AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 20:33:10 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Jak na P997 do Porsche Cupu (pokračování)
 
NINCOPevně doufám, že mám ty auta dobře napsané, kdyžtak mi napište v komentářích, kdo s čím jel. Díky.

01 - Standa Němeček (Ninco 997)
02 - Jan Švec (Proslot)
03 - Pepa Vích (Ninco 997)
04 - Ivan Seidl (NSR)
05 - Pavel Koula (NSR)
06 - Standa Lakomý (NSR)
07 - Miloš Moučka (Ninco 997)
08 - Richard Dvořák (Fly)
09 - Petr Veselský (Ninco 997)
10 - Petr Liška (NSR)
11 - Pavel Svoboda (NSR)
12 - Václav Karlíček (Ninco 997)


Standa Němeček



Pepa Vích



Miloš Moučka



Petr Veselský
Komentáře
Jirka dne September 19 2011 11:41:33
Zde je vidět, jak se v komerčkách stále více přibližujeme lexanovým kategoriím. Téměř půlka podvozku je kopírována závažím. Kdo se chce udržet ve špičce musí se tohoto trendu držet jinak nemá šanci. Nelíbí se mi to a znehodnocujeme tímto závody komerček. Když si tak vybavuji průběh technického vylepšování během dvou, tří let, tak to nejdříve začalo náhradou lexanovými kokpity, poté se odstraňovaly inzerty v diskách, protože disky spirit a pak i nsr byly jakoby ozdobné i bez inzertů. O realistické světlosti a průměru kol ani nemluvím. Takže pánové, skončíme na lexankách to je snad každýmu jasné. Realistiké auto je až druhořadé. Uvědomuji si i svoji spoluvinu, protože se také snažím bojovat o přední příčky. Že to jde i jinak můžeme vidět na zahraničních pohárech a třeba i na Zedníčkovu Slot it cupu. Myslím, že i to je důvod úbytku závodníků na zavedených pohárech a nemá cenu se přít kdo jich má více nebo méně. Před třemi roky bylo závodnické pole zcela jiné.smiley
Pepino dne September 19 2011 12:20:24
Jirko, tak černě bych to neviděl. To bychom vlastně mohli závodit jen s auty z krabiček na plastové dráze tak, jak je tomu primárně dáno svým účelem. Anebo jsme vlastně mohli zůstat u ITESu. Prostě i SRC jde dopředu a je logické, že nabídka ovlivňuje zákazníky. Proč firmy začaly nabízet kovové disky, vyměnitelné převody, lexanové kokpity, karbonové díly apod.? Protože si to koupíme a oni mají zisk a my vidíme, že auto lépe jede.

A co se týče podvozku, sám víš, že každý to má jinak. Některý model jede špičkově i na dva malé kousky olova v bočnicích a i tady u Ninca je vidět, že někdo to má tak a druhý skoro bez dovážení.

A taky nemyslím, že menší počet lidí je dán tím. Sám píšeš, že pole bylo jiné. Jde spíše o neochotu cestovat, o méně času na koníčky a bohužel asi i o špatně nastavených systémech závodů (cestovat kvůli 4x2 minutě jízdy apod.) a taky o tom, že jsou jiná pravidla pro každou lokalitu. Taky je tu více závodů a proč jezdit z Moravy do Čech a obráceně, když mám závody lokální.
Jirka dne September 19 2011 13:45:13
Používat lepší součástky je jedna věc a udržet realičnost modelu druhá. Občas si procházím stránky zahraničních klubů a snažím se v překladači z jejich pravidel něco vyčíst. My si tady fandíme jak máme rychlejší auta a překonáváme světový rekordy ale oni mají ta pravidla striktnější a určitě ne proto, že by neměli na lepší tuning finance. O tom se asi nemusíme přít. Spíše se snaží užít si tu zábavu a vyrovnat startovní pole. Pořád jsme asi o krok za západem a to hlavně v myšlení.
JK dne September 19 2011 13:46:46
Na zahraniční závody bych moc neodkazoval, tam je přímým pořadatelem většinou výrobce a pro něj jsou to z hlediska odbytu a podpory trhu zajímavější trhy než malá ČR. Jde to samozřejmě i jinak, ale např. i Slot.it pohár, který pořádá Tomáš, je také trochu hybrid, nepořádá se na plastu a využívá současné dřevěné dráhy. Je otázka (viz jiné vlákno), jaká by byla v případě pořádání na plastu tamní účast - snad všichni jezdí i nějaký jiný komerční seriál nebo SRC.

