AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 22:03:59 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Nákup z "druhé ruky"
 
OstatníChtěl bych se s Vámi podělit o svou zkušenost s nákupem autodráhových modelů z druhé ruky. Aby to nebyl jen subjektivní pohled náročného sběratele, tak svůj názor připojil i můj kamarád, který modely posuzuje převážně z hlediska jízdních vlastností a na nákupu byl se mnou.

Před třemi týdny jsem na internetu zaregistroval inzerát ve znění: … „Nabízím k prodeji více aut výše uvedených značek ….. (nejen ta, co jsou na přiložených obrázcích - cca 30 ks), aut jsou převážně jen vyzkoušená a jako nová včetně orig. obalů.“ … Pro úplnost dodávám, že požadované ceny byly od 750,- do 1150,- Kč, no tak si něco nekupte, navíc se slevou při nákupu dvou a více aut.

Prodávající nabízel značky FLY, Scalextric, Carrera, SCX, Ninco, Revell a další. Zajímal mne pouze FLY, od kterého mi stále ještě chybí jedno auto. To mezi nabízenými samozřejmě nebylo, ale znáte to. Za ty ceny si koupíte i to, co vlastně nepotřebujete, no a navíc ta sleva. Prostě měl jsem v plánu si koupit čtyři auta a kamarád taky.

V nabídce byly dva sběratelské kusy FLY, které dávno nejsou na trhu a jeden tak napůl sběratelský, který se už pár let také neprodává. Pán mi modely odložil a já se těšil až mi v pátek odpoledne skončí poslední jednání a já si své nové „miláčky“ osobně vyzvednu.





Původně mi je prodávající chtěl poslat poštou, s čímž jsem nesouhlasil. Nakonec přikývl, že chápe, že sběratel chce zboží vidět. Tak jsem si začal zboží prohlížet a nevycházel jsem z údivu. Převážná většina aut byla jetá, z nichž některá silně. Dokonce měl jeden Saleen „ubroušené“ deflektory. Takovou úpravu nemohla způsobit žádná dráha na světě. Některé krabičky byly odřené nebo i prasklé. Mé nadšení rychle opadalo. Co mne však zarazilo nejvíce byla skutečnost, že i těch několik nejetých aut od FLY co mne zajímaly (některé jsou i ze současné nabídky FLY) mělo jednu zásadní vadu. Všechny měly poškozený tampónový tisk. Něco už jsem v tomto oboru viděl, a tak mohu konstatovat, že se nejednalo o poškození provozem, ale o výrobní vadu, kterou bych u normálního obchodníka okamžitě reklamoval. Ze zkušenosti vím, že se tyto vady někdy vyskytují a prodejci tyto kusy potom vyprodávají za „AKČNÍ CENY“. Dále se u některých aut vyskytovaly patrně nedávno odstraňované cenovky.

Nakonec jsem si jedno auto vzal, byl to kus, který není a nebude. Vypadal, že má nepoškozený lak, což jak se doma ukázalo nebyla pravda – opět výrobní vada na tampónovém tisku + krupice pod lakem. Ale budiž, chtěl jsem ho, mám ho.

Při prvním telefonickém kontaktu jsem se prodávajícího ptal, odkud modely pocházejí – zda z ciziny nebo byly koupeny u nás. Přisvědčil, že od nás. Tím nemyslím nic zlého, také si občas nějaký model koupím v zahraničí, nebo se tam leckdy objeví něco, co už u nás není a je to výprodej. Ale vždy koukám na kvalitu, aušus jen kvůli ceně nikdy neberu, by se tam dá koupit levně.

Ptal jsem se několika prodejců, zda modely pocházejí od nich – u sběratelů FLY to tak většinou bývá. Já mám potom alespoň jistotu, že auta jsou v pořádku. On však o panu XY z města Z, od nějž modely má údajně nic nevěděl. Z Brna od ILPE prý ne, z Ústí také ne, nakonec že prý z Prahy. Od pana Řebíčka? Také ne. Já jiné prodejce FLY neznám a on si nemohl vzpomenout. Je to jedno.

Proč tady tohle všechno píšu? V žádném případě si nechci stěžovat, že jsem si koupil auto s vadou laku a tampoňáku a všiml jsem si toho až doma. To je moje věc. Chci jen upozornit další potenciální zájemce, SBĚRATELE, aby byli při těchto nákupech velmi obezřetní. Přijde mi, že někdo nakoupil auta v bazaru a nabízí je jako nejetá nebo mírně jetá. To je rána pod pás. A navíc je do toho přimíchána i druhá jakost. POZOR, za dobrého světla si řádně prohlédněte, co kupujete. A ještě po roce nemáte překyselený žaludek při pohledu na jinak zdařilý model.

Za těch 1100,- Kč bych mohl být spokojený. Ale tu pětistovku bych za nepoškozený model určitě připlatil. Ale on už není na trhu, a tak jsme zase na začátku u „druhé ruky“.

P.S. Nakonec jsem anoncovanou slevu za odběr dvou a více aut, která jsem zaplatil, nedostal.

Tuto část napsal:
LS

Pokračování: Tak poslyšte první dojmy ze Saleenu

Jedná se dojmy druhého „šastného nákupčího z druhé ruky“, který si na inzerát koupil na zkoušku svůj první model FLY A 265 Saleen osazený motorem FLY Racing. Nebo se jednalo opravdu o zkušební model za pouhých 900, - Kč, tak o sběratelské a estetické hodnoty v tomto případě tolik nešlo. Zde je jeho autentická výpověď:

Přestavěl jsem digitální dráhu na klasickou, posadil tam Masserati MC12 a Astona - chvilku jsme pojezdili a změřili časy. Měl jsem k dispozici tři drivery – Já (autor – muž skoro 40 let), David (11 let) a kamarád (30 let), který naposledy jezdil jako malý kluk s drahou ITES (jestli si to správně pamatuji) jak kdo jezdil porovnejte v tabulce.

