|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
| |
|
|
|
|
|
|
| Vzhledem k rostoucímu zájmu o pořádání vytrvalostních závodů komerčních autíček na dřevěných drahách jsme se dohodli s ostatními členy naeho klubu, e nadcházející Velká letní cena bude vypsána jako týmový vytrvalostní závod.
Jednak jsme si chtěli vyzkouet takový závod zorganizovat a rovně také vytvořit nějakou originalitu s případnou tradicí. Podbabská tra se třemi klopenými zatáčkami nás přímo vybízela uskutečnit závod v katergorii Nascarů. Předem jsme si mezi pravidelnými účastníky pohárů dvaatřicetin otipovali, zda můeme očekávat jejich účast a poté po projeveném zájmu se jali připravit soutění a technické předpisy.
Hlavním motorem příprav byl ná člen Honza vec, který připravil pravidla, tabulky a obstaral poháry pro vítěze. Nenechal se odradit ani rostoucími spory mezi naím kroukem komerčních autíček a některými členy klubů SRC v Praze, kterým je nae existence pravděpodobně trnem v oku. Po zváení počtu přihláených posádek a monosti měřícího programu byl závod vypsán jako dvouhodinový pro dvoučlenný tým a posádek bude přijato devět. Rozhodli jsme se pro trojnásobný pauzírák, protoe monost odjet vytrvalostní závod jako samostatný závod dvou skupin nám připadalo nevhodné a přili bychom tím o napětí a kvalitu závodu.
Dráha byla otevřena v den závodu ji od půl osmé a do desíti hodin byl trénink, co bylo dost prostoru na natrénování naí rychlé a celkem jednoduché tratě i pro přespolní účastníky. Kromě naich čtyř mateřských posádek se dále účastnily závodníci z Mostu, Oseka, Bíliny, Zedníčkové z Chráan a naposledy přijel Pepino a spol. z Hradce.
Po bezproblémové technické přejímce proběhlo losování o nasazení do kvalifikace, která se odjela ve dvou skupinách na estkrát dvě minuty s tím, e kadý v týmu odjel tři dráky. Kvalifikaci vyhrál tým Depot ve sloení Jan vec a Vláďa Musil. Já se synem jsme skončili za nimi asi o tři kola a o kolo za námi dojeli Mostečtí, ve sloení Vláďa Basák a Standa Zelený.
Ihned po skončení kvalifikace bylo provedeno nasazení týmů do počáteční dráky dle odjetého pořadí. Trojnásobný pauzírák vyel tak, e kadý tým po odjetí dvou dráek bude dalí dráku jednou odpočívat. Poté jsme si vichni dali hodinu na oběd, protoe na samotný závod bude času dost . Okolo jedné hodiny odpolední dolo k ostrému startu. Já jsem se ujal řízení závodu za počítačem a Honza vdy po kadé odjeté dráce zapisoval odjetá kola do notebooku. koda, e jsme nemělo k dispozici delí kabel pro připojení notebooku na některý z monitorů aby vichni závodníci mohli vidět průběné pořadí a odstupy a ne se jen spoléhat na nae hláení vdy asi po třech odjetých jízdách. Spytech v reimu trénink to neumoňuje. Po odjetí deseti závodních minut dolo ke střídání nejenom drah ale i dvojek týmů. Kadý závodník tedy odjel střídavě vechny dráky.
Za ná tým el do závodu jako první syn Dany a skončil druhý za Vláďou Basákem. Pak jsme společně pauzírovali a hned po naí druhé dráce, jsme se ujali vedení. U dalích favorizovaných týmů byly znatelné velké rozdíly mezi jednotlivými členy, přestoe jedničky týmů zajíděli opravdu dobrá kola a měli velmi rychlá autíčka. Ná Nascar jel velmi pěkně a první dráky mi seděli lépe ne synovi. Hned zpočátku bylo patrné, e se asi o medaile popere nae posádka s posádkou z Mostu a naimi kolegy vecem a Musilem. Květa Maita zajíděl také výborná kola, ale bohuel na jeho spolujezdci Tomái Bohatovi, byl znát dlouhý tréninkový výpadek a zajíděl oproti Květovi o pět a deset kol na dráce pomaleji.
Přestoe se mi nepovedla černá nejobtínějí dráha, stále jsme vedli. Na černé dráce vak trénuji asi nejvíce. Na klubovém dni trávím hodně času laděním autíček v depu, take černá na mě větinou jen zbude. Asi právě proto jsem se na ní moc snail a celkem asi pětkrát vypadl, co se mi větinou nestává. Kupříkladu na třech drákách jsem nevypadl ani jednou.
Po absolvovaných estihodinovkách a dvanáctihodinovce to deset minut v dráce není kdovíjaký výkon ale pětkrát vypadnou v černé to byla pro mě ostuda. Dany se vak rozjíděl a tak jsme stále dreli prvé místo. Mé dalí dvě dráky jsem zajel opět dobře a nae posádka měla náskok ji esti kol před druhým Depotem.
