AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 21:39:51 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Group C v Hradci Králové
 
Slot.itTeda hned na začátku napíšu, že jsme závod neodjeli, protože žádný vůz pravidlům nevyhovoval. Další věc, kterou chci hned na začátku napsat, aby nedošlo k tomu, že budeme jako hradečáci obviňováni z obcházení pravidel apod, je to, že za celý HK klub chceme do pravidel dopsat k závaží jakékoliv pneu vyvažovací závaží výšky 3 mm a pouze kolmé řezy.

Proč to? Protože po obejití 4 nezávslých pneuservisů jsme např. v HK zjistili to, že kromě zakázaných olověných, se prostě zinkové sehnat nedá. Ano, dá se objednat u velkoobchodů na internetu, ale pokud je v pravidlech, mělo by být běžně dostupné a to v HK není. Všude nabízí pouze to s označením FE, tedy železné !!!

Dále co znamená úprava délky a šířky? Je to řez pouze kolmý, nebo i šikmý úhlopříčně? A není to náhodou i řez do oblouku či vlnovka? Všemi těmito způsoby se dá auto vylepšit a získat trochu výhodu oproti standardním kolmým řezům.

Na druhou stranu jsme se po obtelefonování kamarádů našich kamarádů dostali na dodavatele závaží pro pneu v USA, který nabízí výšku 1 mm. Takže buď to bude hon po co nejnižším, nebo se to prostě specifikuje jasně.

A ještě návod, jak poznat to špatné závaží, jednodušše, pokud se k němu přichytí magnet, je NEPOVOLENÉ.

Zde nabízíme další nepovolené úpravy ze včerejší přejímky (bohužel bez fotek, které jsem si právě omylem vymazal).

David Podzimek:
- Zadní křídlo odlomeno a nalepeno v úhlu generujícícm větší přítlak.
- Přední kola ve vzduchu.

Standa Lakomý:
- Nevyhovující min. světlost 0,7 mm po převodem.
Tady to trošičku rozepíšu. Při použití klece SICH25 (sidewinder offset 1 mm) může nastat tato situace. Standa použil menší typ disků 15x8 (SIPS17) aby se mu snížila světlost. Při použití velkých disků 17x10 (SIPS19) je totiž světlost šíleně veliká). A na tyto disky nasadil standarní pneumatiky 19x10 (SIPT03). Tím pádem se dostaneme na nepovolenou světlost 0,5 mm. Tímto tedy doporučujeme při této kombinaci použít pneumatiky 20x12 (SIPT03).

Láďa Just:
- Chybějící inserty v zadních kolech.
- Motor Scalextric.
- Nepovolený typ materiálu, ze kterého bylo odlito závaží tvaru původního magnetu.
- Chybějící krytky na podvozku, které vyplňují prostor pro Anglewinder klec.

Pepa Vích:
- Přední kola se nedotýkají dráhy (zapříčiněno pouze vystouplými kartáčky).
- Použití 2 originálních magnetů jako závaží v kleci (nebylo dosud vyjádřeno, zda je či není povoleno).
- Při použití svítícího kitu (který není pro SLot.it vyžadován, ale je třeba pro 24h Brno) nelze auto pořádně dovážit, protože se závaží do auta prostě nevejde. Pokud se dá pod destičku svítícího kitu, ta se zvedne a tlačí na osu předních kol tak, že jsou kola nad dráhou.

Znovu opakuji, neberte toto prosím jako nekonečné vymrzování, pouze chceme pomoci vám všem v tom, abyste při přejímce nezjistili, že vᚠvůz nevyhovuje !!!
Komentáře
Honza65 dne March 20 2009 08:11:11
Pepíno promin,ale řešit tvar závaží,no to je dost silná káva.V Mostě mame k dispozici pro všechny co jsou v klubu pás olova o tloušce 1.2mm a každý má možnost ustřihnout si kus a vytvarovat si ho tak aby ho mohl vlepit do auta.předni kola ve vzduchu no to by být nemělo,křídlo generující větší přítlak-tak tomu jsem se zasmál.Světlost-určitě je třeba dát nějaké minimum,ale není to až tak rozhodující(ja mám pod Jaguarem XJR9 2mm).Jiný motor -tak to je jasně dané,zrovna tak ty inserty.No chtěl bych se někdy v budoucnu zůčastnit PC a byl bych rád kdyby se zároven s tím jel slot.it tak doufám že se vše vyřeší ku spokojenosti a funkčnosti závodů.smiley
Pepino dne March 20 2009 08:25:12
Honzo, taky standardně použivám olověné závaží ještě nižší velikosti (plát ze dvěří na rentgen v nemocnici). Teď jde jen o to, zda striktně PNEU a striktně OLOVO a ZINEK.

Samozřejmě nejideálnější je to, DOVAŽ SI JAK CHCES A ČÍM CHCEŠ, což je i v Porsche Cupu. Ale Tom chce PNEU, tak řešíme pneu. Tvar je prostě další varianta uvedeného a opět výraz DÉLKA a ŠÍŘKA může být každým chápán jinak. A šikomo seříznuté samozřejmě dostaneš i do míst, kam ani čtverec a ani obdelník nedostaneš.

Prostě jen nechci zažít (po "scénách" ve dvou mnou navštívených závodech) další nesrovnalosti a opakuji, taky jezdím jen pro zábavu.

Nevím, zda jsem to už psal, ale příští týden jedu na FARO CUP a po přečtení pravidel a komunikaci s nimi, jsme opět našli další nesrovnalosti, které jsou chápány každým odlišně a jsou zásadní (karoserie a motor).
Standa dne March 20 2009 08:47:47
Ja to shrnu do jedny věty: model dovážený jiným materiálem,než je v pravidlech specifikováno, a bez čitelného gravirování na horni ploše závaží/určující použitý materiál/ neprojde přejímkou.
Standa dne March 20 2009 08:50:08
Jo a to křídlo,testovali jste to?My jo ,tak víme o čem mluvíme!
kmasita dne March 20 2009 09:01:29
Tohle je taky tvrďárna...."Chybějící krytky na podvozku, které vyplňují prostor pro Anglewinder klec."
Pepino dne March 20 2009 09:06:04
JJ, Květo smiley
Pravidla, sekce PODVOZEK ... není povolena žádná redukce váhy ...
Prostě jsme jen udělali fyzicky přejímku dle pravidel smiley
kmasita dne March 20 2009 09:10:40
Mně spíš překvapuje že nikdo neměl třeba vybroušené blatníky protože to sám mám abych mohl použít větší kola ( PT03 ) které jediné se nemusí přilepovat. Pokud budu chtít jet musím koupit nové auta ?
sutor dne March 20 2009 09:21:58
Honza má pravdu a psal to tady i Jura - vázat dovážení zrovna na pneuzávaží může znamenat pro spoustu lidí komplikaci a navíc se to pak dál rozvíjí na absurdní debaty okolo tvaru řezu (kolmé řezy vůči čemu?) a cejchování. Proč tam konečně nenecháte jen to vymezení materiálu?

