosti. Proč teda pouívá excentrický loiska od MB slotu. A pokud si pamatuji kdy jsme v minulosti byly na nějakým Porsche cupu, tak jsi měl s nějakým autem problémy dojet závod protoe ti drhnul podvozek o dráhu jak se ti v průběhu závodu sjeli kolečka. Nemystifikuj veřejnost!
Kdy jsem začal u svých aut sniovat světlost a tím pádem těitě, tak jsem byl najednou někde úplně jinde. Já teda rozdíl ve světlosti o 1.2 mm poznám.
Já bych po konzultaci s kamarády navrhoval to s tím převáeným podvozkem řeit omezením celkové váhy modelu. Musely by se vak vzít v úvahu váhy různých typů vozů, myslím tedy, e kadá kategorie by měla maximální váhový limit s přihlédnutím zda tam má malý či velký motor. Osobně pak navrhuji povinného pouívání inzertů a zachovat nějakou danou světlost při přejímce před závodem. Tou světlostí by se opět přispělo k maketovosti. Na některé auta by jste prostě nemohli namontovat kolečka zabrouená na 19mm. Podívejte se na některé nae modely jak jsme je těmi malými koly zohyzdili. I já mám takto upravená auta ale prostě se mi to nelíbí.
I já se rozhodně nechci vracet ke krabičkovým autům, snaím se, pokud mi můj finanční rozpočet dovolí, vyuívat nejnovějí součástky. Jenom jsem tu nadnesl nějaká omezení k prodebatování. |
dne September 22 2011 16:21:49
To Jirka: a u NSR bude zakázán i model z krabičky, třeba Mosler má světlost 0,000... to by bylo straně sloité. |
dne September 22 2011 16:24:42
Tak jak s ním můe jezdit po dráze? |
dne September 22 2011 16:35:52
Jirko-patně jsem to moná formuloval,..na jízdní vlastnosti je to samozřejmně nebe a dudy, já jsem myslel pohledově, tak jak to vidí někdo, kdo se kouká na jedoucí autíčko,to na vysvětlenou..
a tamto jak mně doly ty kola je taky pravda a navazuje to na to co jsem napsal.Bylo to v HK na PC, na startu jsem měl pod zadkem 0,8mm a prohnutím asi to tak rozklouzalo,e kdy se ty kola jetě ojely,tak jsem téměř nebyl schopen dojet závod.Take to přesně navazuje nna to ,co jsem napsal,nikoliv mystifikace. |
dne September 22 2011 16:37:21
No a ty formulový kola dřív na vech kategoriích taky nebyl ádnej kosmetickej zázrak |
dne September 22 2011 16:43:13
Jo Stando, tak jsem to patně pochopil, asi jako větina. S těma formulákama má taky pravdu, byla to hrůza ale prostě někdo z Mostu zjistil, e to jede lépe, tak sis to musel udělat taky jinak jsi neměl anci a o tom to je. Měli jsme to taky kvůli maketovosti hned zakázat.
Chtěl jsem se tě optat. Proč je u lexanových a maketových kategorií pravidlami udaná povolená světlost? Je to jenom aby se předelo případnému pokození dráhy, nebo proč? Nemám s tím zkuenosti, tak to nevím. |
dne September 22 2011 17:09:21
Ano,jeden z důvodů je taky pokození dráhy...U plasáku nehrozí |
dne September 22 2011 18:48:28
To Jirka: Tak myslel jsem to samozřejmě obrazně, ale kdy ho dá na destičku, tak kreditka rozhodně neprojde. Chtěl jsem tím říct, e by pak měly problém i modely z krabičky. U makety nebo jakékoli stavěné kategorie to asi problém není, kdy u to ale koupí s takovouto světlostí tak co s tím? Já si myslím, e komerčka se prostě nerovná maketa i kdy je to koda, mám také raději auta co vypadají opravdově i kdy spí ve sbírce, na závodech mi to je víc jedno. Co kdybych přiel na závody třeba s autíčky z toho kresleného filmu od Disneye... komerčka to je tutově. |
dne September 22 2011 20:23:15
1) Proč padnul Scalextric? Karoserie musely být utaené natvrdo, originální kola, tím pádem světlost skoro 0,5 cm a výe, Scalextric nic moc hluboké vodítko ... a nakonec to nikdo nejezdil.
