|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
|
|
Narozeniny:
| |
|
|
|
|
|
|
| Pozorný čtenář si jistě viml, e tak nějak na celý web prdím (dá se to říci i jinými slovy) a obsah udreuje pouze Petr. Důvod je zcela jednoduchý, potřebuji prostě nakopnout, vidět nějaký účel, najít něco nového, co bude mým tahounem.
Ano, jedu teď v RC odvětví, ale na autodráhy jsem nezanevřel. Ale co dělat? Jistě to znáte sami, doma leí desetitisíce v nevyuitých modelech. Pohár Scalextric skončil (cca 10 aut), BRM 1/24 se vůbec nerozjelo (2 auta), rallye na plastu nemělo valnou účast (cca 5 aut) a tak se dá pokračovat.
Místo toho jsme v situaci, kdy např. i přes pravidelnou informovanost a rady ostatním účastníkům PC jsou pořád propastné rozdíly mezi jezdci. Na některé seriály ji je nutné měnit co závod gumy, někde hořej motory. Kam a se dá vlastně dojít? A neměly bychom se vrátit na začátek?
V tuto chvíli mě nejvíc baví jezdit s auty z krabičky na platu doma. Děti jezdí, hrajeme si, prostě pohoda. Zastavíme v depu, panáčkové nám tam vymění kola, dotankují a my jedeme dál.
Problémem je, e na pořádnou plastovou esti (osmi) dráhu nejsou finance ani prostor.
Po několika letech musím říci, e vlastně Scalextric pohár, na kterém to alespoň u mě začalo (a jezdilo tam i mnoho z vás) měl něco do sebe. Pokud by nebyla zadní osa omezena výrobce, mohlo by to být opět zajímavé závodění i v dnení době.
Včera jsme se třeba náramně pobavili v klubu se Standou Lakomým a Filipem Jiránkem. Dali jsme si tři série 4x2 minuty a počítali body. V první jsme jeli s auty z krabičky, jednalo se o Audi TT (odolné pro děti), druhá série byla o autech s krabičky a pouze nasazených silikonech na původních discích (SCX, Scalextric, Carrera modely) a v třetí jsme pak jeli rallye z krabičky (SCX Fabie, Scalextric Ferrari GTB). Nasazovali jsme si sami, časy byly o 3-4 sekundy pomalejí ne normálně a byla zábava.
Někdo moná namítne, e to není závodění, ale stavět to celé na nových pneu, velkém motoru a autu postaveném v podstatě na míru na konkrétní dráhu ji mě asi nebaví. V tomto případě si raději zajezdím z RC, kde je toho "telování" jetě o trochu víc.
Mějte se
Pepino
| |
| |
|
|
dne May 30 2012 14:13:58
Ani já nemám nejplodnějí období, nějak se mi nedaří pravidelně navtěvovat Podbabu a ani u compu není tolik času ani energie, kolik bych si přál webu a autodráze věnovat. Hlavně mi ale chybí trochu aktivnějí odezva. Při vědomí toho, e to mám na krku tak nějak skoro sám, by se docela hodila. Pracuje se daleko lépe, kdy člověk vidí, e to má nějaký smysl. Pokud se ale podívám na web, tak kdy pominu jarní vzedmutí okolo digitálu je tu hodně mrtvo. Čas od času si tak kladu otázku, jak dlouho mi tohle jetě bude bavit. No zatím mi to baví, ale u to rozhodně není co to bývalo..............
Co se týká závodů, osobně jsem s tím, jak PC vypadá vpohodě, míra úprav není zase tak ílená a pokud by převládal pocit, e u je to moc, není problém pár technicky nejdivočejích úprav postupně odstranit. Jako největí ránu do vazu povauji odklon od silikonových pneu. Nebyly sice bůhvíjak úasné, ale vydrely víc, ne je potřeba, auta neseděly tolik jak pneu dnes, take to ve drelo v nějaké snesitelnějí podobě. Přechod na P6 mi rozhodil na hodně dlouho a a v posledním závodě teď nedávno u nás na Podbabě jsem měl pocit, e se auta chovají tak nějak jak mají.Nakonec výsledky Pavla který některá z mých aut také v závodě jel svědčí o tom, e chyba není v autech a je na řadě abych se naučil ty auta řídit....
Z druhé strany vývoj aut v poslední době ukazuje, e motor nemusí točit jako zubní vrtačka a ani není potřeba mít auto těké jako pytel cementu, take i nějaké klady se objevily.