Pak jsme na dráhu posadili Saleena. Po prvním opatrném zmáčknutí "plynu" jsem si říkal, krucinál co je to za lenochoda. Než se to rozhýbalo, no prostě hrůza. Pak jsem dorazil na rovinku, (3.5 m), oselil se a zmačknul plyn na plno. To mi vyrazilo dech, Saleen vystřelil jak raketa. Pak chvilku trvalo bez jsem si zvyknul na jeho chováni. Všechny modely od Scalextric, na které jsem zvyklý, jsou jemnější na ovládání. Akcelerace je u nich mnohem plynulejší. Absolutní rychlost u Flye je ale nesrovnatelná. Jen jsem ještě nenašel vhodnou rychlost v technických pasážích. Buď jedu příliš rychle, nebo zase na Scalextric nestačím, i když ani zdaleka nejsem na limitu přilnavosti. Nižší rychlost v technických pasážích není horší směrovou stabilitou Flye, ale spis nezvyklým průběhem výkonu v závislosti na zmačknuti plynu. Možná to chce víc citu, nebo pokročilejší ovladač.

Pod dojmem ze Saleenu jsme nakonec na dráhu postavily MG Lolu. Doposud nejrychlejší auto co máme a s tou jsme nakonec dosáhly lepši časy než se Saleenem. Sice i Lola na rovinkách mírně zaostávala, ale perfektní stabilitou to dokázala dohnat v technických pasážích.

Je otázka, co to udělá, až si zvykneme na ten průběh výkonu u Saleena. Chce to proste jen ještě trochu cviku.

Jinak co mne ještě trochu překvapilo na Saleenu, po podrobnější prohlídce jsem si všimnul trochu vůle v uchyceni pravého zadního ložiska, při jízdě se to ale neprojevuje ničím nepatřičným. Jinak jsem zatím nenašel jedinou vadu, a jsem tak šastným majitelem prvního Modelu FLY.

Pořád se ale cítím mnohem lip se sice s pomalejšími, ale na ovládání příjemnějšími Scalextrici.



Řidič A - nezkušený muž 30 let
Řidič B - mírně pokročilé dítě 11 let
Řidič C - mirně pokročilý muž 40 let

V tabulce jsou uvedeny nejlepší časy na 1 kolo z 10 absolvovaných bez předchozího tríninku na trati.

Tuto část napsal:
GM
Komentáře
Jirka dne February 12 2008 23:27:41
Poučné reportáže. Zvláště z té druhé cítím závodivé typy. Pokud jste z Prahy či okolí zajděte k nám do Podbaby a můžete testovat s námi.
Jirka dne February 12 2008 23:31:35
A ještě doplním. Ten pocit z více či méně příjemné jízdy různých autíček se dá odladit ne elektronickém ovladači a to platí stoprocentně i na domácí dráze.
vitek dne February 13 2008 10:59:38
S nákupem podle stejného inzerátu mám jiné zkušenosti. Kupoval jsem McLaren F1 GTR FINA od Ninca a Truck Mercedes Benz Atego od GB/Track (fotky jsou v článku). Oba modely mi dorazily na dobírku poštou. Jsou ve skvělém stavu i s nepoškozenými krabičkami.
Ale možná, že jsem měl jen ŠTĚSTÍ.
Tady bych VELMI ocenil pomoc Pepina, který mi vyzvednul, zkontroloval a následně předal Carreru z HK, kterou jsem kupoval přes Aukro.
Pravdou asi je, že takové nákupy bez osobního převzetí jsou, i přes všechny fotky a reference, nákupem zajíce v pytli.
sutor dne February 14 2008 16:30:21
To Vitek:
Neměl jsi jen štěstí, ale původní vlastník (já) prodával modely v perfektním stavu a proto s nimi prodávající asi taky vůbec nejezdil.
Paradox je ten, že já sám jsem si teď od něj kupoval zpět 4 auta, která jsem mu před cca 3 roky unáhleně prodal a to teď už za vyšší cenu než původní a v horším stavu (prostě se s nimi normálně jezdilo).
Ale beru to tak, že mám možnost se svobodně rozhodnout, zda obchod chci uzavřít nebo ne a za jakých podmínek. Má-li člověk vyšší nároky, je jasné, že musí inzerované zboží vidět - riskovat je možné a nutné jen na internetových aukcích.

Problém nízké kvality není jen u zboží z druhé ruky, ale v mnoha případech je dnes možné dostat i úplně nové modely od přímého prodejce v naprosto nevyhovující kvalitě a s vadami již z výroby. Kamarád, který je ryzí sběratel, má často problém si vybrat z deseti nových kusů alespoň jeden bez výraznějších vad - to platí především pro modely od FLY (ale setkal jsem se s tím např. i u předraženého Raceru). Bohužel jsem dosud nezaznamenal něco takového, že by výrobce modely s v článku popisovanou vadou doprodával jako nějakou 2. jakost, vyprodávají se většinou pouze jako dlouhodobé ležáky neby v rámci sezonních výprodejů.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
14
14
Papír na domácí dráze
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 8
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio