AUTODRÁHA ON-LINE / SLOTCARSWORLD.CZ - Internetov� server o autodr�h�ch
  
ÚvodnĂ­ strĂĄnka ::  ČlĂĄnky ::  Seznam krĂĄtkĂ˝ch zprĂĄv ::  DiskuznĂ­ fĂłrum ::  Fotogalerie ::  Ke staĹženĂ­ ::  Odkazy ::  VyhledĂĄvĂĄnĂ­
December 26 2024 08:20:43 
 
Kalendář
PoÚtStČtSoNe
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Narozeniny:
AVATARlukowicz
AVATARkuba s

ZÁVODY

1:32
Porsche Cup
Krušnohorský pohár
Moravská liga
Slovakia Cup

POSLEDNÍ ČLÁNKY
Test Corvette C5R Fl...
Aston Martin DBR9 – ...
Test TATRA T602 Tatr...
Porsche 997 RSR od F...
Test TATRA 607/2 (FA...
VW Golf Gr.2 "KAMEI"...
Jak vznikají modely ...
Slotlandia 2011
Dodge Charger 500 od...
Scaleauto Porsche 91...
Flyslot cars Ferrari...
SCX Volkswagen Touar...
SCX Aston Martin DBR9
SCX Aston Martin - p...
GSLOT - Nová značka ...
KLUBY A KROUŽŽKY
AMC Podbaba 132
Česká Třebová
DDM Hradec Králové
MC SRC Most
Pražský klub SCX
SCRC - Praha 7
SRC Brno
KONTAKTY
MEDIA

 
Má smysl pořádat závody?
 
ZávodyPůvodní myšlenky Porsche Cupu byla jednoduchá, tak jako mají "krušnohorci" na kupě řadu drah a tím pádem i závodníků, tak jsem chtěl PC jako něco podobného ve Východních Čechách.

Kromě dvou drah v HK tu máme dráhu v Nové Pace, za humny Pardubice a do Prahy je to 40 minut po dálnici. Do toho velká základna lidí v České Třebové a pak se objevili i kluci v Hlinsku.

V HK jsme s zbyli jen já a dva Standové. V Nové Pace nikdo nejezdí, v Pardubicích taky ne a navíc už ani není dráha k dispozici, kluci Válkovi na PC nejezdí a nikdo jiný z ČT taky ne, v Praze se původní složení rozpadlo a účast je závislá na tom, kolik lidí Honza pobere a komu dalšímu se zrovna chce ráno vstávat.

Dnes se mi doknce omluvil Metrák. Chápu ho, prostě to má kus cesty a je na to sám.

Takže to aktuálně s kluky s Boru máme stabilní účast 6-7 lidí. Má tohle smysl?

Stejně tak dopadl celý seriál Východočeský pohár, který byl brán jako plnohodnotné závody ale pro ty, kteří v tom nechtějí utápět tolik peněz a spíše se bavit. Do toho se ještě objevily problémy typu plast vs. dřevo a Česká Třebová se z VP odhlásila.

Asi dopadneme jak sedláci u nedalekého Chlumce a kromě klubových pravidelných závodů tady nic nebude, protože pro 10 lidí nemá smysl cokoliv pořádat.

Takže co s tím? Dopadne to tak, že sice budeme mít v okolí 6 drah, ale každý si na nich bude pořádat své a nakonec se dráhy zruší, protože nebude na jejich provoz. Myslím, že 1 velký SRC závod ročně, pořádaný někým jiným to nevytrhne.

Nikdo neříká, že PC je to nejlepší, ale co tedy chcete jezdit, aby vás to bavilo a byli jste ochotni cestovat v dojezdové vzdálenosti do 150 km?
Komentáře
metras dne January 04 2012 06:20:32
Tak hodně podobné úvahy se mi honí hlavou už asi měsíc.Východočeský pohár zatím bude fungovat dál,ale 3 lidi ze Žďáru,3 z Jihlavy,2 z Hlinska....,Kdo bude nasazovat, kdo dělat rozhodčího?To jak se komerčky zrychlily za poslední 2 roky je taky jeden z důvodů proč lidi přestali jezdit po závodech.Neustále kupovat nová auta,motory,zkoušet gumy...No a cesty taky lezou do peněz.
Jediná věc která mě napadá, je udělat dlouhý závod.2-3 lidi v týmu a 4-6 hodin jízdního času.Prostě aby se člověk hodně svezl.Potom možná lidi budou ochotni přijet. Na každé dráze jinou kategorii-čili Praha-placky,Nová Paka-historiky,Hradec-cesáky....atd.Na tohle by mohli přijet,snad..
Standa dne January 04 2012 07:54:40
..Petře, to nedopadne asi,..ale jediná možnost jak udržet rychlost v rozumných mezích je omezení gum, tím se zařídí vše ostatní.Proto jsme na PC Fkový nepustili .smiley....máme auta 3roky starýsmiley
HWSlot dne January 04 2012 10:27:49
A ještě něco - domnívám se, že mezi námi není mnoho těch, kteří na začátku roku po přečtení termínů prostě oznámí " na tyhle závody jedu a basta". Možná si to jen přejí, ale pak do toho začne mluvit práce, manželka, děti a třeba nevyspání smileysmileysmiley
Pepino - mám krom autíček ještě jednoho koníka a je to tam podobný. X klubů a v nich Y členů a velice těžko dostávat členy na turnaje z jednoho klubu do druhýho.Pár lidí si to šmrdlá mezi sebou a hučej, že je prd konkurence smiley
Pepino dne January 04 2012 10:42:25
Chápu, ale je nutné pochopit, že kdyby se všechny PC měli jet na jedný dráze, která bude u mě doma, tak je mi jedno, zda někdo přijede nebo ne. Ale když je nutné pomalu na rok dopředu rezervovat termíny a pak nikdo nedorazí, příště se už třeba majitel dráhy vyprdne atd. Lidé chtějí mít zázemí (depo, občerstvení), všechno se musí dojednávat atd, na což prostě nikdo z těch, kteří nedojedou nemyslí.

Co se týče aut, platí to, co napsal Standa. Auto vydrží 2-3 roky jen s výměnou pneu (cca 2x ročně 80,- Kč). Takže o peníze jde jen při cestovném.

Jde tedy o to, zda lidé mají potřebu "závodit" a měřit se s někým a zlepšovat se, nebo si chtějí jen hrát. A opět jsme u toho, že pro hraní stačí plastová dráha doma, protože když dorazím 2x do roka někam na dřevo, tak to dřevo se neuživí a padne.
JK dne January 04 2012 12:21:10
Pláčem se nic nespraví - málo času a peněz na koníčky a neochota cestovat na vzdálenost delší než 50 km je průvodní jev současnosti.
Pepino dne January 04 2012 13:19:20
Málo času i peněz je myslím výmluva ... neochota, lenost ... protože je vše čím dál levnější a dostupnější.
Pepino dne January 04 2012 13:19:45
Každopádně výsledkem je, že Východní Čechy prohrávají na celé čáře.
JK dne January 04 2012 15:26:06
Já si naopak myslím, že nedostatek času spojený s víkendovými aktivitami dětí (v rodině jednoznačná priorita) + takovou tou permanentní únavou z pracovního týdne je právě ze všeho nejhorší.
Ale to nic nemění na tom, že když člověk opravdu chce, tak to jde...smiley
Petr L dne January 04 2012 17:12:54
Já vloni opravdu chtěl a stejně to nešlo smiley
JK dne January 04 2012 18:24:39
Otcové v domácnosti to mají tuplem těžký ...smileysmileysmiley
metras dne January 04 2012 20:37:18
Ano,máme auta 3 roky starý-ale kolik jsme do nich nasypali?Kdo z "normálních" modelářů stíhá?Podívej se do výsledků posledních ročníků-pořád ty samý jméne: 1 Standa a potom se pereme Honza Švec,Pepíno,Standa Lakomý a já.Takhle to je v 90 % závodů.Divíš se že je nebaví jezdit od 6 místa výš?Já ne....
Co se týká peněz-auta jsou stejně drahý,ale všechno okolo zdražuje a koníčky jsou první na řadě,co se týká úsporných opatření.Ono dát za závod cca 1500-2000 není málo...(benzín na 200 km,startovné,občerstvení,a něco málo do aut) ....,a potom dělᚠkřoví.Prostě to uteklo za nějakou hranici kterou lidi byli ochotní akceptovat.
SaVec dne January 04 2012 21:09:32
Nechtěli byste vzít inspiraci v JPHZM? (jízdy pravidelnosti historických závodních motocyklů) Tam i slabší stroje mají šanci. Otázka je jaký je na to program aby časy na kolo dokázal spočítat a vyhodnotit.
Pepino dne January 04 2012 21:33:19
Metráku, o tom to myslím vůbec není. VP je v podstatě nízkonákladový a kolik je tam lidí. Třeba Slot.it je si myslím nákladnější kvůli F gumám a je tam lidí více. Co se týče lidí, je to všude stejný, i na KŠP odjelo všechny závody cca 10 lidí (a to jsou každý rok ti samí). Prostě je mnoho rušivých elementů a fakt je to jen asi o nechuti cestovat. Myslím, že na ten 1 závod měsíčně se dá vždy uspořit. Ale to jen tak obecně plkám. Nakonec skončím stejně doma na dvoře u plastu, Standa u toho bude popíjet Merlot atd. smiley

Protože si vem to, že bych teď udělal kategorii auto z krabičky na plastu. Kolik lidí si koupí úplně nové autíčko bez úprav? Nikdo. Tŕebovácí mají všechny své plastové upravené atd.

PC jsem třeba dělal i kvůli tomu, že jsou tam vlastně kromě gum úplně volná pravidla v dovažování, materiálech apod. Tzn. měl by být (a pro mě prostě je) nízkonákladový.

Ale nechme to být, jak uvidím, že to nemá cenu, přejdu si do jiného odvětví smiley
Petr L dne January 04 2012 21:44:35
Pepino a myslíš, že jinde je to jiné? To není problém oboru, to je problém doby a místa.
Já osobně si myslím, že nejblíže ideálu jsou asi Slot.it a Daytony od Sideways. Ovšem i tam budou rozdíly, jako dnes vidím, když jsem se potkal na jednom z prvních závodů Riley v tréningu s Hametíkama. Květa mi ještě poradil jaký pastorek, takže prakticky stejná auta a i tak mi kolo Dan nadělil dřív, než jsem se stačil rozkoukat smiley
metras dne January 05 2012 07:06:03
Prostě je to tak,jak napsal Standa Němeček-S touhle generací umírá modelařina (jakákoliv),Jeto zkrátka v háji.
Teď trochu OT:Zkusili jsme postavit Rileye s sw.uložením motoru a světe div se,ono to funguje.Takže chci uspořádat v Jihlavě 6ti hodinovku.Moje představa je riley s jakoukoliv klecí v základu (ne offsetový),stejný kola s2 a motor max.20k(oranžový čelo slotit,oranžový shark nsr) 3 lidi v týmu.Přijedete ne tohle?Mohla by to být dobrá taškařice a Riley má každý.My jsme schopni postavit 2-3 týmy.Byl by zájem?
Standa dne January 05 2012 08:52:34
smileyPetře,jasně-já jsem dva roky jezdil Slot-it s tím.že na přijde Rilley a všechno co jsem zajel před tím v hist. +GT+C je v hájismiley,a najednou mám auto co jede, a v Jihlavě na posledním jsem dojel druhejsmiley/když to teda Květa zlomil/....problém je ale v tom, že nevím proč.smiley, takže možná příště to bude postarusmiley,stačilo vytrvat........chápu ovšem to že z důvodů sociálních je pro mně tento obor SRC menší zátěží než pro tebe, s tím se nedá nic dělat.Víš sám, že jsem za posledních 20let prošel všemi automodelářskými "jezdícími" obory....a musím trvat na jedné věci:toto je nejjednodušší a nejlacinější automodelářský obor!!!!!!! i přes tuto momentální vývojovou situacismiley
Petr L dne January 05 2012 12:20:37
Ohledně těch pneumatik, možná a prosím nekamenujte mne, nejideálnější by bylo se vrátit na silikony. Sice to není žádný ideál ale brousit se to nějak výrazně nedá, mazat to dopředu také nemá valný efekt, vydrží asi všechno a auta to drželo v rozumných rychlostech. Kolik let se na nich v klidu jezdilo a bylo o problém míň, až na to lepení tedy.smiley
JK dne January 05 2012 13:33:24
Když on je největší problém v tom, že se vývoj nových typů pneu nezastavil - každou chvíli se objevují nové směsi a taky se pořád někde laboruje s různým dávkováním mazání atd. Omezit gumy na silikony je hezká věc, ale v podstatě nekontrolovatelná či jen obtížně. Docela by mě zajímalo, jak by se třeba kontrolovalo složení gum S2, když všichni víme, že za poslední 3 roky se kvalita i vlastnosti gum např. od slot.it měnila tak půlročních intervalech a navíc je ani při poměrně pečlivém prohlédnutí není možné od sebe vzájemně rozlišit.
Jsou vlastně jen 2 možnosti - jednoznačné omezení na jeden typ a výrobce pneu jako ve slot.it poháru (+ třeba kombinované se zákazem mazání dráhy) nebo to prostě nechat přirozenému vývoji a schopnostem jedince. Nakonec si ale lidi stejně najdou cestičku, jak získat nějakou tu drobnou výhodičku smiley.
Totéž platí bohužel i pro motory - přinejmenším pro ty mezi 20-30.000 ot/min.
Spravedlivý ideál by byl asi jen jeden - přines si auto s předem určenými rozměrovými a váhovými parametry a u přejímky si vylosuješ a koupíš nebo vyfasuješ označené gumy a motor, složíš a jedeš. Jenže pak zase všichni budou zase namítat, že se všechno prodražuje atd.
JMS dne January 08 2012 10:44:58
Nedá mi to, tak tady taky přispěju do diskuze...
Jak někteří víte, zastávám názor, že pojedu třeba 1000km na závody, kde je dost lidí a kde si dobře zajezdím a je tam celková pohodička.
Včera to platilo o Hondacupu v Praze.
45 závodících je opravdu mazec!
Vím, že pro většinu z vás jsou tyto auta bastardy s kastlí vzdáleně připomínající svou předlohu, ale....
Všichni mají stejné šásko i typ karoserie, specifikovaný motor a jedou poměrně dlouhý závod. 8x7,5 min- teda hodina jízdy!
Atmosféra na takovém závodě je úplně někde jinde, než na závodě, kde přijede pár lidí a ještě se špekuluje s pravidly přípravou dráhy a jinými veličinami.
Myslím, že by jste se měli zamyslet, jestli by nebylo lepší oklestit počet kategorií na úkor jednotné kategorie s ohledem na délku závodu.
Mě by teda nebavilo přijet na závod, zajet si 8x2 minuty a tím to končí.
Potom vyndat další auto a zajet si zase 8x2 min a dál a dál.
Navíc třeba při cca 10 lidech v kategorii je problém v tom, že jedou dvě skupiny- ne plné, takže jedni jedou, druzí nasazují a závod spočívá v tom, že buď jedeš nebo nasazuješ.
Hekticky se odjede x kategorií a jede se domů.
Ani nepomýšlím na to, že o bednu bojujjí pouze cca tři lidi z deseti a ostatní tam jedou jako nasazovači.
Opět spomenu Vídeň- i když měli vloni kluci trošku problém se stěhováním, tak je to spíš posílilo!
V současné době je tam přez 50! členů a třeba v pátek, kdy někteří odejeli do Prahy na Hondu se ve Vídni odjel klubový ! závod na carreře s hardplasty 1/24 s účastí 16 lidí !
Někdo řekne že v Rakousku jsou někde jinde s ekonomikou, nebo, že je to velké město....
Nee jsou to stejní nadšenci jako my, ale drží pospolu a dohodnou se rozumně na podmínkách, pravidlech a všem kolem klubu.
Taky to nemají jednoduché, když platí měsíčně 2000 eur za nájem haly!
Zkuste si to trošku promyslet a dát se trochu dohromady i z různých seriálů a vymyslet něco rozumného, aby se nestaly z dráhových modelů pouze statické modely .
HWSlot dne January 08 2012 13:59:43
Sic neznám Vídeňský autodráhaře,ale...jak dlouho se jezdí HondaCup? Já ho jel tuším v roce 1997 !!! A to rozhodně nebyl první ročník a na závodech se nás sešlo tak 20/25. Takže těch 45 závodníků je po 15 letech....
PorscheCup se jel tuším 3x a z mojí strany naprostá spokojenost. Na Krušnohor nejedu právě proto, že je tam moc lidí.Stejně tak na "pravidelné tréninky". Ještě na staré šestidráze, když se nás sešlo víc jak těch šest, už to pro mne bylo moc.A že se jezdí víc kategorií? Vůbec si nedovedu představit, že bych s jedním autem jezdil po závodech 15 let - a 1000km daleko nejedu ani na dovolenou, natož na závodysmiley - holt, každej jsme jinej.
JMS dne January 08 2012 23:37:47
Nemínim tady prudit komerčkáře jen jsem reagoval na Pepínův článek o tom jestli má cenu pořádat závody, pro pár lidí.
Proto jsem použil jako příklad Hondu.
Tady je vidět, že pokud jsou dány rozumné pravidla, tak to funguje už pěknou řádku let.
Ty tady píšeš, že na PC jezdíš, ale pokud se vás bude scházet pár, tak to Pepíno odpíská, stejně jako Miloš skončil se Scalextric, nebo podobně skončila Benešovka.
Taky píšeš, že tě nebavilo chodit do klubu, když je tam moc lidí- ale bez toho, že se tam budete scházet zajezdit si a předávat rozumy to může i na Podbabě skončit.
Řeknou, že potřebují místnost pro hopsakroužky a je konečná!
To už potom zbývají plastovky někde v garáži ...
Když v Hradci zveřejnili záměr oživit N ka, tak se rozjela diskuze, kterou Pepíno utnul, ale pokud v klubu mají zájemce a odsouhlasí si jezdit třeba s plechovkou od koly, tak je to pořád jen jejich volba.
Je ale vidět, že hned na druhém závodě už jelo 16 lidí!
A o to tady jde-pobavit se za rozumný peníz a mít v klubu činnost, nebo by se dráha v Baráku taky mohla zrušit.
A o tomhle si myslím, že Pepínovo zamyšlení vlastně je !
Honza65 dne January 09 2012 08:56:43
Tak tady čtu jak NEMODELAŘIME,jak vlastně modelařina umírá,atd.
Já si říkám že hlavně se kecá na různých sociálních sítí,teoretizuje,napadá a dopředu odsuzuje.Ano taky čtu a občas píšu na těchto webech,ale více se scházíme s partou lidí se stejným zájmem a modelaříme,děláme závody,komerční akce.Je to o čase o penězích,ale diky tomu se SRC v Mostě drží a oproti všemu tomu co zde čtu neuvadá.
Začali jsme budovat novou,v Mostě již třetí dráhu,šestiproud,délka 52 metrů asi nejdelší v republice,prostory,zázemí všechno se musí postavit sehnat.
Naštěstí jsme dost velcí,,blázni" a stavba pokračuje asi právě proto že se umíme sejít,domluvit.
To HWSlot,bez velkého počtu lidi na závodech se bohužel nikam neposuneš,je třeba dát prostor jak těm ,,profíkum" tak těm co začínají,sice je to někdy na nerv,ale jinak opravdu vymřeme.smiley
HWSlot dne January 09 2012 16:51:28
JMS - nemyslím, že někoho prudíš, rozhodně né mne. Jak jsem psal v závěru - každej jsme jinej.
A jestli se nějakej Cup se jezdí již 15 let a s neutuchajícím zájmem, musím bejt na něm něco, co ty lidi přitáhne.
Honza65 - no ten posun nemusí bejt vždy pro každého přínosem. Nejsem jedinej, kdo s nostalgií vzpomíná na začátky komerček na Podbabě, kdy se víceméně jen dal jinej motor, na zadek silikony a už se frčelo o 106.
Vlož komentář
Pro odeslání je nutné být přihlášen.
INFORMACE
PRAVIDLA WEBU
Copyright, autorská práva
Administrátoři

TOPlist

DDM HRADEC KRÁLOVÉ

Seznam novinek
Kalendář
BPA Gallardo + Výsledky
O DDM Barák

PŘIHLÁŠENÍ
Jméno

Heslo



Zapomněli jste heslo?
Zažádejte o nové zde.
NÁHODNÁ FOTOGRAFIE
Ferrari Challenge
Ferrari Challenge
Česká autodráha
RYCHLÝ VZKAZ
Pro zaslání musíte být přihlášen.

Dosud žádné vzkazy.
PŘÍTOMNI
Hosté: 13
Žádný člen online

Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovější člen: Gobio