Měl jsem vdycky hodně práce se zapisováním a organizací závodu a tak jsem nějak zanedbával údrbu naeho vozítka a také jsem si při startu na zelené dráce neuvědomil, e tato dráka je vdycky slabí a je dobré na ní přidat větí voltá do ovladače. Na zelené dráce mi toti Honza vec nadělil čtyři kola a vůbec si nemůu vysvětlit jak k tomu dolo. Jednak se tedy výborně rozjel a rovně tak jejich autíčko. Mě připadalo, e nás Nascar nějak vadne, ale jeliko neznám časy, které jsem najíděl před tím, tak to nedokáu hodnověrně posoudit. Moná se jenom vymlouvám. Honza ná náskok z prvního místa prakticky vymazal a to jetě čekalo Danyho odjet znovu černou dráku, kterou měli nai rivalové ji oba za sebou. Aspoň jsem se tedy zaměřil na údrbu autíčka a promazal loiska s převodem a vyčistil kartáčky.
Vláďu Musila přiblíení se k první místu asi velice nabudilo a odjel na bílé perfektních 71 kol a Dany na černé velice sluných 69. Náskok byl smazán a já v dalí dráce začínal pouze půl metru před Honzovým Nascarem. Tedy po hodině a čtyřiceti minutách závodu byl rozdíl mezi prvním a druhým týmem půl metru.
Odstartovali jsme tedy téměř společně a jeli kola vedle sebe. Ani jeden z nás nechtěl riskovat vypadnutí a tak jsme nejeli zcela na doraz . Cítil jsem vak, e to Honzovi jede rychleji a snail jsem se trochu přidat, a pozdějím brděním jej třeba donutit k vypadnutí a rozhodit psychiku. V oidné lomence před karuselem jsem hodil smyk a vyrazil Honzovo auto a sám jsem se od něho odrazil a také vypadnul. Nasazovač vak nasadil nesprávně jako první mé auto, které kolizi zavinilo. Řekl jsem tedy Honzovi, e na něho počkám a dále jsme jeli vedle sebe. Pak začal Honza stále zrychlovat a já se ho nedokázal udret s rizikem abych nevypadl. Vyhrál dráku o jedno kolo. Kalkuloval jsem s tím, e jetě pojede Dany i Vláďa Musil a tam ho Dany porazí. Bohuel nebyla to přímá konfrontace mezi nimi, při které bych spoléhal na větí závodní zkuenost Danyho a Vláďa zajel zelenou lépe ne já. Nyní vedli a na poslední dráku el Dany s odhodláním vyhrát závod. Nesměl vak ani vypadnout.
Seděl jsem u monitoru a vedle mě Honza vec a kadý jsme si přáli něco jiného.Ani fanouci při fotbalovém zápase ČR-Turecko nezaili takové nervy jako my dva. Dany jel dobře a já se jen modlil aby před ním někdo nevypadl, nebo ho nesestřelil. Dany se snail dret Květy Maity, který jel svojí dráku úplně nejlépe ze vech a měl vynikající rytmus. Asi dvě minuty před koncem vak Dany vypadnul a ztratil pár metrů. Neustále jsem si v rychlosti vypočítával kolik kol jetě můe ve zbývajícím čase odjet a zda nám to vyjde. Bohuel pro nás, to nevylo. Auto se zastavilo sice ve stejném kole, které by stačilo na vítězství ale o třináct metrů za pozicí, kam dojeli nai soupeři. Nezbývalo ne soupeři pogratulovat. Hlavně Vláďa Musil nechtěl svému úspěchu stále uvěřit, protoe jetě ádný pohár doma za autodráhu neměl a teď najednou zlatý. Plně si jej zaslouil, protoe se hlavně ke konci závodu rozjel k perfektnímu výkonu a ustál psychický tlak, na který přece jen oproti zkuenějím závodníkům není zvyklý. Ani jsem při závodě nevnímal, e ke konci dolo k velkému boji mezi posádkami o páté a sedmé místo, kde byly rozdíly několika málo kol.
Na závěr bych chtěl poděkovat vem zúčastněným za sportovní a čestný přístup k závodění. Pro nás jako organizátory to byl první závod tohoto druhu s poučením, e pro přítě budeme organizovat pauzírák maximálně dvojnásobný. Já jsem to jako rozhodčí takto nevnímal ale pro některé účastníky byly přestávky mezi závoděním moc časté. Jako nedokonalost jsem viděl spíe v nemonost sdělit vem posádkám jejich okamité pořadí a najetá kola s odstupem. To se budeme snait do přítího závodu jetě vylepit.
Autodráze zdar!
Jiří Hameta
Výsledky jsou k dispozici zde
Fotogalerie zde
| |
| |
|
|
dne June 23 2008 07:25:59
Moc pěkná reportá, ostatně jak u je u tebe zvykem. Hltal jsem ty řádky textu jako malej kluk napínavou detektivku. Ale druhé místo taky vynikající. |
dne June 23 2008 19:32:24
Tedy, byl to opravdu nervák od startu a do cíle. Navíc nám odeel hned na začátku jeden ovladač (a náhradní jsem půjčil Pepinovi), take jsme museli jet jen s jedním hammerem, který se navíc nedá bez proudu seřídit narozdíl od trimrových. Kadý z posádky jezdí s úplně jiným nastavením a tak bylo o adrenalin hned na začátku kadé rozjíďky postaráno. K tomu permanentně havý nezajetý motor...
Dvouhodinovka nakonec trvala díky pauzírování celkem 4 hodiny, ale stálo to, myslím, bez ohledu na výsledek, za to. Přítí rok u to bude tradice |
dne June 24 2008 19:11:29
Opravdu jsem si početl, jako bych na závodě byl (divák)
Super |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 10
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|