Jinak některé zjištění při přejímce moc nechápu (motor Scalextric, odlévaný magnet) - je vidět, že míra kreativity v HK při výkladu pravidel je opravdu na úrovni. Budeme se muset asi taky víc snažitsmiley...
sutor dne March 20 2009 09:24:53
To Květa:
To si piš, že nás s vybroušenými blatníky Pepino zařízne. Zase budeme muset dětem utrhnout trochu jídla od pusinek a zdvihnout prodejcům tržbusmiley.
Pepino dne March 20 2009 09:32:41
Mladej Láďa šel do závodu víceméně s autem, se kterým jinak jezdí PC smiley
Pepino dne March 20 2009 09:33:41
Jj, zaříznu smiley
Já mám Květo na P956 pro PC velké disky a 19x10 pneu a do blatníků se vejdu.
Standa dne March 20 2009 09:35:18
Tem motor Scalextric,to je jasné,to je tzv.zkouška ,co na přejímce vydržej. A to odlévané závaží dle orig vzoru?No to proto,aby bylo amagnetické,zejména u SW a 13d motoru,s již tak zoufalými magnety,dojde při jeho obložení relativně silnými trakčními magnety k totálnímu rozhození magnetického balancu motoru+ještě je magneticky brzděna zadní osa.
kmasita dne March 20 2009 09:36:01
No Pepíno ty pravidla nevymýšlel je to přesný přepis od TZ. Je masochista i na sebe "Přední kola se nedotýkají dráhy (zapříčiněno pouze vystouplými kartáčky)" tohle bych vůbec neřešil.....
Standa dne March 20 2009 09:37:41
A ten řez,seřízni si závaží v 15 stupních,a ne v 90 a uvidíš.
sutor dne March 20 2009 09:54:29
To Standa:
Právě proto jsem to psal - jedna věc plodí další varianty úniků a debat okolo nich. Už to vcidím, že takhle se bude debatovat okolo zapuštění závaží do děr po magnetech apod. Zatím jsme to jezdili pro zábavu, teď z toho bude najednou F1.

Je to pořád dokola, nakonec by snad bylo nejlepší povolit dovážení uvedenými materiály v libovolné síle pouze v prostoru do 25 mm okolo osy vodítka - bylo by po dohadech a vše snadno měřitelné.
liberec dne March 20 2009 09:59:15
Tak pánové, naviděnou za dva či tři roky, až si ujasníte pravidla ve všech pohárech, které chcete jezdit. Dospívám do stádia, že nejnormálnější pravidla jsou v krušnohoru a ve scalextricu.
HWSlot dne March 20 2009 10:02:37
Je to pořád dokola, nakonec by snad bylo nejlepší
.......vrátit se tak cca o dva,tři roky z5. Postavit si doma Ites a jezdit jen DOMÁCÍ AUTODRÁHU s pár sousedama a jejich manželkamasmiley
Standa dne March 20 2009 10:15:34
Honzo,mᚠsamozřemně pravdu,ale pravidla jsou daná,a ten požadavek našeho klubu na specifikaci řezu a výšky je jasná,a v podstatě všechno ostatní eliminuje,To zapouštění je samozřejmně nesmysl,to je práce s výškou materiálu.My chceme jenom zamezit diskutacím po závodě.
kmasita dne March 20 2009 10:27:21
Kluci nedovedu si představit jak řezat to titěrné závaží pod úhlem 15stupňů.
Standa dne March 20 2009 10:38:40
Upneš to do frézy ještě v celým bloku.
Standa dne March 20 2009 10:41:47
Nebo nalepíš na podložu,a pak utrhneš, atd.......
sutor dne March 20 2009 10:47:55
Začínám na to vše mít stejný názor jako Tom a Ivan. Ještě, že mám i jiná hobby.
Standa dne March 20 2009 10:49:56
No a tohle modelaření by zrušil ten kolmý řez.!
Pepino dne March 20 2009 10:55:42
Ok, nechme toho.

Vše kromě závaží je jasné, počkáme na Tomáše a pak a se každý zařídí po svém. Na PC v Nové Pace se Group C dle pravidel Slot.it od T.Z. pojede, na výše uvedené bude zaměřena kontrola.

Během celého dne bude k dispozici u mě oficiálně měřicí technika (šupléra, destička, tyčka 0,7 a 1 mm) pro kontrolu vašich vozů před přejímkou, abyste měli prostor pro případné úpravy.

Jak jsem psal u PC, bude on-line přihlašovací formulář pro PC vč. Group C.

A přeji všem příjemný víkend, jak jinak než s autodráhou !!! Mě čeká další část krajiny pro domácí okruh.
kmasita dne March 20 2009 11:39:56
No Stando i tohle by se dalo řešit podle stávajících pravidel přeci pokud někdo sfrézuje závaží pod ůhlem 15 st. tak to je podle mně už úprava výšky (a jasná záměrná levárna). Na druhé straně když to ucvakneš kleštěma tak tam většinou je většinou taky šikmá ploška která tam vznikne jako otlak od kleští atd. Je jenom na rozhodčím aby ty dvě věci od sebe při přejímce zásadně oddělil a ty první nepustil do závodu. Myslím že to nebude problém. Pepíno je trochu v jiné situaci než TZ jelikož ty pravidla nepsal. Alespoň v mých očích má stejně jako většina ostatních obraz poctiváka kterého by spousta podvodů ani nenapadla a proto se snaží striktně držet napsaných pravidel. Myslím že Až se pojede opravdový Slot.it cup tak TomᚠZedníček (jako promotér) udělá první přejímku hodně podrobně (stejně jako to udělal Pepíno) a ty "sporné" věci rychle utne. Ty pravidla bych osobně taky trochu upravil sám ale vím že jenom proto aby lépe vyhovovali mé osobě. Přesto si myslím že jsou napsané hodně dobře. Tomᚠnení nějaký zelenáč který se dá jen tak lechce ošálit. smiley Mrzí mi že spousta z Vás Slot.it cup zatracuje už předem (četli někteří z přispívajících vůbec ty pravidla?) a to prakticky jenom díky této diskuzi která podle mne nevypovídá vůbec o ničem a na to kolikrát nesmyslné tlachání jste si už taky mohly zvyknout smiley Přeji hezký den a hlavy vzhůrusmiley
Standa dne March 20 2009 12:34:14
Poslední příspěvek.Ano mᚠpravdu,je to jasná levárna,ale bavíme se o tom proto tak záměrně,aby to někoho nenapadlo,vzniklo to u nás v klubu při diskuzích nad pravidly.Ono za 32let ježdění RC a SRC jsem zažil opravdu mnoho,Toto jsou jenom zkušenosti.Jsem přesvedčen že T.Z. se k tomu postaví citlivě a logicky,a že ve finále to bude tak,že např.15stupňů nebude nikdo řešit.Ale taky vím co jse stane,toto je specifikace pravidel spíš SRC,než plastikářů,kde je minimálně 1/3 na ústní dohodě.TOTO JE VYŠŠÍ FORMA.Na přejímku v NP seurčitě dostaví jedinec,který bude mít závaží z Krušnohoru/zdůrazňuji ,nic proti němu/ a bude překvapen že neprojde.Proto to záměrně ženeme "ad absurdum".Aby to bylo jasný.Všimni si např.nenápadné věty od Pepína: že bude k dispozici oficiální měřící technika pořadatele.Proč:někdo neprojde,začne se hádat že máme měrkyblbě a nakonec začne vyžadovat certifikaci šuplery z metrologického ústavu s kulatým razítkem.Pozor,toto jsem již několikrát zažil i na mezinárodní ú-rovni.Proto je lepší mít v pravidlech o dvě věty více,a neholedbat se tím že jsou geniální tím že jsou na jednu A4/nekritizuju pravidla Slot-it/,to je jenom příklad.Krušnohor je uzavřená komunita,kde si všechno řeknou,PC má širší rozptyl,mnozí z účastených berou informace jenom odsud,proto nevadí ztratit pár slov předem.Tím končím.
vitek dne March 20 2009 13:01:52
Na první pohled to vypadá jako, že se řeší prkotiny. Ale uvědomme si, jak precizní jsou pravidla lexanek (název pro jednoduchost) a jak dlouho a bolestivě vznikaly. A řeší v detailech např. i velikost přítlačného křídla, o losování motorů nemluvě.
Tzv. debaty o pravidlech patří ke každé modelařině, kde se snaží modeláři soutěžit za rovných podmínek. A daným pravidlům se buď lidi podřizují a nebo ne a tvoří si vlastní a vlastní kategorie a soutěže etc. Že to s sebou přináší zlou krev je jasné.
Tady se taky bavíme o tom, jak zprovoznit v zásadě hračku určenou ve valné většině případů na plastovou dráhu pro ježdění na dřevěné dráze. A tady třeba i to promílané dovážení není takovou prkotinou.
Další věc. Pro C od Slot.it jsou určeny jen černé klece na motor, šedobílé, tzv offset jsou určeny pro vozy GT a mají rozdílnou výšku o 1mm. I to může být důvodem, proč někomu nesedí kola v daném modelu. A taky je offset nepovolená klec - viz. Pravidla Držáky motoru - věta první (tak to vidím já).
Honza65 dne March 20 2009 13:34:10
No jen si tak říkám,až se rozjede slot.it seriál kam v historikách konkrétně Ferrari 312PB nacpu originál závaží.(mimo magnetů v kleci motoru)tam mi to je na ..... .
kmasita dne March 20 2009 13:40:22
Vítku přečti si ještě jednou ty pravidla původně jsem si to myslel taky. Tady http://www.slot-it.com/Download/news_2008_2.pdf je k několika autům ta tabulka které klece jdou použít. Stando doufám že nebudeme muset časem jezdit na závody s právníkem. smiley Doufám že na ty situace co popisuješ nedojde...smiley
Pepino dne March 20 2009 14:10:30
OFICIÁLNÍ ZMĚNA PRAVIDEL:
Je povolenou pouze vyvažovací těliska ZN výšky 3mm a to tak, ze k dovážení jednoho modelu lze použít max. 20g v libovolné kombinaci z těchto tělísek.

Tělíska musí zůstat v původním tvaru, nelze je upravovat a musí být nalepeny na oboustranné pásce (páska může být neoriginální).



Přesné znění bude brzy zveřejněno !!!
Petr L dne March 20 2009 14:40:33
Tak pánové, ve vlastním velmi vzácném volnu kdy se konečně občas uthnu a jedu si někam zajezdit abych se pobavil se opravdu nemíním zaobírat takovu kravinou jako úhel řezu nebo výška závaží. Na to mám opravdu volného času málo. Takže vám držím palce, užijte si to.

Jo a na okraj, v pravidlech je psáno:
"Disky musí být standardní, žádné vrtání nebo jejich dodatecné odlehcování není dovoleno.
Jsou povoleny disky pouze originálních velikostí, tedy nijak rozmerove upravovány."

Předpokládal jsem, že je hlavně myšleno, že se použije původní rozměr od výrobce a kreativita je ve zvoleném typu materiálu, ne, že se bude měnit velikost disku. To je myslím daleko větší problém, než výška závaží, protože změnou průměru disků se mění světlost a i jízdní vlastnosti modelu. Ovšem to asi nikomu nevadí a řeší se tu jak řezat závaží a jak má být vysoké. To fakt nechápu. A hlavně by mne zajímalo, jak do většího, nebo menšího disku lze použít originál insert, když ten se vyrábí pouze na originál rozměr disku a jak toto projde přejímkou.
Pepino dne March 20 2009 14:45:12
Petre, nejak nechapu tvuj vyse uvedeny vyklad pravidel?
Podle me je tam napsano, ze proste jezdis na SLOT.IT (Al, Mg, Pl) discich s inserty a nesmis na ne sahnout.

Ale jinak si to samozrejme radi uzijeme.
Tomnem dne March 20 2009 15:32:12
No pánové nevím,nevím.Kam se vytratila radost z ježdění.Připadá mi to jako hledání problémů za každou cenu.Závaží jsou vyřešená,teď ještě určit uhel nastavení křídla.A jakou teplotu můžou mít pneumatiky?Je to ještě vůbec o komerčkách?smiley
Pepino dne March 20 2009 15:52:17
Tome, radost tu porad je. Bohuzel lide do jednoduche diskuze o zavazi zanasi dalsi nesmyslne veci a v pravidlech hledaji i to, co tam neni nebo naopak hledaji to, co tam normalne je.

Nezlob se, ale stejne tak tvoje narazka, nyni se tu zacne resit kridlo, pricemz je jeho uhel proste dam dirama na uchyceni v karoserii a tim, ze se nesmi nic delat z karoserii. Zmena uhlu jednoznacne prinasi vyssi rychlost (odzkouseno), ale v pravidlech je to proste vymezeno.

Na jednu stranu lidi nadavaji, kdyz se resi pravidla, na druhou stranu nadavaji na zavodech, ze nejsou pravidla dana a dodrzovana.

Co vlastne chcete? Misto, abys jste byli radi, ze zde bude dalsi zajimavy zavod pro zajimava auta a nebudete otraveni tim, ze vam nekdo bude nadelovat 2 s na kole, tak zbytecne vymyslite nesmysly.

Jsou tu pravidla, jestli bude Tomas zavody poradat nevim, my jedeme po PC v Nove Pace dle pravidel, ktere zverejnim o vikendu a taktez podle nich budeme jezdit v HK. Kdo ma zajem, bude vitan, kdo ne, necht si jezdi kde chce, treba i v ........................ hlubokem lese.
vitek dne March 20 2009 15:59:48
Radost se nevytratila. Jen to např. já mám do Nové Paky velmi z ruky a dojet a dozvědět se, že je auto mimo je dost drahý špás. Takže pečlivě a v klidu sleduji kam to doběhne.
Kluci byli naštvaní jen když jeli na Scalextric přes Prahu.
Já už teď vím, že nalepené olověné závaží 2,5 g je mi na h... a budu ho muset pracně urvat a sehnat Pepinem zmíněné kusy.
Ale je MNOHEM lepší, že to vím teď a ne v Nově Pace.

To Květa. Já vyšel z katalogu Slot.it, kde je Offset 1mm pro vozy GT-LMP - CH24, CH30 a CH26 a kdyžto pro Group C je CH13, CH29, CH18, CH03 a CH15. Originální pravidla jsou jen pro úhlové uložení motoru. Na Tvém odkazu je to trochu jinak.

Jinak Vás mohu pánové ubezpečit, že tato debata je stále vedena velmi korektně (zkušenosti odjinud mám MNOHEM HORŠÍ) a myslím, že snahou všech je domluvit se a ujasnit si. Takže třeba i Standovu debatu o závažíčkách neberu jako prudění. Ono je fakt dost blbý někam přijet a uslyšet: "Bohužel, ale nesplňujete .....
Petr L dne March 20 2009 19:30:41
Pepino, došel jsem k tomu jednoduše. Přečetl jsem si pravidla a Tomášův příspěvek na dané téma a měl jsem radost, že se konečne našel systém závodů, kde nebude furt někdo řešit a prudit, protože bez zásadních úprav auta nejedou, nebo jedou jen některá atp. a že bez spec. dílů to nejde a ty nejsou běžně, neustálé vyjímky viz kauza s lexanem v kokpitech u vás v Hradci atd.atd. Z toho mi jasně vycházelo, že díky tomu, že Slot.it jsou slušně jezdící modely, nechají se tak jak jsou a rozhodne, kdo bude mít lépe odladěné vůle, převod, rozložení váhy a cit v ruce. Skousnul jsem i to, že white kit je potřeba stříknout na bílo, i když jsem přesvědčený, že třeba P956 v modré Shiesser má základ, také nelakovanou modrou kastli s potiskem pruhů a tak stavěné auta bude díky lakování v nevýhodě, raději se ani neptal, jak bude kdo kontrolovat jestli černá na kokpitu je původní lexan, nebo černý lak abych nebyl za debila a nedal zase možnost dopňovat pravidla o nějaké šílené upřesńování.
Naplánoval jsem si koupit nová auta a pěkně je pečlivě opečovat a hurá jezdit v pohodové atmosféře, protože máme všichni stejný materiál, tak co řešit.
K mému údivu opět ti stejní, kteří zanesli do závodů komerček to věčné upřesňování a opečavávání různých detailů a hledání skulin a jiných cest a přinesli do komerček móresy odjinud o kterých se tady ještě nedávno mluvilo jako o tom, co si sem nechceme nechat zatáhnout, celou jistě dobře míněnou záležitost překlopili v okamžiku směrem, který moc klidu a pohody nevěstí.
Když se podívám na ježdění ještě nedávno, byla to spíš společenská událost, pravidla víceméně rámcová s jakousi obecnou akceptací výkladu. Přejímka v klidu, závody perfekt. Teď abych si pořídil brusku s úhloměrem na závaží, olovo co mám ve všech autech stejné hodil do koše a šel někam shánět jakási autorizovaná závaží, která leckde budou vadit nebo místa je vždy nejméně tam, kde závaží má být a ještě mi je bude furt někdo přeměřovat. Maketovost stejně bude v háji, protože každé auto bude mít jiná kola než originál a inserty co do nich nikdy nepatřily, jenom proto, že tam nějaké být musí.
A kde je ta radost? Kde jsou ty silné hlasy o ježdění čistých aut z krabičky a nespravedlnosti ostatních pravidel?, Vždy se to řítí zase někam, bůhví kam.
Marian dne March 20 2009 20:13:01
Ccc... je s podivem, jak par prispevatelu nepochopilo myslenku pravidel. Ja jsem rad, ze jsou pravidla, alespon vim co nemuzu, a tim i vim co muzu. A pravidla pak vedou i k omezeni investic, protoze je jasne co je dovolene a co ne.

Navic, kdzy to funguje v Italii, UK, Nemecku, Spanelsku, Rakousku ... tak zrovna v Cechach to nema fungovat? Drzim palce, at se serial Slot.it rozjede. Tomas Zednicek, Pepino nebo i Standa (a to budte radi ze do toho nekeca Lada) to mysli dobre.

Mne jen vyhovuje ze je zavazi standardizovane. Vim pak, ze kam ho nevlepim ja protoze se nevejde tak ho nevlepi nikdo. Co je na tom spatne?
HWSlot dne March 20 2009 20:20:55
Mne jen vyhovuje ze je zavazi standardizovane. Vim pak, ze kam ho nevlepim ja protoze se nevejde tak ho nevlepi nikdo. Co je na tom spatne?


V tom případě mi připadá zcela, ale opravdu zcela zbytečné autíčka dovažovat.smiley
Lada64 dne March 20 2009 20:23:30
Vážení přátelé,
Tecnická přejímka a návazně tento článek vznikl jako snaha o představení aut postavených podle pravidel nově vypsané kategorie.

Kolegové se snažili o přestavbu aut přesně podle pravidel a tady chtěli poukázat na možné problémy při jejich stavbě.
Ládin (z nedostatku mého času) předložil k přejímce model v povolených úpravách pro Porsche Cup.

Pepíno chtěl tímto článkem nabídnou rady ostatním a Standa s letitou praxí z "lexanek" chtěl nabídnout ostatním své poznatky.

Všechny tyto kroky byly řešeny v celkové pohodě a s úsměvem.
Nikdo nectěl nikoho naštvat a ani prohřešky proti pravidlům nabyly směřovány tak, aby někdo získal výhodu.
Standa dokonce ani své auto nedonesl, protože (jak sám říkal) "Auto zatím nemá podle pravidel".
A ani Pepíno nevytáhl některý ze svých neupravených modelů z vitrýny, aby s ním mohl odjet ukázkové kolo a vyhrát se slovy: "Vždycky jsem chtěl jezdit komerčky z krabičky"

Vše co se včera v klubu událo mělo otevřít možnost shodných úprav pro všechny, poradit všem, co je vhodné a co je zakázané a tím hlavně

ZLEPŠIT ATMOSFÉRU NA ZÁVODECH A TAKÉ PO NICH.

Bohužel, byl tento článek pochopen jinak a tím je vlastně kontraproduktivní.
(Silně se zvýšila návštěvnost stránky na úkor pohody.)

Zkuste se prosím znovu všichni zamyslet nad přínosem tohoto článku, nezavrhujte novou kategorii a ani její účastníky a zkuste sami upravit auto podle pravidel. Podle mě myšlenka odzkoušení této kategorie podle pravidel ze zahraničí je přínosná pro nás všechny, proto si Pepíno zaslouží pochvalu za její propagaci i za ukázku možných chyb při úpravách modelů.
notes dne March 21 2009 06:50:11
Pepino,kdyz to ctu asi by bylo opravdu nejlepsi,aby se jezdilo s auty s krabicek,bez zavazi a cehokoliv jineho. Jedine tak se tu nebudou resit ptakoviny. Tak jak auto je po rozbaleni,aby jelo zavod-kdyz pojede blbe,pojede blbe vsem. Zkoumat jake jsem koupil zavazi,to me fakt nebavi,magneticke neni,nebudu hledat znacky,co ktera znamena. kdyz uz jste dovazovani povolili,melo se nechat libovolne,takhle je to na nic. No kdyz to tak sleduju,alespon budu mit vice casu na ryby,obcas se svezu u T.H. a obcas se prijedu podivat na par lidi kolem komercek na nejaky zavod,jak je to zase v pohode. A az bude, pojedu zase na zavody,takhle pokracuji ve stavbe aut na krusnohor a navazovani novych montazi na ryby smiley Jak jsem psal jinde,az bude na zavodech atmosfera,jako byla na prvnim zavode PC u Pepina,zase me to bude bavit smiley
Pepino dne March 21 2009 09:30:49
Lado (notes), problem je v to, ze spousta lidi celou tuto diskuzi nepochopila a treba si spatne precetli ty pravidla. Zadne LIBOVOLNE zavazi tam nikdy nebylo, bylo tam neco, co nebylo jednoznacne a mohlo dochazet k diskuzim (hadkam) pri prejimkach, proto jsme za HK tlacili na T.Z., aby to bud povolil zcela libovolne (dej ci tam kolik chcec cehokoliv) nebo specifikoval. A ten to ted vzhledem k prispevkum SPECIFIKOVAL. Nevidim v tom zadny problem. Kazdy ted vi co muze a jak pise Vitek, nemusi jet 250 km nekam, kde ho pak vyhodi.

Jak pise Marian, vsude se to jezdi (sice na plastu) bez problemu, jen v Cechach proste musime mit problemy s cimkoliv.

Kazdeho volba, zda na zavody pojede nebo ne. Ja osobne budu jak na Scalextricu ted v HK (3.4.), tak v Nové Pace na PC (18.4.) a pojedu tam i Group C dle pravidel zde zverejnenych. Stejne tak vetsina kluku z HK a myslim ze ta pohodova atmosfera vznikne prave proto, ze vsichni vedi, co maji delat.
vitek dne March 21 2009 09:36:18
Souhlas s Pepinem.
Jen stále čekám na vyjádření pořadatele Scalextricu jestli se (bez ohledu na body) v Hradci pojedou ve všech případech i 3.
Petr L dne March 21 2009 10:01:02
Pepino, v pravidlech bylo:


Závaží muže být pridáno pouze uvnitr vozu a musí být bezpecne zajišteno lepidlem nebo oboustrannou páskou. Jako závaží
lze použít pouze olovená nebo zinková vyvažovací telíska, používaná pro vyvažování kol v pneuservisech. Muže u nich být
zmenšena délka a šírka, nikoliv výška. Jiný zpusob dovažování není prípustný.


Nechápu proč to tak nemohlo zůstat , vývoj okolo a výsledek procesu je modelový příklad toho, jak se dá vše zbytečně zesložitět, jenom proto, že se někomu nelíbí, že by někdo mohl sehnat nižší závaží a přez to se vejít do pravidel. A diskvalifikovat model kterému chybí ty dva mikrokousky plastu na podvozku, to fakt myslíte vážně? Kde zůstal zdravý rozum?
Lada64 dne March 21 2009 11:45:47
Asi to sem až tak úplně nepatří, ale když už se Vítek zmínil:

Počet startujících v jednotlivých kategoriích a skupiách by se dal odhadnout podle internetových přihlášek před závodem. Pepíno už na tomto systému pracuje na Porsche Cup, tak při disciplinovanosti většiny účastníků bude možné dopředu odhadnout, jaké je obsazení a snad i počty vjednotlivých kategoriích.

Píšu tento dotaz do téma poháru Scalextric.
Petr L dne March 21 2009 12:18:12
To Marian> předpokládám, že jsi originál pravidla četl a tak jistě víš jak jsou striktní, ale z druhé strany mají logiku a proto jim to funguje.
Ta naše diskutovaná varianta byla měkčí, pokud by zůstaly tak jak byly a zabránilo by se tomu pekelnému štourání a rozesírání, nebyl by problém a bylo by to krásné.
Tomnem dne March 21 2009 13:54:38
Závaží podle upravených pravidel se dají sehnat na http://www.master-shop.cz/samolepici-zavazi-zn-60-g-zbozi-70608.htm
vitek dne March 21 2009 14:19:58
Obejdu si u nás pár pneuservisů - to se musí dát sehnat i jinde.
To Lada64 Mně nejde o počet v kategorii, ale aby to nedopadlo jako v Praze, kdy soutěžícím řeknou, že se trojka nejede, oni se sbalí atd. Nehledě na to, že stejně jako ve velkém automobilovém sportu mohou jet auta různé kategorie stejný závod, ale hlavně jedou na svou třídu - viz. LM a GT1, GT2, LMP1 a LMP2. Podobně v rally.
Standa dne March 21 2009 15:42:16
to Petr .L -jak si myslíš,že by dlouho trvalo,než by někdo přišel na to,že závaží je možno seřezávat našikmo,cpát ho někam pod motor a podobně????Laďa 64 ma proti mně KRIMI-SRC minulost ani ne na "tejden podmínky", a přišel na to téměř paraelně.Ti ostatní by na to přišli max po prvním závodě.Proto jsme to nakopli rovnou,aby se mohl odbourat potncionálně další podnět na diskutaci o pravidlech po závodech.Nic víc!
Standa dne March 21 2009 15:45:20
Ze slova potencionálně mně vypadlo e,Pepo opravto a tohle vyhoď.dik
Petr L dne March 21 2009 16:33:59
Stando, a co jako? tak by si ho seříznul a nacpal pod motor. Pokud by to bylo ku prospěchu jízdních vastností, tak by to asi v klidu udělali všichni, pokud ne, tak by to nikoho nezajímalo.
Takže teď mᚠsuper neprůstřelné pravidlo, nikdo si nenacpe závaží pod motor a vše v důsledku vede k tomu, že se nedá použít běžně dostupné sériově vyráběné nízké závaží a tak všichni kdo budou mít pod kastlí úzko, tak budou vyšilovat s úhloměrem a řešit jak to udělat. Výsledkem je, že některá auta budou v nevýhodě, protože mají v potřebných místech málo místa a veškerá snaha o rovnost podmínek a pestrosti pole jde zase do háje, protože ti co chtějí vyhrát takový model nepoužijí. Mlátí se to z roho do rohu, každá restrikce plodí vznik dalších ještě šílenějších řešení a ty následně další restrikce.
Stějně tak v PC. Tam zase aktuálně došlo k doplnění antén do seznamu dílů, které nemusí auto mít, zachvíli se někomu rozsvítí a bude tlačit doplnění přídavných světlometu co má leckterý model na střeše a na kastli, pak někomu bude vadit klika na kufru, znak na chladiči a zachvíli mᚠpravidla 2x delší.
Standa dne March 21 2009 16:50:36
Jenomže v ten moment by začla diskutace o tom,kdy už to je úprava výšky,a kdy není a celý systém by byl zas labilní.Proto jsme navrhovali kolmý řez,aby se s tím dalo ještě pracovat.To není výkřik do tmy,to jsme si to promysleli,než to Pepa dal do hlavičky vlákna.Bohužel to neprošlo,tak se nedá nic dělat.Ovšem,že budou problémy se zástavbou,s tím s tebou souhlasím,ale pravidla jsou zřejmně/nevím to jistě/již daná,Každej se poper,jak umíš!
JMS dne March 21 2009 16:54:36
Parádní diskuze o prkotinách, ale jak píše Standa může být nakonec i vyhrocená do krajností s certifikovanou šuplérou a právníky.

Spočítal jsem si kolik je tady v téhle diskuzi zapojeno lidí a doposud jsem napočítal 13.
Z toho minimálně 3 jen napsali příspěvek a nějak velký zájem o seriál nemají, ale to není podstatné.
Tak malý počet lidí by se snad měl dohodnout a nespekulovat o materiálu, tvaru, nedejbože o výrobci závaží, které použije.
Je mi jasné, že Standa vnesl do tzv hraček profesionální přístup a chce vytěžit maximum možného v rámci pravidel.
Ale další věc je, že se opravdu vyselektují v daných kategoriích typy aut, které jdou dobře vytunit (dovážit)a potom pojedou závod pouze stejné auta.

Taky si dovolím popsat postřeh od JPV Rossema, který nejlepším závodníkům přiděluje povinné gramáže závaží a třeba na cesáku ho musíš přilepit pod střechu a to je potom hokej.

