AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 27 2024 10:54:47 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Podbabské Nascary 2008
 
ZávodyVzhledem k rostoucímu zájmu o pořádání vytrvalostních závodů komerčních autíček na dřevěných drahách jsme se dohodli s ostatními členy našeho klubu, že nadcházející Velká letní cena bude vypsána jako týmový vytrvalostní závod.

Jednak jsme si chtěli vyzkoušet takový závod zorganizovat a rovněž také vytvořit nějakou originalitu s případnou tradicí. Podbabská tra se třemi klopenými zatáčkami nás přímo vybízela uskutečnit závod v katergorii Nascarů. Předem jsme si mezi pravidelnými účastníky pohárů dvaatřicetin otipovali, zda můžeme očekávat jejich účast a poté po projeveném zájmu se jali připravit soutěžní a technické předpisy.

Hlavním motorem příprav byl nᚠčlen Honza Švec, který připravil pravidla, tabulky a obstaral poháry pro vítěze. Nenechal se odradit ani rostoucími spory mezi naším kroužkem komerčních autíček a některými členy klubů SRC v Praze, kterým je naše existence pravděpodobně trnem v oku. Po zvážení počtu přihlášených posádek a možnosti měřícího programu byl závod vypsán jako dvouhodinový pro dvoučlenný tým a posádek bude přijato devět. Rozhodli jsme se pro trojnásobný pauzírák, protože možnost odjet vytrvalostní závod jako samostatný závod dvou skupin nám připadalo nevhodné a přišli bychom tím o napětí a kvalitu závodu.

Dráha byla otevřena v den závodu již od půl osmé a do desíti hodin byl trénink, což bylo dost prostoru na natrénování naší rychlé a celkem jednoduché tratě i pro přespolní účastníky. Kromě našich čtyř mateřských posádek se dále účastnily závodníci z Mostu, Oseka, Bíliny, Zedníčkové z Chr᚝an a naposledy přijel Pepino a spol. z Hradce.

Po bezproblémové technické přejímce proběhlo losování o nasazení do kvalifikace, která se odjela ve dvou skupinách na šestkrát dvě minuty s tím, že každý v týmu odjel tři drážky. Kvalifikaci vyhrál tým Depot ve složení Jan Švec a Vláďa Musil. Já se synem jsme skončili za nimi asi o tři kola a o kolo za námi dojeli Mostečtí, ve složení Vláďa Basák a Standa Zelený.

Ihned po skončení kvalifikace bylo provedeno nasazení týmů do počáteční drážky dle odjetého pořadí. Trojnásobný pauzírák vyšel tak, že každý tým po odjetí dvou drážek bude další drážku jednou odpočívat. Poté jsme si všichni dali hodinu na oběd, protože na samotný závod bude času dost . Okolo jedné hodiny odpolední došlo k ostrému startu. Já jsem se ujal řízení závodu za počítačem a Honza vždy po každé odjeté drážce zapisoval odjetá kola do notebooku. Škoda, že jsme nemělo k dispozici delší kabel pro připojení notebooku na některý z monitorů aby všichni závodníci mohli vidět průběžné pořadí a odstupy a ne se jen spoléhat na naše hlášení vždy asi po třech odjetých jízdách. Spytech v režimu trénink to neumožňuje. Po odjetí deseti závodních minut došlo ke střídání nejenom drah ale i dvojek týmů. Každý závodník tedy odjel střídavě všechny drážky.

Za nᚠtým šel do závodu jako první syn Dany a skončil druhý za Vláďou Basákem. Pak jsme společně pauzírovali a hned po naší druhé drážce, jsme se ujali vedení. U dalších favorizovaných týmů byly znatelné velké rozdíly mezi jednotlivými členy, přestože jedničky týmů zajížděli opravdu dobrá kola a měli velmi rychlá autíčka. NᚠNascar jel velmi pěkně a první drážky mi seděli lépe než synovi. Hned zpočátku bylo patrné, že se asi o medaile popere naše posádka s posádkou z Mostu a našimi kolegy Švecem a Musilem. Květa Mašita zajížděl také výborná kola, ale bohužel na jeho spolujezdci Tomáši Bohatovi, byl znát dlouhý tréninkový výpadek a zajížděl oproti Květovi o pět až deset kol na drážce pomaleji.

Přestože se mi nepovedla černá nejobtížnější dráha, stále jsme vedli. Na černé drážce však trénuji asi nejvíce. Na klubovém dni trávím hodně času laděním autíček v depu, takže černá na mě většinou jen zbude. Asi právě proto jsem se na ní moc snažil a celkem asi pětkrát vypadl, což se mi většinou nestává. Kupříkladu na třech drážkách jsem nevypadl ani jednou.

Po absolvovaných šestihodinovkách a dvanáctihodinovce to deset minut v drážce není kdovíjaký výkon ale pětkrát vypadnou v černé to byla pro mě ostuda. Dany se však rozjížděl a tak jsme stále drželi prvé místo. Mé další dvě drážky jsem zajel opět dobře a naše posádka měla náskok již šesti kol před druhým Depotem.

Měl jsem vždycky hodně práce se zapisováním a organizací závodu a tak jsem nějak zanedbával údržbu našeho vozítka a také jsem si při startu na zelené drážce neuvědomil, že tato drážka je vždycky slabší a je dobré na ní přidat větší voltហdo ovladače. Na zelené drážce mi totiž Honza Švec nadělil čtyři kola a vůbec si nemůžu vysvětlit jak k tomu došlo. Jednak se tedy výborně rozjel a rovněž tak jejich autíčko. Mě připadalo, že nás Nascar nějak vadne, ale jelikož neznám časy, které jsem najížděl před tím, tak to nedokážu hodnověrně posoudit. Možná se jenom vymlouvám. Honza nᚠnáskok z prvního místa prakticky vymazal a to ještě čekalo Danyho odjet znovu černou drážku, kterou měli naši rivalové již oba za sebou. Aspoň jsem se tedy zaměřil na údržbu autíčka a promazal ložiska s převodem a vyčistil kartáčky.

Vláďu Musila přiblížení se k první místu asi velice nabudilo a odjel na bílé perfektních 71 kol a Dany na černé velice slušných 69. Náskok byl smazán a já v další drážce začínal pouze půl metru před Honzovým Nascarem. Tedy po hodině a čtyřiceti minutách závodu byl rozdíl mezi prvním a druhým týmem půl metru.

Odstartovali jsme tedy téměř společně a jeli kola vedle sebe. Ani jeden z nás nechtěl riskovat vypadnutí a tak jsme nejeli zcela na doraz . Cítil jsem však, že to Honzovi jede rychleji a snažil jsem se trochu přidat, a pozdějším bržděním jej třeba donutit k vypadnutí a „rozhodit psychiku“. V ošidné lomence před karuselem jsem „hodil smyk“ a vyrazil Honzovo auto a sám jsem se od něho odrazil a také vypadnul. Nasazovač však nasadil nesprávně jako první mé auto, které kolizi zavinilo. Řekl jsem tedy Honzovi, že na něho počkám a dále jsme jeli vedle sebe. Pak začal Honza stále zrychlovat a já se ho nedokázal udržet s rizikem abych nevypadl. Vyhrál drážku o jedno kolo. Kalkuloval jsem s tím, že ještě pojede Dany i Vláďa Musil a tam ho Dany porazí. Bohužel nebyla to přímá konfrontace mezi nimi, při které bych spoléhal na větší závodní zkušenost Danyho a Vláďa zajel zelenou lépe než já. Nyní vedli a na poslední drážku šel Dany s odhodláním vyhrát závod. Nesměl však ani vypadnout.

Seděl jsem u monitoru a vedle mě Honza Švec a každý jsme si přáli něco jiného.Ani fanoušci při fotbalovém zápase ČR-Turecko nezažili takové nervy jako my dva. Dany jel dobře a já se jen modlil aby před ním někdo nevypadl, nebo ho nesestřelil. Dany se snažil držet Květy Mašity, který jel svojí drážku úplně nejlépe ze všech a měl vynikající rytmus. Asi dvě minuty před koncem však Dany vypadnul a ztratil pár metrů. Neustále jsem si v rychlosti vypočítával kolik kol ještě může ve zbývajícím čase odjet a zda nám to vyjde. Bohužel pro nás, to nevyšlo. Auto se zastavilo sice ve stejném kole, které by stačilo na vítězství ale o třináct metrů za pozicí, kam dojeli naši soupeři. Nezbývalo než soupeři pogratulovat. Hlavně Vláďa Musil nechtěl svému úspěchu stále uvěřit, protože ještě žádný pohár doma za autodráhu neměl a teď najednou zlatý. Plně si jej zasloužil, protože se hlavně ke konci závodu rozjel k perfektnímu výkonu a ustál psychický tlak, na který přece jen oproti zkušenějším závodníkům není zvyklý. Ani jsem při závodě nevnímal, že ke konci došlo k velkému boji mezi posádkami o páté až sedmé místo, kde byly rozdíly několika málo kol.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem zúčastněným za sportovní a čestný přístup k závodění. Pro nás jako organizátory to byl první závod tohoto druhu s poučením, že pro příště budeme organizovat pauzírák maximálně dvojnásobný. Já jsem to jako rozhodčí takto nevnímal ale pro některé účastníky byly přestávky mezi závoděním moc časté. Jako nedokonalost jsem viděl spíše v nemožnost sdělit všem posádkám jejich okamžité pořadí a najetá kola s odstupem. To se budeme snažit do příštího závodu ještě vylepšit.

Autodráze zdar!

Jiří Hameta

Výsledky jsou k dispozici zde
Fotogalerie zde

Komentáře
Mitch dne June 23 2008 07:25:59
Moc pěkná reportáž, ostatně jak už je u tebe zvykem. Hltal jsem ty řádky textu jako malej kluk napínavou detektivku. Ale druhé místo taky vynikající.
sutor dne June 23 2008 19:32:24
Tedy, byl to opravdu nervák od startu až do cíle. Navíc nám odešel hned na začátku jeden ovladač (a náhradní jsem půjčil Pepinovi), takže jsme museli jet jen s jedním hammerem, který se navíc nedá bez proudu seřídit narozdíl od trimrových. Každý z posádky jezdí s úplně jiným nastavením a tak bylo o adrenalin hned na začátku každé rozjížďky postaráno. K tomu permanentně žhavý nezajetý motor...
Dvouhodinovka nakonec trvala díky pauzírování celkem 4 hodiny, ale stálo to, myslím, bez ohledu na výsledek, za to. Příští rok už to bude tradicesmiley
Jan dne June 24 2008 19:11:29
Opravdu jsem si početl, jako bych na závodě byl (divák)smiley
Supersmiley
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Domácí dráha z Lexanu 2
Domácí dráha z Lexanu 2
Zajímavé domácí dráhy
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 10
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio