|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Mezinárodní veletr hraček - Norimberk 2008 (podrobněji) |
| |
| V loňském roce mi návtěva tohoto nejznámějího veletrhu hraček na poslední chvíli nevyla, proto jsem letos udělal ve proto, abych Norimberk navtívil.
Lístky jsou o něco levnějí v předprodeji, přijdou cca na 17 EUR. Objednal jsem je přímo u Česko-německo obchodní komory. Lístky mně přily domů potou na dobírku.
Ze vech potencionálních zájemců se rozhodl nakonec jet pouze LS. Vyrazil jsem z HK po D11. V Praze jsem přesedl k LS do jeho vozu a vyrazili jsme směr Plzeň Rozvadov Amber Norimberk. Cesta probíhala bez komplikací a a k výstaviti trvala z Prahy něco kolem 3 hodin.
Před Norimberkem jsou ji na dálnici světelné tabule navádějící vozidla přímo na výstavitě. Zaparkovali jsme v jednom z parkovacích domů. Parkovné stálo na celý den 7 EUR.
Při vstupu do areálu je nutné se samozřejmě prokázat platnou vstupenkou. Ta je kontrolována přes čárový kód. Stejně tak jsme byli kontrolováni při odchodu. Opět jsme byli odpípnuti.
Veletrh je kontraktační. Vstup je povolen pouze starím 16 let, nesmí se nic prodávat a ani fotografovat. To se dá vak obejít se souhlasem osob v jednotlivých stáncích.
První autodráhový stánek, okolo kterého jsme procházeli, byl stánek panělského NINCA. Zde jsme se zdreli pouze krátce. Ninco prezentovalo jako hlavní dráhu svůj digital, kterou měli postavenou do několika pater. Vystaveno bylo několik posledních modelů. Ninco se nyní zaměřuje na Hummer, který zde byl v několika variantách, vč. momentálně modním zbarveni Gulf.
O několik málo metrů dále byl stánek firmy panělské SLOTER. LS zde začal komunikovat přes německo-panělskou tlumočnici s pracovníkem této firmy.
SLOTER zde představil několik zajímavých exponátů. Tím nejvýznamnějím je novinka LOLA T70 Spider, kterou donedávna nabízel jako limitovanou edici v měřítku 1:43 pouze FLY. Lola by měla být nabízena v provedení ze závodu v Mosporu 1967 a v barvách Johna Surttese. Jak ukazují fotografie polystyrénové makety, bude se jednat o velmi pěkný model s výklopnou zadní částí kapotáe.
Dle tvrzení generálního manaéra Joaquima Gonzalese, bude model doplněn 43 kusy samostatně kompletovaných drobných detailů jako jsou kovové funkční tlumiče, pedály, výfuky, torzní tyče, stabilizátory.
Lolu bude vyrábět také Revell Monogram. Uvidíme, kdo přijde s Lolou dříve na trh. Já si vak určitě počkám na Lolu od SLOTERU. Termín zahájení prodeje bude červenec 2008 take do vánoc.
Vedle dnes ji vyráběných modelů byly k vidění nová barevná provedení OPELU Manta 400 a ZYTEKu. Plánem SLOTERU pro rok 2008 je vyrábět OPEL CORSA S1600 v provedení Rallye. Aby ne, je to pro paněly domácí auto, nebo se vyrábí v Zaragoze. Teda konkrétně speciál S1600 je doma v Rüsellsheimu, ale to je panělům jedno. Vdy kadé třetí registrované auto ve panělsku je OPEL.
Za rohem jsme narazili na stánek SCALEXTRICU, kde jsem se chtěl dozvědět něco o novinkách k digitální dráze a o připravovaných modelech. Hned na úvodu jsme poádali o setkání s Adrianem Normanem, marketingovým manaerem, se kterým jsem si ji několikrát dopisoval. Adrian byl velice vstřícný.