Krabičková auta v závodech vypadají na první pohled jako jednoduché a spolehlivé řeení, ale nikde není takový markantní rozdíl ve vlastnostech aut, jako právě v těch z krabičky, stejně by to nakonec skončilo tak, e by se jezdilo se 2 nebo 3 typy aut a ostatní by bylo jenom pro okrasu. Jediné co má z krabice smysl jezdit, je Slot.It, NSR nebo Sideways. Ve ostatní po vybalení jede snesitelně tak akorát na plastu s magnetem, pokud to vůbec jede. Ostatní se stejně musí potelovat. Potvrdilo se mi to nedávno, kdy jsem se pokusil rozjezdit Avant Slot. Po měsící jsem to vzdal z toho asi nic nebude a to to na plastu tak pěkně jelo, bohuel pouze s magnetem......
Co se týká domácího jedění, tak také nic moc, nějak se mi nedaří doma najít těch 8x4 m na stavbu, take jediné pořádné pojedění je u HWS na půdě, to mi vdy spolehlivě zvedne náladu! koda, e nechce digitál :-))
Jo a kdykoliv mám pocit, e je s těmi auty moc telování atd. zajdu za sousedem, ketrý je beznadějně zavrtaný v RC a jsem zase na hodně dlouho vyléčený. Zlatá autodráha! |
dne May 30 2012 19:17:06
Pánové /oba/ myslím,e moc hýříte pesimismem.Přez léto stejně nikdo nic moc nedělá. Únava a pesimismus se málo komu vyhne.K tomu jarní únava a je hotovo.Včetně mne.Take pánové léto=načerpání energie a odpočinutí.
No a po prázdninách to zas rozjedeme.Co se týká těch pravidel,moc do toho nevidím,take ani do toho nekecám.Jen malou připomínku.Myslím si ,e to máte zbytečně sloité. Auto z krabičky je auto z krabičky a mělo by jezdit bez úprav,tak jak ho vyndáte z krabičky.A pak 2.kategorie by byla auto zhotovené,upravené libovolně,původní by měla zůstat karoserie a podvozek a je to. Ale to jen tak plácám,protoe do toho nevidím.Je fakt,e kdy jsem za mlada modelařil,byly dvě kategorie auta tovární bez úprav/a auta zhotovená podle plánku.Karoserie musela sedět s plánkem a zbytek nikoho nezajímal,co tam nacpu za motor ,jaké mám osy a převody atd. Take pánové hlavu vzhůru, uijte si léta./jestli bude/ a pak zvesela znovu na to. Jirka B |
dne May 30 2012 19:40:46
Nejsem nějaký velký přispívatel,ale čtu pravidelně.A opravdu je tady mrtvo.
Moná je to taky ročním obdobím,kdy je venku krásně a sedět doma je koda.Stačí,e sedím celé dny v práci.Kdybych seděl zbytek dne a víkend u autodráhy,tak bych to nemusel u drahé polovičky rozchodit.Taky chce provětrat.
Proto jsme začali před nedávnem taky s RC.A to s expedicemi.Je co nastavovat a vylepovat.A u expedice je toho hafo.Ta odměna v podobě jízdy a obdivu okolojdoucích pak stojí za to.
Projdem se po lese,s klukem si při tom zajezdíme,s enou popovidáme a je klid.
Take z autodráhy se pro mě stala záleitost pro karedé a studené počasí.
Ale pevně doufám,e tyto stránky nezaniknou.U jen z toho důvodu,e nám v začátcích hodně pomohly.
Přejem brzké nastartování a spoustu krásných a poučných článků.Kiki |
dne May 31 2012 20:20:24
Kukam chlapi,ze prezivate motivacnu krizu.Nevidel by som to az tak cerne.I ked ma,priznam sa,zavody prilis zatial netahaju,je to hlavne koli tomu,ze som hlavne modelar.Fakt je aj ten,ze momentalne len pracujem na niecom,co by mohlo v buducnosti trochu zamiesat stojate vody.Nebyt vas,tak mnoho veci z toho nema sancu vzniknut.Ste motorom,ktory mnoho znas nuti stale znova a znova klikat na tuto stranku a vymienat si cenne infosky.Ja osobne cumim na tunajsie prispevky aj niekolkokrat denne(nekecam :-).Ste ludia,ktorych si vazim a to som nikoho z vas nikdy nevidel a nespoznal.Nemalujte preto certa na drahu a dajte este trochu casu,nech sa tlupa rozrastie :-). |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihláen.
| |
|
|
|
|
Zapomněli jste heslo? Zaádejte o nové zde.
| |
|
|
|
02
Tunning českých modelů
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihláen.
Dosud ádné vzkazy.
| |
|
|
| Hosté: 18
ádný člen online
Registr. členů klubu: 255
Neaktivovaných členů: 0
Nejnovějí člen: Gobio
| |
|
|
|