Domluvte se na libovolném materiálu a tvaru, třeba na celkové váze modelu a máte po zbytečných dohadech, co je povoleno a co ne.
Standa dne March 21 2009 17:09:36
To JMS-Mᚠpravdu,to přece muselo přijít,zažili jsme to oba před 25rokama v SRC,.já potom ještě jednou v RC.Je neuvěřitelný,jak se to furt opakuje,jako podle kopíráku.Je vyzkoušeno,aty mně to uřčitě potvrdíš, že tzv.system STOCK závodů s přísnými pravidly po počátečním reptání je nakonec nejvíc populární a nejezděnější.To co je moc PROFI a moc o modelaření je pak vymezeno jenom pro pár lidí.Tak to vydržte,a pak to bude dobrý.FAKT JE TO DLOUHODOBĚ VYZKOUŠENO,není to smrt oboru. jedno jestli ty pravidla jsou taková,nebo maková.
Jirka dne March 21 2009 17:35:20
A není to náhodou všude tam, kam nakoukne Standa? Nevím co máme vydržet. Až vám v Hradci dojde fantazie? Tak mi vysvětlete proč to mohlo vydržet 2 a půl roku bez takovýhle šíleností.Ty hádky okolo pravidel jsou pořád jenom okolo vašeho klubu a proč si to nevyříkáte osobně když se můžete sejít doma a nemusíte kdejakou prkotinu zveřejňovat. Spoustu lidí to už odradilo a přiznám se i včetně mě.
Standa dne March 21 2009 17:50:12
Jirko,ja přece nekritizuju Krušnohor,ani jiné stávající závody,ja jenom vyjadřuju slušným způsobem svůj názor na vznik nové kategorie PC,v diskuzním fóru k tomu určeném.Já ti přece neříkám,že to děláte blbě,a vždycky jsem zdůrazńoval,že naopak jste skupina,kde to máte dotažený.To mne špatně chápeš,to bych bykl nerad.
Tomnem dne March 21 2009 18:03:05
Jiří má naprostou pravdu,že pár lidí by se mělo domluvit.Musejí,ale všichni chtít to samé.Jedna skupina chce pohodové závody s hračkami,podle jednoduchých a stručných pravidel.Je jim jedno pod jakým uhlem si kdo závaží seřízne,atd.Druhá skupina chce závody(neříkám,že nepohodové),kde by se z hraček stalo něco jako ,,komerční SRC",kde v pravidlech bude přesně vyjmenováno co se smí a co ne.Tím nechci nikoho hanit ani odsuzovat,je to prostě pro každou skupinu jiný náhled na věc.
Pohár Slot.it má podle mě dobře napsaná pravidla a diskuze se vede skutečně o prkotinách.Láďa píše,,Kolegové se snažili o přestavbu aut přesně podle pravidel.Při pohledu na výčet závad při přejímce se mi tomu nechce věřit.V pravidlech je napsáno,,Vozy musí být představeny komisaři se zadním spoilerem umístěným na odpovídajícím místě."a přesto tam byl vůz se špatně nalepeným křídlem.Původně jsem si myslel,že se tak stalo ve spěchu nedopatřením.Následná obhajoba,že to bylo testováno,mne vyvedla z omylu.Nic ve zlém,ale tomu nerozumím. Tohle nově vznikajícímu závodu škodí víc než ,,škodlivé"olovo v závažích.
Zkusme se přestat podezírat z nepovolených úprav a začněme si užívat ty vzácné chvilky kdy nám to frčí.
Standa dne March 21 2009 18:59:41
Maš pravdu,pár lidí se může domluvit,ale v této kategorii to nejde,jelikož pravidla uřčuje její promotér této kategorie,nikdo jiný a to je T.Z.Může se podívat na tyto stránky,vzít si z toho nějaký informace,pomyslet si o nás různý věci,často oprávněně,a stejnak si udělá co chce.My ty pravidla přijmem a na závody buďto přijedem a nabo ne, a čas ukáže. nemá to souvislost s žádnými ježďenými kategoriemi u nás,přijedeš na PC,odjdeš si svoje 3 kategorie a Slot-it nepojedeš,jako když nebyl.
vitek dne March 21 2009 19:06:13
Originál Slot.it pravidla jsou napsána na závody na plastu, je tam stanovena minimální hmotnost kastle, a uložení motoru + motor a pastorek. Dovážení je zakázáno. Největším modelařením je pak vestavba svítícího setu. To ja pak vyrovnanost. Tady sice řešíme "prkotiny", ale snad tím předejdeme problémům následně.

Ad motorové klece. Rozdíl mezi Offsetem 1mm - šedobílá klec a Standart s černou klecí je ve vzdálenosti mezi středem osy a spodkem podvozku. Offset ji má 8,5mm a černá klec 7,5mm. Co to znamená je asi jasné. Dám li do Offsetu pneu průměru 19mm, pak je světlá výška 1mm, v případě průměru 20mm získám sice 2mm světlé výšky, ale bůh ví jak to sedí v kastli - nezkoušel jsem. Ale je zajímavé, že Jaguary XJR9 co mám doma mají klece černé a pneu 19mm a McLaren GTR pak klec šedou a pneu 20mm.
Tady to je webu http://www.slot.it/INGLESE/KitPart/hrs.html

Ovšem za maximální úlet považuji problém v chybějících kouscích plastu, které se z podvozku vyndají při montáži úhlového převodu (a dokážou i vypadnout při manipulaci s inline motorem). Jak je ale napasovat zpátky nevím!
Pepino dne March 21 2009 19:07:19
To: Tomnem - to auto tam se spatnym kridlem tam mel 10-lety kluk, ktery ani nevedel, ze se nejaky Slot.it po Rallye pojede.

To. PetrL - notes psal libovolne, ja odpovedel, ze libovolne to nebylo, neboj, ja ty pravidla cetl a mam je. A nezlob se na me, ze to pisu takto naprimo, ale kdyz vezmu od lonskeho zari PC, Scalextric, PC, PC, a v novem roce PC a Scalextric, na kolika zavodech z toho jsi byl?

Rozhodne me nebavi psat po desate to same, kazdy akorat hledate problemy tam, kde nejsou.

V HK mame rallye, ktere jezdi bez problemu jiz 15 zavodniku, mame PC s totalni volnosti a ted jsme se jen VYJADRILI KE ZVEREJNENYM PRAVIDLUM TAK, aby nedochazelo k problemum pri prejimkach a jsme za to lyncovani.

Pokud vam vadi, ze mezi sebou mame Standu, ktery je zavodnik a proste jen vyuziva nedokonale napsana pravidla tak, aby mohl vyhravat, pak je to jen a jen vas problem. A to, ze radi nam, jak stavet auto, je pro nas jen prinosem a toto je muj posledni prispevek k teto diskuzi.

Kdo ma zajem a nema problem s 20g ZN 3mm pneu zavazi, budu jen rad, kdyz se teto kategorie zucastnite, protoze v tom nevidim, jako nekteri zde, zadny problem.
Standa dne March 21 2009 19:35:15
to Vítek: to s těma plastama to tam asi nebude/nemohu potvrdit/ no a nedovažujou zřejmně proto že to jsou pravidla na plast/myslím/.
Petr L dne March 21 2009 21:00:03
To Pepino, také napřímo, škoda, že jsi tu poznámku nemyslel jako žert, to bych ocenil, ale takhle.....
Již na podzim jsem hlásil, že pravděpodobně vůbec nebudu mít do léta čas čas jezdit, mám i lecos jiného na starosti, ale možná i proto mám trochu odstup a jenom zírám, co se vše zatím semlelo a podle mne ne zrovna pozitivního. Pokud jsem tak mimo, proč v zásadě to samé co komentuji já vadí i některým, kteří jezdí prakticky vše co se dá?
kmasita dne March 21 2009 22:59:29
Vítku jenom pozor McLaren GTR není group C a nemůžeš s ním startovat v tomhle závodě. Až v budoucnu "Slot.it" CUP v katagorii GT/LM
Jak jinde popisuje TZ kategorie budou:
Classic, Gr.C, GT/LM, a vytrvalostní (individuální hodinovka) DPC, tedy Sideways Riley MkXX.
notes dne March 21 2009 23:03:43
tak kdyz tady naprimo tak naprimo : nejezdim a dlouho jeste ani nebudu jezdit na zavody abych se umistoval do desateho nebo dokonce lepsiho mista,jezdim,protoze se mi to proste jako konicek libi. Je mi fakt jedno,jestli si do auta da nekdo olovo nebo zlatou cihlu,jestli bude nekdo mit uhel kridla tak a nebo mak,jestli ma pod autem 1,25987456mm nebo 2,058945666514 mm -fakt je mi to fuk a to resi jen ti,co chteji mit jasno,co vsechno se nesmi,protoze pak reknou: tohle tam neni tak se to smi. Ale co mi tedy moc vadi,abych jel treba stovky km na zavody,kde vim,ze se statecne poperu o preposledni a posledni misto a tak to i beru a na miste se dozvim,ze nejaka prkotina na aute neodpovida a ze jsem ztratil den a stajne se nesvezu. Tak to jezdeme s total serii z krabicky a je to -coz se samozrejme nekterym lidem libit nebude. Nechtel jsem jit do velkych aut pro striktni predpisy a myslel jsem,ze v komerckach je pohoda. Zjistuju,ze to asi je jedno kam clovek vleze,ze ten prvni zavod PC byl naprosta vyjimka a ze nekteri,kteri proste MUSI vyhravat delaji z tohoto oddechoveho konicka zase mistrovstvi sveta !!! SKODA
kmasita dne March 21 2009 23:34:34
Notesi klídek ono to nebude tak horký, když si přečteš ty pravidla tak zjistíš že kromě toho že všechno musí být od slot.itu tam zase tolik věcí na ohlídání není. Pepíno tam ukázkově vypsal všechny závady. Samozřejmně když tam mᚠjiný motor tak tě nepustí ale například když se ti nebudou dotýkat přední kola tak si to dojdeš upravit a přejímnkou projdeš. Co se týče toho dovažování, přemýšlel jsem o tom co tady už někdo navrhnul. Možná by stálo za to určit jenom určité místo kde by se závaží mohlo dát ( někde kolem vodítka)aby sloužilo jenom na vyvážení auta ( aby nevyskakovalo vodítko ) ale aby nesloužilo rozložením na více míst ke snižování těžiště.
JMS dne March 22 2009 11:05:29
S umístěním závaží jen do míst kolem vodítka je to zase jen teorie.
Každý pilot má svůj styl jízdy a někomu třeba vyhovuje, když dá zátěž před zadní nápravu, někdo i za ní.
Taky záleží na typu auta-rozvoru, délce auta, délce kastle za zadní nápravou a dalších parametrech, které se dají dovážením ovlivnit a doladit.

Myslím,že se zbytečně dohadujete.

Udělejte skupinu bez úprav a bez závaží a skupinu s libovolnou úpravou díly Slot-it včetně libovolného dovažování a máte pokoj
Marian dne March 22 2009 11:22:12
Proboha Notesi co resis, vzdyt PC je jak byl. V pohode. Tri kategorie si v Nove Pace v pohode odjedes v ramci PC. Pouze po PC bude zkusebne jeden zavod Slot.it. PC ma jine pravidla nez Slot.it.

Mimochodem se Slot.it Porsche 956 nebo 962 z krabicky muzes v pohode odjet jak PC tak Slot.it. Nevyhrajes, ale zajezdis si, a to jde i v mem pripade (rozhodne se zatim na zavazi vy...)
notes dne March 22 2009 11:28:36
mariane co resim??? auta a pravidla urcite ne...jen ty vztahy kolem zavodu,ze to neni o pohode,coz je podle me velka skoda. Jinak jsem snad jasne napsal,ze je mi fuk,co kdo ma ci nema v aute. Takze v tomto smeru neresim fakt nic. Tolik na vysvetlenou.smiley
Lada64 dne March 22 2009 11:50:50
Tu pohodu mají přinést právě jasná pravidla, aby nikdo nedopadl jako například Jirka, že přijede na závody, tam se dozví, že se skupiny 3 nejedou ve všech kategoriích, odjede tedy domů a nakonec se ještě ve výsledcích dozví, že se ty skupiny jely, ale z důvodu malého počtu účastníků se stejně jet neměly a tudíž nebudou bodované.
Proto i tento článek, aby se na netu vysvětlily možné chyby a na závodec už byla jen pohoda a jezdilo se.
A když budou pravidla takhle čitelná kontrolovatelná a taky kontrolovaná, zminimalizuje se možnost nepřijetí modelu do závodu z důvodu špatného vysvětlení pravidel. Zůstanou pak hlavně možnosti chyb z neznalosti pravidel - to je pak smůla - a nebo z porušování pravidel - a to je pak snaha o podvod.
V Tvém případě se určitě nejedná o žádnou z těchto možností, tak nevín z čeho máte strach.
Doma si připravíš auto, přijedeš na závody, znᚠpravidla, víš, co se smí a nesmí a že se to bude kontrolovat. Nepřekvapí tě jiný výklad pravidel technickým komisařem, nebudeš muset dělat dodatečné úpravy na odzkoušeném modelu v provizorních podmínkách depa na závodech a navíc v časové tísni, atd. atd. Podmínky budou pro všechny stejný a pak už je to jen o rukou a pozitivním naladění. CO VÍC SI PŘÁT?
HWSlot dne March 22 2009 14:27:54
Pro Pepina
To. PetrL - notes psal libovolne, ja odpovedel, ze libovolne to nebylo, neboj, ja ty pravidla cetl a mam je. A nezlob se na me, ze to pisu takto naprimo, ale kdyz vezmu od lonskeho zari PC, Scalextric, PC, PC, a v novem roce PC a Scalextric, na kolika zavodech z toho jsi byl?

A na kolika těch samejch závodech byl Vítek, Marian, JMS ?

Rozhodne me nebavi psat po desate to same, kazdy akorat hledate problemy tam, kde nejsou.

Kdo je hledá? Já, Kmasita, notes, Tomnen nebo Jirka?

smileysmileysmiley
Ivan dne March 22 2009 16:55:35
Pokud mi zdraví dovolí, jezdím na KP a jel jsem i SC, chystám se i na PC a jako bývalý pracovník v metrologii bych nemohl uznat měřidla dodaná pořadatelem pokud nebudou certifikována podle ISO. Certifikace měřidel je jistě důležitější než certifikace závaží. Jinak chci poznamenat, že i když jsem k tomu nškterými kolegy z KP žádán, své modely nijak neupravuji a podle toho jsou výsledky jež dosahuji. Přesto mně to nevadí a rád přijíždím.
Jenže včera se mi líbila Honda v Děčíně a tak asi dám nový motor a ještě letos se vrátím k SRC.
Pod poslední příspěvek Ivana se plně podepisuji.
Standa dne March 22 2009 17:22:44
Tak to není z bláta do louže,ale rovnou do oceánu.Tam je mraky parametrů, které se měří.a jinak ,to je přesně ekvivalent Slot it kategorie v SRC,a je velmi populární,každej aď si to přebere sám.
Pepino dne March 22 2009 17:38:42
To HWSlot: JMS pise dost obecne a spise nas vsechny podporuje a Vitek s Marianem se snazi najit to pozitivni a prijet a nehledat za kazdou cenu blbosti smiley