2) Pravidla PC se nebudou měnit ani pro rok 2012, jsou od počátku takřka nezměněná.
3) Podle mě do komerček nepatří roubované klece, podvozky od jiných aut k jiným boudám, neoriginální lexanové interiéry a třeba v PC nejsou inserty povinné, protoe kdesi jsou pravidla taková, e ozdobné disky (co to je ozdobný disk?) je mít nemusí a nechtěl jsem se hádat, co je a není na disku ozdobného. Bouel ne kadý model se hodí pro závody.
4) Vývoj nezastavíme.
5) A si kadý jezdí to, co mu vyhovuje a do ostatního nekecá !!! Jak píe Standa výe, s naí generací autodráha vymře.
6) A u jsou a budou pravidla jakákoliv, vdy bude někdo rychlejí ne já. |
dne September 22 2011 20:43:26
Podle jedné fylosofie , která u teď není tak populárníhistorický vývoj probíhá ve spirále/to si pamatuju, mám z toho státnici/.....take já osobně začínám zase jezdit inzerty, jeliko jsem vysledoval,e měkčí varianty gum se méně z hrany odlepujou v discích z inzertama,jeliko je adhezní plocha na hraně k zalití daleko větí... Jirko,vydr!!!! |
dne September 22 2011 20:46:17
Ad1 Myslím, e je to komplikovanějí a nelze to napsat v jedné větě. Těch důvodů je víc.
Ad2 To je dobře. Doufám, e o ML budu moci říct toté. Změna pravidel = konec.
Ad3 Roubované klece dávají monost dalím autům. Roubování podvozků a kastlí od různých výrobců mi taky vadí, ale u ne uni podvozky. Lexanové interiéry mi vadí - jakékoliv. Inserty - tady jde asi o to aby na autě "nesvítily" hliníkové disky. A na druhou stranu aby se komplikovaně neřeily inserty do např. magneziových disků od Scaleauto. Jinak souhlasím - u vím, e dokonce menina modelů se hodí na závody.
Ad4 Nezastavíme, ale můeme ho korigovat.
Ad5 Kdo chce jezdit, tak se pravidlům podřídí. A ty jsou plně v kompetenci pořadatele. Kdo ne, tak má aspoň výmluvu.
Ad6 Zapla pánbůh, e je občas i někdo pomalejí. |
dne September 22 2011 21:38:10
Tak koukej Pepino. Kdy se tady na webu dva měsíce nic nedělo, tak jsem chtěl rozjet trochu konstruktivní debatu veobecně ke komerčkám. Do Porsche cupu jsem ti kecat nechtěl a kecat nebudu. Nevím proč vdycky pomlouvá Krunohor a přitom si na něm v ivotě nebyl. Můeě si s tímhle webem klidně utřít zadek. Mě u tady nikdy neuvidí. |
dne September 22 2011 21:48:47
Ach, jo. Zbytečně sis to přebral osobně. V pravidelch ML máme jakpovolené zabudování klecí, tak povolené uni podvozky. Ale i ty "ozdobné" disky. A nějak to neproívám. Na to je ivot krátký! |
dne September 22 2011 22:03:28
Vítku, přečti si pozorně bod ad 5. Toto byl můj poslední příspěvek. |
dne September 23 2011 00:04:27
Jirko, Jirko,
co se uráí....
Já bych ten bod 5 neviděl jako uráku Krunohoru!
Navíc 12 lidí v PC v Praze taky není ádná hitparáda.
Je to docela smutné, kdy je vás 5 a půl a jetě se přehadujete.
V lexankách to není o nic lepí- to si nevybere
Teda já sem si vybral- spolupráci s Němci, Rakuáky a ostatními cizinci...... |
dne September 23 2011 08:36:54
Proti KP nemám vůbec nic, napsal jsem, co podle mě nepatří do komerček. Proti KP mám pouze to, e je na mě moc daleko. Stejně tak mi vadí v ML podle mě ji zbytečné omezení historiků 25tis. motory. Ale na to máme kadý svůj názor.