Mᚠpravdu, že se úroveň úprav dostala na jiný level, ale to je přirozený vývoj. Vzpomeň si na to, jak jsme každý různě reagovali na různé možnosti tuningu u jednotlivých seriálů - někomu se zdála pravidla Scalextricu omezující a málo otevřený bastlení, jinému připadal KP zase moc progresivní.
První, kdo připomněl zkušenosti z SRC a řekl to na plnou hubu, byl Jura, když upozornil na to, že až se začne opravdu závodit, bude všechno jinak a počáteční přátelská selanka bude pryč. A bylo - vztahy se zhoršily, začalo soupeření a hon za desetinami, utrhla se špička, která na to má technicky nebo třeba i finančně. Někdo to vzdal, někdo si vybral co nebo kdo mu vyhovuje, někdo jezdí cokoliv. Se současným počtem lidí na závodech to má ale souvislost spíš okrajovou. Daleko větší vliv má vzdálenost, volný čas jednotlivců a snad i výše startovného smiley.
Jirka dne September 19 2011 14:05:05
Jenže pořád je to jenom zábava nebo aspoň by měla být. Čtvrt roku jsme nazávodily a nebyly v takovým tom rychlíku od závodu k závodu, kde mᚠjenom ten zúžený závodnický pohled. Pozval jsem kamarády, postavil doma skládací dřevěnou dráhu a perfektně si zazávodil. Začátečníkům jsme dali lepší auta než mě a synovi aby měly šanci vyhrát a byla to perfektní zábava. K takovému zjištění docházím pokaždé při delší závodní pauze kdy si jezdíme jenom pro radost. Takových skupinek je mezi námi více. Myslím, že v dohledné době s námi současná situace u nás i ve světě zahýbá natolik, že nám na současné zavedené poháry zbudou jen hezké vzpomínky ale to nemá cenu rozebírat. Uvidíme co budou lidi schopný a ochotný vůbec jezdit.
JK dne September 19 2011 14:19:39
I když jsem v poslední době skeptik, nevidím to zase až tak černě, ono už dnes je minimálně 2 roky víceméně jasné, že na závody jezdí jen určitá skupina lidí a ta si většinou své závody už vybrala nebo se zaměřuje jen na závody v okolí svého bydliště (tím nemyslím různé Franty Flinty smiley, kteří řeší padesátikorunové rozdíly v ceně startovného).
Jinak domácí závodění v úzkém kruhu kamarádů je určitě pěkná věc, ale opravdu ti to nahradí závodění na dřevu nebo je to jen jeho doplněk?
Standa dne September 19 2011 20:30:21
Pánové, tento příspěvek měl být původně o tom,jak upravit Ninco na dřevo a ne o bulení o tom, jak to je v prd...
Prostě, je nutno to už pochopit-dráhové modely vymřou s touto generací, a nic s tím neuděláme!Splnily už svoje historické poslání.Je jedno jestli to jsou tzv komerčky,Scale, G7...pojedem dokud to půjde.smiley
Petr L dne September 19 2011 23:24:29
No to bylo hodně tvrdý. Doufám, že s tím v domově důchodců počítají a dráhy z DDM tam přesunou místo likvidace. ...........
vitek dne September 20 2011 00:01:40
Ano Stando, vše pomine. Nic není věčné. Je pouze otázkou zda vstoupíš do dějin jako hrobař nebo král posledních dní. smiley
JMS dne September 20 2011 00:17:03
Vidím, že Standa s Pepínem mají podobné dovážení
Miloš tam má na ten dlouhý motor zase až příliš málo
a Metrák zase až moc
Ale to je to dolaďění- každý podle sebe, jak mu to vyhovuje
Taky je dobře, že se s tím nikdo netají a klidně to tady zveřejnítesmiley
Petr L dne September 20 2011 00:30:45
Juro, na mém případu je vidět, že někdy ani veřejně přístupná informace nevede k cíli. Od začátku vím, jak to Standa převoduje a váží, několikrát jsme to konzultovali, ale můj model jede pořád stejně blbě:-))
Standa dne September 20 2011 06:44:49
Já do příštího týdne napíšu článek o stavbě a o principielních chybách při stavbě tohoto,..není to tak až o tom dováženísmiley
JMS dne September 20 2011 09:08:52
To je od tebe supr, že se podělíš o zkušenosti!
Ale určitě nejdůležitější je ten mezičlánek mezi čepicí a páčkou na réglu...smiley
JK dne September 20 2011 09:23:55
Svatá pravda - kdybych měl Standův mezičlánkový upgrade, neměl by tentokrát s plackou snad poprvé nejmenší šancismiley. Věk, krátkozrakost a nervozita je hodně blbá kombinace.
Pavel 128 dne September 20 2011 09:42:35
Dobře postavené a nastavené auto mezičlánek mezi čepicí a regelem hodně eliminuje, v tom musím s JMS polemizovat. S 997 od Pepina mohu bojovat o bednu se Standovou formulí o první pětku v KŠP... A mezičlánkem jsem průměrným, když si budu trochu fandit. Řekl bych že je v tom hodně píle a vůle to auto zkoužet ladit měnit... Já auto postavím dovážím a pak se s ním snažím naučit jezdit, pro změny nemám cit a k ničemiu moc nevedou. Někdy se to povede Mosler v KŠP někdy ne 956 v PC, které je z mých Porscháků nejpomalejší i se Z jedu rychleji...
Standa dne September 20 2011 09:59:34
No, ale i já mám své slabé místosmileyKdo jste mne viděl jezdit Rilley na Slot-it cupu,tak ví , o čem mluvímsmileyMinule jsem dojel na bedně a měl jsem z toho pomalu vánoce.Jednu Dallaru jsem musel rošlápnout, jak mi lezla na nervy!smiley
Jirka dne September 20 2011 12:30:12
Pánové tak si to hezky s těma lexankama v budoucnu užijte. Už se tady kdysi mluvilo, že plastový podvozek má svý možnosti a nesnese nějaký silný motor.
Tím, že přes něj zkopírujete závaží budete úplně někde jinde a pak se může začít podvádět s motorama. O tom nepochybuji, že se někdo takový najde.
Když si vezmu jak se vyvinula sitace v mistrovstí republiky maket GT, tak kdo nemá minimálně čtvrtkilový auto a nadupanej motor od Chleboráda nemá absolutně šanci. Takhle to dopadne i v komerčkách. To je takový problém určit způsob dovažování jako je tomu třeba v poháru Slot it. Dále zavést minimální světlost což se kokntroluje velice snadno. Ještě bych trval na inzertech v kolech aby to pořád vypadalo jako auto. Zkuste se přeptat zkušenějších kolegů, kteří zažili v rámci " zrychlování" jednotlivých kategorií jejich totální krach. A že to někdo natře druhýmu o dvacet kol a je to jen o rukách, tak to vykládejte někomu jinýmu, zvl᚝ když znám výkonost určitých lidí.
Standa dne September 20 2011 12:58:37
......můj model Ninco váží 82gr a funguje pouze ze slabými motory do kr.momentu cca180gr, jinak to nejede........Richardoj jsem půjčil Fly 917, co mám na ML s 25,000 motorem a váží 78gr!, dal bednu , na superrychlý dráze..........
Jirka dne September 20 2011 13:02:48
Já tady Stando přece nemluvím o tobě, mluvím o budoucnosti a směru jakým se to vyvíjí.
Standa dne September 20 2011 13:06:43
Já vím, já jsem chtěl jenom říct, že pro plastový auta to tak zas neplatí
JK dne September 20 2011 14:03:25
Pravidla PC jsou pořád stejná a dá se říct, že dosahované časy taky. Dokonce tentokrát jsou horší než posledně, protože jsme z úsporných důvodů čerstvě nemyli a nemazali (4l benzínu + 1mazání = 500,- Kč). U 1/24 Scaleauta je to zase dané stavem motoru - v 200g autě po několikerém vyhřátí prostě zvadne a je úplně jedno, jestli tam dᚠčervený nebo černý motor. Při prvním závodě v Pace nám všem dal sodu Míša Válka s 20k motorem - zatím co závod, to jiný vítěz. Tam je to hlavně o vhodných převodech.
Dřív jsem všude cpal NSR 40k a teď mi pocitově nejlíp jezdí historik (v úpravě Standa) s 30k NSR motorem a placka s červeným SC 36k (ta má 78g). Pavel Koula jel s mým novým klasikem, kde je dlouhý starý slot.it boxer2 s 20k a skončil pátý (ale nestačili jsme do něj ještě dát ale 1,5g interiér smiley, takže měl určitou výhodu).
JMS dne September 21 2011 08:21:16
Jirko, neber to tak tragicky,
víš, že všichni co chtějí vyhrát udělají dostupné úpravy a vloží do toho i nemalé finance.
Záleží na pravidlech a češi jsou známí využitím (i zneužitím) pravidel do poslední možné skulinky.
Teď vyrábím s Fritzem Kopriwou ovladače pro Němce , kteří mají napětí až 18V a tam už to není o motoru, ale ukočírovat to.
Proto jsme jim udělali ovladač s5 výměnnými čipy,štelovatelnou brzdou, senzitivitou a srážením voltů.
Samozřejmě je ovladač vybaven digi voltmetrem, aby každý viděl, kolik jde ze zdroje a na kolik to během jízdy klesá, aby si mohl závodník zvolit, kolik si srazí.
Foto vám tady pošlu koncem týdne...
HWSlot dne September 21 2011 09:45:29
JMS -
češi jsou známí využitím (i zneužitím) pravidel do poslední možné skulinky.