Stejne vsichni na PC prijedete smiley a myslim, ze nekteri z vas pojedou i Group C
Jirka dne March 22 2009 17:38:58
Chlapi, pojďte založit svůj parlament a svý strany a to má nějakou úroveň.smiley Už by jsem snad toho mohli nechat ne.
vitek dne March 22 2009 17:47:44
Loni jsem byl jak prvním závodě PC v HK, tak na Scalextrixu v HK a pak Východočeské lize v ČT. KP nejezdím a pochybuji, že by někdo od Mostu jezdil závody někde u Hranic na Moravě. Jak sis mohl přečíst, tak pokud se pojede 3 kategorie, tak přijedu jak do HK na Scalextric a taky do Nové Paky na PC a Slot.it. A doufám, že ani nevynechám další PC.
A dovolím si poznámku za JMS. Ten se komerčkám ve smyslu závodění nevěnuje, ale jeho zkušenosti a rady jsou nedocenitelné. A to čeho v SRC dosáhnul si zaslouží úctu a uznání a tam mu s prominutím nesahᚠani po kotníky. Teď jen pevně věřím, že se vypořádá s nemocí a při nějaké příležitosti se uvidíme.
Ivan dne March 22 2009 18:33:13
Vítku, nevím kde jsi sebral jistotu, že můžeš srovnávat kdo komu kam sahá. Znám oba pány a s oběma, Ivanem i JMS, se dobře a v klidu o autodráze bavívám. I oba mi dobře poradili, Ivan v komerčkách a Jura v Hondě. Co se týká tvé osoby - vzpomeň si na reakci svých kolegů z CPM po skončení akce s vystřihovánkami aut NASCAR. Vysloužil sis kvalifikaci nehrajícího kapitána. Všichni až na jednoho postavili, kdo byl ten co nepostavil? Ha.smiley
HWSlot dne March 22 2009 18:53:44
Zdar Ivan44smiley - hele kluku, hlavně zdarví !!!smiley

Vítku - jseš úplně, ale zcela úplně mimo! Mi je fuk, na kolika závodech jsi byl a kde, mi je fuk, jestli PetrL byl na 200 závodech nebo na žádným, můj příspěvek byl věnován jen Pepinovi, bo jeho argumentace na adresu PetraL se mi zdála v tomto kontextu zcela, ale zcela neadekvátní. Stejnak ohledně tvojí "poznámky za JMS". smiley
HWSlot dne March 22 2009 18:55:46
Ivan44 - samo jsem chtěl napsat zdraví !!!Hlavně zdraví smiley
JMS dne March 22 2009 18:58:05
hoši,
skončete s nějakým vyčítáním, kdo kolik znamená, kolik toho udělal a snažte se konečně dohodnout na tématu téhle diskuze.
Stejmě je jasné, že jak to dohodne Pepíno s Tomášem, tak to bude!
JMS dne March 22 2009 19:01:12
dávejte komkrétní návrhy......
Pepino dne March 22 2009 20:46:20
PetrL: asi jsem neměl takto argumentovat, promiň, ale prostě mám stejný problém s Luborem v HK, kterého si taky vážím a jsem i rád, že máme opačný názor, protože pak vždy najdeme správné řešení. Prostě moc "kecáte" a přitom bych vás raději viděl osobně na závodě a pokecal ... i s tebou o Porsche a dalších věcech .

Jirka: To není špatný nápad http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=132555. Já si beru Stranu za jasná pravidla, pak je potřeba opoziční Udělěj si sám a ješte někdo Za přesnou šupléru smiley smiley smiley

HWSlot: dobře, Ivane, tak já ti ten 1 závod Ferrari Cup letos uspořádám, ale bude v HK smiley

Dobrou, jdu točit do TV ...... ne na NOVU, do SlotcarsTV smiley
HWSlot dne March 22 2009 21:35:49
Pepino - za poslední tvůj příspěvek 100 bodů !!! Takhle jsem tě asik před dvěma lety poznal.
A už nemám dál k tomu co dodat.smiley
notes dne March 22 2009 22:05:47
pepino : super smiley konecne se to obraci v legraci,doufam,ze to tak bude i na zavodech smiley
PS ale ty pruty na ryby si beru pro jistotu sebou smiley
Jirka dne March 22 2009 23:10:40
Takže jsem odeslal registraci na MV se jménem "Strana mírného pokroku v mezích pravidel KŠP". Hned jsem se zvolil předsedou a jako zápisný musí každý člen přinést potvrzení od Sběrných surovin, že odevzdal alespoň půl kila závaží ze zdraví škodlivého olova.smiley
Petr L dne March 23 2009 00:06:57
To Pepino, OK já vím, nemᚠto jednoduché, to je riziko těch vepředusmileybohužel já se do léta nikde moc neukážu, tak to probereme na podzim.

To JMS, když se to již vyklidnilo radši bych do toho znova nešoural, námětů již padlo víc než dost, další kolo debat bude mít asi cenu až se něco opravdu odjede.

To Jirka: pokud se budeme organizovat, já tedy jdu do : Strany velmi mírně závodících seniorů smiley

To Ivan 44: neupravovat je také cesta, ale když mi to nedá, chvíli na to koukám a pak do toho stejně říznusmiley
vitek dne March 23 2009 08:02:47
To HWSlot Omlouvám se, ale včara mi to ujelo. Víkendové přepracování.
Ale nápad na Ferrari Challenge na bázi pravidel PC je můj.

To Ivan44 Vysvětlení některých věcí máte v SZ.
Ivan dne March 23 2009 17:21:22
Teď technický dotaz. Jak jste posuzovali hodnotu přítlaku se změněným úhlem zadního křídla? Jednalo se pouze o porovnání jízdy jedním závodníkem, nebo došlo k numerické kontrole za použití měřidel ( i necertifikovaných )? Já myslím, že konstatování /ted to jede líp" je netechnické. Předpokládal bych měření na tenzometrické váze, nebo aspoň na počítací váze co používají v obchodech a nějakého zdroje konstatního či regulovatelného proudu vzduchu. Tyto hodnoty bych pak bral jako vypovídající. Jinak je to subjektivní názor a pokud se týká mne, já bych asi s oběma způsoby uložení křídla zajel stejné časy. A k certifikované šupléře . doma používám označenou digitální, ale i neoznačené posuvky z doby svého učení.
Standa dne March 24 2009 12:23:56
Ivane,až osobně,jinak můj klub je www.slot-bpa.com,tak to s tou aerodinamikou ber jako úchylku celého klubu., a že ty šuplery jsou rozjetý,to víš sám.Byla to částečně nadsázka,ale jenom částečně.Už nebudu reagovat.
Standa dne March 24 2009 12:48:23
Ve slově aerodynamika jsem ve spěchu napsal blbý i.omluva!
Ivan dne March 24 2009 15:11:35
Jó, na ty stránky se občas dívám. Teď zrovna zvažuji jaké karosérie vybrat pro svého žáčka na MČR pro kategorii ŽPR/24 a ŽG12.
V tom předchozím jsem také zabrousil do humoru, moýná pro někoho černého. Jinak podobné nesváry kolem pravidel pamatuji již ze Svazarmu, hlavně kolem výkladu žákovských pravidel.smileysmileysmiley
Michal dne January 19 2010 08:06:27
Náhodou jsem narazil na tuto diskusi a v ní na tolik správných myšlenek a názorů. A tak podtrhnu dva za všechny: "vždy pravidla lexanek sám je neznám) vznikala dlouho a bolestivě" a "zlepšit atmosféru na závodech a po nich". Prostě jsme velký děcka, co by rády vyhrávaly a štve nás, když vyhrává pořád jen jeden dva, a že když se na to připravím je porazit, tak mě k tomu ani nepustí. Asi se mezi sebou dobře znáte a občas dojde k jiskření, ale i to je součást procesu, zvaného tvorba pravidel. Tak vám přeji pevné nervy a klidnou mysl.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
93
93
Setkání Libošovice
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 4
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio