|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Reportá z estihodinovky v Děčíně. |
| |
| I kdy se jel dalí ze závodů MČR Nascar, tak jsem se vypravil na avizovaný závod komerčních autíček, 6 hodinovku na novém Blue Kingu v Děčíně.
Přijel jsem brzy ráno a tak jsem nachytal mnohé účastníky při ranním vstávání, které, ne vem, dělá dobře.
Mezitím jsem si nael dostatek času, abych novou dráhu vyfotografoval. Musím uznat, e jak dráha, tak i prostředí je skvělé a velice příjemné. Stejně tak si ani nedokáu představit, kolik úsilí to stálo. Chlapci a dámy z Děčína, díky.
No, a kdo jiný ne malí adepti automodelařiny se hned chopili réglů a začali prohánět své modely po dráze. Duička zaplesala nad počtem dětí, kterých byla nejméně jedna třetina. Je vidět, e někde to jde i s dětmi, a e automodelařina nemusí být zálibou starých fotříků.
Celkem devět týmů (devět trojic se rovná 27 účastníků) postavilo svá autíčka na start celkově sedmihodinového závodu (jel se pauzírák na 8 proudové dráze). 2 Porsche, 1 BMW a 6 Ferrari, vechno modely automobilů do roku 1980.
Poslední momenty pro fotografy před startem.
Odstartováno. Po první ¾ hodině byl rozdíl mezi prvním a druhým týmem pouze 3 kola. O dokonalý průběh se staral i software od SpyTechu.
Mostecké týmy vyuili 5 minutové pauzy k opravám a údrbě svých modelů. Jeden z trojice vdy řídil, druhý nasazoval a třetí byl v roli mechanika.
Nesmím také zapomenout na velkou zásluhu DDM Děčín, který pod svými křídly děčínskou autodráhu má.
Opraveno a oetřeno a znova na start druhé dráky. Jeden tým stojí a 8 jede. Zaujatí jezdci sledují své modely, Emil, Eda, Jirka a dalích 5.
Ve druhé pauze se tým J.Hameta, D.Hameta a P.Svoboda rozhodnul vyměnit motor za motor s vyími otáčkami, snad jim to pomohlo, v tomto okamiku byli na 6. místě.
A opět nástup do 3 dráky. Tak doufám, e nejlepí vyhráli, poraení nejsou příli zklamáni a hlavně a se sejdou na dalí podobně vydařené akci.
A vám to tedy vem jezdí.
Tomá Herder
Tabulka s vývojem pořadí od Jirky je ke staení zde (30 kB). | |
| |
|
|
dne October 28 2007 21:27:28
Jak u jsem říkal stálo to za to. |
dne October 28 2007 21:44:09
Díky Tome za ocenění prostředí a dráhy. Já u jsem se tady rozepisoval, e tato podoba modelářského stánku stála dva a půl roku chození, shánění, přemlouvání, vysvětlování, kemrání na různých úřadech, institucích a dalích organizacích, kde jsem představoval svou vizi solidního automodelářského stánku. Měl jsem těstí a pochopení u ředitele DDM Děčín, Teplická ul. pana Kulta, který mě svou funkcí celá léta podporoval. Dalí rok se dráha dávala dohromady stavebně, rekonstruovala se celá místnost a nejhektičtějí byly poslední dva a půl měsíce, kdy se kvaltovalo po velkém zdrení zedníků. Ale snad nám vem bude stánek stačit. Vedle Blue Kinga tu bude jetě stát dřevěná čtyřdráha cca 32 m dlouhá a 15-ti metrová Carrera na rozkládacích podpěrách. V blízkém budoucnu se začně s rekonstrukcí topení a po novém roce se začne opravovat trakt, kde bude klubový a veřejný občerstvovací bar.Jarda. |
dne October 31 2007 00:10:52
Tak Tome, přítě by těch týmů mohlo být deset. Co ty na to. Určitě by jste daly dohromady jeden pořádný tým a jedno solidní auto. |
dne November 01 2007 09:06:53
Take kdy se na to podívám z té tabulky tak vítězný vůz odjel za celých est hodin 2244kol. To znamená při délce BlueKinga 47m, e model ujel neuvěřitelných 2244 x 47 = 105 468m => 105,468Km. A kdy do toho zabřednem jetě měřítkem tak 105,468 x 32 = 3374,976Km.
Naproti tomu skutečný vítězný vůz Le Mans 1968 Ford GT40 No.9 ujel za est hodin závodu v průměru 1113.22Km.
Ale to jen tak pro zajmavost. |
dne November 01 2007 09:21:46
Jetě by mě zajmalo jestli to ten model ujel s jedním a tím samím motorem. O tom u tabulka vypovídat nedokáe. koda, rozsah oprav by se tam také iknul. Na to, e to byl závod legend světových okruhů do osmdesátých let tam není zveřejněný ani typ zůčastněnách vozů nato pak výrobce modelů.
Chtěl bych vidět motor, který vydrel ujet téměr 105,5Km ostrou jízdou.
To je jako poslat model po dálnici z Liberce do Prahy. Docela nářez. Moná by to za 2 hodky stihnul, v jeho měřítku by to měl defakto stále po rovině a pod plnym plynem. |
dne November 02 2007 00:35:37
Mitchi, nemyslím, e je to rozumné přepočítávat a porovnávat ze skutečností, ale kdy jsi to nakousnul, tak v 1971 vítězné Porsche 917K ujelo vzdálenost 5.335,31 km a to je za 6 hodin 1.333,83 km. Víc nikdo zatím neujel.
Jinak je ta estihodinovka zajímavá předevím z taktického hlediska a to hlavně přípravy a rozvrení servisu. Abych pravdu řekl, čekal jsem, e motory vydrí podstatně méně a také jsem čekal defekty pneu. |
dne November 02 2007 06:58:50
No právě, to je to co mě také fascinuje. Také jsem čekal, e nový motor nevydrí víc jak tři hodky, ale je vidět e kdy se jede s citem a kdy chytne zrovna dobrý kus motor tak to asi fakt vydrí.
Nechtěl jsem srovnávat realitu s výkonem modelů ale jen pro názornost jsem to tam plácnul.
Nic méně těch 105.5Km je realita která se tomu autíčku nedá zapřít. Prostě to dokázalo ujet.
Ale u na některých modelech bylo ke konci vidět e melou s posledního. Motory u tak nebrzdily a ani nejeli, konec konců z počtu kol je to vidět. Byl to skutečně zápřah jak pro techniku tak i pro jezdce.
Čoveče, ani jsem si nevilm e by někdo za těch 6 hodin přezouval a kdy tak ne zdůvodu opotřebení ale adheze, tedy jiná volba směsi nebo rozměru. Můu se vak mílit.
Ale byl tam jeden tým který se asi druhou hodinu před koncem potýkal s defektem. Neustále se mu jedna pneu slíkala. Kapka lepidla a bylo po problému. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
15
Pohár SCALEXTRIC 1. závod
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 10
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|