Pit-stop i nová analog/digitální základna budou pravděpodobně na podzim. Pit-stop bude fungovat poněkud odlině od např. SCX. Na začátku závodu si navolíte, na kolik (1,2,3) pit-stopů se pojede. Po startu je pit-lane (boxová ulička) vdy po nějaký časový úsek otevřená a v ten okamik do ní musíte (kdykoliv během daného počtu kol závodu) zajet. Otevření a uzavření se střídá samo automaticky po nějakém čase (10 s). Jetě to ale nebylo zcela definitivní.
Jinak bylo ke shlédnutí skouknutí několik zajímavých modelů. Aston Martin v GULF zbarvení (psal o něm Vítek v diskuzi), několik pěkných Porsche a dva historické modely historické, jako např. - limitovaná série Lotus 49 Jimma Clarka a Weslake Dana Gurneye. Po loňském Laudovi s Huntem jsem si myslel, e se ji mnoho, hlediska provedení detailů, vylepovat nedá. Opak je pravdou. Bude to skvosté. Podle Adriana Normena máme tuto novinku čekat v dubnu, osobně bych to viděl na léto. Adrian mi dokonce slíbil e mnou velebený LOTUS 79 JPS Mk. IV Maria Andrettiho z roku 1978 bude tak za dva roky pochopitelně bez tabákové reklamy. Snad se toho doiji.
Z dalích anoncovaných novinek roku 2008 tam nebylo nic zajímavého. Osobně mě zklamala absence Peugeotu 908 HDI FAP. Naopak bylo moné si prohlédnou limitovanou sérii Ferrari 375 v plechovém provedení karosérie. Model mě zklamal, nebo detaily provedené prostorově poměrně dobře na plastové karosérii byly na plechu pouze natitěny. e by krok zpátky? Nevím, ale plechové české traktory z Náchoda měly ve vedlejí hale.
Italského SLOT.IT byl také zajímavý. Ve vitrínách bylo opět několik zajímavých modelů. Největím lákadlem byla zcela nová Alfa Romeo 33/3 ve dvou provedeních. Na dráze se pak prohánělo nádherně černě zbarvené Audi R8C, s upravenou karoserií i podvozkem umoňujícím zabudovat různé druhy motorů. Dále zde byla novinka roku 2008 Porsche 956 KH Warsteiner a prototyp Ferrari F40 LM. Termín uvedení na trh si netroufám odhadnout, snad do vánoc.
U Alfy Romeo 33/3 se chvíli pozastavím. Ačkoliv nebyla vystavena definitivní sériová verze, tak mám dojem, e se jedná o obrovský kvalitativní posun z hlediska povrchové úpravy. Detaily byly pičkové a celý model byl opatřen výtečným povrchovým lakem bez krupice. To je to, co SLOT.ITu dosud chybělo. Vypadá to, e vedle dobrých jízdních vlastností to bude model i pro sběratele. Něco jako FLY před 5 lety (nehodnotím jízdní vlastnosti). Tak tedy FLY je mrtev, a ije SLOT.IT.
U MRRC nás přivítal generální manaer John Robinson, který nám ochotně předvedl novinky, které by měly být k dostání cca od dubna 2008. Jednalo se o překrásný model Ford Mk. IV vítěz Le Mans 1967 ve lutém zbarvení. Ten by měl být letos k dispozici v setu s vozem Chaparral 2F (limitovaná série), samostatně asi a v roce 2009. Byly k vidění i dalí karosérie na univerzálních podvozcích MRRC Porsche, Ferrari, Chaparral 2A. Jejich zavedení do sériové výroby zatím nepředpokládám.
Potěilo mne, e jsem od Johna Robinsona dostal náhradní křídlo k Chaparralu 2F, které jsem svou vinou zlomil při testech.
Na stánku MRRC byly k vidění i zajímavé elektronické doplňky a nový druh komerčně stavěné dřevěné dráhy pro čtyři vozy.
Na dalí panělskou značku, TEAMSLOT, jsme narazili zcela náhodou. Stánek byl hned u hlavní uličky, kterou jsme procházeli. Vystaveno bylo několik pěkných Renaultů a Audi. K vidění byly velmi pěkné rallyové karosérie Audi Quattro, Toyota Celica, Lancia Stratos, Renault R5, a dalí Lancie, Renaulty, VW,
a spousta dalího SRC přísluenství. Rallye jde mimo mne, tak Vám více nepovím.
Na stánek panělského SCX jsme se dostali jednoduchým způsobem, předali jsme vizitku s kontaktem SLOTCASWORLD.CZ, co je druhá doména těchto stránek.
Zaměstnanec firmy, pověřený pro Českou republiku, nás ochotně provedl a podal přísluný komentář. Začali jsme prohlídkou autodráhy pro nejmení My first SCX, co je autodráha v tace pro úplně nejmení děti. Ty se na ní naučí základy provozu na silnicích a zároveň je dráha dělána tak, aby bylo moné učit děti např. barvám, značkám apod. Autíčka se řídí bezdrátově malými volanty.
SCX Compact je řada v měřítku 1:43, která je na trhu přiblině rok. Nově budou k dispozici sety o několika délkách. Novinkou je pak dráha, která i analogovým vozům umoňuje pouhými fyzikálními zákony přejídět do druhé dráky. Systém vak nebyl zcela dokončen.
Velkou novinkou u SCX je to, e firma přestává s výrobou svých ovladačů a pro analogové systémy bude v setech vyuívat ověřené ovladače Parma. Analogový systém nově obsahuje Pit-stop. Ten jsme vak (a digitální novinky) ji nestačili shlédnout.
Na trh přijdou kromě jiného 2 vozy koda Fabia. Postupně se budeme také u této firmy častěji setkávat s vozy v barvách Red Bull a poslední informací je, e analogové vozy budou nyní vybaveny moností jednodue začlenit digitální čip, jako je tomu např. u Scalextricu (systém DPR).
Z SCX mám pocit, e Scalextric u nikdy nedohoní, by by si to někteří přáli. Dle naeho průvodce vak o to ani tak nejde, nebo obě značky spolu v určitých oborech úzce spolupracují. Na čem konkrétně, to nám u neprozradil.
Formule pro digitální dráhu byly z jedné třetiny gumové. Je na nich vidět, jak daleko lze zajít, kdy má účel světit prostředky. Auta jsou sice téměř nerozbitná, ale z estetického hlediska příerná.
FLY je má srdeční záleitost, v Norimberku to vak pro mne bylo zklamání. S výjimkou Ferrari F40 a polystyrénových maket americké okruhové série Daytona Prototypes a Ferrari 250LM, zde nic nového nebylo. Kdy nic jiného, tak jsem si alespoň zblízka prohlédl vechny modely z limitky Steeve McQueen a Porsche polepené pěknými babami z Playboye.
Z diskuse se Sales Managerem jsem se dozvěděl, e March 751 BETA s komínem by měl být v dubnu, ale moc tomu nevěřím.
Jetě dvě věci jsem si odnesl od FLY z Norimberka. Porsche 935 K3 Apple vystavené na veletrhu má stejnou výrobní vadu, jako to co mi přilo v pondělí domů. Podvozek na levé straně odstává o cca 3 mm (konstrukční vada). Inu ostrý nů to sice spravil, ale u modelu FLY pouívat hrubé násilí, no nevím. Na vlastní oči jsem viděl celou Pit Wall, kterou FLY letos doplní o vě startéra, a jsem za to rád u ji nechci.
Na stánek německo-rakouské CARRERY se nám nepodařilo dostat. Příjemná pracovnice firmy obíhala ve stánku vemoné pracovníky s naí vizitkou, výsledkem vak byla pouze informace, e se nám můe kolega kvůli nynějímu jednání věnovat cca a za 2 hodiny a to jsme bohuel ji byly na cestě domů.
Velice příjemné jednání jsme měli na stánku německého MOTRAXXu. Bývalý éf firmy, pan Zdeněk Seidl, nás seznámil se sortimentem firmy a také s novým ředitelem firmy, panem Senftem, co je autodráhový nadenec. Firma vyrábí a dodává motorky spoustě výrobců hraček (auta, eleznice, mechanické stavebnice). Nejznámějím odběratelem je Carrera, která tyto motorky pouívá ve své výrobní řadě EvolutioN, ale předevím automobilový průmysl (ovládání oken, ventilátory,
)
Dráhové motory vypadají zajímavě, chtělo by je otestovat někým z elektrotechniků, který by mohl provést i odpovídající elektrotechnická měření kroutících momentů, otáček a brzdy. Ale to je téma na samotný článek o testování. Snad nám Mottrax dodá zkuební motory. Myslím si, e se naskýtá zajímavá alternativa motorům Cheetah nebo SLOT.IT v cenově dostupné kategorii.
Na stánku RACERu, OSTERO a dalích jsme nebyli, nebo byl čas jet domů a já musel zpátky do kanceláře.
Článek je kombinací pohledů na veletrh:
LS a Pepina | |
| |
|
|
dne February 12 2008 12:49:34
Tak ja doplnim asi zbytek.
scx compact digital / pochopitelne jde o jina auta nez scx compact. (museji byt digitalni) jinak by nemohly jet v jedne draze. Prehazovani vyhybky funguje tak, ze pomalejsi jizdou prejedete z drahy do drahy, rychlou jizdou zustavate ve stejne draze.
pitbox pro analogova auta. To mi prislo velmi zajimave. Auta se chovaji podobne jako u SCX digital systemu, tedy kdyz zacne dochazet palivo, tak se zacne cukat, atd. Pitbox lze zapnout nebo vypnout. Z noveho katalogu vsak dle meho nazoru vypliva, ze pitbox pujde koupit jen v jednom setu s formulemi.
Znacka Sloter se nejakym zpusebem bude distribuovat pres SCX.
Carrera
Stejne jako SCX predvedla digital 143. Maximalni pocet aut na draze budou 3 auta. V katalogu maji na digital 143 nakresleno 7 pripravovanych aut.
Na digital 132 bylo konecne videt kompletni prislusenstvi s novym prebalem a katalogovymi cisly. Jako novou polozku jsem videl propojeni s PC (to v digitalu u Carrery zatim nebylo).
Rada ExclusiV byla zrusena a nahrazena radou Digital 124, ktera umoznuje jizdu maximalne ctyrmi auty. Krome novych aut a novych setu nic dalsiho videt nebylo. Maximalne tak jeste snezna zatacka do rady GO. |
dne February 12 2008 14:48:20
Nám to prezentoval jako standardní čadu Compact (u nevím, zda délka C3 nebo C4) s tím, e kříení je nový doplněk. Nic o tom, e by to byl digitál něříkal a hlavně při přejetí mu u auto dál nepokračovalo :-) |
dne February 12 2008 22:20:07
Co jsme zkoueli my, tak SCX compact digital fungoval bez problémů. |
dne February 12 2008 22:53:56
Pepino díky za vyčerpávající reportá. Dříve nebo později jsem se chtěl do Norimberka jednou podívat, ale překvapili mě s těmi 16ti lety. Take bez syna tam nikdy nepojedu. |
dne February 13 2008 18:16:30
Lotus 79, tak to je vyborna sprava. Jen houst F1 z tohto obdobi. Po McLarenu, Ferrari a March snad i nejaky Brabham March Beta s kominem si urcite koupim, ted jeste shanim Laudu a Hunta ze specialni edice. |
dne February 16 2008 12:31:55
Kluci odvedli za jeden den neuvěřitelný kus práce. Klobouk dolů. Dostali se do míst a mluvili s lidmi, se kterými si asi běně nepopovídáme.
Napsali super reportá. A dodali skvělé fotky. A e v ní není vechno? To přece ani nejde.
Kdo si chce doplnit informace, a se podívá třeba sem
http://slotcarillustrated.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=88
Myslím, e pak musí uznat, e máme skvělé a RYCHLÉ informace.
Co mně osobně potěilo. A to VELMI. Je připravovaná novinka u SCX - Aston Martin Jet Alianz ve verzi Red Bull ze serie FIA GT. Třeba ji taky najdete v horním odkazu. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
12
Vítkov-Klokočov, 13.-15.7.2007
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 2
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|