Bod 5 se týká toho, e si prostě kadý najde to svoje, co mu vyhovuje, je mu blií a ostatním se prostě nemá smysl zabývat. Přemýlet tu nahlas proč je to takto či takto je ji jen ztráta času.
Pokud mně něco vadí či chybí, můu si pronajmout sál, vymyslet pravidla a pozvat lidi. Bude-li to zajímavé, i já osobně rád přijedu páč mám doma asi 50 ks zbytečných autíček, které prostě na PC nevyuiju. Problémem je vak, jak toto dopadne (viz Rallye na plastu se 7 účastníky, Favorit závody dvojic v DDM, ITES setkání apod.), take ani já u nehodlám plýtvat časem na blbosti.
Pokud si u PC s dalími 10 závodníky vyvětrám hlavu, stálo to pro mě za to a to i v případě, e se PC bude jezdit jen v HK na dřevu (kdy nebudou jinde dráhy). Někdo si ji vyvětrá sám doma na plastu, někdo s dřevem začne, někdo časem skončí. Ve středu si na ML jedu taky odpočinout a spí vyuít čas v autě se Standou na pokec, auta mám tak na druhou polovinu startovního pole a je mi to celkem jedno. |
dne September 23 2011 10:05:37
Souhlas s Pepou.
ad 1) PS padnul také proto, e zakladatelé byli zpočátku nakloněni neomezenému výběru aut s libovolným tuningem. Později v pravidlech přitvrdili, ale to u vichni mimo zakladatelů chtěli jezdit s auty výrobců podle vlastního výběru. Vichni chtěli jít dál a nevracet se k překonanému... Nechci záměrně uvádět, kdo stál na jaké straně.
ad 2) Kadá změna pravidel je ústupek větinou jednotlivcům a jejím výsledkem je jen dalí těpení základny. Proč měnit to, co funguje, co je dostupné vem ostatním a co nevyaduje prakticky ádné finanční výdaje?
Jak jsem psal výe, řada lidí jezdí s jedním autem 3 roky a jsou konkurenceschopní. S klasikem jsem startoval u v roce 2008, odjeli jsme s ním s Květou vechny kombinované vytrvalostní závody a do dneního dne je (a na pár vyztuených prasklých částí a nezávislou přední osu) v původním stavu. Zvýí se jeho maketovost tím, e bude mít místo děrovaného disku inserty? Je smysluplnějí mít nekompatibilní seriál s ostatními nebo seriál, jeho auta mohou startovat ve vech seriálech?
ad 3) Neodsuzuji vestavěné klece ani univerzální podvozky v seriálech, kde jsou dlouhodobě povolené. Na druhou stranu je větí umění rozjezdit auto, které má nějaký handicap, vestavba klece je jen jednoduí cesta. Jen si jetě pamatuji na vznik klubu v Podbabě, kde při tvorbě pravidel ohledně povolených úprav asi byl u několika lidí odliný pohled a přijetí pravidel KP znamenalo zbytečný odchod jednoho ze zakladatelů této sekce. Proč měnit třeba pravidla Krunohoru, kdy je větina tamních účastníků podporuje a zbytku je to v podstatě jedno? Máte pocit, e by skutečně přibylo startujících?
ad 4) U se to tu psalo víckrát - bude se vdy, kdy někdo z výrobců přijde s novinkou zabudovanou do sériové komerčky, příp. jednotlivec vymyslí v rámci pravidel povolenou úspěnou úpravu, reagovat změnou pravidel? Třeba i v průběhu roku? Podívejte se na reálné závody - jeden tým s něčím přijde, ostatní po zjitění, e to nejde podle platných pravidel zakázat, okamitě nové řeení okopírují. Pokrok opravdu nezastaví.
ad 5) Bylo to moná tvrdá, ale normální reakce a názor jednoho z pořadatelů (!!!) seriálu, tj. člověka, který něco osobně aktivně pro komerčky dělá a dělal. Nebyla tam ádná invektiva vůči jinému seriálu nebo konkrétní osobě. Uráet se je úplně zbytečné u třeba proto, e autodráha není střed vesmíru a hádky stejně nic neřeí.
ad 6) A u jsou a budou pravidla jakákoliv, vdy bude někdo rychlejí ne já. Já bych k tomu jetě dodal, e vdycky se najde někdo, komu se na nich
něco nelíbí a kadému odpůrci vadí úplně něco jiného. Neexistuje ádná střední cesta. |
dne September 23 2011 10:57:35
Přidám "konstruktivní" připomínky k návrhům na změny:
1) Omezení váhy modelu, příp. jednotné dováení
Ukázalo se, e nadhozená hypotéza tekých podvozků se přinejmením v PC nepotvrdilal. Celková váha např. placky okolo 78g v kombinaci s gumou P6 prakticky vylučuje nadhozenou vizi nějakých fint se supervýkonnými motory.
To ale není důleité - podstatné je to, e při stanovení max. přípustné váhy by nejspí dolo k úplnému vyřazení třeba Carrery a zúení startovního pole v podstatě na dva výrobce. Rozdíl jen ve váze karoserie můe být a okolo 11 g a to je v plasácích dost. Navíc těkou karoserii je nutné více dováit na asi a tím by váha dále narůstala. Na PC v Podbabě byla třeba nejhezčí historik Carrera Pavla Svobody - ta by v takovém případě u do závodů neprola. A dělat nějakou tabulku přípustných vah pro jednotlivé modely ve verzích s lexkokpitem a různými typy motorů, identifikovat je při přejímce a jetě je jednotlivě převaovat, povauji za přinejmením komplikované.
Něco úplně jiného je nařízený způsob dovaování u produktového seriálu. Ale vzpomeňte si na absurdní debatu kolem výběru závaí do slot.it.
2) inserty
Co se bude dělat v případě, e model vůbec ádné inserty nemá a je vybaven u z výroby pouze hliníkovými disky?
Zavedení insertů bude znamenat, e je nutné vlepit (nebo jinak nacpat) do libovolného disku libovolný insert nebo bude nutné pouít původní disk a původní insert? Jak má vlastně vypadat insert? Bude moné si ho odlít třeba z dentakrylu podle vlastního vzoru? Co kdy insert od výrobce neodpovídá realitě, bude to dost maketové (Mosler)?
3) lexanové kokpity
Co třeba s auty, která nemají normální kokpit, ale pouze lexanový (Toyota)? Krunohor celkem logicky postupně povolil pouití libovolného kokpitu do libovolného auta, aby zamezili zúení startovního pole. Porsche Cup zase má lexan povolený pouze od výrobce modelu - s ohledem na dosaitelnost i cenovou nenáročnost lexkokpitu se nejedná o ádnou komplikaci pro startující. O maketovosti lze moná vést spory, ale trápí to skutečně moc startujících?
4) světlost
Plasák dráhu nepokozuje, plasák letí ...
Kdy bude mít plasák nulovou světlost, je to a) slyet a vlastník dráhy nejspí provinilce zastřelí, zpomaluje ho to, c) bude mít horí jízdní vlastnosti. To platí pro pičkové dráhy typu Podbaby, Pardubic a moná Mostu. U zbytku drah s povrchovými nerovnostmi mu půjde o holou existenci. To, e má plasák v klidu na podloce 1mm světlost jetě nic neznamená, záleí na tom, nakolik je povolená klec atd. Včera jsem se díval na Moslera a plně souhlasím s Pavlem128 - to auto nemá světlost a s černým asi je střed natolik prohnutý, e by muselo mít u kol tak 2,5mm, aby uprostřed zůstal 1 mm.
Světlost třeba 1mm má moná k modelovosti daleko, ale kolik má vlastně světlou výku formule a GT? Dříve měly F1 těsnící lity a po dojetí ooupané dřevěné dno kokpitu...
Fakt je ten, e nás doteď nikoho světlost moc nezajímala, protoe cest jak jí eventuálně sníit je několik a jsou přístupné pro kadého bez výjimky. Počínaje offset klecemi, excentry, meními disky. Jinak jsem nikde ve světě neviděl, e by v nějakém seriálu řeili světlost.
Dál u mě nic nenapadá, ale určitě se dá říct spoustu pro i proti. Mě osobně by zajímal názor třeba Květy nebo Metrase. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
07
Zimní pohár 2004/2005 HK
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 12
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|