nevím, proč si dost našinců tohle myslí...že jsou česo něco víc? smiley Na hraně (někdy i mírně přes hranu) se jedná na celým světě. A ve všech možnejch odvětvích. Lidi, ne jen Češi, jsou už prostě takový. Jen si vemte poslední dva roky ve F1 - difuzory,snížený těžiště, vejfuky....smiley
Pavel 128 dne September 21 2011 10:52:30
Tak jsem vzal včera na Podbabu obě 997, Ninco by Pepino a NSR s krátkým motorem NSR 30 000/210 a pneu P3. NINCO je zatím o 0,5 vteřiny lepší. S NSR si budu postupně hrát, poslouchat rady zkušenějších a snad se postupně něco naučím. Do PC, pokud se na něj letos ještě dostanu, pevně věřím že ano, budu zatím používat Pepinovo NINCO, to je jasné.
Jirka dne September 21 2011 13:01:47
Juro, já se tady nesnažím komerčky ukočírovat proto, že bych na současný trend nestačil. Myslím, že moje auta, včetně synových, které mu taky připravuji já jezdí docela dobře. Já si však myslím, že se neustále pozvolna komerčky přibližují lexanovým kategoriím a to na úkor jejich maketovosti. Ty i Standa s tím zjevně problémy nemáte, protože máte za sebou bohatou praxi právě s těmito kategoriemi. Avšak my co jsme s komerkčami začínali, tak právě proto, že se nám ty autíčka takhle líbili a neuchvacovala nás absolutní rychlost lexanových bublin. Já tady prostě konstatuju stav, který se nelíbí nejen mě ale i spoustě lidí, kteří sem však bohužel nepíšou.
Standa dne September 21 2011 21:18:03
Ano, já stím nemám problém, jak jsi napsal...ale ty inzerty, no prosím-ale často vypadá inzert hůř, než pěknej disk, no a ta světlost-no já za jízdy nepoznám, jestli tam je 0,8 nebo 2mm..no a když ji má někdo moc nízkou, tak je sám proti sobě,drhne někde, nabaluje se mu bordel,často ji sám zdvyhám, aniž bych musel.smiley
no a ve finále je to modelářskej sport jako každej jinej kromně jezdeckého umu taky záleží na schopnosti a na pečlivosti zpracování problematiky.Já jsem to sem původně nechtěl napsat, ale když se podívᚠna ty fotky, tak je snad jasný, kdo si s tím nejvíc vyhrál a tudíž mu to nejvíc jedesmiley
JK dne September 22 2011 09:33:35
Jestli se nemýlím, tak v KP byla původně kategorie A1 formulí z krabičky právě proto, aby se mohlo jet s "čistým" autem bez úprav. Pro nezájem byla nakonec zrušena. Jestli je jediný problém z hlediska maketovosti světlost nebo inserty v kolech, pak je to ještě asi pořád docela dobré.
Ani s financemi to už dnes není tak tragické, slepé cesty zbytečných nákupů neznámých produktů se už vyčerpaly, takže stačí cca 2000,- Kč na konkurenceschopné auto v jedné kategorii (placka - slot.it).

Co se změnilo třeba v PC za poslední 3 roky? Časy v nejrychlejších kategoriích jsou prakticky stejné, jejich eventuální nárůst byl způsoben především hromadným používáním gum P6 a jejich lepením podle Standova vzoru, samozřejmě u historiků napomohla k lepším časům P917 od NSR. Pomalejší kategorie (klasik a Z) se přiblížily na dostřel rychlým díky propracovanějšímu vyvážení a lepšímu zpracování tuningu. Řada lidí jezdí se stejným autem po celé tři roky a v podstatě jen kopíruje úspěšný způsob dovážení a obutí. Skoro všichni auta naopak odlehčili a zjistili, že nejrychlejší motory jsou na dnešních zatáčkových tratích k ničemu. Minimální průměry kol jsou dány pravidly.

Z mého hlediska je nutné největší nárůst výkonu přičíst elektronickým ovladačům, které prodělaly nejen strmý kvalitativní vývoj, ale především umožňují využít do mrtě jízdní vlastnosti auta na jakékoliv trati. Kdo ho dnes nepoužívá, nemá šanci na umístění mezi prvními deseti.
Jirka dne September 22 2011 16:10:32
Stando si dělᚠsrandu s tím že nezáleží na světlosti. Proč teda používᚠexcentrický ložiska od MB slotu. A pokud si pamatuji když jsme v minulosti byly na nějakým Porsche cupu, tak jsi měl s nějakým autem problémy dojet závod protože ti drhnul podvozek o dráhu jak se ti v průběhu závodu sjeli kolečka. Nemystifikuj veřejnost! smiley
Když jsem začal u svých aut snižovat světlost a tím pádem těžiště, tak jsem byl najednou někde úplně jinde. Já teda rozdíl ve světlosti o 1.2 mm poznám.
Já bych po konzultaci s kamarády navrhoval to s tím převáženým podvozkem řešit omezením celkové váhy modelu. Musely by se však vzít v úvahu váhy různých typů vozů, myslím tedy, že každá kategorie by měla maximální váhový limit s přihlédnutím zda tam mᚠmalý či velký motor. Osobně pak navrhuji povinného používání inzertů a zachovat nějakou danou světlost při přejímce před závodem. Tou světlostí by se opět přispělo k maketovosti. Na některé auta by jste prostě nemohli namontovat kolečka zabroušená na 19mm. Podívejte se na některé naše modely jak jsme je těmi malými koly zohyzdili. I já mám takto upravená auta ale prostě se mi to nelíbí.
I já se rozhodně nechci vracet ke krabičkovým autům, snažím se, pokud mi můj finanční rozpočet dovolí, využívat nejnovější součástky. Jenom jsem tu nadnesl nějaká omezení k prodebatování.
Pavel 128 dne September 22 2011 16:21:49
To Jirka: a u NSR bude zakázán i model z krabičky, třeba Mosler má světlost 0,000... to by bylo strašně složité.
Jirka dne September 22 2011 16:24:42
Tak jak s ním můžeš jezdit po dráze?
Standa dne September 22 2011 16:35:52
Jirko-špatně jsem to možná formuloval,..na jízdní vlastnosti je to samozřejmně nebe a dudy, já jsem myslel pohledově, tak jak to vidí někdo, kdo se kouká na jedoucí autíčko,to na vysvětlenou..
a tamto jak mně došly ty kola je taky pravda a navazuje to na to co jsem napsal.Bylo to v HK na PC, na startu jsem měl pod zadkem 0,8mm a prohnutím šasi to tak rozklouzalo,že když se ty kola ještě ojely,tak jsem téměř nebyl schopen dojet závod.Takže to přesně navazuje nna to ,co jsem napsal,nikoliv mystifikace.
Standa dne September 22 2011 16:37:21
No a ty formulový kola dřív na všech kategoriích taky nebyl žádnej kosmetickej zázrak
Jirka dne September 22 2011 16:43:13
Jo Stando, tak jsem to špatně pochopil, asi jako většina. S těma formulákama mᚠtaky pravdu, byla to hrůza ale prostě někdo z Mostu zjistil, že to jede lépe, tak sis to musel udělat taky jinak jsi neměl šanci a o tom to je. Měli jsme to taky kvůli maketovosti hned zakázat.
Chtěl jsem se tě optat. Proč je u lexanových a maketových kategorií pravidlami udaná povolená světlost? Je to jenom aby se předešlo případnému poškození dráhy, nebo proč? Nemám s tím zkušenosti, tak to nevím.
Standa dne September 22 2011 17:09:21
Ano,jeden z důvodů je taky poškození dráhy...U plasáku nehrozísmiley
Pavel 128 dne September 22 2011 18:48:28
To Jirka: Tak myslel jsem to samozřejmě obrazně, ale když ho dᚠna destičku, tak kreditka rozhodně neprojde. Chtěl jsem tím říct, že by pak měly problém i modely z krabičky. U makety nebo jakékoli stavěné kategorie to asi problém není, když už to ale koupíš s takovouto světlostí tak co s tím? Já si myslím, že komerčka se prostě nerovná maketa i když je to škoda, mám také raději auta co vypadají opravdově i když spíš ve sbírce, na závodech mi to je víc jedno. Co kdybych přišel na závody třeba s autíčky z toho kresleného filmu od Disneye... komerčka to je tutově.
Pepino dne September 22 2011 20:23:15
1) Proč padnul Scalextric? Karoserie musely být utažené natvrdo, originální kola, tím pádem světlost skoro 0,5 cm a výše, Scalextric nic moc hluboké vodítko ... a nakonec to nikdo nejezdil.

2) Pravidla PC se nebudou měnit ani pro rok 2012, jsou od počátku takřka nezměněná.

3) Podle mě do komerček nepatří roubované klece, podvozky od jiných aut k jiným boudám, neoriginální lexanové interiéry a třeba v PC nejsou inserty povinné, protože kdesi jsou pravidla taková, že ozdobné disky (co to je ozdobný disk?) je mít nemusí a nechtěl jsem se hádat, co je a není na disku ozdobného. Boužel ne každý model se hodí pro závody.

4) Vývoj nezastavíme.

5) A si každý jezdí to, co mu vyhovuje a do ostatního nekecá !!! Jak píše Standa výše, s naší generací autodráha vymře.

6) A už jsou a budou pravidla jakákoliv, vždy bude někdo rychlejší než já.
Standa dne September 22 2011 20:43:26
Podle jedné fylosofie , která už teď není tak populárnísmileyhistorický vývoj probíhá ve spirále/to si pamatuju, mám z toho státnici/.....takže já osobně začínám zase jezdit inzerty, jelikož jsem vysledoval,že měkčí varianty gum se méně z hrany odlepujou v discích z inzertama,jelikož je adhezní plocha na hraně k zalití daleko větší... Jirko,vydrž!!!!smiley
vitek dne September 22 2011 20:46:17
Ad1 Myslím, že je to komplikovanější a nelze to napsat v jedné větě. Těch důvodů je víc.

Ad2 To je dobře. Doufám, že o ML budu moci říct totéž. Změna pravidel = konec.

Ad3 Roubované klece dávají možnost dalším autům. Roubování podvozků a kastlí od různých výrobců mi taky vadí, ale už ne uni podvozky. Lexanové interiéry mi vadí - jakékoliv. Inserty - tady jde asi o to aby na autě "nesvítily" hliníkové disky. A na druhou stranu aby se komplikovaně neřešily inserty do např. magneziových disků od Scaleauto. Jinak souhlasím - už vím, že dokonce menšina modelů se hodí na závody.

Ad4 Nezastavíme, ale můžeme ho korigovat.

Ad5 Kdo chce jezdit, tak se pravidlům podřídí. A ty jsou plně v kompetenci pořadatele. Kdo ne, tak má aspoň výmluvu.

Ad6 Zapla pánbůh, že je občas i někdo pomalejší. smiley smiley
Jirka dne September 22 2011 21:38:10
Tak koukej Pepino. Když se tady na webu dva měsíce nic nedělo, tak jsem chtěl rozjet trochu konstruktivní debatu všeobecně ke komerčkám. Do Porsche cupu jsem ti kecat nechtěl a kecat nebudu. Nevím proč vždycky pomlouvᚠKrušnohor a přitom si na něm v životě nebyl. Můžeě si s tímhle webem klidně utřít zadek. Mě už tady nikdy neuvidíš.
vitek dne September 22 2011 21:48:47
Ach, jo. Zbytečně sis to přebral osobně. V pravidelch ML máme jakpovolené zabudování klecí, tak povolené uni podvozky. Ale i ty "ozdobné" disky. A nějak to neprožívám. Na to je život krátký! smiley
Jirka dne September 22 2011 22:03:28
Vítku, přečti si pozorně bod ad 5. Toto byl můj poslední příspěvek.
JMS dne September 23 2011 00:04:27
Jirko, Jirko,
co se urážíš....
Já bych ten bod 5 neviděl jako urážku Krušnohoru!
Navíc 12 lidí v PC v Praze taky není žádná hitparáda.
Je to docela smutné, když je vás 5 a půl a ještě se přehadujete.
V lexankách to není o nic lepší- to si nevybereš
Teda já sem si vybral- spolupráci s Němci, Rakušáky a ostatními cizinci......
Pepino dne September 23 2011 08:36:54
Proti KŠP nemám vůbec nic, napsal jsem, co podle mě nepatří do komerček. Proti KŠP mám pouze to, že je na mě moc daleko. Stejně tak mi vadí v ML podle mě již zbytečné omezení historiků 25tis. motory. Ale na to máme každý svůj názor.

Bod 5 se týká toho, že si prostě každý najde to svoje, co mu vyhovuje, je mu bližší a ostatním se prostě nemá smysl zabývat. Přemýšlet tu nahlas proč je to takto či takto je již jen ztráta času.

Pokud mně něco vadí či chybí, můžu si pronajmout sál, vymyslet pravidla a pozvat lidi. Bude-li to zajímavé, i já osobně rád přijedu páč mám doma asi 50 ks zbytečných autíček, které prostě na PC nevyužiju. Problémem je však, jak toto dopadne (viz Rallye na plastu se 7 účastníky, Favorit závody dvojic v DDM, ITES setkání apod.), takže ani já už nehodlám plýtvat časem na blbosti.

Pokud si u PC s dalšími 10 závodníky vyvětrám hlavu, stálo to pro mě za to a to i v případě, že se PC bude jezdit jen v HK na dřevu (když nebudou jinde dráhy). Někdo si ji vyvětrá sám doma na plastu, někdo s dřevem začne, někdo časem skončí. Ve středu si na ML jedu taky odpočinout a spíš využít čas v autě se Standou na pokec, auta mám tak na druhou polovinu startovního pole a je mi to celkem jedno.
JK dne September 23 2011 10:05:37
Souhlas s Pepou.

ad 1) PS padnul také proto, že zakladatelé byli zpočátku nakloněni neomezenému výběru aut s libovolným tuningem. Později v pravidlech přitvrdili, ale to už všichni mimo zakladatelů chtěli jezdit s auty výrobců podle vlastního výběru. Všichni chtěli jít dál a nevracet se k překonanému... Nechci záměrně uvádět, kdo stál na jaké straně.

ad 2) Každá změna pravidel je ústupek většinou jednotlivcům a jejím výsledkem je jen další štěpení základny. Proč měnit to, co funguje, co je dostupné všem ostatním a co nevyžaduje prakticky žádné finanční výdaje?
Jak jsem psal výše, řada lidí jezdí s jedním autem 3 roky a jsou konkurenceschopní. S klasikem jsem startoval už v roce 2008, odjeli jsme s ním s Květou všechny kombinované vytrvalostní závody a do dnešního dne je (až na pár vyztužených prasklých částí a nezávislou přední osu) v původním stavu. Zvýší se jeho maketovost tím, že bude mít místo děrovaného disku inserty? Je smysluplnější mít nekompatibilní seriál s ostatními nebo seriál, jehož auta mohou startovat ve všech seriálech?

ad 3) Neodsuzuji vestavěné klece ani univerzální podvozky v seriálech, kde jsou dlouhodobě povolené. Na druhou stranu je větší umění rozjezdit auto, které má nějaký handicap, vestavba klece je jen jednodušší cesta. Jen si ještě pamatuji na vznik klubu v Podbabě, kde při tvorbě pravidel ohledně povolených úprav šasi byl u několika lidí odlišný pohled a přijetí pravidel KP znamenalo zbytečný odchod jednoho ze zakladatelů této sekce. Proč měnit třeba pravidla Krušnohoru, když je většina tamních účastníků podporuje a zbytku je to v podstatě jedno? Máte pocit, že by skutečně přibylo startujících?

ad 4) U ž se to tu psalo víckrát - bude se vždy, když někdo z výrobců přijde s novinkou zabudovanou do sériové komerčky, příp. jednotlivec vymyslí v rámci pravidel povolenou úspěšnou úpravu, reagovat změnou pravidel? Třeba i v průběhu roku? Podívejte se na reálné závody - jeden tým s něčím přijde, ostatní po zjištění, že to nejde podle platných pravidel zakázat, okamžitě nové řešení okopírují. Pokrok opravdu nezastavíš.

ad 5) Bylo to možná tvrdá, ale normální reakce a názor jednoho z pořadatelů (!!!) seriálu, tj. člověka, který něco osobně aktivně pro komerčky dělá a dělal. Nebyla tam žádná invektiva vůči jinému seriálu nebo konkrétní osobě. Urážet se je úplně zbytečné už třeba proto, že autodráha není střed vesmíru a hádky stejně nic neřeší.

ad 6) A už jsou a budou pravidla jakákoliv, vždy bude někdo rychlejší než já. Já bych k tomu ještě dodal, že vždycky se najde někdo, komu se na nich
něco nelíbí a každému odpůrci vadí úplně něco jiného. Neexistuje žádná střední cesta.
JK dne September 23 2011 10:57:35
Přidám "konstruktivní" připomínky k návrhům na změny:

1) Omezení váhy modelu, příp. jednotné dovážení
Ukázalo se, že nadhozená hypotéza težkých podvozků se přinejmenším v PC nepotvrdilal. Celková váha např. placky okolo 78g v kombinaci s gumou P6 prakticky vylučuje nadhozenou vizi nějakých fint se supervýkonnými motory.
To ale není důležité - podstatné je to, že při stanovení max. přípustné váhy by nejspíš došlo k úplnému vyřazení třeba Carrery a zúžení startovního pole v podstatě na dva výrobce. Rozdíl jen ve váze karoserie může být až okolo 11 g a to je v plasácích dost. Navíc těžkou karoserii je nutné více dovážit na šasi a tím by váha dále narůstala. Na PC v Podbabě byla třeba nejhezčí historik Carrera Pavla Svobody - ta by v takovém případě už do závodů neprošla. A dělat nějakou tabulku přípustných vah pro jednotlivé modely ve verzích s lexkokpitem a různými typy motorů, identifikovat je při přejímce a ještě je jednotlivě převažovat, považuji za přinejmenším komplikované.
Něco úplně jiného je nařízený způsob dovažování u produktového seriálu. Ale vzpomeňte si na absurdní debatu kolem výběru závaží do slot.it.

2) inserty
Co se bude dělat v případě, že model vůbec žádné inserty nemá a je vybaven už z výroby pouze hliníkovými disky?
Zavedení insertů bude znamenat, že je nutné vlepit (nebo jinak nacpat) do libovolného disku libovolný insert nebo bude nutné použít původní disk a původní insert? Jak má vlastně vypadat insert? Bude možné si ho odlít třeba z dentakrylu podle vlastního vzoru? Co když insert od výrobce neodpovídá realitě, bude to dost maketové (Mosler)?

3) lexanové kokpity
Co třeba s auty, která nemají normální kokpit, ale pouze lexanový (Toyota)? Krušnohor celkem logicky postupně povolil použití libovolného kokpitu do libovolného auta, aby zamezili zúžení startovního pole. Porsche Cup zase má lexan povolený pouze od výrobce modelu - s ohledem na dosažitelnost i cenovou nenáročnost lexkokpitu se nejedná o žádnou komplikaci pro startující. O maketovosti lze možná vést spory, ale trápí to skutečně moc startujících?

4) světlost
Plasák dráhu nepoškozuje, plasák leští smiley...
Když bude mít plasák nulovou světlost, je to a) slyšet a vlastník dráhy nejspíš provinilce zastřelí, smiley zpomaluje ho to, c) bude mít horší jízdní vlastnosti. To platí pro špičkové dráhy typu Podbaby, Pardubic a možná Mostu. U zbytku drah s povrchovými nerovnostmi mu půjde o holou existenci. To, že má plasák v klidu na podložce 1mm světlost ještě nic neznamená, záleží na tom, nakolik je povolená klec atd. Včera jsem se díval na Moslera a plně souhlasím s Pavlem128 - to auto nemá světlost a s černým šasi je střed natolik prohnutý, že by muselo mít u kol tak 2,5mm, aby uprostřed zůstal 1 mm.
Světlost třeba 1mm má možná k modelovosti daleko, ale kolik má vlastně světlou výšku formule a GT? Dříve měly F1 těsnící lišty a po dojetí ošoupané dřevěné dno kokpitu...
Fakt je ten, že nás doteď nikoho světlost moc nezajímala, protože cest jak jí eventuálně snížit je několik a jsou přístupné pro každého bez výjimky. Počínaje offset klecemi, excentry, menšími disky. Jinak jsem nikde ve světě neviděl, že by v nějakém seriálu řešili světlost.

Dál už mě nic nenapadá, ale určitě se dá říct spoustu pro i proti. Mě osobně by zajímal názor třeba Květy nebo Metrase.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
08
08
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 14
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio